16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یادگار_نبوت
#فاطمیه_نزدیک_است ...
#گفتار_هایی_کوتاه_از_دیگران
▪️12 روز تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها (روایت 95روز) - 15 آذر 1403
پيامبراکرم صلي الله عليه و آله در نقل حديث قدسي از طرف خداي متعال خطاب به حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايند: فَالْوَيْلُ کُلُّهُ لِمَنْ ظَلَمَکِ وَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ لِمَنْ نَصَرَک ...
چرا بر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اصرار می کنید؟
https://www.aparat.com/sm.kheradmand
#روز_نگاشت - 1376
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#کتاب_های_کودکان
* دوشنبه – 8 دی 1376 – 28 شعبان 1418 –29 دسامبر 1997
• امروز مطالعه ی کتابِ «ماهی رنگین کمان» را به پایان رساندم. نویسنده و تصویرگر آ مارکوس فیستر، مترجم: سید مهدی شجاعی، ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چاپ اول: 1373، در 40.000 نسخه، و چاپ دوم: 1376 در 20.000 نسخه، مناسب برای گروه های سنی «الف» و «ب» و «ج»، در 28 صفحه.
• داستانِ یک ماهی با پولکهای استثنایی که غرور دارد؛ کسی با او کاری ندارد و او از ناراحتی به اختاپوس شکایت میبرد و او ماهی را به بخشش ترغیب میکند. بخششِ پولک ها زمینه ی شادی همه می شود و ...
• داستان زیبا و نقاشیهای زیباتر! گر چه داستان دارای کلمات بعضا سخت است اما با شرح کوتاه والدین، برای بچههای گروه «الف» هم مناسب خواهد بود.
🟢 معرفی و تحلیل بیش از 800 جلد کتاب کودک در آدرس زیر و به قلم سیدمحمد خردمند قابل بررسی است:
http://sm-kheradmand.com/Recommended/section5/section5/Archive/lang/Fa.aspx
#روز_نگاشت - 1376
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#کتاب_های_کودکان
* پنجشنبه – 17 مهر 1376 – 6 جمادی الثانی 1418 –9 اکتبر 1997
• امروز مطالعه ی کتابِ « باغ کاغذی» نوشته ی آقای چینی فروشان، با تصویرگری حمیدرضا وصاف، نشر بافرزندان را که نوبت چاپ اول آن 1375 است، به پایان رساندم. کتاب به تعداد 10.000 جلد و با قیمت 2000 ریال و در 12 صفحه منتشر شده است.
• موضوع آن مدت زمانی است که یک دختر به نام خورشید می خواهد نقاشی بکشد و نقاشی اش را بر دیوار اتاق می زند. الگوی نقاشی او طبیعتِ زیبا است.
• تولید کننده ی کتاب، می توانست مقدار خطوطی را که در هر صفحه نوشته کاهش داده و با افزودن نقاشی های هر صفحه آن را به کتاب کودک شبیه تر سازد.
• نکته ی ابتکاری آن از نظر تصویرگری است که خورشید (دختر داستان) عکس هایی از یک دختر واقعی است که در حالات مختلف در صفحات رنگی جلوه می نماید!
• کتاب برای گروه سنی «الف» بسیار مناسب و شیرین است.
🟡 معرفی و تحلیل بیش از 800 جلد کتاب کودک در آدرس زیر و به قلم سیدمحمد خردمند قابل بررسی است:
http://sm-kheradmand.com/Recommended/section5/section5/Archive/lang/Fa.aspx
19.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یادگار_نبوت
#فاطمیه_نزدیک_است ...
▪️11 روز تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها (روایت 95روز) - 15 آذر 1403
پيامبراکرم صلي الله عليه و آله در نقل حديث قدسي از طرف خداي متعال خطاب به حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايند: فَالْوَيْلُ کُلُّهُ لِمَنْ ظَلَمَکِ وَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ لِمَنْ نَصَرَک ...
نمونه ای از تلاش برای تربیت فرزندان فاطمی!
الگوی خوبی برای استفاده برای مدارس و بچه های فامیل.
https://www.aparat.com/sm.kheradmand
#برگزاری_سمینارها_سخنرانی_ها_جلسات_کلاس_ها_و_کارگاه_ها
#تربیتی
امکان حضور برای داوطلبان شرکت در این برنامه - غیر از مادران دانش آموزان همان مدرسه - نیست ولی به گمانم - به لطف خدای متعال - مباحث خوبی طرح شود.
فایل های صوتی و تصویری برخی جلسات تربیتی قبل در این صفحه از سایت، قابل شنیدن است:
http://sm-kheradmand.com/Seminars/Archive/lang/Fa.aspx
#بخوان_و_بخوان_و_بخوان
#دیگر_مطالب
کتاب توهم جانشینی
نقد اصلی ترین دلیل فرقه یمانیت
نویسنده: دکتر عبدالعلی موحدی
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
تعداد صفحه 112
انتشارات: حقایق اسلامی
پایان مطالعه: 4 آذر 1403
حدیثی موسوم به حدیث وصیت، اصلیترین دستآویزی است که احمد بصری و پیروانش با استناد به آن، خود را در ادّعای یمانیّت برحق میدانند، تا آن جا که حجّیّت معجزات الهی را نیز موکول به استناد به آن کردهاند. در بحبوحه نقد یمانیت، کتاب «توهّم جانشینی» با بررسی استناد به این حدیث، که دقت بیشتری را می طلبد و چه بسا تاکنون به تفصیل به آن پرداخته نشده، بطلان این ادّعا را آشکار ساخته و آن را در اختیار محققان قرار داده است.
این کتاب، هدیه ی دوست عزیزم آقای حامد حاج عبدالعلی بود که مطالعه نمودم.
با ثبت این کتاب، تا 5 آذر 1403، تعداد 115962 صفحه ی مطالعه شده از کتاب ها و نوشته های مختلف در سایت شخصی سیدمحمد خردمند، ثبت و معرفی شده است.
http://sm-kheradmand.com
بل#روز_نگاشت - 1395
* پنج شنبه – 7 مرداد 1395 – 23 شوال 1437 – 28 جولای 2016
• امروز عصر جلسه ی بیست و پنجم از مجموعه ی «#مباحثی_پیرامون_معرفت_امام_زمان_علیه_السلام» را داشتیم که خلاصه ی آن به قلم یکی از شنوندگان فایل های صوتی این مجموعه جلسات چنین است:
• در بخش اول کلاس، ادامه ی بحث تفاوت علم و عقل بیان شد.
• عقل نوعی علم است که مبیّن حُسن و قبح هاست و به تعبیر اهل منطق، ارتباطشان عموم و خصوص مطلق است.
• عقل چیزی است که اگر اعطا شود تکلیف می آورد و امکان مواخذه و پاداش و عقاب رخ می دهد، ولی علم این امکان را ندارد. در حیطه علم دانشی هست ولی لزوماً به حُسن و قبحی را تعیین نمی کند.
• از کتاب «المصباح المنیر»: عقل غریزه ای است که انسان به وسیله ی آن برای فهم خطاب و سخن، آماده می شود و چنین کسی عاقل است. ایراد این تعبیر از عقل: اگر هر چیزی را که برابر عقل است در برابر فهم قرار دهیم، متهم می شویم به بی توجهی به عقل و بار حسن و قبح، از آن برداشته می شود و این منشاء اشتباه می شود.
• در نظام فلسفی عقل به عقل نظری و عملی تقسیم می شود.
• عقل نظری در کتاب (ماجرای فکر فلسفی در اسلام مرحوم گیلانی ): اشیاء را بدانگونه که هست ادارک می کند نه بدانگونه که باید انجام پذیرند یا نپذیرند. این جا هم عقل و فهم در مقابل هم هستند، در حالی که فهمیدن و درک کردن در حیطه علم است نه عقل.
• اشکال در تفاوت عقل عملی است که قوه ی مدرکه است یا عاقله؟
• اولیات: وقتی به افراد ارائه می دهیم کاملا برایشان اشکار است. مثل فهمِ«اجتماع نقیضین ممنوع است» یا «بزرگتر بودن کل از جزء» که از بدیهیات عقلی است نه نشانه ی عقل و فهم.
• درک هر انسان عاقلی را نمی توان معادل عقل او قرار داد.
• مطلق علم برابر فهم و درک است و حیطه ای از علم را به طور خاص، عقل می نامیم.
• در بخش دوم، شواهد روایی در تعریف عقل بیان شد:
• عقل، عقال و مانعی از جهل است و نفس مانند خبیث ترین مرکب ها است؛ اگر بسته نشود سرگردان می ماند.
• اگر عقل را محجوب نکنی بر تو آشکار می شود که این راه حق است یا باطل!
• از حضرت خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله: «اَلْعَقْلُ نُورٌ فِي اَلْقَلْبِ يُفَرَّقُ بِهِ بَيْنَ اَلْحَقِّ وَ اَلْبَاطِلِ»؛ عقل نوری است که به واسطه ی آن حُسن حَسَن و قُبح قَبیح آشکار می شود. این قبح و حسن ها اعتباری و سلیقگی نیست بلکه حقیقی است.
• عقل با بلوغ آشکار می شود.
• در حیطه ی یافته های عقلی وجه اشتراک و افتراق فریضه و سنت چیست؟
• تنها وقتی که کشفی عقلانی در کار باشد استدلال عقلی معنا دار می شود. وقتی کشفی در کار نباشد گواه عقلی نداریم.
• احکام عقلی (معقولات) شامل واجبات و محرمات و مستحبات و مکروهات است.
• امیرالمومنین علی علیه السلام: وجود انگیزه های شهوت و غضب، عقل را زائل می گرداند.
https://ble.ir/S_M_Kheradmand