eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
277 دنبال‌کننده
973 عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
فاطمیه نزدیک است؛ شرایط جامعه ملتهب و سخت، و فعالیت های وهابیان و پیروان سقیفه بسیار؛ و البته بزرگداشت و تثبیت و تحکیم باور های اصیل شیعی، خط بطلانی جدی بر تبلیغ ها و شبهه ها. امت پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله در عصر غیبت ولی و پیشوای خود به آزمون های دشواری مبتلا شده است؛ نیازمندی های جامعه ی دوستداران و پیروان امیرالمؤمنین علی علیه السلام - با کمال تأسف - بیشتر از همیشه و نیاز به دستگیری های اعتقادی، اخلاقی، معرفتی، خانوادگی و مالی فراگیرتر شده است. اکنون فرصتی و بهانه ای برای خدمت با اخلاص؛ به امید عنایت خدای متعال و شادی دل حضرت مادر، بی بی زهرای مرضیه سلام الله علیها. امروز 19 ربیع الثانی 1446. http://sm-kheradmand.com
حتی اگر متفاوت بودن ، استقبال نشود! https://eitaa.com/s_m_kheradmand
Zendegi-Ba-Emame-Asr-239.mp3
31.56M
(84) در پیام رسان ایتا عنوان بحث: خوانش کتاب شریف جلسه ی دویست و سی و نهم؛ برگزار شده در 24 مهر 1403: در ذیل حرف «قاف» از بخش چهارم کتاب به تذکری مهم در بحث «غلو» پرداخته شده است که شنیدن و تأمل در آن به همه ی مخاطبان عزیز پیشنهاد می شود. امکان حضور در این جلسات برای عموم افراد فراهم است؛ روز های سه شنبه، ساعت 9 الی 10/45. به وقت تهران. فضای اسکایپ. برای شرکت، به این شناسه در اسکایپ پیام دهید: Kheradmand S.M بخشی از این مجموعه جلسات در آدرس زیر قابل شنیدن است: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page12.aspx
عنوان بحث: تک جلسه - برگزار شده در روز دوشنبه 30 مهر 1403 مخاطبان: مادارانِ دانش آموزان دوره ی اول و دوم متوسطه فایل صوتی این بحث در آدرس زیر قابل شنیدن است: http://sm-kheradmand.com/Seminars/Tarbiyati/page137.aspx
(85) در پیام رسان ایتا عنوان بحث: خوانش کتاب درسنامه ی مکیال المکارم؛ این کتاب تلخیص و باز نویسی ای از کتاب گرانسنگ «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقانم عجل الله تعالی فرجه» است. الحمدلله و به لطف امام مهربانی ها عجل الله تعالی فرجه الشریف جلسه ی 35 از مجموعه جلساتِ «» برگزار گردید و فایل تصویری آن در دسترس علاقه مندان به مباحث قرار گرفت: آدرس بخش اول جلسه 35 : https://www.aparat.com/v/fdu65ov آدرس بخش دوم جلسه 35 : https://www.aparat.com/v/fdu65ov
... ▪️17 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) - 25 آبان 1403 ▪️37 روز تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها (روایت 95روز) - 15 آذر 1403 پيامبراکرم صلي الله عليه و آله در نقل حديث قدسي از طرف خداي متعال خطاب به حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايند: فَالْوَيْلُ کُلُّهُ لِمَنْ ظَلَمَکِ وَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ لِمَنْ نَصَرَک ‏... پس تمام بدبختي براي کسي است که به تو ظلم کند و رستگاري بزرگ براي کسي است که تو را ياري کند ... همه مشغول مشکلات زندگي خود هستيم اما نواي مظلومانه مادري در پشت در سوخته هنوز به گوش مي رسد و بايد اين نوا را به گوش جهانيان رسانيد. اميد که ما هم جزو ياران حضرت مادر باشيم. ان شاء الله https://www.aparat.com/sm.kheradmand
اهمیت و جایگاه تبری در آخرالزمان https://eitaa.com/s_m_kheradmand
به لطف خدای متعال و عنایات ولیش جلسات از ایستگاه 240 عبور نمود. از این مجموعه 316 ساعت فایل صوتی در «سایت شخصی سیدمحمد خردمند» و در قسمت کارگاه ها و کلاس ها قرار گرفته است. این برنامه تلاشی برای خوانش کتاب شریف اثر مرحوم شهید سیدمحمدتقی احمدآبادی (متوفی 1348 ه.ق) می باشد. علاقه مندان به شنیدن این مباحث می توانند عنوان را در 12 قسمت و در آدرس زیر جستجو نمایند. http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Archive/lang/Fa.aspx برای آماده سازی محتوا، ارائه ی بحث، تنظیم فایل های صوتی و افزودن ملحقات مکتوب در سایت، بیش از 1720 ساعت زمان، تقدیم خاک پای مولای انس و جان عجل الله فرجه گردید. امید که قبول افتد و دوستداران حضرتش را مفید آید. آدرس کانال جدید در تلگرام: https://t.me/Kheradmand_S_M آدرس کانال در بله: https://ble.ir/S_M_Kheradmand
واقعاً با دیدن این تصویر چه مطلبی در ذهنمان تداعی می شود؟ آیا دلمان به درد نمی اید؟ این دنیای پر ظلم و ستم چه کم دارد؟ ... بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد: ... اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج https://ble.ir/S_M_Kheradmand
- 1403 گزاره هایی پیرامون - در کانال ایتا (4) * پنجشنبه – 10 آبان 1403 – 27 ربیع الثانی 1446 – 31 اکتبر 2024 • امروز صبح جلسه ی 16 از مجموعه نشست های پاسخ به پرسش های اعتقادی را داشتیم؛ ساعت هشت و نیم صبح تا ساعت یازده که عملا نماز ظهر و عصر را هم با تعدادی از افراد مانده تا پایان جلسه خواندیم. در راه باز گشت و پشت فرمان چند نوبت چشمانم روی هم رفت؛ خداوند متعال رحم فرمود که تصادف نکردم. وقتی رسیدم ناهار مختصری خوردم و استراحت کردم. • در حین مطالعات امروز به متنی رسیدم که در مجموعه به نظرم مفید و جالب آمد؛ البته که از عبارات قطعی و حتمی و جزمی زیاد استفاده کرده بود و ناچار شذم آن عبارات را تعدیل کنم ولی کلیت مطلب را برای خود اینگونه یادداشت نمودم: • «چرا می‌گویند وصال مدفن عشق است؟ به ‌یقین شما نیز دیده و شنیده‌اید از کسانی که واله و حیران یکدیگر بوده‌اند و بعد از ازدواج هیچ اثری از آن عشق آتشین باقی نمانده است! به نظر می‌رسد که یک جای کار می‌لنگد؛ آخر یک عمر قصه‌هایی شنیده‌ایم که پایان‌شان خوش بود؛ آن دو به هم رسیدند و تا پایان عمر به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کردند. پس ایراد کار کجا است؟ چرا تا جایی که می دانیم حتی یک مورد از روایت‌های حقیقی بر قصه‌های افسانه‌ای (زندگی خوب و خوش و بدون مشکل تا پایان عمر) صحه نگذاشته‌اند؟ • شاید باور نکنید اما ایراد کار همین قصه‌های عاشقانه‌اند؛ قصه‌هایی افسانه‌ای که در آن دو نفر به هم می‌رسند و قصه تمام می‌شود اما هیچ‌کس نمی‌پرسد فردای این وصال چه شد؟ و این در حالی است که وصال عاشقان را پایان نیست، بلکه آغاز است. • زندگی و عشق حقیقی از فردای روز عروسی آغاز می‌شود؛ اما تدارک ما برای آن روز چیست؟ آیا جز تدارک بهترین مراسم عروسی، آرایشگاه، آتلیۀ عکاسی، خرید بهترین جهیزیه و وسیله‌ها، برنامه ی دیگری از قبل چیده‌ایم؟ • می‌توان گفت عشق سه مرحله دارد: عشق رؤیایی، عشق سرخورده و عشق پخته. معمولا انتظار می رود، افراد در دوران آشنایی، نامزدی و اوایل ازدواج عشق رؤیایی را تجربه ‌کنند؛ عشقی پر از شور و هیجان؛ اما احتمالاً تمام زوج‌های روی کره ی زمین مدتی پس از ازدواج و فرو نشینی هیجانات، نوعی سرخوردگی را تجربه می‌کنند و کسالت و یکنواختی بر رابطه شان حاکم می‌شود؛ در این مرحله است که رفتارهای عاشقانه به کار می‌آیند نه احساس های عاشقانه؛ یعنی مهارت‌هایی در گفتگو، حل تعارض، مدیریت هیجان‌ها و مانند آن که در صورت اقدام، به چنین مهارت‌هایی می‌توان بازگشت شور و شوق به زندگی را مشاهده کرد. در این مرحله زوج مانند دو دوست جدایی‌ناپذیر هستند و به عشقی پخته می‌رسند که آن ها را هم‌چون زنجیری ناگسستنی به هم وصل می‌کند». https://ble.ir/S_M_Kheradmand
- 1393 * جمعه – 12 دی 1393 – 10 ربیع الاول 1436 – 2 ژانویه 2015 • امروز صبح به لطف خدای متعال و عنایات امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ششمین جلسه از مجموعه جلساتِ «» تشکیل یافت. از جمله مطالب طرح شده در این جلسه این موارد بود: • اشاره به چند روایت: • روایت اول از رسول اکرم صلوات الله علیه و آله : در نماز خواندن خواندن قرآن افضل از این است که خارج از نماز خوانده شود؛ خواندن قران غیر از وقت نماز افضل است از ذکر خدا و ذکر خدا افضل است از صدقه و ... . • روایت دوم از وجود خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله که به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: کسی که قرآن را از حفظ بخواند و حلال قرآن را حلال و حرام آن را حرام بشمارد خدا او را وارد بهشت می کند. طبق روایات با کسانی که مانوس با قران و اهلبیت علیهم السلام هستند با رافت و مهربانی برخورد می شود. • گاهی گفته می شود ترجمه سوره مبارکه ی حمد و توحید رو بخوانید تا سر نماز حواستان پرت نشود؛ سر نماز حواسمان به حقیقت بندگی و خدای متعال باشد! • طبق روایات از معصومین علیهم السلام برای توجه بیشتر به نماز ابتدا توجه به مقدمات نماز از جمله وضوی خوب، خواندن اذکار وارده، دعاهایی که پیامبر صلوات الله علیه وآله قبل از شنیدن اذان و برای ورود به مسجد می خواندند، بسیار مفید و مؤثر است. • اقتضای نماز آسمانی و خدایی این است که ما رو از گناه دور کند. • در ادامه وارد مبحث هجوم به بیت خانه ی خانم فاطمه سلام الله علیه شد: • ابتدا تعریفی اجمالی از کلمه هجوم؛ هجوم را تنها شکستن در نمی دانیم، همین که آمدند جلوی در خانه حضرت صدیقه این خود نوعی هجوم است. • دو نوع هجوم داریم مقدماتی و اصلی که مهم هجوم اصلی است که باعث جراحات شدید خانم وشهادت جنین در شکم ایشان شد. • به صورت مفصل هجوم اول توضیح داده شده که ذیل آن ۱۹ مورد بیان شد؛ در ادامه شاخصه های هجوم دوم که ۹ مورد است بیان شد. • در بحث معاد صحبت عقلی از مباحث جزئی کار عبسی است؛ اول باید ببینیم حدیث معتبری در این زمینه هست یا نه. دوم آیا حدیث به همین برداشتی که ما می کنیم هست یا منظور دیگری دارد. یکی از مشکلات افراد در درک معاد این است که برداشتشان از روایات معاد مادی است یعنی دنیایی حساب می کنند! • عنوان کلی اثبات عقلی لزوم وجوب معاد: • دو نوع جهان بینی داریم مادی و الهی • و توضیح این دو نوع، بری جهان بینی مادی می گویند آن چیز که قابل تجزیه و محسوس است پس وجود دارد و ان چه نیست پس وجود ندارد. • معاد و فلسفه ی مادی (بحث متافیزیک و حضور ملائکه و شیطان) http://sm-kheradmand.com
- 1394 * پنجشنبه – 15 بهمن 1394 – 24 ربیع الثانی 1437 – 4 فوریه 2016 • در جلسه ای که عصر، برای مادران مؤسسه ی نیک پرور (تهران، منطقه ی 12) داشتم، به مناسبت بحث از حاضران خواستم تا سعی کنند جملات منفی ای را که می توانند بگویند، به صورت مثبت بیان کنند؛ البته به دنبال آن نیستیم که کار غلط کسی را توجیه کنیم یا بگوئیم باید افراد را در مسیر های غلط تشویق کرد؛ بلکه صرفاً می خواهیم تلاش کنیم و ببینیم می توانیم جملات منفی را به شکلی مثبت بیان کنیم؟ • نتیجه ی یادداشت هایشان مطالب خوبی شد: تو همیشه از انتقاد به اعضای خانواده ی خودت شروع می‌کنی! ولی در آخر این انتقادها به خانواده من هم سرایت می‌کند. خدا به خیر کند! - جمله ی مثبت: شما آدم منصفی هستید! ابتدا انتقادها نسبت به خانواده خودتان هست و دست آخر سراغ خانواده من می‌روید! • تا تو نماز برای آباء و اجدادت نخوانی به ما ناهار نمی‌دهی! - جمله ی مثبت: تو چقدر با ایمان هستی! همیشه نمازهایت را قبل از ناهار می‌خوانی. • دخترم با بغض از دانشگاهی در شهرستان به من می‌گوید: مادر! من شبیه هیچ کدام از هم دانشگاهی هایم نیستم! - جمله مثبت: مادر شما آنقدر الگوهای اسلامی را در ما پیاده کرده‌اید که هیچ کدام از هم دانشگاهی‌ها شبیه ما نیستند. • پسرم اتاقشو مرتب نمی‌کنه - جمله ی مثبت: پسرم از بس درس می‌خونه فرصتی برای مرتب کردن اتاقش نداره. • همسرم کارها رو پشت گوش می‌اندازه - جمله ی مثبت: همسرم می‌خواهند که من فرد زرنگتری بشوم. • همسرم اجازه نمی‌دن من برنامه‌های دلخواهم را از تلویزیون ببینم - جمله ی مثبت: همسرم می‌خوان که من از وقتم استفاده ی بهتری بکنم. • همسرم به غذا درست کردن من ایراد می‌گیرن - جمله ی مثبت: همسرم می‌خوان که من کیفیت آشپزی کردنمو بالا ببرم. • وقتی فکر کردم که چرا همسرم باید بیکار باشد - جمله ی مثبت: به این فکر کردم که حتما قرار است در مسیر کار بهتری قرار داده شود. • وقتی فکر کردم که چرا همیشه منزل من نامرتب و به هم ریخته است - جمله ی مثبت: به این فکر کردم که همه ی افراد خانواده سالم هستند و در حال تلاش و تکاپو. • پرسش‌گری فرزندم در همه ی کارهای من - جمله ی مثبت: من برای او مهم هستم. • فکر می‌کنم دخترم زیاد به من می‌چسبه - جمله ی مثبت: من برای او مهم هستم. • پسرم هوش اجتماعی پایینی دارد - جمله ی مثبت: خیلی ساده و بی آلایشه، جامعه این طور افراد را بهتر می‌پذیره. • بدقوله - جمله ی مثبت: ریلکس و آرومه د پسرم سهل انگاره - جمله ی مثبت: خدارو شکر هورمون‌های مردانه‌اش قویه و به جزئیات اهمیت نمی‌ده. • فردی است که بسیار فضول می‌کند - جمله ی مثبت: ایشان کنجکاو هستند. ن کارهایش را خیلی طول می‌دهد - جمله ی مثبت: ایشان کارهایشان را با دقت و آرامش انجام می‌دهند. • خیل بی نظم است - جمله ی مثبت: ایشان چون سرعت عمل دارند، سعی می‌کنند وقت خود را صرف کارهای مهمتر کنند. البته اگر فرصت پیدا کنند به انجام اینگونه امور (نظم) هم می‌رسند. برای انجام دادن کاری دائماً از دیگران نظرخواهی می‌کند، در ریزه‌کاری های کارش دائماً سؤال می‌پرسد که اگر فلان خرید را دارم نوع ایرانی را بخرم یا خارجی؟ چه رنگی باشد؟ و .... - جمله ی مثبت: ایشان چون خیلی عاطفی هستند دوست دارند کارهایشان مورد رضایت اطرافیانشان باشد و ذره‌ای آب در دل دیگران بخاطر کار ایشان تکان نخورد. • بچه‌های هم سن و سال خود را اذیت می‌کند. - جمله ی مثبت: ایشان چون انرژیشان زیاد است و دوست دارند با بچه‌ها هم بازی شوند با انجام این کارها احساس می‌کند که می‌توانند دیگران را به بازی و تفریح بکشانند. • بد جوری خوابیدی ! چه خبره؟ - جمله ی مثبت: در خواب عمیق و چند ساعته ی شما پیداست چقدر در محیط کار نیرو می‌گذارید. • چقدر بدو بدو می کنی؟ - جمله ی مثبت: این همه جنب و جوش نشانه‌ی سرزندگی شماست. • چقدر داد می زنید؟ - جمله ی مثبت: وقتی با صدای بلند حرف می‌زنید چقدر جذاب می‌شوید. • فراموش کردن مسایل خانه! - جمله ی مثبت: نشانه‌ی مشغولیت ذهن شما به کار و شغلتان است. • ایراد های زیاد از ظاهر من - جمله ی مثبت: عاشق زیبایی و توجه به ظاهر • حساس به قرار - جمله ی مثبت: وفادار به وقت. • در خانه خودش را با کارهای بی خودی سرگرم می کند - جمله ی مثبت: توانایی در تعمیر وسایل خانه و بازسازی وسایل فرسوده را دارد. • کم شخصیت - جمله ی مثبت: هم بازی خوب برای بچه‌ها • من با شما مخالفم - جمله ی مثبت: با احترام به نظر شما و درک ایده‌تان ولی به من اجازه بدهید که با شما موافق نباشم. • حال و حوصله ات را ندارم - جمله ی مثبت: میشه یک وقت دیگه با هم صحبت کنیم. • افسرده‌ام - جمله ی مثبت: فعلاً احساس خوبی ندارم. • هیچ کس منو درک نمی‌کنه - جمله ی مثبت: بعضی آدم ها، خوب منو درک می‌کنند. • چقدر خسته‌ام - جمله ی مثبت: الان احتیاج به استراحت دارم.
• اعصاب ندارم - جمله ی مثبت: الان احتیاج به آرامش دارم. • تو خیلی چاقی - جمله ی مثبت: بهتره به سلامتیتون بیشتر اهمیت بدهید. • تو خیلی ساده‌لوحی - جمله ی مثبت: از بس که خودت خوبی همه را به چشم خوب می‌بینی! • به من اعتماد نداری - جمله ی مثبت: من دوست دارم به من اعتماد کنی. • بعد از برنامه ی مدرسه رفتم برای برگزاری جلسه ی سیزدهم از مجموعه جلساتِ «»؛ ادامه ی بحث علم بود در خانه ی حاج آقا مهدی عابدی: • در ابتدا، رکن سوم علم توضیح داده شد. از خودِ علم است ظهور ومکشوفیتی که برای عالِم حادث می شود، و این چیزی غیر از خودِ معلوم است؛ چیزی که واجدش می شود وقتی برای عالم حادث می شود یعنی مسبوق است به عدم یعنی پیش از این نبوده ولی بعد برای او حادث می شود؛ یعنی نسبت به یک چیزی یک حالت پذیرش نسبت به آن مکشوفیت به صورت منفعلانه ایجاد می شود. • فرد به اختیار عالم نیست این حالت ظهور ومکشوفیت را آدم وجدان می کند و هیچ شرط ضروری برای حصول انکشاف علم نیست. عمل اختیاری عالم این است که خود را در معرض وزش نسیم معرفت الهی قرار دهد. • در ادامه دو روایت در خصوص علم وعالم بیان شد. امام صادق علیه السلام در مورد جایگاه عالم وعلم می فرمایند: الناس ثلاثه: عالمٌ، متعلمٌ، غثاءٌ. مردم سه گروه هستند گروه اول عالم و تحصیل کرده و دوم محصل و دانشجو و گروه سوم نه عالمند و نه در مقام فرا گرفتن علمند اینان همانند خار و خاشاک روی سیل هستند. • رکن چهارم علم، نور علم است. • نه ذات عالم، نه ذات معلوم و نه حقیقت خودِعلم یعنی آن چیزی که عالم واجدش می شود هیچ کدام نور ندارند؛ در واقع هیچ کدام از این سه رکن یعنی عالم، معلوم وعلم معرفت حاصل نمی کنند؛ معرفت در واجدیت نور علم حاصل می شود. عالم در ظلمت، معلوم در ظلمت خود علم هم حکم یک دانش، حکم یک ابزار را دارد چیزی که این ترکیب را تبدیل به معرفت می کند نور علم است: العلمٌ نورٌ یقذفه الله فی قلب من یشاء یعنی کسی که معرفت می دهد نور را می دهد. مثلا مستشرقین دانش دارند اما دین ندارند آن چیزی که علمِ عالم را نورانی می کند و دانش او را به معرفت تبدیل می کند یک چیزی غیر از خود دانش است؛ از جنس نور است نه از جنس ما، باید خودش به ذات خودش روشن باشد. • تلاوت قرآن نور است، خدمتگزاری به امام زمان نور است، بخشی از این نور ها را در سحر گاهان می دهند، زیر قبه امام حسین نور می دهند! https://eitaa.com/s_m_kheradmand
... ▪️11 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز) - 25 آبان 1403 ▪️31 روز تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها (روایت 95روز) - 15 آذر 1403 پيامبراکرم صلي الله عليه و آله در نقل حديث قدسي از طرف خداي متعال خطاب به حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايند: فَالْوَيْلُ کُلُّهُ لِمَنْ ظَلَمَکِ وَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ لِمَنْ نَصَرَک ‏... پس تمام بدبختي براي کسي است که به تو ظلم کند و رستگاري بزرگ براي کسي است که تو را ياري کند ... همه مشغول مشکلات زندگي خود هستيم اما نواي مظلومانه مادري در پشت در سوخته هنوز به گوش مي رسد و بايد اين نوا را به گوش جهانيان رسانيد. اميد که ما هم جزو ياران حضرت مادر باشيم. ان شاء الله https://www.aparat.com/sm.kheradmand
- 1399 * جمعه – 7 شهریور 1399 – 8 محرم 1442 – 28 آگوست 2020 • اولین جلسه از مجموعه جلسات «تأملی در یکی از خطبه های امام حسین علیه السلام در موضوع امر به معروف و نهی از منکر» را در منزل آقای مهندس نیلفروشان آغاز کردیم؛ • اشاره به یک روایت از امام حسین علیه السلام که در کتاب تحف العقول آمده: ای مردم از پند و اندرزی که خداوند دوستان خود را به خاطر سخن ملامت باری که بر یکی از دانشمندان یهود فرموده عبرت گیرید. در ادامه دو آیه از قران می آورند و حضرت می فرمایند ‌که: ای مردم از گروهی را که خدا در قرآن ملامت کرده عبرت بگیرید چون در برابر منکرات سکوت می کردند. • در این رابطه مثال فردی که در تبلیغ مسیحیت تلاش می کرد و داستان زنی در زمان امام صادق علیه السلام، شش برادر خود را جزو فرقه ی ناجیه کرد بیان شد. • بالاترین معروف در جامعه امروز ما چیست؟ • معروف از عوالم قبل تا پایان تاریخ دعوت به حجت زمان است و نهی از رفتن به غیر خانه ی حجت زمان. • در انتها سه راه کار عملی برای این که دیگران را چگونه به این معروف دعوت کنیم و از دوری کردن به حجت خدا نهی کنیم: • ۱- روزی بر ما نگذرد که در خانواده نام و یاد حضرت را مطرح نکنیم. • ۲- خود را در معرض معرفت خدا قرار دهیم؛ با خواندن کتاب هایی در این زمینه. • ۳- خداوند تعالی دنیا را بر اساس اسباب و علل قرار داده، ولی میان بر هم گذاشته و بعضی کارها را در عالم، موجب پرش قرار داده است که یکی از این راه ها اشک برآقا سید الشهداست. https://ble.ir/S_M_Kheradmand
(86) در پیام رسان ایتا عنوان بحث: خوانش کتاب درسنامه ی مکیال المکارم؛ این کتاب تلخیص و باز نویسی ای از کتاب گرانسنگ «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقانم عجل الله تعالی فرجه» است. الحمدلله و به لطف امام مهربانی ها عجل الله تعالی فرجه الشریف جلسه ی 36 از مجموعه جلساتِ «» برگزار گردید و فایل تصویری آن در دسترس علاقه مندان به مباحث قرار گرفت: آدرس بخش اول جلسه 36 : https://www.aparat.com/v/fpxw89r آدرس بخش دوم جلسه 36 : https://www.aparat.com/v/dzg6k1q
- 1396 * سه شنبه – 30 آبان 1396 – 2 ربیع الاول 1439 – 21 نوامبر 2017 • امروز کلاسِ «عدل و نُبوت« که طی سال های 1393 الی 1396 بر قرار بود به پایان رسید. بیش از 300 ساعت برای حضور و استفاده از این کلاس ها وقت گذاشتم. اولین باری که جناب آقای ا.ت را دیدم به حدود سال 1385 باز می گردد. در ورودی سالن دانشگاهی در حوالی خیابان ملاصدرای تهران که نمایشی توسط گروه مسلم برگزار می شد. فردی خوش سخن و خنده رو که عده ای از جوانان بر گردش جمع شده بودند! وقتی فامیلی ایشان را پرسیدم متوجه شدم همان آقای ... هستند که آثاری از ایشان خوانده ام. سال ها گذشت تا با معرفی دوستی متوجه شدم ایشان تدریسی در موضوع «عدل» دارند و اجازه ی استفاده خواستم که در کنار آن، مطالب متنوعِ اخلاقی بسیار و نکاتی در موضوع «نُبوت» هم آموختم. • در زمانی که خدمتشان بودم ایشان دانشجوی دکترا شدند و یکی از تدریس هایشان در دانشگاه امام صادق علیه السلام بود. شاگردانی در حوزه داشتند و یک درس خارجِ خمس را هم آغاز کرده بودند. • برای آموختنِ معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش بسیار کرده و برای متفاوت بودن با دیگر هم صنف های خود، می اندیشیدند و مطالعه می کردند؛ فرد قابل استفاده و با محبتی بوده و هستند، خدا حفظشان کند و توفیقاتشان را افزون سازد. از آن جا که معمولا حقیر دانشجو و دانش پژوهِ آرامی نیستم و سوالات بسیاری دارم و طلب های علمیِ افزون نسبت به هم کلاسی های خود دارم، تحمل بنده و قبولِ تدریس بخش هایی از کتابِ شریف «اصول کافی» از لطفایی بوده که استاد، بر این جانب داشتند. • در کلاس ایشان با دوستانِ اهل معرفت و با کمالی آشنا شدم که البته توفیق رهین نشد و نتوانستم بیش تر استفاده کنم ولی همیشه خاطرات شیرینی از آن کلاس ها دارم. • دل نبستن بهتر از آن دل که بندم بشکنی • قلب و دل از شیشه است، آن شیشه اش افتادنی! https://t.me/Kheradmand_S_M