❗️در بسیاری از خانه ‌ها، تعیین کنندۀ وقت و بیداری است. بسیاری از سفره‌ها در مقابل رسانه پهن می‌شود. 🔸رسانه گرمای عاطفی روابط را به شدت کم کرده است. ذهن بسیاری از بچه‌ها به قدری گرم رسانه شده که از واقعیت ‌های اطراف و حتی نیازهای حقیقی خود غافل شده اند. 📺 رسانه‌ها نه تنها از طریق تخصیص وقت کودکان و نوجوانان به آنها و کاهش وقتی که برای خواب و انجام تکالیف صرف می‌کنند بر آنها تاثیر می‌گذارند بلکه بر باورها و اعتقادات آنها نیز مؤثرند. براساس کودکان و از طریق مشاهده و تقلید آنچه مشاهده می‌کنند فرا می‌گیرند. به ویژه وقتی که صحنه ها به نظر واقعی رسیده و یا پاداشی برای آن فعالیت در نظر گرفته شده باشد. براساس تئوری شناختی، ظرفیت شناختی کودکان در مراحل مختلف متفاوت بوده و تعیین کننده آن است که از رسانه چه ادراکی خواهند داشت. برای مثال کودکان کوچکتر از ۸ سال درک کمتری از قصد افراد از رفتارهای تشویقی و برانگیزاننده دارند.بنابراین در برابر براحتی تحت تأثیر قرار می گیرند. به علاوه رسانه ها به نوجوانان «طرحواره هایی» در مورد اینکه در موقعیت نا آشنا همچون یک رابطه رمانتیک چگونه عمل کنند، ارائه می کنند و در نهایت براساس تئوری ابر همتا، رسانه گاهی همچون یک مؤثر و قدرتمند می تواند رفتارهای پر خطر را برای فرد بصورت نرمال و معمولی جلوه دهد. https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe