eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنه
ماجرای داماد #زاکانی و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز ق
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/ ۷ 🔹Ravaq 1362: بعضی مواقع مدیریت ها ایجاب می کند از مورد اعتمادترین افراد برای برخی امور نظیر بحث نظارت و مشاوره استفاده کرد؛ اگر به جناب زاکانی اعتماد داشته باشیم ایشان هم تصریح کردند، جهت نظارت بر کار و مشاوره بدون رابطه استخدامی و دریافتی از فردی نزدیک به خود استفاده کرده اند. در مدیریت شهری، بحث هوشمندسازی، موضوع فوق العاده مهم و موثری است (اتفاق اخیر در زمینه هک سیستم هوشمند سوخت لایه هایی از این اهمیت را عیان تر کرد) و لابد ایشان ضرورتی برای این کار داشتند (بویژه که ایشان قطعا می دانستند این موضوع مورد سوء استفاده جریان معاند و مخالف قرار خواهد گرفت اما امتیازات کار را بر این مضرات راجح دیدند)، بویژه که فرد مورد بحث در زمینه it متخصص هستند. والله اعلم @rozaneebefarda
روزنه
سخنرانی تاریخی امام خمینی علیه #کاپیتولاسیون 🔘پیشنهاد تصویب لایحۀ مصونیت مستشاران و دیگر تبعۀ آمر
همیشه دست آمریکا در میان است؛ از کاپیتولاسیون تا حمله سایبری! در سالگرد سخنرانی تاریخی امام خمینی علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون، دست توطئه‌گر استعمار آمریکا از آستین بیرون زد و عوامل استکبار در اقدامی مذبوحانه، تلاش کردند با حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، راه بیندازند! زیرساخت فضای مجازی کشور در دولت غربگرای روحانی، مستعمره غرب باقی مانده و زمینه‌ساز این قبیل تحرکات شده است. این یعنی تا غربزده‌ها در عرصه حکمرانی حضور دارند، باید منتظر عواقب کارشکنی‌های گسترده آنان باشیم. این یعنی اینکه باید برگردیم به حکیمانه‌های امام خمینی پیرامون نفوذ و غرب‌زدگی. این یعنی باید هشدارها و انذارهای رهبری حکیم انقلاب اسلامی را به جان بشنویم.‌‌.. @rozaneebefarda
روزنه
ماجرای داماد #زاکانی و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز ق
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۸ 🔹سلام: باسلام در دهر چو من یکی و آنهم کافر پس در همه دهر یک مسلمان نبود داستان زاکانی مرا بیاد بیت فوق انداخت که چطور هر دو جبهه خودی و دشمن هم زمان یک فرد شاخص و کم نظیر و شاید بینظیر در مبارزه با فساد دانه درشت ها را مورد شماتت قرار میدهند. چه حرامی حلال و چه حرامی حلال شده ؟! زنگنه با سند متقن ثابت شده فقط در یک فقره ۶۰نفر نماینده مجلس را استخدام نفت نموده ،درست فردای افشای این خبر بجای زنگنه،زاکانی سیبل دوستان تحلیل گر عدالت خواه عافیت طلب شده!!!واقعا جای تأسف داره این همه جوزدگی و مقهور هجمه تبلیغات دشمن شدن. البته این دفاع بمعنای بی نقص بودن زاکانی نیست ،چه اینکه خود ایشان در برهه ای نسبت به وزرای دولت احمدی‌نژاد در مجلس(وزیر راه وقت) کم لطفی کرد و اکنون خود بدان مبتلا گشته!! @rozaneebefarda
روزنه
ماجرای داماد #زاکانی و یک پیشنهاد! به لطف خدا طراز فعالیت‌های جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی به طرز ق
بازتاب دیدگاه‌های مخاطبان روزنه/۹ 🔹نگاه دوست: سلام علیکم به نظرم در مقوله ی فساد باید یک اولویت های را در نظر گرفت و اصل و فرع را مشخص کرد چرا که تحریف کردن واقعیت در کمینگاه رعایت نکردن این مسائل است، رویکرد رسانه نیز باید همینگونه باشد متأسفانه صدایی که از انتصاب آقای حیدری توسط آقای زاکانی صورت گرفت از صدای فاسدان و خائنان این مملکت بیشتر بوق و کرنا شد و این کار باعث می شود ذهن جامعه از مسائل اصلی و مهم و برخورد با فاسدان و خائنان که حقا وجود این ها در دستگاه های اجرایی مخل و مضر است، به دور باشد و رسانه ها ی معاند بتوانند جای جلاد و شهید را عوض کنند. در ضمن رسانه ملی حتما باید لیستی از اولویت های مبارزه با مفاسد را داشته باشد و بر اساس اولویت در رسانه به آن بپردازد و از دستگاه قضا مطالبه گری کند. @rozaneebefarda
واکنش گسترده و متفاوت کاربران فضای مجازی به تصمیم عاقلانه جناب آقای زاکانی در لغو حکم دامادش @rozaneebefarda
فقه ستیزان مدعی فقاهت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بی شک یکی از مهم ترین مصادیق این دست از مدعیان فقاهت، جریان آقای است و کسانی که در این زمینه مطلع اند، تصدیق می کنند که این جریان هوادار آقای منتظری هر ساله در زادگاه وی، تحت عناوین مختلف برای او سالگرد گرفته و با آوردن صفتی جدید برای واژه «فقیه»، عنوانی جدید را برای او جعل می نمایند. بطور کلی جریان آقای منتظری پس از رحلت حضرت امام سعی نمود تا با ادعای فقاهت و مرجعیت، حوزه قدرت جدیدی را برای خود تعریف نماید و بگونه ای لطمات حذف خود از عرصه سیاست را جبران نماید، اما با این همه بخاطر رویکرد اپوزسیون مآبانه آنان علیه نظام اسلامی که همواره رویکرد فقاهتی داشته و دارد، باعث شد که به تدریج حتی با مهم ترین داشته مورد ادعای خود یعنی فقه و فقاهت نیز به ستیز برخیزند، مهم ترین شاهد این ماجرا مبنای غلط تساوی حقوق مومن و کافر بود که منتظری در آخرین سالهای عمر خود آن را مطرح کرد و از داخل آن مسائلی همچون حقوق بشر بهائیان استخراج شد، فارغ از اینکه این مبنای وی و فروع آن را اجتهاد مقابل نص بدانیم که با آیات مختلفی از قرآن در تضاد است، ولی به یقین با عملکرد گذشته منتظری در مبارزه با بهائیت و تحریم معامله با آنها حتی در فروش مایحتاج زندگی به آنان، در تضاد جدی است.(خاطرات منتظری، ص178-180) البته هرچند که مرگ اجازه طی مسیر در این انحطاط را از شخص منتظری گرفت، ولی هوادارانش پس از او چهارنعل این مسیر ضد فقاهت را ادامه دادند، و البته در مقام علت یابی می توان ادعا کرد که مخالطه باند منتظری با جریان ضد فقاهتی، همچون نهضت آزادی در این انحطاط بی تاثیر نبوده است. متاسفانه امروزه این مسیر تا بدانجا پیش رفته که جریان منتظری به طور رسمی از ظرفیت خود برای تبلیغ جریان ضد فقاهت هیچ ابایی ندارد، بطور مثال در چند روز گذشته و در ابتدای آبان در یکی از گروه های تلگرامی جریان منتظری (که البته همچون کانال توسط ادمین اداره می شود و غیر از ادمین کسی در آنجا مجاز به ارسال پیام نیست) بنر نشستی با عنوان «فقه شیعی، فقه سنی» در کلاب هاوس با حضور محمدجواد اکبرین(شاگرد خارج نشین منتظری) و صدیقه وسقمی منتشر شد که در واقع نشستی برای زیر سوال بردن کلیت فقاهت بوده است و در این نشست از هیچ هجمه ای به فقه و فقها دریغ نمی شود. در ابتدا اکبرین ادعا می کند که: اگر نگوییم در مجموع فقه شیعی و سنی برای مسلمانان خسارت بار بوده، قطعا نفعی هم برای آنان نداشته است. در ادامه هم صدیقه وسقمی صراحتا فقه را میراث عصر جاهلیت دانسته و چنین ادعا می کند که: «فقه مبیّن احکام شرع نیست و دوره مسئولیت فقه پایان یافته است.... مساله این است که آن دوره ای که قانون گذاری توسط یک عده معدودی وضع می شد را سپری کردیم و امروز قانون گذاری مکانیزم اش فرق کرده؛ قانون باید برآمده از اراده عمومی و ملت ها باشد چرا که در غیر این صورت اعتبار ندارد، و در چنین شرایطی فقیهان در قوانین اجتماعی نباید دخالت کنند.....امروز دخالت فقه در جهان اسلام فقط چالش ها را افزایش داده، همانطوری که در جمهوری اسلامی چالش زنان و اقلیت های مذهبی با قوانین فقهی وجود دارد.....مسیر فقه اسلامی مسیر نادرستی بوده است، چرا که سنت ها را بعنوان احکام دین معرفی کردند.....فقه با تعریف غلط از شریعت این سنت ها را وارد دین کرده است» بنابراین جا دارد هواداران آقای منتظری پاسخ دهند که چگونه به فقاهت مرادشان می نازند و در عین حال برای عناصری که صراحتا اصل فقاهت و تراث فقهای شیعه را زیر سوال می برند، تبلیغ کرده و سالهاست با آنها هم کاسه شده اند؟؟؟ @shajartooba @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع‌گیری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور پیرامون رابطه متقابل و @rozaneebefarda
نتایج چهارمین انتخابات هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ریاست مجمع: حجج اسلام والمسلمین آقایان فرخ فال، لونی و سیدصادق محمدی. حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی با کسب ۸۵ رأی رئیس مجمع عمومی شد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی‌تبار اردهالی با کسب ۸۲ رأی به عنوان نایب رئیس اول و حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی با کسب ۶۹ رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل مشفقی پور با کسب ۷۷ رأی به عنوان امین مالی و حجج اسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر با کسب ۱۰۲ رای و محمدمحسن حاجی حیدری با کسب ۷۱ رای به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند. همچنین حجج اسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری فرد با کسب ۷۹ رأی، سیدمحمدرضا علم‌الهدی با کسب ۶۷ رأی و علی محبی اشنی با کسب ۵۹ رأی نفر سوم اعضای عادی مجمع عمومی شدند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|| دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کتاب «حوض خون» 🔴من اخیراً یک کتابی خواندم به نام «حوض خون» ــ البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [اینها را] دیدم ــ که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ اینها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است... 🔹کتاب «حوض خون» به نویسندگی فاطمه‌سادت میرعالی، خاطرات و روایت‌های 64نفر از بانوان اندیمشکی درباره رخت‌شویی پتوها و البسه رزمندگان دفاع مقدس است. @rozaneebefarda
مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال در مسجد اعظم قم @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورتِ هوشیاری حداکثری و پرهیز از تکمیل پازل دشمن @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انذار اخلاقیِ امام خمینی پیرامون رشد خزنده فساد در باطن انسان‌ها! @rozaneebefarda
تولیت مؤسسه نشر آثار امام و ترویج انگاره‌های شبه پلورالیستی؟! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مجله پرحاشیه در شماره 474 به نشر سخنانی از جناب آقای (خمینی) پرداخته که نکات عجیبی در آن به چشم می‌خورد که قطعا برای فضلای حوزه مقدسه قم نیز حساسیت‌برانگیز و جالب توجه خواهد بود. او در بخشی از سخنانش اختلافات کمی در دنیا را بخاطر اختلاف بین ادیان می‌داند امَّا معقتد است ریشه حل «نزاع‌های انسانی» در بین کلمات فلاسفه معاصر وجود دارد و آنهم این است که «مطلق انگاری را کنار بگذاریم و باور کنیم حقیقت یک گوهر دست نیافتنی است». از نظر او اگر این مبنا پذیرفته شود آنوقت «عصبانیت کنار می‌رود» هرچند وی مخاطب این کلمات را بیشتر «پیروان فلاسفه و فقهاء» می‌داند امَّا در مورد پیروان ادیان هم قائل است که « به پیــروان ادیان این را گفت که ســخنی که می‌گویید آنقدر هم بدیهی و روشن نیست. در صورت پذیرش این واقعیت، اگر طرف مقابل دین را نفهمید، معاند نیست؛ بلکه فقط حقیقت را نفهمیده است.» او در انتهای این بحث قائل می‌شود « این برهانها در آن درجه از وضوح نیست که هرکس آن را قبول ندارد لجباز بدانیم و تصور کنیم او آگاهانه سخن درست را نمی‌پذیرد» کلمات گفته شده بسیار و است! منظور از فلاسفه معاصر معلوم نیست؟ آیا ایشان قائلان به«پلورالیسم» و نسبی گرایانی چون پوپر و مترجمانی چون سروش را لحاظ کرده است؟ زیرا در کلمات فیلسوفان بزرگ معاصر چون مرحوم علامه طباطبایی و مرحوم علامه مصباح و آیت‌الله جوادی آملی چنین تعابیری نیست. ثانیا این عبارات از جهات مختلف دچار اشکال و اشتباه است. چراکه: 1- بسیاری از گزاره‌های دینی، مطلق و یقینی‌اند چرا که برگرفته از عقل همگانی‌اند. گزاره‌های اخلاقی چون خوبی عدالت و بدی ظلم، بدی دروغ، بدی قتل بی گناه و... . 2- برخی از گزاره های ادیان تحریف شده هم قطعا باطل اند ، مثل تثلیث و تایید ظلم و غارت به دیگران. 3- استفاده از تعبیر مطلق انگاری برای تمام کلمات فقهاء، دقیق و درست نیست بلکه فقهای شیعه معمولا از تعابیری چون «اقرب» «احوط»، «بعید نیست» و .. استفاده می کنند که حکایت از پیچیدگی‌های فرآیند استنباط دارد و مطلق انگاری نیست. 4- عمل به قول فقهاء از باب حجیَّت در عمل است. لذا اختلاف بین علماء نباید تایید پلورالیسم و نسبی‌گرایی تفسیر شود. 5- در نگاه مکتب شیعه «تصویب» باطل است پس نسبی‌گرایی و پلورالیسم دینی هم باطل خواهد بود. 6-ظاهرا اصل بر این نیست که هر مخالف دینی، مشکل فهم دارد؟ چرا که قرآن کریم با تعابیر مختلف کفَّار را مذمَّت کرده است. هم بخاطر افکار باطل و هم بخاطر کردار غلط. پس طبق فرمایش قرآن اصل بر نسبی گرایی و پلورالیسم نیست! 7-البته همچنانکه قرآن کریم می فرماید و بزرگان فرموده اند ، در گفتگوی با ادیان و حتی کفار باید از نکات مشترک همگانی استفاده کرد و اصل را بر عناد رفتاری نگذاشت بلکه با خوش رفتاری و جدال احسن حق را اثبات کرد و این راهبرد با عقیم کردن تمام ادیان از حقیقت و ترویج تکثرگرایی، فرسنگ‌ها فاصله دارد! در روزگار کنونی که برخی دگراندیشان غربزده ایرانی برای تخریب حق گرایی و غیرت دینی ، بدنبال ترویج نسبی گرایی و پلورالیسم هستند، ترویج انگاره‌های شبه‌پلورالیستی از زبان کسانی خود را در جایگاه مفسر اندیشه‌های متعالی امام خمینی نشانده‌اند، تا چه اندازه می‌تواند خطرناک و خسارتبار باشد؟ حال با این اوصاف، وظیفه حوزه های علمیه در قبال این قبیل تحرکات چیست؟ @rozaneebefarda