📌 تغییر ذائقه‌ها در فضای مجازی (شکل گیری سوفیسم جدید) 🔸فضای مجازی یک جهان واقعی ویژه‌ای است که انسان را از حقیقت جدا ساخته و حقایق جدیدی را می‌سازد و فرد را وارد یک جهان معنایی متفاوتی می‌کند. در این جهان مجعول، انگاره‌های ذهنی حاکمیت دارد و پدیده‌های خارجی به پدیدارهای ذهنی تبدیل می‌شود و هر کس براساس جهانی که در آن حضور دارد پدیده‌ها را می‌نگرد و تفسیر می‌کند. 🔹 پدیده‌ی انقلاب و انقلابی‌گری هم از این قاعده مستثنی نیست و هر گروه و جریان فکری و سیاسی با استفاده از فضای مجازی و ابزار شناختی به تغییر ذهنیت افراد می‌پردازد و تلقی خود از انقلاب و انقلابی‌گری را به دیگران القا می‌کند تا دیگران از این چشم‌انداز و براساس این ذهنیت و انگاره انقلاب را بشناسند و کنشگری انقلابی خود را سامان دهند. 🔸 در این جهان واقعی و واقعیت ساز، هرکس از ابزارهای قدرتمندتر رسانه‌ای و جذابیت‌های بیشتر هنری و هیاهوهای سیاسی بیشتر بهره‌مند باشد از قدرت نرم و اقتدار بیشتری برخوردار است و می‌تواند افراد بیشتری را با خود همراه کند و خود را به عنوان چهره سرشناس و سخنگوی جبهه‌ی انقلابی معرفی کند و ذهنیت افراد را تغییر دهد و انگاره‌های جدید را ایجاد کند. 🔹 متاسفانه افراد کم‌سواد ولی پر هیاهو، بی‌اخلاق اما سخنور، دارای تیم، گروه و پول ( ) می‌توانند سازندگان این جهان معنایی جدید باشند و عموم جوانان مذهبی و هئتی که دغدغه‌ی انقلابی‌گری دارند را جذب خود کنند. جوانانی که با یک استاد فاضل انقلابی و مسلط بر افکار و اندیشه‌های امام و رهبری ارتباطی نداشته‌اند و از بنیان‌های فکری و نظری انقلاب اسلامی هیچ اطلاعی ندارند. لذا طبیعی است که انقلاب و انقلابی گری را از این مدعیان پرطمطراق و دارای رسانه‌های قدرت در فضای مجازی بیاموزند و براساس انگاره‌ها و ذهنیت‌هایی که آنها ساخته‌اند افراد را داوری کنند و بیانات امام و رهبری را بد بفهمند و به تندروی و کندروی / افراط و تفریط روی بیاوردند. 🔸تنها راه جلوگیری از این افراط و تفریط‌ها، گسترش عقلانیت انقلاب اسلامی و آشنا ساختن نسل جوان و افراد مذهبی و هیئتی با نظام اندیشه اسلامی و مکتب فکری امام خمینی با تفسیر مقام معظم رهبری و شهید مطهری و شهید بهشتی‌هاست. تا نسل جوان به عمق مباحث نظری و فکری انقلاب اسلامی پی ببرند و با ملاک‌های انقلاب اسلامی که عبارتند از عقلانیت، معنویت و عدالت است بیشتر آشنا بشوند. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1961