eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
276 دنبال‌کننده
973 عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
(1) • در نگاه روانشناختي، تفاوت رفتارهاي جنسي بهنجار و نابهنجار در گستره‌ي زمان و مكان قابل بررسی و توجه است. با وجود تنوع امروزين روابط جنسي ميان مردان و زنان، نظم جنسي گسترش يافته و كژكاري جنسي محدود شده است. • تحقيقات متعدد (7 تحقيق از 1953 تا 1993) مي‌گويد: رفتارهاي جنسي به هيچ وجه به آميزش جنسي در طول زندگي زناشوئي محدود نمي‌شود. تحقيقات مي‌گويد: شايد به جهت قرص هاي كنترل مواليد و آسان گيري‌هاي جامعه، رفتاي جنسي از دهه‌ي 1960 افزايش يافته، اما كنترل بي پروائي‌هاي جنسي از اواخر دهه 1980 به جهت بیماری ايدز چشم گیر بوده است. • در تحقیقی که در سال 1993میلادی صورت پذیرفت، 40% مردان و 18% زنان ابراز داشتند که: ‌اگر به خاطر ايدز نبود، شهامت جنسي بيشتري داشتيم! البته تحقيقات مي‌گويد: ايدز به جاي ايجاد تغييرات عمده در رفتارهاي جنسي، نگرش هاي جنسي را محافظه كارانه تر كرده است (2 تحقيق در دهه‌ي 1990). • امروزه بخش عمده‌اي از رفتارهاي جنسي – در نگاه روانشناسان و روان پزشکان- بهنجار شمرده مي‌شوند؛ مانند: استمنا یا خود ارضایی، رابطه ی جنسی قبل از ازدواج، همجنس گرایی، دوگانگی جنسی. (این نکته برای خانواده های معتقد به مبانی دینی و یا حتی پایبند به اصول حیا و سلامت رفتاری، در مراجعه ی نا آگاهانه به روان شناسان، روانپزشکان و مشاوران خانواده و نوجوان قابل توجه است! چه بسا خانواده هایی که سرنوشت خود یا فرزند خود را به حساب اعتماد به فردی که خود را در جایگاه مشاور و راهنما قرار داده و با چند اصطلاح و کارگاه مورد مراجعه قرار گرفته، دچار مشکل و انحراف و انحطاط کرده اند!) * برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://t.me/Kheradmand_S_M
(2) • اختلال هاي جنسي عبارتند از: • 1. مشكلات هويّت جنسي مهمترين: نارضايتي جنسي یا Transsexualism؛ مرد باورد دارد زني است كه در قالب مرد گرفتار شده و یا زنی بر این باور است که مردی است گرفتار شده در قالب زن. • 2. مشكلات در جهت گيري جنس مثل: هم جنس گرائي خود ناهمخوان • 3. مشكلات در تمايل جنسي مثل: يادگار خواهي، آزار طبي و عورت نمائي. • كژكاري‌هاي جنسي عبارتند از: • 1. كم ميلي • 2. كم انگيختگي • 3. مشكلات در ارگاسم • اختلال هاي جنسي و كژكاري‌هاي جنسي، تأثير شديدی بر روابط جنسي محبت آميز بين زوجین دارد. * برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://t.me/Kheradmand_S_M
کتاب سه گفتار در باب اخلاق معارفی درس گفتارهای استاد محمّد اسماعیل مدرّس غروی انتشارات آفاق معرفت چاپ اول - تابستان 1403 در 102 صفحه پایان مطالعه: 14 شهریور 1403 - آخر روز ماه صفر 1446 در این کتاب ابتدا اخلاق از دیدگاه غزالی مطرح و سپس با بررسی راهِ پیشنهادی غزالی نظریه ی او نقد و روشن می شود راهی که غزالی و پیروانش رفته اند با مسیری که پیامبر صلی الله علیه و آله با تکیه بر دستورات و فرامین الهی پیموده اند ، متفاوت است.سپس ضرورت رجوع به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در کشف و تحصیل و روش کسب اخلاق کریمانه تبیین و سعی شده تا مخاطب با شیوه های اخلاقی اهل بیت علیهم السلام آشنا ، و از فرو افتادن در دام های شیطان در مسیرِ پرخطر بندگی مصون بماند. کتاب مطالب خوبی دارد و در برخی قسمت ها که مبتنی بر معارف تبیین شده جای بحث علمی دارد. https://t.me/Kheradmand_S_M
Zendegi-Ba-Emame-Asr-235.mp3
36.04M
(82) در پیام رسان ایتا عنوان بحث: خوانش کتاب شریف جلسه ی دویست و سی و پنجم؛ برگزار شده در 13 شهریور 1403: بحث ویژه ای در ارتباط با عزاداری های 8 روز اول ماه ربیع الاول پاسخ به برخی سوالات و ابهامات در این زمینه امکان حضور در این جلسات برای عموم افراد فراهم است؛ روز های سه شنبه، ساعت 9 الی 10/45. به وقت تهران. فضای اسکایپ. برای شرکت به این شناسه در اسکایپ پیام دهید: Kheradmand s.m همچنین مخاطبان بزرگوار می توانند نقد و نظرشان را در ارتباط با این فایل صوتی به همین شناسه ی در اسکایپ، ارسال فرمایند. بخشی دیگر از این مجموعه جلسات در آدرس زیر قابل شنیدن است: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page29.aspx
(3) • لايه‌هاي زندگي جنسي: • زندگي جنس ما انسان ها، در 5 لايه سامان يافته که پرورش هر يك پيرامون لايه‌ي پيشين رخ می دهد؛ اختلافات و مشكلات جنسي مي‌توانند در هر لايه‌اي روي دهند. • لايه‌ي 1: هويت جنسي (كه در مغز لايه‌ها وجود دارد) • لايه‌ي 2: جهت گيري جنسي • لايه‌ي 3: تمايل جنسي • لايه‌ي 4: نقش جنسي • لايه‌ي 5: عملكرد جنسي. * برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://t.me/Kheradmand_S_M
(4) * هويت جنسي: • هویت جنسی تقريباً هميشه مطابق اندام هاي تناسلي است. • درمان اغلب اختلال هاي جنسي مبناي روانشناختي دارد، ولي درمان نارضايتي جنسي (اختلال در هويت جنسي) نیازمند تغيير در بدن، براي سازگاري با هويت آشفته است. • کسانی که ناراضيان جنسي دارند، از همان ابتداي زندگي فكر مي‌كنند كه بدن عوضي به آن ها داده شده است؛ تصور ماندن اجباري در اين بدن آن ها را نا اميد و افسرده مي‌كند و گاه دست به خودكشي می زنند؛ گاهي آسيب به اندام هاي تناسلي خود زده و بسياري از آن ها براي پذيرفته شدن نزد جنس مخالف در حدود سن بیست سالگي لباس جنس مخالف را می پوشند؛ البته اين ها با مدل پوشان جنسي فرق دارند. مدل پوشان از فكر تغيير جنسيتشان به وحشت مي‌افتند. • ناراضيان جنسي تا قبل از قرن حاضر در همان بدن که داشتند زندگی می کردند؛ «آلن» كه مي‌خواست «آلیسون» شود، تا سن 15 سالگي در رنج بود؛ در 15 سالگي تنها دگرجنس خواهان مردي او را ارضا مي‌كردند كه او را به عنوان يك زن پذيرفته بودند و الا همجنس گرائي او را راضي نمي‌كرد! • ناراضيان جنسي مرد يا به مردان، يا به زنان یا به هر دو يا به هيچكدام متمايلند. • اين بيماري مزمن است و خود به خود ناپديد نمي‌شود و شايد براي همه‌ي عمر – مثل بسیاری بیماری های مزمن دیگر – باقی بماند. البته نادر است و 1 در 100.000 نفر؛ 5/2 در مردان به 1 در زنان. • ناراضيان جنسيِ غير جنسي (asexual) انکار اميال جنسي نيرومند را دارند و ميل به زندگي به صورت زنان؛ به دنبال خلاص شدن شر اندام تناسلي بدون هر نوع تجربه‌ي جنسي هستند. • حاشیه ای به قلم سیدمحمد خردمند: 1) ما هیچ گاه از رنج فردی، خوشحال نمی شویم و البته 2) باور داریم که بیماری ها و مشکلات دنیا و حتی سلامتی و بهره مندی ها همه، زمینه هایی برای آزمون افراد است؛ 3) تلاش برای رفع مشکلات و پاسخ به نیاز های طبیعی انسان ها را هم محترم می شمریم و باعث افتخار خود می دانیم که گِرهی از زندگی فردی بگشائیم. اما نکته ی مهم آن است که 4) ما به عنوان آفریده ها و بندگان فرمانبر حق متعال اجازه ی هر عملی را برای رفع نیازهای خود و یا خروج از برخی محدودیت ها نداریم. مثلاً ما اجازه نداریم برای آسایش و آرامش خود به حقوق دیگران تعدی کرده و یا آن ها را از داشته ای محروم کنیم تا برای خود آرامشی – لا اقل ظاهری – فراهم نمائیم. همچنین احترام به حقی که خدای متعال و خیر خواه حکیم و عادل مخلوقات بر گردن ما دارد ایجاب می کند که دستورات او را که از طریق انبیا و اولیای الهی به ما رسیده است پاس بداریم. از این جهت مسلمانان – به ویژه شیعیان اثنی عشری – می کوشند تا در زمان غیبت وجود مقدس امام عصر علیه السلام با مراجعه به عالمان با تقوا و خداترس، تا جای ممکن وظیفه ی خود را بیابند و نسبت به آن عامل باشند. بنا بر این در این جا نظر فقهی یکی از عالمان مورد مراجعه ی زمان کنونی را برای تذکر به امر و نهی الهی در این موضوع ذکر می کنیم: • پرسش از آیت الله سیدعلی سیستانی: آیا تغییر جنسیت اشکال دارد؟ • پاسخ: اگر مقصود از تغییر جنسیت این باشد که با عمل جراحی آلت تناسلی مرد را قطع کنند و به جای آن برای او مجرای ادرار و آلت تناسلی مصنوعی بسازند و با تزریق هورمون علامات زنانگی از قبیل ریختن موهای صورت و برآمدگی سینه در او ایجاد کنند، یا در مورد زنی که تغییر جنسیت می دهد مقصود این باشد که برای او آلت تناسلی مردانه مصنوعی قرار دهند و با تزریق هورمون علامات مردی از قبیل کوچک شدن سینه و روییدن موی صورت ایجاد کنند، این امر موجب تغییر واقعی جنسیت نیست و احکام شرعی او تغییر نمی کند و از جهتی چون مستلزم کشف عورت و لمس آن است جایز نیست. و اما اگر مقصود تغییر دستگاه تناسلی داخلی و خارجی باشد که معیار اختلاف زن ومرد است، پس این امر فی حد ذاته با قطع نظر از لوازمی که ممکن است حرام باشد اشکال ندارد، ولی تا به حال این امر محقق نشده است و آن چه تا به حال صورت پذیرفته همان تغییر ظاهری است که تاثیری در تغییر احکام ندارد. البته ممکن است در مورد کسانی که دچار ناهنجاری در دستگاه تناسلی شده اند با عمل جراحی آلت تناسلی مردانه را که مخفی شده است در مردی که ظاهری زنانه دارد ولی دستگاه تناسلی داخلی را ندارد نمایان سازند یا به عکس، آلت تناسلی ظاهری مردانه را از زنی که دستگاه تناسلی زنانه داخلی دارد قطع کنند. و این کار فی حد ذاته اشکالی ندارد و ارتباطی با تغییر جنسیت ندارد و البته اگر مستلزم نگاه یا لمس حرام باشد در صورتی جایز است که ضرورت داشته باشد یا ترک آن مستلزم حرج و مشقت شدید باشد.
* برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://eitaa.com/s_m_kheradmand
به لطف خدای متعال و عنایات ولیش توفیق یافتیم تا از فروردین 1398 تا شهریور 1403 تعداد 235 جلسه در محضر کتاب شریف بوده و از آیات و روایات مربوط به امام مهربانی ها بهره ببریم؛ این مجموعه جلسات ان شاء الله ادامه خواهد داشت. در این جا لینک استفاده از فایل های صوتی جلسات برقرار شده در دوازده قسمتِ بیست جلسه ای تقدیم می گردد. بخش اول فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page9.aspx بخش دوم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page12.aspx بخش سوم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page13.aspx بخش چهارم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page29.aspx بخش پنجم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page30.aspx بخش ششم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page31.aspx بخش هفتم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page32.aspx بخش هشتم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page43.aspx بخش نهم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page44.aspx بخش دهم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page45.aspx بخش یازدهم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page49.aspx بخش دوازدهم فایل های خوانش کتاب شریف مکیال: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page53.aspx ما عقل خویش را سر عشق تو باختیم بگذار عمر ما همه دیوانه بگذرد سوگند می خوریم که ما گنج می شویم یک شب اگر که شاه ز ویرانه بگذرد این روزگار می گذر، خوب یا که بد بهتر که عمر ما در این خانه بگذرد ... https://www.aparat.com/sm.kheradmand
54.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محسن من .... در این کلیپ، کلمه ی محنت، به اشتباه مهنت نوشته شده است. http://sm-kheradmand.com
35.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات مادلونگ پیرامون دشمنان پیامبر با وصیت آن حضرت و دختر آن جناب چه کردند؟ https://t.me/Kheradmand_S_M
(5) • سبب شناسي نارضائي جنسي • هويت جنسي هر فرد در 2 تا 4 ماهگی جنيني و با فعالیت هورموني ناشناخته شکل می گیرد. در ابتدا استعداد مردي و زني وجود دارد؛ در مرحله‌اي مهم، در مردان ترشحات بيضه‌ها آغاز شده و اندام دروني زنانه پلاسيده می شود؛ سپس اندام دروني مردانه رشد نموده و اندام هاي بيروني ايجاد می شود. در اين مرحله اگر هورمون هاي نرینه ساز ترشح نشوند، اندام هاي دروني مردانه، پلاسيده شده و اندام هاي دروني زنانه ايجاد و سپس اندام هاي بيروني زنانه شکل می گیرد. كل اين فرايند تقريباً در سه ماه اول حاملگي روانشناختی می دهد. • آثار روانشناختي هورمون هاي جنيني: • هورمون هاي نرينه ساز در مغز، ايجاد هويت جنسي مردانه و در عدم حضورشان، ايجاد هويت زنانه می کنند. در ناراضيان جنسي، این مرحله ی هويت جنسي با عدم هماهنگي در ترشح هورمون هاي اندام ساز و هويت ساز مغز روانشناختی می دهد؛ سلیگمن می گیود: پزوهش گران حدس مي‌زنند منشأ هويت جنسي بهنجار و نابهنجار وابسته به فرايند ترشح هورمون هاي مذكور باشد. • با وجود تأثيرات بارآوري، هورمون هاي مربوط به بلوغ، اندام هاي جنسي و برچسب زدن ها، بر هويت جنسي، منشأ زيستي هويت جنسي همان نيروئي است كه روان درماني را براي ناراضيان بي ثمر مي‌كند؛ یعنی ترشح با عدم ترشح هماهنگ هورمون های اندام ساز و هویت ساز. * برگرفته از کتاب: روزنهان، دیوید و سلیگمن، مارتین ای.(1389). روانشناسی نابهنجاری، آسیب شناسی روانی (جلد دوم). تهران: ارسباران. ترجمه سیدمحمدی، یحیی. بخش 6: اختلال هاي اجتماعي و ميان فردي؛ فضل سیزدهم: كژكاري جنسي و اختلال جنسي. توجه: روشن است که نقل مطالب از یک کتاب روانشناسی به معنی تایید محتوا و نویسنده ی کتاب نیست. https://t.me/Kheradmand_S_M
- قسمت 10 و 11 10) در مذمت تکبّر قال علی علیه السلام: عَجِبْتُ‏ لِلْمُتَكَبِّرِ الَّذِي كَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ هُوَ غَداً جِيفَةٌ. (خصائص الأئمة علیهم السلام،جلد1،صفحه۱۰۰) قال موسی بن جعفرعلیه السلام: إِيَّاكَ‏ وَ الْكِبْرَ فَإِنَّهُ‏ لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةٍ مِنْ كِبْرٍ. (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام،جلد۱،صفحه۱۵۲) 11) حکایتی عجیب در حُسن خلق پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم مرحوم ملا محمّد باقر مجلسی رضی الله عنه، در کتاب «عین الحیوة»، صفحه 508 می نویسد: روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مسجد نشسته بودند؛ کنیز یکی از انصار آمد و کنار جامه ی حضرت را گرفت. حضرت برخاستند که شاید سخنی یا کاری داشته باشد، چون برخاستند او ساکت شد و هیچ نگفت، حضرت نشستند؛ باز دست به کنار جامه ی حضرت دراز کرد و باز حضرت برخاستند؛ تا سه مرتبه چنین کردند، و در مرتبه ی چهارم که حضرت برخاستند اندکی از کنار جامه ی حضرت را جدا کرد و روانه شد. اصحاب آن کنیزک را ملامت کردند که چرا اینقدر آن حضرت را آزار کردی؟ و چه کار داشتی؟ گفت: در خانه ی ما بیماری بود، اهل خانه مرا فرستاده بودند که پاره ای از جامه ی آن حضرت را برای شفا بگیرم، چون دست گذاشتم حضرت برخاستند حیا کردم که بگیرم و نخواستم که حضرت را تکلیف نمایم یا رخصت بگیرم، در آخر خود جدا کردم و رفتم. امام صادق علیه السلام فرمودند: بدیِ خُلق، فاسد می کند ایمان و اعمال خیر را، چنان که سرکه عسل را ضایع می کند. برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی شان علیهم السلام. http://sm-kheradmand.com
- قسمت 12 12) اسامی اعظم خدا مرحوم محمّد باقر مجلسی در کتاب «عین الحیوة» به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است که خدای عزّوجّل به حضرت عیسی علیه السلام دو اسم اعظم تعلیم فرموده بود که با آن دو اسم آثار از او به ظهور می آمد؛ و به حضرت موسی علیه السلام چهار اسم اعظم تعلیم شده بود؛ و به حضرت ابراهیم علیه السلام هشت اسم اعظم تعلیم شده بود؛ و به حضرت نوح علیه السلام پانزده اسم اعظم تعلیم شده بود؛ و به حضرت آدم علیه السلام بیست و پنج اسم اعظم تعلیم شده بود. و خدا جمیع اسماء را تعلیم پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود. به درستی که اسماء اعظم الهی هفتاد و سه اسم است. که هفتاد و دو اسم را تعلیم آن حضرت فرمود و یک اسم را تعلیم به هیچ کس نکرد. و از امام علی النّقی علیه السلام منقول است که: خدا را هفتاد و سه اسم اعظم است یک اسم اعظم را آصف می دانست که تخت بلقیس را در یک چشم بر هم زدن نزد حضرت سلیمان علیه السلام حاضر ساخت. و ما هفتاد و دو اسم را می دانیم و یک اسم را نمی دانیم و یک اسم مخصوص خدا است که دیگری نمی داند. برگرفته از کتاب منتشر نشده ی «». به اهتمام مرحوم سیدمجتبی خردمند - بخش مربوط به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی شان علیهم السلام. http://sm-kheradmand.com
بسم الله الرحمن الرحیم االمستغاثُ بِکَ یا صاحب الزمان سایت و کانال های منتسب به «سیدمحمد خردمند»، معرف بخشی از تلاش های علمی - فرهنگی و یا خاطرات و اندیشه ورزی های یک فرد است. فردی که نه ادعایی دارد و نه سخن و قلم خود را بی نقص می داند؛ اما با حسن ظن به لطف الهی گونه ای از کوشش ها و آموخته هایش را به امیدِ استفاده و مفید بودن و نوعی نظم بخشی به آن مطالب، عرضه می نماید و از همگان می خواهد در مواجهه با هر ابهام و خطایی با مشخص نمودن فایل یا نوشته ی مورد نظر او را در زلال تر ساختن محتواها یاری رسانند. روشن است که معرفی یک کتاب، یا توضیح پیرامون یک کارگاه یا کلاس یا سخنرانی، همچنین استفاده از فایل صوتی یا تصویری یک فرد در کانال ها، به معنی تایید همه ی اندیشه ها، گفتار ها، نوشته ها و مواضع او نیست. آدرس سایت شخصی: http://sm-kheradmand.com آدرس کانال جدید در تلگرام: https://t.me/Kheradmand_S_M آدرس کانال در بله: https://ble.ir/S_M_Kheradmand آدرس کانال در ایتا: https://eitaa.com/s_m_kheradmand آدرس صفحه ی آپارات: https://www.aparat.com/sm.kheradmand
- 1378 * دوشنبه – 12 مهر 1378 – 23 جمادی الثانی 1420– 4 اکتبر 1999 • صبح بعد از رسیدن به مدرسه گفتگوی کوتاهی با آقای ترقی و آقای امید در ارتباط با اتاق فوق برنامه داشتیم. در نماز خانه کمی فعالیت یَدی انجام دادم. کلاس دینی سوم «الف» و «ب»، سه تکه از شعر را در یک ربع آخر کلاس با بچه ها کار کردم و ادامه ی داستان را بیان نمودم. داستان ما از محل «دارالندوه» و ماجرای تلاش برای قتل حضرت‌رسول صلی الله علیه و آله و سلم شروع شده بود و تقریباً همگام مطالب کتابِ آقای سبحانی (فروغ ابدیت) پیش رفتیم. • یک برنامه ی نماز هم امروز با سوم ها داشتم که داستان را به رسیدن به مدینه پایان دادم. ماجرای مسجد و محله ی قبا در نزدیکی مدینه و بعضی اتفاقات در راه مدینه را هم گفتم و سه بخش شعر را هم را تمرین کردیم. آن چه در مورد برنامه ی نماز کلاس سوم ها به نظرم می رسد آن است که: سوم ها فعلاً چیزی به نام زنگ نماز نداشته باشند. بچه ها هنوز با هم بودن در یک سالن را برای نماز تجربه نکرده اند و این برای آن ها و من سخت است؛ نیاز به کارهای مقدماتی دارد. حداقل این که کمی باید کلاس مشترک را تمرین کنند. • به عنوان تکلیف به بچه ها گفته ام درس اول کتاب دینی را بخوانند و پرسش هایش را هم مطالعه کنند. تصمیم دارم در هفته آینده بخش اول کلاس را به مطالعه ی کتاب دینی، شعر و درسی از داستان‌های نماز بگذرانم و با شرایطی بچه ها را برای شروع برنامه ی نمازخانه آماده سازم؛ البته باید تا یکشنبه فکر کنم. • نماز پنجم امروز به تذکری درباره رکوع و قیام بعد از رکوع و اشاره مجددی به نظم و تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها گذشت. به نظرم رسیده در طی دو سه هفته ی آینده برنامه‌ای را آغاز کنم که در آن برای بچه های پنجم مهمان هایی دعوت کنم که نماز به جماعت خوانده شود و درضمن گفتگویی هم صورت پذیرد که البته موضوع صحبت را به مهمان پیشنهاد خواهم داد، ان شاالله. • درباره ی مُهرها و جمع جانمازها، نظم کفش ها، مکبر و پیش نماز هم باید توضیحاتی دهم و این که فرصت دهم هر سؤالی در مورد نماز و وضو دارند بپرسند و یا اگر خجالت می‌کشیدند صندوقی قرار بگذارم تا اگر حرفی دارند داخل آن بیاندازند. • اذان را باید یاد بگیرند با این تذکر که به زودی هر کسی را اعلام می‌کنیم باید بتواند اذان بگوید. در ضمن باید لیستی هم از سوم ها و چهارم ها و پنجم ها بگیرم برای وضوی بچه ها و درستی نماز هایشان. باید تلاشی انجام دهم که به کار سر و سامان دهد. به ذهنم رسیده تابلویی در نمازخانه داشته باشیم که روی آن تذکرات و بعضی حرف ها نصب شود تا بدون گرفته شدن وقت جهت بیان و توضیح، بچه ها بخوانند. • ان شاءالله فردا، یعنی سه شنبه که به مدرسه می روم می خواهم پیشنهاد برای دو نیروی جدید را در دبستان به آقای ترقی بدهم و مدارکی را هم که قرار بوده، به مدرسه تحویل دهم. بیمه را پیگیر باشم و اتاق فوق برنامه را هم بپرسم. • در میان این اندیشه ورزی ها طرح دعوت میهمانان برای پنجم ها برای خودم جالب بود. چرا که در حال داشتن نماز جماعت و داشتن یک مربی ناظر که خودم هستم و شنیدن نکاتی از میهمان که موضوع آن هم با پیشنهاد خود من است تا مسیر سخن روشن باشد، بر شکل ظاهری نماز هم نظارت دارم تا در حین نماز نسبت به درست قرار گرفتن مثلاً دستها و یا بدن هم تذکر دهم. • امروز در دانشگاه کلاس «بهداشت روانی» و«اصول روانشناسی بالینی» داشتیم. کلاس آقای دکتر طباطبایی که ... قربان امام زمان بروم! اما کلاس دکتر برجعلی امروز پربار و سنگین بود. بعد از کلاس با ایشان صحبت داشتم و گفتم که در مدرسه ام و ایشان تشویق کردند. • از خدا می‌خواهم مرا در کسب علم روانشناسی موفق گرداند تا با تسلط بر این دانش بتوانم خدمات خوبی داشته باشم. انشاالله. • شب سری به پدربزرگ و مادربزرگ زدم و بعد به منزل رفتم؛ شام شیربرنج خوردم و گفتگویی تلفنی با ناصر آقا عباسی داشتم. https://www.aparat.com/sm.kheradmand
باسمه تعالی به لطف امام عصر علیه السلام مدتی هست که کلاس «در محضر مکیال المکارم» آغاز شده است. این کلاس با محوریت کتاب «درس نامه ی مکیال المکارم» پیش می رود و در روز های جمعه ساعت 7/30 الی 9/30 به صورت حضوری برقرار می باشد. کلاس دارای مطالب و تذکراتی است که برای همه ی سنین - خصوصاً نوجوانان و جوانان- مفید فایده است؛ البته لازمه ی حضور نوجوانان داوطلب، همراهی حداقل یکی از والدین ایشان است. فایل های صوتی 29 جلسه ی گذشته در آدرس زیر قابل شنیدن است: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page48.aspx فایل های تصویری تعدادی از این جلسات نیز با عنوان «در محضر مکیال المکارم» در صفحه ی آپارات «سیدمحمد خردمند» قابل مشاهده است: https://www.aparat.com/sm.kheradmand جلسات به صورت گردشی در منزل داوطلبان به میزبانی، تشکیل می گردد. علاقه مندان به حضور در این برنامه ، مشخصات خود را در پیام رسان بله، به شماره ی 09121856654 ارسال کنند. نام و نام خانوادگی: سن: تحصیلات: https://eitaa.com/s_m_kheradmand