eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
جایگاه‌شناسی «اندیشه و مبانی انقلاب اسلامی» در مصوبات شورای عالی حوزه علمیه [صفحه 2 از 4] ◾️بازخوانی اسناد مذکور با تکیه بر اندیشه امام خمینی(قدس سره) که مورد تاکید صریح رهبری معظم نیز بوده، ما را به شناخت هرچه بهتر مسیر فعلی حوزه علمیه در عرصه سیاست ورزی یاری می‌رساند. تصویب‌کنندگان این اسناد از دلدادگان مکتب امام خمینی قدس سره الشریف بوده و این اسناد همچون سایر اسناد شورای عالی حوزه‌های علمیه دارای نکات مثبت برجسته ای است لذا خوانش مجدد این مصوبات، اولاً گامی است در جهت آن و در مرتبه بعدی در ضمن بیان برخی ملاحظات، تلاش می شود قدمی در راه و در آن برداشته شود تا در نتیجه آن، ارتقای نهاد روحانیت در عصر انقلاب اسلامی را شاهد باشیم. 🔲بر اساس این مقدمه، ملاحظاتی در پنج سرفصل در این یادداشت دنبال می‌شود: 1. ابهام در تفسیر مفاهیم بنیادین 2. چالش منظومه معنایی در مفاهیم سیاسی 3. تعیین فصل‌الخطاب در منظومه فکری و عملی 4. مشخص نمودن جایگاه و ضمانت اجرایی در کنار تبیین راه‌کارها 5. بررسی تأثیر مصوبات در فضای عمومی حوزه علمیه 1. ابهام در تفسیر مفاهیم بنیادین: ▫️استفاده از کلیدواژه‌هایی که دارای بار معنایی مثبت هستند همواره یکی از بزنگاه‌های تعیین کننده در اسناد بالادستی است. گاهی یک واژه ارزشی با بار معنایی مثبت، توسط برخی افراد و جریانات سیاسی مصادره یا تحریف می‌شود لذا با تبیین دقیق و درست از مفاهیم کلیدی، در ساحت اجرا، از تحریف و انحراف و تفسیرهای سلیقه ای و سیاست زده پیشگیری خواهد شد. ◽️یکی از مبانی و ارزش‌های حوزه علمیه در سند چشم‌انداز به این صورت آمده است: «نقش هدایتگرانه و پدرانه در جامعه» این نقش، یکی از مبانی و ارزش‌های حوزه علمیه در اعصار مختلف بوده است اما همین معنا توسط برخی که مع الاسف سالهاست برخی از آنان در مسیر نیز گام نهاده اند، مصادره شده و مفهوم «نقش پدری روحانیان» به تساهل و تسامح در ارزش‌های دینی یا فقدان مرزبندی دقیق سیاسی، تفسیر شده است. ◽️در همین سند از کلیدواژه‌هایی همچون «آرمان‌خواهی واقع‌بینانه و تکلیف‌گرایی مجاهدانه مبتنی بر فرهنگ عاشورایی» نیز استفاده شده که هم کلیدواژه «واقع‌بینی» و هم «فرهنگ عاشورایی» توسط عده‌ای مصادره و تحریف شده است و واقع‌بینی به معنای تسلیم در برابر وضع موجود در نظر گرفته شده و حتی فرهنگ عاشورایی هم از سوی برخی معممین به مذاکره و سازش با استکبار تعریف شده است! همین چالش در «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه» نیز قابل طرح است و مواردی همچون: «عدم وابستگی به افراد و جریان‌های سیاسی»، «عدم تحجر»، «نداشتن انتظارات زیاد از انقلاب اسلامی» و... نیز از این قبیل‌اند. 🔸کسانی که در متن تحولات داغ سیاسی حوزوی بوده‌اند می‌دانند که عده‌ای با شعار «عدم وابستگی به افراد و جریان‌های سیاسی» از ورود مؤثر حوزویان به عرصه کنش گری سیاسی (در برهه های خطیر مانند انتخابات ریاست جمهوری و فتنه ها) جلوگیری می‌کردند و برخی دیگر به اسم پرهیز از تحجر، عناصر متدین سنتی راسخ در اصول را رمی می‌کردند و جریاناتی خاص با ترویج تفکر به اصطلاح اعتدالی، حضور دین در عرصه‌های جزئی زندگی را تخطئه و انتظار حداکثری و تفسیر رادیکال عنوان می‌کنند البته این طیف خود را معتقد به اسلام سیاسی و تشکیل حکومت اسلامی معرفی می‌کنند اما عمق کلام‌شان بریدگی دین از زندگی جاری بشری است که فهم این نکته نیاز به تبیین دقیقی از کلمات امام خمینی قدس سره الشریف درباره گستره دین در قلمرو زندگی بشر دارد. ◽️به علاوه در «نظام جامع امور سیاسی حوزه‌های علمیه»؛ حوزه علمیه به این ویژگی به عنوان یک آرمان شناسانده شده: 🔻«جامع و توسعه‌یافته، متناسب با مقتضیات اجتماعی سیاسی جهان اسلام و تشیع» که باید توضیح داد که مراد از «توسعه‌یافتگی و تناسب با مقتضیات» چیست؟ توسعه‌یافتگی به خودی خود دارای بار معنایی سکولار است که در بیان مقام معظم رهبری نیز تعریض های روشنی بدان وجود دارد و برخی تصریح دارند که مراد از توسعه، منحل شدن در هاضمه نظام جهانی است. این مورد قطعا نمی‌تواند مراد اعضای شورای عالی باشد بنابراین برای سوء استفاده مغرضان بیماردل و بداندیش از خلأهای مفهومی، خاصه (که دامنه نفوذشان تا دل حوزه علمیه نیز کشیده شده) باید این مفهوم و سایر مفاهیم متشابه به نحو جدی بازتعریف شود. @rozaneebefarda ادامه👇
جایگاه‌شناسی «اندیشه و مبانی انقلاب اسلامی» در مصوبات شورای عالی حوزه علمیه [صفحه 3 از 4] 3. . چالش منظومه معنایی در مفاهیم سیاسی ▫️اسناد مصوب شورای عالی حوزه حتما با نگاهی کارشناسی تولید شده و ابعاد مختلف را مورد نظر قرار داده است و در عین حال، در مواردی کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از مفاهیم پرتکرار سیاسی مثبت، آن هم به نحو استقراء ناقص، مشاهده میشود. به طور مثال در «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه»-بخش بایدها و نبایدها، مجموعه‌ای از مفاهیم سیاسی و اخلاقی به نحو کلی و غیرنظام‌مند در کنار هم قرار گرفته؛ در حالی‌که همگان اذعان دارند که برای انقلاب‌زدایی از حوزه علمیه، طرح‌های پیچیده، کارشناسی‌شده و دقیقی در حال اجراست که داشتن نظام معنایی منسجم و منطقی، لازمه مقابله با آن است. 3. تعیین فصل‌الخطاب در منظومه فکری و فرایند اجرایی ▪️در اسناد در موارد متعدد به اندیشه‌ها و مطالبات امام خمینی قدس سره الشریف و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی توجه شده است. مثلاً در سند چشم‌انداز-بخش مبانی و ارزش‌های اساسی آمده است: «9. توجه به اندیشه‌ها و رهنمودهای حضرت امام خمینی قدس سره و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و مراجع عظام تقلید 10. حمایت و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه، ولی فقیه زمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی» همچنین در بخش سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه همین سند آمده است: «4. اهتمام جدی بر تحقق اندیشه‌ها و رهنمودهای امام راحل قدس سره و مقام معظم رهبری دام ظله العالی و بهره‌مندی از منویات و فرمایشات مراجع عظام مدظلهم» 🔸توجه و تصریح به بهره‌مندی از منویات و بیانات امام و رهبری و مراجع عظام تقلید مدظلهم، لازم و ضروری است و طبعا این بزرگان در اصول و مبانی اختلافی ندارند و همه در چارچوب نظام اسلامی و حمایت از جمهوری اسلامی و ضرورت حضور حداکثری حوزه در میدان خدمت و حمایت از نظام، متفق‌اند اما در لایه‌های پایین‌تر حوزوی، تفاوت‌های بینشی و روشی میان علما و فضلای حوزه، امری طبیعی و قهری است. از این رو، مطالعه دقیق مبانی فکری و الگوهای سیاست‌ورزی هرکدام از جریان های متکثر و عناصر مؤثر حوزوی، لازمه سیاست نویسی برای فضای حوزه است. چه اینکه در تدوین اسناد راهبردی، از دستیابی به یک منظومه بینشی و عملی منسجم، گریزی نیست و طبیعی است در فرض تزاحم میان روش‌ها و بینش‌ها در مسائل کلان سیاسی، باید مشخص گردد که در این یادداشت از آن تعبیر به فصل‌الخطاب می کنیم. طبعا وقتی از مبنای معیار سخن می گوئیم، مراد از آن، امری فراتر از اختلاف سلیقه ها در مقام اجرا یا حتی اختلاف نظرهای روبنایی در ساحت فکری است. طبیعی است صرف ذکر «حمایت و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه» در اسناد بالادستی، در تضمین معنای مذکور کفایت نمی‌کند و می‌بایست با تعمق در نظام معنایی و فرایند عملیاتی، به منظومه‌ای منسجم و مبنای فصل‎‌الخطاب دست یافت. 4. مشخص نمودن جایگاه و ضمانت اجرایی در کنار تبیین راه‌کارها ▪️در اسناد مورد بررسی، راه‌کارهایی جهت تقویت اندیشه سیاسی و اتقان سیاست‌ورزی حوزویان توصیه شده است اما جایگاه و ضمانت اجرایی آن مشخص نیست. به طور مثال در طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه، «برنامه‌ریزی جهت مقابله عملی با مقدس‌نمایی و تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه‌های علمیه» به عنوان یکی از اقدامات و راهکارهای رشد و تقویت روحیه انقلابی ذکر شده است و راهکار دیگر: «تقویت و برگزاری ماده درسی «ولایت‌فقیه» و «تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت‌های اسلامی به ویژه نهضت‌های صد ساله اخیر برای کلیه طلاب» توصیه شده است. اما معلوم نیست مجری این راهکارها به صورت مشخص کدام نهاد حوزوی است؟ آیا مسئول برنامه‌ریزی جهت مقابله عملی با تفکرات انحرافی، مدیر حوزه‌های علمیه است؟ معاونت پژوهشی است؟ معاونت آمار و بررسی؟ یا مجموعه‌ای از نهادها؟ نهادهای بیرونی(خاصه نهادهای انقلابی) چقدر در این مسیر مشارکت یا مدخلیت دارند؟ همچنین «تقویت و برگزاری ماده درسی ولایت‌فقیه» به عهده چه کسی است؟ آیا قرار است این ماده درسی به عنوان درس الزامی باشد یا جانبی؟ مسئول برگزاری مدیران مدارس‌اند یا معاونت آموزش و سوالاتی از این قبیل که سند مورد نظر پاسخی برای آن ندارد. ◽️البته «طرح جامع ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای آموزشی حوزوی» یکی از طرح‌هایی است که ساز و کار اجرایی مشخصی دارد. این طرح، سندی فراگیر است که کلیه واحدهای آموزشی تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را شامل می‌شود و بنا به مفاد ذکر شده در آن، طرحی جامع است که همه عوامل و عناصر مراکز آموزشی حوزه علمیه در آن لحاظ شده اند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بر اساس معیارهایی مشخص به هر مجموعه آموزشی از مجموع 1000 امتیاز نمره معینی داده می‌شود. @rozaneebefarda ادامه👇
جایگاه‌شناسی «اندیشه و مبانی انقلاب اسلامی» در مصوبات شورای عالی حوزه علمیه [صفحه 4 از 4] 🔳در بخشی از متن طرح جامع ارزیابی آمده است: «برای ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای سازمانی الگوهای مختلفی وجود دارد، از بین این الگوها، الگوی نظام‌مند که همه عوامل درونی، کارکردی و خروجی را شامل می‌شود مناسب برای ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه انتخاب گردید. اگر هر واحد آموزشی را به عنوان یک نظام در نظر بگیریم عناصر ورودی، فرایندها و خروجی آن به شرح ذیل خواهد بود: الف) منابع و ورودی واحدها: طلاب، اساتید، قوانین مرکز مدیریت، منابع انسانی، مالی و امکانات ب) فرایندها: آموزش، پژوهش، تهذیب، تبلیغ، امور طلاب(خدمات)، مدیریتی(اجرایی) ج) خروجی: دانش‌آموختگان، آثار علمی، خدمات تبلیغی» ◾️گفتنی است این طرح، کمتر از یک ماه بعد از هشدار جدی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه (1394.12.25) و در تاریخ 1395.1.20 تصویب شد. بنابراین می‌بایست دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انقلابی ماندن حوزه‌ها با تبیین دقیق ملاک «انقلابی‌گری» در آن لحاظ شود و با سنجه‌های مشخص و با درصد تأثیرگذاری بالا، مراکز آموزشی حوزه علمیه را مورد ارزیابی قرار دهد اما همان‌طور که پیداست عنصر «سیاست» به صورت مستقل در ضمن عناصر شمرده نشده، گرچه فهم سیاسی برای عموم طلاب، در عرض و در رتبه آموزش و پژوهش و تهذیب، امری مهم و حیاتی است اما ضعف تحلیل سیاسی در سطوح مختلف حوزوی همیشه آسیب‌زا و جبران ناپذیر بوده است و در طول تاریخ، برخی حوزویان که در جلالت قدر علمی و معنوی مثال‌زدنی بودند صرفا به خاطر ضعف در این شاخصه، دچار ابتلاهایی در تفسیر یا تطبیق شدند که در این باب، نمونه تاریخی کم نیست. در این طرح، عنوان مستقلی برای ارتقای سیاسی طلاب در نظر گرفته نشده و فقط ذیل «محور تبلیغ»، زیرشاخه امور فرهنگی، دو عنوان «جهت‌گیری مدرسه در تقویت بنیان‌های نظام» و «برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی» آمده است که در سطح مدارس مقدمات، هرکدام فقط 2 امتیاز (از مجموع 1000 امتیاز مجموعا معادل 0.4 %) را به خود اختصاص داده است. یعنی اگر مدرسه‌ای در جهت تقویت نظام اسلامی هیچ حرکتی نکرد (و به تعبیر دقیق‌تر انقلابی نبود) و هیچ نشست بصیرت‌افزایی هم برگزار نکرد، تنها 0.4% از مجموعه امتیازات آن در جدول ارزشیابی کسر می‌شود. البته در بخش «خروجی» این سند، «دانش‌آموختگان فارغ‌التحصیل مهذب انقلابی» نیز به عنوان یکی از شاخصه‌ها ذکر شده که البته معلوم نیست با این روش ارزیابی و جهت‌دهی به مدارس، چگونه این خروجی حاصل می‌شود؟ هرچند برخورداری از «شخصیت مهذب انقلابی» طلاب نیز تنها 1 امتیاز از 1000 امتیاز را به خود اختصاص داده است! همانطور که گفته شد ملاک‌های فوق در بخش «مدارس سطح 1(مقدمات)» بود اما مدارس تخصصی در این ارزیابی محور «تبلیغ» را ندارند، در نتیجه همان 0.4 امتیاز مربوط به جهت‌گیری انقلابی و برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی، در مورد مدارس تخصصی لحاظ نمی‌شود. هرچند به شاخصه «شخصیت انقلابی فارغ‌التحصیلان»، 12امتیاز از 1000 امتیاز (1.2%) داده شده است. ◾️در مدارس سطح2و3 جهت‌گیری مدرسه در تقویت بنیان‌های نظام اسلامی تنها 4 امتیاز از 1000 امتیاز را به خود اختصاص داده است. برگزاری نشست بصیرتی هم تنها 4امتیاز دارد و مجموعه‌ای که جهت‌گیری انقلابی داشته باشد و نسبت به رشد فکر سیاسی-انقلابی طلاب خود اهتمام داشته باشد تنها 0.8% با یک مجموعه غیرانقلابی که بستر مناسبی برای رشد حوزویان غیرانقلابی و...، تفاوت دارد. طرح مزبور کمتر از یک ماه بعد از سخنرانی 1394.12.25 مقام معظم رهبری تصویب شد که در آن تاکید شده بود: «حوزه باید انقلابی بماند.» البته حدود یک ماه بعد (95.2.17) «طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه» تصویب شد که مجموعه‌ای از توصیه‌هاست و ضمانت اجرایی مشخصی ندارد. 5. بررسی تأثیر مصوبات در فضای عمومی حوزه علمیه ▫️بر اساس نکات پیش‌گفته مصوبات سیاسی شورای محترم عالی از محتوا و رویکردی قابل تقدیر برخوردار است که قطعا زمینه ساز اتفاقات مثبتی در سطوح مختلف گذارده اما تأثیر آن در تربیت و تعالی سیاسی عموم طلاب، قابل بررسی کارشناسی محسوس است که در جای خود باید بدان پرداخت. 🔹لازم به ذکر است که نکات پیش‌گفته مروری اجمالی بر برخی مصوبات و اقدمات شورای محترم عالی در عرصه سیاست ورزی در حوزه بود و صدالبته نوشتار حاضر ضمن آنکه هیچ‌گاه در صدد نفی زحمات و مجاهدت‌های این نهاد خدوم نیست، در صدد ترویج این مصوبات و بازخوانی برخی خلأها و ابهامات، جهت تکمیل و تسریع در فرایند اجرایی است. طبعا با ورود نخبگان حوزوی به این مقوله، ابعاد دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت. @rozaneebefarda
بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ قم در محکومیت اهانت دولتمردان فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◽️متن بیانیه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ ۚ کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ ۚ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ بقره /285 رسول [خدا] به آنچه از [سوى ] پروردگارش بر او فرو فرستاده شده، ایمان آورده است و مؤمنان [هم] هر یک به خداوند و فرشتگانش و کتابهایش و فرستادگانش ایمان آورده اند [و گفتند:] میان هیچ یک از فرستادگانش فرق نمى گذاریم و گفتند: شنیدیم و اطاعت کردیم. پروردگارا، آمرزش تو را [مى خواهیم] و بازگشت به سوى توست. اینک برای چندمین بار در دنیای مدرن خالی از عقلانیت شاهد هستیم که به پیامبر مهربانی ها و واسطه خدا با خلق او جسارت می شود؛ اما این جسارت و اهانت نه به پیامبر مسلمانان بلکه فی الواقع به ابراهیم خلیل الله، عیسی روح الله و موسی کلیم الله و‌ دیگر انبیاء قدسی علیهم السلام بوده و می باشد. امروز در جاهلیت مدرن فرانسه بعد از ۱۴۰۰ سال از فقدان نبی اعظم و رسول اکرم(ص) که درود جهانیان بر او باد، شاهد هستیم شیوه های پلید مکر مکرون به تخریب، توهین، اسلام هراسی و جسارت به مقدسات مسلمانان عالم انجامیده است. مکرون مکار باید بداند همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد. مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم؛ اولا: با محکوم نمودن این حرکت وقیحانه به دنیای غرب هشدار می دهد که منتظر غضب اسلام خواهان جهان باشد؛ دو‌ میلیارد مسلمان جهان هرگز چنین رفتاری را تحمل نکرده و نخواهند کرد. ثانیا: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا با اتخاذ راهکارهای حقوقی و بین المللی بالجد پیگیر این موضوع بوده و این اقدامات تا به عذرخواهی و یا عقوبت اهانت کنندگان نینجامیده کوتاه نیایند. ثالثا: از تمام آزادی خواهان و مسلمانان جهان می خواهیم تا روز ۱۷ ربیع با ترندسازی «لبیک یا رسول الله» در فضای مجازی وحدت، انسجام، عشق و پیوند خود را به رسول گرامی اسلام اعلام داشته و پروفایل های گوشی های همراه و تمام اکانت های فضای مجازی را به «لبیک یا رسول الله» و «فداک یارسول الله» تبدیل نموده و با تحریم کالاهای فرانسوی اعتراض خود را به این حادثه جانکاه و تأسف بار اعلام کرده و با طنین اندازی فریاد «لبیک یا رسول الله» در هفدهم ربیع در جهان سیلی محکمی به صورت تمام مستکبرین علی الخصوص دلقک بی عقلی به نام مکرون زنند تا دیگر از این نوع اشتباهات را مرتکب نشود. رابعا: از تمامی دولت های اسلامی می خواهیم در مقابله با این اهانت های پی در پی به ساحت دین و پیامبر اسلام کوتاه نیامده و با تشکیل کمپین انتقام، ارتباط با دولت فرانسه را تعطیل و تعلیق نمایند. @rozaneebefarda
تجمع گروهی از طلاب علوم دینی سیرجان در اعتراض به توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️طلاب حاضر در این تجمع با در دست داشتن پلاکادرهایی، در ضمن شعارهایی توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص)‌ و حرمت‌شکنی‌ها به مقدسات اسلام را محکوم کردند. ▪️حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در حاشیه این تجمع گفت: 🔻دشمنان از گسترش اسلام و قدرت یافتن آن در میان جوامع مختلف به هراس افتادند و با انجام این‌گونه اقدامات تلاش می‌کنند تا دشمنی دیرینه خود را به اسلام داشته باشند و نشان دهند. 🔻مردم مسلمان ایران و سایر مسلمانان جهان در مقابل این توطئه ایستادگی می‌کنند و اجازه نخواهند داد به ساحت دین مبین اسلام و پیامبر اکرم (ص) توهین شود و در نهایت خفت و خاری شکست از آن دشمنان اسلام است . (ص) (ص) @rozaneebefarda
بیانیه تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت فرانسه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️این تجمع اعتراضی در پی هتک حرمت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) امروز در تهران شکل گرفت. دستگاه دیپلماسی دولت روحانی به سکوت منفعلانه خود در مقابل گستاخی‌ دولتمردان فرانسوی پایان دهد! 🔸متن کامل بیانیه تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت فرانسه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی و انتشار کاریکاتور موهن به وجود نورانی پیامبر رحمت حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلٍم و دین مبین اسلام دل‌های صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان را به درد آورده است تا جایی که هزاران نفر از محبین حضرت رسول (ص) در سرتاسر جهان را در عین شرایط ویژه ناشی از ویروس کرونا، برای ابراز خشم و انزجار به خیابان ها کشانده است. در نهایت تاسف، اخیراً شاهد بودیم که برخی دولت‌های کشورهای مرتجع منطقه با عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس، به امت اسلام خیانت کردند، به خدمت سردمداران کفر درآمده‌اند و عروسک خیمه شب بازی آن‌ها گردیدند. روشن است که مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزاد سازی قدس است و بر کسی پوشیده نیست که این جسارت‌های موردی که هر از چند گاهی از آستین یکی از ایادی استکبار بیرون می‌زند، نتیجه‌ی یک برنامه‌ریزی و طراحی طولانی مدت و گسترده‌ی امپراطوری‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی ائتلاف عبری ـ غربی است. این دست اقدامات و جنایات نرم و فرهنگی، زمینه‌ساز جنایات سخت و ریخته شدن خون ده‌ها هزار مسلمان بی‌گناه در سراسر جهان است که به طرز وقیحانه‌ای با شعارهای مضحکی مانند دفاع از دموکراسی در جهان، حقوق بشر و ... در رسانه‌های جهانی بزک می‌شوند. هدف نهایی این برنامه‌ریزی چیزی جز استثمار و استعمار ملت‌های مسلمان غرب آسیا نیست. به سردمدران دولت‌های اسلام‌ستیز غربی هشدار می‌دهیم که به خوش‌خدمتی‌ها و سازش‌های خائنین به اسلام، دل خوش نکنند و بدانند که سربازان اسلام ناب محمدی‌(ص) و عاشقان حقیقی حضرت رسول(ص)، با وجود همه‌ی فشارهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تا پای جان بر آرمان‌های مقدس اسلامی ایستاده‌اند و تا نابودی کامل شما و ریشه‌کن شدن ظلم از جهان دست از مبارزه برنمی‌دارند. به رئیس‌جمهور هتاک فرانسه نیز اعلام می‌کنیم، در طول تاریخ کم نبوده‌اند افراد پست و حقیری مثل او که سعی کرده‌اند خدشه‌ای به وجود قدسی حضرت رسول(ص) و دین اسلام وارد کنند و به زعم خودشان با خدا و رسولش مبارزه کنند، تاریخ ثابت کرده است که این افراد علاوه بر قطعی‌کردن عذاب الیم و ابدی خودشان، به نتیجه‌ای جز شکست و خواری و ذلت و زبونی در این دنیا نرسیده‌اند. دیر نباشد که به حکم قطعی خداوند، پس از پیروزی نهایی حق بر باطل، خبر به درک واصل شدن و خوراک مار و مور شدنش مایه‌ی سرور همه‌ی آزادگان و مظلومان جهان شود. در این بین، انفعال مجدد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، که البته در مواقف متعددی مانند اعدام شیخ نمر و دستگیری شیخ زکزاکی و کشتار مسلمانان در کشمیر و میانمار و ... نیز مشاهده شده بود، و سکوت شخص رییس جمهور به اعمال وقیحانه‌ی دولت فرانسه، مایه شرمساری ملت ایران در برابر برادران و خواهران مسلمان‌شان شده است. سکوت در برابر این جسارت‌ها چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ ملاحظات دیپلماتیک بناست تا کجا دهان ما را در برابر وقاحت‌های جهان‌خواران ببندد؟ آیا تردیدی وجود دارد که این جنایت‌کاران جز به دست برداشتن ما از همه‌ی اصول و اعتقادمان راضی نمی‌شوند و سکوت در برابرشان نتیجه‌ای جز وقیح‌تر و جسورتر شدنشان نخواهد داشت؟ ما تجمع‌کنندگان در برابر سفارت فرانسه از شما درخواست داریم که به سکوت منفعلانه خود پایان دهید و با اخراج سفیر فرانسه پاسخ درخوری به دولت و رئیس‌جمهور وقیح فرانسه دهید. باشد که با پاسخ درخور و شایسته، هزینه بالای این گزافه گویی ها برای سران هتاک دول غربی واضح شود. والسلام علی من اتبع الهدی (ص) (ص) ! ! @rozaneebefarda
اهانت آشکار به ساحت پیامبر اسلام و سخنی با حوزویان عزیز @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️انا لله و انا الیه راجعون▪️ ◽️اهانت شیطانی فرانسویان به پیامبر اعظم(ص)، خشم مقدس مسلمانان جهان را برانگیخته و خون فرزندان معنوی رسول خاتم را به جوش آورده است. ▫️در اقصی نقاط عالم، مسلمانان در محکومیت این اقدام شیطانی، به میدان آمده اند. مردمان اهل تسنن، تجمعات پرشوری برگزار کرده و در تحریم کالاهای فرانسوی، مواضع محکمی اتخاذ کرده اند. ◽️در بلاد شیعی (خاصه در عراق) نیز اقدامات مردمی خوبی شکل گرفته است. ▫️ایرانیان نیز اگرچه دیرهنگام، اما اکنون به پا خاسته و به صحنه آمده اند. ▪️در چنین شرایطی، آیا روا نیست که حوزه مقدسه قم، پرچمدار اعتراض به این اقدام شنیع باشد؟ ▪️آیا نباید فریاد ی روحانیت و مرجعیت شیعه، در جهان اسلام و بلکه در تمام دنیا طنین انداز شود؟ ▪️آیا رسول الله صلی الله علیه و آله و حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) از مجموع اقدامات روحانیت شیعه، که انشاءالله لشکریان آخرالزمانی فرزند ایشان هستند، رضایت دارند؟ ▪️کدامین مصلحت اندیشی، کانون های خاص حوزوی را که گاه به خاطر یک اتفاق عادی، گریبان چاک می دهند، را به و کشانده است؟ ▪️بیوت محترم مراجع عظام، شخصیت های فرهیخته و خاصه فقهای اعلام، تشکل ها و مدارس و مؤسسات حوزوی، چرا یکپارچه به میدان نیامده اند؟ ▪️آیا به در مقام تقابل با چنین اقدام شنیع، قابل قبول است؟ ▪️از چه رو نباید با تدبیر علمای تشیع، دست قدرت اسلام، بر دهان کفار و طواغیت زمان کوبیده شود تا بیش از این به حریم مقدسات اسلامی تعرض نکنند. ▪️چرا از مراجع عظام تقلید که به میدان آمده اند، تأسی نمی کنیم؟ ▪️آیا بر سر حفظ حریم رسول الله(ص) آنهم در مقام مواجهه با یک دولت جبار و شیطان صفت، اختلاف نظری وجود دارد؟ حاشا و کلا که چنین باشد. پس چرا نمی شویم تال مشت آهنین بر سر کفار و استکبار بکوبیم!؟ ▪️امروز نه فقط چشم ایرانیان، که چشم تمام شیعیان، نه فقط شیعیان که تمام مسلمین، نه مسلمین که چشم تمام عالم به ، این شهر آخرالزمانی و آشیانه آل محمد(ص) دوخته شده است. امروز روز اثبات سربازی حوزه و روحانیت برای امام عصر(عج) است.... باید به پا خیزیم.... بسم الله الرحمن الرحیم (ص) (ص) @rozaneebefarda
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) (ص) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. ⭕️متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح ذیل است: بسمه تعالی جوانان فرانسه ! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ (ص) @rozaneebefarda
روزنه
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پ
💥اتمام حجت رهبری برای دفاع از ساحت رسول الله(ص) 🔹 و همراه با مقام معظم رهبری به مسئله رئیس جمهور به ساحت مقدس پیامبر(ص) نشان داد، در کنار سایر وظائف سیاسی/اجتماعی، نباید از دفاع از مقدسات اسلامی، به عنوان یک تکلیف شرعی، غفلت کرد. 🔹در روزهای گذشته برخی اعزه به جای عمل به تکلیف شرعی، استخاره می کردند... 🔹تشخیص تکلیف شرعی در ، یکی از نشانه های مومن است. 🔹خوشا به حال آنان که در این عرصه مجاهدت، سبقت گرفتند و انشالله جاماندگان نیز به زودی همراه شوند.... لبیک یا رسول الله(ص) @rozaneebefarda
بیانیه مجمع طلاب و روحانیون شهر مهاجران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مقام معظم رهبری: اهانت به پیامبر اکرم اسلام(ص) برای انصراف اذهان از نقشه های آمریکا در منطقه است. 🔹بار دیگر کوردلان فرانسوی در میان ورقهای نشریه با تصویر یک کاریکاتور موهن به شخص اول عالم و پیامبر مهربانی ها، ذات پلید و شیطانی خود را نمایان کرده و پست ترین ابزار و روش ها، را جهت اهانت مورد استفاده قرار دادند. 🔹مجمع طلاب و روحانیون شهر مهاجران این توهین را محکوم نموده و اظهارات رئیس جمهور را از باب پستی و رذالت درونی این شخص می دانند‌. مجمع طلاب و روحانیون شهر مهاجران (ص) (ص) @rozaneebefarda
💥چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سید علی خامنه‌ای ۹۹/۸/۷ @rozaneebefarda
💥اقدام اعتراضی جوانان مسجد امام رضا(ع) در محکوم کردن اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر(ص) (ص) (ص) @rozaneebefarda
اهانت رئیس جمهور فرانسه به نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) و ضرورت تبدیل تهدید به فرصت اختصاصی|| محمد طه شیرازی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹یکی از آموزه‌های سیاسی مکتب امام خمینی قدس سره الشریف تبدیل تهدیدات کلان به فرصت‌هاست. اهانت به نبی اکرم صلی الله علیه و آله جرمی نابخشودنی از جانب دولت فرانسه بود و اگر رئیس‌جمهور نابخرد آمریکا دست به تروریسم دولتی در عرصه نظامی زد، رئیس‌جمهور بی‌شرافت فرانسه نیز دست به تروریسم دولتی در عرصه فرهنگی زد و ازین رو باید مشمول انتقام سخت جمهوری اسلامی و جهان اسلام گردد. 🔹گذشته از این، مسئولین حوزوی باید به فکر باشند تا این تهدید بالفعل علیه دین اسلام و نبی اکرم صلی الله علیه و آله را به فرصتی برای رشد مکتب نبوی و علوی قرار دهند. 🔻از این رو سرفصل‌های کاربردی به نظر می‌رسد که آن را به نحو اجمال و به منظور فتح باب گفت و گوهای راهبردی در این عرصه عنوان می‌کنیم: ۱. فعال‌سازی ظرفیت اتحاد اسلامی: ارتباط قم-الازهر از زمان زعامت آیت‌الله بروجردی و حتی پیش از آن حوادث مبارکی را رقم زده است. اصدار بیانیه مشترک قم-الازهر با همراهی مسئولین عالی‌رتبه و بزرگان که همواره پرچمدار وحدت و ارتباط با جهان اسلام بوده‌اند گامی مثبت و تاریخی در این مسیر خواهد بود. ۲. استفاده از ظرفیت اتحاد اسلامی برای به انزوا کشاندن اسلام آمریکایی و احیای مسئله قدس: کشورهای غربی با توهین آشکار به نبی اکرم صلی الله علیه و آله و یا سکوت در برابر این عمل قبیح هجمه‌ای آشکار علیه اسلام را آغاز کرده‌اند اما شروع این درگیری با آن‌ها بوده است و پایان آن را با هوشمندی و درایت می‌توان به دست توانای ملت اسلامی رقم زد. در چند مدت اخیر یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها برای ضربه زدن به مبانی نبوی، پروژه سازش ننگین با رژیم غاصب صهیونیستی بود. این سازش در سایه اختلاف و انفعال جهان اسلام رقم خورد اما این اشتباه رئیس جمهور ناپخته فرانسه باعث اتحاد و احیای شعور اسلامی در سرتاسر جهان شد. این احساسات پرهیجان بایستی در وهله اول به محکومیت قاطع عمل زشت و شنیع دولت فرانسه منجر شود و پس از این مرحله با حفظ شعور زنده‌شده به سمت نابودی هرچه سریع‌تر رژیم مجعول صهیونیستی در سایه اتحاد اسلامی منتهی گردد. ۳. حمایت از تحریم کالاهای فرانسوی یکی از پویش‌های خودجوش که هم‌اکنون در جهان اسلام پیگیری می‌شود تحریم کالاهای فرانسوی است. احیای ارتکازات تاریخی در تحریم کالای کشورهای استعمارگر با همکاری دولت جمهوری اسلامی در این مقطع یکی از راهکارهای مقابله مؤثر با رژیم کج‌فهم فرانسه است. ۴. ارتباط با گروه‌های مردمی ناراضی از دولت جلیقه زردها برای معرفی سیره حکومت نبوی و علوی امروز فضای مجازی جهان را به فضایی کوچک و پرارتباط تبدیل نموده است. از طرف دیگر بخش قابل توجهی از مردم فرانسه در قالب گروه‌های مختلف از جمله جلیقه‌زردها نارضایتی سرکوب‌شده‌ای از دولت فرانسه دارند. در شرایط کنونی که نام مبارک نبی اکرم صلی الله علیه و آله در آن کشور برجسته گشته، مسئولین بخش روابط بین‌الملل با همکاری سایر بخش‌ها می‌توانند فعالیت‌های گسترده، لااقل مجازی، را برای ارتباط‌گیری با مخاطب فرانسوی داشته باشند. سمت و سوی این تبلیغ معرفی چارچوب سیاسی حکومت نبوی و معرفی مؤلفه‌های آن: عدالت، مردم‌‌داری دینی، معنویت و اخلاق سیاسی و... خواهد بود. ۵. تلاش برای استقلال فرهنگی از فرانسه اگر کشور ایران از نظر تاریخ سیاسی و اقتصادی متأثر از آمریکا و انگلیس بوده باشد به جرأت می‌توان گفت فرهنگ منحط فرانسوی شکل‌دهنده استعمار فرهنگی علیه ایران بوده است. شاگردان ایرانی از دهه‌ها قبل در قالب اعزامهای بی‌ضابطه به فرانسه نه تنها رشد و ترقی را به کشور نیاوردند بلکه با تلقی تفکر و فرهنگ نازل فرانسه و تشکیل لژهای ماسونی در هنگام بازگشت به ایران زمینه نفوذ فرهنگی را فراهم نمودند و تهدید به وجود آمده فرصت خوبی است برای هدم استعمار فرهنگی نامرئی فرانسه و تجلی فرهنگ متعالی نبوی و علوی. @rozaneebefarda
🔴 علیه اهانت به رسول الله 🔴 ✳️ همایش مجازی فانبذ إليهم ✳️ شنبه ١٠ آبان مسجد سلماسی ساعت ۱۰۳۰ ⭕️ با سخنرانی: آیت‌الله سیفی مازندرانی 🔹 با حضور فعالان رسانه های مستقل حوزوی 🔻با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی 🔹پخش زنده در آپارات: https://www.aparat.com/Seyfi.ir/live 🔹پخش زنده در اسکای روم: https://b2n.ir/rozaneebefarda (ص) . ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥ایده نوشت:👇 🔹نظر به اهمیت تاریخی مواجهه همه جانبه با اقدام شنیع دولتمردان فرانسوی در اهانت به مقدسات اسلامی و با توجه به اهمیت راهبردی پیام مقام معظم رهبری، بدینوسیله از عموم فرهیختگان حوزوی دعوت می شود تا در پویش ترویج و تحلیل متن و پیامدهای این پیام، مشارکت فرمائید. ⭕️روزنه آماده بازنشر تولیدات رسانه ای حوزویان در ارتباط با پیام است. دیدگاه های خود را برای مان بفرستید.... این علم نباید بر زمین بماند (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
روزنه
💥ایده نوشت:👇 #پویش_حوزوی #ترویج_و_تحلیل_پیام_تاریخی_مقام_معظم_رهبری 🔹نظر به اهمیت تاریخی مواجهه
/1 💥اختصاصی/ قربانعلی یاس بلاغی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نکاتی در مورد پیام ولی امر مسلمین به جوانان فرانسه ▫️اول اینکه حضرت آقا جوانان آن کشور را مورد خطاب قرار دادند، بخاطر فطرت صاف و سالمتری که جوان از آن برخوردار است و به حق طلبی و حق جویی نزدیکتر است. ▫️دوم اینکه ایشان مسئله را بصورت سوال و استفهام مطرح کردند، چراکه برای بیدار کردن وجدانها بخصوص وجدان صاف جوانان و واداشتن ایشان به تفکر و تامل بسیار موثر تر از خطاب و جواب است. ▫️سوم آنکه از بدیهیات مورد قبول و نزدیک به حافظه ها و پیش چشم ایشان استفاده شده –مقایسه این توهین با مسئله جرم انگاری انکار هولوکاست- نه از اموری که دور از ذهن و نیازمند مطالعه تاریخی یا تعصبات دینی باشد. ◽️چهارم اینکه از ظرفیت درونی ملت خود آن کشور برای تحریک و تحرک جهت تغییر درونی استفاده شده نه گسیل داشتن نیروی بیرونی. لذا بیداری خود ملتها برای تغییر سبک حکومت کشورها موثر از فرستادن نیروی خارجی جهت تغییر در آن است. ▫️پنجم آنکه بطور کلی، حضرت آقا در عین علائق عمیق دینی و غیرت اسلامی، در ابراز نظر پیرامون موضوع، دچار احساسات هیجانی نشده و معقول و منطقی و با استفاده از ابزار دیپلماسی عمومی بصورت بنیادین و برای رفع و دفع مشکل اقدام فرموده اند. ◾️نکته پایانی اینکه وظیفه و مسئولیت سنگین مسئولان امر در امور بین الملل و رسانه ها و تمام فعالان در تبلیغ و ترویج امور بین الملل رساندن این پیام امام المسلمین بدست مخاطبان واقعی آن است، بقیه امور به هدایت الهی درست خواهد شد. (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/2 تخاطب با جوانان اروپا، فرصتی برای طرح مسئله ظهور 💥اختصاصی/ یعقوب موسوی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◽️چند روز است ذهنم درگیر است در رابطه با توهین به پیامبر اسلام (ص) و قرآن چه کار ریشه ای، عمیق و اینکه با مبانی اسلام همخوانی داشته باشد‌ میتوان انجام داد. ▫️بهترین کاری که به ذهنم رسیده بود گفتگو با جوانان فرانسه بود و آماده سازی ذهنیت انقلابیون که خود را برای یک کار بزرگ آماده کنند. ▫️با توجه به اینکه برای زمینه سازی ظهور امام زمان، کشورهای غربی که فعلا مسلمان نمی شوند اما باید گرایش پیدا کنند به انقلاب اسلامی و عدالتخواهی...تا ان شاالله زمینه ای فراهم شود برای ... ◽️الحمدلله الان دیدم آقا بازهم با جوانان فرانسه صحبت کردند...و این رفتار داره به ما کد میده... ▫️برای گفتگو نیاز به رسانه قوی و هنر داریم... ◽️مثلا انتشار عکس های که نشان میده در آینده مجموعه هایی مثل پایگاه مقاومت و حزب الله در غرب به وجود میاد... ◽️چرا رهبری برای چندمین بار است با جوانان اروپایی صحبت میکنند؟تحلیل این رفتارها چیست؟ ◽️ برای آماده سازی ذهنیت ولایت مداران میشود کارهایی انجام داد که در ادامه نمونه هایی ذکر می شود. (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💬 گفتگو با جوانان اروپایی به 👇 🔰این روزها قلب همه مسلمانان به درد آمده است و همه به دنبال این هستند چگونه انتقام بگیرند و یا اینکه ارادت خود را به پیامبر اسلام به نمایش بگذارند. با توجه به عملکرد رهبر معظم انقلاب در جواب توهین به قرآن و پیامبر اعظم (ص) شاید بهترین کاری که در این موقعیت می توان انجام داد گفتگو با جوانان فرانسه باشد. 📌شکار فرصت‎ها کاری است که در کشورهای اروپایی انجام می‎شود و ما در این زمینه واقعا ضعف داریم. ما باید در فضای بین الملل و منطقه کار جدید انجام دهیم و فرهنگ گفت و گو را افزایش دهیم. از طریق فضای مجازی با جوانان اروپایی ارتباط برقرار کنیم و با اهداف انقلاب اسلامی و... /3 (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/4 تخاطب با جوانان اروپا، فرصتی برای ترویج حقائق اسلامی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ۱. پیام خطاب به جوانان نه دولت بخاطر اینکه جوانان زودتر به حقایق دل می بندند و دولت فرانسه آمادگی لازم برای پذیرفتن حق را ندارد. ۲. بهترین واکنش در جواب توهین بهترین واکنش،گفتگو و روشنگری با جوانان فرانسه است ما باید در فضای بین الملل فرهنگ گفت و گو را افزایش دهیم. (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/5 توئیت های طلبگی به زبان لاتین 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ (ای محمد)،تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم. (Ô Prophète Muhammad), Et Nous ne t'avons pas envoyé mais par miséricorde envers les mondes انبیاء ۱۰۷ 🇫🇷 (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
بیانیه بسیج مدارس علمیه حقانی، شهیدین و امام محمد باقر(ع) در محکومیت اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم در زمانه ی کنونی که اسلام ناب محمدی به برکت نام پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) فاتح عرصه های مختلف جهانی است و قلوب عالمیان را به تسخیر خود در آورده است، دور از توقع نیست ابلیسانی که در مواجهه میدانی و مبنایی با جبهه ی توحید شکست های متعدد و متوالی را متحمل شده اند غیظ و استیصال خود را با توهین به ساحت قدسی سردمدار توحید به نمایش گذارند تنها پاسخ ایشان این است"موتوا بغیظکم" البته که این چنین توهین هایی جز از عجز سر چشمه نمی گیرد و گزندی به مقام والای حضرت ختمی مرتبت وارد نخواهد کرد. اما ما جوانان و طلاب انقلابی مدارس علمیه قم مبارز، بر خود وظیفه می دانیم به رییس جمهور بی خرد و انسان نمای فرانسه اعلام داریم که لحظه ای از اهانت به سید و مولا خود حضرت محمد مصطفی صل اله علیه و آله ساکت نخواهیم نشست و تذکر می دهیم که پای از گلیم خود درازتر نکنید و به کم خردی های خود خاتمه دهید زیرا که چیزی نمانده که سپاهیان توحید بیرق محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله) را بر قله عالم به اهتزاز در آورده و صدای شهادت به رسالتش گوش عالم را پر کند. آن روز روز مجازات خطاکاران است، پس بسیار از آن روز بهراسید که روزی سخت برایتان خواهد بود. کلام آخر این که دستان اباالفضلی سردار شهیدمان پاسختان را در قدس شریف خواهد داد و اینگونه رذالت ها جز از سر خوف و بیم از اهتزاز پرچم مقدس محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله) در جای جای سرزمین مقدس فلسطین و اقصی نقاط جهان نبوده و نیست و البته آن روز نزدیک است. 《انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.》 《و الحمد لله و لعنت الله علی الظالمین 》 هشتم آبانماه ۱۳۹۹ ⚫بسیج مدارس علمیه حقانی، شهیدین و امام محمدباقر(ع) (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
افاضات و اجتهادات ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 جهانپور به عنوان مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت گفته: برخی با نام طب اسلامی به جریانات ضد واکسن دامن می‌زنند همان کسانی که می‌گفتند کرونا دروغ است و وجود خارجی ندارد، الان تبدیل به درمانگر یکتای کرونا شده‌اند. در کشور شروع شده که می‌خواهند طب سنتی را به نام طب روایی به صفت اسلامی متصف و مصادره کنند در حالی که طب سنتی، روایی نیست و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به دنبال ایجاد و بسط یک مکتب طبی نبودند. 🔶حاشیه روزنه فارغ از هر دیدگاهی که اولیای دین پیرامون وجود، انکار یا محدوده طب اسلامی داشته باشند، اظهارنظر رادیکال و جزم اندیشانه یک پزشک آنهم با سوابق سیاسی مسئله دار، پیرامون مقولات دینی، امری ناپسند و غیرقابل پذیرش است. چه اینکه امثال جهانپور در مقولات دینی، به مثابه تلقی می شوند و باید حریم معارف دینی استنباطی را پاس بدارند. هر نوع دیدگاه غیراجتهادی در نفی یا اثبات بعدی از ابعاد علوم اسلامی، نشانه اظهارنظر بلا علم است که مورد نهی صریح اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است. وزارت بهداشت به عنوان فرمانده میدانی و تخصصی مقابله با کرونا، حق دارد در مورد محدوده فعالیت طبی و فرایند آن اظهارنظر کند و حتما حرفش بر طبق نص بیانات مقام معظم رهبری، باید مطاع باشد. اما ورود غیرتخصصی به محدوده دین و فعال کردن گسل های اختلاف سیاسی و مذهبی در این شرایط بحرانی، آنهم توسط یکی از مسئولان رسمی این مجموعه خدوم، با هیچ عقلی سازگار نیست و بهتر آنکه هر چه زودتر جناب دکتر نمکی با این قبیل تحرکات، برخورد کنند. صدالبته متولیان حوزه مقدسه، خاصه انجمن طب اسلامی نیز لازم است کاملا علمی و مستند به این امر وارد شود. پ.ن: این یادداشت هرگز به معنای دفاع از اقدامات مربوط به طب اسلامی در حوزه و خارج از آن نیست، چه اینکه به معنای نفی آثار داروهای طب اسلامی نیز نیست. چنانکه هیچ نقدی به مجموعه وزارت بهداشت نیز نباید تلقی شود صرفا تذکری است به جهانپور برای پرهیز از حاشیه سازی مجدد. @rozaneebefarda
/6 🔹تمار: با توجه به پیام امام خامنه ای عزیز 🔹به نظر می رسد در مقابل رویکرد وقیحانه‌ی صهیونیسم جهانی -که نشان از عجز و بیچارگی آنها در برابر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و اله) دارد- باید داشته باشیم. 🔹از بین بردن حریم امنی که سردمداران استکبار برای خود دست‌و‌پا کرده‌اند، تنها از طریق بیدار کردن و مطالبه‌گر کردن افکار عمومی خودشان ممکن خواهد بود؛ و اعتراضات اخیر در فرانسه و امریکا نشان از وجود بستر مناسب برای این عملیات روشنگرانه دارد... 🔹مساله دروغین ، پاشنه آشیل صهیونیسم جهانی است که پرداختن به آن بسیاری از چارچوبهای فکری و عملی را در دنیا، به نفع جبهه‌ی حق تغییر خواهد داد. (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/7 جعفر علینقی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💠 یکی از روش های متقن نقد، درخواست دلیل از طرف مقابل است که در توئیت جامع خود، نه از ، بلکه از جوانان خواسته تا از او دلیل بخواهند و این یعنی نقد همراه با ایجاد حس مطالبه گری در جوانان که روزنه امیدی به سوی روشنگری در اروپا هستند. افزون بر اینکه را به جهت ارتکاب دفاع از موهنان به هیچ حساب کرده و شخصیت حقوقی او را با ارجاع پرسشگری مطالبه گرایانه به جوانان، زیر سوال برده است. در پاسخ به هجمه، علاوه بر دفاع حمله نیز لازم است، از آنجا که منشآ توهین به تفکر است، رهبر فرزانه انقلاب توپ را به زمین آنان انداخته و حمله را به سمت نشانه رفته است. (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/8 ترجمه پیام تاریخی مقام معظم رهبری به انگلیسی اختصاصی|| تشکل طلبگی ترجمه نشر معارف اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 French Youth, Ask your president why he supports insults directed at the Prophet of God and considers them to be freedom of speech. Does freedom of speech mean abuse and insults, and that towards luminous and sacred personalities?! Is this obtuse act not an insult to the conscience of a people that have chosen him as their head? Another question is that why is doubting the Holocaust a crime? If someone writes about it, he must go to prison, but insulting the Prophet is allowed!? Sayyid Ali Khamenei October 28th, 2020 (ص) ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053