eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
528 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📻 💠 موسسه آموزشی فرق و ادیان بصائر با همکاری مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌نماید: 🔰 دوره نقد تصوف 🔰 🔅با تدریس استاد مزایا: 📜اعطای مدرک معتبر 🔹اولویت در اعزام‌های تبلیغی ⭕️مهلت ثبت‌نام تا ۱۳۹۹/۱۱/۲۸⭕️ 💢 ۲۰ درصد تخفیف ویژه دین‌پژوهانی که در دوره‌های گذشته موسسه بصائر حضور داشتند. (برای دریافت کد تخفیف، کد ملی خود را به آیدی @Offline_basaer در ایتا ارسال کنید) ✅ آغاز دوره چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ♦️زمان برگزاری جلسات: هر شب ⏱ ساعت: ۲۱ تا ۲۲ 📥لینک ثبت.نام: 🌐https://basaer-l.com/t99 لینک راهنما در ایتا و تلگرام: @Offline_basaer @basaer_l 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ‍ ‍ 📒 🏵فصلنامه شماره ۱۲ 📆 تاریخ چاپ: زمستان ۱۳۸۸ ✅ در روایات ✍مرجع عالیقدر 🔸توحید عبادی( و ) ✍آیه الله سید حسن 🔹 قلمرو در دین از منظر ✍آیت الله در مورد نهی از تفكر در ذات می فرمایند: ❌روایات در جوامع فریقین، در نهی از ، کثیر است و این نهی ها ارشادی است ؛ (المیزان ج ۱۱ ص۸۵) 😇بعد یک جمله ای دارد که ما نفهمیدیم، می فرماید : این نهیِ ارشادی ، متعلقُ بمَن لا يُحسنُ الورود فی المسائل العقلیه ❌« یعنی اگر کسی است و در مسائل عقلیه ورود دارد این نهی ها متعلق به او نیست ،در حالی که روایاتی که در اصول کافی هست بحث این نیست که جمعی دون جمعی. ✴️حضرت امیرعلیه السلام می فرمايند: تیز ترين قدرت های پرواز و قوی ترين و نیرومند ترين ها در ارتباط با ذات مقدس حضرت حق سقوط می کند، هیچ راه ندارد. نه اينكه، جمعی راه دارند، جمعی راه ندارند‼️ ✅بخشی از کتاب (۵) ✍علامه یعنی اختصاصی دانستن۷ چیز: ۱.امامت۲.ولایت۳. آل اهل بیت۴. حجت۵.معجزه۶.مهدویت کسانی که این۷ موضوع را منحصر و مختص چهارده معصوم بدانند هستندکسی که همه یا یکی از این موضوعات هفتگانه را تعمیمی بداند شیعه نیست. 📛 بدون این هفت تعمیم حتی نمی تواند یک کلمه حرف بزند تا چه رسد بر این که مدّعیِ بینش و مکتب باشد. ⚜ستون فقرات و اسکلت تصوف محی الدین "اسماء الله" است. 🔹محی الدين عنوان "اسماء الله"را از گرفت و وارد اسلام کرد و آن را محور همه مباحث قرار داد. 🔸چه فرق می کند مثلا لفظ "قادر" را به عنوان "صفت خدا" موضوع بحث قرار بدهید یا به عنوان "اسم خدا"⁉️ 🔰بررسی سندی ومحتوایی دعائی که میرزا به آن استشهاد کرده↪️ 💢و باسمائک الّتی ملأت ارکانَ کلّ شیء💢 🔸 عقل فلسفی - عقل دینی ✍ 🧠مهم ترين تفاوت با ، در همین نكته است که عقل فلسفی، مدعی فهم همه ی امور و ورود به تمام عرصه هاست ‼️ 🔹حکمت بوعلی سینا (۴) ✍علامه سمنانی 🔸 💯 ✍دکتر ✅منتقدان عرفان وتصوف در ۴ گروه طبقه بندی می شوند ؛ 1⃣ متشرّعان و علمای مذهبی 2⃣ فلاسفه و متفکّران مذهبی 3⃣ دانشمندان مادی 4⃣ خود عارفان و متصوّفه 🔆 و اسلام و نیز علمای دین و ، عرفان و عارفان را از دو جهت مورد ردّ و انکار قرار داده اند: 1⃣ اصول اعتقادی؛ 👈 👈 👈بی اعتنائی به وطرح مساله 👈 یا سخنان اسرار آمیز 👈 2⃣ برنامه های عملی؛ 🛑سخت گیری مخالف شرع از جمله ؛ 👈اذکار و اوراد اختصاصی با شرایط و کمیّات و کیفیّات ویژه 👈 آداب شیخ و استاد 👈 روزه و نمازهای ویژه تشرّف 👈خرقه پوشی تنها بر اساس دستور شیخ و استاد 👈ترک کسب و کار 👈 👈 👈زندگی درویشانه و نداشتن زن وفرزند 🛑ب)آسانگیری و سهل انگاری در محرّمات 👈رقص و وَجد و سِماع 👈تمایل به زیبا رویان از زنان و مردان 👈افراط در عیش و نوش 👈استعمال مواد مخدر 👈معاشرت با رِندان و بد نامان 👈رفت وآمد به اماکن مورد اتهام و ...] 💠تحلیل از بی بندوباری صوفیه💯 📛۶ شبهه که انگیزه ای برای بی بندو باری و شده ♨️ ✅ سؤالاتی(۱۲ سوال)از استاد (۲) ✍حجت الاسلام ▫️حضرتعالی و را به زمان پیامبر اسلام منتسب دانسته وگفته اید؛ ❌چه بسا نادانی بپندارد که در صدر اسلام مجتهد و مقلّد و علم اصول و علم نحو وجود نداشته و مدرسه و خانقاه و مرشد و حلقه ای در کار نبوده است،پس به این افراد وگفتارشان نباید توجهی کنی، زیرا دشمنان علم در هرزمان زیاد بوده اند و در عصر ما به جهت غلبه کفار و نصاری بیشتر هم شده⁉️ ⚠️لطفاً در این زمینه مطالعه جلد ۳ نهضت امام خمینی(قدّس سرُّه)را از صفحه ۱۲۳ بر خود فرض نمایید تا اشتباه کتاب شماتصحیح شده و مُستَمسکی برای پیروان خرقه و تاج و بوق نگردد‼️ ▫️حضرتعالی در بحثی تحت عنوان مخلّد بودن اهل ناردر ،چنین نوشته ايد که: ❌امّا أهلُ النّار الی النّعیم، ولكن فی النّار. اذ لابدّلصوره النّار بعد انتهاء مدّه العقاب أن تكون برداً و سلاماً علی من فیها و هذا نعیمهم. ▫️حضرتعالی در کتاب ضمن فرازی فرموده اید: ❌الهی تا به حال می گفتم لا تأخذه سنه و ولا نوم، الآن می بینم مرا هم لا تأخذنی سنه ولا نوم 🙄منظور حضرتعالی چیست ⁉️لطفاً پاسخ فرمایید. 🔹نقدی براندیشه وافکار ملاصدرا ✍سید قاسم 🔹ماهیت تصوف (۳) ✍ ✅ نظرات و : 📘 💯 🆔 @safiresheytan
faslname-12-www.nooralsadegh.ir.pdf
2.38M
📒فصلنامه نورالصادق شماره ۱۲ 📆تاریخ چاپ: زمستان ۱۳۸۸ 🆔 @safiresheytan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁‍🗨 شهید مطهری : ⭕️عرفا ... توحيد آنها وحدت وجود است... در اين مکتب، انسان کامل در آخر عين خدا مي‌شود؛ اصلا انسان کامل حقيقي، خودِ خداست.» 📚 انسان کامل ص ۱۶۸ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 💡 چرا شیخ بهائی با صوفیان زمان خود، مماشات و همراهی می کرد ⁉️ 🔆روزی به یکی از شاگردان خود که تعداد آنها به ۴۰۰ نفر می رسید گفت: امشب به منزل ما بیا. آن شخص می گوید من امتثال امر کردم و رفتم. کم‌کم ارکان آمدند و همه بودند. 🔹پس شیخ بهایی کِسوت پوشیده و شد و آنها مشغول ذکر شدند. 🔸به فاصله یک ساعت آنها را جذبه گرفت از دهان آنها کف می ریخت و روی زمین افتادند،جز شیخ که در حال عادی باقی ماند . پس شیخ بهایی فرمود: تو را آوردم که ببینی منِ بیچاره، در این زمان مبتلا شده‌ام که؛ 👑 شاه و درباریان همه هستند،ناچار شدم از این راه وارد شوم شاید آنها را هدایت کنم♨️ ♧♧♧♧♧ ✴️ اگر شیخ بهایی به تصوف معتقد بود واژه "هدایت کنم" را به کار نمی برد. ☘جهت مطالعه بیشتر به (اینجا) مراجعه کنید. --------------- 📚جنّتان مُدهامّتان ، جنت۱ص۲۹ 📍به نقل از کتاب موقعیت سازی صوفیه با تهمت به شخصیتهای نامی شیعه ص۳۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🗯 🕋قبله گاه اهل ایمان مسجد است 🕋پایگاه عدل و احسان مسجد است ⚠️، خانقاه ⚠️زادگاه شاه مردان،مسجد است 👣هیچ پیغمبر نرفتی،خانقاه 👣بهر پیغمبر گلستان،مسجد است ⚔هر نفاق و تفرقه،از ⚔جای جمع حق پرستان مسجد است 🔯گشت ابزار اجانب خانقاه ✡جای رفع کفر و طغیان مسجد است 🌤 ظلمت افزای ضلالت خانقاه 🌤روشنی‌بخش دل و جان مسجد است 🤯دار پر ننگ خرافت،خانقاه 🤯بیت ذی فضل فراوان مسجد است 💋عشق بازی و طرب در خانقاه 💋جایِ بحث و درس قرآن است 🌀ضدّ دین و شرع احمد، خانقاه 🌀منزل وحی رسولان، مسجد است 🌟شیر حق، هرگز نرفتی خانقاه 🌟سجده گاه شیر یزدان، مسجد است 🕳چاهِ ویل خودستایان، خانقاه 🕳عرش پیمائیِ خوبان، مسجد است ⭕️خانقه را در ، جایی نیست ⭕️معبدِ پاک امامان، مسجد است 🛐خانقه، بدعتکده یا 🛐خانه ی خلّاق سبحان، مسجد است 🗿جای بتِّ پیر است اَندر خانقاه 🗿 بت شکن هم، مرکز آن،مسجد است 📛لعنتِ داور به اهل بدعت است 📛جای رحمت،بیتِ غفران، مسجد است 💦خانقه گر شد ملوّث، باک نیست 💦لازم التطهیرِ قرآن، مسجد است 🎻جای تصنیف وغنا،شد خانقاه 🎻بر موذّن جای اعلان،مسجد است ✝اختراعِ خانقه،تَرسا(مسیحی)نمود ✝لیک اول بیتِ یزدان، مسجد است ❌خانقه گوید،که هر چیزی خداست ❌سدّ راهِ شرکِ ایشان،مسجد است 🕎خائن و ،جایش خانقاه 🕎سنگرِ سرباز ایمان،مسجد است 🍷خانقه گوید مِی و پیرِ مغان 🍷جای خَرقِ وَهمِ آنان،مسجد است 🚷 گوید،رهاکن خانقاه 🚷مرکز توحیدوبرهان،مسجد است -------- 📚سیری کوتاه در مرام صوفیگری ص ۱۴۵ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 ♨️ 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان (۱) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 👤استاد از دانشمندان صاحب سبک وخلّاق در حوزه معارف اسلامی می باشند که قلم وبیان جذاب ایشان در میان نویسندگان کم نظیر است و آثار ایشان توانسته طیف هنردوستان را به خود جذب کند. ✅ تسلّط ایشان بر قرآن وحدیث وذوق هنری وشاعرانه ایشان ، امتیاز آثار استاد علی صفائی است و معمولا مطالعه کنندگان آثار ایشان به تفاوت قلم نویسنده در مقایسه با دیگر اندیشمندان، معترف اند . 🔸ایشان در جلد سوم از سری کتابهای روش نقد ، به پرداخته اند . در این کتاب استاد صفائی ، ابتدا به توصیف عرفان وتصوف پرداخته وسپس اهداف ، عقیده ها، روش ها،انگیزه ها و آثار این مکتب را به نقد کشیده اند . بخشی هایی از این کتاب را با هم مرور خواهیم کرد . ⚠️تذکر: بیان اندیشه های اندیشمندان به معنا تایید تمام افکار و ابعاد شخصیتی ایشان نمی باشد . 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠 🗒 فهرستی از نقد های ایشان به تصوف و ☑️ : در تصوف هدف های آزادی و عشق و آگاهی و قدرت و وحدت، وجود داشت؛ 👈این آزادی و زهد، زهدِ رها کردن و گذاشتن است نه زهدِ برداشتن . 👈و این عشق، صلح کلّی است. بی در و پنجره است ،نه مرز آفرین و سازنده . 👈و این آگاهی‌ها به خاطر رسیدن به تسخیر و قدرت است، نه جهت دادن به اینها. 👈 و این قدرت ،فقط قدرت است. نه عزت و نه قدرتِ بر قدرت و تسلّط بر قدرت ها و حاکمیت بر توانایی‌ها . 👈و این وحدت ، وحدت تخیل است، نه برهانی است ونه عملی. ☑️ : 👈عرفان میان عقل و عشق جنگ می‌اندازد که این دو زبان یکدیگر را نمی فهمند.در حالیکه عقل وعشق درگیری ندارند. 👈فکر و عقل و عشق و رنج وعجز هم کوتاه هستند . 👈شرع تنها شریعت نیست که از آن بی‌نیاز شویم. 👈هیچ کس نمی تواند به خویش بخواند و در خود نگه دارد و به خود دعوت کند. ☑️ : 👈روش ها تلقین وریاضت نیست که تفهیم وآموزش است . 👈 وشریعت و طریقت و حقیقت نیست که حقیقت است و سپس آن دو باهم. ☑️ : تنوع وتلقین مسخ انسان است .تحرک وانتخاب، موجب رشد آدمی می گردد. ☑️ : صلح کل ودرون گرائی 🌟تفصیل مطالب را در پست های بعدی باهشتک دنبال کنید . 🔘جهت آشنایی بادیگر تفکرات استاد علی صفائی به کانال ایشان به آدرس @einsad مراجعه نمائد . 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا