eitaa logo
پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر
2.3هزار دنبال‌کننده
935 عکس
118 ویدیو
11 فایل
🔰مراکز زیرمجموعه: ◽️مبانی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی ◽️نظام‌سازی اسلامی در حوزه‌های فرهنگی ◽️مطالعات آمریکا ارتباط با ادمین @samadimahallati
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦پیامبران الهی تمدن‌سازان بشر بودند 📍: تمدن از منظر دانشمندانی که در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند با یک نگاه مادی نگریسته می‌شود و دستاورد ذوق و شعور بشر است اما اساساً پیامبران الهی تمدن‌سازان بشر بودند. هرچند وظیفه انبیا نبوده و وظیفه اصلی ایشان هدایت بشر برای رسیدن به کمال بوده است، اما انبیایی که قدرت و حکومت داشتند مانند حضرت موسی (ع) در عرصه تمدن‌سازی موفق‌تر بوده‌اند و این حاکی از رابطه مستقیم بین تمدن با قدرت و حاکمیت دارد. 📲 @sadr_ir
🚦لزوم توجه به مدیریت بُعد رسانه‌ای مذاکرات 📍: اتخاذ (بر خلاف رویکرد مماشات در سال‌های گذشته) در مذاکرات باعث شده پیشرفت‌هایی در زمینه رفع تحریم‌ها، راستی‌‎‌آزمایی و اخذ تضمین صورت بگیرد ولی همچنان نیاز است چنین رویکردی در مذاکرات ادامه یابد تا خواسته‌های مد نظر ایران تحقق یابد. 🔸همچنین باید توجه و ویژه‌ای بر روی بُعد رسانه‌ای مذاکرات خصوصاً نسبت به فضای داخل کشور اعمال شود تا طرف مقابل نتواند با انتشار اخبار و اطلاعات غیرصحیح، مدیریت مذاکرات و ابتکار عمل را از ایران گرفته و فضای عمومی و روانی جامعه را نسبت به مذاکرات دچار خدشه کند! 🔰نشست تخصصی ارزیابی مذاکرات هسته‌ای وین و بررسی سناریوهای مذاکره مستقیم با آمریکا (١۴٠٠/١٢/٢٣) 📲 @sadr_ir
🚦در جامعه اسلامی مسجد مرکزیت دارد 📍 : درالگوی جامعه اسلامی، حداقل سه دلیل اصلی برای مرکزیت در جامعه اسلامی وجود دارد: 1.مرکزیت مسجد از قرآن، روایات و سیره قابل برداشت است. 2. مسجد برای برای پذیرش کارکردهای گوناگون به نسبت دیگر نهادهای اجتماعی به علت‌هایی مانند: ظرفیت مخاطب، مقبولیت اجتماعی، پشتوانه تاریخی، گستردگی جغرافیایی و... دارای ظرفیت بالاتری است. 3. مسجد بستر فعالیت امامی است که خود محور جامعه است لذا باید محور و مرکز باشد. 📲 @sadr_ir
📣 قابل توجه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان محترم حوزه مطالعات بین‌الملل و آمریکا 🔴 چهارمین شماره فصلنامه منتشر شد. ♦️ در این شماره می‌خوانیم: ❇️ ظهور دولت ضعیف و گسترش چالش‌های اجتماعی و راهبردی آمریکا (ابراهیم متقی) ❇️ تأثیر ساختار نومحافظه‌کاری بر مسلمانان آمریکا و اسلام هراسی (محسن اسلامی- محمد داوند- محمد کرمپوری) ❇️ افول قدرت نرم آمریکا؛ دیدگاه‌ها و زمینه‌ها (غلامرضا جمشیدیها- سیدمحمدجواد قربی) ❇️ آینده‌پژوهی (الگوی امتداد حال) و کاربست آن در سیاست خاورمیانه‌ای دولت جو بایدن؛ از سناریوهای محتمل تا آینده‌های ممکن (سمیه حمیدی- عبدالمطلب عبدالله- احسان مزدخواه) ❇️ بررسی و تحلیل جایگاه ایالات متحده آمریکا در قدرت نرم علم و فناوری (سیدجواد موسوی زارع- سیدهادی زرقانی- مصطفی امیرفخریان) ❇️ افول سیاسی ایالات متحده آمریکا؛ دلایل و زمینه‌ها (شهره پیرانی- آرش سعیدی‌راد) 📍 اساتید و پژوهشگران محترم جهت مشاهده و دریافت مقالات و همچنین ارسال آثار خود می‌توانند به تارنمای فصلنامه مراجعه فرمایند. Asr.ihu.ac.ir 🔵🔴 برای استفاده از مباحث حوزه مطالعات آمریکا در کانال در پیام‌رسان ایتا با ما همراه باشید: @ascenter 📲 @sadr_ir
🚦رسیدن به مقام حزب الله 📍 : حزب‌الله تعبیری قرآنی در اشاره به پیروان دین حق و گروه متشکل منسوب به خدا، در مقابل حزب‌الشیطان است که خداوند متعال در آیه ۵۶ سوره مبارکه مائده از این حزب به لشکر، اولیا، شیعه و یاران خدا تعبیر کرده است. لذا افرادی که به این مقام بزرگ الهی دست پیدا می‌کنند، دائماً در حال برپایی نماز و دادن زکات هستند. 📍ما نیز برای رسیدن به مدنظر مقام معظم رهبری باید به مقام حزب‌الله و امت خداوند شدن گام برداریم و برای نیل به این هدف باید تلاش کنیم که روابط اجتماعی ما بر مدار محبت و ایثار شکل بگیرد و ایمان به خدا را تبدیل به یک رابطه اجتماعی تمدن ساز کنیم. 📲 @sadr_ir
19.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍آیا درگیری و صف‌بندی جدیدی در منطقه در حال شکل‌گیری است؟! 📍حضور در غرب آسیا، مایه فرصت یا تهدید برای جمهوری اسلامی ایران؟! 🚦دکتر در ۱۰۰ ثانیه پاسخ می‌دهد 📲 @sadr_id
شهید دارائی.pdf
1.73M
🚦تجربه‌نگاری فعالیت‌های جهادی طلبه شهید در حرم مطهر رضوی 📍، امام جماعت جوان مسجد طفلان مسلم مشهد، در مدت شش سالی که عهده‌دار امامت جماعت این مسجد شده بودند، با کار تشکیلاتی منسجم، ظرفیت‌های مردمی را به کار گرفته و در راستای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومان، اقدامات شایسته‌ای انجام دادند. 🔸اثر حاضر با شهید دارائی است که در مهر ماه 1399 و قبل از شهادتشان پیرامون فعالیت‌های جهادی ایشان در مسجد طفلان مسلم انجام شده است. 📲 @sadr_ir
🚦بخشی از مشارکت سیاسی مردم، مشارکت اعتراضی است! 📍: ما نیازمند تغییر رویکردمان به مقوله اعتراض هستیم. ما درحال حاضر در موقعیتی قرار داریم که اعتراض را بر نمی تابیم. این برنیافتن هم در رسانه‌های ما و هم در ساختارها و هم در درک اجتماعی ما مشاهده می‌شود. ما باید از این فرصت مشارکت‌های بدیع یعنی مشارکت‌های اعتراضی استفاده بکند، نه اینکه مشارکت را صرفا محدود بر مشارکت حمایتی و مشارکت در انتخابات ببیند؛ بلکه باید را نیز بپذیرد. زیرا استفاده از این ظرفیت می‌تواند جامعه را بیش از پیش به یک بدل نماید. 🔸اگر اعتراض به رسمیت شناخته بشود یعنی اگر مشارکت سیاسی فقط مشارکت حمایتی نباشد و اعتراضی هم باشد، اتفاقی که رخ می دهد این است که حرکت های اعتراضی یعنی جاهایی که نظام رسمی امکان پاسخ گویی به نیاز ها را ندارد می تواند نقش گره‌گشایی ایفا کند. به عنوان نمونه در مسئله بحران آب خوزستان، شما یک جامعه ای دارید که پایه ای ترین نیازها را ندارد، پایه ای ترین نیاز هاش در ساختار و در وضعیت موجود تامین نمی شود، اگر نظام رسمی نتواند به این نیاز ها پاسخ بدهد این یک مشکل است ولی مهمتر از آن این است که جامعه نتواند سازوکار های اعتراضی و جنبشی را برای کسب آن نیاز ها ایجاد کند و کارهایی جنبشی و اعتراضی را فعال کند. در «مردم‌سالاری» دینی تنها در حمایت مردم از نظام سیاسی نیست بلکه اعتراض مردم را هم شامل می‌شود و این یک مسیر دو طرفه است. 📲 @sadr_ir
🚦 📍مقالات شماره چهارم (زمستان ۱۴۰۰) 📘برای مشاهده و دریافت مقالات به تارنمای نشریه مراجعه فرمایید: Asr.ihu.ac.ir @sadr_id