✍️نوشتار تربیتی "کودک و نوجوان" ✴️شماره ۶۸ 💠 قسمت ششم 📝 موضوع بحث: "ارتقاء روابط اجتماعی فرزندان" 🔰 گام دوم: ❓در گام دوم این سوال مطرح است که این ارتباطات چگونه ارتقاء پیدا می‌کند؟؟؟ ⚪️ در هفت مورد بیان شد که ارتباطات اجتماعی با چه مهارت‌هایی حاصل می‌شود. ❇️ اکنون قصد داریم تا برخی از مهارت‌های روابط اجتماعی دار باشند را برای شما ارائه دهیم: 1️⃣ به فرزندمان یاد بدهیم که انسان ها را دوست بدارد. ❣ نتیجه‌ی این دوست داشتن این است که باعث می‌شود ارتباط انسان با دیگران خوب باشد. ☑️ قطعا اگر انسان‌ها را کوچک ببینیم و آنها را پایین‌تر از خودمان بدانیم هرگز نمی‌توانیم ارتباط خوبی با افراد جامعه برقرار کنیم. ♻️ برخی از مادرها وقتی فرزندشان می‌خواهد به پیش دبستانی برود این‌گونه او را سفارش می‌کنند: 🌻 دخترم، مدرسه که میروی، این بچه‌ها خیلی بدو بدو می‌کنند مواظب باش یه موقع به تو نزنند که خدایی نکرده سرت به جایی بخورد و بشکند! 🔘 با این تعبیر از همان اول نگاه منفی در بچه ها در حال شکل گیری است. و دیدگاه این فرزند هم نسبت به محیط منفی می شود. ❌ این غلط است و نباید این کارها صورت بگیرد و دید فرزند نسبت به محیط اطراف و همچنین جامعه منفی بشود. 2️⃣ احترام به شخصیت دیگران؛ 🔸 بین و تفاوت وجود دارد. 🌺 مثال: 🌷 یک موقع فرزند به ما می‌گویدکه: "من از فلانی بدم می آید..." 🌷 به او باید بگوییم: "فرزندم، نباید اینطور بگی، حتما فلانی اشتباهی کرده؛ تو باید بگی من از رفتارش بدم آمده نه از خودش. 📌 به فرزندمان باید یاد بدهیم که شخصیت دیگران را زیر سوال نبرد. 3️⃣ در گروه هم‌سالان حضور بیشتری داشته باشد؛ 💠 ابعاد شخصیتی انسان از چهار بعد: جسمی، عقلی، اجتماعی و عاطفی تشکیل می شود. ✴️ وقتی که یک نفر در هر زمانی این ابعاد را دارا بود تعادل خواهد داشت. 🌹 بچه هایی را حتما دیدیم که به عنوان مثال در سه بعد جسمی، عقلی و عقلی قوی هستند ولی بعد اجتماعی ندارند. این یعنی نقص و نباید اینگونه باشد. 🔺 حضور در گروه همسالان باعث تقویت این ابعاد خواهد شد مخصوصا بعد اجتماعی 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار " استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir