روزنه
انا لله و انا الیه راجعون آیتالله ابراهیم امینی نجف آبادی به رحمت حق پیوست. @rozaneebefarda
پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله امینی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت مرحوم آیتالله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت #عالم_مجاهد و پارسا مرحوم آیتالله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضواناللهعلیه را به حوزهی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم.
عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیمگیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونهی چشمنوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بیاعتنائی به جاذبههای مادی را مجسّم ساخته است.
رحمت خدا بر این #روحانی_انقلابی و #صادق و #مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله
[صفحه 1از 2]
💥برشی از خاطرات/ #حافظه_تاریخی_حوزه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
وضع اقتصادي من در آغاز طلبگي و در اصفهان مانند اكثر طلبه ها چندان خوب نبود و غالباً در مضيقه بودم. بعد از انتقال به حوزهي علميهي قم گرچه كمي بهتر شد ولي باز هم خوب نبود. چون درآمدي جز شهريه و اندكي از غير شهريه نداشتم. بايد در آن سنين ازدواج ميكردم ولي بر اثر مشكلات اقتصادي و برخي موانع ديگر امكان ازدواج فراهم نبود. بزرگترين مانع ازدواج فقدان مسكن در قم و عدم قدرت پرداختِ اجاره بهاء بود.
در آن زمان قصد داشتم در قم ازدواج كنم. البته پدر به هنگام مرگ يك قطعه ملك خود را بهعنوان مهريهي زن و دو دانگ از خانهي مسكوني خود را به من اختصاص دادهبود.
منزل مسكوني ما در نجفآباد ميان من و برادرم جعفر و مادرم مشترک بود. بهمنظور خريد منزل در قم به برادر و مادر پيشنهاد كردم منزل به فروش برسد تا از سهم خودم خانهي كوچكي در قم خريداري كنم. برادر براي فروش منزل از من وكالت گرفت و خانه به فروش رسيد. اتفاقاً در همان زمان و قبل از اينكه من سهم خودم را دريافت كنم، حادثهي بدي براي برادر بهوجود آمد. بدين قرار كه در زمان مبارزه با بهائيت جمعي از مردم نجفآباد بهعنوان مبارزه با بهائيت در يكي از روستاهاي بهائينشين اطراف نجفآباد (اسكندري) فروشگاهي را تأسيس كردند و بهعنوان وظيفهي شرعي برادرم را فريب دادند. كسب و كار خود را در نجفآباد تعطيل كرد و ادارهي آن فروشگاه را برعهده گرفت. طبعاً امضاي چك و سفته ها نيز برعهدهي او افتاد. روستاييان فرصت را غنيمت دانسته و اجناس فروشگاه را نسيه بردند و در پرداخت بدهي ها تعلل ميورزيدند. و چون فروشگاه از يك نهاد غيربومي بود، وصول مطالبات با مشكل مواجه ميشد. سررسيد چك و سفته ها فرا ميرسيد و امكان پرداخت وجود نداشت.
صاحبان سهام كه مدعي قصد قربت در دفاع از اسلام بودند بهجاي اينكه در حل مشكل بكوشند چك و سفته هاي خود را نيز به اجرا گذاشتند. اين قضيه مصادف شد با فروش منزل مشترك ما. طلبكاران بيانصاف بدون رعايت ضوابط شرعي و وجداني مجموع پول خانه را گرفتند. در نتيجه من و برادر و مادرم بيخانمان شديم. بهعلاوه ارثيهي همسر برادر نيز گرفته شد. براثر اين حادثهي تلخ اوضاع برادر دگرگون و جان خود را در همين راه از دست داد. برادر چون عيالوار و آبرومند بود با تحمل مشكلات فراوان در ملك صداق همسرش پنج اتاق بنا كرد. خانواده اش و ما در سه اتاق نيمهتمام ساكن شدند. دو اتاق آن را بدون درب و تعمير در عوض پول خانهي مشترك فروش رفته به من واگذار كرد. در نتيجه خريد منزل در قم منتفي شد و براي تعمير دو اتاق واگذارشده نيز امكاني نبود و ازدواج به تأخير افتاد.
زماني فرا رسيد كه احساس كردم با وجود همهي مشكلات بايد ازدواج كنم. با راهنمايي بعضي دوستان و صلاحديد مادر و برادر و خواهران فرد مناسبي را براي ازدواج پيدا كردم. خانواده اي متوسط ولي محترم و آبرومند و متدين بودند. به خواستگاري رفتند و مورد موافقت قرار گرفت. در تعيين مهر و برگزاري مراسم ازدواج ،بهويژه پدرخانم سختگيري نكردند. خدايش رحمت كند. مراسم عقد در منزل پدر خانم و با كمال سادگي برگزار شد.
خويشان نزديك آنها و ما جزء مدعوين بودند و با تقسيم نقل و شيريني كه مرسوم آن زمان بود، پذيرايي بهعمل آمد. در مراسم خطبهخواني آقاي شيخ حسينعلي منتظري ايجاب را برعهده گرفت و خود من قبول را. جشني ساده ولي باصفا، بيتوقع، و بيدلخوري و كدورت بود.
ميل داشتم زودتر عروسي كنم ولي امكان آن فراهم نبود. زيرا نياز به تعمير منزل و فرش داشتم. براي تعمير منزل و تهيهي مقدمات عروسي مبلغي را از بانك كشاورزي وام گرفتم و مشغول تعميرات شدم و با دشواريهاي فراوان مقدمات عروسي را فراهم ساختم.
براي حفظ آبروي خانواده مراسم عروسي را نسبتاً باشكوه تر برگزار كردم. مراسم مذكور نيز باصفا و بدون كدورت و ايراد و بهانهجويي پايان يافت. مدتي با خوبي و انس و مودت با هم زندگي كرديم. تعطيلات تابستان به پايان رسيد و بايد براي ادامهي درس و بحث به حوزهي علميهي قم مراجعت ميکردم. چون در قم منزل نداشتم و پرداخت اجاره خانه برايم ميسر نبود بهناچار همسر تازه عروس را نزد مادرم گذاشتم و بهسوي قم حركت كردم و براي هزينهي زندگي او در حد توانم وسايلي را فراهم ساختم و پولي را در اختيارش قرار دادم. ميدانم كه تحمل چنين وضعي براي همسرم دشوار بود ولي نه خودش ايراد گرفت، نه پدر و مادرش.
خدا به آنها پاداش خير بدهد. هر دو يا سه ماه يكمرتبه براي ديدار و تأمين نفقه به نجفآباد ميرفتم و به مقدار مقدور توقف ميكردم.
ادامه خاطرات در:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4118
@rozaneebefarda
ادامه👇
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله
[صفحه 2 از 2]
در حدود چهار سال زندگي ما بدينصورت گذشت. فرزندم سعيد در همين سالها بهدنيا آمد، درحاليكه من حضور نداشتم. علامه طباطبايي بهعنوان شوخي ميفرمود نجفآباديها متأهل در وطن هستند. تحمل چنين وضعي براي من نيز دشوار بود، ولي چاره اي نداشتم.
براي حل مشكل جدا زندگيكردن يك قطعه ملك ارث پدر را به مبلغ 2500 تومان فروختم و با پول آن خانه اي را در قم رهن كردم و خانواده را به قم منتقل ساختم. در آن زمان علاوه بر شهريه از راه منبر نيز درآمدي پيدا كردم و خانواده از رفاه بهتري برخوردار شد. در حدود دو سال در آن منزلِ رهني زندگي كرديم.
پس از پايان مدت رهن در حدود چهار سال اجارهنشين بودم. با پول رهن يكصد متر زمين در محلهي «جويشور» خريداري كردم.
در طول مدت اجارهنشيني با قرض و تحمل دشواريهاي فراوان سه اتاق در آن زمين بنا كردم و بدانجا منتقل شديم. در آن زمان از جهت معيشت كاملاً در مضيقه بوديم، ولي بههرحال خوشحال بوديم كه از اجارهنشيني نجات يافته ايم. زن و فرزندانم قانع و راضي بودند و از اين جهت مشكلي نداشتم. خدا بهترين جزاي خير را به آنان عطا فرمايد.
ولي متأسفانه اين وضع نيز چندان دوام نداشت، پس از چند سال سكونت در آن منزل بر اثر فشار بدهيها و برخي علل ديگر بهناچار منزل را فروختم و دوباره اجارهنشين شدم. بدهيها را دادم و با بقيهي آن پول يك قطعه زمين در كوچهي ناصر خريدم تا در موقع مناسب آن را بسازم.
پس از مدتي اجارهنشيني كه بسيار هم سخت بود، يكي از مؤمنان اهل خير نجفآباد (حاج عباس رستمي) كه از وضع من اطلاع يافت، گفت: حاضرم مبلغي را بهعنوان وام در اختيار شما قرار دهم. خانه را بساز و هر وقت كه قدرت پيدا كردي آن را بپرداز. پيشنهاد خوبي بود خدايش رحمت كند. مبلغي را بهعنوان وام بدون چك و سفته از ايشان گرفتم و مشغول ساختمان شدم. اسكلت ساختمان ساخته شد و از سفتكاري درآمد.
دو اتاق آن را تعمير كردم و بدون حياط سازي اسباب و اثاثيه را به آنجا منتقل ساختم و دوباره از اجارهنشيني نجات يافتم. با فروش يك قطعه ملك ارثي و درآمدهاي ديگر قرضها بهتدريج پرداخت شد. بهتدريج و طي چندين مرتبه بنّايي ساختمان تعمير و تكميل و اصلاح گرديد.
طبقهي دوم ساختمان را يكسال بعد از پيروزي انقلاب بنا كردم. هم اكنون بعد از قريب چهل سال در همان منزل زندگي ميكنم. لازم به يادآوري است كه در بناي منزل و مراحل تعميرات آن سعي كردم از سهم امام استفاده نكنم، مگر در امور جزئي. مجموع هزينه هاي بناي منزل از ارث پدر و مادر، درآمد منبر، حقالتأليف كتابها تأمين شد.
گفتني است كه از سه چهار سال قبل از پيروزي انقلاب، بهتدريج وضع اقتصادي من بهتر شد. چون علاوه بر شهريه از دو منبع مالي ديگر نيز استفاده ميكردم: يكي از راه تبليغ و منبر، ديگري حق التأليف كتابها.
بعد از پيروزي انقلاب گرچه منبر را ترك كردم و درآمدم از اين طريق قطع شد، ولي در عوض هم تأليفاتم زيادتر شدهبود، هم بر اثر پيروزي انقلاب مصرف كتابهاي اسلامي و از جمله كتابهاي من توسعه يافته و حقالتأليف بيشتري نيز نصيب من ميشد. در آن زمان نيز به تأليف كتابهاي جديد ادامه ميدادم.
در سالهاي اخير تعدادي از كتابهايم بهعنوان بهترين كتاب سال شناخته شد و جوايزي بهصورت نقد يا سكهي بهار آزادي اهدا شد.
بعد از پيروزي انقلاب #مناصب و اشتغالاتي برعهدهي من نهاده شد كه همهي آنها يا اكثرشان #مجاني و #بدون_مزد بود. از قبيل نمايندگي مجلس خبرگان، بازنگري قانون اساسي، عضويت در جامعهي مدرسين، سخنرانيهاي فرهنگي، شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت، امامت جمعهي قم، امامت مسجد اعظم قم، شوراي سرپرستي طلاب غيرايراني، مجمع تشخيص مصلحت نظام و چندين شغل ديگر. يكي از مشاغل مهم و وقتگير من ادارهي دبيرخانهي مجلس خبرگان و مديريت مجلهي حكومت اسلامي و ادارهي مركز تحقيقات دبيرخانه است. سالها اين مسئوليت را بدون حقوق و گاهي با حقوقي اندک برعهده داشتم.
ولي باز هم در حد توانم سعي كردهام به تشريفات و تجملات آلوده نشوم. جز شهريهي رسمي حوزهي علميه از سهم امام استفاده نميكنم. اكثر هزينهي زندگي من از حقالتأليف كتابها و احياناً جوايز و اهداييها تأمين ميشود. به هيچكس غير از خدا محتاج نيستم.
#زندگي_من_نسبتاً_ساده_و_آبرومندانه_اداره_ميشود و چنانكه استاد علامه طباطبايي ميفرمود خدا روزي مرا در نوك قلم قرار داده و لله الحمد، من نيز همين را تكرار ميكنم و خداي را بر اين نعمت بزرگ سپاس ميگويم.
@rozaneebefarda
روزنه
ماجرای کاریکاتور موهن و سکوت عجیب متولیان حوزوی خبرگزاری دولتی #ایلنا، در اقدامی مشمئز کنند و به غ
💥فوری/ اختصاصی
دستگیری مدیر خبرگزاری و ادمین کانال منتشر کننده کاریکاتور موهن
با پیگیری نماینده شورای عالی حوزه در هیات نظارت بر مطبوعات، در پی انتشار کاریکاتور موهن از روحانیت، روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت دادسرای قضایی رسانه آقای حیدری مدیر #خبرگزاری_ایلنا و همچنین مسئول کانال تلگرامی این خبرگزاری را بازداشت کرد.
البته چون فقط در کانال تلگرامی این خبرگزاری برای مدت خیلی کمی این کاریکاتور موهن منتشر شده بود، روز شنبه مدیر خبرگزاری به قید وثیقه تا موعد دادگاه آزاد اما ادمین کانال تا روز دادگاه در بازداشت بسر خواهد برد.
🔶حاشیه
بعد از اعتراضات اولیه به انتشار این کاریکاتور موهن، خبرگزاری ایلنا در اقدامی غیرمسئولانه و خلاف اخلاق، ضمن تکذیب ماجرا، معترضین را تهدید به برخورد قانونی کرده بود اما اکنون خود باید در محکمه پاسخگو باشد به چه انگیزه ای به این اقدام غیراخلاقی دست زده است.
@rozaneebefarda
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن
سیدرضا قزوینی غرابی
[صفحه 1 از 2]
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هفته گذشته عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بخشنامه ای رسمی، چهار تیپ امام علی، حضرت عباس، علی اکبر و انصار مرجعیت از تشکیلات حشد الشعبی که زیر نظر عتبات مقدسه شیعی در نجف و کربلاء اداره میشوند را از تشکیلات حشد خارج و ارتباط اداری و عملیاتی آنها را به زیر نظر خود منتقل کرد.
این بخشنامه یک ماه پس از سه دیدار مهم (و همینطور پس از بمباران فرودگاه عتبه حسینی در کربلا توسط آمریکا) صادر شد.
دیدار فرماندهان چهار تیپ مذکور با شیخ عبدالمهدی الکربلایی متولی شرعی عتبه حسینی (16 مارس)، دیدار آنان با نجاح الشمری وزیر دفاع (17 مارس) و دیدار با سید احمد الصافی متولی شرعی عتبه عباسی (19 مارس).
این فرماندهان در دیدار با وزیر دفاع از قصد خود برای جدایی از حشد و پیوستن به تشکیلات وزارت دفاع گفتند. همان روز دفتر وزیر دفاع با ارسال نامه ای (که صحت آن مورد تأیید یا تکذیب قرار نگرفت و در رسانه ها انتشار یافت) محتوای دیدار و تمایل این فرماندهان برای ایجاد تمایز میان حشد الشعبی و گروه های مقاومت را به نخست وزیر اطلاع داد. دو روز بعد نیز در دیدار این فرماندهان با الصافی موضوع این انشقاق توسط وی مورد تأکید قرار گرفت و سخنان قابل توجهی توسط او بیان شد.
چهار روز پس از بخشنامه عبدالمهدی یعنی پنجشنبه ای که گذشت نیز فرماندهان این چهار تیپ با صدور بیانیه مشترکی بر تحقق این امر تأکید کردند. بیانیه ای که حاوی پیام های آشکاری بود که بخشی از اهداف تصمیم گیران این انشقاق را آشکار می کند. هر چند سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای، بیانیه صادره را بدون موافقت و مشورت با فرمانده کل اعلام کرد. اما فارغ ازموضع سخنگوی عبدالمهدی، آنچه قابل توجه است اصل رویکرد این افراد و پشتیبانان آنان است.
همانگونه که اشاره شد دیدار ۱۹ مارس این چهار فرمانده که بارزترین و مؤثرترین آنها شیخ میثم الزیدی فرمانده تیپ رزمی العباس ع با سید احمد الصافی (الزیدی باجناق برادر الصافی است)، حاوی نکات جالب توجهی بوده است.
در آن دیدار آقای الصافی عملا نقشه راه جدایی این چهار تیپ از تشکیلات رسمی حشد را بیان می کند. الصافی به طور ضمنی نشان می دهد که به دنبال ایجاد یک دوگانه حشد ملی و حشد نزدیک به ایران در افکار عمومی است. همچنانکه از حق رزمندگان(مقصود او میثم الزیدی و چهره های دیگر نزدیک به خود) برای به دست گرفتن مناصب عالی مدیریتی سخن گفته است و از تلاش های افرادی که کوشیدند وابستگی حشد را به جای وابستگی ملی، وابستگی به شخص خود کنند (منظور آنها المهندس است) انتقاد کرد.
در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که تیپ العباس به فرماندهی الزیدی از همان ابتدای تأسیس حشد، مخالف پیوستن به آن بود (به دلیل حضور ابومهدی المهندس و تبعیت تشکیلات حشد ذیل فرماندهی نوری مالکی، نخست وزیر وقت) و به دستور الصافی به وزارت دفاع ملحق شد لیکن موانع اداری و مالی مانع از ادامه کار ذیل وزارت دفاع شد و بالاجبار به حشد پیوست اما انتقادات الزیدی از مهندس همان زمان نیز ادامه داشت و نیز رسانه ای شده بود.
اقدامات الزیدی پایان تلاش ها برای پیوستن حشد به وزارت دفاع نبود و پس از آن بار دیگر توسط شخصیت هایی مانند سید مقتدی صدر با پشتیبانی عتبه عباسی و حمایت بخشی از بدنه اهل سنت و کردها انجام شد اما بار دیگر به دلیل صدور قانون حشد بی نتیجه ماند.
پس از ترور المهندس، این بار تلاش ها مجددا برای تحقق این موضوع آغاز گردید و افرادی که از نفوذ ایران در حشد و فعالیت های بخشی از گروه های آن که به طور مشخص نزدیک به تهران و ضد آمریکایی بودند، نگران و ناراضی بودند، تحرک خود برای طرح مورد نظر خود را ادامه دادند.
در این طرح علاوه بر الصافی و الزیدی، رییس جمهور نیز به ایفای نقش پرداخته و بیانیه تشکرآمیز پنجشبه فرماندهان چهار تیپ از برهم صالح این موضوع را نشان می دهد.
این بیانیه نیز حاوی نکات جالب توجهی است.
ابتدای این بیانیه با عنوان “فرماندهی نیروهای حشد الشعبی” آغاز شده و به طور آشکار نشان می دهد که الصافی در یک صف بندی آشکار، خود و فرماندهان این چهار تیپ را فرماندهی حشد الشعبی معرفی می کند و نقش سایر فرماندهان تیپ های دیگر را نادیده انگاشته است.
سپس اشاره شده که پیوستن باقی گروه های حشد “ براساس معیارهای ملی” نیز توسط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوع پیامی آشکار برای تشویق بخش دیگری از حشد برای انشقاق از تشکیلات و الگوگیری از تصمیم این چهار تیپ است.
@rozaneebefarda
ادامه👇
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن
[صفحه 2 از 2]
علاوه بر اینکه بهره گیری از عنوان “معیارهای ملی” برای نشان دادن فاصله این گروه ها(ملی) از گروه های نزدیک به ایران(غیرملی) است.
بیان این نکته که “انطباق این انتقال (انشقاق) با نگاه ملی و مقتضیات اوضاع و شرایط عراق” است نیز آشکارا جداکردن صف خود از رویکرد گروه های حشدی نزدیک به ایران و گروه های ضد آمریکایی است.
شاید عبارت “اصلاح برخی روش ها” و “ عدم وجود احساسات منفی در خود نسبت به “ هیچ طرف یا گروه دیگر علی رغم همه رفتارهای آنان” اشاره ای به دوران المهندس و مخالفت با رویه و رویکردهای موجود در “گروه های مقاومت” عراقی است.
اما “تعهد به تأسیس یک نهاد امنیتی خدماتی که نمونه ای صالح برای خدمت و دفاع”، به خودی گویای رویکرد تصمیم گیران برای ایجاد یک تشکیلات موازی و مستقل از حشد و درون تشکیلاتی در نیروهای مسلح است که توسط شخصیت هایی مانند الصافی، الکربلایی، الزیدی و .. مدیریت میشود. علاوه بر اینکه "نمونه صالح" نیز اشاره ای ضمنی به مخالفت آنها با رویکردی است که از دیدگاه آنان "صالح" و “دفاعی” (دفاع از عراق در مقابل تهدیدی مانند داعش در مقابل رویکرد تهاجمی علیه نظامیان آمریکایی در عراق) نبوده است.
تردیدی نیست که طرح جدایی چهار تیپ وابسته به عتبات را می توان تلاش برای تضعیف حشد و جدا کردن صف گردانندگان این تیپ ها از سایر مجموعه های حشد و گروه های موسوم به مقاومت دانست. تا عملا اینگونه ترسیم شود که “حشد مرجعیت” بر خلاف دیگر مجموعه ها در چارچوبی ملی و قانونی حرکت می کند و بدین ترتیب در افکار عمومی نیز تأثیرات خود را علیه مجموعه های دیگر بر جای بگذارد.
کما اینکه این اقدام پیام هایی برای تهران و واشنگتن نیز دارد. این اقدام به دنبال آن است که برای جلوگیری
از هزینه های احتمالی بعدی توسط آمریکا صف خود را از گروه های ضد آمریکایی موسوم به مقاومت و نزدیک به ایران جدا کند و با کشاندن بخشی دیگر از گروه های حشد به خود، دایره فرماندهان مقاومت را تنگ تر و این گروه ها را غیر ملی و قانون شکن و بی توجه به منافع مقتضی ملت عراق نشان دهد و عملا خود را به عنوان نماینده حقیقی حشد الشعبی نشان دهد.
افزون بر اینکه قرارگیری مجموعه های منشق، ذیل فرماندهی کل نیروهای مسلح نه تنها جایگاه گردانندگان این تیپ ها را کم نمی کند بلکه به دلیل شیعی بودن فرمانده (هان) کل نیروهای مسلح و نفوذ بسیار بالای دو متولی شرعی و عتبات، توان مانور بالاتری در فرم جدید خواهند داشت و این مطلوب آنان بوده است.
@rozaneebefarda
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #خبرگزاری_فارس
🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع
« نقشهخوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری فارس بازنشر شد.
متن کامل را اینجا بخوانید:👇
https://b2n.ir/295813
پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانههای معاند #bbc و #دویچهوله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانهای قرار گرفت.
@rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #خبرگزاری_مشرق
🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع
« نقشهخوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری مشرق بازنشر شد.
متن کامل را اینجا بخوانید:👇
https://b2n.ir/082389
پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانههای معاند #bbc و #دویچهوله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانهای قرار گرفت.
@rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #خبرگزاری_دانشجو
🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع
« نقشهخوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در حبرگزاری دانشجو بازنشر شد.
متن کامل را اینجا بخوانید:👇
snn.ir/003XMc
پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانههای معاند #bbc و #دویچهوله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانهای قرار گرفت.
@rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #پایگاه_خبری_تحلیلی_صراط
🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع
« نقشهخوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در پایگاه خبری-تحلیلی صراط بازنشر شد.
متن کامل را اینجا بخوانید:👇
https://b2n.ir/640820
پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانههای معاند #bbc و #دویچهوله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانهای قرار گرفت.
@rozaneebefard
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در #پایگاه_خبری_تحلیلی_قم_فردا
🔸پرونده ویژه روزنه با موضوع
« نقشهخوانی عملیات روانی #رادیو_پیام_اسرائیل در ماجرای کرونا در ایران» در پایگاه خبری-تحلیلی قم فردا بازنشر شد.
متن کامل را اینجا بخوانید:👇
https://b2n.ir/781888
پ.ن: سه شماره پیشین این پژوهش به بررسی عملکرد رسانههای معاند #bbc و #دویچهوله و #رادیو_فرانسه اختصاص داشت که مورد استقبال محافل سیاسی و رسانهای قرار گرفت.
@rozaneebefard
12.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥تفسیر قرآن در محفل خانوادگی یک مرجع تقلید
ابتکار جالب #آیت_الله_علوی_گرگانی در تعطیلی محافل دینی در ایام کرونا
@rozaneebefard
🔻🔻🔻
تفسیر آیه
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ.... (بقره-٢۶۴)
🔴 با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، برنامه سالیانه سخنرانی و قرائت قرآن آیت الله علوی گرگانی تعطیل شده اما ایشان در ابتکاری جالب و قابل تقدیر، برنامه تفسیر قرآن را در جمع خانواده اجرا می کنند.
@rozaneebefard