فدائیان اسلام
درباره سيد هاشم حسينى طهرانى (1299-1370ش)، فقیه، ادیب، کلامی، حافظ کل قرآن، یکی از بنیانگذاران فدائی
#آیت_الله_جوادی_آملی و بیان مطلبی قابل تأمّل در مورد #شهید_نواب_صفوی و یارانش که بیانگر اوج عظمت و مظلومیت آن بزرگان است :
ایشان در ذیل این سخن شریف که «لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَي لِقِلَّةِ أَهْلِهِ» می فرمایند:
اينها [نواب و یارانش] بزرگاني بودند كه در راه دين تلاش و كوشش كردند. هيچ ... مددي به حسبِ ظاهر نداشتند؛
نه دولت با آنها بود؛
نه حوزه با آنها بود؛
نه مراجع با آنها بودند؛
بالأخره هيچ كسي كمكشان نكرد.
[البته] كسي از مراجع مخالف نبود اما قدرت نداشتند تأييد كنند️
اين كار #شهيد_نواب_صفوي بود.
🔵 تا آدم اينها را از نزديك نميديد آنچه را كه در روايات مربوط به صدر اسلام است كه ايمان درباره عمار ياسر «مِن فرقه الي قدمه» رسوخ كرده است، باور كردنش سخت بود!
🔵ادبِ اينها انسانيّت اينها شرف اينها شهامت اينها خضوع اينها تقواي اينها!
🌹 #شهید_سید_هاشم_حسینی مدّتها در درس مرحوم آقاي #شعراني ميآمد يك وقت نشد ما مثلاً تَرك اَولايي، طنزي چيزي از او بشنويم! اين تازه جزء مردان شماره دوم و سوم بود كه با [مرحوم شهيد] نوّاب همكاري ميكرد.
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
🔰آقای « #محمد_حسنین_هیکل » خبر نگار و روزنامه نگار با سابقه مصری که در ایام
اعدام #رزم_آرا توسط #مجاهد_فدائی_اسلام #حضرت_خلیل_طهماسبی حدود یکماه در ایران بوده، گزارشات ومشاهدات خویش راابتدابصورت گزارش خبر نگار اعزامی در #روزنامه_اخبارالیوم وسپس در سال 1330در کتابی بنام
« #ایران_فوق_برکان ، بعنوان #کتاب_سال از طرف اداره روزنامه مذکور منتشر نموده است .
🔰این کتاب در سال 1358 توسط آقای « سید محمد اصفیائی » در قم تحت عنوان #ایران_کوه_آتشفشان بفارسی ترجمه شده که با انشائی ساده وروان حاوی نکات ومطالب جالبی است که به بخشهائی از آن اشاره میشود:
از جمله مصاحبه های وی و #دیلمر خبر نگار روزنامه #دیلی_اکسپرس انگلیسی با #آیت_الله_کاشانی :
🖌وی می نویسد صدای #آیت_الله_سید_ابوالقاسم_کاشانی در تمام گوشه وکنار دنیا همچنان می پیچید :
« #سگهای_انگلیس از کشور ما خارج شوید و نفت ما را رها کنید »
«ما میخواهیم #انگلیسهای_سگ کشورمان را ترک کنند. بله میخواهیم ، #سگهای_انگلیسی کشور ما را وهمه #کشورهای_اسلامی را ترک کنند... »...
«بزودی یاران خیانتکار انگلیس میمیرند ودستشان کوتاه میشود. همین دو روز پیش دست یکی از آنها را کوتاه کردیم وبقیه باید منتظر باشند.
و قتل رزم آرا به توفیق والهام از خداوند صورت گرفت، تا اینکه خون او پند و عبرتی باشد برای افراد ضعیف الایمان ومردد»...
🖌در بخش دیگری آمده است:
وقتی که یکی از دیپلماتهای برجسته انگلیس در سخنانی به آیت الله حمله کرده بود، وبه دنبال آن وزیر خارجه انگلیس در باره آیت الله گفته بود:
«علت همه اغتشاشات در ایران همان تحریک کننده تروریست! است».
📍یکی از نمایندگان مجلس در ضمن نطق خودش علیه انگلیس گفت:
«خاک نعلین آیت الله یک ملیون مرتبه از کله های سیاستمداران انگلیس با شرافت تراست».
🖌در بخش دیگری وی می نویسد :... سومین ملاقات من با آیت الله ، روزی بود که آقای
« #سیفتون_دیلمر » خبر نگار پر سر وصدای روزنامه« دیلی اکسپرس » انگلیسی خود را برای مصاحبه با آیت الله آماده میکرد.
آیت الله قبلا، از پذیرفتن وی امتناع میکرد ، زیرا وی یک انگلیسی وطبعا سگ بود ولی اوسماجت وپافشاری کرد تا با آیت الله مصاحبه کرد...منظره این مرد انگلیسی وچاق وخوشحال که در مقابل آیت الله کاشانی زانوزده بود، دورنمای جالب وهیجان انگیزی داشت...در اوائل مصاحبه آیت الله سر گرم مکالمه تلفنی با رئیس ستاد ارتش بود...
📍سپس آیت الله گوشی تلفن را گذاشت ومتوجه دیلمر شد وخطاب به مترجم خود گفت :
هر چه که من می گویم باید حرف به حرف برای او ترجمه کنی... فهمیدی؟ بعد رو کرد به دیلمر وگفت:
🔺« من مصاحبه ترا رد کرده بودم ... بخاطر اینکه ایل وتبار ترا دوست ندارم. من اعتقاد دارم، همه انگلیس ها سگ هستند، ولی آنهائی که برای تو پیش من وساطت کردند، گفتند : تو مثل دیگر انگلیس ها سگ نیستی، و تو مثل کودک پاکیزه ای هستی در دامن کنیزی پست! »...
🖌در بخش دیگری« هیکل » می نویسد:....در اثناء این گفتگو، نامه مهمی به دست آیت الله رسید ...بعد از مطالعه نامه گفت :
« بعضی از قسمتهای ناوگان انگلیس در #خلیج_فارس با آمادگی کامل بطرف جنوب غربی ایران برای پیاده کردن نیرو حرکت کرده است و اگر انگلیسهای سگ چنین اقدامی بگنند، خوزستان را برای آنها به جهنم تبدیل میکنم ، زیرا که مقرر نموده ام : اگر لازم بود همه چاههای نفت را به آتش بکشند.»
📍 سپس آیت الله انگشت خود را بعلامت تهدید بلند کرد، و گفت:
« اگر انگلیسها دوست دارند قبل از جهنم آخرت جهنم دنیا را ببینند، یک سگ از سگهای خود را در خوزستان پیاده کنند.»
................
📔روایت حسنین هیکل از «تشیع ایرانی»
بهمناسبت درگذشت وی
👇
https://mobahesat.ir/10022
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_مجمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
هیکل در کنار آیت الله کاشانی +عکس
◾️حسنین هیکل روزنامه نگار و تحلیل گر جهان عرب در زمان حیات خود با معروف ترین چهره های سیاسی جهان گفتگو کرده بود، تصویری که در عکس مشاهده می کنید آیت الله کاشانی مجتهد شیعه است که تاثیر بسزایی در ملی شدن صنعت نفت داشت.
◾️صراط: خبر آنلاین نوشت:
حسنین هیکل روزنامه نگار و تحلیل گر جهان عرب در زمان حیات خود با معروف ترین چهره های سیاسی جهان گفتگو کرده بود، .
◾️#حسنین_هیکل که یک اندیشمند عرب بود برای سالهای متمادی در ایران حضور داشت و گزارشهای وی از#نهضت_ملی_شدن_صنعت_نفت در ایران، #مصر را تکان داد و منجر به دستور #جمال_عبدالناصر برای ملی شدن #کانال_سوئز شد.
◾️هیکل آثار بسیاری نوشته است که از جمله آنها «دیداری دوباره با تاریخ» به فارسی منتشر شده است. این کتاب شرح دیدارهای هیکل با هفت تن از شخصیتهای مشهور قرن بیستم است که عبارتند از: خوان کارلوس، آلبرت انیشتین، جواهر لعل نهرو، یوری آندروپوف، محمدرضا پهلوی، ژنرال مونتگمری و راکفلر.
◾️سال ۱۹۷۰، هنگام مرگ عبدالناصر، رئیس جمهور سابق مصر، مشاور او محمدحسنین هیکل بر بالینش حاضر بود.
◾️ این اندیشمند مشهور که جهان عرب هیچگاه دیگر کسی مانند هیکل را به خود نخواهد دیددر ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ (۱۲ فوریه ۲۰۱۶) در گذشت و خبر مرگ او در سن 93 سالگی در رسانه های جهان منتشر شد.
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
🔰روایت روزنامه نگار مصری از دیدار و گفت و گو با امام
1⃣
⚡️بار دوم او را در قم، شهر مذهبی ایران ملاقات کردم به طرف بام منزلش که دو طبقه بود، رفتم و او را در حال پاسخ به احساسات دهها هزار نفر از مناطق دور ایران برای عرض سلام و تبریک به قم آمده بودند، دیدم.
⚡️ وقتی به همراه «احمد» فرزندش به بالای بام رفتم، او برخاست و در برابر تودۀ مردم از من استقبال کرد. در حالیکه با عمامه و عبای مشکی و نعلین آبی رنگ نزدیک لبه بام روی صندلی نشسته بود.
🖌حسنین هیکل نویسنده مشهور و روزنامه نگار روزنامه الاهرام مصر درباره دیدارش با حضرت امام نوشته است:
⚡️ در مورد آیت الله خمینی بایستی بگویم که وی بزرگترین شخصیت معروف و در عین حال ناشناخته در جهان به شمار می آید؛ زیرا مردم او را می شناسند و درباره اش موضع گیری کرده اند؛ ولی زندگی و ساختار شخصیتی او پیچیده تر از این نوع موضع گیریها است، از این رو آیت الله موسوی خمینی یک پدیدۀ انسانی بسیار پیچیده است.
⚡️ من پس از اولین ملاقات با وی در نوفل لوشاتو (روز بیست و سوم سپتامبر ۱۹۷۸م. ) با حیرت او را ترک کردم و این در حالی بود که حدود پنج ساعت با او بودم. ابتدا از سوی اطرافیان ایشان مورد استقبال قرار گرفتم، و بعد وارد سالنی که آیت الله در آن می نشست، شدم. آیت الله خمینی وقتی مرا دید با لبخند از جا برخاست. سپس به مدت بیش از دو ساعت با او مصاحبه کردم .
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعدی
🔰روایت روزنامه نگار مصری از دیدار و گفت و گو با امام
2⃣
⚡️آنگاه برای ادای نماز راهی محوطه ای شدیم که قبلاً پارکینگ بود. همراه با بیش از دویست نفر از طرفدارانش که از مناطق مختلف جهان برای شنیدن صدای او به «نوفل لوشاتو» آمده بودند پشت سر آیت الله خمینی نماز را به جا آوردیم وی پس از ادای نماز رو به روی ما نشست و برای حاضران صحبت کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاههای اروپا و امریکا جزء دیدارکنندگان بودند و سخنان او که بسیار متنوع بود تأثیر آشکاری بر این عده داشت.
سپس به خانه بازگشتم و شام را در همان جا تناول کردیم. نزدیک نیمه شب که به پاریس برگشتیم، در طول راه فکرم مشغول بود و نتوانستم تصمیم قاطع بگیرم.
من او را فردی خوش برخورد، سخنور و معتقد دیدیم و با او غذا خوردم. ولی با وجود این احساس کردم که قادر به اتخاذ موضع قاطعی در مورد او نیستم!
بار دوم او را در قم، شهر مذهبی ایران ملاقات کردم به طرف بام منزلش که دو طبقه بود، رفتم و او را در حال پاسخ به احساسات دهها هزار نفر از مناطق دور ایران برای عرض سلام و تبریک به قم آمده بودند، دیدم. وقتی به همراه «احمد» فرزندش به بالای بام رفتم، او برخاست و در برابر تودۀ مردم از من استقبال کرد. در حالیکه با عمامه و عبای مشکی و نعلین آبی رنگ نزدیک لبه بام روی صندلی نشسته بود بیش از یک ساعت نزد او ماندم بعد ازجا برخاست و از پلکان پایین رفته و راهی اتاق خود گردید. من هم به دنبال او رفتم و در اتاق بر روی پتویی که او بر آن می نشست، نشستم. صحبت را از دوران تبعید در حومۀ پاریس آغاز کرده و به حومۀ تهران؛ یعنی قم رساندم. بعد از ظهر همان روز به تهران مراجعت کردم و در طول راه به امام فکر می کردم، من او را بار دیگر در قم و در میان طرفدارانش ملاقات کرده. به حرفهایش گوش داده در هر دو ملاقات سؤالات بسیاری از او کردم که همه را بدون وقفه جواب می داد.
📔(پنجاه تصویر از امام و ایران پس از انقلاب اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ص ۸۸ - ۹۰)
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعدی
متن مصاحبه دوم حسنین هیکل با حضرت امام که در روز ۲۸ آذر ۱۳۵۸ در قم صورت گرفته است را از نظر می گذرانید:
3⃣
تا سه روز دیگر یک سال از آخرین دیدار با شما در پاریس می گذرد.
امام: بله
و در این سال چیزهای زیادی گذشت.
الحمد للَّه. ان شاء الله ... امیدواریم از این به بعد هم چیزهای زیادی بگذرد.
❓در نظر شما مهمترین چیزی که در سال گذشته رخ داد چه بود و چه رویدادهایی را انتظار می کشید؟
🌐بسم الله الرحمن الرحیم: مهمترین چیزی که در سال گذشته برای ملت ما حاصل شد، قطع ایادی ابرقدرتها از کشور و قطع ظلمی که بر اینها در سالهای طولانی می شد، آن بزرگتر چیزی بود که بر ما گذشت. و بزرگتر چیزی که ما آرزو داریم این است که در این سال ان شاء الله ممالک اسلامی به ما متصل بشوند و ملتهای مسلمین بیدار بشوند و متوجه به این بشوند که این تبلیغاتی که ابرقدرتها کردند و خودشان را آسیب ناپذیر معرفی کردند، اینها حقیقت نداشته است. دیدند ملتها که ملت ما بزرگتر آسیب را به بزرگتر رژیم وارد کرد و الآن هم مشغول است که آسیبها را پشت سر آسیب ها وارد کند و آن بت بزرگی که برای دنیا درست کرده بودند، «۱» ملت ما شکست آن را و می شکند. آرزوی بزرگ ما این است که ملتهای دیگر هم با ما متصل بشوند و همان طور که اسلام دستور داده است که مؤمنین اخوه هستند، همان مسائل در پیش روی ملتها باشد. البته من از دولتها باید بگویم مأیوسم. لکن ملتها این طور نیستند. ملت مصر یک حکم دارد و آقای سادات هم یک حکم. و همین طور سایر ملتها نسبت به دولتها. کمی از دولتها هست که امیدی به آنها هست و الّا اکثراً امید بر آنها نیست. و ما آرزوی بزرگمان این است که ملتها این معنایی که در ایران واقع شد و دیدند آن چیزهایی که به نظرشان امکان نداشت تحقق پیدا کرد، آنها هم توجه داشته باشند که غیر ممکنها با اراده ملتها، اراده ای که تبع اراده خداست، اراده ای که برای خداست، غیر ممکنها ممکن می شود و محالها واقع.
در سال گذشته چیزهای زیادی رخ داد و چیزهای زیادی هم شنیدیم و الآن که من آمدم اینجا، می بینم مشکلات زیادی در عین پیروزیهای زیاد در کشور ایران موجود است. مثلًا اجانب، تبلیغات، حمله تبلیغاتی و حمله های دیگری می کنند و ممکن است که یک وقت منجر به حمله نظامی هم بشود. کما اینکه حمله های اقتصادی هم دارند به ایران و در آینده چیزهای زیادی رخ خواهد داد.
❓ آیا ممکن است در مورد آینده سؤالی از شما بکنم و آن اینکه شما درباره روابط با امریکا چه در نظر دارید. مثلًا، من باب مثال در روابط با امریکا و مثلًا درباره مسائل و مشکلات دیگری که متوجه ملت ایران و انقلاب ایران خواهد شد، شما چه در نظر دارید و می خواهید چه عملی انجام بدهید؟
🌐 دیروز کارتر چیزی گفت که شبیه به تهدید جنگ بود که این تهدید اول ایشان نیست.
پشت سر هر انقلابی در عالم این طور آشفتگیها هست. و من باید بگویم که انقلاب ما انقلاب بزرگی بوده است و در حد خودش بالاترین انقلاب بوده است. با وضعی که حاضر است و ما شاهد بودیم و پشت سر آن آشفتگیهایش ناچیز است. آن طوری که انقلابهای دیگر بودند که بعد از پنجاه سال، شصت سال، بعد از چند سال باز گرفتار هستند، ما آن گرفتاریها را نداریم. و مهم هم این است که انقلاب ما اسلامی است و ملی.
ملت مسلم قیام کرده است برای اسلام و هر قیامی که این طور باشد پشت سرش آن طور خونریزیها، آن طور وحشیگریها پیدا نمی شود. شما مطلع هستید که در این انقلابات یک میلیون و یک میلیون و نیم مقتول داشتند. پس از پیروزی، فلان کسی که پیروز شده است می گوید من تا این سیگار را کشیدم هر چه می توانید بکشید. و آن طوری که الآن برای من یعنی چند روز پیش از این، صورت آوردند از ممالکی که در آن یک انقلابی واقع شده و صورتی که از حبسیها دادند، از مقتولین و اینها دادند عددها، عددهای زیادی مثل یک میلیون، یک میلیون و نیم، دو میلیون بود. و کشور ما بعد از اینکه انقلابش پیروز شد، یک نفر هم حتی بیگناه کشته نشد. آن اشخاصی که در محکمه بردند و ثابت شده است به اینکه اینها مفسد بوده اند و فساد ایجاد کرده اند و قتل عامها کرده اند، امر به قتل عامها کرده اند، آنها یک عده معدودی بودند که بعد از اینکه محاکمه شدند به جزای خودشان رسیدند. بعد از انقلاب ما، یک آزادی داده شد. تمام مرزها باز و تمام فرودگاهها باز و تمام احزاب و تمام نویسندگان آزاد. در صورتی که بعد از انقلاب، شما می دانید که تمام اینها به روی دنیا بسته می شود. انقلاب ما، غیر از انقلاب جاهای دیگر است. انقلاب وقتی متکی بر اسلام شد و ملت متعهد به اسلام بودند این انقلاب نمی تواند آن طور خسارت را داشته باشد. ما هر چه خسارت دیدیم در حالی بوده است که با شاه، شاه مخلوع و دارودسته او برخورد داشتیم و حالا هم هر چه مقتول هست آنهایی هستند که آنها دارند جنایت می کنند و باز هم ناچیز هست، چیزی نیست در نظر ما.
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی
4⃣
اما قضیه تشرهای آقای کارتر. نمی دانم شما این مثل را می دانید. من حیفم می آید که مثل بزنم به شیر، که می گویند وقتی که مقابل یک دشمن می ایستد هم فریاد می زند و هم از آن طرفش چیزی بیرون می آید و هم دمش را حرکت می دهد. فریاد می زند برای اینکه طرف را بترساند. می ترسد، از این جهت از او چیزی هم صادر می شود. دمش را حرکت می دهد برای اینکه میانجی پیدا کند. آقای کارتر را من حیفم می آید که بگویم شیر، لکن یک موجودی است که همین کارها را دارد می کند. این هیاهو و این فریادها و آن ترساندن ماها را از اقدام نظامی، و دخالت نظامی، اینها کهنه شده است و لهذا یک دفعه یک چیزی می گوید فوراً بعدش یک چیزی دیگر می گوید خلاف آن.
اینها همان فریادهایی است که آن حیوان می زد برای اینکه بترساند طرفش را.
الآن ملتهای اسلامی و ملتهای غیر اسلامی هم توجهشان به اینجاست و دلهایشان با ماست.
شما این را بدانید که اگر چنانچه سرنیزه سادات از روی مصر برداشته بشود، ملت مصر با ماست. برای اینکه ما اسلام را می خواهیم، مصر هم اسلام را می خواهد. ما می خواهیم یک حکومت اسلامی باشد، ملت مصر هم همین را می خواهند. ما می خواهیم یک ملت اسلامی باشد، ملت عراق هم همین را می خواهند، ملتهای دیگر هم، ترکیه هم همین را می خواهد. هر جا که مسلم است ملتش مایل است که یک رژیم اسلامی، یک رژیم عدل باشد. بلکه اگر ما تبلیغاتمان برسد به دنیا و ما به مردم دنیا حالی کنیم که اسلام چه چیز است. اسلام اصلًا شناخته نشده است.
تا حالا اصل اسلام شناخته نشده است. کسی نمی داند چیست. تا حکومت می گویند، به نظرشان حکومت محمد رضا می آید و سادات و کارتر می آید. تا رژیم گفته می شود، این رژیمها به نظرشان می آید.
ما هر چه هم بخواهیم به آنها بفهمانیم، تا نتوانیم درست پیاده کنیم آن چیزی را که موافق رضای خدا و رسول خداست، نمی توانیم ادعا کنیم که ما یک رژیم اسلامی داریم.
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعدی
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی
5⃣
🌀ما الآن در آستانه این واقع شده ایم که یک رژیم اسلامی متحقق بشود و ان شاء الله متحقق بشود. لکن اگر دنیا بفهمد که این اسلام چیست، حکومت اسلام چه جوری است، چه وضعی دارد، حاکم اسلام و رئیس اسلام با محکومین و با اشخاصی که به آنها حکومت می کند چه وضعی داشته اند، سردارهای اسلام در صدر اسلام با مردم چه وضعی داشته اند، سرداری که یک نفر آدم بازاری، سُوقی به او فحاشی می کند، نشناخته و بعد او راه می افتد می رود بعد به او می گویند که این مالک اشتر ظاهراً بود، فهمیدی چه کردی؟
فهمیده و می دود دنبالش که می بیند رفته مسجد. می گوید که من آمدم مسجد دعا کنم برای تو. این یک فرم حکومتی است که دنیا ندیده است. یعنی تا حالا در دنیا نشده است پیاده بشود.
🌀 زمان حضرت امیر و زمان پیغمبر اکرم و خلفا یک مقداری، آن طوری که می خواستند یک مقداری شد و الّا آن طوری که آنها می خواستند نشده است تا حالا. بعد از آن هم که بنی امیه آمدند و بنی عباس آمدند و حکومتهای ایرانی و نمی دانم بومی و اینها بودند که دیگر بدتر شد مصیبتها.
اگر بتوانیم و شما نویسنده هایی که مسئول هستید، همه شما مسئول هستید، همه نویسندگان اسلام مسئول هستند، همه گویندگان اسلام مسئول هستند که معرفی کنند اسلام را به مردم.
حکومت اسلام را معرفی کنند به ملتهای خودشان که حکومت این است وضعش. نه آنی که محمد رضا داشت و نه آنی که سادات دارد و نه آنی که سایر سران قوم دارند.
آنها اصلش اجنبی است از اسلام. ربطی به اسلام ندارد. اگر ما معرفی کنیم اسلام را به دنیا، همه دنیا با ما موافق می شوند. همه قلوب دنیا می خواهند عدالت باشد، این جور عدالتی که در اسلام هست.
🌀 لکن خوب، ما یک اشخاص، ملت ضعیفی هستیم. تبلیغات نداریم در دنیا. دنیا بر ضد ما دارد تبلیغات می کند. همه قلمهای خارج به ضد ماست.
همه رادیوهای خارج تبلیغات بر خلاف ما می کنند. مع ذلک یک معجزه ای است که در عین حالی که همه دارند بر خلاف عمل می کنند باز هم این قافله دارد جلو می رود و جلوتر خواهد رفت. پس این معنا که شما می گویید که تشر زده آقای کارتر و ما را خواسته بترساند، این نظیر همان تشری است که آن حیوان می زند و ما هم بنا نداریم بترسیم. یک قومی می ترسند که برایشان مردن یک مسأله باشد. شما یک مقداری باشید توی این مردم. همینهایی که اینجا الآن فریاد دارند می زنند. یک مقداری توی اینها باشید ببینید که اینها منطقشان چیست؟ اینها می گویند که ما می خواهیم که شهید بشویم.
همین امروز که در روزنامه من دیدم این عیال مرحوم آقای مفتح می گوید که ما افتخار می کنیم که یک شهید دادیم.
یک مردمی که بانوانش این طور باشند که به شهادت سرپرستشان آن هم یک چنین سرپرستی افتخار بکنند و بسیاری از این زنها که جوانشان را از دست دادند می آیند پیش من می گویند که ما باز هم داریم. باز هم داریم که تقدیم کنیم. یک چنین ملتی را آقای کارتر از نظامی می ترساند؟!
از نظامی باید خودش را بترساند که به آن طرف اعتقاد ندارد. آنهایی که دعا را می خواهند وسیله ریاست قرار بدهند، ناقوس را می خواهند وسیله و بلندگویشان باشد برای ریاست. ما از چه می ترسیم؟
مایی که معتقدیم که از اینجا که برویم به یک جای بهتر می رسیم چرا باید بترسیم؟ پس ما از نظامیشان نمی ترسیم. ما مهیا هستیم، تا آن اندازه که می توانیم مقابله کنیم. اگر نتوانستیم شهید می شویم. کاری نیست این. اولیای ما هم همین طور بودند. لکن من به شما می گویم که اصلًا این اسلحه پوسیده است. این اسلحه، اینکه ما مداخله نظامی می کنیم، یک اسلحه پوسیده ای است که سابقاً اگر یک چنین چیزی می گفتند در ایران، خوفی بود. اما ایران الآن از این چیزها خوفی ندارد و این اسلحه پوسیده است. اصلًا اسلحه در دنیا پوسیده است. مسخره می کند دنیا این حرف را. این حرفی که ما مداخله نظامی می کنیم.
این حرفی است که دنیا مسخره اش می کند. لکن حالا اگر دیوانگی کردند و یک چنین کاری کردند ما هم حاضریم. ما ابایی از این نداریم. البته ما حتی الامکان می خواهیم که بشر انسان باشد و مثل سباع «۱» به هم نریزند. اما اگر سباعی به ما حمله کرد ما دفاع می کنیم تا آن حد که می توانیم. اما قضیه اقتصادی و اینها. این هم همان طور است. از همان قماش است که کهنه شده این اسلحه ها.
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعد
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی
6⃣
📶 آقای کارتر خیال می کند که ماها از دنیا اصلًا بی خبر هستیم، هیچ اطلاعی از دنیا نداریم. ایشان را هم به آن طور حالا می شناسیم که ابرقدرت هست و دارای کذا و چقدر نمی دانم لشکر و چقدر سلاح و امثال ذلک و همه دنیا هم. ما عقیده مان مثلًا این است که تا ایشان بگویند که «محاصره اقتصادی» در دنیا به روی ما بسته می شود. این هم از آن خیالاتی است که ایشان کردند پیش خودشان. در آن کاخ سفید قهوه خوردند و یا اگر می خوردند و پاهایشان را روی هم انداختند این فکر را کردند. ما پیشمان این حرفها مطرح نیست.
📶 ما این را گفتیم که ما خودمان از این زمین خدا، روزی خودمان را در می آوریم. و علاوه کی گوش می دهند مردم به این حرفها؟
دولت خودشان هم در یکی دو دفعه تا حالا دو سه دفعه تا حالا گفته اند که این حرف صحیح نیست، محاصره اقتصادی صحیح نیست، بکلی نمی شود.
ممالک دیگر هم که تابع ایشان نیستند. بلی آقای سادات تبعیت دارد، تابع است. او چشم و گوش بسته مثل شاه ما تسلیم است. و من چقدر باید تأسف بخورم که یکی که در یک مملکت اسلامی دارد می گوید «من رأس این مملکت هستم» با دو نفر که هر دو دشمن اسلام هستند، دشمن اسلام هستند نه دشمن یک طایفه ای، رژیم اسرائیل دشمن اسلام است نه دشمن ما، نه دشمن شما. کارتر هم برادر اوست. اینها سر یک میز بنشینند و با هم معاهده کنند بر ضد اسلام و ما بنشینیم گوش کنیم. ملت مصر هم بنشیند گوش کند. شما نویسنده ها هم بنشینید گوش کنید. این چقدر تأسف دارد و چقدر من باید متأسف باشم به این وضع اینکه اینها یک چنین پیوندهایی دارند با دشمنهای اسلام. با کسانی که به روی مسلمین آتش کشیدند.
اینها بنشینند با هم سر یک میز و با هم قرارداد کنند بر ضد مسلمین و از آن بدتر اینکه همه مسلمین بنشینند نگاه کنند. دولتهای اسلامی هم بنشینند نگاه کنند. ملتها هم بنشینند نگاه کنند.
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعدی
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی
7⃣
*⃣❓ من یک چیزهایی دارم احساس می کنم و می بینم که از داخل نهضت است، از داخل ایران است و از خارج نیست. مثل قضایای آذربایجان و اکراد و کردستان که شکل مسلح گرفت و مثلًا قضیه دانشجویانی که این گروگانها را گرفتند. این از داخل ملت شروع شد. مثلًا آیا دولت ایران با اینها موافق بود و آیا با آنها همکاری می کرد و دلش می خواست یک چنین چیزی بشود؟ من می خواهم رأی امام را ببینم درباره قضایایی که در داخل کشور و از اندرون آن بروز می کند و تراوش می کند نه آن چیزی که از خارج می آید، چه نظری شما دارید و چه تفسیری بر این قضایا دارید؟ حکومتهایی آمدند و رفتند.
وزیر خارجه ای آمد، وزیر خارجه ای رفت. چیزهای دیگری هست احتمال می دهم یک فشارهای اقتصادی داخلی هم باشد که ما اطلاع نداریم این تغییراتی که دارد می شود. نظر امام، تفسیر امام برای قضایا چیست؟ اینها از کجا می شود؟
☢قضایایی که در ایران واقع شده است اینها ریشه اش از خارج و یک مقداری هم از ریشه هایی که رژیم سابق دارند و طرفدارانشان است. امت اصیل، نه کرد و نه آذربایجانی با ما مواجه نیستند. البته یک تبلیغاتی در کردستان همان اشخاص خارجی کردند که خیال کردند که یک تفرقه ای بین مثلًا اکراد و غیر اکراد، بین اقلیتهای اینجا و غیر آن هست. و این برای این است که اسلام را درست نمی گذارند ما معرفی کنیم. من امید این را دارم که اگر اسلام آن طوری که ما می خواهیم در اینجا تحقق پیدا کند، پیاده بشود، نه کرد و نه لر و نه ترک و نه سایر قشرها که هستند هیچیک از اینها اصلًا نخواهند که خودشان علی حده باشند. علی حده بودن روی این زمینه است که یک دولت مرکزی بخواهد بر آنها یک تحمیلاتی بکند. مثل همین است که اول هم گفتم که تا گفته می شود رژیم، دولت و اینها، مردم توی ذهنشان همان رژیم سابق و همان دولتهای سابق می آید که در تهران نشسته بودند و تحمیل می کردند به همه قشرهای ایران زور می گفتند و آنها را محروم می کردند و تمام ذخایرشان را به دیگران می دادند و در خوزستان مردم گرسنگی می خوردند و نفت زیر پایشان برای خارج صادر می شد. اینها اگر حکومت اسلامی را ببینند و بدانند که چه خواهیم کرد و چه میل داریم انجام بدهیم، آن روزی که حکومت اسلامی پیدا بشود تمام این قشرهایی که هستند این مسائل پیش آنها دیگر طرح نمی شود. طرح اینکه ما می خواهیم خودمان حکومتمان باشد. ما می خواهیم شهرداری، خودمان باشد. اینها روی این زمینه است که از دولتهای سابق ضربه خوردند. آن ضربه ای که از دولتهای سابق خوردند و تلخی ای که در ذایقه همه قشرها هست این اسباب این شده است که اینها خیال کنند که این حکومت اسلامی هم مثل حکومت شاهنشاهی است. همان طور که حکومت شاهنشاهی همه ذخایر را می برد و کردستان در حال فقر بود و عرض بکنم که بیمارستان نداشتند و دانشگاه نداشتند و هیچ چیز، و فرض کنید که بلوچستان هم همین طور، بختیاری هم همین طور، این طور بود. الآن هم که می شنوند حکومت، اصلًا در ذهنشان بیش از آن حکومتی که در رژیم سابق بود، نمی آید. از این جهت این حرفها را می زنند و ما هم گفتیم که ما الآن حرفهای همه شما را می شنویم تا وقتی فهمیدید حکومت چیست. وقتی گفتید حکومت، دیگر خودتان هم حرفتان را پس می گیرید و ما در داخل از خود ملت، از خود داخل چیزی نداریم.
☢ملت همه شان با ما هستند. آنهایی که الآن صدا درمی آورند در این قشرها، اینهایی اند که از خارج الهام می گیرند نه از داخل. و آنها هم بسیارشان متوجه مسائل نیستند و بعضیشان هم البته کذا هستند. و الّا نه این است که ما، شما خیال کنید که در داخل با یک مشکلاتی الآن مواجه هستیم و مردم در داخل نمی گذارند چه بشود نه، مسائل این طور نیست. البته یک قضیه که واقع می شود قلمهای دشمنهای ما به راه می افتد و یک قضیه کوچکی را بزرگش می کنند الی ما شاء الله. یک قضیه در آذربایجان مثلًا پیش می آید، قضیه جزئی که قابل ذکر خیلی نبود. آذربایجان مخالفتی با اسلام نداشت. این را در خارج بزرگش می کنند و در رادیوها سر و صدا درمی آورند که حکومت آذربایجان چه می خواهد بشود و جمهوری آذربایجان چه و این حرفها نیست در کار. این حرفها تبلیغات است همه اش، واقعیت ندارد.
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
ادامه در قسمت بعدی
💠مصاحبه حسنین هیکل با امام خمینی
8⃣
*⃣ شما الآن می بینید بازارهای ایران باز است و هیچ خبری نیست. همه جا صحیح و سالم و مثل آن نهضتها و آن انقلابات نیست که الآن انقلابی باشد. ما انقلابمان باز یک سالش نشده است و انقلابی که باز یک سال نشده است و پیروزی اش چند ماه است، شما متوقعید که تا این سد شکسته شد تمام امور همچه آسوده و راحت است. خوب، یک سی و پنج میلیون حبسی از حبس بیرون آمدند، ما یک محبس داشتیم ایران اسمش بود. سی و پنج میلیون جمعیت هم توی آن محبوس بودند. اختناقها بود و فشارها بود. یک دفعه یک سدی شکسته شد سی و پنج میلیون ریختند بیرون. شما می خواهید سی و پنج میلیون که بیرون می ریزند، تویشان هم یک عده ای هستند که اینها جاهل هستند. یک عده ای هم هستند که آنها ملهم از خارج هستند. شما می خواهید که فوراً همه سر و صداها بخوابد و اینها. شما خاطر جمع باشید که این سر و صداها چیزی نیست و یک چیزی که پیش ما یک اهمیتی داشته باشد نیست.
*⃣اینها مثل همان سر و صداهای آقای کارتر است، که هیچ خبری نیست در اینجا. دشمنهای ما برای ما خبر خیال می کنند، می خواهند درست بکنند. و اما قضیه اینجایی که شما اسمش را سفارت می گذارید و ما اسمش را جاسوسخانه می گذاریم، این قضیه را یک دسته از جوانهای ما رفتند و آنجا را گرفتند و دیدند که محل جاسوسی است اینجا. اصلًا یک سفارتخانه نیست؟ با اسم سفارتخانه یک محلی را درست کردند برای جاسوسی و توطئه در منطقه نه توطئه تنها برای ایران. اینها هم که دیدند در آنجا هستند، آنها هم جاسوس هستند، اصلًا مأمور سیاسی، ما در ایران برایمان ثابت نیست که یک مأمور سیاسی امریکا داشته باشد. امریکا ما را یک دولت سیاسی نمی دانسته که یک مأمور سیاسی بخواهند بفرستند. دولت اینجا هم آن وقتی که بود، رژیمی که بود نوکرش بود،
*⃣هر کاری می خواست می کرد. می خواست چه کند؟ یک دیپلمات بیاورد اینجا. مگر مواجه بود با یک مملکتی که مثل خودش بود؟ یک مملکتی بود که در قبضه او بود و همه چیز آن دست او بود. این دیگر دیپلمات نمی خواست. این اینجا می خواست که یک مرکزی درست بکند و عمده نظرش خارج بود. دشمنان خارجی او بود. عمده نظر آقای کارتر در این محل که این چیزها را درست می کرد شوروی بود نه اینکه ایران برایش یک چیزی بود. خوب، ایران در مشتش بود. کاری به او نبود. عمده نظر این بود که اینجا پایگاهی درست کنند. در مقابل یک قدرت بزرگی پایگاه نظامی درست کرده. پایگاه همه چیز و پایگاه جاسوسی هم درست کرد، که این مرکز است جوانهای ما رفتند، کشف کردند که مرکز، مرکزِ جاسوسی است. افراد، افرادِ جاسوس و یک موجودی که، یک انسانی که، یک آدمی که دیپلمات باشد و عرض بکنم که از اجزای سفارتخانه- به اینکه سفارت باشد معلوم نیست- در اینجا باشد. بنا بر این همه ملت ما هم دنبال اینها هستند.
*⃣دولت هم نمی توانست خلاف بکند. دولت اینجا هم، ملت هست، همه چیز دست ملت است. دولت هم مخالفت نمی کرد برای اینکه دولت هم وقتی ببیند که یک مرکزی مرکز جاسوسی است که نمی تواند بپذیرد که به عنوان یک مرکز دیپلماتیک. وقتی این طور شد راجع به آن را نگذارید پهلوی آن شلوغهایی که کرده اند، آنها یک مسائلی است، این مسأله دیگر است این یک مسأله ملی است که ملت ما همه شان با هم موافق اند در اینکه این لانه باید از بین برود. و ما دیگر اجازه این را نمی دهیم که در مرکز ما، در محل ما یک مرکز جاسوسی برای جاهای دیگر بشود. این اجازه را نخواهیم داد. ملت هم نخواهد داد. دولت هم نخواهد داد. پس قضیه گرفتن جوانها آنجا را، این را حساب نکنید که این هم جزو شلوغیهاست. این اساسی است که برای رهایی یک ملت است نه اینکه جزو شلوغیهاست که شما کردستان را یا چیز را یک چیز حساب می کنید. آذربایجان را اینجا، همردیف او، ردیف او نیستند. یک مسأله است آن یک مسأله است، آنها هم چیزی نیست. نه اهالی کردستان با ما مخالفند و نه اهالی آذربایجان. همه شان اعلام همبستگی به جمهوری اسلامی کردند. آخر چطور امکان دارد این معنا که یک طایفه ای از مسلمین با اسلام بد باشند، یک طایفه ای که می روند نماز می خوانند، یک طایفه ای که قبله شان مکه است، یک طایفه ای که کتابشان قرآن است همه اینها را بگویند لکن شمشیر بکشند بر روی اسلام؟ این معقول نیست یک چنین چیزی. آنها که این کارها را می کنند یک اشخاصی هستند که اغفال می کنند یک دسته ای را. توجه به مسائل دیگر نمی گذارند پیدا بکنند. اینها هم مهم نیستند. اینها چیزی است که قابل حل است و شما از این جهت هم متأسف نباشید.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
📔(صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۳۲۲ - ۳۳۲)
. انتهای پیام
..........
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
شهید آقاحسن باقری.m4a
1.73M
صدای خوشگلو فقط شهدا داشتن♥️
#گوش_بدیم
محتوای تشکیلاتی بصیرانه
@basiraneh
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَ مُنْذِرِينَ لِئَلاّٰ يَكُونَ لِلنّٰاسِ عَلَى اَللّٰهِ حُجَّةٌ بَعْدَ اَلرُّسُلِ وَ كٰانَ اَللّٰهُ عَزِيزاً حَكِيماً
فرستادگانی مژده رسان و بیم دهنده (برانگیختیم) تا مردم پس از ارسال پیامبران، عذر و بهانه ای در برابر الله نداشته باشند.و الله، غالبِ باحکمت است
النساء(آية: 165)
صفحة : 104
🔺انذار را معمولا به «بیم دادن » ترجمه می کنند ولی کاملا ر سا نیست. زیرا بیم دادن ترجمه تخویف است.
مثلا اگر کسی در محلی عبور می کند شخصی ناگهان در جلوی پایش ترقه ای را به زمین بزند، او می ترسد. این را تخویف می گویند ولی انذار نیست.
انذار #اعلام_خطر است یعنی اگر آینده خطرناکی در پیش روی کسی قرار داشته باشد اگرشما از حال به او خبر بدهید و او را بترسانید، این نوع خاص از ترساندن را انذار می گویند.
بنظر می رسد که واژه «هشدار» که امروز در فارسی معمول شده است با این مفهوم نزدیکتر است
🚩#شهید_نواب_صفوی در حال #انذار مقتدرانه و دلسوزانه #ملک_حسین اردنی!
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
تصویر بالا :
▪️#مصدق در اوج پیروزی با پشتیبانی آیت الله کاشانی و همت و فدا کاریهای فدائیان اسلام و مردم آزادیخواه .☝️
روحانی سیدی که در سمت چپ مصدق زیر بال او را گرفته است شمس قنات آبادی است ، عامل نفوذی فاسدی که در بیت آیت الله کاشانی و اطرافیان مصدق و عمال طاغوت نقش عمده و کلیدی داشت و از عوامل اصلی دامن زدن به اختلاف بین ارکان اصلی نهضت ملی (آیت الله کاشانی ، شهید نواب صفوی و مصدق) بود .
▪️ وی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با کنار نهادن لباس روحانیت وتراشیدن ریش وپوشیدن کت وشلوار وکلاه شاپو و کراوات با کمک و توصیه سر لشگر زاهدی، ، نماینده مجلس شاهنشاهی گردیدو جالبتر آنکه یکی از معشوقه های صیغه ای تاج الملوک بیوه رضا شاه شد .
تصاویر زیرین :
دست بوسی و خضوع ذلیلانه مصدق (بت اعظم ملیون) دربرابر طاغوت وهمسرش ثریا بختیاری !
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
🔸🔸🔸
🔸1⃣
🔸
🔹#مصدق در كلاس اول سیاست
در تاریخ معاصر ایران هیچ گفتاری دقیقتر از نطق مرحوم شهید #مدرس كه در مجلس ششم ایراد شد برای شناخت #مصدق گویا نیست ایشان چنین میفرماید:
" سیاست علمی است مانند علوم دیگر كه مدارجی دارد... . پایه و كلاس اول سیاست عوام فریبی است و من با نبوغهایی كه در آقای #مصدقالسلطنه سراغ دارم یقین دارم كه ایشان همیشه در كلاس اول سیاست مداری خواهد ماند و به كلاس دوم هرگز ارتقا پیدا نخواهد كرد، عمر من كفاف نمیدهد ولی مردم ایران و شما نمایندگان بیست سال بعد از این خواهید دید كه این #مصدقالسلطنه در همان كلاس اول باقی است و آن روز تصدیق خواهید كرد كه #مدرس در شناختن #مصدقالسلطنه اشتباه نكرده است. "
#مدرس بزرگوار چند سال بعد از این نطق در نهایت مظلومیت توسط جلادان رضا پهلوی به شهادت رسید اما #مصدق كه همان دوران در قریه احمدآباد به زندگی خود مشغول بود و حتی داماد وی یعنی "احمد متین دفتری " به سمت نخستوزیر نیز نائل شد و ناگهان بعد از شهریور 20 از محاق خارج شد و بانطقهای آتشین، ناگهان خود رادر افكار عمومی مطرح كرد. به عنوان نمونه وی در سال ۱۳۳۱ و در حالی كه برفراز دستان حسین مكی و شمس قناتآبادی بود در میدان بهارستان و در مقابل مجلس شورای اسلامی ملی فریاد زد: اینجا دزدگاه است هر كجا كه مردم باشند؛ آنجا مجلس است!
🔘شرح خیانتهای غیرقابل اغماض دكتر مصدق كه نهضت ملی را به شكست كشانید، خود حدیثی مفصل است اما شاید یكی از مهمترین فصول این شرح غمبار برخوردهای ناجوانمردانه #مصدق و جبهه ملی با فداییان اسلام و #شهید_نواب_صفوی باشد كه حقا و انصافا نمود بارز قدر ناشناسی از جریانی است كه نقش اساسی در جریان ملی شدن نفت را ایفا كرد.
(حركت مذمومی كه هم اكنون نیز در شكل تحریف تاریخ از سوی برخی تاریخنگاران فرمایشی در جریان است).
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
🔸🔸🔸
🔸2⃣
🔸
🔹#مصدق
🔹 نقش مهم فداییان اسلام در ملی شدن نفت و تحریف تاریخ
🔸بعد از آنكه در 6 تیر ماه 1329، رزمآرا كابینه خود را به مجلس معرفی كرد و در سیزدهم همان ماه كابینه وی رای اعتمادگرفت. مسیر تحولات وارد مرحله نوینی شد زیرا انگلستان كه جریان را به سود منافع خود ارزیابی نمیكرد با وارد كردن یك چهره نظامی كه در راس ارتش نیز قرار داشت آخرین نیز تركش خود را در كمان نهاد. حضور رئیس ستاد ارتش در راس دولت در نظام پهلوی كه نظامی گری یكی از چهرههای بارز آن بود و ارتش همواره ركن مهمی از قدرت را تشكیل میداد نشان بارز حیاتی بودن اوضاع برای انگلستان و اهمیت رزمآرا در آن اوضاع میباشد.
🔸در 26 آذر ماه 29 (یا29بهمن1329) پیشنهاد ملی كردن صنعت نفت باامضای: محمد مصدق، بقایی، عبدالقدیرآزاد میرسید علی بهبهانی، عباس اسلامی، کاظم شایگان، حسین مكی، حائری زاده، محمود نریمان و اللهیارصالح به مجلس شورای اسلامی ملی تقدیم شد.
همانگونه كه ملاحظه می شود تا این هنگام #مصدق نقش چندان بارزی در جریان ملی شدن صنعت نفت ندارد بلكه صرفا به عنوان یك نماینده در كنار نمایندگان دیگر به فعالیت مشغول است و بعد از ارائه این طرح نیز تحرك بارزی از وی مشاهده نمیشود.
جریان ملی شدن صنعت نفت روال عادی خود را طی میكرد تا آنكه سپهبد رزمآرا به اشاره ارباب خارجی خود نقش اصلی را در مقابله با این جریان بر عهده گرفت و طی نطقی گستاخانه در مجلس ملت ایران را صراحتا برای اداره صنعت نفت بیلیاقت خواند. بعد از این واقعه و با به بنبست رسیدن روند پارلمانی در مقابل تهدید صریح رزمآرا، همگان كلیدحل مشكل را در دست #فدائیان_اسلام یافتند و شهید بزرگوار #نواب_صفوی برای شكستن این سد، #خلیل_طهماسبی را مامور كرد.
#خلیل_طهماسبی كه از مدتها قبل مترصد فرصتی برای ادای وظیفه خود بود نیز به نحو احسن از پس این ماموریت برآمد و در مراسم ختم آیتالله فیض قمی در مسجد امام فعلی در تاریخ 16 اسفند 1329 در عملیاتی شجاعانه، رزمآرادر حالی كه در میان محافظان خود وارد مسجد شده بود به هلاكت رسانید.
🔸یكی از تحریفات تاریخ نگاران فرمایشی در مخدوش كردن چهره #فداییان_اسلام به مسئله ترور رزمآرا مربوط میشود.
این تاریخ نگاران كه از یك سو نمیتوانند تاثیر قتل رزمآرا در جریان ملی شدن صنعت نفت انكار كنند و از سوی دیگر نمیخواهند این افتخار را به نام صاحب واقعی آن یعنی #فدائیان_اسلام ثبت كنند به دستاویزهایی
متشبث میشوند كه بعضا مضحك است.
🔸این تاریخنگاران با استناد به اصرار "اسدالله علم "- كه در آن دوران وزیر كار كابینه رزمآرا بود- برای حضور نخستوزیر در این مجلس ختم و شایعات بعد از این ترور در مورد كودتای رزمآرا برای تشكیل جمهوری در ایران و انتقال پایتخت از تهران و حتی كشف اسكناسهایی با عكس رزمآرا میكوشند تا این ترور را به شاه نسبت دهند و حتی شلیك گلوله از جانب #خلیل_طهماسبی را نیز منكر میشوند در حالی كه اسناد معتبر تاریخی حكایت از آن دارد كه سران جبهه ملی در منزل آیتالله كاشانی از #فدائیان_اسلام درخواست میكنند تا در مورد مسئله رزمآرا تصمیم قاطعی اتخاذ شود.
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
🔸🔸🔸
🔸3⃣
🔸
🔹(زندانی شدن فداییان اسلام بعد از ملی شدن نفت توسط مصدق)
در تاثیرگذاری ترور رزمآرا در جریان ملی شدن تنها ذكر این نكته كافی است كه بعد ازآنكه ترور رزمآرا به اطلاع مهندس كاظم حسیبی از چهرههای شاخص جبهه ملی رسید.
وی به ساعت خود نگاه كرد و گفت:
از این ساعت نفت ما ملی شد اما افسوس كه بعد از این جان فشانیها و فداكاریهای نواب صفوی و یارانش ، مصدقالسلطنه بعد از آنكه در یك كش و قوس در تاریخ 6 خرداد 1330 به مقام نخستوزیر رسید به جای برخورد با دربار و احزاب گوناگون وابسته كه مشغول توطئه برای مسلط كردن دوباره بیگانگان بر مقدرات كشور بودند ،نوك تیز حمله خود را به سمت نواب صفوی گرفت ودر تاریخ 14 خرداد یعنی 8 روز بعداز زمامداری، نواب صفوی را به زندان افكند و تا 14 بهممن 1331 یعنی مدت 20ماه نواب صفوی را در زندان نگه داشت.
🔹البته دكتر غلامحسین مصدق فرزند دكتر مصدق برای توجیه اقدام پدر خود به نكتهای اشاره میكند كه در هیچ كدام از تواریخ معتبر به آن اشاره نشده است و به نظر میرسد حاصل ذهنیت پردازیهای دكتر غلامحسین مصدق باشد.
وی میگوید: بعد از پاسخ پدرم به فدائیان اسلام در مورد اولویت مبارزه با انگلیس بر اجرای احكام اسلام آنها در پاسخ، نامهای با جوهر قرمز رنگ به عنوان پدرم فرستاده و او را تهدید كرده بودند كه خودت پسرانت و نوههایت را خواهیم كشت.
پدرم به من و احمد(فرزند دیگر مصدق) گفت ما وارد مبارزهای شدهایم كه محتمل است به قیمت جانمان تمام شود نه تنها برای من برای همه شما خطر هست
📔(در كنار پدرم مصدق- خاطرات دكتر غلامحسین مصدق- صفحه 62)
در این ادعا تناقض مهمی به چشم میخورد كه همانا تهدید به قتل فرزندان و نوادگان مصدق از جانب فداییان اسلام است كه به جد با روحیات جوانمردانه نواب صفوی در تعارض است.
و آیا در دورهای كه احزاب وابسته به بیگانه آزادانه تحصن و تجمع برپا میكردند باید تحصن آرام فداییان اسلام در اعتراض به زندانی شدن رهبر خود توسط چتربازان وحشیانه در هم شكسته شود؟
این آیا و صد آیا مانند آن گم گوشههای بسیاری از تاریخ معاصر ایران در مورد برخورد دور از مروت و انصاف با فداییان اسلام را روشن میسازد.
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
وقتی #شهید نواب با شاه ملاقات کرد به او چه گفت؟
#شهید_نواب_صفوی به جهت لغو حکم اعدام یکی از شاگردانش به دیدار محمدرضا پهلوی میرود. در مورد این دیدار میگوید: وقتی به دربار رفتم آقای جم وزیر دربار به من گوشزد کرد ملاقات با اعلیحضرت عرفی دارد، از جمله تعظیم به وی، رعایت زمان ملاقات و...، ولی من گوشم بدهکار این حرفها نبود، به نزد شاه که رسیدم تعظیم نکردم بلکه سلام دادم و سر جایم ایستادم، به ناچار شاه دستش را دراز کرد و با من دست داد و پرسید: آقای نواب صفوی چه میخوانید؟ من شنیده ام شما طلبه هستید و درس میخوانید، ما آمادگی داریم هزینه تحصیل شما را تأمین کنیم.
شهید نواب صفوی در ادامه میگوید: دستم را محکم بر روی میز کوبیدم و گفتم: من درس هستی و سیاه مشق زندگی میخوانم، من به شما نصیحت میکنم باید از فلسطین حمایت کنید و همراه با مردم مظلوم و فقیر باشید.
👌پس از پایان وقت ملاقات، شاه به وزیر دربار میگوید: این سید مثل یک افسر که با سرباز صحبت میکند با من صحبت کرد و اصلا انگار نه انگار شاهی وجود دارد.
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
🔸امانت بزرگ
امام خمینی(ره):
این اسلام امروز در دست همه ماها، سرتاسر کشورهای اسلامی و خصوصاً ایران که جمهوری اسلامی- انسانی را در این کشور اعلام کرده؛ امانت است؛ امانت بزرگ است. این امانت به دست ماهاست چنانچه به این امانت خیانت بکنیم؛ خیانت به اسلام است- خیانت به احکام نورانی خداست؛ و خیانت به ملتهای ضعیف است.
http://emam.com/posts/view/28669
✅ @EMAM_COM
تصویر نامه شهید نواب به مصدق ☝️
🔸🔸🔸
🔸4⃣
🔸
📃نامه شهید #نواب_صفوی به دكتر #مصدق 👇
هوالعزیز
8 شوال المكرم 372 ه. ق
30 خرداد ماه 1332 ه. ش
آقای دكتر محمد مصدق نخستوزیر.
پس از سلام شما و مملكت در سختترین سراشیب سقوط قرار گرفتهاید چنانچه احساس كرده و معتقد شده باشید كه نجات بخش شما و مملكت، اجرا برنامه مقدس پیغمبر اكرم (ص) میباشد و پس از تمام جریانات گذشته آماده اجرا احكام مقدس اسلام باشید، قول میدهم كه شما و مملكت را با یاری خدای توانا و به بركت اجرا احكام و تعالیم عالیه اسلام از هر بدبختی و سقوط و فسادی حفظ نمود به منتهای عزت و سعادت معنوی و اقتصادی برسانم.
🔸تهران- به یاری خدای توانا
🔸سیدمجتبی نواب صفوی
#فدائیان_اسلام
#شهید_سید_مجتبی_نواب_صفوی
#سید_محمود_ضیائی
@sayyedmojtabanavvabesafavi
«امریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از امریکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر. همه از هم بدتر؛ همه از هم پلیدتر.
اما امروز سر و کار ما با این خبیثهاست!
با امریکاست. رئیس جمهور امریکا بداند- بداند این معنا را- که منفورترین افراد دنیاست پیش ملت ما. امروز منفورترین افراد بشر است پیش ملت ما»
🎤"از سخنرانی #امام_خمینی 4 آبان 1344 در مورد تصویب لایحه کاپیتولاسیون"
.........
نواب و ما ادراک ما نواب
الاسلام یعلوا ولا یعلی علیه ،اسلام برتر از همه چیز و هیچ چیز برتر از اسلام نیست
نه شرق ، نه غرب،اسلام بهترین است
No east No west Islam is The Best
"فدائیان اسلام"
@sayyedmojtabanavvabesafavi