eitaa logo
کانال روضه دفتری ایتا وتلگرام
4.9هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
332 فایل
بروزترین کانال روضه دفتری👇 ایتا وتلگرام ••✾•🌿🌺🌿•✾•• @rozeh_daftari1 ارتباط با مدیران کانال👈 @msoghandi@y_a_m_h 👈
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا امیرالمومنین🤚 خیبر چیست ؟ خیبر واژه ای است عبرانی. در زبان عبرانی قلعه یا حصار را «خیبر» می گویند؛ چون آبادانی این دهستان را چند قلعه محکم یهودی نشین تشکیل می داده آن را خیبر نام نهاده اند. خیبر که در ۱۹۲ کیلومتری مدینه واقع شده، دهستانی است بزرگ و دارای زمین های زراعتی و نخلستان های بسیار وچشمه های جاری. هفت قلعه محکم در این زمین ها ساخته بودند که نامهای آنها به ترتیب عبارت بود از: «ناعم»، «قموص»، «شق»، «نطاة»، «سلالم»، «وطیح» و«کتیبه» و مجموع زمین ها و قلعه ها را خیبر می گفته اند. درباره نام و تعداد قلعه ها نیز میان مورّخان اختلاف است؛ چنانچه یعقوبی عدد قلعه ها را شش و نام های آنها را به ترتیب ذیل آورده است: «سلالم»، «قموص»، «نطاة»، «قصاره»، «شن» و «مربطه» جمعیت ساکن در خیبر دیروز، به طور دقیق معلوم نیست. بنا به گفته یعقوبی بیست هزار مرد جنگجو در تمام قلعه ها می زیسته اند. در صورتی که صاحب «سیرة الحلبیه» عده اهالی را ده هزار تن نوشته است و از اینجا می توان پی برد که نظر هیچ یک از این دو مورّخ، با تعداد حقیقی سکنه خیبر مطابق نیست، بلکه فقط می خواسته اند اکثریت دشمن را در مقابل سپاهیان اسلام نمایش دهند و الاّ معلوم است که هیچ گاه نمی شود ده هزار را با بیست هزار اشتباه کرد. از لحاظ سیاسی، یک نفر بر تمام سکنه هفت یا شش قلعه خیبر دیروز حکومت می کرد و مجموعا پیرو فرمان رییس قلعه قموص بوده اند. مذهب ساکنین خیبرِ دیروز، یهودی و بسیار در دین خود ثابت و متعصّب بودند. پی نوشت: 1 . سیره حلبیه، ج3، ص35. 2 . معجم البلدان، ج3، ص49. 3 . تاریخ یعقوبی، ج3، ص42. 4 . ج2، ص43. 5 . ج3، ص35. اختصاصی کانال روضه امام علی ع👇 ایتا وتلگرام ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @roze_emam_ali
مداحی آنلاین - معرکه - سجاد محمدی.mp3
6.72M
👌بمناسبت بیست و چهارم ماه رجب سالروز واقعه فتح قلعه خیبر توسط امیرالمومنین امام علی (ع) معرکه باشه لشکر باشه صحبت از فتح خیبر باشه 🔊 🎙 اختصاصی کانال روضه امام علی ع👇 ایتا وتلگرام ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @roze_emam_ali
مــداحــی≈بــنـت الحــســیــن³¹³♥️!_۲۰۲۵_۰۱_۲۵_۰۸_۴۳_۵۳_۰۶۹.mp3
4.01M
|•مداح: |• الهی بمیرم...|•[ع] |• الهی بمیرم برات که تموم عمرتو تو زندون گذشت روزات پریشون گذشت با یه دل پر خون گذشت امان از این سرگذشت الهی بمیرم برات که دیگه به آخرین نفس می رسی توی اوج دلواپسی امان از این بی کسی امان از این سرگذشت الهی بمیرم برات،غریبونه آوردنت الهی بمیرم غلاما تو رو بردنت الهی بمیرم برات شده تازیونه هر شب افطار تو یکی نبود یار تو کنار افطار تو الهی بمیرم برات که کسی نشد بمونه بالا سرت تو لحظه ی آخرت شکسته بال و پرت امان از این سرگذشت الهی بمیرم برات تو رو تازیونه می زدن بی هوا دلت می ره کربلا که بالای اون نیزه ها چه ها به این سر گذشت نمی مونه انگشتری الهی بمیرم نمی مونه انگشتری داره می خونه مادری الهی بمیرم
1386-5.mansouri-emam-kazem-as01.mp3
12.27M
شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(علیهماالسلام) - قسمت اول *مداح: زنده یاد حاج محمدباقر منصوری 😭😭😭😭🖤🖤☝️☝️
روضه موسی ابن جعفر.ع..........mp3
1.7M
❣﷽❣ 👆سینه_زنی_امام_کاظم_ع سبک به سمت گودال از ... مداح..حاج آرمین غلامی روضهَ‌ش شده مثلِ... روضه یِ اربابم جار می‌زدن تو شهر خارجی آوُردن روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم با دستایِ بسته آقامونو بردن امان امان ای دل (۴) روضه‌َش شده مثلِ روضه‌یِ اربابم پیکرشو تشییع غریبه‌ها کردن روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم دور و برش خیلی سر و صدا کردن روضه‌َش شده مثلِ روضه‌یِ اربابم اُستخوونِ پاهاش بدجور تَرَک خورده روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم مونده تویِ زندان بدجور کتک خورده امان امان اِی دل (۴) روضه‌َش شده مثلِ روضه‌یِ اربابم ولی خدا رو شکر جسمِش کفن داره روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم همش می‌گه بچّه مگه زدن داره روضه‌َش شده مثلِ روضه‌یِ اربابم یکی سیاهچال و یکی تهِ گودال روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم از شدّت ضعف و عطش شده بی‌حال امان امان ای دل (۴) روضه‌َش شده مثلِ روضه‌یِ اربابم ردِّ پایِ روضه رو پیکرش داره روضه‌َش شده مثلِ بی‌بیِ بی‌تابم با غل و زنجیر پا تو کوچه می‌ذاره امان امان اِی دل (۴) به سمتِ گودال.... 🌹هدیه به حضرت معصومه سلام الله علیها (صلوات)🌹
502.6K
سید موسی سلیمانی 😔😔🎤🌸🌸 ✨﷽✨ ─‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅❖ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌─‌ ما ریزه خوار سفرهٔ موسی بن جعفریم حاجات خود به درگه این خانه می بریم دلـدادهٔ کـرامت بـاب الحــوائجـیــم مـدیون استجابت و اعجاز این دَریم مــا ذره ایم و در پــیِ خورشیــد آمـدیم در ســایه ســـارِ رحمتِ آن ذره پروریم احسان و جود، عادت این خانواده است پــروردهٔ سخـــاوت اولاد حیـــدریــم ماییم و مهرحضرت سلطان و خواهرش شـــرمنـدهٔ عطـای این خـواهـر برادریم صـدها گره به زندگی افتـاد اگر ، چه غم زیرا دخیـــل سفـــرهٔ موسی بن جعفـریم مقصـــود مـا زیارت ســلطان کــربلاست در انتــظار دعـوت آن شــــاه بی سـریم ─‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅❖ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌─‌ ✍رقیه سعیدی(کیمیا)
357.4K
مداح کربلایی سید موسی سلیمانی 😔😔🌹🎤 سبک نوحه،واحد شهادت موسی بن جعفر امام کاظم ع 🖤🖤 دست منو دامان تو،باب الحوائج عالم پی احسان تو،باب الحوائج جان و تنم قربان تو،باب الحوائج ای پور حیدر مولا و سرور داری تو سایه بر سرم موسی بن جعفر (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) هستی تو شاه باکرم،باب الحوائج نام تو ذکرم هر قدم،باب الحوائج مهر تو باشد در دلم،باب الحوائج ای نور عینم ای شور و شینم از کودکی عبد سرای کاظمینم (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) تو بحر جود و رحمتی،باب الحوائج هادی کُل اُمتی، باب الحوائج هفتم ولی و حجتی،باب الحوائج مولای مظلوم بودی تو معصوم در بند هارون الرشید گشتی تو مسموم (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) از جسم تو رفته توون،باب الحوائج شد پیکر تو غرق خون،باب الحوائج بودی تو در قعر سجون،باب الحوائج قد تو خم شد بر تو ستم شد پای تو در زیر غُل و زنجیر قلم شد (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) شد ناله کار هر شبت،باب الحوائج چون فاطمه شد مطلبت، باب الحوائج خلصنی یارب بر لبت،باب الحوائج داری دلی خون رخسار گلگون از دوری فرزند خود بودی تو محزون (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) حاجاتِ ما بِنْما روا،باب الحوائج بر نوکر خود کن عطا،باب الحوائج یک کاظمین و کربلا،باب الحوائج تو با وفایی عشق رضایی ما را به حق دخترت کن کربلایی (باب الحوائج باب الحوائج باب الحوائج سیدی موسی بن جعفر(۴) 🌹🌹🌹
تو را بردند نامردان.mp3
3.85M
تو را بردند نامردان از این زندان به آن زندان 🎙 #️⃣ #️⃣ 🖤🖤🖤🎤🎤😭😭 تو را بردند نامردان از این زندان به آن زندان شدی با خون دل مهمان از این زندان به آن زندان شنیدم در غل و زنجیر با توهین پی در پی تو را انداخت زندانبان از این زندان به آن زندان مناجاتت دو چندان شد پس از هر سجده ات رفتی صدای جذبه قرآن از این زندان به آن زندان به جای آه و نفرین ذکر میگفتی و جاری شد دعای بارش باران از این زندان به آن زندان عبایت را کشیدند و امان از هتک حرمت ها شدی حیران و سرگردان از این زندان به آن زندان تو را بردند نامردان از این زندان به آن زندان ... سر افطار خوردی تازیانه های محکم را به جای آب و قدری نان از این زندان به آن زندان به دست سندی بن شاهک ملعون زمین خوردی بمیرم با تنی لرزان از این زندان به آن زندان سکوت و کظم غیظت زهر دشمن را دو چندان کرد چه مظلومانه دادی جان از این زندان به آن زندان به یاد جد لب تشنه گلویت سوخت و خواندی فدایت ایها العطشان از این زندان به آن زندان .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 منبر کوتاه 🔖 🔺 درس‌هایی از امام کاظم سلام الله علیه درباره انواع شخصیت‌های مردم 🔶مردم چهار دسته‌اند 🔺 امام کاظم سلام الله علیه فرمودند: اَلنّاسُ عَلى اَرْبَعَةِ اَصْنافٍ: جاهِلٌ مُتَرَدّى مُعانِقٌ لِهَواهُ وَ عابِدٌ مُتَقَوّى كُلَّما اَزْدادَ عِبادَةً اَزْدادَ كِبْرا وَ عالِمٌ يُريدُ اَنْ يوطَاَ عُقْباهُ وَ يُحِبُّ مَحْمِدَةَ النّاسِ وَ عارِفٌ عَلى طَريقِ الْحَقِّ یُحِبُّ القِیامَ بِهِ فَهُوَ عَاجِزٌ اَوْ مَغْلُوبٌ فَهذا اَمْثَلُ اَهْلِ زَمانِكَ وَ اَرْجَحُهُمْ عَقْلًا 📚 خصال، ص 262 🔸 ترجمه: 1. جاهلی که در دامن هواهای نفس افتاده است. 2. عابدی که هرچه عبادت می‌کند، تکبر او بیشتر می‌شود. 3. عالِمی که تنها به دنبال شهرت است و برای مردم می‌خواهد شناخته شود. 4. عارفی که در جستجوی حقیقت است، اما به دلیل ضعف یا شکست، نمی‌تواند راه خود را ادامه دهد. چنین فردی بهترین نمونه روزگار و عاقل‌ترین مردم دوران است. 🔶 اولین نوع شخصیت: جاهل مغرور اَلنّاسُ عَلى اَرْبَعَةِ اَصْنافٍ: جاهِلٌ مُتَرَدّى مُعانِقٌ لِهَواهُ ترجمه: مردم چهار دسته‌اند: 1. جاهلی که در دامن هوای نفس افتاده است. توضیح: این نوع شخصیت کسی است که از علم و معرفت دوری می‌کند و تمام تلاشش در جهت ارضای هوس‌های نفسانی است. 📝 شاهد قرآنی: وَمَن یَعِشْ عَنْ ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ (الزخرف، 36) 🔑 نکته: کسانی که در زندگی به دنبال هوس‌های نفسانی هستند، از مسیر حقیقت دور می‌شوند و در دام شیطان گرفتار می‌آیند. 💡 پیام عملی: باید مراقب باشیم که در دنیای پر از誘惑ات، خود را از گمراهی حفظ کنیم و همیشه در جستجوی علم و حقیقت باشیم. 🔶 دومین نوع شخصیت: عابد متکبر وَعابِدٌ مُتَقَوّى كُلَّما اَزْدادَ عِبادَةً اَزْدادَ كِبْرا ترجمه: و عابدی که هرچه عبادت می‌کند، تکبر او بیشتر می‌شود. توضیح: این شخص در عبادت بسیار تلاش می‌کند، اما عبادتش باعث می‌شود که به خود ببالد و دچار غرور شود. 📝 شاهد قرآنی: إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآیاتِنَا الَّذِينَ إِذَا ذُکِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ (الأنبیاء، 19) 🔑 نکته: عبادت واقعی باعث تکبر نمی‌شود، بلکه باید موجب تواضع و نزدیکی به خداوند شود. 💡 پیام عملی: در عبادات خود همیشه توجه داشته باشیم که آن را به قصد رضای خدا انجام دهیم و از خودستایی و تکبر پرهیز کنیم. 🔶 سومین نوع شخصیت: عالم شهرت‌طلب وَعالِمٌ یُریدُ اَنْ یوطَاَ عُقْباهُ وَ یُحِبُّ مَحْمِدَةَ النّاسِ ترجمه: و عالمی که می‌خواهد پایش به زمین ساییده شود و از مردم تمجید و ستایش می‌طلبد. توضیح: این شخص علم را برای شهرت و دیده شدن می‌جوید و به جای اینکه به علم برای هدایت و خدمت به مردم توجه کند، به دنبال مدح و ستایش است. 📝 شاهد قرآنی: وَأَمَّا مَن خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى (النازعات، 40-41) 🔑 نکته: علم و دانش باید به‌عنوان وسیله‌ای برای خدمت به مردم و هدایت آنان باشد، نه برای جلب توجه و شهرت. 💡 پیام عملی: علم را برای خدمت به دیگران به‌دست بیاوریم و از خودخواهی و جلب توجه مردم دوری کنیم. 🔶 چهارمین نوع شخصیت: عارف ناتوان وَعَارِفٌ عَلَى طَرِیقِ الْحَقِّ یُحِبُّ القِیامَ بِهِ فَهُوَ عَاجِزٌ أَوْ مَغْلُوبٌ ترجمه: و عارفی که در پی حقیقت است، اما به دلیل ناتوانی یا شکست، نمی‌تواند آن را دنبال کند. چنین فردی بهترین نمونه روزگار و عاقل‌ترین مردم دوران است. توضیح: این فرد به دنبال حقیقت است، اما به دلیل ضعف در عمل یا شرایط دشوار، نمی‌تواند آن را به درستی اجرا کند. 📝 شاهد قرآنی: وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ (الحج، 78) 🔑 نکته: هرچند که در مسیر حقیقت ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم، اما باید در برابر آن‌ها مقاومت کرده و به تلاش خود ادامه دهیم. 💡 پیام عملی: در جستجوی حقیقت، هرگز تسلیم مشکلات نشویم و برای رسیدن به اهداف خود همچنان با قدرت تلاش کنیم. علیه السلام