تقوا.mp3
12.78M
✨﷽✨
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
🔊موضوع : تقوا
⬅️«دکتر محمد رضا فریدونی »
🔸مالکیت و حقیقت عالم دست خداست .
«وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما لاعِبِينَ»
🔽معنای لهو و لعب در قرآن
⏰۱۳:۱۸
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
✅@d_mr_Fereydooni
✨﷽✨
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
💠 قسمتی از فایل صوتی دکتر محمد رضا فریدونی درموضوع «تقوا»
✅... اینکه خداوند میفرماید:
«لعب»، به معنای این است که افراد به دنبال یک هدف خیالی و موهوم هستند و به این خاطر ، به یک سری کارهامشغول می شوند.
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
▫️اِجعَل هَمَّکَ هَمًّا واحدا
خلاصه،حرفی که بندگان خدا و اهل معرفت میفرمایند این است که یک خدایی هست و انسان هم و غمش، باید خدا باشد.
بعد این لازمه اش ،مقید بودن به اعمال عبادی و باورهای درست و مسائل عبادی و احکام همه اش برای این است که، یک میوه ای بدهد که این میوه، همِّ واحد داشتن انسان است. یعنی متوجه یک جهت باشد.
▫️فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
▫️ اَنَّ هذِهِ الامُور الَّتی دارَت بینَ اَبناءِ الدُّنیا
این کارهایی که بین مردم رواج دارد و رونق دارد، از قبیل چی؟ مِنَ المَطالِب، هدف هایی که مردم دارند. وَالمَقاصِد، آرزوهایی که دارند وَالاقراض.
(مقاصد و مطالب، هم معنی هستند)، مقصدی ومطلبی که دارند، وَ الاقراض قرض هایی که دارند، وَ الآمال ، آمالی که دارند، و الآثارمِنَ المُلکِ وَ الامرِ و العَزم و الرِّئاسَه وَ التَّقَدُّمَ وَ العِزَّه والانساب وَ الاصلاب و مُقابِلاتِها
اینهایی که مردم دارند، یکی میخواهد بر دیگری تقدم پیدا کند، یکی میخواهد صدارت و عزت پیدا کند، نصبش را به کسی برساند، میفرماید: و آنچه که مانند اینهاست و آلاف مِن اَمثالِها، هزاران هزار چیز مثل این چیزها.
اِنَّما هِیَ الاموُرُ المُوهوُمَه، اینها امور وهمی هستند.و ملاعب، و بازی اند و الملاهی، اینها لهوند، و الامتعه اینها کالای بازاری هستند، وَ اَمتَعَهِ الغُروُر، کالاهایی هستند که مایه ی غرورند،
وَ کَذلِکَ اَنواع للَّذائِذِ وَ النِّعَم و اینها انواع لذائذی و نعمتهایی است که این مردم در این عالم میبرند. والاِستِفادَه الَّتی، یَتَنافَسِ فیِها المُتَنافَسوُن
چیزهایی که در مورد آنها از هم سبقت میگیرند و مسابقه میگذارند که بهره بیشتری بگیرند. و یَعمَلُ لَهُ العامِلون و عمل میکنند و جانشان را هم سر این قضیه میدهند. اِنَّما هِیَ الاَوهام ،این ها وهم است.
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
▫️یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ
ای اهل ایمان تقوای پیشه کنید
حریم خدا را نگه دارید، به نحو عام
وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَداوَ اتَّقُوا اللَّهَ
علامه میفرماید: این تقوای آخری غیر از تقوای اولی است، این تقوای آخری یعنی شما موقع محاسبه ی نفس، مراقبه، و وقتی که از نفستان حساب میکشید، تقوا داشته باشید.
⬅️ یعنی توجهتان به عالم بالا باشد. یعنی آنچه خوبی است و بزرگواری است را به خدا نسبت بدهید و آنچه نقص است را به خودت نسبت بدهی.
▫️پس آنچه که اهل معرفت تاکید میکنند، توجه به وحدانیت، فردانیت خدای متعال است
▫️ هر چیزی پیش بیاید، مابه اسباب ووسایل مختلف یا خودمان یا مردم ، نسبتش میدهیم.
▫️ ما اگر میدانستیم که کارها دست خداست قبل از اینکه توجه به هر چیزی داشته باشیم، توجهمان را به خدای متعال معطوف میکردیم....
✅ @d_mr_Fereydooni
4_5963058690264139820.docx
19.5K
✨﷽✨
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
💻فایل متنی ؛ موضوع : تقوا
⬅️«دکتر محمد رضا فریدونی »
┄┄┅┅✿🍃❀📚❀🍃✿┅┅┄
✅@d_mr_Fereydooni
4_5857058549506506872.mp3
35.25M
🔊فرمایشات عالم ربانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه
موضوع :اصالت روح
🔸انسان علاوه بر عنصر خاکی و ارکان اربعه، نشأ دیگری دارد۔
👌نفس ناطقه انسانی، قابل فنا نیست .
🔹بدن ما در رشد و نمو، محتاج تغذیه است.اگر غذا به بدن نرسد میمیرد .چون بدن خاکی است پس غذای بدن باید،از سنخ خود بدن باشد...
🔸طفل تاچهار ماه که روح ندارد،یک تکه گوشت است بعدآن روح در ان دمیده می شود.
🔹شرافت ابدان به ارواح است.
▫️«نفخت فیه من روحی» ، او روحی که از عالم بالا آمد، باعث شد که انسان مسجود ملائکه شود .
❓نشانه عبادت مقبول چیست؟
▫️اگر لذت ترک لذت بدانی
▫️دگر لذت نفس ، لذت ندانی
🔘اگر روح قوی و شاداب شد ،اثر انکسار درش دیده نمیشود .
🔘اشخاص مادی با اثر کوچکترین عارضه ای ، ملول می شود.
⬅️تو انسان، اگر انسان شوی خیلی شرافت داری
▫️داستان شخصی در زمان رضاخان
⬅️بنده خدا امری ندارد ،امر بنده خدا ،«خدا پرستی» است.
🚩روضه اباعبدالله الحسین ع
۳۶:۴۲
✅ @d_mr_Fereydooni
💠 مقام معظم رهبری
🗓{۹۹/ ۲/۲۸}
«دعای مکارمالاخلاق که حقیقتاً هر فقره و جمله از آن، یک معرفت بزرگ است، برای انسان مؤمن یک درس زندگی است. جا دارد کسانی که اهل مطالعه و تدبّر یا اهل دعا و تضرّع هستند، با دعای مکارمالاخلاق اُنس بگیرند و آشنا شوند.»
✅ @d_mr_Fereydooni
💠قسمتی از توضیحات دکتر محمد رضا فریدونی در شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه (دعای مکارم اخلاق):
⬅️ یکی دیگر از رذائل اخلاقی که امام در دعای بیستم صحیفه سجادیه به آن اشاره می کنند و از خداوند متعال خواهانند که مبتلا به این رذیله اخلاقی نشوند،"کبر" است.
◀️" وَ لاَ تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ وَ عَبِّدْنِي لَكَ "
▫️وقتی انسان به خودش،توجه می کند می بیند که در او یک کمالی هست که احیانا این کمال و این شاخصه در دیگران وجود ندارد.
▫️به همین سبب ،دیگران در چشمش کوچک می شوند و خودش به سبب همان کمالی که دارد در نزد خودش بزرگ جلوه می کند.
🔹 همین ،سبب می شود که انسان در برخورد با دیگران به آن ها فخر بفروشد، خودپسندی انسان منجر به فخر فروشی انسان در برابر دیگران می شود.
🔹 امام درمان کبر را و اینکه انسان از رذیله و از بند خودبزرگ بینی بتواند خارج شود «عبودیت» می داند.
▫️می فرمایند: وَ لاَ تَبْتَلِيَنِّي بِالْكِبْرِ اما درمان این کبر چیست؟
▫️ وَ عَبِّدْنِي لَكَ اینکه انسان بنده خدا شود و بداند که کبریایی و بزرگی از آن خداست و احیانا صاحب علمی هست و اگر عملی انجام می دهد یا نسبی دارد، نسبت فامیلی خاصی دارد، زیبایی خاصی دارد، قدرتی دارد، مالی دارد به هر حال به هر دلیل هر کمالی که برای خودش تصور کرده که تمامی این کمالات به تعبیر اهل معرفت،«کمال وهمی و خیالی» است این ها را بداند که خدا به او داده و خدایی که مالک است و تمام عالم در تحت تصرف اوست و هر وقت که بخواهد خدا از او می گیرد.
⬅️ داستان هایی که در قرآن کریم داریم مثل داستانی که درباره قارون است یا در باب سامری است یا در باب بلعم باعورا است که این ها اوتوا العلم بودند و به آن ها علمی داده شده بود.
🔹 اما چون، آن علم را به خودشان نسبت دادند و آن را از خدای متعال ندانستند، نهایتا همان کمالات سبب شد که از راه بندگی خدا خارج شوند.
⬅️به تعبیر اهل معرفت، آن کمالی که به انسان داده شود و انسان آن را از خدای متعال نداند به ضررش تمام می شود.
◽️یا به تعبیر دیگر قبل از اینکه انسان به فقر و نیازمندی خودش به خداوند متعال پی ببرد هر کمالی که به او داده شود به ضرر اوست.
✅لذا وقتی که عمران بصری خدمت آقا امام صادق علیه السلام رسید و از او طلب هدایت کرد، امام به او فرمود:
🔹 در خودت حقیقت عبودیت و بندگی را پیدا کن ببین که ربی یا مربوبی، مالکی یا ملوکی، آن چیزی که داری از خود توست یا کس دیگری به تو عطا کرده.
✅ @d_mr_Fereydooni
🌹روایتی خواندنی از نامه آیت الله بهجت به رهبرمعظم انقلاب پس از رحلت حضرت امام(ره)
♦️حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی:امام(ره) به حضرت آيت الله خامنهاي فرموده بودند كه از آقاي بهجت استفاده كنيد. ايشان هم نامهاي مينويسند و به حاج آقا مصباح ميدهند كه اين را شما لطف كنيد و به آقاي بهجت بدهيد. البته آن طور كه من اطلاع دارم، حاج آقا براي ثبت اين مكاتبات حساس شرط ميگذارند كه من به شرطي نامه رساني ميكنم كه نامه را ببينم و نسخهاي هم كپي كنم و نگه دارم. حضرت آقا هم به دليل علاقه خاصي كه به آيت الله مصباح داشتند، قبول ميكنند.
♦️ظاهرا حضرت آقا تقاضاي دستورالعمل داشتند كه آيت الله مصباح ميآوردند و آيت الله بهجت هم در پاسخ در مواقعي خودشان مينوشتند و در مواقعي هم به حاج آقا ميفرمودند كه اين موارد را بنويسيد و به ايشان تحويل بدهيد... تا اينكه امام از دنيا رفتند، يادم هست ما مشهد بوديم كه حاج آقا مصباح براي بيعت با آقا به تهران آمده بودند و از آنجا هم به مشهد آمدند.
♦️ما خدمتشان رسيديم و از اوضاع پرسيديم. حاج آقا فرمودند كه براي بيعت خدمت آقا رفته بودم ولي خدا را شكر دست خالي نرفتم، چون آيت الله بهجت يك نامه چهار صفحهاي براي حضرت آقا كه تازه رهبر شده بودند، نوشتند. شروع نامه هم اين بود كه بنده انتصاب حضرتعالي را به سمت مقام ولايت و رهبري تبريك عرض ميكنم....
♦️ بعد آقا به آيت الله مصباح فرموده بودند كه تا حالا خيليها از مردم و مسؤولين با من بيعت كردند ولي هيچ كدام دلم را آرام نكرد كه من در اين جايگاه بايد باشم يا نه؛ الا اين نامه خيالم را راحت كرد. چون ميدانم ايشان اصلا بر مبنايي كه ديگران ممكن است بنويسند و حرف بزنند، نمينويسند و صحبت نميكنند.
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
✅ @d_mr_Fereydooni
4_5809980536801722732.MP3
10.09M
❁﷽
┄┅❅❁❅┅┄
🔊دعای کمیل
«دکتر محمد رضا فریدونی»
'⏰۲۷,۵۷
┄┅❅❁❅┅┄
✅ @d_mr_Fereydooni
در دعامی خوانیم :
"وَتَقَرَّبْتُ إلَيْكَ بِمَا لاَ يَقْرُبُ بِهِ، أَحَدٌ مِنْكَ إلاَّ بِالتَّقَرُّبِ بِهِ"
↩️ اثری، که در اعتراف و اقرار هست، در جای دیگری پیدا نمیشود.
یکی ازمواردی که در صحیفه سجادیه ، میخوانید دقت بفرمایید ،
🔹«مقام اعتراف در درگاه خداونداست.»
▫️"انا الجانی علی نفسه"
▫️"انا المعترف بخطیئته"
🔹شکستگی و تواضع نفس، فوق العاده در قرب انسان به خدا اثر دارد .
⬅️ اعتراف کردن خیلی مهم است .
که " کفی بالندم التوبة" برای توبه همین پشیمانی کافی است ، که انسان پشیمان شود .
✅@d_mr_Fereydooni
﷽
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈
💠موضوع: قرب الهی
▫️یکی از دغدغه های بندگان خدا و اولیای الهی، دغدغه و اضطراب «قُرب»است.
⬅️ ما، عمل بی سلوک و سلوک بی عمل داریم.
▫️ بعضی ها اهل عمل هستند،اما عملشان بدون سلوک است.
⬅️ «عمل بی سلوک»، عملی است که در آن توجه قلبی نیست. البته همه ی ما از آنجا که روز قیامت دستمان خالیست و فقیریم،محتاج ثوابیم.
«ثواب» یعنی به هدف خوردن. (ثُاب یثوب) ، این واژه در ادبیات عرب ،استفاده میکنند.
کسی که کاری برای خدای متعال انجام بدهد ،خداوند جزایش را میدهد.
▫️"إِنَّا لاَ نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً."
▫️"یا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ" یعنی خدای متعال قبول میکند.
▫️پیغمبر اکرم فرمود: اگر کسی به یک کافری کمک کند، خدای متعال جزایش را میدهد. فرمود اگر کافری به یک مسلمانی پناه بدهد، خدای متعال روز قیامت از عذابش کم میکند. بنابراین بحث ثواب این نیست که خداوند دست کسی را خالی بگذارد.
▫️هر کسی یک قدم بردارد، در روایت داریم، اگر کسی چیزی را از سر زمین بردارد که مردم به زمین نخورند، خدای متعال جزایش را میدهد. پس بحث سر اینها نیست.
▫️ اگر عمل انجام دهد ،در عمل توجه قلبی نباشد ،ثواب میبرد ،اما عملش بی سلوک است .
لذا عمل اینها را، ترقی وجودی به اصطلاح آن سیر استکمالی که باید طی کنند، برایشان حاصل نمیشود.
⬅️ کسی ،دو رکعت نماز میخواند با توجه قلبی به خداوند، یک نفر هزاران رکعت نماز میخواند، بدون توجه قلبی به خدا، خدا به او ثواب میدهد، به این هم ثواب میدهد، اما این ترقی پیدا میکند.
🔸«ترقی همان قرب است.»
⬅️ لذا «قرب»یه ربط عمیق وجودی است که انسان با خدای خودش پیدا میکند، موانع کنار میروند، انسان انس با خدا پیدا میکند، تخلق به اخلاق الهی پیدا میکند، و موانعی که باعث میشوند که از خدا لذت نبرد، کنارمیرود.
🔹شاید یک معنای خیلی سطحی و ظاهری از قرب باشد.
"واجْعَلْنِی مِنْ أَحْسَنِ عَبِیدِک نَصِیباً عِنْدَک"
خدایا بهره ی من را در نزدت خودت بیشتر کن و من را از بهترین بندگانی قرار بده که بیشترین بهره را از تو می برند.
"وَ أَقْرَبِهِمْ مَنْزِلَةً مِنْک "
و نزدیک ترین بندگان به خدا.
🔹 اهل معرفت میگویند: دو جور قرب داریم، یک قربی داریم که خدا به بندگانش دارد، به همه ی مخلوقاتش دارد، اصلا خدای متعال هر کسی را بیافریند، به او نزدیک است.
⬅️این را در اصطلاح «قرب عام» میگویند.
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
✅ @d_mr_Fereydooni
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
🔹" وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْكُمْ وَلَكِنْ لَا تُبْصِرُونَ”
میفرماید: شما بصیرت ندارید که بدانید که ما به یک بنده نزدیکیم، این است که خدای متعال به همه، نزدیک است.
🔸 وقتی خداوند اراده میکند، بیافریند، یک نسبت مساوی با همه دارد.
❓ اما آیا همه ی مردم نسبت مساوی با خدا دارند؟
⬅️امام سجاد از خداوند میخواهد که خدایا این پیغمبر ما را مقرب ترین پیغمبر در فردای قیامت نسبت به خودت قرار بده، پس معلومه که انبیا هم در قرب و بُعد، (بُعد نه به معنای گناه)، در قرب و بعد، با هم متفاوتند.
🔹" تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ" پیامبران که به هم برتری دارند، برتری در چی دارند؟ در نبوت یا تشریع دارند؟ یا در قرب خدا بهم برتری دارند؟ معلومه انبیا هم با هم، این سَبُک و سنگینی را دارند، و قرب و بعدی بینشان هست.
🔰لذا قربی که انسان به خداوند، میخواهد پیدا کند، در اصطلاح قرب سلوکی است.
⏪ عمل، انسان را به سمت خدا نزدیک میکند.
▫️ در دعای 47 صحیفه خواندیم:
میفرماید: "الَهِي فَاجْعَلْنَا مِمَّنِ اصْطَفَيْتَهُ لِقُرْبِكَ " خدایا من را از کسانی قرار بده که تو آن ها را انتخاب کردی برای قرب خودت و "وَ وِلايَتِكَ وَ أَخْلَصْتَهُ لِوُدِّكَ وَ مَحَبَّتِكَ".
▫️دعای 45 صحیفه سجادیه:
اللَّهُمَّ فَإِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِالْمُحَمَّدِيَّةِ الرَّفِيعَةِ، وَ الْعَلَوِيَّةِ الْبَيْضَاءِ
وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِهِمَا و خدایا به هر دوی این بزرگوار(پیامبراکرم و امیرالمومنین)
(به وسیله ی هر دو)به تو توجه پیدا میکنم،پس وسایل قرب هم اینجا مشخص شده است.
▫️آیت الله یعقوبی (ره) این را بارها میخواندند، «یا هادی من استهداه »
وقتی کسی طلب هدایت از خدا بکند، مگه خدا میشه هادیش نباشه؟
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
✅ @d_mr_Fereydooni
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
▫️ در دعای پنجم صحیفه سجادیه:
و أَدْنِنَا إِلَى قُرْبِكَ : یعنی خدایا من را به قرب خودت برسان.
▫️ "واجعلنا الیک، و الی رسولک من المقربین"
خدایا من را به خودت و به رسولت، نزدیک کن.
🔹در کتاب های اهل معرفت، قرب را در دو چیز دانسته اند.
یکی «قرب فرائض»، یعنی به واجباتت عمل کن، در اصول کافی هست. "مَا یتقرب إِلَيَّ عَبْدِي بِشَيْ ءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا افْتَرَضْتُهُ الیه"، یعنی بنده ی من به من نزدیک نمیشود, مگر بواسطه ی انجام واجباتی که انجام بدهد.
🔹لذا در انجام واجبات، قربی هست که فوق نوافل است. امیرالمومنین در نهج البلاغه، فرمودند:
▫️ "لَا قُرْبَهَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ"
عمل مستحب، انسان را به خدا نزديك نمى گرداند، اگر به واجب زيان رساند.
🔹اهل معرفت میگویند، اگر کسی اهل فرائض باشد، با هستی خدای متعال (تا حدی که خداوند، اجازه بده) آشنا میشود.
[دو چیز را میفهمد، خدای متعال چشم و گوشش را باز میکند.]
🔹اولا میفهمد،که نیستی در تمام موجودات نشسته، یعنی عدم هستند، هیچی نیستند، از این طرف نیستی را در موجودات می بیند.
🔹 از طرف دیگه هستی را در موجودات می بیند.
این دو چیزه که چقدر در کتب فلسفه و عرفان با هم اختلاف دارند در این مسئله که چطور یه چیزی نباشه و در عین حال باشد.
🔸آیت الله یعقوبی (ره) میفرمایند: که اینها هستی نما هستند، شما وقتی نگاه کنی دیدی چیزی هست اما هستیش از خودش نیست میشه نیستی ،نیستی توش نشسته، بعد ظاهر هستی گرفته است.
یکی هم قرب نوافل است، که خدای متعال میفرماید، من گوشش میشوم ، من چشمش میشوم . بعد فرمود، انا یدالله، انا عین الله، البته انا عین الله، انا ید الله ...
🔸قرب نوافل و قرب فرائض با هم فرق میکنند.
⬅️در قرب نوافل، خدا گوش بنده، چشم بنده میشود.
⬅️قرب فرائض بنده میشه گوش خدا، بنده میشه چشم خدا، خدا نامتناهی است، کسی که وصل به نامتناهی میشود ، نامتناهی میشود.
از اون جهت، قرب نوافل سطحش پایین تره، اما برای اینکه فرائض را کامل کنیم به نوافل هم احتیاج هست.
⬅️ لذا به عمل بستگی دارد عمل را باید انجام داد، علم هم باید داشت، نه اینکه بی معرفت. فایده نداره بدون معرفت، یعنی اصلا نمیماند، اگر کسی معرفت نداشته باشه اما در عین حال، علم به اضافه ی عمل، نتیجه فقر.
⬅️ امام صادق علیه السلام میفرمایند: "العبودیّة بذل الکلّ"، یعنی هر کسی قصد بندگی خدا را دارد، تعلقاتش را کم کند.
(بره به طرفش ولی، وابسته بهش نشه). آدم باید درس بخوانه، اما وابسته به درسش نشود...
▫️ آدم باید دستورات خدا را اطاعت بکنه، اما امیدش به خدای متعال باشد... خدای متعال دستش را بگیرد.
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
✅ @d_mr_Fereydooni
قرب الهی.mp3
19.06M
﷽
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
💠موضوع:قرب الهی
🔸قرب وجودی و قرب سلوکی
⏰19 : 50
🎤«دکتر محمد رضا فریدونی»
•┈┈••✾•🌿💐🌿•✾••┈┈•
✅ @d_mr_Fereydooni
حدیث
💠 امام علی بن الحسین (ع) فرمودند:
هر کس در غیبت فرزند مان استوار بر ولایت ما باشد، خداوند پاداش یک هزار شهید مقتول در جبهه های احد و بدر رابه او می دهد.
کتاب بحارالانوار جلد 52
✅ @d_mr_Fereydooni
4_5918094059167023344.MP3
3.78M
⬅️قرائت زیارت آل یاسین
«دکتر محمدرضا فریدونی»
✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️یک نفر مثل آقای خامنه ای نمی توانید پیدا کنید..
✅ @d_mr_Fereydooni
💠نظرات عالم ربانی آیت الله یعقوبی حفظه الله در مورد رهبری
🔸رهبری یکی از نعمت های الهی هستند
يك چيزهايي هست كه واقعا تملّق نيست، انسان #وظيفه اش است كه از خوبان تعريف كند.
اين آقاي خامنه اي من عقيده ام اين است كه براي مردم، يكي از #نعمت هاي الهي است و بايد قدرش را بدانند.
(94/8/13)
**********
🔸خدا این رهبر معظم (حضرت ایت الله خامنه ای ) را نگهدارد.
ایشان #امانت خدا هستند. اما خیلی ها نمی فهمند.
رهبری جانشان را گذاشته اند کف دستشان برای خَلق.
و اصلا هیچ هوی ندارد، یک ذره هم هوی ندارد.
شما چند نفر مثل ایشان سراغ دارید؟
(95/3/26)
*************
🔸#آقای -خامنه ای را خدا حفظش کند.
با این مقامش، #خودیت ندارد و خودخواه نیست.
من برای همین است که برای او ارزش قائل هستم.
(95/5/11)
✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹کلیپ
💢بیانات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی (ره) درمورد رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ...
✅ @d_mr_Fereydooni