💥ایده نوشت/ نحوه مواجهه معقول با تصمیمات انتقاد برانگیز در شرایط فعلی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
وجود ستاد فرماندهی واحد در مسائل خاص و شرایط بحرانی، یک ضرورت است.
دقیقا از همین رو، رهبری معظم انقلاب اسلامی بر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا صحه میگذارند.
در ورود ستاد کل هم، قید همکاری کامل با ستاد مبارزه با کرونا، دقیقا برای پرهیز از سیاست و کانون تصمیمگیری دوگانه است.
دولت اما خودش از بانیان برخورد چندگانه با ماجراست؛ اظهارنظر های #حسن_روحانی بیشتر از این که با سیاست ابلاغی ستاد همگام باشد، به روش جانسون در لندن شبیه است که اعتقاد به ترویج اپیدمی برای ایمن سازی دارد نه پیشگیری از چرخه شیوع.
مصداق این نوع نگرش، در مخالفت با محدودیت آمد و شد و قرنطینه و سایر تصمیمات کلان رخ نمایی کرده است.
دقیقا یک طیف از طرفداران طب سنتی/اسلامی هم دیدگاهشان ترویج اپیدمی برای ایمن سازی است(در صوت های منتشره از برخی آقایان تصریح وجود دارد)
در این مورد گفتنی آنکه:
۱) حتی اگر از نظر کارشناسی این قبیل دیدگاهها درست باشد، موجب آنارشیسم سلامت خواهد شد
گنگ بودن موضوع و نظرات متشتت، موجب گیجی مردم و تمرد از توصیههای بهداشتی می شود و شده است.
۲) به جای ایجاد تشویش یا دستورالعمل های آنی و شخصی که معلوم نیست چقدر مشورت و هم اندیشی پشت آن باشد، مطلوب آنست که راه حل های معقول و منطقی به تصمیمگیران ارائه شود.
مثلا اگر بسته شدن درب حرم های مطهر را موجب خسارت معنوی و حتی درمانی می دانیم، چه راه کارهایی به نظر می رسد که ضمن تأمین دغدغههای بهداشتی، از تعطیلی این کانون معنویت و شفاخانه شیعه پیشگیری میکند؟
دفاع از #اقامه_امر_قدسی که تکلیف حوزات مقدسه است، اگر بر اساس عقلانیت و منطق نباشد، ممکن است دقیقا تکمیل کننده پازل دشمن باشد.
فراموش نکنیم! دشمن گاهی با ده واسطه، با سوار شدن بر عناصر احساسی و تأثیرپذیر و فاقد مبانی مستحکم سیاسی و علمی، یک مطالبه درست و دقیق را پیش از مطرح شدن از طرق درست، #ذبح میکند.
مثلا در پیشگیری از تعطیلی #نماز_جمعه، میشود پیشنهاد داد که در مراکز استانها با حداقل تعداد برای تحقق نماز جمعه شرعی، این امر مهم اقامه شود و خطبهها از طریق فضای مجازی پخش شود.
خب اگر چنین موضوعی با توصیههای ستاد مبارزه با کرونا مخالف نباشد، امری قابل مطالبه و منطق دارد.
در این صورت اگر مقاومت معنادار در مقابل آن صورت بگیرد، جای سؤال خواهد داشت.
وگرنه در شرایطی که پیشنهاد معقول با زبان منطق و استدلال مطرح نشده، هیاهو و موجسواری و تشویش اذهان، چه فایدهای دارد جز انشقاق و تفرقه و بهانه دادن بیشتر به مخالفان #شعائر_شیعی؟!
🔶حاشیه روزنه
🔻وقتی که در پاریس، از ابراهیم یزدی و قطب زاده تا بعضا افرادی مانند مرحوم خلخالی، به عنوان سخنگویان انقلاب اسلامی با رسانههای مختلف مصاحبه میکردند و طبعا مطالبی می گفتند که نظر شخصی خودشان بود و نه نظر امام، ایشان در ابتکاری جالب دستور دادند بر دیوارهای محل اقامت بنویسند #امام_خمینی_سخنگو_ندارد!
🔻طبعا جریان انقلابی اصیل حوزه نیز در شخص یا گروه خاصی محدود و منحصر نیست؛ گرچه ممکن است کسانی میل داشته باشند پرچم و بلندگوی این جریان را در دست بگیرند.
حمله بی رویه و انتقام جویانه به دوستان انقلابی به بهانه نقد برخی مبانی فکری و سیاسی یا اشتباهات موردی، به همان میزان نادرست و ضربه زننده است که بی توجهی و اظهارنظر ناپخته و آنی و شخصی این دوستان، ضربه می زند.
@rozaneebefarda
#کرونا و تلهگذاری #برجامیان برای جریان انقلابی
نظر به فوت یکی از چهرههای هنری کشور(هنوز رسما اعلام نشده) که به عنوان #نماد #برجامیان_عاشق_آمریکا تلقی میشود، این جریان سیاسی در تدارک یک #تشییع_میلیونی است.
طبعا در شرایط فعلی اگر آنان پیشگام ساختارشکنی شوند، هزینه سیاسی سنگینی را باید متحمل گردند لذا
به نظر میرسد با طراحی عملیات فریب و تحریک عواطف جریان انقلابی، به دنبال تله گذاری برای ساختارشکنی انقلابیون در مقابل تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستند تا در صورت ضرورت، توجیه لازم برای ساختارشکنی و بهانه کافی برای اردوکشی خیابانی در شرایط بحرانی فعلی را داشته باشند!
فراموش نکنیم که جریانهای معاند نیز به موازات تحرکات دنبالههای داخلی شان، در تدارک اردوکشی عمومی برای #چهارشنبه_سوزی و #سیزده_فروردین هستند!
اگر خط بشکند، هیچ کس قدرت کنترل ویروس منحوس در ایران را نخواهد داشت و سلامت و امنیت روانی و مصالح اقتصادی مردم به خطر میافتد.
هوشیاری ویژه سران جریان انقلابی در این شرایط خاص، نقشههای کودکانه برجامیان را نقش بر آب خواهد کرد.
@rozaneebefarda
#خبر_خوب
جناب حجتالاسلام #میرهاشم_حسینی به عنوان تولیت مدرسه مبارکه آیتالله مجتهدی تهران تعیین شدند.
امید است سلوک تربیتی جناب ایشان در تلفیق علمیت، معنویت، عقلانیت و سیاست، که محصول مصاحبت با برخی ابرار و نیکان روزگار بوده، در تربیت طلاب انقلابی طراز، در آن مدرسه با برکت بیانجامد.
@rozaneebefarda
💥تیتر تامل برانگیز دیروز و امروز #روزنامه_وطن_امروز
#ایستاده_در_قم
#نشسته_در_کاخ
#کروناویروس
#ویروس_سیاسی
#برجامیان_عاشق_آمریکا
@rozaneebefarda
♦من از مفصل این نکته مجملی گفتم
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
#عمان_سامانی
#کروناویروس
#ویروس_سیاسی
#برجامیان_عاشق_آمریکا
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مروری بر سوابق آمریکاییها در #جنگ_بیولوژیک
#برجامیان_عاشق_آمریکا الآن این استاد غربی را نیز به #توهم_توطئه متهم میکنند و خلاص!
حیوونکی آمریکا که اصلا کار بد نمی کنه!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| حوزه انقلابی
🔺 حضرت آیتالله خامنهای در دیدار مردم قم در تاریخ ۹۷/۱۰/۱۹ با اشاره به خطر انقلابزدایی از قم، نکاتی بیان کردند.
@rozaneebefarda
هدایت شده از M.sh
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
🔹حوزهی علمیهی قم باید همچنان یک «حوزهی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامهریزی دقیق است.
[صفحه 1 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸دو دیدگاه درباره مسائل حوزه:
۱) نگاه به مسائل عمومی حوزه
بحثی که بنده الان میخواهم مطرح کنم، بحثی دربارهی حوزه است. بهطور طبیعی مسئلهی ما، مسئلهی حوزهی علمیّه است؛ حالا ما حوزهی علمیّهی قم را مطرح میکنیم لکن این قابل تعمیم است، مَناطی(۱) که در حکم درمورد مسائل قم وجود دارد، در مورد حوزههای بزرگ دیگر مثل مشهد، اصفهان و جاهای دیگر هم طبعاً وجود دارد. از دو دیدگاه میشود دربارهی مسائل قم صحبت کرد که من از یکی از این دو دیدگاه میخواهم صحبت کنم.
دیدگاه اوّل، نگاه به مسائل عمومی حوزهی قم است؛ مسائل علم، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریّتی، مسائل سازمانی در حوزهی قم -که بحمدالله سالها است در قم سازمان هست، مدیریّت هست، رئیس و مرئوس هست؛ بالاخره مجموعهای برای مدیریّت حضور دارند- بحث کتابهای درسی، بحث چگونگی درس خواندن؛ یک بحث اینها است و یک نگاه، نگاه از این دیدگاه است که بنده حالا در این زمینهها نمیخواهم صحبت کنم. مقدار زیادی در این زمینهها قبلاً صحبت کردهام در دیدارهای عمومی در قم و غیر قم؛ بعد از این هم انشاءالله در مناسبتهایی، عرایضی خواهم کرد که اینها از مسائل مهمّی هم هست. فعلاً در این جلسهی کنونی، نظر من به این دیدگاه نیست.
۲) نگاه به وضعیّت رشد و بلوغ تفکّر انقلابی در حوزه
دیدگاه دوّم، وضعیّت انقلابی و رشد و بلوغ تفکّر انقلابی در حوزهی قم است؛ امروز این مورد نظر بنده است که میخواهیم مختصری در این زمینه صحبت کنیم. میخواهیم در مورد تداوم روحیّهی انقلابی و منش انقلابی در حوزهی قم و دیگر حوزهها یک مقداری فکر کنیم و کار کنیم؛ این بسیار حائز اهمّیّت است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم با آن مقولهی قبلی، این مقوله اگر از آن مهمتر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمّیّت دارد. ببینید ما یک انقلاب عظیمی را در تاریخ نزدیک به خودمان گذراندهایم. حادثهی انقلاب، یک حادثهی عظیم و فوقالعاده و محیّرالعقولی بود. ما حالا عادت کردهایم به این، [امّا] کسانی که از بیرون نگاه میکنند به حادثهی انقلاب و قضاوت میکنند دربارهی حادثهی انقلاب، عظمت این حرکت را، این حادثه را، این پدیده را بیشتر از ما درک میکنند. ما چون در جریان بودیم، خیلی توجّه نمیکنیم، خیلی دربارهاش اهتمام نمیورزیم برای ارزیابی و تقویم این حادثه.
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
هدایت شده از M.sh
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
[صفحه 2 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔵مقایسه مبارزات دانشجویی و مبارزات حوزوی
🔹اثرگذاری دو مجموعه «حوزه» و «دانشگاه» در مبارزات سیاسی کشور
در مبارزات سیاسی در کشور -هم این مبارزات سیاسی منتهی به انقلاب و هم سایر مبارزات- عموم مردم تا حدودی ورود داشتند لکن دو مجموعه، ورود واضح و اثرگذار و بیّنی داشتند: یکی حوزههای علمیّه و علمایند -علمای شیعه- یکی هم دانشگاهها؛ این دو جریان در ادامهی مبارزات و تحرّک مبارزاتی در کشور، هم امروز حضور دارند، هم در گذشته -در قضیّهی مشروطه، قضایای نهضت ملّی، قضایای نزدیک به زمان ما در جاهای دیگر- حضور داشتند؛ لکن یک فرق اساسیای بین حوزه و دانشگاه در این زمینه وجود دارد که این فرق باید مورد توجّه قرار بگیرد.
🔸خصوصیّت مبارزات دانشجویی؛ محدود ماندن در محیط دانشگاه به علّت نداشتن امتداد اجتماعی
🔻 دانشگاه بهطور طبیعی جایی است که مبارزات در آن معمولاً پا میگیرد، معمولاً بهوجود میآید؛ در همهجای دنیا همینجور است؛ علّتش هم معلوم است؛ چون در دانشگاه یک مجموعهی جوان هستند، با مسائل روز آشنایند، طبعاً محیط روشنفکری است، محیط آگاهی از مسائل جهانی و با اوضاع حال حاضر و اوضاع جاری است؛ [لذا] معترض میشوند و اعتراض میکنند. همهجای دنیا مبارزات دانشگاهی وجود دارد و در کشور ما هم وجود داشت؛ مال این دوران مبارزات اسلامی هم نیست، قبل از آن هم وجود داشت؛ خود بنده یادم هست، سال ۴۰ که هنوز مبارزات ما شروع نشده بود، بنده در تهران بودم، دانشجوها در این خیابانها گروهگروه جمع میشدند، شعار میدادند، پلیس حمله میکرد، فرار میکردند؛ قبل از آن در دورهی نهضت ملّی هم بوده است و این مبارزات دانشجویی وجود داشته.
منتها مبارزات دانشجویی همیشه، هم در کشور ما، هم در جاهای دیگر، محدود مانده است در محیط دانشگاه، یا اندکی تأثیرگذاری بر روی برخی از مسائل عمومی کشور [داشته]؛ هیچوقت مبارزات دانشجویی تبدیل به یک انقلاب و به یک حرکت عمومی و تحوّل عمومی نشده؛ این خصوصیّتشان است. وقتی اظهارات عمومی را انسان میبیند، گفته میشود و میگویند که مثلاً حوزه و دانشگاه بنیانگذار این مبارزات بودند؛ خیلی خب، حرفی نیست؛ بله، مبارزات دانشگاه، مبارزاتی است که در خود دانشگاه تحوّلاتی ایجاد میکند، حوادثی در شهرها بهوجود میآورد منتها تفاوتش این است که اوّلاً همهی دانشجوها در مبارزات معمولاً شرکت نمیکنند؛ یک گروهی هستند [که مبارزه میکنند]؛ آن گروه هم فعّالیّتهایی میکنند، کارهایی انجام میدهند منتها هرگز ما نه در دورهی خودمان، نه در کشور خودمان، نه در کشورهای دیگر ندیدهایم که مبارزات دانشجویی در یک جایی منتهی بشود به تغییر نظام و تغییر رژیم و تحوّل عمومی و انقلاب و از این حرفها؛ حدود دانشجویی این است؛ علّتش هم این است که دانشجو نفوذ و امتداد اجتماعی ندارد؛ حدّاکثر تأثیری که دانشجو دارد، این است که در خانوادهی خودش یک فکری را ایجاد بکند یا یک چیزی را مثلاً فرض کنید ترویج کند در داخل خانواده یا یک محیطهای محدود. در کشور ما هم همینجور بود؛ بله، ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم، همراهی آنها با انقلاب را خیلی قدر میشناسیم، اهمّیّت میدهیم لکن در ارزیابی و در تقویم تأثیر این مبارزات، این چیزی که عرض کردم این درست است؛ یعنی این مبارزات اگر منها میشد از مبارزات روحانیّت و مبارزات روحانیّت نمیبود، مثل همهی مبارزات دانشجویی دیگر، در همان محیط دانشگاه -یا دانشگاه تهران، یا چند دانشگاه در سراسر کشور- محدود میشد و یک حملهای میکردند، یک حرکتی میکردند، یک مبارزهای میشد، یک معارضهای میشد و تمام میشد؛ [امّا] حوزه اینجور نبود.
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
[صفحه 3 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸دو خصوصیّت #مبارزات_حوزوی:
۱) همهگیر بودن مبارزه در حوزه
مبارزات حوزه اوّلاً تقریباً همهگیر بود؛ یعنی در حوزهی علمیّه -نمیخواهیم بگوییم تحقیقاً اینجور بود- تقریباً همهی طلّاب یا اغلب طلّاب درگیر مبارزه شدند. وقتی در مبارزاتِ روحانیّت، حوزهی قم وارد شد، تقریباً همه درگیر شدند؛ این یک خصوصیّت.
۲) اثرگذاری حوزه در جامعه با استفاده از دو عامل:
الف) عامل «مرجعیّت»
خصوصیّت دوّم، اثرگذاری حوزهی قم بود. حوزهی قم مرکّب است از یک مجموعهای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد. یک جزء این مجموعه، مرجعیّت است؛ مرجع تقلید مثل امام بزرگوار یا آن اوایلِ مبارزه که هر دو سه نفر از مراجع اعلامیّه میدادند؛ بعد البتّه امام بهتنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند. این مرجع تقلید بود که بهعنوان دین، بهعنوان حکم شرعی، بهعنوان وظیفهی دینی حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم؛ این بخش مرجعیّتی.
ب) عامل «طلّاب»
لکن در کنار این، بخشِ طلّابی وجود داشت؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت اینطور گسترش پیدا نمیکرد. طلبهها از جاهای مختلف، از شهرهای مختلف و نقاط مختلف کشور جمع میشوند، بعد در ایّام تعطیلات یا غیر تعطیلات متفرّق میشوند و میروند در جلسات منبر، جلسات سخنرانی، جلسات هفتگی، جلسات دینی، این فکر را منتشر میکنند در سطح مردم؛ این خیلی مهم است. یک طلبه وقتیکه فرض کنید رفت در یک روستایی یا در یک شهر کوچکی یا بزرگی و آن فکر را بنا گذاشت که تبلیغ بکند و تبیین بکند و منعکس و منتقل بکند به مخاطبین، فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند. آن عاملی که توانست پیام مراجع را در دورهی اوّل -آن چند ماه اوّل- و بعد پیام امام بزرگوار را که تنها این کار را انجام میدادند و این رهبری را انجام میدادند -چه در دورهی قم، چه در دورهی نجف- منتشر کند در اقصی نقاط کشور و در دلهای مردم نفوذ بدهد عامل طلبگی بود؛ طلبهها بودند که این کار را کردند، طلبهها بودند که این فکر را منتقل کردند به سرتاسر کشور.
🔷 یکوقتی در سال اوّل انقلاب -چند ماه بعد از پیروزی انقلاب- که سالگرد مرحوم آقا مصطفی، فرزند بزرگوار امام عزیزمان بود و در قم مجلس ترحیم گرفته بودند، از من خواستند که من بروم آنجا صحبت کنم؛ رفتم آنجا، امام هم داخل مسجد اعظم حضور داشتند. بنده یک صحبتی آنجا کردم و این آیهی شریفه را مطرح کردم: وَ اَوحی رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ * ثُمَّ کُلی مِن کُلِ الثَّمَرت فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکَ؛(۲) خطاب به امام گفتم این زنبورهای عسل، همان طلبهها بودند که نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشر شدند در اطراف کشور و در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند؛ آنجایی هم که لازم بود نیش زدند؛ نیش هم زدند! طلبهها این کار را کردند، حوزهی قم این کار را کرد. اگر حوزهی قم نبود، اگر امام بزرگوار مثلاً در جایی مثل تهران یا یک جایی که حوزهی علمیّهای وجود نداشت این حرکت را شروع میکرد، معلوم نبود به این موفّقیّت برسد؛ این حرکت در قم بود که توانست به این موفّقیّت برسد و تبدیل بشود به یک انقلاب.
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
[صفحه 4 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⚪️نقش بی بدیل روحانیت در بسیج عمومی مردم
🔴 امام (رضواناللهعلیه) در یک صحبتی گفته بودند که -نمیدانم من خودم شنفتم یا از دیگری شنفتم که گفتند- وقتی در پاریس بودیم آمدند گفتند که در فلان دِه، یکی از دِهات خمین، یکی از روستاهای اطراف خمین، مردم راهپیمایی کردند. راهپیمایی عمومی بوده و در آن دِه هم مردم راهپیمایی کردند؛ ملّای ده، یک پیرمردی جلوی جمعیّت حرکت میکرده و مردم شعار میدادند، همان شعارهایی که در تهران میدادند؛ امام فرموده بودند که وقتی من این را شنیدم، گفتم این انقلاب پیروز خواهد شد. (۳) این انقلابی که اینجور نفوذ دارد که تا فلان دِه که آن را امام میشناختند و تا فلانجا میرود و مردم آنجا هم حرکت میکنند، پیروزشدنی است؛ یعنی همهی ملّت، همهی آحاد مردم آمدند به میدان و این بود که رژیم پرسابقهی متّکی به قدرتهای درجهی یک عالم را توانست شکست بدهد و به زانو دربیاورد و از میدان خارج کند. ما که اینجا توپ و تفنگی مصرف نکردیم؛ انقلاب ایران با توپ و تفنگ و کودتا و نیروی نظامی که پیش نرفت، فقط با حضور مردم پیش رفت؛ حضور بدنهای مردم، جسمهای مردم. دلها خوبند، دلها مؤثّرند امّا دلها وقتی در خانهها بتپند و بیرون نیایند، هیچ اثری نمیگذارند؛ وقتی این دل تأثیرش آنچنان شد که جسم را حرکت داد و آورد به خیابان، آنوقت میشود آن راهپیماییها، میشود آن حرکت عظیم؛ و رژیم پادشاهی، با آن سابقه، با آن حمایتی که آمریکا از او میکرد و دیگران میکردند -فقط آمریکا هم نبود؛ آنوقت کشورهای کمونیستی هم از روی رقابت حمایت میکردند از رژیم شاه- بهوسیلهی مردم شکست خورد.
🔵 مردم را چه کسی آورد به خیابان؟ شماها آوردید، طلبهها آوردند. بله، امام رهبر بود، اگر امام نبود بدون شک این اتّفاق اصلاً نمیافتاد؛ امّا ابزار امام چه بود؟ آن وسیلهای که فکر امام را، خواستهی امام را، آن نیّت امام را تحقّق بخشید، عملیّاتی کرد، اجرایی کرد، حوزهی علمیّه بود، طلّاب بودند؛ ارتباط انقلاب با حوزهی قم این است.
بله، درست است، ما میگوییم همهی اقشار مردم در انقلاب شرکت داشتهاند، واقع قضیّه هم همین است، یا در مورد آن گروههای پیشرو مثلاً میگوییم «دانشجوها، طلبهها» و اسم دانشجوها را میآوریم، درست است، اینها هم واقعاً پیشرو بودهاند، در این شکّی نیست امّا پیشرو بودن و ورود، یک حلقهی وصلی لازم داشت، یک حلقهی واسطی لازم داشت؛ این حلقهی واسط حوزهی علمیّهی قم بود و البتّه حوزههای علمیّهی دیگر؛ فقط حوزهی قم نبود. شما توجّه داشته باشید که این انقلاب عظیم، این پدیدهی حیرتانگیز، این حادثهای که دنیا را تکان داد -[واقعاً] دنیا را تکان داد- منتهی میشود به این حلقهی واسط، یعنی به حوزهی قم. نسبت حوزهی قم با انقلاب این است.
🔵انقلابی ماندن حوزههای علمیّه، عامل انقلابی ماندن نظام
🔸خب، حالا حوزهی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟ انگیزههایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. بنده عرض میکنم اگر بخواهیم نظام اسلامی -همین نظامی که الان تشکیلاتی دارد، قوای سهگانهای دارد، نیروهای مسلّحی دارد، دستگاهها و سازمانهای گوناگونی دارد- انقلابی بماند، اسلامی بماند، حوزهی قم باید انقلابی بماند؛ اگر حوزهی قم انقلابی نمانَد، حوزههای علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من این را به شما عرض کنم: حوزهی قم پشتوانه است. حرف من این است که میگویم حوزهی علمیّهی قم بایستی بهعنوان یک حوزهی انقلابی، بهعنوان مهد انقلاب، بهعنوان آن کورهی آتشفشانی که همینطور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد.
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
[صفحه 5 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔵لزوم توسعه بینش و حرکت انقلابی در حوزه قم برای جلوگیری از انقلابزدایی
خب، عرض کردیم که طبیعت قم، طبیعت طلّاب، حوزهی علمیّه، طبیعت دین است، طبیعت تبلیغ است، طبیعت قناعت است، طبیعت حضور مرجعیّت است که مرجعیّت خیلی مهم است؛ اینها همه از خصوصیّات حوزه است و همین موجب میشود که پایهی انقلاب در اینجا محکم بشود. اگرچنانچه ما دیدیم تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از حوزهی علمیّهی قم انقلابزدایی کنند، باید احساس خطر کنیم. عرض من با شما نمایندگان عزیز طلّاب و فضلا این است: اگر دیدید انقلابزدایی دارد انجام میگیرد باید احساس خطر کنید. خب، احساس خطر کردن کافی نیست، باید به فکر علاج بود؛ علاج هم تدبیر لازم دارد، فکر لازم دارد؛ این اهمّیّت اجتماع شما را نشان میدهد. باید افراد صاحب فکر بنشینند فکر کنند؛ با کارهای سطحی، با فریاد کشیدن که احیاناً در یک جلسهای آدم داد بکِشد و به یکی اعتراض کند، با این حرفها مسئله درست نمیشود. راه، اینها نیست؛ راه، فکر کردن و اندیشیدن و حکمتآمیز برنامهریزی کردن، مجموعههای برنامهریزی شده را تهیّه کردن و دنبال کردن است؛ بنابراین بینش انقلابی در قم بایستی توسعه پیدا کند، حرکت انقلابی باید توسعه پیدا کند.
🔴مخالفت صریح و مخالفت غیر صریح دشمنان با انقلاب
خب، مخالفت با انقلاب هم دوجور است: یکوقت صریحاً کسانی با انقلاب مخالفت میکنند -که این هم در حوزه وجود دارد، نه اینکه وجود نداشته باشد، ما بیاطّلاع نیستیم؛ حالا کسانی هستند صریحاً گوشهکنار [مخالفت میکنند]؛ البتّه کم هستند- یکوقت هست که نه، صریحاً با انقلاب مخالفت نمیشود، [بلکه] با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت میشود؛ روی اینها باید حسّاس بود. اینکه ملاحظه میکنید بنده مرتّب روی مسئلهی استکبار تکیه میکنم، روی مسئلهی آمریکا تکیه میکنم، [به خاطر] این نیست که از روی عادت، آدم دائم بخواهد یک حرفی را تکرار کند؛ نه، اینها احساس خطر است. اگر نظام اسلامی در قبال نظم منحطّ جهانی هویّت خودش را از دست داد، شکست خواهد خورد؛ اهمّیّت نظام اسلامی -که میگوییم دنیا را تکان داد این انقلاب- بهخاطر این است؛ یک چیز جدید آورد.
🔴علّت مخالفت دستگاه استکبار، مقابله نظام اسلامی با زور و تزویر
خب، این چیز جدید، نظام ظالمانه و غیر عادلانه و مبتنیِ بر ظلم و زور و تزویر و مانند اینها را به چالش کشید؛ جمهوری اسلامی، نظام جهانی ظالمانه را به چالش کشید؛ علّت مخالفت با ما هم همین است. [علّت] اینکه با نظام اسلامی مخالفت میشود این است؛ وَالّا اگر چنانچه اسلام غیر سیاسی، اسلامی که کاری به کار اینوآن ندارد، اگر یک چنین اسلامی حاکم باشد، نه، هیچ اهمّیّتی هم نمیدهند و مخالفتی هم نمیکنند. شما با آمریکا، با دستگاه استکبار، با صهیونیسم همراه باشید -در کار اقتصادیشان، در کارهای سیاسیشان، در جهتگیریهایشان- و مثل آنها فکر کنید، مثل آنها حرف بزنید، مثل آنها مشی کنید، هیچ مخالفتی ندارند؛ اسمتان مسیحی باشد، اسمتان بودایی باشد، اسمتان مسلمان باشد برایشان هیچ اهمیّتی ندارد. (۴) (بله مرگ که حتماً بر آمریکا، امّا حالا اجازه بدهید صحبت بکنیم.) پس بنابراین، مسئله این است.
شما نگاه کنید به بیانات امام؛ امام، خیلی مرد عمیقی بود، خیلی مرد پُرمغزی بود؛ همینکه معروف است:
آنچه در آینه جوان بیند
پیر در خشت خام آن بیند
🔵در مورد امام واقعاً صادق بود. آن تحلیلی را که حالا باید جلوی انسان بیاورند، تماشا کند، بخواند، دقّت کند، تا به یک نتیجهی عمقی برسد، این را امام همینطور نگاه که میکرد میفهمید؛ مرد پخته، مرد آگاه. شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مردِ حکیمِ پختهی آگاه تکیه کرده، آنها اساسِ مسئله است، مسائل اساسی آنها است. اینها را نبایستی بتوانند تغییر بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب مخالفت با این چیزها است. اگر چنانچه در کارهای ما، در حرفهای ما، در جهتگیریها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدّیّت با انقلاب و ضدّیّت با نظام اسلامی و ضدّیّت با اسلام سیاسیای است که تحقّق پیدا کرده.
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم(۱۳۹۴/۱۲/۲۵)
[صفحه 6 از 6]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔵نظام اسلامی، اوّلین حکومت مبتنی بر دین بعد از دوران صدر اسلام
🔷 بعد از دوران صدر اسلام، اوّلین باری است که اسلامِ صحیحِ نابِ متّکی به قرآن و حدیث در عالم واقع، دارد تحقّق پیدا میکند؛ حتّی در دورانهایی که مثلًا علما، محترم هم بودند، اینجور نبوده. فرض کنیم در دوران صفویّه؛ خب علما، محترم بودند؛ محقّقکَرکی از شام پا میشود میآید در اصفهان یا در قزوین یا در کجا و شیخالاسلام کلّ کشور هم میشود؛ پدر شیخ بهایی، خود شیخ بهایی، اینها همه کسانی هستند که جزو علمای بزرگ بودند، خیلی هم محترم بودند، امّا اینها حدّاکثر کاری که میکردند این بود که مثلاً فرض کنید که دستگاه قضاوت را برعهده بگیرند، آنهم تا جایی که منافات با برخی از تندرویهای دستگاه حکومت و سلطنت نداشته باشد؛ وَالّا شاهعباس و شاهطهماسب و بقیّهی سلاطین، کار خودشان را میکردند، حکومت اسلامی نبود، حکومت دینی نبود. اینکه منشأ و مبدأ احکام حکومتی کتاب و سنّت باشد، روایات ائمّه باشد، از صدر اسلام -یعنی حالا آن مقداری که صدر اسلام بوده، بعد از آن- تا امروز دیگر سابقه نداشته است. امروز در ایران اوّلین بار است که یک چنین حکومتی بهوجود میآید. معنای اسلام سیاسی این است؛ اسلام سیاسی یعنی اسلامی که سیاست ادارهی جامعه را و مدیریّت جامعه را برعهده میگیرد؛ یعنی اسلام میشود مدیر جامعه. این بار اوّلی است که در اینجا اتّفاق افتاده است؛ این را میخواهند از بین ببرند، این را میخواهند نابود کنند؛ نابودکردنش هم به همین شکلی است که عرض کردم. بنابراین مسئلهی انقلابیگری در حوزهی قم در معرض خطر است؛ این را باید توجّه کنید؛ باید جزو مسائل اصلی شما باشد.
🔴آینده روشن
🔹 من آینده را در همهی زمینهها روشن میبینم؛ بعضیها گاهی اوقات یکچیزی یا پدیدهای را میبینند که مثلاً برایشان پدیدهی نامطلوبی است، فوراً دلهایشان مأیوس میشود؛ بنده اصلاً اینجوری نیستم. هر پدیدهای، ممکن است پدیدههای نامطلوبی هم یک گوشهکناری بهوجود بیاید؛ هست، همهجا هست، زمانهای گذشته هم بوده؛ زمان خود پیغمبر و امیرالمؤمنین (علیهما السّلام) هم بوده، در اینکه تردیدی نیست؛ لکن جهت کلّی، حرکت کلّی، انشاءالله حرکت خوبی است و من امیدوارم که خدای متعال کمک کند تا هم شما و هم ما بتوانیم انشاءالله به وظایفمان عمل کنیم.
🔻فرهیختگان را به #روزنه دعوت فرمائید:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
#چند_پرسش پیرامون بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
همه دلسوزان اسلام و انقلاب قبول دارند که امر ولی فقیه نباید بر زمین بماند، اما:
مخاطبان بیانات ارجمند رهبری معظم در اسفند 94، در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، چه اقداماتی انجام دادهاند؟!
در نظام برنامهریزی و اولویتسنجی، دقیقاً باید برای تحقق فرامین ایشان اقدام شود و خروجی عینی اقدامات انجام شده، ارائه گردد.
برای تحقق #حوزه_انقلابی و صیانت از #انقلابی_ماندن_حوزه، چه ملزوماتی باید فراهم گردد؟
در رزمایش #جنگ_بیولوژیک، نقش حوزه مقدسه قم و خصوصاً جریان انقلابی حوزه (اعم از مسئولین و بدنه حوزه)، دقیقاً چیست؟
دیدگاههای تان را با #روزنه در میان بگذارید....
@rozaneebefarda
#معنویت_گمشده_بشر_مبتلا/1
امام علی علیهالسلام:
أُوصِيكُمْ بِخَمْسٍ لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَيْهَا آبَاطَ الْإِبِلِ لَكَانَتْ لِذَلِكَ أَهْلًا لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ وَ لَا يَخَافَنَّ إِلَّا ذَنْبَهُ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لَا يَعْلَمُ أَنْ يَقُولَ لَا أَعْلَمُ وَ لَا يَسْتَحِيَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ يَعْلَمِ الشَّيْءَ أَنْ يَتَعَلَّمَهُ وَ عَلَيْكُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّ الصَّبْرَ مِنَ الْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ وَ لَا خَيْرَ فِي جَسَدٍ لَا رَأْسَ مَعَهُ وَ لَا فِي إِيمَانٍ لَا صَبْرَ مَعَهُ.
شما را به پنج چیز سفارش می كنم كه اگر برای آنها شتران را پرشتاب برانید و رنج سفر را تحمل كنید سزاوار است.
1)كسی از شما جز به پروردگار خود امیدوار نباشد،
2) و جز از گناه خود نترسد، و
3) اگر از یكی سوال كردند و نمی داند، شرم نكند، و بگوید، نمی دانم،
4)و كسی شرم نكند در آنچه نمی داند بیاموزد،
5)و بر شما باد به شكیبایی، كه شكیبایی، ایمان را، چون سر است بر بدن، كه ایمان بدون شكیبایی چونان بدن بی سر ارزشی ندارد.
@rozaneebefarda
💥فوری
بنا به تصمیم نهادهای متولی مقابله با کرونا، و به منظور صیانت از سلامت شیعیان، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران، #موقتا پذیرای عموم زائران نیست.
انشالله با تدبیر و ارائه راهکارهای ایمن سازی حضور جمعیت مؤمنین توسط فرزندان معنوی امیرالمومنین علیهالسلام، احیای امر قدسی، در کوتاهترین زمان ممکن صورت خواهد پذیرفت.
@rozaneebefarda
💥فوری
بسم رب الفاطمه
امروز بار دیگر خاطره شکستن در و هتک حرمت زهرای مرضیه زنده شد
امروز بار دیگر کسانی به حرم ذریه نبی سلام الله علیها جسارت کردند که ادعای مسلمانی و شیعه گری دارند
امروز چارچوب مقدسه فاطمه معصومه توسط کسانی شکسته شد که ادعای حب اهل بیت دارند اما به بهای دیده شدن توسط کفار و ملحدین درب حرم مقدس را شکستند.
اما این نابخردان پرمدعی تنها درب این حرم شریف را نشکستند بلکه حرمت علمای عظام و مراجع تقلید را هم نگه نداشتند و به صورت علن یا خفا به آن پیروان حقیقی اهل بیت اهانتهایی کردند که تاریخ از ثبت آن شرم دارد.
به این عده قلیل جاهل و همچنین بیت فتنه گر انگلیسی که با مروت انقلابی و حلم نظام اسلامی باقی است هشدار می دهیم
قم عش آل محمد است نه لانه جواسیس و نفوذی کفار و اعداء دین
قم حریم نواب امام عصر؛ مراجع عظام تقلید است و نه معممین بی تقوا یا بی هویت.
این هشداری است صادقانه به اهالی فتنه تا گمان نکنند فرصت به وجود آمده خلأیی است برای عرض اندام بی هنران و فرزندان انقلابی معصومه طاهره و یاران با وفای علمای حقیقی هوشیارند و هر حرکت نابجای این طایفه گمراه را رصد می کنند و هر قدم نا به جا را مستقیما از چشم بیت فتنه انگلیسی می بینند.
ما بیداریم حتی در کورترین فتنه ها.
بنزین فتنه مذهبی در ایران، #شیعه_انگلیسی است.
@rozaneebefarda
واکنش مدیریت حوزه علمیه به هتک حرمت به ساحت حرم کریمه اهل بیت(س)
🔸مرکز مدیریت حوزههای علمیه سراسر کشور با صدور بیانیهای نسبت به هتک حرم به ساحت قدسی حرم کریمه اهل بیت(س) واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحَمدُ لله الّذی جَعَلَ ولایة مُحمّد و آل مُحمّد طِیباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا
حوزههای علمیه با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام (دامت برکاتهم) از آغاز بر اهمیت تنظیم همه امور و برنامهها براساس دیدگاهها وتوصیههای کارشناسان و متخصصان و مسئولان محترم تاکید داشته است، حوزه و بزرگان و نهادهای آن در این زمینه پیشگام و همراه و هماهنگ بودند و برخلاف برخی نظرات کجاندیشانه و شبهه افکنیهای مغرضان و بیگانگان روحانیت و حوزه در همه مسائل کمککار و همراه تصمیمات قانونی، تخصصی و کشوری بوده و خواهد بود که این اصل همچنان استمرار خواهد داشت.
🔸و اما اکنون که چالش ویروس کرونا و کووید ۱۹ به ابتلائی عالمگیر تبدیل شده و ایران عزیز و شهر مقدس قم نیز با این بلیّه مواجه گردیده، روشن است که محوریت توأم با عقلانیت و معنویت در پشت سر گذاردن این ایام کرونایی مهمترین اصلی است که نباید فراموش شود و یا مورد کمتوجهی قرار گیرد.
حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرنها است که ملجاء و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به ویژه مجاوران حضرتش بوده است و خدمت به این آستان با کرامت مدال افتخاری برای اهالی ولایتمدار قم و علمای معظم آن است.
🔸خادمانی که در خلال قرون برای حفظ حریم این حرم و نشر معارف این خاندان شریف از هیچ جانفشانی و کوششی دریغ نکردهاند.
🔸اما بدون شک هیچ موضوعی نمیتواند بهانهای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد و هرچند که برای مومنین بسته بودن درب این بارگاه سخت و جانکاه است ولی مجاهده مدبرانه، عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مومنانه، دعا و کوشش همهجانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.
🔸حال که بدخواهان و دشمنان میهن و انقلاب و اسلام عزیز در این آزمون بدترین امتحان را دادند و در این شرائط بیرحمانه این بلا را به کارزاری اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبدل کردهاند و با انجام اقداماتی افراط گرایانه و به دور از عرف شریعت درصدد ضربه زدن به ملت و انقلاب برآمدهاند بدانند که چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما و سپاه عظیم بهداشت و درمان و نیروهای مردمی و بسیجی و نیروهای مسلح و همه قشرهای اجتماعی، باردیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.
🔸با نهایت تضرع و التجا و توسل به آستان ملکوتی حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین رفع بلا و ابتلا از همه انسانها، مسلمانان جهان و شیعیان و محبان امیر المومنین را در این ماه پر فضیلت از خداوند
منان خواهانیم.
@rozaneebefarda
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸دوستان آن حضرت عجلاللهتعالیفرجهالشریف باید دو مطلب مهم را رعایت کنند:
1️⃣ یکی اینکه، در شداید برای فرج دعا کنند، که خود همین مژدهای است برای اینکه شداید به فرج متصل است.
2️⃣ دیگر اینکه، دعا کنند که ظهور آن حضرت برای اهل ایمان، همراه با عافیت باشد، و تا وقت ظهور با وجود بلاها و شداید، ثابتقدم و استوار در دین و عامل به تکلیف باشند.
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٢۶
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خطر #شیرازی_ها برای جهان اسلام را بهتر بشناسیم
🔸تشیع لندنی به دنبال ایجاد یک تشیع موازی است
🔹تشیع انگلیسی به دنبال ضایع کردن مرجعیت شیعه است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
1_35193939.pdf
357.2K
اسکات مادل افسر ارشد امنیتی سازمان سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت صادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله خامنه ای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد
#شیعه_انگلیسی
@rozaneebefarda
تلاقی تاریخی یاران سقیفه و #تشیع_انگلیسی!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
انا لله و انا الیه راجعون
شب ۲۶ اسفند۹۸، زمان افشای ماهیت جریانی بود که سالها در پوشش حب اهل بیت علیهم السلام، به فتنهگری علیه اهلبیت(ع) مشغول بود. آنانی که تمامی تلاششان را کردند تا همیشه خوراکی مناسب برای شعلهورتر شدن آتش وهابیت در ممالک اسلامی داشته باشند؛ آنانی که تمام تلاششان را کردند تا داعش یاران بیشتری از میان اهل سنت به چنگ آورد و آنها را به جان مسلمین بیاندازد و جوی خون جاری کرده و عفت نوامیس مسلمین و بالاخص شیعه را هتک کند؛ آنانی که غل و زنجیر بر پای دخترکان شیعه و مسلمین را محکمتر کرده و تازیانههای داعشیها را بر تن رنجور آنان شدت بخشیدند؛ آنانی که در تک تک خونهای ریخته شده در فتنههای کور گروههای نوظهور سلفی و وهابی شریکاند؛ آنانی که در به راه افتادن جنگ علیه مسلمین و تهاجم به حرمهای مقدس اهل بیت(ع) شریک جرم داعش و دیگر گروههای سلفی بودند اما در وقت دفاع از حرمهای این بزرگواران، در کنج عافیت و در سایه امنیتی که مدافعان حرم فراهم کرده بودند، به یارگیری داعشیها و سلفیها کمک کردند و نام و نشانی از آنان برای دفاع از اعتاب مقدسه و شیعیان مظلوم آن بلاد دیده نشد.
آنانی که در دادگاه عدل الهی در روز سخت قیامت، خصمی در برابر خود دارند که عمری را در جشنی به نام نامیِ ایشان شرکت کردند؛ جشنی که با اصرار عجیب آنها در انتشار فیلمها و تصاویر خود، چاشنی شادیها و هلهلههای آل سعود و وهابیون خبیث بر جنازههای شیعیان مظلوم و غریب در ممالک اسلامی بود.
آنان در روز قیامت خصمی در برابر خود دارند که به شدت بر آنان عبوس و سختگیر بوده و عِرض به تاراج رفته نوامیس شیعه و خونهای به ناحق ریخته یتیمان مظلومش را از آنان طلب میکند؛ بزرگترین دشمن آنان در روز قیامت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها خواهد بود.
آنان کسانی هستند که برای هتک و وهن مذهب اهل بیت (ع) از هیچ چیزی فروگذاری نکردند؛ آنان با رواج سنت عجیب قمهزنی که نهایتا دارای حکم اولیه استحباب بوده و در زمانه کنونی حکم قطعی شرع و عقل بر تقیه و عدم انجام آن است، عزاداری امام حسین(ع) را در چشم جهانیان خوار و خفیف کردند. آنانی که در سرزمین کفتار کثیف، از تمامی امکانات برای لجنپراکنیهای خود علیه حتی بزرگان شیعه و مراجع تقلید استفاده میکردند و برای مشمئز کردن مردمان مستضعف کشورهای غربی از مکتب حسین بن علی (ع)، با کمال آزادی به قمه زنی و جاری کردن خون از خود و کودکانشان مشغول بوده و هستند. آنانی که هرگز دیده نشده است باعث ایجاد بصیرت در میان پیروان اهل سنت شده و آنان را به نور مکتب اهل بیت(ع) روشن سازند بلکه کاملا برعکس موجب جمود آنان در مکتب اصحاب سقیفه شده و آنان را برای ریختن خون شیعیان پرانگیزه ساختند. آنانی که شیعیان مظلوم و محصور در دیگر بلاد را به مسلخ گروههای تکفیری فرستادند و این کار را موجب سعادت اجباری آنان دانستند، درحالی که نمیدانیم چرا خود هرگز به سمت این سعادت حرکت نمیکنند و خود را از آن محروم میدارند.
دیشب، دست مشیت الهی، ماهیت حقیقی این جریان را برای اندک افرادی که در جهل به سر میبردند، روشن ساخت. در حالی که مراجع تقلید، متفقا بر لزوم رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا، حکم دادهاند، آنان به ادعای پاس داشتن حرمت حرم حضرت معصومه(س) به این بقعه شریف حملهور شدند و درب مطهر این مزار را شکستند. چقدر عجیب است که پیروان تشیع انگلیسی که عمری برای تبرّی آشکار از اصحاب سقیفه، داد و فریاد میکردند، حرمت حرم اهل بیت(ع) را همان گونه شکستند که یاران نابکار سقیفه شکستند.
هر کسی ممکن است که نسبت به تعطیلی حرمهای مقدس اهل بیت(ع) در ایران انتقاد داشته باشد، اما هرگز یک محب واقعی اهل بیت، راضی به شکستن درب آن نخواهد بود. دیشب، همان پایی بر درب حرم حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها لگد زده و آن را شکستند که ۱۴۰۰ سال پیش، یاران سقیفه بر درب نیمسوخته خانه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها، لگد زده و آن را شکستند.
ما به نحوه مدیریت دولت فعلی نقد داشته و خصوصا به جریانهای نفوذی در آن مشکوکیم؛ حتی شاید همین ماجرای فعلی نیز تمهیدی برای چیزی دیگر در تهران باشد و ما نسبت به آن هوشیار خواهیم بود. واقعیت #کرونا و نحوه مقابله با آن چیزی است که در نقدهای خود گفته و خواهیم گفت اما این به معنای اهانت به مراجع و نادیده گرفتن احکام واضح شرعی در همکاری با دولت در حل بحران پیشرو نیست. بسته بودن حرمهای اهل بیت دردی جانکاه است؛ اشک چشمهایمان تمامی نخواهد داشت تا خداوند بار دیگر بر ما منت گذارد و گناهانی از ما را ببخشاید که موجب محروم ماندن ما از خانههای خاندان وحی شده است. فعلا حجت شرعی بر تعطیلی موقت حرمهای مطهر است و امتحانی الهی است برای مشخص شدن میزان تشرع و دیانت مدعیان فقه و شعائر اسلامی!
تشیع انگلیسی پرچمدار #مهاجمان_حرم
حتمن همه منتقدان بسته شدن درب حرم مطهر، مناسب به فرقه تشیع لندنی نیستند.
حتمن مردم کوچه و بازار هم در صف پیاده نظام حضور دارند و سیاهی لشکر گاهی بی ربط به سرحلقه های اصلی اند
اما پرچمدار فتنه در حمله به حرم و هتک حرمت بی بی دو سرا، حتما شیرازی ها بودند
اینها قصه نیست
روایت کسانی است که ساعتها به بحث با تحریک کنندگان جمع معترضان صورت گرفته است
لذا نباید جمعیت را که حتمن خیلی هایشان ممکن است انگیزه سیاسی یا وابستگی نداشته باشند، به این فرقه وابسته مرتبط کرد؛ این جبهه سازی برای این منحرفین است.
باید تفکیک شود؛ تولید کنندگان ادبیات تحریک آمیز و ساختارشکنانه و بانیان #حمله_به_حرم غیر از عموم مردم دلسوز و منتقدان کماطلاعی هستند که با انگیزه مذهبی صرف به میدان آمده اند
اما امروز همه طیف ها زیر پرچم شیرازی ها سینه می زنند. این فاجعه بار است که آنان از لندن ابتدا متولیان مذهبی را متهم به عدم پذیرش دستورات بهداشتی کردند، بعد از اعلان رسمی متولیان حرم، دنبالههای داخلی را تحریک کردند به تجمع و تبدیل مطالبه مذهبی به #موضوع_سیاسی و #امنیتی!
حالا از دل رسانههای نزدیک به دولت خصوصا #انتخاب، کلیپ های حمله به حرم مخابره می شود؛ همزمان با رسانه سعودی و لندنی!
یک سناریوی کامل شیطانی!
@rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
💥 چند سؤال مهم از مظلومیت امشب حرم بیبی دوعالم
1.چهکسانی درب حرم حضرت معصومه(ع) را امشب شکستند؟
2.شعارهای حیدرحیدر با لحن عربی، را چه کسانی پشت درب شکسته میدادند؟
3.چهکسانی برعلیه مراجع و رهبری، پشت درب شکسته حرم مطهر حرف میزدند؟ واقعا اینها دنبال زیارت بودند یا دنبال مطامع تلویزیون #BBC ملکه؟
4.پازل #قم_هراسی را چهکسانی امشب تکمیل کردند؟
5.چرا وزارت بهداشت این تصمیم را گرفت؟ آیا نمیشد حرم را تعطیل نکرد و تصمیمات جایگزین گرفت؟ (پیشنهادات متنوعی وجود دارد.)
6. خبرنگاران وابسته به #ارتش_سایبری_آشنایان امشب در حرم چه میکرد؟
7.کدام خبرنگار نامآشنای اصلاحاتی قم، داشت خوراک... را تهیه میکرد؟
8.چهکسانی فیلم سر و صدای امشب را به تلویزیون انگلیسی منوتو رسانیدند؟ آیا اینها قابل ردیابی امنیتی نیستند؟
9.نقش شبکههای اجتماعی آمریکایی در این داستان چه بود؟ جهرمی و حسن روحانی که مدافع ... هستند، کجایند؟
@SchoolofEconomics