eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
70 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«اقتصاد امن» دارای چه ویژگی‌ هایی است؟ 🔸در ادبیات اقتصادی برای ، ویژگی‌های متعددی ذکر شده است که می‌توان آن‌ها را در پنج مورد به شرح زیر خلاصه کرد: 1⃣«ثبات و شفافیت قوانین و مقررات» 🔹در یک ، شهروندان، اعم از مصرف‌ کنندگان یا فعالان اقتصادی می‌توانند را پیش‌بینی، و برای خود کنند. در اقتصادهای امن، و ، باثبات و قابل پیش‌بینی هستند و «دولت»، تصمیم‌ های ناگهانی و غافلگیر کننده نمی‌گیرد. در یک‌ ، همچنین قوانین و مقررات ناظر به کسب ‌و کار و «حقوق اقتصادی شهروندان»، کاملاً شفاف، روشن و غیرقابل تفسیر هستند و هیج مسئول حکومتی اعم از مدیر یا کارمند نمی‌تواند در پرداخت حق (مثلاً صدور مجوز یا پرداخت تسهیلات بانکی) اعمال سلیقه یا امروز و فردا کند. 2⃣«تعریف و تضمین حقوق مالکیت» 🔹در یک‌ «حقوق شهروندان» هم دقیقاً روشن است و هم توسط حکومت به‌ طور کامل تضمین شده است. در یک «اقتصاد امن»، برای احقاق به ‌موقع و منصفانه‌ی حق خود در دعاوی تجاری و مالی، به دستگاه قضایی اعتماد کامل دارند، و سرعت عمل و کارآمدی مراجع انتظامی و قضایی در رسیدگی به شکایت فعالان اقتصادی از یکسو، و «ضمانت اجرایی و بازدارندگی قوانین» مربوط به حقوق مالکیت شهروندان از سوی دیگر، به حدی بالا هستند که ناهنجاری‌ هایی نظیر سرقت، کلاهبرداری، زمین‌خواری، و تعدی به مال دیگران و... در یک ، اصولاً مقرون به صرفه نیست و تقریباً دیده نمی‌شود. 3⃣«ثبات اقتصاد کلان» 🔹در یک ، اجزای «اقتصاد کلان»، نظیر نرخ ، ، و باثبات هستند و تکانه‌ های بیرونی، نظیر نوسانات ناگهانی قیمت‌ها در بازارهای جهانی نمی‌تواند «زندگی اقتصادی مردم» و «واحدهای تولیدی» را دچار اخلال جدی کند. طبیعی است اقتصادهای تک‌محصولی یا متکی به صادرات مواد اولیه نظیر نفت خام، از ویژگی‌ های «اقتصاد امن» دور هستند. 4⃣«شفافیت و سلامت اداری مالی» 🔹در یک ، «اطلاعات اقتصادی» در دسترس همه‌ی شهروندان قرار دارد، و وجود ندارد؛ در نتیجه شفافیت کامل درآمد و مزایای مسئولان و کارمندان و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی، ناهنجاری‌ هایی نظیر فرار مالیاتی، اعمال نفوذ و تبانی در معاملات حکومتی، رشوه‌ خواری، قاچاق، پارتی‌ بازی در استخدام و توزیع رانت، عملاً وجود نخواهد داشت. 5⃣«فرهنگ وفای به عهد و صداقت» 🔹در ، هم مردم و هم مسئولان حکومتی به وعده‌ های‌ خود کاملاً وفادار و با یکدیگر هستند. در نتیجه در چنین اقتصادی، کلاهبرداری، تقلب، خیانت در امانت، صدور چک بی‌محل، مطالبات معوق دولتی، خرید و فروش رأی، عملاً وجود خارجی ندارد یا بسیار نادر است. نگاهی به ماهیت نشان می‌دهد این مفهوم در واقع بخشی از شروط تحقق است؛ چرا که رکن مهم اقتصاد مقاومتی، و «صادرات محصولات دانش‌ بنیان» است. در اقتصادی که امن نباشد، یعنی دائم در معرض تکانه‌ های غیرقابل پیش‌بینی باشند، مال و حقوق شان تعریف و تضمین نشده باشد و با فساد و تقلب و رانت‌ خواری مواجه باشند، نه جوششی در دستیابی‌ به‌ فناوری اتفاق می‌افتد، و نه تلاش مؤثری برای خلق ثروت از دانش. 💠عجیب نیست که اقتصاد های مرفه مبتنی بر صادرات محصولات دانش‌بنیان، واجد شرایط هستند. حُسن‌ کلیدی‌ «اقتصاد امن» این است که تحقق آن به هزینه‌ های هنگفت برای احداث زیرساخت‌ها نیاز ندارد، بلکه به نیاز دارد. اگر مسئولان اجرایی، قضائی، تقنینی و انتظامی، شرایط را محقق کنند، «کارآفرینان بالقوه‌ ایرانی» به میدان می‌آیند و هم برای کشور، زیرساخت های اقتصادی خواهند ساخت، و هم با تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان، و را نصیب هم‌میهنان خود خواهند کرد. نویسنده: دکترسیدامیرسیاح، کارشناس مسائل اقتصادی منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️لذت‌بردن از نماز، از مختصات انسان کامل 🔹در از هرطرف صدا شنیده میشود، و تنعم و لذت حاصل ازآن به مراتب گواراتر از لذت اکل و شرب است. در روایتی از علیه‌السلام درباره آیه «إِیاک نَعْبُدُ» (تنها تو را می‌پرستیم) آمده است که فرمود: «لا زِلْتُ أُکررُها حَتی سَمِعْتُها مِنْ قائِلِها» (پیوسته آن را تکرار میکردم، تا اینکه آن را از (حضرت حق) شنیدم). خوردن و خوابیدن و پرداختن به بعضی شئون حیوانی، ما را از برخی حیوانات پایین‌تر آورده است. 🔹خداوند متعال میفرماید: «وَ أَوْحَی رَبک إِلَی النحْلِ» (و پروردگارت به زنبور عسل وحی نمود). خدا میداند که زنبور عسل چه کارهای عجیبی را میکند که ما انسانها با ادعای شرافت معلوم نیست بتوانیم انجام دهیم. رسول اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ میفرماید: «حُببَ إِلَی مِنْ دُنْیاکمْ أَلنسِاءُ وَالطیبُ، وَ جُعِلَ قُرةُ عَینی فِی الصلاةَ» (از دنیای شما سه چیز مورد علاقه من است: عطر، زنان، ولی نور چشم من در قرار داده شده است). 🔹هرکدام از اینها محبوبیت و لذت تکوینی دارد، ولی لذتی که در است، بیشتر از لذت آن دو است، اما چه کنیم که در ذائقه ما شور و تلخ است؛ لذا هرچه زودتر میخواهیم را به آخر برسانیم و از آن فارغ شویم! بعضی از پروانه‌ها و زنبورها نیز بوی خوش را طالبند، بهره‌گرفتن از جنس مخالف هم مشترک بین حیوانات است، ولی این از مختصات و امتیازات انسان کامل است که از لذت می‌برد. 📕در محضر بهجت، ج۱ ص۱۰۵ منبع:وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله بهجت @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چند نوع «علم» در جهان وجود دارد و کدام یک از آنها اصیل است؟ 🔹«دانش هاى انسانى» را مى توانيم از يك نظر به دو بخش تقسيم كنيم: «علوم تجربى» و «علوم نظرى». شكّى نيست كه روشن ترين دانش هاى ما محسوب مى شوند؛ زيرا حقايق مربوط به آن را در آستانه «حس» مى بينيم؛ امّا اشتباه است اگر تصوّر كنيم و به تنهايى و بدون مى تواند، چهره حقايق را آنچنان كه هست به ما نشان دهد؛ 🔹چرا كه ـ بر خلاف تصوّر بعضى ـ قطعى ترين راه درك واقعيّات نيست. به عنوان مثال با اين كه حسّ بينايى قوى ترين و مثبت ترين حسّ ماست، باز گرفتار اشتباهات زيادى مى شود كه انواع مختلفى از آن امروز تحت عنوان خطاهای باصره براى ما روشن است. پى بردن به خطاهاى حواس، مفهومش به كمك طلبيدن در اين زمينه است. 🔹بعلاوه ، هم از نظر مكان و زمان، و هم محدود به ظواهر اشيا و موجودات اين جهان مى باشد؛ به همين دليل همه مسائل را نمى توان در آزمايشگاه ها به آزمايش گذاشت؛ مسائل مربوط به گذشته، به خصوص گذشته دور، مسائل مربوط به علّت و معلول جهان و انگيزه ها و مسائل ديگرى از اين قبيل، همه را بايد با كمك حل كرد. 🔹در ميان ، علومى داريم كه نظرى خالص نيستند، بلكه نظرى آميخته به تجربه اند، به اين معنا كه پايه هاى آن را از مشاهده يا تجربه مى گيريم و سپس روى آن بناهايى به كمك مى گذاريم. هم اكنون داريم كه در اين رده جاى مى گيرد. تاريخ بشرى، تاريخ طبيعى، علم هيئت، روانشناسى و روانكاوى و نيز ديرين شناسى، اينها علومى هستند كه پايه هايى از مشاهده و يا آزمايش داشته و بر اساس آن بناهاى عريض و طويلى ساخته اند. 📕پيدايش مذاهب، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه امام على بن ابى طالب(ع)، قم‏، ۱۳۸۴ش، چ اول‏، ص ۲۸۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تا چه اندازه انسان مجاز است، از انسان هاى دیگر اطاعت کند؟ 🔹با اندکى تأمل در «آیه ۳۱ سوره توبه» پاسخ این سؤال روشن مى شود، خداوند مى فرماید: «وَ ما أُمِرُوا إِلاّ لِیَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً». (و هیچگاه به آنها دستورى داده نشده که خدایان متعدد براى خود انتخاب کنند، بلکه به آنها دستور داده شده که تنها را بپرستند). «لا إِلهَ إِلاّ هُوَ». ( که هیچ کس جز او شایسته پرستش نیست). «سُبْحانَهُ عَمّا یُشْرِکُونَ». ( که منزه است از آنچه آنها شریک وى قرار مى دهند). 🔹 در این آیه، درس بسیار پر ارزشى به همه پیروان خود مى دهد و یکى از عالى ترین را ضمن آن خاطر نشان مى سازد، مى فرماید: هیچ حق ندارد «اطاعت بى قید و شرط» انسانى را بپذیرد؛ زیرا این کار مساوی است با پرستش او؛ همه اطاعت ها باید در چهارچوبه در آید و پیروى از دستور یک تا آنجا مجاز است که با «قوانین خدا» مخالفت نداشته باشد، این انسان هر کس و هر مقامى مى خواهد باشد؛ 🔹زیرا «اطاعت‌ بى‌قید و شرط»، مساوى است با ، و شکلى است از و عبودیت، اما متأسفانه مسلمانان با فاصله گرفتن از این دستور مهم اسلامى و بر پا ساختن بت‌هاى انسانى گرفتار تفرقه‌ها، پراکندگى ها، استعمارها و استثمارها شده اند، و تا این بت ها شکسته نشود و کنار نرود، نباید انتظار برطرف شدن نابسامانى ها را داشته باشند. 🔹اصولاً اینگونه بت‌پرستى از بت پرستى هاى زمان که در برابر سنگ و چوب سجده مى کردند، خطرناکتر است؛ زیرا آن بت‌هاى بى‌روح پرستش کنندگان خویش را هیچ گاه استعمار نمى کردند؛ اما که به شکل «بت» در مى آیند بر اثر ، پیروان خود را به زنجیر اسارت مى کشند و گرفتار همه گونه انحطاط و بدبختى مى گردانند. 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمى مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چاپ سی و دوم، ج ۷، ص ۴۲۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️اسلام، دین قیام و دین هدایت‌ 🔹دین های بزرگ پیامبران سابق و دین بسیار بزرگ در عین حالی که یک دستشان به و برای هدایت مردم، دست دیگر به اسلحه‌ها بود. - سلام الله علیه - با یک دست صحف را داشت و با دست دیگر تبر برای سرکوبی بتها. 🔹 - سلام الله علیه - با یک دست تورات را داشت و با دست دیگر عصا، عصایی که فرعونیان را به خاک مذلت نشاند، عصایی که اژدها بود، عصایی که خیانتکاران را می‌بلعید. با یک دست را داشت و با دست دیگر شمشیر، شمشیر برای سرکوبی خیانتکاران و قرآن برای هدایت. آنها که قابل هدایت بودند، راهنمای آنها بود، آنهایی که هدایت نمی‌شدند و توطئه‌گر بودند، شمشیر بر سر آنها. 🔹...[ما] هراسی از نداریم. دین خون است برای فجّار؛ و دین هدایت است برای مردم دیگر. اولیای ما بی‌هراس خون دادند و بی‌هراس در جنگ‌های خونین وارد بودند. - سلام الله علیه - آن موجود یگانه، در عین حالی که برای هدایت داشت، شمشیر برای آنهایی که توطئه‌گر بودند. 🔹ما خونها دادیم و دادیم. خون داد و شهدا داد. ما فرق‌ های شکافته دادیم، مثل علی بن ابیطالب، علی بن الحسین و سرهای بر نیزه رفته دادیم، مثل سیدالشهدا و اصحاب و اعوان او. در تمام اعصار، با خون و با شمشیر و با اسلحه پیش برد و نمایش پیدا کرد. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۶/۰۲ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️اصلاح کشور در گرو اصلاح دانشگاه 🔹دانش تنها فایده ندارد، بلکه و با هم‌اند که می‌توانند انسان را به جایی برسانند که محتاج دیگران نباشد و پیش خدا آبرومند باشد. البته این کار مشکلات و ناگواری هایی دارد، هرکس بخواهد انجام دهد، این‌طور نیست که همه از آن کار خوششان بیاید و آن را بپسندند. 🔹ممکن است هم در ذائقه دسته‌ای تلخ بیاید، ولی کسی که دنبال می‌رود و برای کار می‌کند نباید به فکر این باشد که به او چه گفته‌اند، یا چه می‌گویند؛ باید را در نظر بگیرد و برای خدا کار کند. 🔹هر کس هر چی می‌خواهد بگوید، هم مخالف دارد. شما فکر این باشید که کارتان خوب و پیش خدا آبرومند باشد، وقتی در این فکر بودید خدا هم شما را همراهی می‌کند و مشکلات تان را اصلاح می‌نماید، که اگر اصلاح شد، کشور اصلاح می‌شود. بیانات حضرت امام ۶۴/۰۱/۲۷ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️پرسش و پاسخ از آیت الله بهجت (ره): 🔸پرسش: برای درمان چه کنیم؟ 🔹پاسخ: با عقیده کامل زیاد فرستادن. . منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️آیا اکتفا به قرائت و روخوانی «قرآن» در هدایت و اثربخشی آن کافی است؟ 🔹 تنها كتاب تلاوت نيست، بلكه قرآن، است، و اهمّيّتِ «تلاوت» آن نيز به خاطر اين است كه مقدمه اى براى باشد، و به همين جهت «آيات قرآن»، آن چنان روشن و قابل فهم است كه می تواند براى عموم طبقات «راهنما و رهبر» باشد. گرچه با نهايت تأسّف مشاهده می كنيم كه امروز عده اى تنها به آن به عنوان يك كتاب مقدّس و آسمانى و قطع نظر از جنبه‌ هاى علمى نگاه می كنند. 🔹در مراسم تشريفاتى آنها حضور دارد، ولى در آنان اثرى از آن نيست. حتى جلساتى به نام قرآن تشكيل مى شود، و روى قرائت و حتى تجويدِ آن، وقت زياد به عمل می آيد، اما گويى ماوراى قرائت و تجويد چيز ديگرى وجود ندارد. اگر در رواياتى كه در زمينه فضيلت سوره‌ هاى قرآن آمده دقّت كنيم روى محتواى سوره و جنبه هاى عملى آن كاملا تكيه شده است؛ 🔹مثلا می بينيم از (علیه السلام) در فضيلت تلاوت «سوره نور» چنين نقل شده: «حَصِّنُوا أَمْوَالَكُمْ وَ فُرُوجَكُمْ بِتِلَاوَةِ سُورَةِ النُّورِ وَ حَصِّنُوا بِهَا نِسَاءَكُمْ فَإِنَّ مَنْ أَدْمَنَ قِرَاءَتَهَا فِي كُلِّ يَوْمٍ أَوْ فِي لَيْلَةٍ لَمْ يَزْنِ أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ أَبَداً حَتَّى يَمُوتَ...». [۱] (اموال و دامان عفّت خود را با تلاوت محفوظ داريد، و همچنين به وسيله آن همسران خود را [از سقوط در دامان فساد] حفظ كنيد، هر كس هر شب يا هر روز اين سوره را بخواند، هيچ يك از اعضای خانواده او گرفتار بی‌عفتى نخواهد شد...). 🔹روشن است كه «سوره نور» با بحث هاى مؤثرى كه درباره حجاب و مبارزه با چشم چرانى كرده، و هم چنين دستورات مؤكَّدى كه در زمينه ازدواجِ دختران و پسران و مانند اينها داده، داروى مؤثرى است براى مبارزه با بی عفتى، و همچنين حيف و ميل اموالى كه از اين رهگذر به درّه نيستى ريخته می شود. شكّی نيست كه منظور از تلاوت اين سوره در هر شب و روز در محيط خانه و خانواده هشدارهاى پى در پى و يادآورى هاى مكرّر در زمينه هاى اجتماعى و اخلاقى است، و بنابراين افراد بايد آن را بخوانند و مضمون آن را درك كنند، نه تنها تلاوت و قرائت خالى از هر گونه فهم و درك. 🔹به هر حال مدارك فراوانى در دست داريم ـ و اصولا احتياج به مدرك هم ندارد ـ كه وظيفه دارند را با نهايت دقّت و به طور صحيح بخوانند؛ ولى خواندنى كه مقدمه و سازنده بوده باشد. البته مفهوم اين سخن اين نيست كه ما اگر قرآن را نفهميم تلاوت نكنيم (آن چنان كه بعضى تصور كرده اند)، بلكه منظور آن است كه آن را بخوانيم و همين خواندن اخطارى باشد براى «ياد گرفتنِ مفهوم آن»؛ زيرا هر زمان آن را مى خوانيم به ياد اين مطلب مى افتيم كه بايد برويم و معناى آن را ياد بگيريم. پی نوشت: [۱] ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏، ابن بابويه، دار الشريف الرضى، قم‏، ۱۴۰۶ق، چ دوم‏، ص ۱۰۹ 📕تفسير به رأى و هرج و مرج ادبى، مکارم شیرازی، ناصر، مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع)، قم، ص ۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امام حسین (عليه السلام):  🔸«لا تَرْفَعْ حاجَتَكَ إلاّ إلى أحدِ ثَلاثةٍ: إلى ذِي دِينٍ، أو مُروّةٍ، أو حَسَبٍ؛ فأمّا ذو الدِّينِ فيَصُونُ دِينَهُ، و أمّا ذو المُروّةِ فإنّهُ يَسْتَحيي لِمُرُوَّتهِ، و أمّا ذو الحَسَبِ فيَعْلَمُ أنّكَ لَم تُكْرِمْ وَجهَكَ أنْ تَبْذِلَهُ لَهُ في حاجَتِكَ، فهُو يَصونُ وَجهَكَ أنْ يَرُدَّكَ بغَيرِ قَضاءِ حاجَتِكَ». 🔹« خود را جز نزد سه كس مَبَر: نزد ، يا ، يا ؛ زيرا ديندار، براى حفظ دين خود نيازت را برآوَرَد و جوانمرد، از مردانگى خود شرم میكند و بزرگ‌زاده، می داند كه تو با رو انداختن به او آبرويت را فروختى و او با برآوردن نيازت، آبروى تو را حفظ مى كند». 📕تحف العقول، ۲۴۷ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واسطه فیض 🔹با اینکه به ما نه وحی می‌شود نه الهام، به آن که به او وحی و الهام می‌شود توجه نمی‌کنیم؛ در حالی که در تمام گرفتاری‌ها - اعم از معنوی و صوری، دنیوی و اُخروی - می‌توان به آن (امام زمان علیه‌ السلام) رجوع کرد. 📕در محضر بهجت، ج٢، ص٢٧١ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️نقش ادعیه در تجهیز امت 🔹اگر بفهمند آنها که - سلام الله علیه - که همه چیزش را در از دست داد و در یک حکومتی بود که قدرت بر همه چیز داشت، این‌ که از او باقی مانده است، چه کرده است و چطور می‌تواند تجهیز بکند، به ما نمی‌گفتند که ادعیه برای چیست. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۱/۰۳/۳۱ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️آنچه که جمهوری اسلامی را در مقابل تهاجم دشمن حفظ می‌کند... 🔹در دنیای مادی برای اینکه بتوانند را از تهاجم به خود منصرف کنند، را تقویت می‌کنند. آن روزی که ابرقدرت‌های متعددی وجود داشت، آنها برای اینکه خود را از شر سلاح اتمیِ طرف مقابل حفظ کنند، تولید می‌ کردند؛ در حالی‌که می‌ دانستند این سلاح هرگز مصرف نخواهد شد؛ 🔹اما برای اینکه خودشان را مصون نگه دارند، را به عنوان تهدید حفظ می‌کردند. اقتدار خود را در داخل تأمین می‌کردند، برای اینکه در مقابل از خودشان صیانت و حفاظت کنند. که ما می‌توانیم در داخل به‌ وجود بیاوریم، با بمب اتمی و و تقویت نیروی نظامی نیست. البته تقویت در حد متعارف لازم است؛ 🔹اما آنچه می‌تواند ما را در مقابل تهاجم همه‌ جانبه‌ی در سطوح مختلف حفظ کند، همین فهرستی است که عرض کردم: تقویت ، تقویت ، تقویت ، تسلط بر ، پیشاهنگ شدن در تولید علم، شکوفایی استعدادهای آحاد ملت و جوانان در رشته‌های مختلف، 🔹 - چه ، چه ، چه انواع گوناگون - همبستگی ملی و تقویت همدلی در میان مردم؛ اینهاست که می‌تواند یک را تقویت کند؛ میتواند هم دنیای خودشان را آباد کند، هم آنها را از آسیب محفوظ نگه دارد. اینها وسیله‌ای است برای حفظ و ؛ ما باید اینها را دنبال کنیم و خود را متعهد به انجام آن بدانیم. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری۸۴/۰۲/۱۱ منبع:وبسایت دفترحفظ ونشرآثار معظم له @tabyinchannel