eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
523 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 : 🔰پاسخ آیت الله درباره کتاب آقای ؛ بسمه تعالی، سلام علیکم در فرض سوال؛ 📛نشر چنین کتابهائی جایز نیست و این گونه ادعاها بی پایه و ارزش می باشد.♨️ نیز دارای انحرافاتی هستند و خود را به عنوان معرفی می کنند، شرکت در جلسات آنان و ترویج از سران آنان و نشر کتابهائی که موجب انحراف است، جایز نیست. ----------- 🌐 http://www.ebnearabi.com/amp/12191/پاسخ-صریح-آیت-الله-نوری-همدانی-به-استفت.html 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
🔥 #سنگ_راه 🔮 #کنترل_ذهن #تلقین_نفهمی #شخصیت_زدگی 📝آقای #حسن_زاده_آملی می گوید؛ در اثناى تدرّس و تع
🚦 🌸 🧠چون دیدیم و و و ده ها، امثال آنان به عجز و نقص و فهم خود اعتراف نمودند و تصریح کردند که ادراکات بشر محدود است و نمی تواند به همه جا دست اندازی کند... 👣 پس اگر باز خود اینان را دیدیم که با شتاب هرچه تمام تر به هر چیز و هر حقیقت دست اندازی کرده و در آن به فکر خود بحث‌ها نموده و به فوریت و با رعد و برق به نام نتیجه و مقتضای ، احکام قطعی درباره آنها صادر می کنند مثلاً ؛ ▫️حقیقت ارواح چیست؟ ▫️حقیقت ملائکه چیست ؟ ▫️حقیقت افلاک چیست ؟ ▫️بدو خلقت ارواح کجا و چه زمان است؟ ▫️اول ما خلق الله چه بوده؟ ▫️چگونه کثرت در عالم پیدا شده؟ ▫️عوالم وجودی چند است؟ ▫️مآل و رجوع این موجودات به کجا و چگونه است؟ ▫️ناشدنی است که خدای جهان در مرتبه واحد بیش از یک موجود بسیط خلق نماید. ▫️خالق متعال باید با مخلوقش هم سنخ باشد. ▫️علم حق متعال چگونه است؟ ▫️اراده و مشیت او چیست؟ ▫️غرض او از خلقت چه بوده؟ ▫️خالقیت او چگونه است؟ 📛و دیدیم گاه مطالب را (خصوصاً تابعین آنان) آن چنان با حرارت و محکم ادا می نمایند، که گویی مدت های متمادی بر ذات خدای متعال اشراف داشته و ذات او را چند بار تشریح نموده اند و در مقام خلقت هم پیوسته با خداوند همراه و کاملاً حاضر و ناظر اعمال او بوده‌اند‼️ ✅در عین حالی که ما باید پیوسته به دیده احترام و تکریم به بزرگان بنگریم نباید افکارمان را ضعیف نموده مغلوب و مقهور شهرت و عظمت آنان گردانیم،استقلال فکر و تحقیق را از دست بدهیم و به تقلید از آنان در مطالب سخن رانده و کورکورانه به گفته های آنان معتقد شویم و به خود اجازه اِعمال نظر و ورود در تحقیق ندهیم؛ ✴️خاصّه بعد از آن که اختلافاتِ خودِ آنان را در بسیاری از مطالب و اشتباهات آنان را در مسائلی چون طبیعیات دیدیم♨️ ✅ بشری که مدت‌ها در به خطا و اشتباه رفته چگونه مامون است از اینکه در مسائل عالی تر و به خطا و اشتباه نرفته باشد⁉️💯 ❌ نباید در بگوییم "صرفیون چنین کردند ما هم چنین کردیم" یا "افتخار ما در همین است که مدعای بزرگان را بفهمیم" و سپس مطالب آنان را دانسته و تنها سنگ آنان را به سینه بزنیم‼️ ✴️بلکه باید در هر مسئله همه گونه محتملات و اقوال را تحت نظر گرفته و با همه را کاملا سنجیده و هرکدام را صحیح و درست یافتیم اختیار نماییم؛ گرچه آن قول شایع نبوده و برخلاف اکثر باشد . 🔹و هر مورد هم که ادراکات ما از نیل آن کوتاه بوده و درباره آن تشخیصی نداشته باشیم نمائیم و تنها از راه تقلید نظریه ای را تبعیت ننموده و در خصوص آن سخنی نگوییم. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🔻 هم اکنون به مناسبت مقام کلام بسیار پُر ارزشی از یکی از بزرگان معاصرین به خاطرم آمد ای کاش آن را همه نَصب‌العین نموده و بر طبق آن نیز عمل کنیم، می فرماید؛ 🌟 در بحث فلسفی ارزش از آنِ نظر است نه از آنِ رجال و صاحبان نظر💯 و هرگز در نظریه از به 🔘شخصیت صاحب نظریه ،هر که می خواهد باشد 🔘و کثرت جمعیتِ طرفدارِ یک نظریه ،اگرچه به حدّ اجماع و اتفاق رسیده و همه جهان و جهانیان از گذشتگان و آیندگان در وی وحدت نظر داشته باشند، وَقعی گذاشته نمی‌شود💯 🌻آری،این فرمایش در حقیقت تاسی به فرمایش منسوب به ابو العقول و الافهام مولی الموالی امیرالمومنین علیه الصلاة و السلام است؛ ♨️اُنظر اِلی ما قال و لا تَنظُر اِلی مَن قال وقال الله تبارک وتعالی؛ ♨️فبشّر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولو الالباب. -------- 📚عارف وصوفی چه میگویند؟ص۲۴۷ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در نظرسنجی کانال شرکت نمائید . 🗳نظر سنجی ♨️ ، برگزاری سه دوره نمایشگاه کتاب را در کانال صفیر شیطان ،چگونه ارزیابی می کنید⁉️ 👍ثبت رای در لینک زیر EitaaBot.ir/poll/epd47 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️ 🗣 (۸) 💋مسئله و زیبایی را مظهر خداوند دانستن، باعث شده است کسانی که به رفت آمد می کنند چندان در قید محرم و نامحرم نباشند. 👱‍♀من خودم عملاً دیده ام بیشتر خانم هایی که حدود بیست سال پیش در تهران پای من می‌آمدند، چندان را رعایت نمی کردند این جریان بر اثر شرایط دنیای جدیدی که ما را احاطه کرده است روز به روز بیشتر و جدی تر می گردد. 📛 برخی از کسانی که ادعای می کنند یا به دنبال عرفان هستند،با موسیقی و محرم و نامحرم و استعمال موادّ مخدر و سر و کار دارند❗️ 🌀 من خودم در عصر حاضر شاهد اینگونه موارد بوده‌ام و از اینجاست که گاهی در سخنرانی هایم با اشاره به این رفتارها می‌گویم ؛ ✴️ عرفان نیازمند ریاضت است. ❌ اما عده‌ای گمان می‌کنند می‌توان را کنار گذاشت؛ زیرا تحمّل آن دشوار است و به جای آن با گذاشتن ریش و و یا حق و و از و و و مشروب بهره گرفتن، می توان شد. اینان‌ نه تنهااز بویی نمی برند، بلکه ندانسته و ناخواسته در ترویج خلاف، نیز شرکت خواهند داشت ؛ ⚠️اما مردم و مخصوصاً جوانان باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان ندارد بدون ریاضت و با انجام کارهای خلاف به دست یافت. -------------- 📚 فریب سراب ص ۱۲۵ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا علامه 📚معرفی اجمالی؛ ✍مولف در روشی خلاقانه تلاش نموده، صوفیان وعقائد فاسد آنان را در قالب یک داستان و مناظره ای فرضی تبیین کند. میان حاج خلیل و یکی از که به تازگی همسایه او شده است روی می دهد . 🔹حاج خلیل، فردی علم دوست ودانشمند است که باغ مصفائی در خارج شهر دارد. او در تابستان،دوستان خود را به آنجا دعوت می کند و گاه گاهی به مناظرات ومباحث دینی مشغول می شوند . 🏞در یک صبح جمعه حاج خلیل متوجه حضور یکی از در کنار باغ خود می شود .حاج خلیل درویش را به میان جمع دوستانش می آورد.آنها نیز کنجکاوانه سوالات خود را درباره رسم و از وی می پرسند و این گونه، گفتگو جذابی میان دوستان حاج خلیل و درویش سیاح شکل می گیرد. 🌟فضای پرسش وپاسخ در داستان، این امکان را به پژوهشگر حق جو می دهد تا به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.💯 ✅در بخش نخست با عنوان " و " روش و های ایشان در تلقی حقایق مطرح شده و تنافی آن با روش دین اسلام مورد بررسی قرار گرفته است . ✅بخش دوم به بررسی حقیقت می‌پردازد. در این بخش از حقیقت وحدت وجود نزد و سخن به میان آمده و سخنان بزرگان این دو مکتب در این رابطه و شواهدی بر مدّعایشان از برخی از مطرح گردیده است. ✅ بخش سوم روش شرایع را در هدایت بشر می کاود. در این بخش به هدف بعثت پیامبران الهی و روش آنها در هدایت انسانها و تباین آن با روش فلاسفه و عرفا اشاره شده است. ⭕️همچنین از برخی صوفیه و پیشینه فلسفه و عرفان در یونان سخن به میان آمده است. ✅ موضوع بخش چهارمِ کتاب، معرفت فطری خداست. در این بخش مجبور بودن انسان در افعال اختیاری خود نقض شده و به فطری بودن و اوصاف او در آیات و روایات اشاره شده است و چگونگی رواج افکار بشری در معارف دینی بیان شده است. ✅ بخش پنجم کتاب، در ردّ فلاسفه و صوفیه نگاشته شده و در آن بر ، آنان نسبت به آیات و روایات و همچنین تحمیل بر آیات و روایات بیان شده است. 🌀اختلافات فلاسفه قبل از اسلام و ردّ بر صوفیه و کتاب‌هایی که اصحاب ائمه در ردّ فلاسفه نوشته اند نیز در این بخش بیان شده است.💯 ✅ بخش پایانی کتاب، به ضرورت رجوع به کتاب و سنت در تمام معارف دینی اختصاص دارد. در انتها نیز فطری بودن معرفت خدا، منشاء پیدایش معرفت فطری خدا در عوالم سابق و بررسی برخی از نظریات راجع به ومطرح شده است. 🔅🔅🔅🔅🔅 ❌امروزه بچه مسلمان‌ها ۱۶ سال درس می‌خواند ولیکن از و اطلاعی ندارند؛ زیرا به آنها تعلیم داده نمی‌شود و اگر هم بشود قرآنی تعلیم می شود که تفسیر آن از دهان علمای بشر و و خارج شده است. ☯البته این فقط به زمان ما اختصاص ندارد بلکه از زمان ورود به و در بین مسلمین قرآن همواره غریب بوده و بشر از علم آن به دور است.😔 ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸