.
🔴نظر یک دانشجوی پاکستانی درباره ایران ✅
سلام عليكم
من یک دانشجوی پاکستانی هستم
مشهد درس میخونم، الحمد لله توی پاکستان وضع اقتصادیمون خوبه، ولی اینجا یک زندگی دانشجویی خیلی ساده دارم، ولی من حتی یک لحظه از زندگی در حکومت شیعه ی ایران و کنار امام رضا رو با بهترین شرایط مالی در کشورم که یک حکومت سنی با گرایشات وهابی داره عوض نمیکنم
من خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم، مردم ایران اینقدر ناشکری میکنن، بخدا قسم همه دنیا گرونی و مشکلات اقتصادی وجود داره، الان من خودم از شمال پاکستان، مرز هند وچین، درکنار کوه های هيماليا هستم، منطقه ی ما یه منطقه ی توریستی هست، و از نظر اقتصادی یه جای عالی برای سرمایه گذاری هست، پر از سنگ های معدنی، الماس و... هست، ولی اصلا دولت هیچ توجهی به مردم و زندگی شون نداره
اصلا به فکر امکاناتی مثل آب، برق، گاز برای مردم نیست (خواهرم میگف قبض برقشون این ماه به تومن سه میلیون اومده) و مردم با زحمت و دست رنج خودشون زندگی شون رو میچرخونن،
ودولت با ثروت ما معلوم نیس چکار میکنه
مردم ایران خواهش میکنم قدر این حکومت و امنیت و اسلام رو بدونید😔
منطقه ی ما یک منطقه ی شیعه نشینه بخدا امید تمام شیعیان پاکستان به ایرانه، مردم ما بعد از هر نمازشون برای سربلندی و عزت ایران دعا میکنن واخبار ایران رو با جدیت پیگیری میکنن وباهر پیروزی شما در هر عرصه خوشحال و با هر مشکل و ناراحتی شما ناراحت میشن چون ایران تنها پرچمدار شیعه و اسلام حقیقی هست، شما نقطه ی امید تمام شیعیان دنیا هستید، دشمن هم چون اینو میدونه از هر حربه ای استفاده میکنه تا ایران رو زمین بزنه، چون زمین خوردن ایران یعنی زمین خوردن همه ی شیعیان و ناامیدی همه ی ما😔پس خواهش میکنم تمام تلاشتون رو بکنید تا این پرچم رو دست صاحب اصلیش که منجی همه ی ماست برسونید😔
بخدا من خودم هرجا میرم میبینم مردم هی ناله میکنن، بهشون بعنوان یه غیر ایرانی میگم که نظر بقیه کشور ها به ایران چ نگاه با احترامی هست ولی شما مردم ایران قدر نمیدونید
هیچ جای دنیا حکومت و رهبری مثل ایران رو نداره.
.
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️در اسلام امنیت اجتماعی چه جایگاهی دارد و برای ارتقاء آن در جامعه چه بايد کرد؟ (بخش اول)
🔹 #امنيت در لغت، به معنای در امان بودن، ايمنی، بی ترسی، آرامش و آسودگی [۱] می باشد، که يکی از مهم ترين خواسته های مردمان هر سرزمينی می باشد و تمامی دولت ها و حکام در صدد تأمين آن برای مردم خود و يا حداقل برای تدوام و ثبات حکمرانيشان هستند. لذا در قديم #امنيت و فقدان خطر نسبت به جان و مال و عِرض و حقوق آحاد مردم در جامعه کيميا بود و گاهی به طور محدود و به ضرورت آن را پديد می آوردند؛ مانند امنيت مکانی و امنيت زمانی و مانند ماه های حرام که در بين اعراب، جنگ حرام بود تا به زندگانى خود سر و سامانی بدهند. به دليل اهميت وافر #امنيت و تندرستی از آن به دو نعمت مجهول تعبير مي نمودند. [۲]
🔹به دليل اهميت اين امر در آياتی چند از قرآن کريم درباره اين موضوع صحبت به ميان آمده است که استشهاد ما در اينجا به مناسبت موضوع بحث آيه شريفه ۱۲۶ از سوره بقره می باشد: «وَ إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ بِاللهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ قَالَ وَ مَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِيلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَىٰ عَذَابِ النَّارِ وَ بِئْسَ الْمَصِيرُ؛ و [یاد کنید] آن گاه که ابراهیم گفت: پروردگارا! این [مکان] را شهری #امن قرار ده و اهلش را آنان که به خدا و روز قیامت ایمان آورده اند از هر نوع میوه و محصول روزی بخش. خدا فرمود: [دعایت را درباره مؤمنان اجابت کردم، ولی] هر که کفر ورزد بهره اندکی به او خواهم داد، سپس او را به عذاب آتش می کشانم و آن بد بازگشتگاهی است».
💠امنيت اجتماعی
🔹 #امنيت_اجتماعی به امنيتی که در سطح مملکت بوده و ناشی از امنيت قضايی و قانون اساسی کشور است، گفته می شود، به همين خاطر در مقدمه قانون اساسی اين چنين آمده است: مسئله قضا در رابطه با پاسداری از حقوق مردم در خط حرکت اسلامی، به منظور پيشگيرى از انحرافات، امری است حياتى، از اين رو ايجاد سيستم قضايی بر پايه عدل اسلامی و متشکل از قضات عادل و آشنا به ضوابط دقيق دينى پيش بينی شده است. اين نظام به دليل حساسيت بنيادی و دقت در مکتبی بودن آن لازم است به دور از هر نوع رابطه و مناسبات ناسالم باشد. «و اذا حکمتم بين الناس ان تحکموا بالعدل؛ [نساء، ۵۸] و چون در ميان مردم به داوری نشينيد به عدل داوری كنيد». لذا به جهت #اهميت_ايجاد_امنيت، به خصوص در #بعد_اجتماعی و #حفظ_نظم_عمومی در هر جامعه ای تشکيلات قضايی با وظايف خاصی برای مقابله با مجرمان در نظر گرفته شده است، که مطابق با اصل ۱۵۶، اين نهاد قضایی، یعنی قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی تشکيل يافته و عهده دار وظايف مشخصی است.
💠برخی از فاکتورها و عوامل مهمی که در ايجاد و تثبيت امنيت اجتماعی حائز اهميت و نقش والايی دارند
🔹 ۱) اراده و #خواست_عمومی در جهت مقابله با هر گونه اخلال در نظم و فساد. ۲) انجام و اقامه فريضه معروفِ #امر_به_معروف و #نهى_از_منکر. ۳) ارتقاء سطح باورهای دينى و فرهنگ عمومی. ۴) وجود نهادهای پيشگيرى کننده از معضلات و بزهکاری های اجتماعی و تدوين برنامه ريزى های لازم در اين زمينه، مثل مقابله با گسترش طلاق و پيشگيرى از اثرات سوء آن بر افراد جامعه. ۵) رفع موانع ازدواج، تحصيل و کار، و نيز رفع تبعيض طبقاتى از ميان افراد و اقشار گوناگون جامعه. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] فرهنگ مفصل و مصور عميد، گرافيك
[۲] جعفری لنگرودی، جعفر، مبسوط در ترمينولوژي حقوق، كتابخانه گنج دانش، ص ۶۴۱
منبع؛ وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم
#امنیت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز زاهدان
🔹از مردم استان سیستان و بلوچستان میخواهم به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند.
🔹شیعه و سنی در کنار هم سالهاست که در استان زندگی میکنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است.
🔹از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست میکنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند/فارس
هدایت شده از تبیین
⭕️ #امام_جواد عليه السلام:
🔸لاتَكُن وَلِيّا لِلّهِ فِی العَلانِيَةِ، عَدُوّا لَهُ فِي السِّرِّ.
🔹در ظاهر، دوست خدا، و در باطن، دشمن خدا، مباش.
📕بحار الأنوار، ج ۷۵، ص ۳۶۵
#امام_جواد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️استقلال در فرهنگ، عقاید، آداب زندگی و...
🔹عدهیی فكر میكنند چون غربیها از لحاظ علمی بر ما برتری دارند، پس ما باید فرهنگ و عقاید و آداب معاشرت و آداب زندگی و روابط اجتماعی و سیاسیمان را از آنها یاد بگیریم؛ این اشتباه است.
بیانات مقام معظم رهبری ۸۳/۰۴/۱۷
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بسم الله الرحمن الرحیم
👊خواستار #برخورد_قاطع و سریع با مسعود پزشکیان ، [از تحریک کنندگانِ اصلاح طلب در اغتشاشات اخیر] هستیم!!!
✋والسلام علیکم و رحمه الله
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ رسانهای چیست؟ (بخش هفتم)
🔸 #جنگ_رسانه_ای از واقعیتهای تعیینکننده در عرصهی بینالملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیتهای بحرانی همچون جنگ، نقشآفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفههای جنگ رسانهای، مؤلفههای اصلی آن معرفی شود.
💠دو نوع کلی جنگ رسانهای
🔹 #رسانهها در تمامی جنگهای قرن بیستم و بیست و یکم بهعنوان #ابزاری برای #جنگ_روانی و #تبلیغات_جنگی مورد استفادهی کشورها بودهاند. برجستهترین نمودها و کارکردهای جنگ رسانهای در بحبوحهی جنگها مشخص میشود. از «جنگ ویتنام»، «اشغال گرانادا»، «جنگ اول خلیجفارس»، «جنگ کوروو»، «جنگ دوم خلیجفارس» و «حملهی آمريکا به عراق» به عنوان نمونههای شاخص جنگ رسانهای همزمان با جنگ نظامی یاد میکنند. [۱] اگرچه #جنگ_رسانه_ای عمدتاً به هنگام جنگهای نظامی کاربرد بیشتری پیدا میکند، اما این به مفهوم آن نیست که در سایر مواقع، جنگ رسانهای در جریان نبوده و یا مورد استفاده قرار نمیگیرد. #جنگ_رسانهای، جنگی است که در شرایط صلح نیز بین کشورها ادامه داشته و هر کشوری از حداکثر توان خود برای پیشبرد اهداف سیاسی خویش با استفاده از #رسانهها، بهرهگیری میکند. [۲]
🔹به طور کلی میتوان دو نوع جنگ رسانهای تصور کرد؛ با در نظر گرفتن اینکه جنگ رسانهای در طیف گستردهای اعم از زمان جنگ یا صلح در عرصههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… علیه کشورهای هدف به کار گرفته میشود، یک جنگ رسانهای بهعنوان #حلقه_واسط یا حمایتی از جورچین یک راهبرد، برنامه یا تاکتیک غیررسانهای (برای مثال نظامی، اقتصادی یا سیاسی) انجام میگیرد؛ و نوع دیگر جنگ رسانهای، که خود بهعنوان #هدف_راهبردی طراحی میشود و اقدامات غیررسانهای بهصورت حمایتی یا تکمیلی در ذیل آن شکل میگیرد. [۳] با وجود اینکه برخی معتقدند اصطلاح #جنگ_رسانهای بیشتر در میدانهای نبرد نظامی کاربرد دارد، اما از اهمیت این مفهوم در دیگر زمانها کاسته نمیشود؛ زیرا #هدف_جنگ_رسانهای کنترل و تغییر اذهان و افکار عمومی مردم و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان است.
🔹بنابراین میتوان گفت جنگ رسانهای به معنای خاص آن به معنی استفاده از #ابزار_رسانه، در ضمن یک جنگ نظامی یا اقتصادی و سیاسی و به معنای عام کلمه، به معنی هرگونه فعالیت رسانهای برای #القاء_تصویر_مدنظر از خود و دشمن است. به عنوان مثالی برای تعبیر خاص از جنگ رسانهای در وقایع سالهای اخیر منطقه میتوان به جنگ سوریه اشاره کرد؛ به موجب پژوهشی که صبرا قاسمی محقق مصری و از فرماندهان سابق سازمان الجهاد در مصر تهیه نموده است، گروه تروریستی #داعش با بودجه سه میلیارد دلاری، مجموعه عظیمی از #فعالیتهای_رسانهای را همزمان با تحرکات نظامی خود، مدیریت میکند. در این پژوهش که با عنوان «بازوهای هفتگانه وزارت اطلاعرسانی داعش؛ اهداف و چگونگی مقاومت» تهیه شده، آمده است: داعش هفت بازوی رسانهای دارد که عبارتاند از شبکههای اجناد، الفرقان، الاعتصام، الحیات، مکاتب الولایات، رادیو البیان و پایگاه اینترنتی دابق. [۴] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] مهدی رضائیان، «اهداف و راهبردهای جنگ رسانهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران»، ۹ مهر ۱۳۸۷
[۲] محمد سلطانیفر، «پژوهشنامهی رسانه و جنگ نرم»، فصلنامه عملیات روانی شماره ۳۵، بهار ۱۳۹۲
[۳] مهدی رضائیان، «اهداف و راهبردهای جنگ رسانهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران»، ۹ مهر ۱۳۸۷
[۴] «نگاهی به توان رسانهای داعش»، پایگاه تحلیلی خبری الوقت، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانهای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین
#جنگ_رسانه_ای #جنگ_نرم #جنگ_روانی #رسانه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴چین رویه غلط تحریمهای آمریکا علیه ایران را محکوم کرد
🔸️مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین:
🔹️چین همواره با تحریمهای غیرقانونی و غیرقابل توجیه آمریکا و اصطلاحاً دستدرازیهای قضائی واشنگتن به شدت مخالف بوده است.
🔹️جامعه بینالمللی از جمله چین در چارچوب قوانین بینالمللی با ایران همکاری عادی داشته است. این همکاری، معقول و قانونی است و هیچ ضرری برای طرفهای ثالث ندارد و شایسته احترام و حمایت است.
.
🔴هدفشون از
👈حمله به هواپیمای مسافربری
👈حمله به کلانتری
👈به شهادت رسوندن فرماندهان سپاه و نیروهای حافظ امنیت
👈قتل و غارت و به آتیش کشیدن
👈اومدن تمام گروهک های منافق وسط میدون
👈همراهی سلبریتی های غرب زده
👈اینها همه بخشی از پروژه سوریه سازی ایرانه
👈اونوقت یه عده احمق هنوز دارن هشتگ... میزنن!!!
.