eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 صحیفه امام خمینی رضوان الله(کامل شده صحیفه نور)/ تبیان - نرم افزار رایگان برای تلفن همراه ، موبایل و تبلت/ورود برای دانلود👇 http://mobyan.ir/Paik/ProductsOneShow.aspx?Id=76 این نرم افزار متن کامل صحیفه امام خمینی(کامل شده صحیفه نور) شامل مجموعه بیانات، پیام‌ها، مصاحبه‌ها، احکام، اجازات شرعی و نامه‌های ایشان، پیش از 15 خرداد 1342 تا پایان عمر گرانقدرشان است که با هدف ترویج سیره عملی و نظری آن بزرگوار ارائه شده است. کتاب صحیفه امام از منابع مهم برای بررسی تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران و شخصیت بنیانگذار این انقلاب است و حاوی مستندات کاملی در خصوص ماجراهای این دوره از تاریخ ایران است که دسترسی راحت به آن برای پژوهشگر ایرانی لازم است. قابلیت های نرم افزار جستجو در متن بیانات جستجو بر اساس سال جستجو بر اساس مکان سخنرانی جستجو بر اساس مخاطب نامه، حکم و ... جستجو بر اساس مناسبت سخنرانی اشتراک گذاری متون از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی و ... ✅ پوستر: سیره انقلابی امام راحل(ره) متأثر از سه شخصیت انقلابی @rozaneebefarda
هدایت شده از استاد مهدوی‌ ارفع
صدا ۰۰۲_sd.m4a
42.3M
🔈صوت سخنرانی: 🔹حجت الاسلام تحریف حضرت امام خمینی رحمه الله ⁉️چرایی و چگونگی و عاملین ⁉️ ✅ تنها راه انحراف و نابودی انقلاب تحریف امام است! 🗓 همدان، ۱۳خرداد،۲۸ ماه مبارک رمضان۹۸ ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @mahdavi_arfae ┗━━━🍂━━
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
#انتشار_برای_اولین_بار 🌀 حوزه علمیه باید خمینی بسازد 🔹 آنی که به عهده من و شماست این است که ما خمینی بسازیم و خمینی بشویم و زمینه را برای رشد تفکری و اندیشه‌ای آنچنان آماده کنیم، ما کار کنیم. شما تصور نکنید که امام ما از روزی که از مادرش متولد شده یک امام بود. 🔹 او یک انسانی بود با مسؤولیت، او یک انسانی باایمان، باصفا، بااخلاص و قائم لله، قیام لله. خط امام را دیدیدم. من که در سال ۱۳۲۳ یا فکر می‌کنم ۱۳۱۸، در آن تاریخهای بسیار دور (۴۰ سال قبل) همان حرفهایی را می‌زد امام، که امروز یک فرد مسؤول است همواره باید بزند و خود او همیشه زده و ما هم همیشه باید بزنیم؛ «احساس مسؤولیت». البته تاکتیکها، نقشه‌ها، شیوه‌ها تفاوت می‌کند در طول زمان، آنچه مایه اصلی است ایمان است، تصمیم است، متزلزل نشدن است، تن به خواسته‌ها و انگیزه‌های پست و حقیر ندادن است و #نماز را خوب خواندن است. این هم یکی‌اش. و بسیار هم مهم است. زمینه را برای اینجورشدن فراهم بکنیم. 🔹 باید روحانیون خوب، فقهای بزرگ، دین‌شناسان بزرگ، انسانهایی که از اسلام آگاهی دارند و نه فقط سواد عربی دارند، اینها بایستی میدان رهبری برایشان باز شود، اینها بایستی امکان کار برایشان فراهم شود و از کجا که ما نداشته باشیم؟ برای آینده یا در آینده... رهبر معظم انقلاب ۲۳ مهر ۱۳۵۸ #هر_طلبه_یک_خمینی #مناهج @Manahejj
روزنه
💥پست ویژه آیا میرزای شیرازی مخالف ورود روحانیت به سیاست بود؟ ⚡️نقدی بر اظهارات آیت الله گرامی پیرا
بازتاب/۱ عذر بدتر از گناه یک رسانه حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار نقد روزنه به مصاحبه اختصاصی سایت مباحثات با آیت الله گرامی که مورد سوءاستفاده اصلاح‌طلبان فعال در ۸۸ از جمله قرار گرفته بود؛ این رسانه به بازنشر یادداشت روزنه پرداخته است. یادداشت مربوطه را اینجا ببینید http://mobahesat.ir/18931 نکته مهم این اقدام، تلاش برای مصاحبه و بازنشر مطالب خلاف واقع و نسبت ناروا دادن به بزرگان تشیع از جمله میرزای شیرازی است. در توضیح مباحثات چنین آمده؛ «طبعا انجام گفت‌وگو با این شخصیت‌ها به منزله‌ی تایید تمامی دیدگاه‌ها و نظرات آن اساتید و همچنین تمامی مطالب بیان شده در گفت‌وگو نمی‌باشد.» پسندیده نیست که افرادی مطالب خلاف واقع را بدون هر تحقیق و بررسی علمی در قالب تاریخ شفاهی و مصاحبه بازنشر کنند و سرآخر به صرف اینکه مسؤلیت مطالب به عهده گوینده است و نه رسانه، از بار مسؤلیت مطالب خلاف و تالی فاسدهای آن شانه خالی کنند! بازنشر هر مطلب بدون نقد و حاشیه، به معنای پذیرش و قبول محتواست و مسؤلیت ترویج بر عهده رسانه منتشر کننده است. 🔶پی افزود مباحثات در اقدامی غیرحرفه‌ای، از درج منبع یادداشت (کانال روزنه) خودداری کرده است که غیرقابل قبول و سؤال برانگیز است. @rozaneebefarda
تعطیلی یک مؤسسه فقهی؛ علل و آینده 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 طبق اخبار موثق، مؤسسه فقهی خاتم الاوصیاء قم تعطیل شده است. این مجموعه زیرنظر جناب آقای ابوالقاسم علیدوست و به مدیریت جناب آقای عصاری (هر دو از اعضای ارشد تشکل موسوم به ) اداره می شد. گفته می شود مسائل مالی علت تعطیلی بوده اما با توجه به روابط گسترده و حامیان مالی خاص این مجموعه، نمی توان این موضوع را بعنوان علت اصلی تعطیلی پذیرفت. آینده اساتید و کادر و طلاب نسبتا مستعد این مجموعه در ابهام قرار دارد هرچند اخباری مبنی بر کوچ جمعی به برخی مجموعه های خاص حوزوی دیگر به گوش می رسد اما تا آغاز رسمی سال تحصیلی آتی نمی توان قضاوت دقیقی در این باب ارائه کرد. @rozaneebefarda
روزنه
بازتاب/۱ عذر بدتر از گناه یک رسانه حوزوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار نقد روزنه به مصاحبه ا
بازتاب/۱ 🔹علی شمشیری: روش و رویکرد رسانه ها در گفتگو از زمانی که بوده همین بوده و خواهد بود؛ در هیچ رسانه ای محتوای گفتگو برعهده رسانه نیست. رسانه های تحلیلی محل تبادل افکار است و به از همین روی خیلی اوقات رسانه ها گفتگوهایشان را با افراد مختلفی که نظرات مختلفی دارند، تدارک می بینند. از کانال روزنه که کانالی بسیار عالی و مورد استفاده هست، این پیامی که منتشر کردید بعید بود. ارادت 🔶پاسخ روزنه ضمن تشکر از لطف تان. ۱) همواره رسانه‌ها بر اساس خط فکری خاص خود، لایه های پیام را در قالب های متنوع به مخاطب عرضه می کنند لذا در غرب که مهد رسانه مدرن است، هرگز در حد یک ستون روزنامه یا یک ساعت آنتن تلویزیون به مخالف مطلق داده نمی شود به طوری که آزادانه حرف مختار خود بگویند مگر آنکه مهندسی پیام صورت گرفته و پازل پیش گزیده در میان باشد. ۲)دوستان رسانه‌ای مورد نقد نیز علی رغم تکرار شعارهای نخ نمای تاریخ گذشته غربی ها، در واقع چنین اند که حرف های خاص خود را خیلی حساب شده از زبان دیگران می زنند اگر نه چنین است واقعا آیا حاضرند نظر مخاطبان و مطالب تولیدی مخاطبان را بدون سانسور و ویرایش و‌‌.. بازنشر کنند؟ یا مثلا لیست مصاحبه شوندگان را از دیگران بگیرند؟! اگر چنین باشد حتمن معجزه رخ داده است! ۳) در محافل رسانه‌ای دینی، نمی توان و نباید گرفتار کلیشه های رایج رسانه های سکولار بود؛ لذا باید در تولیدات رسانه‌ای اصل بر نشر مطالب مطابق باشد که لازمه اش، پژوهش محور بودن است و پرسش مستمر از اهل خبره. هرگاه اشتباه رسانه‌ای معلوم شد، عذرخواهی و جبران مافات، کمترین اقدام مورد انتظار است. ۴) تهمت به بزرگان تشیع در انکار سیاست ورزی آنان یا تعلق به آرمان حکومت اسلامی، گناهی نابخشودنی است که گاه با بی دقتی یک معمم مشهور با نقل های غیرصحیح مطرح می شود و با بی دقتی اهل رسانه، مورد سوءاستفاده فتنه طلبان و ضدانقلاب قرار می گیرد. این سیر قهقرایی را پایانی لازم است. مصاحبه های پرغلط حسین را ببینید؛ سالها طول می کشد که دروغ ها و مطالب خلاف واقع منتشر شده در آن به اصطلاح تاریخ شفاهی، از ذهن و زبان مخاطبان پالایش شود. خلاصه آنکه سیره بزرگان تشیع همواره بر راست گویی و تصحیح نقل های ناصحیح ولو در امور غیرمهم بوده است و طبق روایت شریفه، در دروغگویی افراد همین بس که مطلبی را بدون تحقیق و راست آزمایی، بازگو کنند. @rozaneebefarda
0ceb57174c-5cf69fe37a1ed851a58b8255.mp3
16.62M
🔹صوت کامل بیانات امروز رهبرمعظم انقلاب در حرم امام خمینی(ره) @rozaneebefarda
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟! 🔴 💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حکومت اسلامی تضعیف میشود. ♨️ حکومت اسلامی، حکومت و حکومت و و حکومت و است. حکومت برای گسترش است. تشکیل حکومت اسلامی، همه اولیاءالله در طول تاریخ بوده‌است. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، حمایت کند. 💢 مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک ، از آنان حمایت کنند. 🔴 در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه و آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه و آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود. 🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶ 📚📚📚📚 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام تو.... @rozaneebefarda
تو خود صحیفه بخوان برایمان؛ ای امام همیشه جاویدان 💥اختصاصی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اصلا خودت بگو که چطور توصیفت کنم؟ تو که تمام تعاریف را تغییر دادی. معیارها را عوض کردی. خط‌کش‌ها را شکستی. تو بگو با کدام واژه بخوانمت؛ کدام واژه‌ی رسا؟ اگر تو را حکیم بنامم که با هر چه اهل حکمت بود، تفاوت داشتی. پیش از تو، حکیم را اهل دلی می‌شناختیم که عبای مندرس به تن می‌کرد و در هیاهوی طاغوت ِ تا بن دندان مسلح، محفل فلسفه و حکمت داشت و بی‌خیال استضعاف مؤمنین، قاری اسفار صدرا در کنج حجره‌ها بود. 🔸اگر فقیه بخوانمت که با اهل تفقه فاصله‌ها داشتی. وقتی تو نبودی، فقیه همان مرجع ِ طهارت تا دیاتی بود که در آن، نه ارض مسلمین از نجاست کفار در امان بود و نه خون مؤمنان در زندان شاه شیعه، محترم. اگر به عنوان عارف توصیفت کنم که با خط کشی‌های عرفان، تو «اهل دنیا»یی محسوب می‌شدی که پست و مقام، مانع سلوکت شد. چون عارف برای ما همان آدم لالی بود که تنها با اشارات حرف میزد. پیرهای پنجاه سال عبادت کرده‌ای که برای سلوک هیچ راهی جز چله نشینی و فرار از خلق خدا نمی‌شناختند. � � 🔹تو که آمدی معنای واژه‌ها عوض شد. نفس تو که در حیاط فیضیه و آن حجره‌ی نورانی پیچید، تک تک کلمات ساز دیگری نواختند. حکیم برایمان شد لقمان در سپاه طالوت و عمار در معرکه‌ی صفین. خدا شاهد است و صدای تو مانده است که فریاد می‌کشیدی و علمای اسلام را خطاب قرار می‌دادی. از ظلم و سیطره‌ی کفر و کافر برایشان می‌گفتی و روح شهامت به کالبد خسته‌ی فقاهت ِ آن روزها می‌دمیدی. سالها بود که آروزی شهادت از قنوت وتر حوزویان رخت بسته بود و لباس جُندی، خلاف مروّت محسوب میشد اما دیگر قرار نبود شاگردان امام صادق ع در بستر بیماری و کهولت از دنیا بروند. مطهری و بهشتی و مدنی و قاضی و صدوقی و دهها فقیه دیگر در خون خودشان غلطیدند. پس فقیه معنای تازه‌ای به خود گرفت و تو پروانه‌ی جمعی شدی که فقه را جور دیگری از تو آموختند. 🔸عرفان عبا به کول کشیده‌ی دور از جمع و جامعه، نه برایت فضیلت که مایه‌ی ننگ بود. منازل سلوک تو از تحمل توهین و تهمت و زندان و تبعید میگذشت. در محفل عرفانت، مرشدهای هفتاد ساله دستبوس جوانان هجده ساله می‌شدند. دو زانو جلوی بیست ساله‌هایی می‌نشستند که برایشان جان، ملعبه‌ای کودکانه بود. عارفان فصوص خوانده را دعوت به وصیت نامه‌ی جوانان به مقصد رسیده‌ای می‌کردی که بوسه بر دست و بازویشان را تمنا و آروزی خودت میدانستی. نوجوان سیزده ساله‌ای را رهبر خواندی که جان و گوشت و پوستش را در راه نورانی تو هزار تکّه کرد. دلمان برای حرفهای حکیمانه تان تنگ است؛ کاش می‌شد این‌روزها برایمان صحیفه بخوانی... علی کرم‌زاده/استاد سطح عالی حوزه قم @rozaneebefarda
روزنه
بازتاب/۱ 🔹علی شمشیری: روش و رویکرد رسانه ها در گفتگو از زمانی که بوده همین بوده و خواهد بود؛ در هی
بازتاب/۲ 🔸علی شمشیری: خیلی ممنون از پاسخگویی و احسنت به خاطر انتشار بازتاب مطالب. به نظرم اصل این مطلب پاسخ کاملی داده نشد و قسمتی از ان بی پاسخ ماند.؛ شاید هم بنده مطلب را خوب به عرض نرساندم. حقیر مطلع نبودم، احتمال انتشار مطلب را و الا کمی دقیق تر مطلب را به عرض میرساندم. مراد حقیر این بود: در گفتگوهای رسانه ها به خصوص رسانه های ترویج دهنده مباحث علمی، بسیار متداول است که در یک مبحث، از صاحب نظران مختلف، دارای افکار و دیدگاه های مختلف و گاه متضادِ هم، گفتگوهایی اخذ می شود. هر صاحب نظری، با اقامه دلیل و شاهد در مباحث علمی، تاریخی و.... مطلب خود را ارائه می دهد. اتفاقا، اگر رسانه ای علمی، فقط یک دیدگاه را نقل کرده و از نقل سایر دیدگاه ها امتناع ورزد، متهم به جمود و یا وابستگی شده و از اعتبار علمی رسانه می کاهد. آزادی در بیان دیدگاه ها و تبادل و تضارب آراء با یکدیگر ( همانطور که حصرت آقا در دیدار رمضانی خود با طلاب به آن اشاره فرمودند) مخاطبان را به نتیجه صحیح رسانده و ما را در حق پراستوار می گرداند. عرض ارادت و سپاس 🔶پاسخ روزنه در صورتی که بحث علمی استدلالی باشد تضارب آراء بسیار هم مفید است اما انتشار گزاره‌های غلط قطعی به بهانه تضارب آراء، وجهی ندارد؛ مثلا پذیرفته نیست کسی روایت مخدوش السند یا مضمون را به صرف اینکه فلان حوزوی مشهور بیان کرده، بدون هیچ امعان نظر و تحقیق پسینی، بازنشر کند بدان امید که دیگران آن را نقد کنند! @rozaneebefarda