eitaa logo
معارف اسلامی
24 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1هزار ویدیو
29 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 مجلسی که از امام زمان " سلام الله علیه " یادی نشود است ▪️امام صادق سلام الله علیه فرمودند: ما اجْتَمَعَ فِي مَجْلِسٍ قَوْمٌ لَمْ يَذْكُرُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يَذْكُرُونَا إِلَّا كَانَ ذَلِكَ الْمَجْلِسُ حَسْرَةً عَلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَة هیچ گروهی در مجلسی دور هم جمع نمی شوند که خداوند عزّوجلّ را یاد نکنند؛ و ؛ مگر آنکه آن مجلس روز قیامت مایۀ حسرتشان خواهد بود. 📚 کافی ج ۲ ص ۴۹۶ 🕋 @sebghatallaah
🔰 ❇️ یکی از روایاتی که اخیرا زیاد شده و حتی برخی منبری های محترم هم گفته اند ، روایتی هست که جز اینترنت و فضای مجازی ، منبعی دیگر ندارد !!! روایت زیر می باشد 👇 🌀 🔴 مردی به خدمت امام صادق(ع) آمد و عرضه داشت :من مرتکب گناهی شده ام. امام صادق(ع) فرمود :خدا می بخشد. آن شخص عرضه داشت :گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگ است. امام فرمود:اگر به اندازه ی کوه باشد خدا می بخشد. آن شخص عرضه داشت:گناهی که مرتکب شده ام خیلی بزرگتر است. امام فرمود :مگر چه گناهی مرتکب شده ای؟ و آن شخص به شرح ماجرا پرداخت. پس از اتمام سخن امام صادق(ع) رو به آن مرد کرد و فرمود:خدا می بخشد ، من ترسیدم که نماز صبح را قضا کرده باشی.!! 1️⃣ اولا این روایت هیچ سندی ندارد، هیچ ، اگر کسی جز اینترنت، سندی دیگر پیدا کرد برای ما بفرستد 2️⃣ ثانیا هیچ فقیهی تا به الان فتوا نداده است قضا شدن نماز صبح اگر از روی سهل انگاری نباشد، گناه است، فقط در روایات داریم هر موقع از روز که به یاد شما آمد، قضای آن را انجام دهیم و به بعد موکول نکنید ✳️ در اهمیت نماز صبح هیچ شکی نیست و اینکه پر اهمیت ترین نماز در بین نمازهای 5 گانه می باشد هم شکی نیست ( به تفاسیر قرآن در ذیل آیه 78 سوره اسراء رجوع شود) ، اما آیا این درست است ما برای جا انداختن اهمیت این نماز در بین مردم، به روایتی دروغین و سر تا پا جعلی روی بیاوریم؟؟؟ 👈👈👈 برخی کانال ها که حتی یکی از آنها برای یکی از معروف ترین سخنرانان کشور است ، چند منبع برای این حدیث ذکر کرده اند از جمله بحارالانوار ج 8 یا وسائل الشیعه ج 3 ، که باید بگویم به هیچ عنوان در این آدرس ها هم این حدیث یافت نمی شود و کلا در هیچ کتاب حدیثی ، چنین روایتی نداریم. 💠 اینجاست که می گوییم در موضوعات علمی ، به نام سخنران نباید توجه کرد، بلکه باید به سند و مدرک نگاه کنیم ⚠️ بسیار مراقب باشیم که هیچوقت چیزی را بدون سند و مدرک به اهل بیت (ع) نسبت ندهیم که گناهی است بس بزرگ ⚠️ ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🌷قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: اَوصانى رَبّى بِسَبعٍ: اَوصانى بِالاِْخلاصِ فِى السِّرِّ وَ الْعَلانيَةِ وَ اَناَعْفُوَ عَمَّن ظَلَمَنى و اُعْطىَ مَن حَرَمَنى و اَصِلَ مَنْ قَطَعَنى و اَن يَكونَ صَمْتى فِكْرا وَنَظَرى عِبَرا؛ 🌸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت ازكسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با منقطع رابطه كرده، و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد. كنزالفوائد، ص 184 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
آن -فکری از یک یا بهتر است که ، انسان را به خواندن وادارد👌 ✅ ای که در آن بیداری سحر وجود دارد و خوانده می‌شود، زیاد است. 🍀 گاهی برای یک که در زندگی پیش آمده، مدت‌های طولانی باید انسان صدمه بخورد، تا برطرف شود؛ اما با یک قضیه‌اش حل می‌شود. 🍀 اگر این کار را می‌کردیم، مشکلاتمان هم کمتر بود.🌹 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از ذاکرین
CQACAgQAAx0CVBp6RAACAaVfAAFhoehyCcvmWMUPaAWAIRB-JFoAApEGAAI4U5hTzphjYwwWy9caBA.mp3
602.3K
🎧 📡حداقل برای یک ارسال کنید. 🎤 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 http://eitaa.com/joinchat/1425145856C34217a20aa ❤️ ذاکرین ☝️☝️ 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 مجلسی که از امام زمان " سلام الله علیه " یادی نشود است ▪️امام صادق سلام الله علیه فرمودند: ما اجْتَمَعَ فِي مَجْلِسٍ قَوْمٌ لَمْ يَذْكُرُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يَذْكُرُونَا إِلَّا كَانَ ذَلِكَ الْمَجْلِسُ حَسْرَةً عَلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَة هیچ گروهی در مجلسی دور هم جمع نمی شوند که خداوند عزّوجلّ را یاد نکنند؛ و ؛ مگر آنکه آن مجلس روز قیامت مایۀ حسرتشان خواهد بود. 📚 کافی ج ۲ ص ۴۹۶ 🕋 @sebghatallaah
‍ 🔮 نشر مجدد 🔆متن شبهه: حقیقت دین اسلامه ..یعنی الان واقعا یهودیت و مسیحیتی که الان هستن هیچ کدوم وارد بهشت نمیشن؟ 🔆پاسخ شبهه: 1⃣بر اساس آموزه هاي ديني سرنوشت و سعادت هر كس در گرو ايمان و عمل صالح و باور و پذيرش دين حق در زمان خود او است . (1) 2⃣همه اديان الهي تا وقتي كه دين الهي بعدي نيامده، دين حق محسوب مي شوند . افرادي كه قبل از ظهور حضرت مسيح (ع) به دين حقيقي موسي (ع) باور داشته و به آموزه هاي وحياني آن عمل نموده اند، از نظر قرآن مؤمن محسوب مي شوند. همچنين مسيحياني كه قبل از بعثت پيامبر اسلام (ص) به دين عيسي مسيح (ع) باور داشته و طبق دستورات او عمل نموده اند، مؤمن اند و رستگار. 3⃣تفاوتي از حيث درجه با مؤمنان ساير اديان در زمان حقانيت دين خودشان ندارند ، بلكه ملاك و ميزان ايمان و تقوا و عمل صالح، و پيروي از دين حق مي باشد . 4⃣قرآن كريم هم به همين واقعيت تصريح دارد و مي فرمايد: كسانى كه (به پيامبر اسلام) ايمان آورده‏اند، و كسانى كه به آئين يهود گرويدند و نصارا و صابئان [پيروان يحيى‏] هر گاه به خدا و روز رستاخيز ايمان آورند، و عمل صالح انجام دهند، پاداش شان نزد پروردگارشان مسلم است . هيچ گونه ترس و اندوهى براى آن ها نيست. (هر كدام از پيروان اديان الهى، كه در عصر و زمان خود، طبق وظايف و فرمان دين عمل كرده‏اند، مأجور و رستگارند.) (2) 5⃣اين آيه اعلام مي كند كه هر كسى كه در عصر خود به پيامبر بر حق و كتاب آسمانى زمان خويش ايمان آورده و عمل صالح كرده ، اهل نجات است، و جاى هيچ گونه نگرانى نيست.بنا بر اين مسيحيان مؤمن قبل از ظهور پيامبر اسلام اهل نجات و بهشتند . (3) @GhararGahShayeat 6⃣وظيفه هر كس در هر زمان تحقيق و يافتن دين حق و باور عمل طبق آموزه هاي آن دين است . برهمين اساس ملاک بهشتی و جهنمی بودن افراد پيروي از دين حق و حقیقت جوئی و حق طلبی انسان ها و تسلیم بودن در مقابل آن، و یا در مقابل نتيجه انکار آن حقیقت است. 7⃣اما در مورد مسيحياني كه پس از ظهور اسلام زندگي كرده اند و اكنون زندگي مي كنند ،بايد به اين نكته توجه كرد كه افرادي كه حقانيت دين اسلام بر آن ها آشكار و واضح گشت، ولي از روي تعصب و يا عناد و يا هواي نفس و يا عوامل ديگر از حق پيروي نكردند ،آن ها قطعا در قيامت در عذاب خواهند بود و حتي اگر اعمال صالحي هم در دنيا انجام داده باشند، چون بر اساس ايمان حقيقي و باورديني درست نبوده و در راستاي اهداف دنيائي و جلب نظر مردم و یا فريب بوده ،براي آن ها مفيد نخواهد بود . 8⃣اما كساني كه در كشف حقيقت كوتاهي نكردند، ولي دين حق را نيافتند و يا اصلا در محيطي بودند كه امكان دسترسي به دين حق نداشتند و يا خوب به آن ها معرفي نشده، به آنان منكر و مخالف اطلاق نمي شود كه مستحق عقوبتي باشند. 9⃣شهید مطهرى (ره) در این باره مى‏گوید: «اگر کسى در روایات دقت کند، مى‏یابد که ائمه (ع) تکیه ‏شان بر این مطلب بوده که هر چه بر سر انسان مى‏آید، از آن است که حق بر او عرضه بشود و او در مقابل حق، تعصب و عناد بورزد و یا لااقل در شرایطى باشد که مى‏بایست تحقیق و جستجو کند نکند اما افرادى که ذاتاً و به واسطه قصور فهم و یا به علل دیگر در شرایطى به سر مى‏برند که مصداق منکر و یا مقصر به شمار نمى‏روند، آنان در ردیف منکران و مخالفان نیستند. ائمه اطهار بسیارى از مردم را از این طبقه مى‏دانند. این گونه افراد داراى استضعاف و قصور هستند و امید عفو الهى درباره آنان مى‏رود». 🔟وی از مرحوم علامه طباطبایى نقل مى‏کند: «همان طورى که ممکن است منشأ استضعاف، عدم امکان تغییر محیط باشد، ممکن است این جهت باشد که ذهن انسان متوجه حقیقت نشده باشد و به این سبب از حقیقت محروم مانده باشد». (4) 1⃣1⃣این گروه در فرهنگ دين به عنوان مستضعفان فکری و فرهنگي شناخته می شوند. اگر واقعاً و حقیقتاً به دنبال حقیقت و دین حق بودند، اما به دلایلی بر آن دست نیافتند ،ولی بر اساس باورهای فطری و عقلی و یا دینی که داشتند ،مؤمن بودند و انسان های درستکار بودند ،مورد عفو الهی اند. در قرآن هم خداوند می فرماید: ما از هر کس بیش از اندازه وسع و توانش تکلیف نمی خواهیم (5)، پس محاسبه اعمال آنان، و بهشتي بودن يا نبودن و رتبه آنها در بهشت بر پایه عدل خداوندى به نسبت توان شان و ميزان مطابقت اعمال و كردار آنها طبق علم و باورهاي ديني آن ها صورت می گیرد . 📚پى نوشت‏ها: 1. عصر (103) آيه 3 . 2. بقره (2) آيه 62 . 3. آيت الله مكارم شيرازي ،تفسير نمونه،دار الکتب الإسلامیه ، تهران، چاپ اول، 1374 ش، ج‏1، ص 285 . 4. مرتضى مطهرى، مجموعه آثار، نشر صدرا، تهران 1374 ش، ج 1، ص 320 به بعد. 5. بقره (2) آیه 282 . 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🌸دانستنی‌هایی از قرآن ✅معنای نام سوره ها 1- حمد (فاتحه): ستایش (گشودن، بازکردن) 2- بقره: گاو ماده 3- آل‌عمران: خاندان حضرت عمران 4- نساء: زنان 5- مائده: سفره غذا 6- انعام: حیوانات و چهار پايان 7- اعراف: محلی ميان بهشت و جهنم 8- انفال: ثروت‌هاى عمومى در طبيعت 9- توبه (برائت): بازگشت (بیزاری) 10- يونس: نام پيامبر 11- هود: نام پيامبر 12- يوسف: نام پيامبر 13- رعد:غرّش آسمان و ابر 14- ابراهيم: نام يكى از پیامبران 15- حجر: نام سرزمين قوم ثمود 16- نحل: زنبور عسل 17- اسراء: حركت شبانه 18- كهف: غار(اصحاب کهف) 19- مريم: مادر حضرت عيسى 20- طه: رمزى است خطاب به پيامبر صلّی الله علیه وسلم 21- انبياء: پيامبران 22- حجّ: قصد و آهنگ (يكى از فروع دين) 23- مؤمنون: ايمان آوردگان 24- نور: روشنایی 25- فرقان: قرآن، جدا كننده 26- شعراء: شاعران 27- نمل: مورچه 28- قصص: قصّه‌ها 29- عنكبوت: نوعی حشره 30- روم: نام كشور 31- لقمان: مردی حکیم در روزگار حضرت داود 32- سجده: پیشانی بر خاک گذاشتن 33- احزاب: حزب‌ها و گروه‌ها 34- سبا: نام شهری در یمن به پادشاهی بلقیس 35- فاطر: شكافنده، پديد آورنده 36- يس: از حروف رمز قرآن و خطاب به پيامبر 37- صافّات: به صفّ كشيده‌ها 38- ص: از حروف مقطع و رمزی 39- زُمر: جمع زمره: گروه ها و دسته ها 40- مؤمن (غافر): ايمان آورنده (بخشاینده) 41- فصّلت: بخش بخش و جداشده 42- شورى: مشورت و هم فكرى و نظر خواهى 43- زُخرف: زينت و زيور 44- دُخان: دود 45- جاثيه: به زانو درآمده 46- احقاف: نام سرزمين قوم عاد در نزديكى يمن 47- محمّد«صلی الله عیله وسلم»: نام پيامبر بزرگ خدا 48- فتح: پيروزى 49- حجرات: حجره‌ها و اطاق‌ها 50- ق: از حروف مقطع و رمزی اول سوره‌ها 51- ذاريات: بادها، پراكنده كنندگان 52- طور: نام کوهی، محل مناجات حضرت موسی با خدا 53- نجم: ستاره 54- قمر: ماه 55- رحمن: بخشنده 56- واقعه: پيش آمد، حادثه عظیم 57- حديد: آهن 58- مجادله: گفت و گو و جَدَل 59- حشر: بيرون آمدن، بر انگيخته شدن 60- ممتحنه: زن امتحان شده 61- صفّ: رديف و صفّ 62- جمعه: آخرین روز هفته 63- منافقون: دو چهره‌ها 64- تغابن: گول خوردگى و خُسران 65- طلاق: گسیختن عقد نکاح 66- تحريم: حرام و ممنوع ساختن 67- ملك: فرمانروایى 68- قلم: وسیله نوشتن 69- حاقّه: مسلّم و حقّ و ثابت (نام روز قیامت) 70- معارج : نردبان‌ها، رتبه‌هاى بالا برنده 71- نوح: از پيامبران بزرگ 72- جن: موجودى نامرئى، پوشیده 73- مزمّل: گليم به خود پيچيده 74- مدثّر: جامه به خود پيچيده 75- قيامت: برخاستن (آخرت) 76- دهر (انسان): روزگار، دوران 77- مرسلات: فرستاده شده‌ها 78- نبأ: خبر مهم 79- نازعات: با شدت کشیدن و کندن 80- عبس: چهره درهم كشيد 81- تكوير: بهم پيچيده شدن 82- انفطار: شكافته شدن 83- مطففين: كم فروشان، گرانفروشان 84- انشقاق: دو شقه شدن و شكافتن 85- بروج: برج‌ها، ظاهر و آشکار 86- طارق: ستاره ظاهرشونده، کوبیدن 87- اعلى: برتر، بالاتر 88- غاشيه: فرا گيرنده، پوشاندن 89- فجر: سپيده دم 90- بلد: شهر 91- شمس: خورشيد 92- ليل: شب 93- ضحى: نور و روشنایى، اوایل روز 94- انشراح(شرح): گشاده شدن، وسيع شدن 95- تين: انجير 96- علق: خون بسته 97- قدر: اندازه، سنجش، ارزش 98- بيّنه: دليل روشن و حجت آشكار 99- زلزال: لرزش و زلزله 100- العاديات : دوندگان با سرعت 101- قارعه: كوبنده، حادثه مهم 102- تكاثر: تفاخر به زيادى ثروت و عزّت 103- عصر: زمان، بعد از ظهر، فشرده 104- همزه: عيب‌جو و طعنه‌زن 105- فيل: نام حیوان 106- ايلاف(قریش) : الفت دادن (نام قبیله) 107- ماعون: ظرف غذا، وسیله ناچیز 108- كوثر: خير فراوان 109- كافرون: كافرها 110- نصر: يارى و کمک، پیروزی 111- تبّت(مسد): شكسته و بریده باد (طناب) 112- اخلاص (توحید) : خالص كردن (یگانگی) 113- فلق : صبح 114- ناس: مردم 🌸🌸 ✍️کتاب دانستنیهای قرآن نوشته: احمد سعیدی
🔶 🌷امام علی علیه السلام : 🔴صيانَةُ المرأةِ أنعَمُ لِحالِها و أدوَمُ لجَمالِها . 🔵حفظ (حجاب) زن به حال او بهتر و زيبايى اش را پايدارتر مى كند. 📚غرر الحكم : ح۵۸۲۰. https://eitaa.com/sadmaaref
🌺پرسش: آثار و فوايد رعايت حجاب و پوشش دينى‏ چیست؟ ☘️ پاسخ: 1. بهداشت روانى اجتماع و کاهش هيجان‏ها و التهاب جنسى ⁦✍️⁩2. تحکيم روابط خانوادگى و برقرارى صميميت کامل زوجين: با رواج بى حجابى و جلوه گرى زن،جوانان مجرد،ازدواج را نوعى محدوديت و پايان آزادى ‏هاى خود تلقّى مى‏ کنند و افراد متأهل هر روز در مقايسه ‏اى خطرناک ميان آن چه دارند و ندارند،قرار مى ‏گيرند.اين مقايسه‏ ها،هوس را دامن زده و ريشه زندگى را مى‏ سوزاند. ⁦✍️⁩3. استوارى اجتماعى و استيفاى نيروى کار و فعاليّت‏: دختر و پسرى که در محيط کار و دانشگاه تحريک شهوانى شوند،از تمرکز و کارآيى آن‏ها کاسته مى‏ شود.چيرگي شهوت بر اجتماع سبب هدر رفتن نيروى فکرى و کارى است ⁦✍️⁩4 . بالا رفتن ارزش واقعي زن و جبران ضعف جسمانى او: حيا،عفاف و حجاب زن مى‏ تواند در نقش عاطفى او و تأثيرگذارى بر مرد مؤثر باشد.لباس زن سبب تقويت تخيّل و عشق در مرد است و حريم نگه داشتن يکى از وسائل براى حفظ مقام و موقعيّت زن در برابر مرد است ⁦✍️⁩اسلام حجاب را براى محدوديّت و حبس زن نياورده، بلکه براى مصونيّت او توصيه کرده ؛ زيرا اسلام راضى به حبس،رکود و سرکوبى استعدادهاى زن نيست . بلکه با رعايت عفاف و حفظ حريم،اجازه حضور زن را داده امّا از سوء استفاده شهوانى و تجارى منع کرده است ⁦✍️⁩در واقع حجاب موجب محدوديتِ مردان هرزه مى‏ باشد که در صدد کام جويى‏ هاى آزاد و بى حد و حصر هستند و مصونيت زنان از دست اين گروه از مردان منظور است. دلیل انتخاب حجاب شما چیست؟ 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن 🌸 جلسه ۲۷۳ 🌸 آیه ۲۵۶سوره بقره @tafsir_ir1
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 آیه 256 سوره بقره 🌸 لَا إِكْرَاهَ فِى الْدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الْرُشْدُ مِنَ الْغَىِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالْطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى‏ لَاانْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيْعٌ عَلِيمٌ ‏ ترجمه: در دین، اكراهى نیست. همانا راه رشد از گمراهى روشن شده است، پس هر كه به طاغوت كافر شود و به خداوند ایمان آورد، قطعاً به دستگیره محكمى دست یافته، كه گسستنى براى آن نیست و خداوند شنوای داناست. 🌷 :اجبار 🌷 :هدایت 🌷 :هلاکت 🌷 :منظور از هر طغیانگر و متجاوز است مثل خدایان دروغین ، حکمرانان متجاوز 🌷 : چنگ زدن ، گرفتن و نگاه داشتن 🌷 :دستگیره 🌷 :مستحکم 🌷 :قطع شدن ، گسسته شدن 🌷 :شنوا 🌷 :دانا 🌸 شیخ طوسی گوید: ابن عباس و سعید بن جبیر گویند: درباره بعضی از پسران نازل شده که یهودی بودند و پدرشان می خواست آنها را به اجبار و اکراه در دین وارد کند و مسلمان کنند که این آیه نازل شد. «لا اکراه فی الدین:در دین اکراهی نیست.» ایمان قلبی به دین بدون ورزی به خداوند حاصل نمی شود. امام صادق علیه السلام فرمودند دین جز عشق نیست. ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى‏شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى‏‌توان در دلها نفوذ كرد. باید کاملاً با با منطق با صبر به شبهات و پرسش های دیگران پاسخ داد. در دین اکراهی نیست ولى این به آن معنا نیست كه هر كسی در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگوید من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده‏ ام بازدارد. 🌸 حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه یک فرد آزار دهنده ای باشد و باید مطابق عمل کند. قوانین اسلامی برای امنیت جامعه است و حتی اگر فرد قلبا به این قوانین اعتقاد ندارد ولی چون در جامعه اسلامی زندگی می کند باید قوانین را رعایت کند زیرا اگر قوانین رعایت نشود امنیت جامعه را به خطر می اندازد و آسیب هایی به افراد جامعه می رساند. ولی جایی که راه و بیراهه و حق از باطل کاملا روشن است دیگر اینجا اکراه و اجبار معنا ندارد. دین ، مایه ی رشد انسانیت است. و راه حق با عقل ، وحی و معجزات روشن می شود. «قد تبین الرشد من الغی: همانا راه رشد از راه گمراهی روشن شده است» 🌸 «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله: پس هر که به طاغوت کافر شود و به خداوند ایمان آورد» حکومت های طاغوتی که به مردم و سایر ملت های مستضعف ظلم و ستم می کنند باید محو شوند اول باید به کفر ورزید که بعد از آن ایمان به خداست. «فقد استمسک بالعروة الوثقى لا انفصام لها:قطعا به دستگیره محکمی دست یافته ، که گسستنی برای آن نیست» مطابق روایات، یكى از مصادیق تمسک به «عروة الوثقى» و ریسمان محكم الهى، اتصال با اولیاى و اهل ‏بیت علیهم السلام است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله به حضرت على علیه السلام فرمودند: «انت العروة الوثقى». تو العروة الوثقى هستى. «و الله سمیع علیم: و خداوند شنوای داناست» 🔹 پيام های آیه256سوره بقره 🔹 ✅ دینى كه برهان و منطق دارد، نیازى به اكراه و اجبار ندارد. «لااكراه فى الدین» ✅ راه از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. روشن شدن راه حقّ، با عقل، وحى ومعجزات است. «قد تبیّن الرشد من الغى» اسلام دین رشد است. ✅ ، مایه ‏ى رشد انسانیّت است. «قد تبیّن الرشد من الغى» ✅ با استكبار سازش ندارد. «یكفر بالطاغوت» ✅ تا طاغوت‏ها محو نشوند، توحید جلوه نمى‏ كند. اوّل به طاغوت، بعد ایمان به خدا. «فمن یكفر بالطاغوت ویؤمن باللّه» ✅ كفر به طاغوت و ایمان به باید دائمى باشد. «یكفر، یؤمن» ✅ محكم بودن ریسمان الهى كافى نیست، محكم گرفتن هم شرط است. «فقد استمسك بالعروة...» ✅ تكیه به ‏ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته‏اى كه گسسته نمى‏ گردد، ایمان به خداست. «لا انفصام لها» ✅ ایمان به و رابطه با اولیاى خدا ابدى است. «لاانفصام لها» ولى طاغوت‏ها در قیامت از پیروان خود تبّرى خواهند جست. ✅ ایمان به خدا و به طاغوت باید واقعى باشد، نه منافقانه. زیرا خداوند مى‏‌داند ومى‏ شنود. «واللّه سمیع علیم» ‌ @tafsir_ir1 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🔴با سلام عرض ادب .یه فرمول جالب برای اینکه بدونیم فلان جزئه قرآن ... تو صفحه چنده؟ 🔴تاحالا شده لازم بشه بدونین هر جزء قرآن تو صفحه چنده؟؟؟! خب حالا من بهتون میگم😊 🍒فرض کنیم میخوایم جزء ۸ رو ببینیم از کدوم صفحه شروع میکنه 🍒از ۸ یه عدد کم میکنیم میشه ۷ حالا ۷ رو ضرب در ۲ میکنیم میشه ۱۴ اون ۲ رو میزاریم بغل ۱۴ میشه، ۱۴۲ 🍒پس جزء ۸ از صفحه ۱۴۲ شروع میشه به همین راحتی حالا یکی دیگه رو امتحان کنیم مثلا جزء ۲۱ ۲۱-۱=۲۰ ۲۰×۲=۴۰ ۴۰۲ 🔴پس جزء ۲۱ از صفحه ۴۰۲ شروع میشه... خوب بود!؟؟
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
Qarati-21.mp3
3.51M
حجت‌الاسلام والمسلمین حجاب برای افراد بی دین هم لازم است 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
شخصی به پسرش وصیت کرد که پس از مرگم جوراب کهنه ای به پایم بپوشانید، مےخواهم در قبر در پایم باشد.! وقتی که پدرش فوت کرد و جسدش را روی تخته شست و شوی گذاشتند تا غسل بدهند، پسر وصیت پدر خود را به عالِم اظهار کرد، ولی عالِم ممانعت کرد و گفت: طبق اساس دین ما ، هیچ میت را به جز کفن چیزی دیگری پوشانیده نمی شود! ولی پسر بسیار اصرار ورزید تا وصیت پدرش را به جای آورند، سرانجام تمام علمای شهر یکجا شدند و روی این موضوع مشورت کردند، که به مناقشه انجامید.... در این مجلس بحث ادامه داشت که ناگهان شخصی وارد مجلس شد و نامه پدر را به دست پسر داد، پسر نامه را باز کرد، معلوم شد که نامه (وصیت نامه) پدرش است و به صدای بلند خواند: «پسرم! مےبینی با وجود این همه ثروت و دارایی و باغ و ماشین و این همه امکانات و کارخانه حتی اجازه نیست یک جوراب کهنه را با خود ببرم، یک روز مرگ به سراغ تو نیز خواهد آمد، هوشیار باش، به تو هم اجازه یک کفن بیشتر نخواهند داد، پس کوشش کن از دارایی که برایت گذاشته ام استفاده کنی و در راه نیک و خیر به مصرف برسانی و دست افتادگان را بگیری، زیرا یگانه چیزی که با خود به قبر خواهی برد←《همان اعمالت است.》 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
💠دنیا، پیرزنی با صورت کبود در روز قیامت!💠 🔲 در روز قیامت دنیا را به شکل پیرزنی کبودروی، چشم، گراز دندان، کریه منظر و قبیح رخسار برای مردم مجسم می‌کنند و از اهل می‌پرسند: ❓آیا این پیرزن را می‌شناسید؟ ❗️می‌گویند: نعوذباالله که ما او را بشناسیم! 🔶خطاب می‌رسد: این همان دنیایی است که به آن تفاخر می‌کردید، به واسطه آن با یکدیگر حسادت می‌ورزیدید، دشمنی می‌کردید، قطع صله‌رحم می‌کردید و بسیاری از گناهان دیگر را می‌شدید. پس دنیا را به جهنم می‌افکنند در حالی که فریاد می‌زند: 🔸خداوندا! پس کجایند پیروان و دوستان من؟ 🔸خداوند بلندمرتبه می‌فرمایند: دوستان او را هم به خودش ملحق سازید. 📕معراج‌السعادة، ص ۳۳۹ / محجة‌البیضاء، ج ۶، ص ۱۰ 💢 واقعا ارزش داره به خاطر این دنیا به هم خیانت کنیم؟ 💢 ارزش داره خدا رو فدای این دنیای بی‌وفا کنیم؟ ✅ در بی‌وفایی دنیا همین بس که این دنیا قبلا در دست بوده است و به ما رسیده و به زودی هم از دست ما خارج می‌شود و به دیگران می‌رسد. 🕋 @sebghatallaah
بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن 🌸 جلسه ۲۷۳ 🌸 آیه ۲۵۶سوره بقره @tafsir_ir1
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 آیه 256 سوره بقره 🌸 لَا إِكْرَاهَ فِى الْدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الْرُشْدُ مِنَ الْغَىِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالْطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى‏ لَاانْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيْعٌ عَلِيمٌ ‏ ترجمه: در دین، اكراهى نیست. همانا راه رشد از گمراهى روشن شده است، پس هر كه به طاغوت كافر شود و به خداوند ایمان آورد، قطعاً به دستگیره محكمى دست یافته، كه گسستنى براى آن نیست و خداوند شنوای داناست. 🌷 :اجبار 🌷 :هدایت 🌷 :هلاکت 🌷 :منظور از هر طغیانگر و متجاوز است مثل خدایان دروغین ، حکمرانان متجاوز 🌷 : چنگ زدن ، گرفتن و نگاه داشتن 🌷 :دستگیره 🌷 :مستحکم 🌷 :قطع شدن ، گسسته شدن 🌷 :شنوا 🌷 :دانا 🌸 شیخ طوسی گوید: ابن عباس و سعید بن جبیر گویند: درباره بعضی از پسران نازل شده که یهودی بودند و پدرشان می خواست آنها را به اجبار و اکراه در دین وارد کند و مسلمان کنند که این آیه نازل شد. «لا اکراه فی الدین:در دین اکراهی نیست.» ایمان قلبی به دین بدون ورزی به خداوند حاصل نمی شود. امام صادق علیه السلام فرمودند دین جز عشق نیست. ایمان قلبى با اجبار حاصل نمى‏شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى‏‌توان در دلها نفوذ كرد. باید کاملاً با با منطق با صبر به شبهات و پرسش های دیگران پاسخ داد. در دین اکراهی نیست ولى این به آن معنا نیست كه هر كسی در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگوید من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده‏ ام بازدارد. 🌸 حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه یک فرد آزار دهنده ای باشد و باید مطابق عمل کند. قوانین اسلامی برای امنیت جامعه است و حتی اگر فرد قلبا به این قوانین اعتقاد ندارد ولی چون در جامعه اسلامی زندگی می کند باید قوانین را رعایت کند زیرا اگر قوانین رعایت نشود امنیت جامعه را به خطر می اندازد و آسیب هایی به افراد جامعه می رساند. ولی جایی که راه و بیراهه و حق از باطل کاملا روشن است دیگر اینجا اکراه و اجبار معنا ندارد. دین ، مایه ی رشد انسانیت است. و راه حق با عقل ، وحی و معجزات روشن می شود. «قد تبین الرشد من الغی: همانا راه رشد از راه گمراهی روشن شده است» 🌸 «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله: پس هر که به طاغوت کافر شود و به خداوند ایمان آورد» حکومت های طاغوتی که به مردم و سایر ملت های مستضعف ظلم و ستم می کنند باید محو شوند اول باید به کفر ورزید که بعد از آن ایمان به خداست. «فقد استمسک بالعروة الوثقى لا انفصام لها:قطعا به دستگیره محکمی دست یافته ، که گسستنی برای آن نیست» مطابق روایات، یكى از مصادیق تمسک به «عروة الوثقى» و ریسمان محكم الهى، اتصال با اولیاى و اهل ‏بیت علیهم السلام است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله به حضرت على علیه السلام فرمودند: «انت العروة الوثقى». تو العروة الوثقى هستى. «و الله سمیع علیم: و خداوند شنوای داناست» 🔹 پيام های آیه256سوره بقره 🔹 ✅ دینى كه برهان و منطق دارد، نیازى به اكراه و اجبار ندارد. «لااكراه فى الدین» ✅ راه از باطل جدا شده، تا حجّت بر مردم تمام باشد. روشن شدن راه حقّ، با عقل، وحى ومعجزات است. «قد تبیّن الرشد من الغى» اسلام دین رشد است. ✅ ، مایه ‏ى رشد انسانیّت است. «قد تبیّن الرشد من الغى» ✅ با استكبار سازش ندارد. «یكفر بالطاغوت» ✅ تا طاغوت‏ها محو نشوند، توحید جلوه نمى‏ كند. اوّل به طاغوت، بعد ایمان به خدا. «فمن یكفر بالطاغوت ویؤمن باللّه» ✅ كفر به طاغوت و ایمان به باید دائمى باشد. «یكفر، یؤمن» ✅ محكم بودن ریسمان الهى كافى نیست، محكم گرفتن هم شرط است. «فقد استمسك بالعروة...» ✅ تكیه به ‏ها و هر آنچه غیر خدایى است، گسستنى و از بین رفتنى است. تنها رشته‏اى كه گسسته نمى‏ گردد، ایمان به خداست. «لا انفصام لها» ✅ ایمان به و رابطه با اولیاى خدا ابدى است. «لاانفصام لها» ولى طاغوت‏ها در قیامت از پیروان خود تبّرى خواهند جست. ✅ ایمان به خدا و به طاغوت باید واقعى باشد، نه منافقانه. زیرا خداوند مى‏‌داند ومى‏ شنود. «واللّه سمیع علیم» ‌ @tafsir_ir1 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
حدیث اول هفته در کلام پیامبر 🍃 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🌸 اى على! هرگاه وقت نمازت رسيد، آماده آن شو، وگرنه شيطان تو را سرگرم مى كند... 📕میراث حدیث شیعه، ج۲ ،ص۲۰. https://eitaa.com/sadmaaref
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 مردانی که رضایت می دهند همسرانشان خود را معطر کنند ... ▪️ " صلوات الله علیه و اله " : المَرأةُ إذا خَرَجَت مِن بابِ دارِها مُتَزَیِّنَةً مُتَعَطِّرَةً و الزَّوجُ بِذاکَ راضٍ، بُنیَ لِزَوجِها بِکُلِّ قَدَمٍ بَیتٌ فی النّارِ هر گاه زنی ، خود را آرایش و خوش‌بو کند و از درِ خانه‌اش بیرون برود و شوهر، به این راضى باشد، به ازاى هر قدمى که برمى‌دارد، براى شوهرش یک خانه در آتش ساخته مى‌شود. 📚بحار‌الانوار، ج103، ص249 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
@dars_akhlaq (8).mp3
4.57M
🔊 💐🎙 💢موضوع:دوست ماندگار 🌹 بسیار زیباست 👌👌 💯💯💯 💢 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
💠سید جلیل القدر سید هاشم نجفی (یا بحرانی) که معروف به سید خارکن (حطاب) بود، (زیرا که امر معاش آن سید جلیل، غالبا به خارکنی و هیزم فروشی می گذشت) (و بعضی آن جناب را سید تَبَری نیز می گفته اند) چون روزی در کشتی بوده است ناگاه باد مخالف می وزد. سید تَبر هیزم کنی خود را به جانب هوای مخالف نموده و امر به آرامش می کند، هوای مخالف به اذن خدای متعال، موافق شد. ✳️درخواست سید هاشم حطّاب از نادر شاه چه بود؟ يكي از علماي معروف در علم و زهد و تقوا مرحوم سيد هاشم حطاب است و او را با نادر شاه افشار حكايتي است كه بر شدت زهد او دلالت مي‌كند و آن اين است: «وقتي كه نادرشاه به قصد زيارت حضرت اميرالمؤمنين(ع) وارد نجف اشرف شد پس از زيارت آن حضرت به قصد زيارت علماي مشهور نجف به خانه آنان مي‌رفت چون به خانه سيد هاشم حطاب آمد ديد سيد بر روي حصيري نشسته است و زندگي بسيار ساده و بي‌آلايشي دارد. شاه وقتي خواست از خدمت سيدمرخص شود عرض كرد: من نادرشاهم و قدرت در دست من است و اگر هر حاجت و نيازي دارد امر كنيد تا انجام دهم و به اين خدمت افتخار كنم سيد در جواب گفت: بلي، من از شاه مي‌خواهم كه جلو اين پشه‌ها را بگيرد كه مرا اذيت نكنند چون اين‌ها نمي‌گذارند من راحت بخوابم. شاه گفت: من به دفع آنها قادر نيستم چيزي از من بخواهيد كه من قادر به آن باشم مانند دنيا و پول كه براي شما نفعي داشته باشد سيد در جواب فرمود: من آنها را از كسي مي‌خواهم كه بر همه چيز قدرت دارد پس شاه حركت كرد و رفت.» ❇️باز نقل شده است وقتي كه نادرشاه افشار با دو هزار لشكر وارد نجف اشرف شد، لشكرگاه را در خارج شهر قرار داده بودند ولي لشكريان گروه گروه وارد شهر شده و مردم شهر را اذيت مي‌كردند و با تعدي و تجاوز به بعضي از اشخاص موجبات ناراحتي آنها را فراهم مي‌كردند. عده‌اي از اهالي نجف به نزد سيد به شكايت آمدند پس سيد سوار الاغش شده به سوي شاه حركت كرد و همچنان سواره با الاغ آمد در خيمه‌اي كه شاه در آنجا بود پياده شد و شكايت مردم را به شاه رسانيد، شاه دستور داد كسي به اهالي نجف معترض نگردد و از سيد تجليل و احترام زيادي به عمل آورد و امر كرد كيسه زري آورده و در خدمت سيد نهادند، سيد با عصاي خود آن مال را حركت مي‌داد و مي‌فرمود: «اين مال فراوان براي كيست؟ اگر براي من است كه من از اينها بي‌نيازم، چون مخارج يك روزم را دارم و اگر براي الاغ من است كه او از من بي‌نيازتر است به اين مال؛ چون غذاي او طلا و نقره نيست بلكه كاه و يونجه است به علاوه من كفيل خرج او هستم بنابراين به كسي نيازي ندارد!» آن وقت شاه گفت: «چقدر اين سيد زهد اختيار كرده و ترك دنيا كرده». سيد در جواب گفت: «كار تو بزرگتر است چون تو ترك آخرت كرده‌اي.» 📚 معارف‌الرجال، حرزالدين، ج 3، ص 254. 🕋 @sebghatallaah
a sn: ❓واجب ترين واجبات بعد از مساله ی توحید، کدام است؟ ✍در چهار سوره از قرآن مجيد نيكى به والدين بلافاصله بعد از مساله ی توحيد قرار گرفته است. هم رديف بودن این دو مساله بيانگر اين است كه اسلام تا چه حد براى پدر و مادر احترام قائل است. ✅ در سوره ی بقره آيه 83 مى فرماید :« لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» ✅ سوره ی نساء آيه 36 می فرماید: «وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا.» ✅ در سوره ی انعام آيه 151 مى فرمايد: «أَلَّا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» ✅ و در آیه ی 23 سوره ی مبارکه ی اسراء می فرماید:« وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا» 💦 علامه طباطبایی (ره) می فرماید: مسأله ی احسان به پدر و مادر، بعد از مسأله ی توحيد، واجب ترين واجبات است؛ همچنانكه مسأله ی عقوق[ عاق والدین شدن ] بعد از شرك ورزيدن به خدا از بزرگترين گناهان كبيره است. 📚ترجمه ی تفسير الميزان ، ج13. https://eitaa.com/sadmaaref
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 فضیلت زیارت امام رضا سلام الله علیه عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ الْبَزَنْطِيِّ قَالَ قَرَأْتُ كِتَابَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السّلام أَبْلِغْ شِيعَتِي أَنَّ زِيَارَتِي تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى أَلْفَ حَجَّةٍ . قَالَ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السّلام أَلْفَ حَجَّةٍ ؟! قَالَ إِي وَ اللَّهِ وَ أَلْفَ أَلْفِ حَجَّةٍ لِمَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّه. أحمد بن محمّد بن ابى‌ نصر گويد در نامه سلام الله علیه چنين خواندم كه فرموده بودند: به شيعيان من بگوييد كه زيارت من در پيشگاه خداوند با هزار حج برابری می‌کند. به سلام الله علیه عرض كردم هزار حج ؟! فرمودند آرى ، به خدا سوگند هر كه معرفت به حقّ آن حضرت داشته باشد و ایشان را زيارت كند ، ثواب یک میلیون حجّ از آنِ اوست! 📚من لا يحضره الفقيه ۲ / ۵۸۳ . 🕋 @sebghatallaah
a sn: علت دست بر سر گذاشتن هنگام شنیدن نام امام زمان دست بر سرگذاشتن هنگام بردن نام امام زمان -عج- و يا سلام بر آن حضرت نوعي احترام و تعظيم براي ايشان و نيز اعلام تسليم بودن براي آن حضرت و آماده بودن براي خدمت به ايشان و پا در ركاب بودن ايشان است . پاسخ: دست بر سرگذاشتن هنگام بردن نام امام زمان -عج- و يا سلام بر آن حضرت نوعي احترام و تعظيم براي ايشان و نيز اعلام تسليم بودن براي آن حضرت و آماده بودن براي خدمت به ايشان و پا در ركاب بودن ايشان است . آن چه به عنوان مستند براي بلند شدن هنگام ذكر نام حضرت نقل شده است روايتي است از امام رضا(ع)كه نام «قائم» نزد آن حضرت برده شد حضرت ايستادند و دست خود را بر بالاي سر نهادند و فرمودند: اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه . (مستدرك سفينه ۸/۶۲۹) از اين روايت مي توان استحباب ايستادن هنگام برده شدن كلمه «قائم» را استفاده كرد. اما نسبت به ساير نام ها شايد بتوان از اين روايت استفاده كرد كه قيام حضرت به جهت خصوص لفظ قائم نبوده بلكه به احترام نام آن حضرت بوده كه در اين صورت هر نامي برده شود ايستادن و دست روي سر نهادن خوب است، ولي قدر يقيني استحباب آن هنگام برده شدن خصوص لفظ «قائم» است. نكته ديگر آن كه دستور مستحبي ايستادن به هنگام بردن لفظ «قائم» (نه همه اسامي ديگر) شايد كنايه از آن باشد كه چون حضرت براي عدل و داد و حكومت جهاني الهي به پا مي خيزند ما شيعيان هم به احترام آن حضرت و نوعي اعلام آمادگي به هنگام برده شدن نام مبارك آن بزرگ، بر پا ايستاده و رضايت خود را از قيام آن حضرت ابراز مي داريم. بنابر تحقیقی که صورت گرفته مستند برخاستن و دست بر سر گذاشتن، دو روایت زیر است: ۱. در روایت معروف دعبل خزاعى شاعر اهل بیت (ع)، آمده است که وقتى قصیده مشهوری را خدمت امام على بن موسى الرضا (ع) مى خواند، هنگامى که به این بیت رسید: خروج امام لامحالة خارج یقوم على اسم اللّه والبرکات ۲. درباره فلسفه برخاستن و دست در سر گذاشتن، روایتی ذکر شده است که علت آن را هم بیان می کند، (البته خود این روایت دلیل و منبع برای اصل این کار هم می تواند باشد): از امام صادق (ع) سؤال شد که چرا به هنگام شنیدن نام «قائم» لازم است برخیزیم؟ فرمود: براى آن حضرت غیبت طولانى است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربت او است. لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتى که به دوستانش دارد، به هر کسى که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت ‏آمیز مى‏کند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هر بنده خاضعى در مقابل صاحب (عصر) خود، هنگامى که مولاى بزرگوارش به سوى او بنگرد از جاى برخیزد، پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج مولایش را از خداوند منان مسئلت بنماید.[۲] https://eitaa.com/joinchat/2600206383Cdf5623442b
سالروز شهادت امام رضا علیه السلام 🌸 امام رضا علیه السلام رضا(ع)که نور خداست امام هشتم ماست رئوف و مهربونه دردامونو می­دونه می­کنه مارو دعوت می­ریم مشهد زیارت اونجا مثل بهشته پر شده از فرشته با پدر و مادرم وقتی که می­ریم حرم کنار درمی­مونیم اذن دخول می­خونیم دست میذاریم رو سینه به اون ماه مدینه با ادب و احترام می­گیم به آقا سلام قربون قبر پاکت چه عطری داره خاکت کاشکی می­شد که من هم اینجا کبوتر بشم پر بکشم تا خدا توی حریم رضا ع https://eitaa.com/sadmaaref 〰〰〰〰〰〰〰〰〰
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠 ❓چگونه عمر خود را طولانی کنیم؟ 🔻امام صادق عليه ‏السلام: يَعيشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَعيشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ يَموتون بِذُنوبِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَموتونَ بِآجالِهِمْ؛ ❗️مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با و نيكوكارى زندگى مى‏كنند و بيشتر از آن‏كه با أجل بميرند، بر اثر خود مى‏ميرند. 📚 دعوات الراوندى: ص ۲۹۱، ح ۳۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
💐 روایات فضیلت زیارت : 🍃(ص): سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّي بأرضِ خُراسانَ، لا يَزُورُها مُؤمِنٌ إلّا أوجَبَ اللّهُ عزّ و جلّ لَهُ الجَنَّةَ و حَرَّمَ جَسَدَهُ على النّارِ. زود باشد كه پارهاى از تن من در خاك خراسان دفن شود. هيچ مؤمنى آن را زيارت نكند مگر آن كه خداوند عزّ و جلّ بهشت را بر او واجب و بدنش را بر آتش دوزخ حرام گرداند. ▫️بحار الأنوار: 102/ 31 ☘️ : سَيُقتَلُ رُجُلٌ مِن وُلدِي بِأرضِ خُراسانَ بِالسَّمِّ ظُلما، اسمُهُ اسمِي، و اسمُ أبِيهِ اسمُ ابنِ عِمرانَ موسى عليه السلام، ألا فَمَن زارَهُ في غُربَتِهِ غَفَرَ اللّهُ تعالى ذُنوبَهُ. زودا كه مردى از فرزندان من در خاك خراسان به زهر ستم كشته شود؛ نام او نام من است و نام پدرش نام پسر عمران، موسى عليه السلام. بدانيد كه هر كس او را در غربتش زيارت كند، خداوند متعال گناهانش را بيامرزد. ▫️عيون أخبار الرِّضا: 2/ 259 🍃 : إنَّ بَينَ جَبَلَي طُوسَ قَبضَةً قُبِضَتْ مِنَ الجَنَّةِ، مَن دَخَلَها كانَ آمِنا يَومَ القِيامَةِ مِنَ النارِ. ميان دو [رشته] كوه طوس، خاكى است كه از بهشت آورده شده است. هر كه به آن خاك [براى زيارت] قدم گذارد، در روز قيامت از آتش دوزخ ايمن باشد. ▫️عيون أخبار الرِّضا: 2/ 256 ☘️ : إنَّ ابنِي عَلِيّا مَقتولٌ بِالسُّمِّ ظُلما و مَدفونٌ إلى جَنبِ هارُونَ بِطُوسَ، مَن زارَهُ كَمَن زارَ رسولَ اللّهِ(ص). فرزندم على به زهر ستم كشته و در كنار هارون، در طوس دفن مىشود. هر كه او را زيارت كند مانند كسى است كه رسول خدا (ص) را زيارت كرده باشد. ▫️عيون أخبار الرِّضا: 2/ 260 🍃: ما زارَنِي أحَدٌ مِن أولِيائي عارِفا بِحَقِّي إلّا تَشَفَّعتُ لَهُ يَومَ القِيامَةِ. هيچ يك از دوستان من كه عارف به حق و مقام من باشد زيارتم نكند مگر اين كه در روز قيامت شفاعتش كنم. ▫️عيون أخبار الرِّضا: 2/ 258 ☘️ : مَن زارَنِي عَلَى بُعدِ دارِي، أتَيتُهُ يَومَ القِيامَةِ في ثلاثِ مَواطِنَ حتّى اخَلِّصَهُ مِن أهوالِها: إذا تَطايَرَتِ الكُتُبُ يَمينا و شِمالًا، و عِندَ الصِّراطِ و عِندَ المِيزانِ. هر كه مرا در ديار غربت زيارت كند، روز قيامت در سه جا به داد او مىرسم و از هراسها و سختيهاى آنها نجاتش مىدهم: وقتى كه نامه‌هاى اعمال از راست و چپ پراكنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجيدن ميزان [اعمال]. ▫️عيون أخبار الرِّضا: 2/ 255 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
@dars_akhlaq .mp3
5.68M
🔊‍ 🎙🌸آيت الله تهرانی (ره) موضوع : کنترل چشم 🔴 برای تمام برادران و خواهران ⚛️ ⚛️ 🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 كليد نجات و رستگاري علّامه طباطبايي (ره) خطاب به جواني كه از ايشان دستور اخلاقي خواسته بودند چنين مرقوم داشتند.السلام عليكم : براي موفق شدن لازم است همتي برآورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازيد. به اين نحو كه:هر روز طرف صبح كه از خواب بيدار مي شويد، قصد جدّي كنيد كه هر عملي پيش آيد، رضاي خدا را مراعات خواهم كرد. آن وقت در هر كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد، نفع آخرت را منظور خواهيد داشت، به‌طوري كه اگرنفع اُخروي نداشته باشد، انجام نخواهيد داد، هر چه باشد. ⭕️ و همين حال را تا شب وقت خواب ادامه خواهيد داد.وقت خواب، چهار- پنج دقيقه‌اي در كارهايي كه روز انجام داده‌ايد، فكر كرده و يكي‌ يكي از نظر خواهيد گذرانيد، هر كدام مطابق رضاي خدا انجام يافته، شكر كنيد و هر كدام، تخلف شده استغفار كنيد و اين رويه را هر روز ادامه دهيد. اين روش اگر چه در بادي (اوّل) حال، سخت و در ذائقه نفس تلخ مي‌باشد، ولي كليد نجات و رستگاري است . ( كتاب برنامه سلوك در نامه‌هاي سالكان، ص 334) 🕋 @sebghatallaah