باسمه تعالی
#معرفی هجدهمین دوره ی کارگاه های روانشناختی و تربیتی
(با توجه به ساعتِ کارگاه های معرفی شده، این مجموعه ویژه ی خانم ها می باشد)
1. گزاره هایی در تربیت فرزند، بر مبنای آیات و روایات (10 جلسه-400/0000 تومان)
برای تربيت انسان های سالم و مفید بايد از راهنمایی های خالق حکیم و سیره ی تربیتی برترين انسان ها بهره جُست. پس نیکوست تا در جهت تربيتِ فرزندانی صالح و شايسته در برابر آیات کریمه ی قرآن زانوی ادب بزنیم و از روايات ائمه ی معصومين علیهم السلام استفاده نماییم. در این مجموعه جلسات از نتایج تحقیقات و تجربیات دانش پژوهان دانش روانشناختی کودک نیز بهره خواهیم برد.
2. گفتگوی موثر در روابط با همسران و فرزندان (15 جلسه-500/000 تومان)
یکی از مهم ترین اصل ها در روابط میان همسران، والدین و فرزندان و معلمان و دانش آموزان اصل گفتگوی موثر و هدفمند است، توانی که نیازمند مهارت و مهارت هایی که محتاج به آموختن و تمرین است. گفتگوهایی که در عین تاثیر گذار بودن، بتواند در مسیری پیش رود که هم ما و هم مخاطبانمان احساس لذت، آرامش و پیشرفت را همزمان تجربه نماییم.
راجرز از پیشگامان مکتب انسان گرایی در مواجهه با برخی از مهارت های مورد بحث در این کارگاه می گوید: درزندگی خود، در برخی موارد احساس کرده ام که از مشکلات غیرقابلِ حل به حالت انفجار رسیده ام، یا در چرخه ای دائمی گرفتار شده ام و یا دریک برهه اسیرِ احساس یأس و بی ارزشی شده ام و اطمینان داشته ام که به ورطـه ی روان گسستگی می غلطم. اما احساس می کنم، به این جهت که در این موارد افرادی را در اختیار داشته ام که به حرفهایم گوش کنند و به همین دلیل مرا از اغتشاشِ احساساتم بیرون بیاورند، از بسیاری از افراد، خوش اقبال تر بوده ام.
شرکت کنندگان در دوره های قبلِ این کارگاه، بازخورد های خوب و اتفاقات مؤثری از آموزه های این بحث ارائه نموده اند. مهارت های مطرح در این کارگاه می تواند در شکل تعامل میان زوجین نیز تاثیرات قابل توجهی داشته باشد. انشاء الله
3. دختران امروز، مادران فردا (10 جلسه-400/000 تومان)
اهیمت توجه به تربیت دختران، که به ادعای پروفسور کاستلز، مؤثر ترین عامل تغییر (رشد یا انحطاط) یک جامعه هستند بهانه ی تشکیل این کارگاه است. مجموعه مباحثی که قرار است نیازهای فرزندان دخترمان را به عنوان فرزند امروز و مادر فردا، مورد واکاوی و تحلیل قرار دهد.
4. مباحثی پیرامون تربیت جنسی فرزندان (10 جلسه-500/000 تومان)
در کارگاه تربیت جنسیِ فرزندان، می کوشیم تا با بررسی مبانی و اصول تربیتی، ساختار مناسب و پیشگیرانه ای از تربیت و رشد فرزندان در حیطه ی مسأله ی حساس و البته گاهی خطر آفرینِ تحولِ جنسی، فراهم آوریم و شرایطی را دنبال نماییم که عزیزانمان پیش از زمان معین که به طور طبیعی باید با این موضوعات مواجه شوند، دچار بیداری زود هنگام این غریزه نگردند.
در این مجموعه سعی می شود با رویکردی علمی- تجربی و البته با احترام به دستورات قرآنی و روایی، ضمن پاسخ به سوالات مورد ابتلا، با سرعتی مناسب و با مطالبی مورد استفاده ی عموم حاضران پیش رود.
5. شناخت و درمان وسواس (7 جلسه-350/000 تومان)
تعداد زیادی از ما هستیم که وسواس را به درستی نمی شناسیم! نمی دانیم از کجا آمده و چگونه و تا چه حد قابل کنترل است! انواع آن را نمی شناسیم و این که می تواند منشأ چه مشکلاتی گردد! استفاده از این کارگاه را توصیه می کنیم؛ خصوصا به آنان که دوست دارند باری از دوش دیگرانِ گرفتار به این چالش بردارند. در این جلسات تست وسواس نیز گرفته خواهد شد. از خاطرات خوب دوره های پیشین این کارگاه، غلبه ی وسواسی های حاضر بر یک مشکل مزمن بوده است!
زمان هر جلسه: یک ساعت و پانزده دقیقه - غیر حضوری
فضای تشکیل کارگاه: اسکایپ.
زمان تشکیل کارگاه ها: روزهای زوج؛ ساعت 10 الی 11/15 صبح. (هر کارگاه، یک روز در هفته است)
هر کدام از کارگاه ها به تعداد نفرات لازم برسد، آغاز می گردد. (حد اقل 10 نفر)
جهت ثبت نام در کارگاه به Kheradmand S.M در اسکایپ، پیام ارسال فرمائید.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#کتاب_های_نوجوانان
وقتی که ماه کامل شد
پدید آورنده: ماجده محمدی
موضوعداستانهای فارسی - قرن 14
محل نشرو پخش : تهران: ابصار
تاریخ نشرو بخش: 1386
مشخصات ظاهری
64 ص. : مصور
29 اردیبهشت 1402 خواندم.
کتاب ارزشمند و زیباییست؛ البته آن ها که اهل قلم باشند و دقیق احتمالا دوست خواهند داشت قسمت های کمی را تغییراتی دهند یا عبارتی را جایگزین عبارتی دیگر کنند و لی این کتاب با توجه به جای خالی داستان های زیبای مفید برای نوجوانان هم متن و ماجرای خوبی دارد و هم تصاویر معدود ولی قشنگ.
خداوند به نویسنده ی حوان آن توفیق بیشتری عنایت فرماید.
https://eitaa.com/s_m_kheradmand
640c7f0d58258f612259903e_7441916250192066585.mp3
10.55M
#استغفار هفتاد قسمتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام
بسیار دعای ارزشمند و پر برکتی است که غفلت از آن شایسته نیست.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#با_هم_بشنویم (25) - در پیام رسان ایتا
#اعتقادی_و_تربیتی
مجموعه جلساتی تحت عنوان: #مباحثی_پیرامون_معاد
توضیحاتی شنیدنی در موضوع #معاد و اثرات این باور در زندگی دنیوی
جلسه ی اول، بخش اول تا جلسه ی پنجم، بخش سوم.
حتما شنیدن فایل های صوتی به صورت کامل، سخت تر از شنیدن یا دیدن کلیپ های کوتاه است؛ اما ان شاء الله مطالب بیشتری را برای شنونده ی صبور آن به یادگار می گذارد. به لطف امام عصر علیه السلام.
سپاسدار خواهم بود، این فایل ها را برای اقوام و دوستانتان نیز ارسال فرمائید؛ هر شخصی شنید و از روایات اهل بیت علیهم السلام بهره مند شد، شما هم مأجور خواهید بود. ان شاء الله
👇🏻🌸👇🏻🌸👇🏻
#روز_نگاشت - 1394
یکشنبه – 1394/5/111– 16 شوال 1434
• با توجه به نیازی که به «وورد» دارم در کلاسی برای تسلط بر مهارت های بیشتر شرکت کردم. بخشی از نکات خوب این کلاس چنین است:
باید برای تسلط، وقت بگذارید.
تنظیمات آغازین را درست کنید؛ البته راهی وجود ندارد که در وورد همه ی پیش زمینه ها، یک شکل بماند.
وورد غیر ارادی ذخیره می کند تا اگر غیر ارادی پرید، بازگرداند.
اگر فایل پرید در هنگام باز کردن مجدد وورد به yes و no و پنجره ی سمت چپ دقت کنید.
هر وقت در وورد اذیت می شوید، بدانید که در جاده خاکی هستید! راه دارد!
کنترل ج و چ فارسی، اندازه ی متن را زیاد و کم می کند.
علت اصلی بهم ریختگی متن ها، چپ به راست بودن آنهاست.
اعداد خودکار همیشه انگلیسی است.
برای شعر باید جدول کشید و انتهای هر مصرع، اینترِکاذب درج کنید.
کشیدگی کاذب با شیفت و اینتر درج می شود.
پاراگراف برای وورد یعنی اینتر. یک فاصله ی مجازی قبل و بعد پارگراف هم دارد.
هیچ تیتری در هیچ کتابی داخل نمی رود. اولین پاراگراف بعد از تیتر هم نباید داخل برود. همچنی اولین پاراگراف پس از نمودار، جدول، عکس، شعر، نقل قول مستقیم طولانی و اولین سطر هر فصل و هر پاراگرافی که خودش متمایز است. داخل نقل قول مستقیمِ طولانی به هیچ وجه تو رفتگی ندارد.
برای گرفتن از اینجا تا انتها : کنترل شیفت end - از اینجا تا ابتدا : کنترل شیف home
برای گرفتن دقیق نویسه ها : شیفت جلو و عقب و بالا و پائین.
کنترل شیف پائین، پارگراف پاراگراف پائین می رود.
کنترل شیفت + جلو یا عقب : گرفتن کلمه کلمه
برای عنوان لایه ی heading 1 را بگذارید؛ تا 12 لایه می توانید تعریف کنید. مثلا متن خاص مانند عربی، quote ، متن خاص مانند نقل قول : EmphasIs .
حالت (فورمت) یعنی : قلم – اندازه – فاصله سطر – رنگ – توپر – زیر خط دار – کج – تورفتگی اول پاراگراف - ترازبندی ها – عدد خودکار
برخی الگوها پاراگراف محورند (روی کلمه بایستیم) و برخی نویسه محور (یک کلمه بگیریم) ، برخی الگوها هر دو.
برای دلخواه کردن حرفه ای تر: راست کلیک روی الگو.
فهرست خودکار : فقط به شرط تعریف شدن هدینگ ها!
رفع بهم ریختگی های فهرست ... ، به روز رسانی فهرست ...
روش تجدید شماره ی پا نوشت در هر صفحه ... ، پی نوشت آخر فصل ها ... پیوسته بودن خط پاورقی به معنی طولانی شدن پاورقی و رفتن به صحه ی قبل است یا این که عدد پاورقی در صفحه ی دیگر است.
در وورد امکان ندارد که بتوان خط پاورقی را هم در در سمت چپ و هم سمت چپ گذاشت.
دومین کار مهم صفحه آرا پس از الگو بندی، قسمت بندی است.
چه کنیم که تمام تغیرات ویراستار ذحیره شود؟ ....
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1393
دوشنبه – 1393/4/23 – 16 رمضان المبارک 1435 – 14 جولای(7) 2014
• جلسه ی کتاب سازی محتوا برای مباجث «دوران ما» که در موسسه ی متن برگزار شد. بخشی از صحبت های آقای مؤدن (علیرضا) از این قرار بود:
مباحث را در دو قسمت طرح می کنیم: مطالب مربوط به مسائل فنی تولید کتاب، محتوا
آوردن شواهدی رسانه ای در کتاب ها، وارد ساختن مطالب جدید، مستند سازی، غنی سازی
اهمیت و لزوم تدورین کتاب: محدودیت ارائه به صورت پاور پوینت، تبدیل مطلب به کتاب مخاطب عام تری را در بر خواهد داشت
ادبیات کتاب، مخاطبان دانشجوی سال اول دانشگاه هاست؛ این مجموعه حدود 40 جلد کتاب خواهد شد.
تلاش ما این بوده که مخاطب را نسبت به سواد رسانه ای حساس کنیم اما مخاطب نسبت به ما گارد نگیرد. از این منظر به بهانه ی اقناع عقلی اهمیت سواد رسانه ای را با استفاده از کارهای کشورهای دیگر مطرح کردیم.
در طی بحث مخاطب باید دو هدف را در تمام طول بحث حس کند: ...
گام های تدوین: تهیه ی فهرست جدید (هدیگ ها – زبان مشترک ما وان نوت)
کار مهم ما سناریوی ماست
غیر از آن چه به عنوان محتوا داریم، چسب هم لازم داریم برای پیوند بحث ها با هم!
استفاده از طنز فاخر و مستندات علمی هر دو باید همراه باشد.
ما می خواهیم اندیشه را به مردم یاد دهیم که کاری بسیار دشوار است.
تفکر نقادانه هدف اصلی ماست.
هر کتاب باید خودش سناریوی مشخص خود و پیام خودش را داشته باشد.
• جلسه ی خوب و آموزنده اید بود برای من. الحمدلله رب العالمین.
https://t.me/S_M_Kheradmand
#روز_نگاشت - 1392
دوشنبه – 1/7/1392 – 17 ذی القعده 1434
با آقای دکتر علیرضا مؤذن جلسه ای داشتیم؛ راجه به نقشه ی راهِ مجموعه مباجث «دوران ما» یا «بیدارباش». خیلی نکته های خوبی تبادل نظر شد و البته بنده خیلی استفاده کردم. برخی نکات این جلسه:
• امروزه روانشناسی در خدمت اقتصاد است و موفقیت جایگزین سعادت شده است!
• نگاه کارکرد گرایانه ی دنیوی به دین، موجب التقاط می شود.
• نباید در تحلیل ها، نگاه برون دینی جایگزین نگاه درون دینی شود؛ مثلا می گویند دین موجب آرامش نمی شود، یا چون این کارکردها خوب است، پس دین خوب است! در این شکل دین موضوعیت ندارد، بلکه طریقت دارد!
• یک آدم متدین درون دینی نگاه می کند و می گوید باید بندگی کرد؛ در نتیجه از اثرات بندگی هم بهره مند می شود.
• در دین با محوریت فشنگ می گویند: دین اگر مبارزه با ظلم کرد دین باحالی است!
https://t.me/S_M_Kheradmand
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#کتاب_های_نوجوانان
مسافر حبشه
سرشناسه: ملامحمدی، مجید ، ۱۳۴۷
عنوان و نام پدیدآور: مقداد : مسافر حبشه/مجید ملامحمدی؛تصویرگر اسماعیل چشرخ, ویراستار علی باباجانی.
مشخصات نشر: قم : کتاب جمکران، گنجشک های جمکران ، ۱۳۹۹ .
مشخصات ظاهری: ۶۰ ص
فروست: دوستان پیامبر صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام
موضوع: مقداد بن عمرو ۳۷ قبل از هجرت - ۳۳ ق. - سرگذشتنامه
موضوع: صحابه - سرگذشتنامه
شناسه افزوده: تصویرگر چشرخ اسماعیل، ویراستار باباجانی علی
پایان مطالعه: سحر 1402/3/2
کتاب بسیار خوب و ارزشمندی بود.
البته به نظر می رسد دست ممیزی ها، بخشی از کتاب را حذف کرده است!! در خوانش کتاب انگار صفحاتی یا پاراگراف هایی از کتاب حذف شده!! البته شاید هم نویسنده به ملاحظاتی چنین کرده!
کاش نویسنده ی محترم از تعبیر امیرالمؤمنین هم استفاده می کرد!
به هر حال کتاب خوب و ارزنده ایست برای نوجوانان و البته برای بزرگتر های کم مطالعه هم آغاز خوبی برای خواندن متن های مفید و ارزشمند است.
رحمت خدا بر همه ی مدافعان پیامبر و اهل بیت گرامشان.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand