eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
526 دنبال‌کننده
378 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 💠آیت الله حاج در سال ۱۳۳۳ هجری قمری و در خانواده ای مذهبی و اهل علم به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حاج شیخ محمد بن اسماعیل نمازی شاهرودی از علمای بنام شاهرود بود که اجازه اجتهاد خود را از مرحوم و مرحوم فیروزآبادی گرفته بود و تالیفات سودمندی از ایشان به یادگار مانده است 🔸ایشان ۱۵ سال از محضر مرحوم آیت الله در فقه اصول و معارف کمال استفاده را نمود و پس از رحلت ایشان، رهسپار نجف اشرف می‌شوند و پس از مدتی به مشهد می‌گردند. ☑️مرحوم ، افزون بر آشنایی با علم تاریخ، علوم غریبه، طب قدیم، ریاضی، گیاه شناسی، زبان عربی و فرانسه و حفظ کامل قرآن، توجه ویژه‌ای نیز به روایات و احادیث ائمه معصومین داشتند؛ 🌟به‌گونه‌ای که ۵ بار مجموعه بحارالانوار را به طور کامل مطالعه و بررسی کردند که حاصل این پژوهش ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و هشت جلد گردید♨️ 🌟ایشان همچنین چندین بار کتب اربعه، الغدیر، احقاق الحق و سایر کتب روایی را به صورت عمیق مطالعه نمودند که حاصل آن ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و ماندگار بوده است. ⚜ این عالم با تقوا و مجاهد خستگی‌ناپذیر سرانجام در شب دوشنبه دوم ذی الحجه ۱۴۰۵ هجری قمری مصادف با ۲۸ مرداد ۱۳۶۴ هجری شمسی در مشهد دیده از جهان فرو بست و به دیدار معبود شتافت. 🕌 پیکر پاک و مطهر این عالم بزرگ با شکوه تمام تشییع و در صحن آزادی حرم رضوی آرام گرفت. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مجله سفینه شماره ۳۴ ✳️ویژه نامه آیه الله نمازی شاهرودی 🔸زندگینامه آیت الله نمازی شاهرودی ✍محمد نمازی 🔹بدا در دیدگاه آیت الله نمازی ✍محمد بیابانی اسکویی 🔸مستدرک علم رجال الحدیث ✍سید محمدرضا حسینی جلالی 🔹تاملی در دیدگاه آیت الله نمازی پیرامون روایات کافی ✍محمد الهی خراسانی 🔸تفویض دین به پیامبر و امام از نظر آیت الله نمازی شاهرودی ✍محمدعلی باقی 🔹تغایر علم با مشیت و اراده او ✍اصغر غلامی 🔸جستاری در باب اخباریگری ✍حسن طارمی 🔹نکاتی در باب فقهای اصولی و اخباری شیعه و تعامل آنها ✍محمد اسماعیل مدرس غروی 🔸گفتاری کوتاه درباره حافظه و اهمیت آن ✍علی نمازی شاهرودی 🔹گزارشی از کتاب الروضات النظرات ✍حسن نمازی 🔸کتابشناسی مرحوم نمازی مرتضی ✍مرتضی اعدادی 🆔 @safiresheytan🕸
4_5809863039381405812.pdf
6.33M
💠مجله سفینه شماره ۳۴ ✳️ویژه نامه آیه الله نمازی شاهرودی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚦 🌸 ⬅️ بعضی از صوفیه اهل سنت و متکلمین ایشان و اکثر نصارا، به خدا قائل شده‌اند در اشیا. 🔘و نصارا در خصوص عیسی قائل شده اند 🔘و در جمیع چیزها. 💥خداوند عالمیان نصارا را در اکثر قرآن به این سبب لعن کرده و ایشان را به کفر یاد نموده که به خدا چنین نسبتی می‌دهند. ⬅️ و جمعی از که از حلول گریخته‌اند، به امر قبیح تر و شنیع تر قائل شده‌اند که آن است و می گویند که خدا با همه چیز متحد است بلکه همه چیز اوست و غیراو وجودی ندارد‼️ ❌و همین اوست که به صورت های مختلف برآمده؛ گاه به صورت زید ظهور می کند گاه و گاه به صورت عمرو و گاه به صورت سگ و گربه و گاه به صورت قاذورات😱[۱]. 🌊 چنانچه دریا موج می‌زند و صورت‌های بسیار از آن ظاهر می‌شود و غیر دریا چیزی نیست 🔅 که جهان موج‌های این دریاست 🔅موج و دریا یکی است غیر کجاست و ماهیاتِ ممکن، امور اعتباری است که عارض ذات واجب الوجود است و در جمیع کتب خود تصریح به امثال این کفر‌ها و نمودند... 👹 و محیی الدین( ) که از روسای ایشان است در می‌گوید که ؛ ❌ما وصف حق، به هیچ وجه نکردیم الا ما عین آن وصف بودیم و حق تعالی وصف نفس خود از برای ما می فرمود.پس هر گاه او را مشاهده کنیم، خود را مشاهده کردیم و هرگاه که او مشاهده ما می‌کند، مشاهده خود کرده باشد‼️ ... و مکرر در تصانیفش می‌گوید که ؛ ❌زنهار که مقید به مذهبی مشو و نفی هیچ مذهب مکن و هیچ معبودی غیر خدا را از و غیره انکار مکن که به قدر آنچه از آنها انکار می کنی از خدای خود انکار می کنی وخدا در همه چیز ظهور دارد‼️ و می گوید که؛ ❌خدا هارون را بر مسلط نگردانید،آنچنان که موسی را مسلط گردانید تا آنکه حق در جمیع صوَر معبود شود؛ لهذا هیچ نوعی از انواع عالَم نماند که معبود نشد.‼️ ومی‌گوید که ؛ ❌نصارا برای این کافرند که دعوای اتحاد با خدا در خصوص عیسی گفتند،اگر در همه‌چیز گفتند این توحید می بود‼️ ⚠️و در یکی از تذکره های ایشان به نظر رسید که از پرسیدند از احوال گفت؛ ▫️اگر از قولش می پرسی ⬅️ انما امره اذا اراد شیئاً ان یقول له کن فیکون . ▫️و اگر از فعلش می پرسی ⬅️ کل یوم هو فی شان ▫️و اگر از صفاتش می‌پرسی⬅️ هو الله الذی لا اله الا هو عالِم الغیب و الشهاده هو الرحمن الرحیم ▫️و اگر از ذاتش می پرسی⬅️ لیس کمثله شی و هو السمیع البصیر . 📛 و از این باب کلمات،که موجب و است در کتب ایشان بسیار است. 💠🔅💠🔅💠🔅💠 🌻ای عزیزان❗️ به انصاف نظر نمایید که نسبت به ذات مقدس خدا، این قسم نسبت‌ها رواست⁉️ و هرگز از پیغمبر و ائمه صلوات الله علیهم که پیشوایان دین شمایند، این قسم سخنان صادر شده⁉️... ------------ 📚 عین الحیات ص۴۹-۵۲ به نقل از تاریخ فلسفه وتصوف علی نمازی . [۱].محمد بهاء الدین بیطار صوفی در کتاب ( النفحات القدسیه)چگونگی عقیده را این طور بیان کرده است ؛ ❌ وما الکلبُ والخنزیرُ الا الهُنا ❌ وما الله الا راهب فی کنیسه ترجمه : سگ وخوک نیستند مگر خدای ما ، وخدا نیست مگر راهبی که در صومعه است . (تلبیس ابلیس ابن جوزی ص۱۶۹ وکتاب التصوف بین الحق والخلق ص۸۳) به نقل از عرفان عارفان محمد مردانی ص۱۵۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🚸جماعتی شده دور از درِ 🚸نموده پیرویِ بوعلی و بَهمنیار ❌زِ جهل گشته و ❌فتاده دور، زِ راه ائمه اطهار 🛐شده مقلّدِ و پیرو 🛐زِ قول باقر و صادق، نموده‌اند فرار 👺به زعمِ باطلِ ایشان، چه غافل از دین اند 👺کسی که داند، بود تمام عیار ☘بوَد تمام عیار، آن کسی، به نزد خدا ☘که هست پیرویِ آل مصطفاش شعار ☀️من استفاده علم از درِ مدینه کنم ☀️مرا به نباشد کار 🌀بوَد کتاب حدیث نبی، اشاراتم 🌀《شفای》من شده، قرآنِ خالقِ جبار 🚨مرا شفا و《اشارات》مصطفی کافیست 🚨دیگر مرا به افادات بوعلی است چه کار 💎بیا حکمتِ حق از درِ مدینه طلب 💎مرو به سوی مَلَط [۱]، بهر فلسفه زِنهار ☯حدیث اهل مَلَط، غالبش غلط باشد ☯بوَد صحیح، حدیث از ائمه اطهار 🕸حذَر نما، زِ کلامِ حکیمِ یونانی 🕸که همچو سحر و فسون دل شود از آن بیمار 🐉فریب ظاهرِ رنگینِ فلسفه نخورید 🐉که هست، باطن او پر زِ زهر، همچون مار 🌻طبیب جهل و مرضهای دل، علی است علی 🌻شفا طلب نکن ای دل، زِ بوعلی زِنهار 🔮نجات می طلبی تو زِ بوعلی، هَیهات 🔮نجات چون زِ مَرض می‌دهد تو را، بیمار ❤️نجات کن طلب از آل مصطفی، ای دل ❤️بوَد نجاتِ تو در دینِ احمدِ مختار 🔆به تو نموده پیمبر، درِ مدینه علم 🔆برو به سوی دَر و سر مزن تو بر دیوار 🦋عجب مدار زِ طورم، که این طریقه من 🦋 بود طریقه سلمان و ابوذر و عمار ----------- [۱].شهر مشهور ایونیای باستان 📚خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه ج۲ ص۲۳۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🔖بازخوانی اندیشه استاد در نقد تصوف وعرفان(۲) ♨️ 》آزادی(زهد) 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🔻می گویند؛ ▫️دنیا بد است، آن را رها کن. ▫️دنیا رنج است، از آن بگذر. ▫️دنیا مردار است، از آن فرار کن. ☑️ درحالی که دنیا بد نیست، که کم است، باید آن را زیاد کرد. باید با آن تجارت کرد.💯 🌾گندمی است که باید به خاکش سپرد و آبیاری اش کرد و خرمنش را برداشت. 🔘بعضی، گندم را نگه می دارند و فقط به آن عشق می ورزند و به آن افتخار می‌کنند. 🔘بعضی گندم را رها می‌کنند و از آن می‌گذرند. 🔘اما آنها که وسعت خسیس زمستان را دیده اند، یک گندم را بارور می کنند، آن را به خاک می دهند تا از خاک برخیزند و زمستان را گرسنه نمانند. 🔹چند کیلو گندم کم است، خوراک چند روز بیشتر نیست. پس باید زیادش کرد. باید به کارش گرفت. البته برای این زیاد کردن، در اول به خاک دادن است و گندم را زیر خاک پوشاندن. 🔸اما فقط همین نیست، که سپس برداشت کردن است و به خاطر برداشت، آبیاری و پرستاری و نگهداری ها هم هست. ✅ اینها در واقع از گندم ها و از دنیا نگذشته اند که آن را برداشته اند. آن را بد نمی دانند که کم می شمارند و به زیاد کردنش مشغول می‌شوند. 🔹 دنیا می‌شود کشتزار شان، 🔸می شود بازارشان، 🔹 می شود مایه ی کارشان. 🌀و این است که آن را می‌فروشند و به دنبال خریداری هستند. و نه تنها دنیا را که خودشان را هم زیاد می کنند از کمی در می آورد. 💥 اینها همیشه دارا هستند. نه فقط یک ماه، که دنیا دارها و گندم خوارها بیش از یک ماه گندم ندارند و بهره ندارند. اما اینها با گندمی که به خاک سپرده اند همیشه تامین هستند و با تجارتی که شروع کرده‌اند همیشه سرشار و غنی. ♨️دنیا بد نیست، کم است.♨️ 👈دنیا رنج است اگر اسیرش باشی و سود است، اگر امیرش بشوی. 👈دنیا پا است اگر با آن راه بروی و بار است اگر او تو را راه ببرد. 👈 دنیا نور است و همچون خورشید است. اگر با آن نگاه کنی می بینی، اگر به آن نگاه کنی کور می شوی و رنج می بری و می سوزی. 👈و دنیا مردار است اگر ذبحش نکنی و به کارش نگیری. 👈و مرداب است اگر به جریانش نیندازی. 🌅ما با دنیا و ثروتمان، بخواهیم یا نخواهیم، مردار زمین و مرده زمان خواهیم بود مگر آنجا که حرکتی بگیریم و حیاتی به دست بیاوریم و سپس، خویش را ذبح کنیم و ذبیح الله شویم. -------------- 📚 روش نقد ج۳ص۷۰ ▫️قل متاع الدنیا قلیل (نساء/۷۷) ▫️فَما مَتاعُ الحَياةِ الدُّنيا فِي الآخِرَةِ إِلّا قَليل (توبه/۳۸)ٌ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا