eitaa logo
روز‌نوشت
589 دنبال‌کننده
753 عکس
364 ویدیو
2 فایل
✍طلبه‌ام و مبتلاء به نگارش با کپی پیست میانه‌ی خوبی ندارم. کپی از این کانال با اشاره به نام صاحبش باشد. با نقدهاتون، خوش‌حال میشم! @islamic_ethic https://eitaa.com/roznevesht http://zil.ink/roznevesht
مشاهده در ایتا
دانلود
مهمان را زدند، تا افتادنِ میزبان را تماشا کنند! انگار فراموش کرده‌اند که مهمان و میزبان هر دو به عشق "حسین" ایستاده‌اند! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
ترورِ اسماعیل هنیه ثابت کرد که اسرائیل در حالِ احتضار است! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
فربه شدن مناسک؛ از بازتولید مفاهیم دینی تا مبارزه با ظلم آنچه منجر به فربه‌شدن مناسک می‌شود لزوماً حکومت یا اقدام سیاسی حکومت نیست، بلکه گاهی این فربه‌گی ثمره عملکرد خود مردم است. دقیقاً شبیه آنچه در اربعین شاهدیم. کدام حکومت و با چه رویکرد سیاسی می‌تواند چنین جمعیتی با چنان سختی‌هایی را یک‌جا گِردآورد؟! دین از سیاست جدا نیست و این نه یک شعار، که حقیقتی قابل اجراست، اربعین دقیقاً بازتابِ همین حقیقت است. 🖌 زهرا ابراهیمی ادامه اش را در رحا مدیا بخوانید: https://rahamedia.net/?p=4229 https://eitaa.com/roznevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ردّ‌پای ترور را که دنبال کنی می‌رسی به همین‌جا! همین چند روز پیش در کنگره‌ی آمریکا نمایندگان آمریکایی با همین تشویق‌ها از تروریست‌های اسرائیلی دفاع کردند! اسرائیل به تنهایی عرضه‌ی این غلط‌ها را ندارد. 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
آنچه از شهادت، اهمیت بیشتری دارد دستاوردها و ثمره‌ی شهادت‌هاست! ثمره‌ی شهادت شهید اسماعیل هنیه تاثیری جهانی داشت که البته تفهیمِ این تاثیر به جهان، توسط تدبیر رهبری انجام گرفت! این‌که مردمی فارسی زبان در تشییع فردی عرب زبان شرکت کنند؛ و این‌که رهبری شیعه، بر پیکر رهبری غیرشیعه نماز بخواند؛ و این‌که شیعیان ایران با جمعیت فراوان برای وداع با شهید سنی‌مذهب به صحنه بیایند؛ دستاوردی‌ست ارزشمند در جهت مبارزه با هرگونه نژادپرستی و تفرقه‌افکنی و گام مفید و موثری است در جهتِ تثبیتِ تقریبِ مذاهب! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
این متن را امشب لابه‌لای نوشته‌های قدیمی‌ترم پیدا کردم. بماند این‌جا به یادگار. شاید بعد از ما کسی با خواندنش، یاد "حسین" افتاد! پیروانِ امام حسین به سببِ نورِ حسین یکی می‌شوند و همدلی خویش را در انجام مسئولیت‌های اجتماعی به اثبات می‌رسانند؛ اما این همدلی با تمام یکی‌شدن‌های دیگر فرق دارد. انگار کن صوفی‌ها را در آیین سِماع که گِرد یکدیگر جمع می‌شوند و سرهای‌شان را نزدیک به هم می‌برند. انگار کن پروانه‌هایی که گِرد یک شمع می‌چرخند. یا دانه‌های تسبیح که با نخی کنار هم قرارگرفته‌اند. انگار کن لامپ‌های کوچکی را که به هم ریسه شده‌اند. یا مثلاً خرماهای مضافتی را تصور کن که در یک جعبه کنار هم چیده شده‌اند. اما نه، همدلی "اهلِ حسین" بالاتر از همهٔ این انگاره‌ها و تصورات است. چیزی شبیه معجزه می‌ماند همدلی "اهل‌ِ حسین" وقتی امام خویش را اسوهٔ خویش قرار می‌دهند. اهالی حسین‌آباد همدلی را از کربلا آموخته‌اند. انگار کن جوان رشیدت را اِرباً اربا کنند و طفلِ صغیرت را پرپر؛ اما همچنان بر عقیده‌ات باقی بمانی در مبارزه با ظلم و کمک به اجتماع خویش! انگار کن دودستت را قطع کنند و با صورت بر زمین بزنندت؛ اما دست از سر عقیده‌ات برنداری! انگار کن انسانی تمام مصیبت‌های دنیا را یکجا تحمل کند و اثرِ جهادش یعنی عدالت را سخاوتمندانه بین جهانیان تقسیم کند. آری این انگاره‌ها و تصورات می‌تواند حقیقت همدلی به واسطه‌ی عشق "حسین" را به تو بیاموزد! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
منتظر گذاشتن دشمن برای بلایی که قرار است سرش بیاید، عذابی مضاعف است! گاهی تاثیرِ جنگِ روانی بر زبون ساختنِ دشمن بیش از جنگِ نظامی‌ست! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
دعا می‌کنم غم، آدرسِ خانه‌های‌تان را گُم کند! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
من تمامِ کلماتِ ساکنِ جانم را هم که جمع کنم! از پسِ شرحِ رابطه‌ی اربعینی‌‌ها با حسین‌شان برنمی‌آیم! از بس که عجیب است این دلدادگی! 🖌 زهرا ابراهیمی https://eitaa.com/roznevesht
زهرا ابراهیمی قرائت مبهم سروش از خشونت وی در بخشی از سخنانشان به روایت امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) اشاره می‌کنند که فرمودند: «لَكُمْ عَلَيَّ مِنَ الْحَقِّ مِثْلُ الَّذِي لِي عَلَيْكُمْ» و از این تعبیر چنین نتیجه می‌گیرند که همان‌طور که حاکم حق برخورد با افراد را دارد پس این حق برای افراد هم نسبت به حکومت محفوظ است. گو این که اختلاف میان حکومت و مردم را یک دعوای بچه‌گانه پنداشته‌اند که اگر تو زدی من هم مجاز به زدن هستم! حال آنکه مولای متقیان علی (علیه‌السلام) در این بخش از کلام خویش به رعایت حقوق حاکم و مردم هر دو اشاره دارد؛ اما لزوماً نحوه برخورد مردم با حاکم شبیه برخورد حاکم با مردم نخواهد بود. در حقیقت تساوی حقوق بین مردم و حاکم به معنی تشابه حقوق آنها نیست و برخورد با هر یک اقتضائات خاص خود را دارد. چه‌بسا ظلم مردم در حق یک حکومت عظیم‌تر از ظلم حکومت در برابر یک فرد باشد. متن کامل را در رحا مدیا مطالعه کنید: https://rahamedia.net/?p=4353 https://eitaa.com/roznevesht