اسلام یک سلسله
#احکام آورده در قالب آیه و روایت. این آیه ها و روایتها دو قسم است : یک قسم ناظر به یک موضوع خاص و شخصی مانند این که باید در مقابل شخص یزید ایستاد . باید با خوارج موجود در عصر امیرالمومنین(ع) مردم آن عصر بجنگند. باید با بنی قریظه جنگید . باید در حدیبیه صلح کنیم. اینها
#حوادث_خاص اند
#عام نیستند تا در زمان دیگر تکرار شوند. اما قسم دیگر از آیات و روایات قانون اساسی دین است و عام است و بقول ما طلبه ها
#کبرای_کلی است. دعوای در بحث مرجعیت و حجیت قول فقیه اینجا است که آن آقایان هیچ توجهی به بحث ندارند. اگر
#مرجع ، مرجع است برای این است این مرجع وقتی بمدت نیم قرن این قانون اساسی و قانون کلی و عام را یاد گرفت شروع می کند به حوادث شناسی ، جامعه شناسی , شخصیت شناسی و در یک کلام صغرای شناسی و مصداق شناسی .و این حوادث ، جامعه ، شخصیت و صغرای دیگر حکم شرعی و آیه و روایت نیست که آقایان خیال کرده اند وظیفه فقیه نقل روایت است. حال به ادامه کلام دقت کنید
✅ بلی: وظیفه مرجع این است اول از صبح تا شب
#صغریات، حوادث و شخصیتها، و سیاست های زمان خود را بشناسد سپس آنها را با زمان شناسی خودش و سیاست دانی خودش و جامعه شناسی خودش با مهارت و ظرافت کامل ببرد زیر یکی از احکام عام و زیر اصلی از اصول قانون اساسی اسلام و زیر کبریات و بفرماید امروز وظیفه امت در قبال
#استعمار_انگلیس و یا اشغالگری
#اسرائیل و
#امریکا این است .و اسم این وظیفه مرجع تعیین《 تکلیف امت در قبال فلان جریانات 》است.
بعبارت دیگر وظیفه فقیه دوختن تک تک حوادث و صغریات بر کبریات و قانون عام و کلی اسلام است .و نه این که وظیفه فقیه نقل قانون باشد و اگر بپرسید کالباس و سوسیس چیست بگوید نمی دانم شاید نوعی اسلحه باشد . تکرار کنم وظیفه فقیه رصد حوادث و تطبیق آن با
#کلیات_احکام است . ولذا وقتی فقیهی می میرد دیگر خبری از حوادث ندارد . مخصوصا حوادثی که پس از فقیه اتفاق افتد. ولذا با مرگ او دیگر حادثه شناسی او هم می میرد. پس مرجع شیعه مرجع تعیین تکلیف
#امت در قبال حوادث است. و نه اینکه وظیفه اش نقل روایت بدون شناخت موضوع باشد . و آن دو عالم مذکور هم خیلی اطلاعات ابتدائی داشته اند.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit