eitaa logo
قول سدید
212 دنبال‌کننده
212 عکس
80 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بلوغ سیاسی اصلاح طلبان! 🔸روزنامه آرمان در سرمقاله 15 تیر خود در تحلیلی نوشته است که «دولت نیاز به حمایت و پشتیبانی و همراهی دارد و در شرایط کنونی که وارد یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه شده‌ایم بیش از هر زمان دیگری قوه مجریه نیازمند تدارک و تفاهم و تعامل است.»  نویسنده آنگاه برای تایید این مطلب، مثالی بیان کرده و ماجرای مصرف سوخت و بنزین را به میان می‌کشد و با تاکید بر قاچاق سوخت و توزیع غیرعادلانه بنزین می‌نویسد: «هرگاه دولت در این زمینه خیز بر می‌دارد فضاسازی‌ها آغاز می‌شود وعوارض تورمی آن همه را نگران می‌سازد وموضوع به تعویق می‌افتد وهر چه می‌گذرد شاهد رکورد‌های جدید مصرف بنزین می‌شویم، رکورد‌هایی که در دنیا مشابه کمتری دارد.» نویسنده اما چاره کار را موضوع نوشتار خود نمی‌داند، با مظلوم جلوه دادن دولت محبوب خود، عدم اتخاد تصمیم درست را به گردن عده‌ای موهوم می‌اندازد که با تحریک مردم و فشار بر دولت، کاری می‌کنند که دست و دل دولتمردان برای تدبیر سیاست درست بلرزد! اصل مطلب که باید دولت را در شرایط سخت امروز حمایت کرد حرفی درست است اما به نظر می‌رسد می‌توان در مثالی که ایشان آورده است مناقشه کرد و شاید از آن به یک روند ثابت در دولت رسید! آن روز که دولت محترم با ادعای واهی، بنزین پتروشیمی را حذف کرد بسیاری از کارشناسان هشدار چنین روزهایی را به دولت می‌دادند، اما به نظر آنچه نویسنده به منتقدان و مخالفان دولت نسبت داده بهترین وجهش را دولت داراست، چرا که با تصمیمات سیاسی و جناحی به نظر کارشناسان وقعی نمی‌نهاد و بعضا مانند نویسنده محترم آنها را به مخالفت و فضاسازی علیه دولت متهم می‌کرد! در همین رابطه موضوع حذف کارت سوخت نیز چنین بود؛ دولت بی‌توجه به نقدهای کارشناسانه، و حتی می‌توان گفت از سر لجاجت، یک شبه کارت سوخت را حذف و زمینه توزیع ناعادلانه سوخت و قاچاق بنزین را فراهم کرد و اینک پس از چند سال و تحمیل خسارتهای فراوان مادی به کشور، حکم به بازگشت کارت سوخت داده‌اند! همین روند در مورد مسکن مهر، وارد کردن روغن پالم و ... نیز مشاهده می‌شود. اگر دولت به حرف منتقدان توجهی ندارد و آنها را به جهنم حواله می‌دهد آیا امروز منتقدان باید مجددا ناسزای دیگری از حامیان دولت بشنوند و متهم به اخلال در کار دولت شوند؟ آیا دولت در زمان تصویب برجام گوشی برای شنیدن سخنان منتقدان داشت؟ به نظر می‌رسد این یک روند در دولت فعلی است که خود را عقل کل و تصمیمات خود را بهترین تصمیم می‌داند و اگر کسی نقدی کارشناسی بیان کند متهم به تحجر، کم سوادی، عهد حجری، کم عقل و ... می‌شود! این بدان معناست که دولت علاقه‌ای به همراهی ندارد و ترجیح می‌دهد تک و تنها در تصمیم‌گیری‌ها حاضر باشد. البته ادامه این روند این گونه است که حاضر به پذیرش اقدامات خود نبوده و وضع موجود را که حاصل عملکرد و در پاره‌ای از موارد لجاجت، اقدامات سیاسی و جناحی خودشان است را تقصیر دیگران می‌دانند! نگارنده نیز با مقاله نویس آرمان هم نظر است که «کاملا آشکار است که مشکل اصلی کشور ما در مقابل زورگویی و قلدری بیگانگان همین مشکلات درونی است. اگر هیچ‌یک از سیاستمداران و جناح‌ها در هیچ شرایطی حتی آنجا که رقابت‌ها و منافع جناحی اقتضا کند حاضر به لطمه خوردن انسجام داخلی نشوند واقعا امکان موفقیت حداکثری در برابر فشارهای حداکثری وجود دارد». شاید بتوان این سخنان را حمل بر بلوغ سیاسی اصلاح‌طلبان نمود. حافظه سیاسی ملت به یاد دارد که در سال 88 در حالی که فشار دشمن خارجی وجود داشت و روز به روز تحریمها بیشتر می‌شد، اصلاح‌طلبان و هم مسلکان آنها چگونه بر تنور اختلافات داخلی و قانون شکنی می‌دمیدند و بر ملت و دولت وقت می‌تاختند و هیچ نصیحت و سفارشی مبنی بر حفظ آرامش و کمک به دولت را بر نمی‌تابیدند. امروز به هر دلیل اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط خطیر فعلی، منافع ملی و سرنوشت کشور از مسائل جناحی و قبیله‌ای بالاتر است! مطلبی که ده سال قبل تفهیم آن به اصلاح‌طلبان کار دشواری بود. آن زمان نیز تحریم و فشار دشمن وجود داشت اما ظاهرا آقایان اصلاح‌طلب این پرسش برایشان به وجود نیامده بود که «آیا تضعیف دولت تضعیف همه نیست؟ آیا شکست برخی از برنامه‌ها متوجه کل کشور و انقلاب نمی‌شود؟ آیا مخالفان دولت آنقدر بزرگوار هستند که موفق شدن دولت را موفق شدن خود هم بدانند؟» شاید پرسش آخری این بیان باشد که «ما اصلاح طلبان آن زمان این بزرگواری را نداشتیم تا موفق شدن دولت را موفقیت خودمان بدانیم اما امروز که خود در قدرت هستیم توقع این بزرگواری را از منتقدان و مخالفان دولت داریم که به حمایت دولت بپردازند.» البته توقع این است که اصلاح‌طلبان و دولتمردان هم این بزرگواری را داشته باشند که حمایت از دولت را قدر بدانند و همچون گذشته، هنگام انتخابات هر چه تهمت و ناسزا دارند بر سر مخالفان خالی نکنند.
🔰منطق برجامی پیرامون حجاب! 🔹آنچه خانم منصوری از آن به عنوان مقاومت و اعتراضی با پرچمی مشخص یاد می‌کند اقلیتی هنجارشکن هستند که از خارج خط می‌گیرند و یقینا نماد همه مردم ایران نیستند و چنانچه مشاهده شد یکی از همین افرادی که خانم منصوری از آن‌ها به عنوان جریان مقاومت یاد می‌کند هماینک در آمریکا و در آغوش دشمنان ملت ایران است. افرادی که با پول و دستور دشمنان کشور به طور سازمان‌دهی شده علیه حجاب و دستورات دینی و حکومت اسلامی سخن می‌گویند نه نماینده مردم ایران هستند نه حتی نماینده زنان! اینکه ممکن است به دلیل قرابت فکری اقدامات این افراد، خانم منصوری را جو زده نماید نمی‌تواند استدلال و دلیلی برای مقابله با حجاب از سوی زنان ایرانی تلقی شود! تعمیم این اقدامات کم فروغ و کم تعداد به زنان ایرانی، ظلم و اهانت آشکار به بانوان عفیف و متین ایران است. 🔹ایشان به جای آنکه پیشنهاد دهد که به ماموران آموزش کافی برای مواجه شدن با مجرم داده شود و یا آنکه از صدا و سیما و نهاد‌های فرهنگی بخواهد نقشه شوم دشمنان در اختلاف افکنی بین ملت را تبیین کند، پیشنهاد عقب‌نشینی می‌دهد چرا که از پیش، غلبه را با رسانه‌های غربی می‌داند. این همان منطقی است که در کشور تمام قرارداد‌ها و معاهده‌های استعماری را می‌پذیرد تا بهانه‌ای برای اخم غربی‌ها وجود نداشته باشد! سند ۲۰۳۰، برجام، fatf و نمونه‌های دیگری از برونداد این منطق است. منطقی که با همین راهکار عزت ایرانی را به حراج گذاشت گویا قصد کرده عفت و حیای ایرانی را نیز با همین روش به باد دهد! حاشا و کلا! 🔹به نظر می‌رسد این در میان اصلاح طلبان امری نهادینه شده است که مردم تنها بخشی از مردم شهرنشین و غالبا تهرانی هستند که نظر و عمل آن‌ها از نظر ایشان نظر اکثریت تلقی می‌شود! امروز در سرتاسر ایران زنان بسیاری بدون حضور گشت ارشاد و تنها بر اساس اعتقاد و پایبندی به شرع و قانون با وقار و حجاب دینی مشغول کار و زندگی هستند و در روستا‌ها و شهر‌های کوچک به کشاورزی و چوپانی و ... مشغول هستند و اگر ایشان قرار به گردن نهادن به نظر اکثریت زنان ایرانی هستند بهتر است حق و حقوق همه زنان ایران را در همه نقاط ایران به رسمیت بشناسند و برای همه بانوان ارزش و منزلت و کرامت قایل باشند و زنان کشور را طبقه بندی نکنند! 🌐متن کامل http://rasanews.ir/002Za4
🔴راه مقاومت از برائت می گذرد 🔻انسان هنگامی که دشمن را دشمن نداند و در دل از او قطع امید نکرده باشد، نمی‌تواند در برابر فشار‌های او نسخه مقاومت بپیچد؛ چرا که به قدرت و مکنت او امید دارد تا بدین وسیله گره از کار خود باز کند! در تعابیر قرآنی تاکیده شده است که دشمنان خدا را به عنوان، ولی انتخاب نکنید چرا که شخصی که تحت ولایت دشمن قرار گرفت، و او را دوست پنداشت، راه سازش برایش گواراتر است و با اسم عقلانیت و توجیه منافع ملی تن به تسلیمی می‌دهد که نه با عقل سازگار است و نه منافع ملی را تامین می‌کند بلکه ضررش به مراتب بیشتر از مقاومت است. 🔻سخن از مقاومت و منشا یا موانع آن آنگاه اهمیت بیشتری مییابد که دانسته شود جمهوری اسلامی ایران، الهام بخش مقاومت در جهان اسلام بلکه تمام دنیاست و جبهه‌های مقاومت در منطقه منبعث از انقلاب ایران است. به تعبیر رهبری ایران دولت مقاومت است و آنچه در مورد ریشه و مانع مقاومت بیان شد نه تنها در اشخاص و سازمان‌ها بلکه در روح کلی حکومت باید جریان و سریان داشته باشد و زمانی این امر به طور کامل محقق می‌شود که همه مجموعه‌های نظام در این مسیر حرکت کنند در غیر این صورت وجود برخی افراد یا بخشی از نهاد‌های واداده راه مقاومت را کند و پیروزی ملت را به تاخیر می‌اندازند ⬜️متن کامل 👇👇 🌐 rasanews.ir/002Zie
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا _____________________🍃 #یادداشت | رابطهی مستقیم برائت و مقاومت 📌تا وقتی فرد به دشمن خوش بین است و امضای او را تضمین می‌داند قدم به قدم در برابر دشمن کوتاه می‌آید و از آن سو دشمن برای عقب نشینی حد یقفی نمی‌شناسد. 🔶در نگاه امام برائت ریشه و منشا مقاومت است. ایشان در این پیام با اشاره به مقاومت مردم فلسطین سرچشمه این مقاومت مردمی را نه در وطنگرایی و نه تدابیر سیاستمداران می‌داند بلکه به تعبیر ایشان: «شکی نیست که این آوای اللّه اکبر است، این همان فریاد ملت ماست که در ایران شاه را و در بیت المقدس غاصبین را به نومیدی کشاند. این تحقق همان شعار برائت است که ملت فلسطین در تظاهرات حج دوشادوش خواهران و برادران ایرانی خود فریاد رسای آزادی قدس را سر داد و مرگ بر امریکا، شوروی و اسرائیل گفت، و بر همان بستر شهادتی که خون عزیزان ما بر آن ریخته شد او نیز با نثار خون و به رسم شهادت آرمید. 🔶آنگاه که حس برائت در انسان وجود آمد، به جای همکاری با دشمنان، نگاه به درون دارد و اینک هنگامه جهاد کبیر است «فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کَبیرًا» (فرقان:۵۲) مقدمه مبارزه و مقاومت با کفار عدم تبعیت و یا اعلام تنفر از آنهاست. 🔶سخن از مقاومت و منشا یا موانع آن آنگاه اهمیت بیشتری مییابد که دانسته شود جمهوری اسلامی ایران، الهام بخش مقاومت در جهان اسلام بلکه تمام دنیاست و جبهه‌های مقاومت در منطقه منبعث از انقلاب ایران است. ✍ مهدی عامری #برائت #برائت_از_مشرکین #حجاب #اشرافیت #مقاومت 🌐rasanews.ir/002Zie 🆔 @rasanews_agency
http://www.paper.resalat-news.com/newspaper/item/55939
🔰وزارت زنان مخالف اسلام یا مخالف نظر روحانی؟ 🔹در مورد حقوق شهروندی و به خصوص مسائل زنان نیز این دو بزرگوار ضمن حمله به رقبای خود، وعده‌هایی بیان شد که به نظر می‌رسد کارکردی جز تبلیغات انتخاباتی نداشته است! مشارکت بیشتر زنان در امور دولتی و وزارتخانه‌ها از جمله همین وعده‌ها بود که در عمل در کابینه دولت تعداد زنان افزایش قابل توجهی نداشت و حتی در سطح معاونین که نیازی که به رای مجلس نیز ندارد آقای روحانی ترجیح داد از تعداد کمی از بانوان استفاده نماید! 🔹آنچه در این بین شایسته نیست و بی‌اخلاقی جلوه می‌نماید این است که مانند خیلی از امور دیگر این ماجرا نیز تقصیر دیگران انداخته شود و باز مانند بسیاری از وعده‌های به جای پاسخگویی با قیافه طلبکارانه سخن گفته شود! 🔹آقای غرویان از روحانیون حامی دولت و مبلغان شخص آقای روحانی دوران ریاست جمهوری در یادداشتی در روزنامه آرمان ملی (18 مرداد، ص1)، طوری القا نموده است که گویا از بیرون دولت و بخشی از فقها و رقبای سیاسی دولت، مانع از حضور وزیر زن در کابینه هستند 🔹در همین کشور و کمتر از ده سال قبل در وزارت بهداشت، «خانم دستجردی» چندین سال به عنوان وزیر فعالیت می‌کردند و از مجلس اصولگرا رای اعتماد گرفتند و جدای از ایشان دو زن دیگر دیگر به عنوان وزیر به مجلس معرفی شدند که نه به خاطر جنسیت، که به دلیل برنامه‌ها و مانند هر وزیر معرفی شده‌ای که ممکن است رای اعتماد نگیرد، به درون کابینه راه نیافتند! 🔹هنگامی که آقای غرویان از رقیب سیاسی به عنوان مخالف وزارت زنان سخن می‌گوید منظور چیست؟ یا ایشان دچار نسیان و غفلت نسبت به گذشته شده‌اند و یا رو به تغافل و تجاهل می‌آورند! 🔹اگر آقای روحانی با اختیاراتی که دارد علاقه یا اعتقادی به حضور زنان کابینه ندارد و یا از نظر ایشان در کشور بانویی شایسته حضور در کابینه نیست ارتباطی با رای فقها و نظرات رقبای سیاسی ندارد چرا که تجربه چنین امری در کشور آن هم از سوی رقیب سیاسی دولت فعلی وجود دارد! 🔹وقتی امری واقع شده است، دلیلی ندارد برای امکان آن استدلال آورده شود و با این پیش‌فرض نادرست به دیگران تاخته و اتهام زده شود که «چون مي‌دانند اگر وارد بحث‌هاي فقهي و علمي شوند، استدلال‌هاي قدرتمندي براي به کرسي نشاندن حرف خود ندارند، در نتيجه تلاش مي‌کنند بدون ورود به بحث فقهي، دين را ابزار قرار دهند تا به مطامع سياسي خود دست يابند.» 🔹خوب است آقای غرویان به جای حمله به رقبا، این پرسش را از آقای روحانی بپرسد که با وجود اینکه در دولت قبل وزیر زن بوده است چرا ایشان با وجود فرمایشاتی که دارند از این موضوع سر باز می زند؟ آیا این مورد جز تمام مواردی مانند مسکن مهر، کارت سوخت و ... است که چون در دولت قبل انجام شده باید در دولت فعلی آن را ترک کرد؟ 🌐 متن کامل http://www.paper.resalat-news.com/newspaper/item/56907
🔰"دعای عرفه" الگویی برای برنامه‌ریزی فرهنگی ➖یکی از عوامل مهم گسترش دعای عرفه پیوند این دعا با قیام حسینی(ع) است که با عنصر ایثار و عدالت‌خواهی گره خورده است و با عاطفه انسانی درگیر می‌شود. 🔵امروز پس از ۲۰ سال دعای عرفه چنان جایی دربین مردم باز کرده است که در سال‌های اخیر هر مسجد و مکان مقدسی مملو از دلسوختگانی است که برای تضرع و عرض نیاز به محضر پروردگار ساعت‌ها دور هم می‌نشینند دعا می‌خوانند و اشک می‌ریزند و برای فقر خودشان و غریبی امامشان ناله سر می‌دهند. 🔵دعا چنان خاصیت اعجاب انگیزی دارد که در مسیر وحدت بین مسلمین و حتی سایر ادیان می‌تواند موثر باشد. یکی از سایت‌هایی که در جهان عرب به تبلیغ تشیع می‌پردازد اعلام کرده است که یکی از پر بازدیدترین بخش‌های سایت که غالبا توسط کشور‌های با جمعیت اهل سنت مورد توجه قرار گرفته است، بخش ادعیه سایت است. 🔵نمونه دیگر این دست مراسم‌ها که با تنیده شدن با قیام کربلا همچون نهالی به سرعت درختی تنومند بدل گردید مراسم شیرخوارگان حسینی در جمعه اول ماه محرم است. این الگو نشان می‌دهد با استفاده از فرهنگ حسینی و کربلایی می‌توان بسیاری از افراد را با حقایق دینی آشنا نمود. ✍ 🌐rasanews.ir/002aLy
🔰 پیام هاشمی از خواب به روحانیت 🔷نویسنده نوشته است: «نقل موثقی است که در اولین روز‌های بعد از رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از بزرگان، آیت‌ا... هاشمی را در خواب دیده و پرسیده بود که در چه حالی؟ و آیت‌ا... هاشمی با حالتی خاص پاسخ داده بود که من خوبم ولی نگران عاقبت شما‌ها (روحانیت) هستم.» 🔹افراد معمولا در امور شخصی خود نیز کمتر به خواب‌ها و خیالات خود بها می‌دهند چه رسد به امور سیاسی و کشورداری که معمولا با حب و بغض و مسایل جناحی نیز گره خورده است! 🔹بر فرض آنکه خواب مذکور جز رویا‌های صادقه باشد باز مشکل دیگری به وجود می‌آید که چگونه از این کلام، کلیت روحانیت به ذهن رسیده است؟ البته نویسنده نام بزرگواری که این خواب را دیده است را بیان نکرده است، اما می‌توان با احتمال بالا حدس زد که یکی از حامیان و ارادتمندان مرحوم هاشمی بوده است، از این رو شاید منظور مرحوم هاشمی در این رویای صادقه از «شماها» طیفی از افراد یا روحانیونی بوده است که اطراف آقای هاشمی بوده‌اند و از ایشان حمایت می‌کرده‌اند و لذا مرحوم هاشمی از برزخ برای این یاران خود اظهار نگرانی کرده است تا منش و خوی زندگی و مواضع خود را تغییر دهند!   🔹از این منظر، کلام رازآلود مرحوم هاشمی تایید منتقدانی است که سال‌هاست به برخی روحانیون هشدار داده‌اند که زی طلبگی و مردمی و آخوندی باید مراعات شود و دامان روحانیت از اشرافیت و رانت خواری و آقازادگی و فساد خانوادگی پاک و مبری باشد! 🔹افزون بر این آنچه در فحوای کلام نویسنده است این روحیه انحصاری و مستبدانه است که افراد را به صرف داشتن لباس روحانیت از نقد مبرا می‌داند، و البته به همین مقدار انحصار نیز بسنده نکرده و روحانیت را برخی روحانیون مسئول از جمله آقای هاشمی و ناطق و روحانی خلاصه کرده است و رای مردم به آقای روحانی را رای به روحانیت می‌داند و لذا نقد و ناکارآمد نشان دادن دولت را تخریب روحانیت عنوان می‌کند و شکست روحانی را مساوی با ناکارآمدی روحانیت در اداره کشور بیان می‌دارد 🔹از سوی دیگر وقتی مردم می‌بینند برخی روحانیون غالبا با وجهه سیاسی بدون توجه به درد و رنج مردم از هر تصمیم دولت حمایت می‌کنند، عصبانی شده و از این گونه روحانیون رویگردان می‌شوند. نویسنده بهتر است به دولت محترم سفارش کند تا طبق وعده‌هایی که به مردم داده است عمل کند تا مردم عملا به چشم ببینند و احساس کنند که دولت کارآمد و این امر در زندگی آن‌ها تاثیر داشته است! 🔹برای اعتلای روحانیت و هشدار به این صنف نیازی به خواب و رویای مرحوم هاشمی نیست! حضرت امام راحل به خوبی و روشنی در منشور روحانیت هم از روحانیت اصیل و متعهد سخن گفته و هم به روحانی وابسته و غربزده و اشرافی و متحجر تاخته است. امام بار‌ها در بیداری و علن تاکید داشت روحانیت نباید گرفتار تجمل گرایی و رفاه‌طلبی شود و از زی طلبگی خارج شود. 🌐متن کامل https://www.javann.ir/0043DB
📺 سرمايه‌سازی صدا و سيما 🔹نگاهي به تاريخ و سابقه صدا و سيما نشان مي دهد علي‌رغم تمام ضعف‌ها و انتقاداتي که به صدا و سيما وارد است و با وجود اينکه اين رسانه فراگير با آنچه مطلوب نظام اسلامي است فاصله زيادي دارد، اما در ميان همه نهادهاي فرهنگي و غيرفرهنگي يکي از موفق‌ترين نهادها در کادرسازي و پيشرفت هنر و فرهنگ کشور بوده است.  🔹صدا و سيما در برابر چندين غول بزرگ رسانه‌اي دنيا که با بودجه هاي کهکشاني اداره مي‌شود يک تنه بار تبليغ انقلاب و فرهنگ ايراني و اسلامي را به دوش کشيده است و با عنايت به امکانات و محدوديت‌هاي موجود در آن، توانسته عملکرد نسبتا خوبي داشته باشد. البته روشن است در جزئيات و مصاديق، سلايق و نظرات متفاوت است و يقينا در اين ميان صدا و سيما داراي خبط و خطا بوده است اما اين دليلي بر زير سوال بردن تماميت اين نهاد تاثير گذار نمي شود. متاسفانه گاه به دلايل سياسي و جناحي به جاي نقد عملکرد يک مدير يا يک برنامه، کليت صدا و سيما توسط افراد مورد خدشه قرار مي گيرد و با بيان کليات مبهم و چند پهلو و بدون نشاني به رسانه ملي حمله مي شود! 🔸اين هجمه‌ها زماني ناشايسته‌تر تلقي مي‌شود که از سوي مسئولين دولتي بيان گردد! کساني که با کمبودها و محدوديت‌هاي صدا و سيما آشنا هستند اما با اين حال به خاطر مسائل جناحي و فردي و سياسي چشم بر واقعيت مي‌بندند و از کاه کوه مي سازند! افرادي که چه بسا با توجه به مسئوليت ومنصب خود مي توانند به کمک صدا و سيما بيايند اما همواره با افکار سياسي، براي رسانه ملي سنگ اندازي مي‌کنند! 🔹براي نمونه با اينکه در چند سال اخير به کرات از اصلاح طلباني مانند ابطحي، قوچاني، عطريانفر، مجيد انصاري، هادي غفاري، وکيلي، کواکبيان و تعداد زيادي از وزرا و مسئولين در صدا و سيما دعوت و استفاده کرده است باز هم اصلاح طلبان مدعي هستند که صدا و سيما در اختيار يک گروه خاص است! حتي صدا و سيما به دستور و براي دفاع از دولت چندين برنامه از جمله ثريا را چندين بار تعطيل نمود و تا مدتها منتقدين برجام راه در سيماي جمهوري اسلامي نداشتند، با اين وجود دولتي ها همچنان مدعي هستند که صدا و سيما به آنها بي‌مهري کرده است! 🔷نمونه ديگر اين گونه ادعاها، اظهارات عجيب محمدرضا عارف است که در جمع چند هنرمند بيان داشته است: «با كمال تاسف اين رسانه به‌ جاي آنكه كارخانه آدم‌سازي باشد، هنرش سرمايه‌سوزي است». (روزنامه اعتماد، 22 مرداد1398، ص2) آقاي عارف بدون اشاره به مصداقي صرفا با يک عبارت کلي، صدا و سيما را موجب سرمايه‌سوزي دانسته است!  🔶اما اين سخنان چقدر با واقعيت مطابقت دارد؟ خوب است آقاي عارف نگاهي به فهرست هنرمندان موفق کشور بيندازد تا متوجه شود غالب افرادي که اينک سري در سرها دارند در همين صدا و سيما آدم شده‌اند. البته اين منتي بر سر هنرمندان نيست چرا که صدا و سيما وظيفه‌اش، فراهم آوردن امکانات و زمينه براي هنرمندان کشور است. اما اينکه اين مطلب، نديد گرفته شود جفا بر يک نهاد بزرگ ملي است.  🔹آقاي اصغر فرهادي که اين روزها خلاف فرهنگ مردم و کشورش سر در آغوش غربي ها دارد و مردم کشورش را شايسته سخن  نمي‌داند، کارش از همين صدا و سيما شروع کرد و چهره شد! حال اگر آقاي فرهادي علاقه به کار با مردم کشورش ندارد و دوست دارد بر خلاف هنجارها و عقايد ملتش فيلمسازي کند، تقصير صدا و سيماست؟  🔹آيا استعداد عادل فردوسي‌پور در همين صدا و سيما شکوفا نشد؟ حال اگر آقاي فردوسي‌پور علاقه‌اي ندارد به دستورات سازماني و قوانين اداري پايبند باشد، صدا و سيما بايد پاسخگو باشد؟ آيا امثال مهران مديري و رامبد جوان و بسياري ديگر از هنرمندان در همين صدا و سيما رشد و نکردند و صدا وسيما سکوي پرتاب آنها نبوده است؟ 🔹صدا و سيما بايد يک نهاد ملي باشد و دولت‌ها و مجلس‌ها نبايد توقع داشته باشند که اين نهاد فقط زير مجموعه آنها باشد و اگر چنين نبود با تهديد کاهش بودجه و انتقادات فله‌اي مواجه شود!  اين بدين معنا نيست صدا و سيما از نقد مصون است و نبايد عملکرد آنها مورد ارزيابي قرار داد بلکه سخن اينجاست نقدها بر مبناي دلسوزي و منطبق با واقعيت باشد و صرف عصبانيت و نگاه سياسي نباشد همان گونه که اگر صدا و سيما درگير مسائل جناحي و سياسي شود از مسير خود منحرف شده است.  🌐 لینک مطلب http://paper.resalat-news.com/newspaper/item/57130
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔻کمبود اختیارات یا کمکاری؟ 🔸پاسخ به مغالطه های زیرپوستی 🔹آقای سعید لیلاز در یادداشتی در روزنامه اعتماد (۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ص ۱) با دفاع از دولت آقای روحانی، تلاش نموده تا اثبات کند دولت، اختیارات کمی دارد! 🔹ایشان در در ابتدا مانند رویه خود دولت، به جای آنکه پاسخگو یا مدافع وضع موجود باشد، مشکلات را به خارج از دولت حواله داده است! ♨️ ادامه را در لینک زیر بخوانید: 🌐 rasanews.ir/002aSx 🆔 @rasanews_agency
در حاشیه نشست بسیج اساتید حوزه آیت الله صدیقی مطرح کرد: نماینده ابهر هیچ نسبتی با بنده ندارد و به طبع هیچ توصیه ای از طرف بنده برای ایشان به شورای نگهبان نشده است. تا کنون برای چنین مواردی یک مورد هم تلفن یا پیام به اعضای شورا نداشته ام. اصلا آقایان شورا مگر به این توصیه ها توجه می کنند؟ هر دو مورد مطمئن باشید کذب است. @sadid59
🔰شرط اصلی رهبری، حاضر و ناظر بودن! 🔹 خدا و رهبری اسلامی در هر مسئله ای و پدیده ای از پدیده های مردم، حاضر و ناظر است؛ معنای رهبری این است؛ حالا البته رهبری پیغمبر به هدایت الهی است. پیغمبر از قضیه خانوادگی هم پایش را کنار نمی کشد؛ اگر قرار است که یک جامعه ای داشته باشیم، یک امتی داشته باشیم که در رأس این امت یک امامی است، این امام همه مشکلات مردم را آنجایی که به او ارجاع می شود و او باید حل کند، باید حل کند و باشد. 🔹ببینید در همین دوران مبارزه هم همین جور بود؛ امام در که یک مسئله ای پیش می آمد حضور داشت، هیچ جا نبود که انسان را دچار سردرگمی بکند. مثلا قضیه سینما رکس آبادان پیش آمده، حالا همه سردرگمند که آیا قضیه چیست؟ چه موضعی باید گرفت؟ چه کار باید کرد؟ آیا دولت این کار را کرده؟ آیا عراقی ها کردند؟ خرابکارها کردند؟ ناگهان زودتر از همه اعلامیه ما می آمد؛ هنوز دیگرانی که در ایران بودند. حتی مبارزین - اعلامیه نداده، اعلام در دست مردم بود. در تمام دوران مبارزه این مسئله وجود داشت؛ در ! واقعا این یک حقیقت شگفت آوری است که در حاضر بود؛ بعد از انقلاب هم همین جور بود. بعد از انقلاب تمام قضایائی که سرنوشت ساز بود و برای این ملت مسئله بود و رهبری امام را لازم داشت، امام و بود. 🔹حالا در شکل جامعه ساده بسیط دوران صدر اسلام که در مسائل خانوادگی هم به پیغمبر مراجعه می شد و همه مردمی که در مدینه زندگی می کردند و شاید مثلا ده هزار یا پانزده هزار نفر بیشتر نبودند، و اینها می توانستند راحت به پیغمبر دسترسی پیدا کنند و پیغمبر هم از لحاظ وقت می رسید که به کارهای اینها رسیدگی بکند، در هر مسئله ای که به پیغمبر مراجعه می شد، پیغمبر یک جوابی داشت و یک جوابی که گره را باز کند در اختیارش بود؛ حالا با خودش داشت، با خودش نداشت، خدای متعال به او وحی می کرد؛ 🔹الان هم همین جور است. الان هم رهبری اسلامی و در آینده رهبری هایی که وجود دارد بایستی همین جور باشد: اولا باید حاضر و ناظر باشد؛ ثانيا باید از قرآن اتخاذ بشود و آن پاسخها و حلها متکی به قرآن باشد؛ حالا یا متکی به یک آیه بخصوص با یک جای بخصوص قرآن، یا متکی به روح قرآن و کلیات قرآن و این شرط اصلی رهبری است. 💠 تفسیر سوره مجادله ص ۲۵ انتشارات صهبا ✒️امام خامنه ای
🔷نماینده مردم کیست!؟ ➖یکی از مردمی ترین، نهادها، منبر است و منبری جز مردمی ترین افراد است.. مردم با انتخاب و آگاهی خودشان پای سخنرانی یک منبری می نشینند. جمعیت پای منبر از روی علم و فن بیان و موضوع سخنرانی است که به انتخاب خود در جلسه ای شرکت می کنند. ➖منبری به مردم وعده و وعید نمی دهد، تبلیغ خود را نمی کند، برای منبر رفتن کسی را فریب نمی دهد. غالب قریب به اتفاق منبری ها، مجلس وعظ را خودشان انتخاب نمی کنند بلکه به دعوت مردم، در جلسات حاضر می شود! ➖اگر یک منبری شبی دو میلیون هم بگیرد، پول بیت المال نیست، هزینه ای است که مردم با نیت قربه الی الله و فراغ بال تقدیم می کنند، بگذریم که خیلی ها اهل گرفتن همین هم نیستند. ضمن اینکه در اغلب موارد وقتی مردم به منبری پاکت می دهند در قبال آن توقع افتتاح کارخانه و تصویب قانون و لابی ندارند! ➖نماینده مجلسی که زندگی اش از بیت المال تامین می شود خیلی باید حقیر باشد که برای مقابله با شفافیت، هر چند تند و بی ادبانه بیان شده باشد، خود را با یک منبری مقایسه کند!! @sadid59
#باشگاه_نویسندگان_حوزوی_رسا _______________________🍃 #یادداشت | هزینه‌های ثانیه‌ای "بدون شفافیت" 🔴شفافیت یا عدم شفافیت پاکت یک منبری به سرنوشت یک ملت و تاریخ گره نخورده بر خلاف رأی نماینده مردم! 🔵غالب قریب به اتفاق منبری ها، مجلس وعظ را خودشان انتخاب نمی کنند بلکه به دعوت مردم علاقه مند، در جلسات حاضر می شود! 🔵اگر یک منبری برای هر سخنرانی وجهی هم دریافت کند، از خزانه ملت و بیت المال نیست، بلکه هزینه ای است که مردم با نیت تعظیم شعایر و با فراغ بال تقدیم می کنند، بگذریم که خیلی ها اهل گرفتن همین هم نیستند. ضمن اینکه در اغلب موارد وقتی مردم به منبری پاکت می دهند در قبال آن توقع افتتاح کارخانه و تصویب قانونی خاص و لابی ندارند! 🔵با این اوصاف، نماینده مجلسی که زندگی اش از بیت المال تأمین می‌شود و در مجلس ثانیه به ثانیه از جیب ملت هزینه او می شود، خیلی باید بی انصاف باشد که برای مقابله با شفافیت، خود را با یک منبری مقایسه کند! ✍ مهدی عامری #مجلس #شفافیت_آرای_نمایندگان #استاد_پناهیان 🌐rasanews.ir/002bFJ 🆔 @rasanews_agency
همراهی مصلحتی با فتوای مرجعیت! 🔴 اگر اصلاح طلبان واقعا هواخواه مرجعیت شده‌اند چرا طرحی به مجلس ارائه نمی‌دهند تا طبق نظر همین مراجع دوچرخه‌سواری و حضور بانوان در ورزشگاه نیز ممنوع و غیرقانونی شود؟ 🔵 «آقای مکارم‌شیرازی به صراحت فتوای‌شان را مکتوب کردند و ازدواج زیر ۱۳ سال را باطل اعلام کردند. فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی برمبنای فقه پویای شیعه ارایه شده است، یعنی شرایط زمان و مکان را در این رابطه لحاظ کرده‌اند. ما هم براساس نظر ایشان طرحی را که دنبال می‌کردیم که ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال به‌طور کامل ممنوع شود.» 🔵 این‌ها بخشی از یادداشت خانم طیبه سیاوشی نماینده عضو فراکسیون امید مجلس است. (روزنامه اعتماد، ۲۴ شهریور، ص ۱) اینکه نمایندگان مجلس به خصوص اصلاح طلبان مجلس این گونه خود را پای بند به فتاوی مراجع نشان می‌دهند امر مبارک و قابل تقدیری است! اما به نظر در این بین می‌بایست برخی لطایف از نظر دور نماند و آقایان و خانم‌های نماینده بدانند که مردم و نخبگان به این ظرایف دقت نظر دارند! 🔵 به نظر می‌رسد برادران و خواهران اصلاح‌طلب، به جای آنکه خود را با فتاوی مراجع وفق دهند سعی می‌کنند بنا به اقتضائات با برخی فتاوی همراهی کنند تا کار خود را پیش ببرند. یقینا این گونه نگاه ابزاری به دین و مرجعیت، توهین به مردم و نهاد مرجعیت است. ✍ مهدی عامری 🌐 rasanews.ir/002bQu 🆔 @rasanews_agency
🛑نقد خوب غرويان– نقد بد پناهيان! 🔸حجت الاسلام غرويان دريادداشتي در صفحه اول روزنامه اعتماد (23 شهريور) از دعوت حجت‌الاسلام پناهيان براي حضور در تريبون نماز جمعه به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها انتقاد کرده و بعضا با عباراتي تند به ايشان تاخته است. به نظر، منطق آقاي غرويان در باب اين انتقاد همان باشد که در طليعه يادداشت خود آورده است. ايشان نماز جمعه را «محلي مهم و تأثيرگذار در ارايه پيام به جامعه» مي‌داند به همين دليل«نمازجمعه همواره محلي براي ايجاد وحدت و همدلي در جامعه و ايران اسلامي باشد نه محلي براي تفرقه‌افكني». 🔸در همين راستا و به جهت آنکه از نظر وي اين مهم در نماز جمعه فوت شده است، ايشان وظيفه خود، ديده است که قلم به دست بگيرد و به اين تريبون تاثير گذار انتقاد کند که چرا «فردي به عنوان سخنران پيش از‌خطبه‌هاي نماز جمعه تهران انتخاب شد كه به عقيده نگارنده فاقد ويژگي‌هاي مذكور است.» در واقع آقاي غرويان براي جلوگيري از تضعيف نماز جمعه است که به انتخاب اين سخنران خرده گرفته است و عقيده دارد اين رفتارها «چنين برخوردها و گفتارهايي به صلاح روحانيت، ولايت‌فقيه، نظام جمهوري اسلامي و حوزه‌هاي علميه نيست.» لذا براي اصلاح اين نهادها بايد به پيشنهادات و نقدهاي ايشان توجه شود! 🔸چنين عملکردي امري صواب است که شخصي پلشتي هاي يک دستگاه و نهاد را  بر منبر يا با نوشته يا هر طريق ديگري به آنها گوشزد کند تا با رفع آنها به تقويت آن منجر شود.  مشخص است اين روش و منطق، فقط در مورد نماز جمعه صادق نيست و مجلس و دولت و قوه قضائيه و ساير نهادها نيز مي‌توانند با همين  روش مورد نقد و بررسي قرار گيرند. اگر شخصي نقصي در مجلس مي‌بيند و آن را فرياد مي‌کشد تا مجلس شوراي اسلامي که به گفته امام (ره) در رأس امور است، همچنان در رأس بماند دقيقا به همين شيوه عمل کرده است و نبايد او رابا عبارات تند نواخت! 🔸البته ممکن است در ناقدي در لحن و خطاب دچار افراط يا تفريط شده که بايستي تلاش کرد در اين مورد نيز از ادبيات فاخر و شايسته استفاده شود. اگر شخصي دولت و سياست‌هاي داخلي و خارجي آن را نقد مي‌کند، سعي دارد تا به تقويت آن کمک نمايد. 🔸اين عمل درستي نيست هنگامي که خودمان شمشير نقد را از نيام بر مي‌کشيم آن را امري مقدس و بر اساس وظيفه تلقي کنيم و ديگري هنگامي که زبان به نقد مي‌گشايد او را با انواع برچسب‎ها مانند «فردي شناسنامه‌دار در حمايت از يك جناح»، «عاملي براي دوقطبي‌سازي در جامعه»،«خلاف امام و رهبري»، «خطيبي تابلودار در حمايت از يك جناح خاص» داراي نيات انتخاباتي، عصباني و ... مورد بي مهري قرار دهيم! 🔸درايام محرم به مناسبت عزاداري سيدالشهدا(ع)، ستاد نماز جمعه تصميم بر آن گرفته است تا از يک کارشناس براي تفسير و تبيين قيام عاشورا استفاده نمايد. آقاي پناهيان سال‌هاست به عنوان سخنران، مورد توجه طيف وسيعي از جوانان و مردم است و اين امر با حضور در يکي از مجالس ايشان به خوبي قابل «مشاهده» است!به همين دليل ستاد نماز جمعه ايشان را براي اين امر به نماز جمعه دعوت نموده است. آيا اينکه آقاي پناهيان از نظر سياسي با آقاي غرويان اختلاف دارند دليل مناسبي بر نفي دعوت ايشان است؟ 🔸خوب بود آقاي غرويان به صحبت‌هاي آقاي پناهيان در اين سخنراني اشاره مي‌کرد تا مشخص شود کجاي سخنراني ايشان تفرقه‌افکني و حمله به مجلس و دولت است؟ به نظر، نقد آقاي غرويان بيشتر به سخنراني ديگري از ايشان است که خواهان شفافيت در مجلس شده است. اين سخنان هم نه تنها تضعيف مجلس که دعوت به تقويت مجلس است! جالب است آقاي پناهيان در روز جمعه حتي از رييس جمهور محترم تقدير و تشکر کرده است و با احترام يک تذکر خيلي نرم نيز به ايشان داده است. 🔸آقای غرويان نوشته است: «تمام افراد و مسئولان و خطيبان مراسم‌هاي مذهبي و... بايد توجه داشته باشند كه مجلس، آيينه تمام‌نماي ملت است و رئيس‌جمهوري و دولت تحت امرش، منتخبان مردم بنابراين تخريبي اينچنين آشكار عليه بهارستان و پاستور بيان چنين واژگاني عليه قواي مجريه و مقننه عملا شمشير از رو بر ملت بستن است.» مرور نقدهای امثال آقاي غرويان در مورد دولت و مجلس پيشين حاکي از اين واقعيت است که اين گزاره‌ها فقط وقتي صادق است که مجلس و دولت در اختيار دوستان آقاي غرويان باشد در غير اين صورت نقد دولت و مجلس نه تنها تخريب که وظيفه‌اي اساسي است! 🔸باقي مطالب جناب غرويان را نمي توان يک نقد منطقي دانست بلکه واگويه هاي سياسي کسي است که چنان پايه هاي دولت مورد حمايت را متزلزل مي بيند که حس مي کند با يک سخنراني يا يک برنامه تلويزيوني از هم فرو مي پاشد! لذا تلاش مي کند تا با هر حربه اي در کلام از اين اتفاق جلوگيري کند. 🌐 http://paper.resalat-news.com/?nid=9588&pid=3&type=0
🛑سید ابراهیم رییسی: من حتماً دارایی ام را به رهبر معظم انقلاب و هم به به صورت شفاف اعلام خواهم کرد. |۲تیر ۱۳۹۸| 🛑سخنگوی قوه قضاییه: رییس قوه قضاییه فهرست اموال خود را به رهبری اعلام کرد! |۲۶ شهریور ۱۳۹۸| 🔷 الوعده وفا! رییس محترم قوه قضاییه! طبق آنچه خودتان گفتید، آن فهرستی که به محضر رهبری اعلام کردید، به مردم شریف ایران نیز بگویید.
🛑 منبر سکولار برای حمایت از دولت! 🔶حجت‌الاسلام غرویان در یادداشتی در یکی از سایتهای خبری نوشته است: «گاهی برخی خطبا و منبری‌ها را می‌بینیم که شخصیتهای تاریخی اسلام و افراد حاضر در واقعه کربلا را با شخصیتهای امروز تطبیق می‌دهند. این رفتار بسیار اشتباهی است.» بر فرض قبول این سخن نویسنده محترم باید گفت اگر چنین کاری را اشتباه می دانید چطور در پایان همین نوشتار خود به این حکم خود ملتزم نشده و نوشته اید: «در مقابل دولت ایستادن، ایجاد دو دستگی بین مردم، در جهت یزیدیان حرکت کردن است.» آیا این همان تطبیقی نیست که خودتان از آن برحذر داشتید؟ آیا فقط منبریها نباید وقایع و افراد کربلا را با دوستان و حامیان شما تطبیق دهند اما اگر شما منتقدان و مخالفان دولت را به یزیدیان تشبیه کرده و تطبیق دهید امری صواب است؟ حال باید این پرسش را خودتان پاسخ دهید: «شما از کجا خودت را ملاک سنجش قرار داده‌ای و براساس سلیقه خودت این تطبیق‌ها را انجام می‌دهی؟» اگر شما ملاکی برای سخن دارید با همان ملاک می‌شود سایر تطبیقات را نیز انجام داد و اگر شما بر اساس سلیقه شخصی این گونه سخن می‌گویید، دلیل نمی‌شود سایرین نیز مانند شما ملاکی نداشته باشند! 🔶ایشان آنگاه با استقرایی ناقص بلکه انقص مدعی شده است: «خلائی که در حال حاضر در منبرها وجود دارد، آن است که منبری‌ها خیلی مطالعه جدی و دقیقی ندارند و یک سری مشهوراتی را بیان می کنند.» مشخص نیست ایشان با چه سامانه ای آمار هزارات منبر محرم را استخراج و تحلیل محتوا کرده است؟ در سرتاسر کشور طلاب و روحانیون فاضلی معارف و پیامهای عاشورا به مردم منتقل می‌کنند و آثار و کتب فراوانی از این منابر به چاپ رسیده است. 🔶به نظر می‌رسد ناکامی‌های دولت سبب شده است که آقای غرویان برای حمایت از دولت مجبور به تفسیر سکولار از قیام عاشورا شده و آن حماسه تاریخی را در اخلاق و عرفان و معنویت خلاصه کرده است! روح کلی قیام حسینی یک حرک اعتراضی علیه حکومت بوده است و جالب است که سیاسی‌ترین قیام اهل بیت در اخلاق و معنویت منحصر شود تا دولت از نقد منتقدان در امان بماند. 🔶اگر همین مباحث اخلاقی و معرفتی هم لحاظ شود کدام بد اخلاقی بالاتر از اینکه ظلم ظالم به رسمیت شناخته شود و در برابر حاکمیت مسکتبر و جور سکوت پیشه کرد؟ کدام معرفتی از این بالاتر که انسان به وعده های الهی ایمان داشته باشد و بر دربرابر قدرتهای دنیا سر خم نکند؟ 🔶آقای غرویان که تا اینجا از سیاسی نکردن منبرها نوشته است، در پایان منظور خود را از این کلام بر ملا می‌کند که هشدارش برای سیاسی شدن منبرها فقط برای جلوگیری از نقد دولت است وگرنه دفاع از دولت و مداحی برای دلتمردان نه تنها سیاسی کاری نیست بلکه از واجبات منبر است! ایشان نوشته است: «مواردی مانند برجام که مورد حمایت مقام معظم رهبری واقع شده و مجلس به آن رای داده است؛ مورد حمایت قرار بگیرد. در مقابل دولت ایستادن، ایجاد دو دستگی بین مردم، در جهت یزیدیان حرکت کردن است. در این منبرها باید رهبری، مسئولین نظام و دولت مورد پشتیبانی قرار بگیرند.» ظاهرا آقای غرویان دفاع از برجام و دولت را جز پیامهای اخلاقی و معرفتی و معنوی عاشورا می‌داند!اما شایسته است ایشان پاسخ دهد اگر کسی فرمایشات رهبری در مورد برجام را به طور کامل بیان کند آیا باز به خطا رفته است؟ در منطق عاشورایی است که باید گفت «من به مذاکره با دشمن خوش بین نیستم» و نباید به دشمن اعتماد داشت و اگر دشمن خرش از پل بگذرد به ریش شما خواهد خندید! در همین منطق است که برجام به عنوان خسارت محض معرفی می شود و شایسته به آتش کشیده شدن است! مع الاسف امروز بیان همین حرفها کام دولت و حامیان آن را تلخ می کند و افرادی همچون آقای غرویان توقع دارند حتی روی منبرها نقد از دولت تعطیل شود و تنها تمجید و تجلیل جایگزین آن شود! 🌐 متن کامل http://rasanews.ir/002bdo
🛑یکی از مراجع محترم فتوا داده است، ساخت سریال حرام است! این فتوا طبق مبنای ایشان در مخالفت با عرفاست که برای مقلدین ایشان لازم الاجراست، اگر تهیه کننده و کارگردان و بازیگر و عوامل این سریال مقلد ایشان باشند باید به این فتوا عمل کنند. اما در جمهوری اسلامی در صدا و سیما و سینما، آنچه مورد توجه است فتوای امام و رهبری است که هر دوی این بزرگواران شمس و مولوی را عارف و مروج اسلام ناب دانسته اند. ⭕️ امام خمینی(ره): «...قول عرفا باطل نیست. ولی ما نمي‌توانیم قول ایشان را هضم کنیم زیرا فهم قول آنها ذوق لازم دارد. چنان که کثیری از ناس شعر () را جبر مي‌دانند و حال آن که مخالف با جبر است و علت آن این است که آقایان معنای جبر را نمي‌دانند و چنان که مرحوم حاجی (سبزواری) نیز در شرح خود بر مثنوی نتوانسته در شرح و تفسیر، مرام مولوی را برساند. زیرا حکیمی قول عارفی را بیان نموده بدون اینکه حظ وافر از قریحه‌ي عرفانی داشته باشد؛ و بلاتشبیه مثل این است که ((ملحدی، مرام نبی مرسل را شرح کرده باشد)). بیان مرام شخصی قریب‌الافق بودن با اعتقاد او را لازم دارد. برای شرح قول عارف رومی، مردی صوفی که یک نحوه کشف و ذوق داشته باشد لازم است که آن هم نه نثر بلکه با نظمی که از روی ذوق عرفانی برخاسته باشد مانند نسیمی که از سطح آبی برمي‌خیزد به شرح آن بپردازد.» (تقریرات فلسفه، ج2، ص198) ⭕️امام خامنه ای: مولوی که دیگر وضعش معلوم است؛ مولوی که یکسره عرفان و معنویّت و حقیقت و اسلام ناب و معرفت توحیدیِ خالص ۲۰ اردیبهشت ۹۸ ⭕️یک بخش مهمی  از شعر آئینی ما میتواند متوجه مسائل عرفانی و معنوی بشود. و این هم یک دریای عظیمی است. شعر مولوی را شما ببینید. اگر فرض کنید کسی به دیوان شمس به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش دسترسی نداشته باشد که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را کسی یک قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش میگوید: و هو اصول اصول اصول الدین. واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول ... . ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است ۲۵ شهریور ۸۷
❌سابقه شهیدزدایی یک جریان 🔰اینکه توجیهات شهردار تهران مبنی بر حذف کلمه از معابر و کوچه‌ها، برای برخی قابل پذیرش نیست ریشه در یک سابقه تاریخی، در دو دهه اخیر سپهر سیاست ایران دارد. آن سان که از خرداد ۷۶ دولت و مجلس و شهرداری و شورای شهر در اختیار اصلاح‌طلبان بود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و پس از وبلاگ‌هایشان آتش به راه انداختند برای تقدس‌زدایی از هر امر قدسی! از حکومت علوی و کربلا گرفته تا ولایت فقیه و دفاع مقدس. 🔸اینکه امروز لفظ شهید را از نام خیابانها حذف می‌کنند یک خطا نیست! یک خط ممتد است که عقبه آن به همان سالها بر می‌گرد. خوب است به گذشته نگاهی انداخته شود تا عملکرد این جریان به یاد بیاید. پیش از آن باید از محضر قدسی شهدا به خاطر تکرار آن سخنان پوزش بطلبم. 🔸دو دهه قبل وزیر فرهنگ اینها در روزنامه اطلاعات نوشت دفاع مقدس «برادرکشی» بود! در روزنامه دولت، سربازان خمینی و شهدای ملت را  با نوچه‌های هیتلر قیاس و عکس نازی‌ها و شهدا را کنار هم درج کردند. نه آنکه با اسم شهید مشکل داشته باشند، گویا با رسم شهید نمی‌سازند. 🔸اینها حتی ابا داشتند اباعبدالله(ع) را شهید بنامند و با وقاحت کربلا را حاصل، انتقامجویی اعراب از پدر امام حسین، به خاطر خشونت‌های بدر و حنین دانستند.. فرهنگ شهادت‌طلبی در آن دوران فرهنگ خشونت‌طلبی خوانده شد. 🔸آنان که امروز اسم شهید را از در و دیوار شهر پاک می‌کنند، پیشتر تلاش می کردند فرهنگ شهادت را در کشور خاک کنند! یادمان نرفته شهردار همین جماعت، در آن سالها به بهانه زیباسازی شهر تمثال شهدا را از دیوارهای شهر می‌زدود و جای آن گل و بلبل می‌کشید! گویا چشم کریه شان تاب دیدن شهید را ندارد. 🔸مجلس و روزنامه‌های همینها بودند که با دفن شهدا در دانشگاهها و پارکها مخالفت می‌کردند و پشت تریبون مجلس فریاد زدند، شهر را قبرستان نکنید! 🔸با وقاحت تمام امثال شهید فهمیده را مجنون خواندند و تا می‌توانستند با قلمها را نعل زدند و بر پیکر شهدای مظلوم انقلاب تاختند. 🔸آنان که آن روزها را به یاد نمی‌آورند سر برگردانند، ببینند چه کسانی در سال ۸۸ در روزنامه کلمه به جای تسلیت "شهادت" صدیقه طاهره سلام‌الله علیها، با همان فونت سبز نوشتند سالروز «رحلت» بانوی دو عالم تسلیت باد! چه کسانی در روزنامه شان کاریکاتور کشیدند و شهدا را انسانهایی چشم بسته معرفی کردند؟ 🔸جلوتر بیاییم، همین ایام کدام گروه در روزنامه‌شان برای خبر شهادت حبیب سوریه، تیتر زدند سردار همدانی کشته شد! لفظ شهید را امروز حذف نکردند، که توجیهاتشان اقناع‌کننده باشد! 🔸جالب اما اینجاست که این جماعت غرب‌پرست، از این طرف می‌کنند از آن سو در آمریکا دنبال شهید می‌گردند و می‌کنند و آبراهام لینکن را شهید می‌نامند! در تیر 78 به دروغ از شهدای دانشجو گفتند و در تیر 88 با خیال‌پردازی از 72 شهید جنبش سبز رونمایی کردند! 🔸چه باید بکنند وقتی در بین شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم شهیدی ندارند! اینها در مراسم تشییع شهدا، فریاد می‌زنند شهدا را سیاسی نکنید شهدا متعلق به این جناح و آن جناح نیست.. کاش به همین حرف خود عمل کنند و وقتی در قدرت هستند به شهدا به سان رقیب انتخاباتی خود نگاه کنند که به دنبال حذف آنها باشند. | @sadid59 🌐http://rasanews.ir/002bv0
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸 |سابقه شهیدزدایی یک جریان 🔹اینکه توجیهات شهردار تهران مبنی بر حذف کلمه شهید از معابر و کوچه‌ها، برای برخی قابل پذیرش نیست ریشه در یک سابقه تاریخی در دو دهه اخیر سپهر سیاست ایران دارد. 🔹آن سان که از خرداد ۷۶ دولت و مجلس و شهرداری و شورای شهر در اختیار اصلاح‌طلبان بود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و پس از وبلاگ‌هایشان آتش به راه انداختند برای تقدس‌زدایی از هر امر قدسی! از حکومت علوی و کربلا گرفته تا ولایت فقیه و دفاع مقدس. 🔹دو دهه قبل وزیر فرهنگ این‌ها در روزنامه اطلاعات نوشت دفاع مقدس «برادرکشی» بود! 🔹در روزنامه دولت، سربازان خمینی و شهدای ملت را با نوچه‌های هیتلر قیاس و عکس نازی‌ها و شهدا را کنار هم درج کردند. 🔹نه آنکه با اسم شهید مشکل داشته باشند، گویا با رسم شهید نمی‌سازند. ✍️ مهدی عامری 🌐 rasanews.ir/002bv0 🆔 @rasanewsagency
هر ساله نزدیک مراسم معظم اربعین، دشمنان مسلمین تحرکات خود برای تفرقه بین ملت ایران و عراق را دو چندان می کنند و دو قطبی مضحک ایرانی - عراقی را علم می کنند. ظاهرا امسال نیز با تمام توان به میدان آمده اند تا به بهانه مشکلات اقتصادی عراق که مسبب اصلی آن آمریکایی ها هستند، بین ملت ایران و عراق شکرآب کنند! این دست و پا زدنها تا ده روز دیگر تمام می شود و باز اربعین است و حضور میلیونی شیعیان از همه کشورها در کنار هم دوشادوش هم تا بین الحرمین! حب الحسین یجمعنا
🛑 تاملی در نامگذاری موکبها و هیاتها 🔰به اسم گردانها و تیپها در دفاع مقدس دقت کنید گردان کمیل، حمزه سیدالشهدا، مقداد، عمار، حبیب بن مظاهر، مسلم، حر رضوان الله علیهم و.... اینها غیر از اسامی اهل بیت مثل رسول و الله و علی بن ابیطالب وسیدالشهداء و قمر بنی هاشم علیهم السلام است. ➖در بطن هر کدام از این اسامی پر آوازه خروارها اخلاص و تقوا و ولایت پذیری و محاسن اخلاقی وجود دارد. هر کدام از این شخصیت‌ها سرچشمه فضایل و عمل به اسلام ناب هستند. وقتی این اسامی روی چنین جمعی گذاشته می شود، ذهن افراد را متوجه آن اسم می کند و یقینا فرد، رابطه معنوی و محبت آمیز با مسمای آن برقرار می کند که در نهایت موجب معرفت می شود. ➖این فرهنگ پسندیده دوران دفاع مقدس موجب تکریم صحابه بزرگوار و پیوند و آشنایی بیشتر با ایشان می شد. امروز متاسفانه از این فرهنگ کمی فاصله گرفته و غافل شده ایم. برای نمونه کافی است به اسامی هیاتها نگاهی انداخته شود، موج الحسین، عشاق العباس، مجانین الحسین، عزیزم حسین و از این دست نامها! گرچه محبت و دلدادگی در این اسامی هم وجود دارد اما در نهایت به دشواری منجر به معرفت می شود. ➖یکی از نکات جالب موکبها در مسیر پیاده روی اربعین، اسامی آنهاست. موکب مختار، جون، حبیب، علی اکبر، و.. از جمله پر تکرارترین اسامی موکب هاست. روشن است نام گذاری حاوی پیام است. رابطه وثیق لفظ و معنا در طول زمان فرهنگسازی می کند و چه بسا هویت و شخصیت افراد جامعه را تغییر می دهد. امروزه دیده می شود برخی پدران و مادران در نامگذاری فرزندان خود بیش از آنکه به معنا و مفهوم اسم توجه کنند، به تازگی و تک بودن آن در بین خویشاوندان و دوستان نظر دارند! ظاهرا این بلیه دامان برخی هیاتها را نیز گرفته است و عده ای سعی دارند نام خاص و تک برای هیات و هر مجموعه دیگر خود انتخاب کنند! ➖شایسته آن است برای اسامی هیاتها، مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد، حسینیه ها، حتی حوزه های علمیه و دانشگاهها و... اسامی صحابه و یاران ویژه اهل بیت استفاده شود. این اقدام هم برکت معنوی دارد و هم به رشد معرفتی منجر خواهد شد و الگوهایی کمال یافته و بسیار کم نقص در برابر ما قرار می دهد. 🌐rasanews.ir/002c9R
✳️ کربلا حلقه وصل بصره و موصل یک. چهار پنج جوان عراقی، در موکبی نامرتب دراز کشیده و عمیق به خواب رفته بودند، سر و صدای ما بیدارشان کرد می‌گفتند از بصره تمام راه را پیاده آمده‎اند و ۱۴ روز است در مسیر هستند. پاهایشان آش و لاش شده بود. برای ما که فقط یک روز پیاده روی خسته مان کرده بود صحبت‌های آن‌ها حیرت آور بود. حدود ۵۰۰ کیلومتر از بصره تا کربلا راه است. بصره در جنوب عراق و نزدیک شلمچه است. اکثریت جمعیت این شهر شیعه هستند. دو. موصل در شمال عراق و در ۵۰۰ کیلومتری شهر کربلا قرار دارد. مردم این شهر غالبا سنی هستند. آشوری و مسیحی و کرد هم در موصل زندگی می‌کنند. آن روز که داعش موصل را تصرف کرد جمعی از مردم موصل با گل و سوت و کف به استقبال آن‌ها رفتند! سه. یکی از مکان‌های مورد احترام مسلمین در استان نینوا مقام زین العابدین است. طبق سنتی قدیمی جمعی از شیعیان این استان در روز اربعین به سمت این زیارتگاه حرکت می‌کردند و این گونه ۵۰۰ کیلومتر دورتر از حرم اباعبدالله خود را به کاروان اربعین پیوند می‌دادند. العالم گزارش داده است امسال در اتفاقی بی سابقه، جمعیت صد‌ها هزار نفری در روز اربعین در یک پیاده روی معظم از شهر‌های مختلف استان نینوا از جمله موصل به سمت مقام زین العابدین رفته اند. در این مسیر ادیان و اقوام مختلف کرد و ترکمن و آشوری و مسیحی و شیعه و سنی در کنار هم حضور داشته اند و قریب ۷۰۰ موکب به همان شمایل موکب‌های مسیر کربلا از مردم پذیرایی می‌کرده اند. 🎥https://eitaa.com/sadid59/148 امسال گسترده‌تر از هر سال، خارج از جغرافیای شیعی و اربعین، اقوام و ادیان مختلف عراق، حسین را عامل وحدت می‌دانند و شعار الحسین یجمعنا را در عمل محقق ساختند. چهار. امروز دوری مردم نینوا سبب شده پیاده روی اربعین را در استان خود شبیه سازی کنند، اما دور نیست آن روز که همان گونه که از جنوب و ۵۰۰ کیلومتر دورتر از کربلا خیل جمعیت به سمت حرم حسین علیه السلام عاشقانه طی طریق می‌کنند از شمال عراق هم غیر شیعیان ۵۰۰ کیلومتر را به سمت مقام ابوسجاد حرکت کنند. امام حسین مظهر عزت طلبی و عدالت خواهی است و به عنوان یک امر فرادینی می‌تواند یک جایگاه ملی و عربی در عراق داشته باشد و نقطه اتصال شمال و جنوب و شرق و غرب عراق و حتی کشور‌های اطراف گردد. 💠http://rasanews.ir/002ccS