eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
523 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 🌀 ❇️ برای عرفا حقیقی که اولیای حق هستند، و اصحاب هدایت یافته آنان، بسیار غریب است که در این روزگار لفظ «عرفان» و صفت«عرفانی»، نه تنها بدون تناسب با معانی حقیقی آنها استعمال می شوند، ⚠️که اصلاً اطلاق این الفاظ اصطلاحا بر اموری است که صراحتا با و بی دینی و ملازمند. 🔘به راستی در میان این جماعت کسی نیست که حتی را در دیده باشد… 🔘و یا آنکه این جماعت از شدت عرفان(!) به معنای بلندی دست یافته اند که عقل عرفای حقیقی بدان نمی رسد‼️ ❌ اگر برای دلالت بر معنای است، پس چه رخ داده که این لفظ در روزگار ما با هر کفر و شرک و الحادی جمع می شود جز معرفت حق⁉️… 🤛این مجامع هنری [اگر] لفظ عرفان را با معنای حقیقی آن به کار برد، باید یقه اش را گرفت و پرسید: 🏔« مگر تو از پشت کوه آمده ای که نمی دانی دیگر سال های سال است که کسی لفظ عرفان را با این معنی به کار نمی برد⁉️» 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮به راستی این کدام عرفان است که خروش سازهای سنتی را بدان نسبت می دهند⁉️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮این کدام عرفان است که فقط با و غمزه های بَصَری و و مختصری می توان به آن دست یافت‼️ 💥هر چند آدم شب را تا سحر، نه در محراب عبادت، که پای و پیاله های پی در پی بگذراند🍷 💥و کپه ی مرگ را هنگامی بگذارد که خروس ها سبّوحٌ قدّوس می گویند ♨️ 💥و بعد هم تا لنگ ظهر مثل دیو خُرناسِه بکِشد‼️ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔮این کدام عرفان است که نه تنها با کفر و شرک و الحاد جمع می شود که اصلا با اعتقاد به خداوند و معاد باطل می گردد‼️💯 ✴️این روزگار اصلاً انسان هاست و به مقتضای این وارونگی، نه عجب اگر کلمات هم وارونه شوند و اصطلاحاً بر مفاهیمی دلالت کنند که متضاد و متناقض با معانی حقیقی آنهاست❗️ ✅ را هم مثل بسیاری دیگر از الفاظ – علم، آزادی، عقل، سیاست و… از معنا تهی کردند و در آن هر آنچه خواستند ریختند و کسی هم نتوانست دم بر آورد… 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 📛چیزی نگذشت که دیدیم به لباس حق در آمد و خود را در پسِ نقاب موسی پنهان داشت و عرفان با جنون و فساد و جمع شد. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🦋و البته دامن کبریای حق از این گَردها مُبَرّا بود و در تنهایی و تاریکیِ حجره ها را با قدم صدق پیمودند ❇️و بار دیگر از شمس وجود یک تجلی یافت و بساط را در هم پیچید و نقاب از چهره باز گرفت 🔹و… انعکاس اشعه نورش در آینه فطرت های پاک، آسمان دنیا را ستاره باران کرد و در ، جبهه های ، مَجلای تلألوانسان هایی شد که را باز خریدند و شأن حقیقیش را بدان باز گرداندند. 🔸 به سوراخ های دود آکنده خویش خزیدند و میدان را به اهلش واگذاشتند و دیگر در طول سخنی از آنان و ها و ها یشان در میان نیامد. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 📛اما چه شد که هنوز خون قربانی بر ۵۹۸ نخشکیده، بار دیگر ❌ به صدا در آمد و مارهای هفت رنگ سر از هفت سوراخِ سبدهای ده ساله در آوردند 📺و خمیازه کشان های_تئاتر و و را از انباشتند. 🌹چه شد که هنوز از جبهه های عشق باز نگشته و جام زهر از گلوی نازنین آن زین العرفا پایین نرفته، بار دیگر لفظ عرفان به همان معنای فراموش شده خویش بازگشت و یک بار دیگر درِ باغ به روی عقده های تل انبار شده باز شد⁉️ ---------------------------- 📌منبع :سایت شهید آوینی 🌐http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/KodamErfan.htm 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ ۸۴/۶/۶ ] 📓آیا از روایت "اطلبوا العلم ولو بالصین" می توان مشروعیت ومطلوبیت را نتیجه گرفت ⁉️ 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔆💠 پاسخ : خیر چون 👈اولا؛ از نظر سند این حدیث مخدوش است گر چه ما این روایت را به دلایلی معتبر می دانیم . 👈ثانیا : دواحتمال در معنی این حدیث می رود. ۱. منشا و ماخذ تولید علم مهم نیست . ۲. بُعد مسافت مانع علم آموزی نیست . 🔹پس حدیث مُجمل بوده ونیازمند بررسی قرائن دیگر است . 1⃣ شواهدی موجود است که نشان می دهد در روایات ، بُعد مسافت با کنایه از کشور چین بیان می شده است ؛ 🔸امام علیه السلام در روایتی به کسی که نماز ۴ رکعتی را ۲رکعتی سلام داده بود فرمودند ؛ 🔹هر جا یادت آمد ۲رکعت دیگر بخوان "ولو بلغتَ الصین ". 2⃣ اطلبو العلم بخوض اللجج وسفک المهج برداشت اول مثل این است که کسی بگوید من از این روایت را نتیجه می گیرم. 3⃣ ده ها روایت دیگر که تصریح دارد منشا تولید علم جُز وحی وخاندان اهل بیت علیهم السلام نمی باشد.💯 🔻کلُّ ما خرج عن غیر هذا البیت فهو باطل . 🔻شرقا او غربا لن تجدا علما صحیحا الا ما خرج عن هذا البیت 🔻یا کمیل خذ عنا تکن منا 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤡 🌼 🔹درويشي پيش ملانصرالدين رفت و ادعاي کرامت کرد و گفت: من مي توانم کاري کنم که لال مادر زاد مانند بلبل به زبان بيايد‼️ 🔸ملانصرالدين گفت: اي درويش! اگر مي خواهي من به تو ايمان بياورم کاري کن که زبان زن من بند بيايد تا دستت را ببوسم و يک عمر مريد و ثناگوي تو باشم😂 🎊✨🎊✨ 🎊✨🎊 🍄 (فیلم ، عکس و متن ) خود را برای ما ارسال نمائید تا با نام خودتان در کانال به اشتراک بگذاریم. @A_mobarez. 👈 ارسال آثار📨 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
gahname-2-www.nooralsadegh.ir.pdf
932.2K
📒 🏵فصلنامه شماره ۲ 📆 تاریخ چاپ: ۱۳۸۵ 🔹استفتاجدید از آیه الله در باره 🔸 واقعه غدیر ✅ تخطی از پیام غدیر است 💯 ✍علی صافی اصفهانی 🔸حسن بصری و تخطی از ✍واحد پژوهش 🔹گذری بر شناخت ، ، ✅نفرین امیرالمومنین برحسن بصری‼️ 🔸نظر درباره حسن بصری ✅حسن بصری از منظر 🔅 از مراجع معاصر 💯 ✅موضع ائمة معصومین علیهم السلام نسبت به حسن بصری ⚠️هشدار به مسئولین و صاحبان قلم و بیان و ثروت♨️ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🔥 🔮 💔 😥 پیشاپیش ،از بانوان ارجمند بابت انتشاراین کلمات سخیف پوزش می طلبیم ! ملاصدرا در کتاب می نویسد؛ از عنایات الهی در خلقت زمین، روی آن است . ♨️قرآن: "خداوند جانوران گوناگونی روی زمین پراکنده است" 💠بعضی برای هستند ♨️قرآن : " چارپایان را برای شما آفرید تا به (موی و پشم) آنها گرم شوید و از آنها فواید بسیار دیگر برده و از (شیر و گوشت) آنها بخورید . 💠و بعضی برای اند. ♨️قرآن : "اسب ها و قاطرها و خرها را آفرید تا سوارشان شوید وزینتتان باشد " 💠و بعضی برای خلق شده‌اند. ♨️قرآن: بارهایتان را به جاهایی می‌برند که بدون آن‌ها، جز با جان‌کندنِ زیاد به آنجا نمی‌رسیدید. بله، پروردگارتان نسبت به شما دلسوز و مهربان است". 💠و بعضی برای است. ♨️قرآن : "شب ها وقتی گله را از چرا برمی‌گردانید یا صبح به چرا می‌برید مایه زینت و افتخار شما هستند " 💠و بعضی برای اند. ♨️قرآن : "خداوند از نوع خودتان همسرانی را برای شما قرار داد" 💠وبعضی برای هستند. ♨️قرآن : "از پوست چهارپایان نیز براى شما خانه ‏هایى قرار داد تا موقع کوچ یا اُتراق به آسانى آنها را جا به جا کنید؛ و از پشم و کرک و موى آنها، برایتان اسباب و اثاث زندگى قرار داد". 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 ✍ از فیلسوفان بزرگ در حاشیه‌اش بر این مطلب می‌نویسد: 🔹اینکه زنان را در قرار داده دارد به اینکه زنان به دلیل؛ 👈 ضعف عقل 👈و جمود بر ادراک جزئیات 👈و میل و رغبت به زیورها و زینت های دنیا، ⚠️ نزدیک است که به ملحق شوند، 📛چه این که چون حیوانات و چهارپایان است ولکن خداوند بر آن‌ها پوشانده است تا؛ 🔘 مردان از معاشرت و با آنان مشمئز نشوند ‼️ 🔘وبه با آنها راغب باشند. ✴️از همین جاست که؛ 🔹 شرع مقدس، را گرفته است❗️ 🔸ودر بسیاری از احکام مثل طلاق و نشوز و ادخال ضرر بر ضرر، برخلاف سایر ادیان ، مردان را ساخته است. ♧♧♧♧♧ 🔆پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله : به زنان توهین نمی کنند مگر افراد پست . ------------ 📚الحكمة المتعالية فى الاسفار العقلية الاربعة، ج‏۷، ص: ۱۳۷ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا