هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔰تکنیکها و روشهای اجرایی #جنگ_نرم در رسانهها
7️⃣3️⃣ تکنیک #القاء یا #تلقین :
از میان دویست روش جنگ نرم که در فضاهای سایبری مورد استفاده قرار میگیرد شاید بتوان مؤثرترین آنها را «تکنیک القاء» دانست.
هر کلمه، شیء، رنگ و هر آن چه پیرامون انسان رخ میدهد، علاوه بر تأثیرگذاری در ضمیر آگاه انسانها، #ضمیر_ناخودآگاه آنها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به ضمیر ناخودآگاه او برمی گردد.
بر این اساس در جنگ نرم میتوان در یک جمله یا عکس و... چندین نکته روانشناسی را گنجانید و آن را به مخاطب القا کرد.
#فقط_به_عشق_علی_علیه_السلام
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
💪 قیام کاربران توئيتر علیه ضدانقلاب، «فقط به عشق علی»
📲پس از مدتی جولان اکانتهای عمدتاً آمریکانشین ضد انقلاب که با کمک رباتها با ترند کردن کلیدواژههایی مثل اعدام نکنید و لغو فوری اعدام به جوسازی علیه جمهوری اسلامی مشغول بودند، کاربران شبکه سایبری انقلاب اسلامی طی روزهای اخیر موفق شدند با شکستن این فضا کلیدواژه های #فقط_به_عشق_علی و #کمک_مومنانه را ترند نخست توئیتر فارسی کنند
📡 کاربران به مناسبت آغاز مرحله دوم نهضت کمک مومنانه، همزمان با دهه ولایت و عید غدیر، طی دو روز گذشته ذیل این دوکلیدواژه نزدیک به ۳۰۰ هزار پست با مضمون تصاویر توزیع کمکهای مومنانه و مطالبی از سیره علوی در خدمت به مستضعفین منتشر کردهاند// مپتا
#فقط_به_عشق_علی_علیه_السلام
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از اندیشه تشیّع
💢زیبایی های قرآن
💎سه نکته طلایی در یک آیه:
✳️«خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلينَ (اعراف/199)
✍گذشت پيشه كن، و به [كار] پسنديده فرمان ده، و از نادانان رُخ برتاب.»
✅(خُذِ الْعَفْوَ):
" عفو" گاهى به معنى مقدار اضافى چيزى آمده، و گاهى به معنى حد وسط و ميانه، و گاه به معنى قبول عذر خطاكار و بخشيدن او، و گاه به معنى آسان گرفتن كارها. قرائن آيات نشان می دهد كه آيه فوق ارتباط با مسائل مالى و گرفتن مقدار اضافى از اموال مردم كه بعضى از مفسران گفته اند ندارد، بلكه مفهوم مناسب، همان" آسان گرفتن" و" گذشت" و" انتخاب حد وسط و ميانه" است.
✅(وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ):
به تمامى معروفها و نيكى ها امر بكند و در ثانى خود امر كردن هم بنحو معروف باشد نه بنحو منكر و ناپسند.
✅(وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلِينَ):
" از جاهلان روى برگردان و با آنها ستيزه مكن"
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا قضیه ی سقیفه اثبات می کند که حق امام علی علیه السلام غصب شده است؟
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از تفسیر یک دقیقه ای قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن
🌸 جلسه۳۰۲
🌸 آیه ۲۸۲سوره بقره-بخش۳
@tafsir_ir1
هدایت شده از تفسیر یک دقیقه ای قرآن
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحيم
🌷 #تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن_جلسه_302
🌷 آیه 282 سوره بقره - بخش3
🔹 پيام های آیه282سوره بقره 🔹
✅ #ایمان، بستر و مقدّمه عمل به احكام، و عبارت«یا ایّها الّذین آمنوا» تشویقى براى عمل به احكام است.
✅ مدّت بدهكارى، باید روشن باشد. «الى اجل مسمّى»
✅ براى حفظ اعتماد و خوش بینى به همدیگر و #آرامش روحى طرفین و جلوگیرى از فراموشى، انكار و سوءظنّ، باید بدهى ها نوشته شود. «فاكتبوه»
✅ براى اطمینان و حفظ قرارداد از دخل و تصرّف احتمالى طرفین، سند باید با حضور طرفین و توسط شخص سوّمى نوشته شود. «ولیكتب بینكم كاتب»
✅ نویسنده ى قرارداد، حقّ را در نظر گرفته و عین واقع را بنویسد. «بالعدل» شرط گزینش نویسنده ى اسناد، داشتن #عدالت در قلم است.
✅ به شكرانه سواد و علمى كه خداوند به ما داده است، كارگشایى كنیم. «ولا یأب كاتب ان یكتب كما علّمه اللّه»
✅ اهل هر فن و حرفه اى مسئولیّت ویژه دارد، كسى كه قلم دارد باید براى مردم بنویسد. «ولا یأب كاتب ان یكتب»
✅ باید #بدهكار كه حقّ بر ذمّه اوست، متن قرار داد را بگوید و كاتب بنویسد، نه آنچه را بستانكار ادعا نماید. «و لیملِل الّذى علیه الحقّ»
✅ اقرار #انسان علیه خودش، قابل قبول است. «فلیملل الذى علیه الحقّ»
✅ #بدهكار، هنگام املاى قرارداد باید خدا را در نظر بگیرد و چیزى را فروگذار نكند و تمام خصوصیّات بدهى را بگوید. «ولیتّق اللّه ربّه»
✅ تدوین #قانون باید به گونه اى باشد كه حقّ ناتوان ضایع نشود. اگر بدهكار، سفیه یا ضعیف و ناتوان و یا گنگ و لال بود، سرپرست و ولىّ او متن قرارداد را بگوید و كاتب بنویسد. «فان كان الذى علیه الحقّ سفیهاً او ضعیفاً... فلیملل ولیّه»
✅ سفیهان و ناتوانان در مناسبات اجتماعى، نیازمند ولىّ هستند. «فلیملل ولیّه»
✅ توجّه به #حقوق طبقه محروم و اقشار ضعیف، از سوى مسئولان وسرپرستان لازم است.
✅ گواهان باید #عادل و مورد اطمینان و رضایت طرفین باشند. «ممن ترضون»
✅ هر كدام از مردها به تنهایى مى توانند شاهد باشند، ولى اگر شاهد یک مرد و دو زن بود، آن دو زن به اتفاق هم اداى شهادت كنند. تا اگر یكى لغزش یا اشتباه كرد، نفر دوّم یادآورى كند. «فتذكّر احداهما»
✅ دو زن به جاى یک مرد در گواهى، یا به خاطر روحیّه ى ظریف و عاطفى آنهاست و یا به جهت آن است كه معمولاً مردان در مسائل بازار و اقتصاد حضور بیشتری دارند.
✅ اگر براى شاهد گرفتن از شما دعوت كردند، خوددارى نكنید، گرچه گواه شدن بدون دعوت #واجب نیست. «ولا یأب الشهداء اذا ما دعوا»
✅ مبلغ قرارداد مهم نیست، حفظ اطمینان و حقّ الناس مهم است. «ولاتسأموا ان تكتبوه صغیراً او كبیراً»
✅ ثبتِ سند به صورت دقیق و عادلانه سه فایده دارد:
1⃣ضامن اجراى عدالت است.
2⃣ موجب جرأت گواهان بر شهادت دادن است.
3⃣ مانع ایجاد بدبینى در جامعه است.
✅ اگر فایده واسرار #احكام براى مردم گفته شود، پذیرفتن آن آسان مى شود. «ذلكم اقسط...»
✅ معطل شدن امروز براى نوشتن قرارداد، بهتر از فتنه و اختلاف فرداست. «ادنى الا ترتابوا»
✅ در معاملات نقدى، لزومى به نوشتن نیست. «اِلاّ أن تكون تجارة حاضرة»
✅ در #معاملات نقدى، اگرچه نوشتن لازم نیست، ولى شاهد بگیرید. «فلیس علیكم جناح ألاّ تكتبوها واشهدوا اذا تبایعتم»
✅ كاتب و شاهد در امان هستند و نباید به خاطر حقّ نوشتن و حقّ گفتن مورد آزار و اذیّت یكى از طرفین قرار گیرند. «لایضارّ كاتب ولاشهید»
✅ اگر اداى شهادت و یا نوشتن قرارداد، نیازمند زمان یا تحمّل زحمتى بود، باید شاهد و كاتب به نحوى تأمین مالى شوند وگرنه هر دو ضرر خواهند كرد. «ولا یضارّ كاتب ولا شهید»
✅ كاتب و شاهد حقّ ندارند #سند را به گونه اى تنظیم كنند كه به یكى از طرفین ضررى وارد شود. «لایضارّ كاتب ولاشهید»
✅ هرگونه خدشه در سند، از هركسی كه باشد، فسق و #گناه است.«فانّه فسوق»
✅ كاتب و شاهد، مرزبان حقوق مردم هستند و شكستن مرزها همان خروج از مرز وفسق است.«فانّه فسوق»
✅ قلب #پاک و با تقوا، همچون آینه علوم و حقایق را مى گیرد. «واتقواللّه و یعلّمكم اللّه»
✅ #خداوند تمام نیازهاى مادّى و معنوى شما را مىداند و بر اساس آن، احكام و قوانین را براى شما بیان مىكند. قانون گذار باید آگاهى عمیق و گسترده داشته باشد. «واللّه بكل شىء علیم»
#تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن
@tafsir_ir1
هدایت شده از انگشتر و حرز امام جواد اسرارالشفاء
#احکام #وضو
💠سوال ۱۱۹. آیا وضو گرفتن به نیت نماز واجب قبل از داخل شدن به وقت آن جایز است؟
✅جواب: وضو گرفتن برای خواندن نماز واجب، اگر نزدیک داخل شدن به وقت آن باشد، اشکال ندارد.
@esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
هدایت شده از مفاخر
💠 ثواب برآورده نمودن حاجت برادر مومن
پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم:
🌺 «مَنْ سَعَى فِي حَاجَةِ أَخِيهِ الْمُسْلِمِ فَكَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ تِسْعَةَ آلَافِ سَنَةٍ صَائِماً نَهَارَهُ قَائِماً لَيْلَهُ.»
كسىكه براى رفع نياز برادر مؤمن خـود كوشـش كـند مثـل اين اسـتكه نه هزار سال خداوند متعال را عبادت كرده در حالیکه روزها روزه بوده و شبها را هم، شب زنده دارى كرده است.
📚 من لایحضره الفقیه، ج2،ص190.
http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
هدایت شده از پایگاه استعداد یابی کاراته استان قم
هرگاه مایل به گناه بودی
این سه نکته رو فراموش نکن:
خدا میبینه
ملائک مینویسن
در هر حال مرگ میاد
حواسمون به اعمالمون هست؟
شهدا حواسشون به اعمالشون بود.
#حسین_یکتا
@Pelak_channel
instagram.com/pelak.page
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
14.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 سخنرانی استاد #عالی
👌 موضوع : فایده نماز
🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
👈نخستین مرحله تزكیه نفس از منظر حضرت علامه حسن زاده آملی؛
💠براى طهارت باطن، نخست باید دوام طهارت ظاهرى را حفظ كرد و طهارت بدن را مراعات نمود، اعضاء و جوارح ظاهرى را باید كنترل نمود. زبان آفت بدى است، انسان باید سعى كند چانه اش را با عقل بگرداند! همانطور كه دهان گاه مجراى غذاى آلوده به معده است همین دهان و زبان، مجراى غذاى آلوده به جان نیز هست. باید این نهال وجود را كه رو به رشد و كمال است، مواظبت كرد، از همنشین بد پرهیز نمود. این دقت هاى ظاهرى كم كم باطن را هم طاهر مى كند. انسان اگر كمى در این نظام دقت كند، مى بیند كه در این دار هستى، هیچ چیز غلط نمى كند. حتى حیوانات هم در كار و وظیفه خود خیانت نمى كنند.
🔹اینها درس است براى ما از آن طرف هم داریم كه (( من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا )) باید در این امور دقت كرد تا كم كم طهارت باطن هم پیدا شود..
⬅️منبع: در محضر استاد،ص 34
حضرت علامه حسن زاده آملي حفظه الله
🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
🔴 چه شده که آیات الهی در ما اثر ندارد؟!
ای عزیز! اگر به هر یک از ما یک طفل ده ساله (ای) اطلاع د هد که خانه ات آتش گرفت یا پسرت در آب افتاد و الان غرق می شود، آیا اگر اشتغال به هر کار مهمی داشته باشیم، دست از آن برداشته، در تعقیب این اخبار هولناک سراسیمه می دویم یا آن که با اطمینانِ نفس نشسته اعتنا نمی کنیم؟ اکنون چه شده است، تمام آیات و اخبار و برهان و عیان به قدر خبر یک بچه ده ساله در ما تاثیر نکرده، اگر تاثیر کرده بود، راحتی را از ما سلب نموده بود. آیا این کوری باطن ... را باید به چه نحو معالجه کرد؟ آیا این مرض قلبی محتاج به علاج و طبیب (نیست)؟
(#امام_خمینی -ره ، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص 286)
🕋 @sebghatallaah
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🔹 #اخبارات_غیبی (11)
🔸اخبار غیبی امام حسن عسکری علیه السلام
1⃣ یافتن امام بر حق:
«یحیی بن مرزبان» میگوید: با شخصی از اهالی منطقه سيب مشهور به «خیر» ملاقات کردم، به من گفت: «پسر عمویی دارم که در مورد امامت با او منازعه میکنم و او به امامت امام حسن عسکری(علیه السلام) معتقد است و گفتم: تا نشانهای از او نبینم، امامتش را نمیپذیرم». پس برای کاری به سامرا رفتم که با امام حسن عسکری(علیه السلام) برخورد کردم. با خودم گفتم: اگر مقابل من رسید دستش را بر سر کشید و آن را آشکار کرد و سپس به سوی من نظر کرد، بعد دوباره آنچه از سر برداشته بود به جای خود گذاشت، آن وقت به امامت او قائل خواهم شد. هنگامی که حضرت مقابل من رسید، همان کاری را انجام داد که من در نظر داشتم. سپس به من نگاه کرد و فرمود: «ای یحیی! پسر عمویت- که درباره امامت با او منازعه میکردی- چه میکند؟» گفتم: «صحیح و سالم ترکش کردم». حضرت فرمود: «دیگر با او منازعه نکن» سپس رفت».
2⃣ خبر دادن به برکنار شدن المستعین:
«علی بن محمد صیمری» میگوید: به دیدار عبیدالله بن عبدالله بن طاهر رفتم، در کنار او نامهای از ابو محمد(امام حسن عسکری) بود که در آن نوشته شده بود: «من به خدا از این ستمگر(المستعین) شکایت کردهام و تا سه روز دیگر او را خواهد گرفت» پس از سه روز المستعین از مقام خود خلع شد».
3⃣ خبر دادن به مرگ مهتدی ابن واثق: «ابو هاشم جعفری» نقل میکند: من و امام حسن عسکری(علیهالسلام) در زندان مهتدی بن واثق زندانی بودیم، حضرت به من فرمود: «این ستمگر میخواست در این شب با خدا برخورد کند و خداوند عمرش را تمام کرد...؛ صبح که شد متوجه شدیم شب هنگام ترکها به او هجوم برده و او را کشتهاند».
4⃣ خبر دادن به مرگ پسر حجاج: «حجاج بن سفیان عبدی» میگوید: «پسر مریض خود را در بصره ترک کردم و نامهای به امام حسن عسکری(علیهالسلام) نوشتم و از او خواستم برای پسرم دعا کن، در پاسخ نامه نوشته بودند، خداوند پسر تو را رحمت کند، او مومن بود؛ سپس نامهای از بصره به من رسید و متوجه شدم در همان زمانیکه نامه امام به من رسیده، پسرم فوت کرده بود.
btid.org/fa/news/143859
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا قضیه ی سقیفه اثبات می کند که حق امام علی علیه السلام غصب شده است؟
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 نمای جدید ایوانطلا و بابالقبله حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع)
گزارش تصویری:
hawzahnews.com/news/913525
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ تقدیر وزیر بهداشت از حمایت تاریخی رهبر انقلاب
وزیر بهداشت در نشست ستاد ملی پیگیری های ویژه محرم گفت:🔻
◻️ یکی از مهمترین و اساسیترین حمایتهای تاریخی در این ایام که ممکن است هر کشوری هر 150 یا 200 سال یکبار با چنین آفتی گرفتار شود، حمایت های هوشمندانه و سرشار از بصیرت مقام معظم رهبری بود و ماندگاری این روش در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.
◻️ اینکه رهبری بصیر، عالم و هوشمند، هم از مدافعان سلامت حمایت کند و موجب دلگرمی آنها شود و هم در بزنگاه های مهم، این مرد بزرگ، برای برون رفت از پیچیدگی ها، ارائه طریق کنند و هم خودشان به شدت مقید به رعایت دستورالعمل ها، هستند، برای ما که به عنوان سربازان مدافع سلامت کشور، خدمت می کنیم، خیلی ناب و شیرین است.
hawzahnews.com/news/913567
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
❗️آثار مخرب بگو مگو
🔻امام هادى عليهالسلام:
اَلْمِراءُ يُفْسِدُ الصَّداقَةَ الْقَديمةَ وَ يُحِلُّ الْعُقْدَةَ الْوَ ثيقَةَ وَ اَقَلُّ مافيهِ اَنْتَـكونَ فيهِ الْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أمتَنُ اَسْبابِ الْقَطيعَةِ؛
➖ بگو مگو، دوستى طولانى را از بين مىبَرد و رابطه محكم را به جدايى مىكشاند وكمترين اثر بگو مگو اين است كه هر كدام از دو طرف، مىخواهد بر ديگرى پيروز شود و همين در پى پيروزى بودن، مهمترين عامل قطع رابطه است.
📚 نزهةالناظر، ص ۱۳۹، ح ۱۱
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
هدایت شده از اندیشه تشیّع
✅ اثبات امامت در کلام امام رضا علیه السلام
✍ «حسن بن جهم» میگوید:
«روزی به مجلس مامون وارد شدم و حضرت رضا(علیهالسلام) در آنجا بود، یکی از علما از آن حضرت پرسید:
یابن رسول الله! به چه دلیل امامت برای مدعی آن ثابت میشود؟
ایشان فرموند: به نص و دلیل.
سائل پرسید: دلالت امام چیست؟
فرمود: در علم و استجابت دعای او».
📖 عیون الاخبار الرضا(ع)، ج۱، ص۲۱۶.
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از اندیشه تشیّع
آیا این درسته که وقتی امام زمان عج ظهور کنند بر سر قبور مومنین می روند و از آنها سوال می کنند که اگر دوست دارند بیایند و در رکاب او بجنگند؟.mp3
1M
💬 #سوال_مخاطب
#قیام_در_رکاب_امام
🔹 آیا این درسته که وقتی امام زمان عج ظهور کنند بر سر قبور مومنین می روند و از آنها سوال می کنند که اگر دوست دارند بیایند و در رکاب او بجنگند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🖼 در شورش چند شب گذشته لبنان این عکس بین کاربران رژیم صهیونیستی دست به میشد
" فتح خیبر آخرین شانس شما بود!"
با انگیزه های صهیونیزم آشنا شوید.
بیش از 1400 است که کینه فتح خیبر توسط امیرالمومنین ( ع ) در دل صهیونیزم باقی مانده و هنوز در پی جبران هستند .
به سران صهیونیزم بگویید: شیر بچگان علوی آماده هستند تا با یک فرمان ولی امرشان طومار شما را درهم بپیچند.
#فقط_به_عشق_علی_علیه_السلام
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از اندیشه تشیّع
🖤 خلاصهای از شهادت میثم تمار 🖤
✍میثم در سال 60 ق. آخرین سفر را به مدینه رفت. و با رسول خدا وداع نمود. پس از بازگشت به کوفه به دستور ابن زیاد دستگیر و زندانی شد. او را بر همان درختی دار زدند که حضرت علی(ع) خبرش را به او داده بود و نحوه شهادتش را گفته بود، میثم همراه نه نفر دیگر در یک روز به دار کشیده شد ولی محل دارهای آنان متفاوت بود و چنانکه علی(ع) بدو فرموده بود، چوبه دار میثم از دیگران کوتاهتر و نزدیک منزلش بود، سه روز پس از شهادت میثم، دوستانش جسد مبارکش را دفن و بعدها برایش مقبره ای بنا کردند که امروز در نزدیکی کوفه مشهور است.
👈 از #میثم شش فرزند به نام های محمد، صالح، علی، عمران و حمزه باقی ماند که از اصحاب امام سجاد، امام باقر، و امام جعفر صادق بودند و نوه های میثم نیز از یاران ائمه اطهار بوده و خدمات فراوانی به اسلام و تشیع نمودند.
✅ گرایش ایرانیان به اسلام تاثیر بسیار عمیقی در فرهنگ و تمدن ایران و اسلام به جای گذاشت و بنیاد فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی را پی ریزی نمود، ایرانیان وقتی ندای عدالت طلبانه اسلام و پیام رسول اعظم (ص)را شنیدند در نهان، دل به جهان بینی غنی اسلامی سپردند و اسلام را با دل و جان پذیرا گشتند و از بهترین یاران پیامبر(ص)و ائمه اطهار(ع) گشتند و پس از عصر غیبت از بزرگترین عالمان دین محسوب شدند.
https://b2n.ir/570738
💠اندیشه تشیع:
♨️ @kalamema 👈
a sn:
💠وظائف انفاق كننده در کلام امام صادق علیه السلام 💠
✍سزاوار است كه انفاق كننده عطاى خود را ناچيز بشمرد، تا شايد نزد خدا بزرگ شود و در حال انفاق به ياد توفيق و ثواب خدا باشد.
🌺امام صادق عليه السّلام مى فرمايد: انفاق جز با سه خصلت صلاحيت قبول پيدا نمى كند.
1⃣ كوچك شمردن آن
2⃣ مخفى كردن آن
3⃣ عجله كردن در انجام آن
اگر انفاق خود را كوچك بشمرى در نزد خدا بزرگش كرده اى و اگر آن را پنهان كنى به كمالش رسانى و چون در رساندنش عجله كنى گوارايش كنى. وگرنه آن را محو و بى بركت و باطل كنى و شايسته است مال بهتر و محبوبتر و آنچه از شبهه دورتر است، بخشيده شود.
🌷 عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ عليه السلام قَالَ رَأَيْتُ الْمَعْرُوفَ لَا يَصْلُحُ إِلَّا بِثَلَاثِ خِصَالٍ تَصْغِيرِهِ و َتَسْتِيرِهِ وَ تَعْجِيلِهِ فَإِنَّكَ إِذَا صَغَّرْتَهُ عَظَّمْتَهُ عِنْدَ مَنْ تَصْنَعُهُ إِلَيْهِ وَ إِذَا سَتَّرْتَهُ تَمَّمْتَهُ وَ إِذَا عَجَّلْتَهُ هَنَّأْتَهُ وَ إِنْ كَانَ غَيْرُ ذَلِكَ سَخَّفْتَهُ و َنَكَّدْتَه؛
📚 كافى، ج4، ص30.https://eitaa.com/joinchat/2600206383Cdf5623442b
حبه انگور
داستان قشنگی است:
روزی به مسجدی رفتیم
که امام مسجد دوست پدرم بود
گفت داستان بنا شدن این مسجد قصه عجیبی است ،
روزی شخص ثروتمندی دو کیلو انگور می خرد و به خدمتکار خود می گوید انگور را به خانه ببر و به همسرم بده
و خود شخص به سر کارش رفت ،
بعد الظهر از کار به خانه می آید
و می گوید لطفا انگور را بیاورید تا بخورم،
همسرش گفت
من و فرزندان انگور ها را خورده ایم ،
مرد گفت دو کیلو انگور خریدم یه دونه هم برای من نگذاشته اید !
از خانه خارج می شود
و همسرش او را صدا می زند
هیچ جوابی نمی دهد،
رفت املاک فروشی
جایی که زمین خرید و فروش می شود
گفت : یک قطعه زمین می خواهم در بهترین جای شهر
آن را خرید،
و رفت نزد پیمانکار ساختمان ، جهت ساخت و ساز
گفت بی زحمت همراه من بیایید
او را با خود برد و زمینی که خریده بود بهش نشان داد
به پیمانکار گفت می خواهم مسجدی برای من بنا کنید و همین الان هم جلو چشمانم ساخت و ساز را شروع کنید
پیمانکار تمام وسایل و کارگران را آورد و شروع کرد به کار کردن و ساخت و مسجد ،
مرد ثروتمند به خانه برگشت
زنش بهش گفت کجا بودی ؟
مرد گفت الان اگر بمیرم خیالم راحته،
شما حتی با یک دانه انگور هم بیاد من نیستید در صورتی که بین شما زنده هستم ،
چگونه انتظار داشته باشم بعد از مرگم مرا بیاد بیاورید و برایم صدقه دهید ؟
الان چهارصد سال است که این مسجد بنا شده ،
400 سال است و این مسجد صدقه جاریه برای آن مرد می باشد ،
چون از یک دانه انگور درس و عبرت گرفت .
ای انسان قبل از مرگ برای خود عمل خیر انجام بده
و به انتظار کسی منشین که بعد از مرگت کار خیری برایت انجام دهد ،
محبوب ترین مردم تو را فراموش می کنند حتی اگر فرزندانت باشند.😔
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
📌 شماره شبهه : ۳۰۴۴
🔆 متن شبهه :
فوری فوری،آیت الله سیستانی کلیه عزاداریهای حسینی را در وضعیت فعلی کرونا حرام اعلام فرموده و دستور دادند نجف و کربلا و کاظمین و سامرا عزاداری نکنند چون حق الناس محسوب میشود و مراسم عزاداری در منازل برگزارشود بدون تجمع و از دولت خواست از ورود مردم به اماکن مقدسه شدیدا جلوگیری کند.
ایشان این نوع عزاداری را در شرایطی که جان شیعیان در خطر است را فاقد ارزش خوانده و پیشنهاد کرده اند هزینه کل عزاداری ها را جهت خرید وسایل پزشکی اختصاص دهند. لطفا اطلاع رسانی کنید
🔆 پاسخ شبهه :
1️⃣ چنین مطلبی از طرف آیت الله سیستانی دامة برکاته ارسال نشده و این قضیه کذب محض است. و در راستای جنگ روانی و ممانعت از حضور مردم در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) منتشر شده
2️⃣ آخرین مطلبی که در سایت ایشان درباره اجرای مراسم عزاداری ابا عبدالله علیه السلام است به اجرای مراسم با رعایت پروتکل بهداشتی و اجرا ازطریق افزایش پخش از طریق شبکه های تلویزیونی است
3️⃣ شرح استفتاء ایشان را در مورد عزاداری سیدالشهدا (ع ) بشرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی (مُدّ ظلّه)
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
با نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و فرا رسیدن سالروز فاجعه کربلا، و با توجه به ادامه وبای کرونا و تأکید مسئولان ذیربط بر ضرورت پرهیز از برپایی تجمّعات بزرگ، بهخصوص در فضاهای سرپوشیده، بسیاری از مؤمنین که تمایل بسیاری به ادامه برپایی مراسم معمول عزاداری دارند، از آنچه سزاوار است نسبت به برگزاری مراسم سوگواری حضرت سید الشهداء (صلوات الله علیه) و خاندان و یاران آن حضرت (علیهم السلام) انجام دهند سؤال میکنند. مستدعی است در این زمینه راهنمایی فرمایید. با تشکر فراوان.
جمعی از مؤمنین – نجف اشرف
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و رحمة الله و برکاته
برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، و اظهار همدردی با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و خاندان پاک آن حضرت در این مصیبت بزرگی که به اسلام و مسلمانان وارد شده است، راههای مختلفی وجود دارد؛ که از جمله، موارد زیر است:
۱ـ افزایش قابل توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) از طریق شبکههای تلویزیونی و فضاهای اینترنتی؛ برای این منظور شایسته است که مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی، با خطیبان برجسته و مدّاحان توانا هماهنگی به عمل آورند، و نیز مؤمنان را تشویق کنند تا در خانه های خود و جاهایی مانند آن، به برنامههای سخنرانی و مداحی گوش فرا داده و از آنها استفاده کنند.
۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعتهای معینی از شب یا روز؛ به گونهای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفتوآمد دارند در آن حضور یابند و به برخی از برنامههای عزاداری، هر چند مجالسی که به صورت مستقیم از شبکههای ماهوارهای یا در فضاهای اینترنتی پخش میشود، گوش بسپارند.
اما در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد؛ بدین معنا که فاصله اجتماعی بین حاضران منظور شود و ماسکهای بهداشتی و دیگر لوازم بازدارنده از گسترش ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
در این مورد همچنین لازم است به تعداد مجاز حاضران برابر با ضوابطی که مقامات ذیربط تعیین می کنند، اکتفا شود، که البته این موضوع با توجه به برگزاری مراسم در فضاهای سرپوشیده یا باز، و بسته به میزان گسترش ویروس در شهرهای مختلف، تفاوت دارد.
۳ـ پخش و توزیع پردامنه نمادهای عاشورایی، و برافراشتن پرچمها و قطعات سیاه رنگ در میدانها و خیابانها و کوچهها و دیگر فضاهای عمومی، با رعایت عدم تعرض به حرمت اموال و املاک خصوصی و مانند آن، و تبعیت از قوانین جاری در کشور. البته مناسب است که در این نمادها، بخشهایی از سخنان حضرت امام حسین (علیه السلام) در نهضت بزرگ اصلاحطلبانه آن حضرت و شاهکارهای اشعار و متون گفتهشده پیرامون فاجعه کربلا آورده شود.
در زمینه خوراکیهای مرسوم به این مناسبت، ضرورت دارد که شرایط بهداشتی لازم در تولید و توزیع آنها مد نظر قرار گیرد؛ هر چند رعایت این مسائل موجب گردد که برای جلوگیری از شلوغی در زمان توزیع، تنها به تهیه غذای خشک و رساندن آن به خانههای مؤمنان بسنده شود.
خداوند همه را در راه احیای این مناسبت مهم و اقامه عزای سرور جوانان بهشتی (صلوات الله و سلامه علیه) برابر با شرایط موجود موفّق بفرماید؛ انه ولیُّ التوفیق.
۹ ذی الحجه ۱۴۴۱ هـ.ق
دفتر آقای سیستانی (مُدّ ظلّه)– نجف اشرف
https://b2n.ir/963551
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
🌐📝🌐📝🌐
✅پرسش:
چگونه امکان دارد صحابه رسول خدا بعد ایشان سخنان آن حضرت در مورد حضرت علی (علیه السلام) در روز غدیر را فرمواش کنند ویا نادیده بگیرند و یا برخلاف آن عمل کنند؟
قسمت اول:
🌺پاسخ:
پس از رحلت پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، دو عملكرد رخ داد كه هر كدام از یك صنف بود و علی القاعده دو توجیه متفاوت داشت.
✍️توجیه اول:
عده ای علی رغم سفارشات پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله، درباره وصایت و جانشینی حضرت علی علیه السلام، هنگامی كه امر جامع تشیع جنازه پیامبر هنوز باقی بود، تشكیل جلسه ای دادند تا خلیفه بعدی را مشخص كنند و با همان عده اندك موجود در سقیفه كه هرگز اكثریت مدینه هم نبودند (چه رسد به اكثریت مسلمانان)، خلیفه تعیین كردند، و سپس از مردم بیعت گرفتند؛ به طوری كه بنا به نوشته شیخ مفید در كتاب "الجمل" عده ای از بادیه نشینان كه برای خرید به مدینه آمده بودند به زور برای بیعت برده شدند.
☘️این عده اندك كه گردانندگانش چند نفر انگشت شمار بودند از قبل هم محبّ اهلبیت علیهم السلام نبودند و مراتب مهربانی و مودتی از ایشان نسبت به اهلبیت گزارش نشده و حتی نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله، نیز چنین نبودند. مثلا، برای مثال در جنگ احد وقتی دشمن گردنه را دور زد و مسلمین در محاصره افتادند، علی رغم به خطر افتادن جان رسول خدا صلی الله علیه و آله، او را رها نمودند و به دامان كوه فرار كردند.
🌸واقعیت آن است كه رسول گرامی اسلام با جریان نیرومندی به نام قریش، در میان اصحاب خود، روبرو بوده است. بسیاری از حوادث دوران حیات مبارك حضرتش در درگیری با این گروه گذشته است.
🍀قریش در دو جبهه با پیامبر اكرم(ص) و منویات او مبارزه می كرده است: عده ای در صف مبارزه علنی بودند، و عده ای هم در میان مسلمانان خود را جای دادند.
🌼آیا جای تأمل نیست اگر بدانیم در آیات مكی قرآن از سه گروه مؤمنان، مشركان و كسانی تحت عنوان «فى قلوبهم مرض»(مدثر/31)، یادمی شود.
📌این گروه اخیر چه كسانی هستند كه اسما مسلمانند، ولی واقعا نه؟
آیا این گروه عده ای از قریش نیستند كه به طمع دستیابی به ثمرات پیروزی احتمالی اسلام خود را در جمع مسلمانان جای دادند؟!
🌸البته طبیعی است كه همه قریش منافق نبوده اند، و در میان آنان ـ به خصوص در میان توده عوام آن ـ بوده اند بسیاری كه به راستی ایمان داشته اند، ولی این گروه رهبری قریش را در دست نداشته اند.
☘️این جریان را عمر در مذاكره خود با ابن عباس برملا می كند؛ آن جا كه می گوید: ای ابن عباس! علی شایسته ترین فرد برای احراز خلافت بود، ولی قریش نمی توانست هم پیامبری و هم خلافت را در دست بنی هاشم ببیند. لذا قریش خلافت را برای خود برگزید و كاری درست و موفق بود! (الكامل فى التاریخ3/24 ـ شرح ابن ابی الحدید3/107 ـ تاریخ بغداد2/97)
💥سران قریش كه از ابتدا نیز ایمان به اسلام نیاوردند و هرگز محبت اهلبیت را در دل نداشتند، تصمیم گرفتند مهار خلافت را در دست گیرند، و در رقابت با بنی هاشم به برتری دست یابند. با توطئه، تطمیع و ارعاب جو عمومی را در دست گرفتند.
ادامه دارد...
🔵ارسال سوالات از طریق "اپلیکیشن پاسخگو "
cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app
🔴ارسال سوالات از طریق "وب پاسخگو"
User.pasokhgoo.ir
🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔹 @pasokhgoo1 👈
#تاریخی
#سیره
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
💢حدیث امام علی(ع) روی سنگ قبر اندیشمند زن آلمانی
💢 اخبار فرهنگی اخبار دین ، قرآن و اندیشه
آنهماری شیمل از اندیشمندانی بود که آثار متعددی درباره اهلبیت(ع) تألیف و ترجمه کرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مستشرقین اندیشمندانی از غرب هستند که درباره آیین و فرهنگ مردم مشرقزمین به مطالعه میپردازند؛ عمده اندیشمندان مستشرق کسانی هستند که مغرضانه و با دست گذاشتن روی شبهات و یا با شبههسازی به مطالعات اسلامی میپردازند، اما بین آنها معدود افرادی هستند که از روی تحقیق و کنجکاوی به این مطالعات روی میآورند و در این راستا به دستاوردهای خوبی میرسند که حتی برای جهان اسلام مفید واقع میشوند.
خانم آنهماری شیمل از جمله مستشرقینی است که با رویکردی محققانه وارد مطالعات اسلامی شد و در این مسیر به دستاوردهای علمی خوبی دست یافت.
نکته جالب توجه در زندگی شیمل، ارادت او به خاندان پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) است و در این مسیر آثار متعددی را تألیف و یا ترجمه کرد؛ دفاع او از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مقابل اتهامات سلمان رشدی در آن زمان زبانزد همگان شد تا جایی که مورد هجمه شدید رسانههای غرب قرار گرفت، بنابراین کسانی که وی را میشناختند به این ارادت شیمل به خاندان وحی واقف بودند تا جایی که پس از مرگ وی، روی سنگ قبرش حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) حک شد.
شیمل در ماه آوریل سال 1922 میلادی در شهر ارفورت آلمان بهدنیا آمد و در محیطی مملوّ از ادبیّات و شعر پرورش یافت.
در سن پانزدهسالگی زبان عربی را آموخت، در سال 1946 در دانشگاه ماربورگ به درجه استادی رسید، اما بهخاطر اینکه دختری جوان بود نه در ماربورگ بلکه در دانشگاه آنکارا و بهزبان ترکی مشغول تدریس شد.
او با اینکه 19 سال بیشتر نداشت، موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه برلین شد. .
وی در هاروارد، کمبریج و دانشگاههای ترکیه، ایران، پاکستان و افغانستان نیز تدریس داشته است.
جایزه سالیانه صلح که هرساله پیش از نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت به اندیشمندان و متفکران آلمانی اهدا میشود در سال 1995 به شیمل اختصاص یافت.
ردّ تفکرات سلمان رشدی
مصاحبهگر تلویزیون پس از دریافت این جایزه بهسراغ شیمل آمد و از او پیرامون سلمان رشدی سؤال کرد
. شیمل در پاسخ به این پرسش شجاعانه طرف جهان اسلام ایستاد، با آنکه فضای اروپا بهگونهای دیگر با این مسأله برخورد میکرد.
وی کارهای سلمان رشدی را نوشتههایی سطحی که برای خوشآمد غرب نوشته شدهاند تلقی کرد.
شیمل اظهار داشت که سلمان رشدی با کتاب زشتش احساس مسلمانان و حتی خود او را آزرده است.
شیمل نگارش کتابی را اختصاص به پیامبر اسلام نموداین کتاب رابا اقتباس از لفظ شهادت «و أنّ محمداً رسولالله» نام نهاد و در صدر کتاب رباعیای بهزبان اردو از یک شاعر هندو میآورد با این مضمون:
«شاید کافر باشم، شاید هم مؤمن که علم این امر تنها نزد خداوند است، اما میخواهم خود را چونان بندهای پاکباز نذر کنم، نذر آقای بزرگ شهر، محمد رسولالله» شیمل بهجهت این اندیشهها بسیار مورد هجوم قرار میگرفت اما در پاسخ میگفت که "من وی را دوست میدارم".
در نهایت آنهماری شیمل در 26 ژانویه سال 2003 درگذشت و روی سنگ قبر وی حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) به این ترتیب نوشتند:
«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا؛ مردم خواب هستند؛ پس هنگامی که میمیرند، هشیار میشوند».
🕋 @sebghatallaah