چه کسی #پاسخگو است؟!
◾️حجت الاسلام دکتر قاسم ابراهیمیپور، عضو هیئت علمی گروه جامعهشناسی موسسه امام خمینی(ره) و عضو هیئت مدیره انجمن #مطالعات_اجتماعی حوزه در یادداشتی نوشت:
◾️مرحوم روحالله نامداری، اسکندری، #فرجنژاد و ... سرمایههایی بودند که جامعه هزینههای بسیاری برای تربیت آنها پرداخته است، چه کسی #پاسخگو ی از دست دادن این سرمایههای بزرگ به دلیل پرهیز از #حمایت های کوچک خواهد بود؟
◾️ بسنده کردن در تحلیلها به وجود «اخلاص» در این افراد، باب #مطالبهگری از #مسئولین_علمی و فرهنگی در حمایت از این افراد و مانع شدن از بروز این گونه حوادث را میبندد.
#بازنشر از:
◾️کانال انجمن مطالعات اجتماعی حوزه
@rozaneebefarda
پيام تسلیت رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت ارتحال استاد فرجنژاد
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
درگذشت مهمان عرفه و میزبان بصیرت و معرفت، جناب دکتر محمد فرجنژاد، خانواده گرامی و فرزندان عزیز ایشان مایه تأسف و تأثر شدید اینجانب و همکاران علمی و اجرایی بنده در دانشگاه ادیان و مذاهب گردید.
این فاضل فرهیخته که دانشآموخته رشته حکمت هنر دینی در این دانشگاه بود، عمر و سرمایه مادی خود را وقف تحقیق و ترویج آموزههای دینی و نیز واکاوی صهیونیزم نمود و تقدیر الهی بر آن قرار گرفت که در بازگشت از مجلس دعای عرفه که به سرور آزادگان و سید شهیدان کربلا منتسب است، همراه با خانوادهاش عروج کند و در این همزمانیِ معنادار، به نوعی پاداش مبارزه علمیاش با نظام سلطه را دریافت کند.
اینجانب ضمن تسلیت و تعزیتِ این مصیبت سهمگین، از خدای متعال برای آن مرحومان، علو درجات، و برای همه بازماندگانشان، صبر و اجر فراوان را مسئلت نموده، امیدوارم که مدیریت حوزه و دیگر نهادهای مسئول، برای صیانت از سرمایههای علمی حوزه و کشور و نیز جبران این خسارتهای بزرگ، چارهاندیشی نمایند.
سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب
@rozaneebefarda
پیام تسلیت رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه به مناسبت ارتحال استاد فرجنژاد
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
جناب دکتر محمد حسین فرج نژاد به همراه همسر وسه فرزندش در اثر سانحه رانندگی درگذشت و موجب تاثر وتاسف شد.
اینجانب این مصیبت را به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ومقام معظم رهبری وحوزه های علمیه تسلیت عرض می کنم.
ایشان از فضلای جوان حوزه علمیه بودند
که دارای تألیفات ارزشمند وفعال درعرصه
رسانه بود.
از خداوند متعال رحمت ومغفرت الهی را برای ایشان وخانواده محترم اش مسئلت دارم وبرای بازماندگان ودوستان آن فقید صبر واجر وادامه راه ایشان را آرزومندم.
محمدرضا ضمیری
رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه
@rozaneebefarda
ده دلیل بر #اهمیت اجلال و بزرگداشت شخصیتی استاد #فرج_نژاد
اختصاصی|| یادداشت وارده
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
1️⃣ بزرگداشت استاد فرج نژاد مصداق بارز «تعاونوا علی البرّ و التقوی» است و چه #تعاون و همیاری بهتر از بزرگداشت یک شخص مومن متّقی.
2️⃣ اجلال شخصیتی چنین #نخبگان_انقلابی سکینه و تسلای خاطری است بر دل داغدیدگان و شاگردان و ارادتمندان دلسوخته آن فقید سعید.
3️⃣ دکتر فرج نژاد نماد جریان " #ما_میتوانیم " است؛
جریانی که با کمترین امکانات و پیوند حداقلی به منابع قدرت، به دلیل اتکاء بر انگیزه ی ایمانی و صفای روحانی آفریننده شاهکارهاست (فرصت ساز بحران ها).
4️⃣ بزرگداشت ایشان، سپاس رفتاری است از نسلی که دوران رژیم طاغوت را درک نکرده، در جنگ نبوده، اما #مومن_حقیقی است به انقلاب #خمینی (ره).
5️⃣ قدرشناسی از فرج نژادهای اعضاء جبهه انقلاب، یعنی چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.
6️⃣ #تعظیم این عزیز، #مشتی است بر دهان یاوه گویان جبهه کفر و استکبار که سال هاست با شانتاژ رسانه ای مدعی قدرنشناسی انقلابیون از نخبگانند.
7️⃣ #تکریم از یک #صهیونیست_پژوه یعنی تعمیق شناختی انگاره ای به نام #اسرائیل غده #سرطانی است و اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.
8️⃣ شاید لازم است فرج نژادها فدا شوند تا مسئولان در بوته آزمون قرار گیرند!
چقدر فاصله است آن ها که علی الفور پیام دادند، آن ها که تا این لحظه پیام نداده اند و نمی خواهند بدهند؛
👈گرچه فقط پیام دادن شرط لازم است نه کافی.
9️⃣ عروج این عزیز، نوید بخش پیام های روشنی بود از جانب مسئولین کلان کشوری نسبت به تغییر رویکرد در #حمایت از #نخبگان_انقلابی، که تماس #رئیس_جمهور_منتخب با خانواده آن مرحوم، حاوی اشاره های لطیفی در این باب است و این یعنی #امید مستند و واقع بینانه رهبری به آینده.
🔟 در پایان #پاسداشت عروج مظلومانه این عزیز، تلنگری است بر تمام دلسوزان نظام و انقلاب که باید در فکر #فرج بود برای نخبگان گمنام بی ریائی، که به دور از هیاهوهای رسانه ای، مروجان مکتب #امامین_انقلاب هستند، تا در کوچه های بن بست اقتصادی زیر بار چرخ های سنگین گرانی و تورم خُرد نشوند. گرچه نداشتن عزیزمان از روی نخواستن زاهدانه بود نه نتوانستن عامدانه.
🌹چقدر جای حسین آقا در دولت جوان انقلابی خالی خواهد بود؛ برای کسی که حسینی آمد، حسینی زیست و حسینی آسمانی شد: هذا حسین مرمل بالدماء.... العاقل یکفیه الاشاره
@rozaneebefarda
پیام تسلیت جناب آقای #مجتبی_مصباح در پی ارتحال استاد محمدحسین فرجنژاد
◼️ انا لله و انا الیه راجعون
🔺 درگذشت جانسوز برادر ارجمند و مبارز فداکار جبهه فرهنگی آقای محمدحسین فرجنژاد که در شب عید قربان با جمع خانواده به دیدار معبود پرکشید مایه تأثر و تألم خاطر گردید.
▪️ خدای متعال ایشان را با موالیانش محشور و به بازماندگان اجر و صبر عنایت فرماید و به دوستان و همکارانش توفیق دهد که راهش را ادامه دهند.
مجتبی مصباح_١۴٠٠/۴/٣٠
@rozaneebefarda
قربانی مولف در شام عرفه
در پاسداشت #محمدحسین_فرجنژاد
[صفحه ۱ از ۳]
اختصاصی|| سعید احمدیفرد شربیانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
اپیزود اول: مدرسه شهید صدوقی
سال 1385 بود که من در مدرسه شهید صدوقی حجره داشتم. فاز 1 مدرسه مختص به طلاب سطوح عالی بود که همگی در پایه های 7 به بالا و درس خارج مشغول به تحصیل بودند. من که هر هفته چهارشنبه عصرها برای دیدار خانواده به تهران می رفتم، برای استفاده بیشتر از درس های چهارشنبه شب ها و روزهای پنج شنبه، تا عصر پنج شنبه در قم می ماندم.
در یکی از هفته ها درس چهارشنبه شب به دلیل کسالت استاد تعطیل شد و من در مدرسه بودم که اعلام شد در نماز خانه مدرسه بعد از نماز مغرب و عشا جلسه نقد فیلم برگزار خواهد شد.
جوانی که در پشت تریبون قرار گرفت با تسلط درباره فیلم مورد نظر صحبت می کرد.
فیلمی از اولیور استون کارگردان مطرح امریکایی درباره جنگ. ومن در ذهن خود احتمال هم نمی دادم چنین شخصی، از میان تحصیلکردگان حوزه باشد. اما در میانه سخن با توصیه به حاضران از خطاب «ما طلبه ها» استفاده می کرد و من از طلبه بودن او شگفت زده شدم.
اپیزود دوم: مدرسه ولی عصر(عج)
سال 1386-1392 بود که در طبقه اول مدرسه ولی عصر (عج) ساکن شدم. مدرسه ای که توسط حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بنا نهاده شده بود، و هیچ شباهتی به ساختمان و کاربری فعلی آن نداشت. جمعی از طلاب نخبه و درس خوان در این مدرسه گرد هم آمده بودند که یکی از آنها دوست من محمدجواد فرج نژاد بود. صمیمیت بین طلبه های این مدرسه متفاوت با مدارس خوابگاهی دیگر بود. وهمین باعث شده بود تا مدرسه و طلبه های آن از دیگران متمایز شناخته شوند. حسب نقل، آیت الله خامنه ای در سفر خود به قم که در سال 1389 انجام شد، خطاب به آقای لاریجانی، از آن مدرسه و طلبه های آن روز تمجید کرده بود.
اپیزود سوم : هالیوود و صهیونیسم
یکی از قوانین مدرسه ولی عصر (عج)، ممنوعیت استفاده از تلویزیون بود وچه خوب قانونی بود. نتیجه این قانون آن شده بود که من در ایام تعطیل که به تهران می رفتم با ولع به تلویزیون و برنامههای آن می پرداختم. مستندی در تلویزیون مشاهده کردم که موضوع آن روابط هالیوود و صهیونیسم بود. از حرفه ای ها یاد گرفته بودم اسم ها در تیتراژ پایانی فیلم مهمتر از خود فیلم هست.
چنان که بعدها فهمیدم مقدمه ابتدای کتاب از خود کتاب مهمتر است. یکی از نامهایی که برایم جلب توجه کرد نام محمدحسین فرج نژاد بود که به عنوان پژوهشگر مستند از او یاد شده بود. در اولین فرصت از محمد جواد فرج نژاد پرسیدم که این شخص با شما نسبتی دارد؟ و او گفت که ایشان برادرم هستند. محمد جواد فرج نژاد درباره برادرش و برخی تالیفات او سخن گفت که درباره یهود و سینما نگاشته شده بود.
اپیزود چهارم: مدرسه سعادت
در سال 1392- 1396 در مدرسه سعادت ساکن بودم. مدرسه ای که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی بود و در سالهای سکونت من دچار عارضه بی اشرافی شده بود. سال آخر با دوستی هم حجره شدم که تحصیلکرده دانشگاه بود و بعد از فارغ التحصیلی از رشته حقوق به حوزه آمده بود. در اثاث کشی این دوست، کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما» را دیدم، ووقتی با تعجب کتاب را دست گرفتم، تعجب هم حجره ای من بیشتر شد، شاید احتمال هم نمیداد که من در این وادیها باشم. ووقتی از رفاقت خود با برادر مولف گفتم خوشحال شد، و از تخصص و تواضع فوق العاده محمد حسین فرج نژاد سخن گفت، وگفت که در کلاسهای او شرکت می کرده است. این دوست ما کسی بود که آنقدر به سینما علاقمند بود که در کلاسهای نقد فیلم مسعود فراستی در تهران شرکت می کرد.
🔘ادامه یادداشت:
▫️صفحه ۲:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/9517
▫️صفحه ۳:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/9518
@rozaneebefarda
قربانی مولف در شام عرفه
در پاسداشت محمدحسین فرجنژاد
[صفحه ۲ از ۳]
اپیزود پنجم: کرونا و رسانه
اسفند 1398 بود که حضور کرونای منحوس علنی شد. روزهای اول موج قم ستیزی در رسانه ها به راه افتاده بود. و همین، ساکنین سرزمین پر فیض قم را به تب و تاب انداخته بود. حلقهای هم میان برخی طلاب کاردان تشکیل شده بود. یکی از شرکت کنندگان در این حلقه با حسن ظنی که با من داشت من را نیز اهل تشخیص داده بود و برای حضور در این حلقه از من دعوت کرد. من که خود را اهل نمی دانستم فقط برای آشنایی با حاضران یک جلسه در آن حلقه شرکت کردم. و بدون شناخت از اعضا وارد بحث و گفت و گو شدم. جلسه تمام شد و من به همراه دوست دعوت کننده عازم پردیسان شدیم. اما یکی از حاضران در جلسه نیز با ما همراه شد. او به رسم تواضع و ادب، در صندلی عقب نشست. دوست من به آرامی اشاره کرد که ایشان آقای دکتر فرجنژاد هستند. و من با چندین حالت تعجب درهم آمیخته به او نگاه کردم. کسی که چندین سال تنها از طریق کتاب و فیلم و برادر و دوست و شاگرد با او آشنا بودم حالا در یک محفل و در یک ماشین کنار هم نشسته ایم. این تعجب من به آرامی زائل شد. ظاهرِ دکتر محمد حسین فرج نژاد به نحوی بود که احتمال هم نمی دادی او یک دکتر و یک مولف و یک پژوهشگر تراز بالا باشد. این تعجب من، هیچ وقت زائل نشد. بعد از جدا شدن، تعجب سومی در من تقویت شد و آن اینکه این چهره و زنگ صدا چقدر آَشناست؟
بعد از مدت ها فهمیدم ایشان همان منتقد فیم مدرسه صدوقی است که بیش از پانزده سال پیش از برخی تحلیل های او استفاده کردم. من منتظر فرصت دوباره ای بودم تا به او یادآری کنم آن جلسات را، و به او یادآوری کنم نکاتی که درباره تاثیر پذیری اولیور استون از ابراهیم حاتمی کیا می گفت.
اپیزود ششم: قربانی مولف در شام عرفه
رولان بارت از مرگ مولف سخن گفته بود، مولف ما در شام عرفه به همراه خانواده خود قربانی شد. شام آخر ارسطو با جام شوکران به پایان یافت، اما شام آخر مرد دانای ما شام عرفه بود که شب عید قربان هم بود. روز قربانی شدن برای مولف ما روز عید است. مولف ما پایان عمر خود را با مرگ تجربه نکرد، بلکه او قربانی شدن را آزموده است. قربانی شدن به معنای مرگ در مسیر ارزش های الهی است، اینجا قربانی شدن به معنای مرسوم شهادت نیست، شهادت هم مرتبه ای از قربانی شدن است. اینکه امثال محمد حسین فرج نژاد صهیونیسم را دشمن درجه یک خود می دانستند کاملا بجاست، اما بجا نیست احتمال دست داشتن صهیونیست ها در مرگ او را بدهیم. صهیونیست ها آنقدرها هم فهمیده نیستند که بدانند خطر امثال محمد حسین فرج نژاد برای آنها بیش از دیگران است. آنها آن قدر احمق هستند که حتی از بمب هسته ای بیشتر می ترسند. وخدای محمد حسین فرج نژاد شایسته تر است برای ترسیدن. لأنتم أشد رهبة في صدورهم من الله ذلک بأنهم قوم لا یفقهون.
@rozaneebefarda
قربانی مولف در شام عرفه
در پاسداشت محمدحسین فرجنژاد
[صفحه ۳ از ۳]
اپیزود هفتم: زهد در قرن بیست و یکم
هر چه بود داستان محمدحسین فرج نژاد و پایان عمرش یک سونامی رسانهای بود. سالها بود که محمدحسین فرجنژاد با رسانه در هم آمیخته بود. پایان عمر او هم یک کارزار رسانهای بود. مرگ دلخراش او به همراه خانواده اش در ابتدا نظرها را به سمت خود جلب کرد و وقتی معلوم شد که آن تصادف وحشتناک 29/ 4/ 1400 در ورودی پردیسان قم مربوط به چه کسی بوده، موج پیامها بود که مبادله می شد. نوع مرگ و تصادف به نحوی بود که هیچ کس نمی توانست بدون سوال از کنار خبر عبور کند، کسی که دکترا داشته و درس حوزه خوانده و درس دانشگاه داده، چگونه با خانواده خود سوار بر موتور سیکلت بوده؟؟؟
رسانه در موضع تعارض است، نه می تواند در دکتر بودن و استاد بودن محمد حسین فرج نژاد تشکیک کند، و نه می تواند پاسخی برای این خرق اجماع پیدا کند که «دکترها و استادها به همراه خانواده خود از موتورسیکلت استفاده نمیکنند».
پایان محمد حسین فرج نژاد تلقی عموم مردم درباره استادها و دکترها و پیشفرض استادها و دکترها درباره خود را به #چالش کشید.
در این میان برخی برای حل تعارض، پیکان اتهام را به سوی مسئولین نشانه رفته اند. فراموش نکنیم مسالهای به نام محمدحسین فرجنژاد مساله آب آشامیدنی و ریزگردها و ... نیست که با تنبیه مسئولان پاسخ داده شود.
مساله محمدحسین فرجنژاد مساله ای در تراز فرار مغزها هم نیست. محمدحسین فرجنژاد هیئت علمی این پژوهشگاه و دانشگاه نشد، نه چون او را به نا حق به حلقه هیات علمی یکی از این مراکز راه ندادند، بلکه چون او نمیخواست که عضو هیات علمی این مراکز باشد. محمدحسین فرجنژاد (جز این سالهای اخیر که با کمک پدر صاحب منزلی طلبهگی در پردیسان شده بود) سالها مستأجر بود؛ نه چون به ناحق زمینه خانهدار شدن او را فراهم نکردند، بلکه او به دنبال آن نبود که به هر قیمتی خانه دار باشد و بالاخره او تا همین چندی پیش، اصلا اتومبیل نداشت نه چون به ناحق زمینه اتومبیل دار شدن او را از بین بردند، بلکه چون او در پی آن نبود که به هر قیمتی صاحب اتومبیل باشد.
مشکل انسانهایی چون محمدحسین فرجنژاد اینست که حتی به دنبال احقاق حقوق خود هم نیستند. این چیزی است که من از آن به «زهد قرن بیست و یکمی» یاد میکنم. «زاهدان قرن بیست و یکمی» بیش از آنکه به «حق» خود فکر کنند به «تکلیف» خود میاندیشند. آنها بیشتر از «سهم خود از انقلاب» به «سهم خود در انقلاب» اعتقاد دارند. #خمینی_کبیر همان ابتدا گفته بود: هی نگویید این انقلاب برای ما چه کرده، بگویید شما برای انقلاب چه کردید؟
اپیزود هشتم: آژانس شیشهای
من آژانس شیشه ای را صائبترین فیلم در جامعه شناسیسیاسی ایران پس از انقلاب میدانم. نیروهای اجتماعی جامعه ایرانی و کشمکش میان آنها در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است.
به نظر من شخصیت عباس در فیلم آژانس شیشهای نشانهای از نیروهای قربانی (به معنای پیشتر گفته) در جامعه ماست. سکانس پایانی فیلم آژانس شیشهای صحنه قربانی شدن عباس را به تصویر می کشد.
عباس وقتی به جنگ رفت تراکتور داشت، اما وقتی از جنگ برگشت همان را هم نداشت. امثال محمدحسین فرجنژاد شبیهترین افراد به شخصیت عباس در فیلم آژانس شیشه ای هستند. همانها که به قول حاج کاظم: خیبری اند، سوز دارند، ولی دود ندارند.....
چند نکته:
1. نویسنده برای ادای دین به مرحوم محمدحسین فرج نژاد و سالها فعالیت رسانه ای او از ادبیات سینمایی استفاده کرده است.
2. نویسنده تنها برای ادای احترام به شخصیت هایی همچون محمد حسین فرج نژاد و فضایل ایشان این سطور را نگاشته و نوشتن درباره این فضائل به معنای بهرهمندی خود از آنها نیست.
@rozaneebefarda
🏴 مسلم انقلاب
اختصاصی|| اصغر زمانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
عزیزانی از دوستان و شاگردان مرحوم دکتر فرج نژاد، به گوشه هایی کوچک از فعالیت های علمی و دغدغه های فرهنگی و جنبه های زهد و سیره اجتماعی و خانوادگی این مجاهد انقلابی پرداختند و نمی از یم فضائل ایشان را به نمایش گذاشتند.
از طرف دیگر بسیاری از بزرگان فرهنگی و سیاسی کشوری و حوزوی با پیام هایی از خدمات این طلبه مجاهد و بی ادعا قدردانی به عمل آوردند.
اما بنظر میرسد که در ورای این امور ظاهری، نکته مهمی هنوز پرده نشین مانده است و نیاز به چهره گشایی دارد.
آری هنوز میثاق الست این مومن مجاهد نقاب بر چهره دارد؛ مرحوم فرج نژاد که با خدای خود پیمان عبودیت بسته به عهد خود با مجاهدت و گمنامی وفا کرده و در راه اعتلای انقلاب اسلامی، مسلم وار خود و خانواده اش را فدایی نهضت حسینی نموده است؛به ثمره ی این مجاهدتهای خالصانه در روز عرفه یعنی در آخرین گفتگوی عاشقانه با محبوبش جواز وصال را گرفته و به معرفتی ناب رسیده است.
مرحوم فرج نژاد حدیث قدسی معشوقش را به زیبایی معنا بخشید و نرد عشق را به جمال حضرت دوست باخت که خود فرمود «مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، و مَن وَجَدنی عَرَفَنی، و مَن عَرَفَنی احَبّنی و مَن احَبّنی عَشَقَنی، و مَن عَشَقَنی عَشَقْتُهُ، و مَن عَشَقْتُهُ قَتَلْتُهُ، و من قَتَلْتُهُ فَعَلَی دِیتُهُ، و مَن علیّ دیتُه فأنا دِیتُه».
آری این مرام حسین و شوریدگان حسینی است که با همه خانواده و دارایی خود سر به بیابان بلا میگذارند و ندای"ربنا تقبل منا هذا القلیل"را سر میدهند.
ای عزیز سفر کرده که با خنده مستانه رفتی و ما را در سوگت گریان گذاشتی ما چشم امید به شفاعتت داریم.
راه عاشقانه اش پر رهرو باد.
@rozaneebefarda
ضرورت قدرشناسی از نخبگانی چون جناب استاد فرجنژاد
حامد کاشانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بنده طلبه پرکار مرحوم جناب دکتر فرج نژاد را از نزدیک نمیشناختم، اما افراد متعددی از دوستان و آشنایان به زحمات و خدمات و اهمیت آثارش شهادت دادهاند.
جای تأسف است اگر نهاد حوزه، نخبگان خود را قدر نداند و ما نیز صرفا پیام تسلیتی، صرفا برای تسلی وجدان خود صادر نماییم.
خداوند مرحوم فرج نژاد و خانوادهاش را با مسلم بن عقیل علیه السلام که بیشتر اعضاء خانوادهاش فدای حضرت حسین سلام الله علیه شدند، محشور فرماید و ما را در قدرشناسی از امثال او تا در قید حیاتند موفق بدارد.
سلام علیهم یوم ولدوا و یوم ماتوا و یوم یبعثون حیا
@rozaneebefarda
💥شماره چهارم نشریه حوزوی #نجوا منتشر شد
در آستانه میلاد مسعود حضرت امام هادی علیهالسلام و عید سعید غدیر؛ به همت جمعی از فضلای انقلابی حوزه علمیه قم شماره چهارم نشریه حوزوی نجوا، ارگان مطبوعاتی نخبگان جوان و انقلابی حوزه، با محور «حوزه علمیه و انتخابات» منتشر شد.
🔸عناوین یادداشتهای این شماره:
🖊تاریخچه #مشارکت_علما در انتخابات
🖊حوزویان و #شورای_نگهبان
🖊 #ستایشنامهنویسیهای_قجری مجمع محققین و مدرسین در حمایت از روحانی
🖊خردهجریان اعتدال و #تحزب در تفسیر
🖊خردهجریان اعتدال و #فریب_جمهور
🖊انتخابات و #سوداگران_دینی
🖊جمهوریت مظلوم و #اقتدارگرایان_غوغاسالار
🖊غربگرایان و مسئله #نابودی_ایران
🔳راه ارتباطی با هئیت تحریریه نجوا؛ جهت ارسال پیشنهادات و انتقادات و خرید نسخه مجازی نشریه:
najva.enghelab@gmail.com
@rozaneebefarda
گزارشی که ارائه آن ضروری است!
[صفحه ۱ از ۲]
حسین شریعتمداری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
الف- کمتر از دو هفته به پایان دوره ۸ ساله دولت آقای روحانی (دولتهای یازدهم و دوازدهم) و آغاز به کار دولت سیزدهم به ریاست آقای رئیسی باقیمانده است. آنچه در این جابجایی نباید و نمیتواند نادیده گرفته شود اینکه جناب روحانی دولت را با چه خصوصیاتی به آقای رئیسی تحویل میدهد و طی ۸ سالی که بر کرسی ریاست قوه مجریه نشسته بودند، با امکانات، ظرفیتها، بیتالمال و همه فرصتهایی که در اختیار داشتهاند چه کردهاند؟
این ارزیابی از آنجا ضروری است که علاوهبر رئیسجمهور منتخب، مردم نیز باید از کارنامه دولتی که ۸سال بر قوه مجریه، یعنی با اهمیتترین، پُراختیارترین و تعیینکنندهترین قوه از قوای سهگانه کشور حاکم بوده است، با خبر باشند.
از این روی پیشنهاد میشود و لازم است که جناب رئیسی از آقای روحانی بخواهند گزارشی مستند و مبتنی بر آمار و ارقام واقعی از شرایط کنونی و دستاوردها و یا از دستدادهای دولت به جناب ایشان ارائه کنند. دولت جناب روحانی نباید از این درخواست که طبیعی و منطقی و قانونی است، شانه خالی کنند و یا، آن را به حساب بیاعتمادی به دولت خود بنویسند! درخواستی است دوستانه و خیرخواهانه.
ب- حالا به چند نمونه از ادعاهای دولت کنونی که فقط اندکی از بسیارها و مشتی از خروارهاست نگاهی بیندازید؛
۱- در این ۷ سال که از عمر دولت ما گذشته است، به اکثر آن وعدههایی که به مردم دادیم عمل کردیم. وعده ما به مردم اعتدال، تعامل سازنده با جهان، رفع تحریمها و رساندن مردم به حقوق حَقهشان، بود. همچنین حق هستهای را به عنوان یک حق قانونی برای ملت ایران تأیید کردیم و از سال ۹۴ به بعد فعالیت هستهای ما قانونی بود. همچنین کشور را از PMD و شرایط سخت آژانس رهاندیم! (رئیسجمهور - ۲۴ آذر ۹۹).
۲- این طور شد که به وین آمدند و ایستادند و مذاکره میکنند و قبول دارند که تمام تحریمهای اصلی را برخواهند داشت. الان بحثهایی که میکنیم روی جزئیات ریز و موارد جزئی است والا آن مسائل اصلی از جمله، تحریم نفت و تحریم پتروشیمی و تحریم کشتیرانی و بیمه و بانک مرکزی و بانکها را قبول کردند این چیزها تمام شده است یعنی گام اصلی و بزرگ را برداشتهایم و توافق اصلی انجام شده البته مواردی هم هست که بحث میکنیم برای اینکه به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داد. (رئیسجمهور - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)
۳- من دو، سه ماه پیش تمام ذهنم مشغول این بود که آیا این دولت و ما میتوانیم. ما دو بیل میخواستیم یک بیل برای اینکه به کمر کرونا بزنیم یک بیل هم میخواستیم به کمر تحریم بزنیم. من همیشه فکر میکردم این دو بیل را پیدا کنیم و این دو بیل را پیدا کردیم و به کمر هر دو زدیم! (آقای روحانی - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)
۴- اینکه میگفتیم هم سانتریفیوژها میتواند بچرخد و هم زندگی مردم، در عمل محقق شد و طی سال 95 و 96 و ابتدای سال 97 تورم یک رقمی داشتیم که در تاریخ کشور سابقه نداشته است.
همچنین در سال 95 شاهد رشد اقتصادی 2 رقمی بودیم و در دنیا رتبه اول را داشتیم. این اقدامات بزرگ در سایه مذاکره و تعامل سازنده حاصل شد و هر کسی حرف دیگری بزند، دروغ میگوید.
امروز یک سفره آمادهای است، باید در باز شود و بیایند مردم کنار سفره قرار بگیرند. سفره آماده است کار آماده شده است! (رئیسجمهور- ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰)
۵- به عنوان رئیس دولت به مردم اعلام میکنم تحریم شکسته شده است و اگر همه با هم متحد باشیم به زودی تحریم برداشته میشود و طرف ما میداند راهی جز بازگشت به قانون، مقررات و تعهدات خود و موافقتنامه برجام وجود ندارد! (روحانی - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰).
۶- ما کشور را بدون نفت اداره کردیم. یک نفر این را نگفت، که به دولت خسته نباشید بگوید که بعد از صد سال که نفت کشور کشف شده برای اولین بار در تاریخ، ایران را بدون پول نفت اداره کردید! (۲ تیر ۱۴۰۰).
۷- در صنعت یک حرکت خوب و بزرگ انجام شده و این حرکت خوب در صنعت افتخارآمیز است، وقتی میگوییم مصرف برق بالا رفته گاهی خوشحالکننده است وقتی میگویند در بخش صنعت، مصرف برق زیاد شده خوشحالکننده است یعنی صنعت توسعه پیدا کرده است. وقتی مصرف برق صنعت ما امسال نسبت به پارسال 10 درصد بالا رفته است معنای آن این است که صنعت توسعه پیدا کرده است و افتخار میکنیم! (رئیسجمهور- ۱۶ تیر ۱۴۰۰).
و دهها -و شاید صدها- نمونه دیگر از این دست که از سوی رئیسجمهور محترم ادعا شده است ولی با واقعیات محسوس و مستند همخوانی ندارد. از این روی راستیآزمایی آن قبل از تحویل دولت ضروری است و راهکار فوری و فوتی ارائه گزارشی مستند و متکی بر آمار و ارقام واقعی از سوی دولت کنونی به دولت سیزدهم است.
@rozaneebefarda
گزارشی که ارائه آن ضروری است!
[صفحه ۲ از ۲]
ج- صندوق توسعه ملی با دو مأموریت اصلی تاسیس شده است. اول آنکه بخشی از درآمد حاصل از صادرات نفت، گاز و فرآوردههای نفتی به ثروتهای ماندگار، مولد و زاینده تبدیل شده و سهم نسلهای آینده از این منابع خدادادی حفظ شود و دوم اینکه، بودجه جاری دولتها به تدریج از این منابع که آثار مخرب در شاخصها و متغیرهای کلان اقتصادی دارند، رهایی یابد.
با این توضیح به سراغ بخشی از برداشتهای دولت آقای روحانی از این صندوق استراتژیک که در رسانهها منتشر شده است میرویم. بخوانید!
- طرح آبیاری تحت فشار و نوین ۱۰۰ میلیون یورو
- آبخیزداری و آبخوانداری ۱۰۰ میلیون یورو
- مقابله با اثرات مخرب ریزگردها ۲۰ میلیون یورو
- تجهیزات آزمایشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سقف ۳۰ میلیون یورو
- طرحهای نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو
- طرحهای نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور تا سقف ۷۰ میلیون یورو
- سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم و توسعه کمی و کیفی برنامههای تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو
- طرحهای آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکههای آن تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو
- شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور تا سقف ۳۵ میلیون یورو
- کارخانههای نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور تا سقف ۲۵ میلیون یورو
- افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو
- طرح فاضلاب شهر اهواز تا سقف ۵۰ میلیون یورو.
دولت محترم کنونی باید گزارش مستندی از محل هزینه این مبالغ کلان ارائه بدهد. به عنوان مثال توضیح درباره مبالغ کلانی که برای طرحهای آبرسانی به روستاها (مثلاً خوزستان) برداشت شده است که موضوع مهم این روزهاست!
د- گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیتالمال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش دهها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن، تنزل ۶ رتبهای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی.
و از سوی دیگر؛ تاسیسات هستهای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هستهای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هستهای تحریمها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند.
نقدینگی را که میتوانست و باید روانه عرصه تولید شده و باعث کسب و کار شود، از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند و تولید و کسب و کار را با رکود شدید و بیسابقه (و نه کمسابقه) روبهرو کردند.
کشور را از خودکفایی در تولید گندم و گوشت قرمز و گوشت مرغ به واردات این اقلام ضروری و معیشتی مردم کشاندند. با دیپلماسی انفعالی، راه را برای باجخواهی دشمنان باز کردند و امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره انداختند و ...
این موارد ناهنجار و پلشت از کجا پدید آمده و این بار سنگین و کمرشکن چرا و به چه علت بر گرده مردم تحمیل شده است؟! و ... اینها از جمله مواردی است که دولت محترم باید گزارش مستندی از آن به ریاست محترم دولت سیزدهم ارائه کند.
هـ- و بالاخره ارائه یک گزارش شسته و روفته اولاً به دلایل یاد شده بسیار ضروری و گرهگشاست و ثانیاً کار دشواری نیست و صد البته بر کلیگوییهای غیر قابل ارزیابی و گُنگ ترجیح دارد و ثالثاً سندی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی خواهد بود.
@rozaneebefarda
کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیتالله خامنهای اثر مهدی جمشیدی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد.
کتاب «اندیشۀ فرهنگی آیتالله خامنهای» نخستین روایت تحلیلی و منظومهوار از مواضع فرهنگی رهبر انقلاب است که نگارندۀ این اثر پس از ۶ سال، توانسته در قالب یک پژوهشِ «علمی» و «مستند»، اندیشۀ فرهنگی آیتالله خامنهای را گرد آورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه کند بهطوریکه:
ـ یک «منظومۀ فکری» طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایههای فرهنگی متنوّع و درهمتنیده است.
ـ مخاطب هم با «زیرساختهای معرفتی و فکری» اندیشۀ فرهنگی آیتالله خامنهای آشنا میشود و هم با «نمودها و مصداقهای عینی» آن
ـ در چهارچوبی روایت شده که شامل مجموعهای از «تجویزها» و «توصیهها»ی فرهنگی است.
ـ مخاطب پس از مطالعۀ آن، میتواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیّاتِ» دست یابد
ـ گردآوری محض نیست، بلکه دربردارندۀ «توصیف» و «تحلیل» نیز هست.
ـ ادبیّات آن، «استدلالی» و «بینالاذهانی» است
ـ جهتگیری اثر بهسوی «اندیشهپردازی» و تبدیل «گفتههای فرهنگی» به «اندیشههای فرهنگی» است.
ـ از پرداختن به اضلاع «ساختاری» غفلت نشده است، بله مسألههایی از جنس «نظامسازی فرهنگی»، مهمّ انگاشته شدهاند.
ـ دیدگاههای فرهنگی آیتالله خامنهای را در طول پنجاه سال – یعنی از دهۀ پنجاه تا سال ۱۴۰۰ – در بر میگیرد.
این کتاب در قطع رقعی با ۴۶۴ صفحه و قیمت ۹۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین(ع) در کلام امام خمینی(ره)
@rozaneebefarda
آیتالله علوی گرگانی واکسن برکت دریافت کرد
مرجع عالیقدر حضرت آیتالله علوی گرگانی مد ظله امروز با حضور در مرکز واکسیناسیون کرونا(شماره یک) واقع در میدان روح الله بعد از گرفتن نوبت همچون شهروندان دیگر دُز اول واکسن ایرانی برکت را دریافت کردند. ١۴٠٠.۵.٣
@rozaneebefarda
بيانيه #جامعه_مدرسين حوزه علميه قم پيرامون تحولات اخير در #افغانستان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔰 بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله تعالي في کتابه الکريم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(آيه ۲۰۰ سوره آل عمران)
❇️ جامعه مدرسين حوزه علميه قم از منظر اهتمام به امور مسلمين و انجام وظيفه شرعي با حساسيت ويژه تحولات جاري در افغانستان را پيگيري مي کند، نگرانيهاي مشفقانه دلسوزان و بزرگان به ويژه مراجع عظام تقليد (حفظهم الله) را ارج مينهد و بر نکات زير تأکيد مي نمايد:
🔺1. مکر، فريب، شيطنت، تجاوز و اشغالگري آمريکاي جنايتکار و همراهي ايادي و گروه هاي وابسته و نوکران خودفروخته آن، ريشه همه جنايت ها، شرارت ها، ناامنيها، عقب ماندگي ها، مشکلات و بحران هاي افغانستان مظلوم است.
🔺2. مقاومت ملت دلاور افغانستان پس از بيست سال اشغالگري، آمريکا را وادار به عقب نشيني، پايان اشغال و خروج مفتضحانه و ذليلانه و تحقيرآميز از افغانستان نمود. اين شکست تاريخي، فتح و ظفري شکوهمند براي همه ملتهاي مقاوم منطقه و ملت عزيز افغانستان است.
🔺3. آمريکا که در حال خروج نظامي از افغانستان است، در پس پرده به دنبال گسترش افراطگرايي و ايجاد جنگ فرقه اي و مذهبي و بروز ناامني و بي ثباتي داخلي در افغانستان است. اکنون آمريکا سعي دارد با کارشکني در روندهاي مختلف مذاکرات و گفتوگوهای بين الافغاني از جمله روند مذاکرات افغاني– افغاني تهران، تلاش ها براي برقراري صلح پايدار در افغانستان را به سمت ناکامي ببرد و فضا را براي ادامه حضور خود از طرق ديگر در افغانستان مهيا و نقشه هاي شوم خود عليه ملت هاي مظلوم مسلمان به ويژه ملت مظلوم افغانستان را اجرايي کند.
همانطور که مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنهای دام ظله الوارف در پيام مهم چند روز گذشته خود به مناسبت مراسم حج اشاره فرمودند، مردم افغانستان بايد مراقب شيطنت و جنگ نرم آمريکا بوده و براي مقابله با اين شيطان بزرگ آماده باشند.
🔺4. لازم است تمام طرف هاي افغانستاني در تصميمات خود بر پايه عدالت و انصاف در حق همه افغانستاني ها و با عنايت به تنوع قومي و مذهبي اين کشور برخورد نموده و حق عموم مردم اعم از زن، مرد و کودک و جوان در اين تصميمات لحاظ گردد. همچنين به اين موضوع توجه داشته باشند که سعادت آنها در عدم دخالت خارجي ها از جمله آمريکايي ها در روند مذاکرات داخلي آنهاست و هرگونه دخالت آمريکايي ها سرنوشتي شوم و تاريک براي مردم مظلوم افغانستان رقم خواهد زد.
🔺5. بهترين مسير براي مذاکرات بين الافغاني، قرار دادن قطار اين مذاکرات بر ريل اصول و ارزش هاي اسلامي و بر پايه عقلانيت، حکمت، اخلاق، عدالت، مدنيت؛ مصلحت، عزت و وفاي به عهد است و ضمانت اجرايي آن ميتواند قانون اساسي همه پذیر آينده اين کشور باشد.
🔺6. همه مردم افغانستان، رهبران سياسي اين کشور و گروه طالبان بايد به اين نکته توجه داشته باشند که رفتن به سوي جنگ مذهبي، فتنه جديد جبهه استکبار جهاني، صهيونيسم بینالمللی و ايادي دستنشانده آنها است و همهي اطراف بايد با نگاه راهبردي به مسئله تقريب بين مذاهب اسلامي و احساس مسئوليت براي پيوند ميان مسلمانان افغانستان، مبارزه مشترک و متحد با جريان هاي تکفيري، افراطي و تفرقه انگيز با حفظ روابط مسالمت آميز با کشورهاي همسايه را در دستور کار خود قرار دهند.
✳️ از خداوند متعال امنيت، آسايش، استقلال، آزادي، صلح پايدار، پيشرفت، عدالت، عزت و پيروزي همراه با اتحاد را براي امت اسلامي و ملت مسلمان افغانستان مسألت مي نماييم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسين حوزه علميه قم
@rozaneebefarda
◾پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت والده مکرمه جناب استاد محمدمهدی شبزندهدار
📝 متن پیام تسلیت به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدمهدی شبزندهدار دامت برکاته
درگذشت والدهی مکرّمهی صالحهی آن جناب را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.
سیّد علی خامنهای
۳ مرداد ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
◾پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت مرحوم علیرضا تابش
📝 متن پیام تسلیت به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای علیرضا تابش رحمتاللهعلیه را به خاندان محترم و همهی بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض میکنم.
ایشان از جملهی مدیران کارآمد و پاکدست و پرتلاش نظام جمهوری اسلامی بودند و در دهها سال گذشته در بخشهای گوناگون و از جمله بنیاد مسکن که از یادگارهای امام بزرگوار است خدمات باارزشی انجام دادهاند.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و تسلی برای بازماندگان مسألت میکنم.
سیّد علی خامنهای
۳ مرداد ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
مجموعه مباحث و تولیدات پرونده پنجم #مناط با عنوان #فقه_و_جرم_اجتماعی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 موضوع شناسی و نظام سوالات
(لینک)
🔸 بررسی شراکت اسباب در قتل دختر تالشی (استاد عبدالمجید مقامی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 سیاست جنایی اسلام (استاد علی محمدی جورکویه)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 مبانی حکم عدم قصاص پدر (استاد محمد استوار میمندی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 محدودیتهای جرمانگاری در موضوعات اجتماعی (استاد محسن انبیایی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 ملاک تعزیر نهادهای اجتماعی در فقه حکومتی (استاد مهدی توسلی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 نگاهی نو در حکم عدم قصاص پدر (استاد قاسم عارف)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 مسئولیت کیفری نیابتی (استاد احمد فربهی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
🔸 کاربرد تنظیرهای فقهی در فقه اجتماعی (استاد سلمان رئوفی)
لینک فیلم و کلیپ | لینک متن کامل
@rozaneebefarda
غدیر و سیاست در اندیشه امام خمینی ره_.docx
50.5K
غدیر و سیاست در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)
داوود مهدویزادگان
@rozaneebefarda
یادداشت موهن #محمد_مهاجری، علیه #قالیباف
🔶حاشیه روزنه
سردبیر حاشیهپرداز و رادیکال #خبرآنلاین در حالی با این ادبیات رادیکال و موهن، یک کارگزار جهادی و پرکار را خطاب قرار میدهد که هنوز دولت محبوب او بر سر کار است و این وقایع تلخ خوزستان و گوشهگوشه کشور، نتیجه ناتوانی مفرط کارگزاران برجامی دولت اعتدال بوده است و از این رو امثال مهاجری _بعنوان مجیزگویان ۸ ساله دولت روحانی_ سالها باید در جایگاه متهم بنشینند و پاسخگوی کارشکنیها و ترک فعلها و خرابکاریهای دولت روحانی باشند.
@rozaneebefarda
جهانآرا با رویکردی جدید!
شب گذشته برنامه جهانآرا در اقدامی عجیب، برنامه خود را به #آسیبشناسی_جوانگرایی اختصاص داده بود!
یکی از میهمانهای برنامه هم #پوپولیسم و #تندروی( رادیکالیسم روشی) و... را از جمله آسیبهای جوانگرایی معرفی میکرد!
طرح این مباحث همزمان با نهایی شدن لیست کابینه دولت جدید و انتشار اسامی احتمالی اعضای هیئت دولت، بسیار قابل تأمل است.
در لیستی که دیروز روزنامه سازندگی ارگان حزب اعتدالی و غربگرای #کارگزاران منتشر کرده بود، اکثریت اعضا از حیث سنی، میانسال و بالاتر بودند و تقریبا میانگین سنی دولت تفاوت چندانی با دولت روحانی نداشت!
اگر این گمانهها درست باشد، بعید نیست جهانآرا برای توجیه این رویه انتخاب کابینه، دست به چنین اقدامی زده باشد تا بلکه از انتقادات احتمالی آتی پیشگیری کند!
از یاد نمیبریم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه برون رفت از مشکلات کشور را تشکیل #دولت_جوان_و_حزباللهی اعلان فرمودهاند و صدالبته جوانگرایی به معنای حذف افراد میان سال و بالاتر که دارای روحیه جوانی و جهادی هستند، نیست اما در مجموع میانگین سنی دولت جدید نباید چنان باشد که نشانهای از تحقق این مطالبه راهبردی رهبری معظم نداشته باشد!
فرایند دشوار انتخاب کابینه و مواجهه با انواع فشارها و توصیهها ممکن است مسیر تحقق دولت جوان و حزباللهی را با موانعی مواجه کرده باشد که امید است رئیسجمهور منتخب ملت، این مسئله مهم را محل توجه ویژه خويش قرار دهد.
فارغ از تصمیمات کارگزاران سیاسی، جریان رسانهای انقلابی نباید تکلیف خويش را که همانا مطالبه منویات و مطالبات رهبری است، به فراموشی بسپارد و یا بخواهد همسو با تصمیمات سیاسی خدشهپذیر، تغییر جهت دهد بلکه همچنان و همیشه باید در سنگر خويش به ادای تکلیف بپردازد و پیشنهادات و انتقادات ناصحانه خويش را صریح و صادقانه به کارگزاران سیاسی عرضه کند که تا مسیر تحقق منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی هموارتر گردد.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مواضع قابل تقدیر امام جمعه بابلسر: هنگام قطعی برق، اول برق خانه من را قطع کنید!
♦️اول آب و برق خانه استاندار و فرماندار و امام جمعه را قطع کنید تا بفهمند مردم چه میکشند. در این صورت برای رفع مشکل همه میآیند پای کار.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
🔸اطعام غدیر 🔸
❇️ امام صادق (ع) :
غذا دادن به یک نفر در روز عید غدیر مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.
طرح اطعام هزاران نفری در مناطق محروم (در روز عید غدیر )
▫️در این اجرعظیم سهیم باشید:
💠شماره کارت :
6037998150167855
به نام سیدعلی فاضلی
▫️اقلام مورد نیاز : گوشت گوسفند ، لپه ،
برنج ، روغن.
💠شماره تماس جهت هماهنگی :
09116010461
@rozaneebefarda