eitaa logo
◾یَا رَحْمَةِ اللهِ الْوَاسِعَة◾ فاطمیه🏴
14 دنبال‌کننده
91 عکس
6 ویدیو
1 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴شیخ صدوق (رضوان الله تعالی علیه) روایت کرده است که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: 🟥«حُبُّ أولیاءِ الله و الوِلایَةُ لهَمُ واجبَةٌ و البَرائَةُ من أعدائهم واجِبَةٌ و من الّذین ظَلَمُوا آل محمّدٍ علیهم السّلام و هَتَکوا حِجَابَه و أخَذُوا من فاطمةَ علیها السّلام فدک، و مَنَعُوها میراثَها و غَصَبُوها و زوجَها حُقُوقَهُما، و همَّوا بإحراق بیتِها و أَسَّسوا الظلمَ و غَیَّرُوا سُنَّة رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم و البَرائةُ من الناکثینَ و القاسطینَ و المارقینَ واجبةٌ، و البرائةُ من الأنصابِ و الأزلامِ و أئمّة الضّلال و قادة الجَور کلّهم أوّلهم و آخرهم واجبة، و البَرائةُ من أشقَی الأوّلین و الآخرین شقیق عاقر ناقة ثمود قاتل أمیرالمؤمنین علیه السلام واجبة، و البرائة من جمیع قتلة أهل البیت علیهم السّلام واجبة». 🔻دوست داشتن دوستان خدا و قبول کردن ولایتشان واجب است. و برائت و بیزاری از دشمنانشان واجب است.👈👈👈 و برائت از کسانی که به آل پیغمبر صلوات الله علیهم ظلم کردند و حرمت پیغمبر را شکستند و فدک فاطمه زهرا سلام الله علیها را غصب کردند و او را از ارث خود منع کردند و حق او و شوهرش را غصب نمودند و به سوزاندن خانه‌اش همت گماردند و ظلم را پایه‌ریزی نمودند و سنّت پیامبر را تغییر دادند واجب است.👉👉👉 و برائت از ناکثین (اصحاب جمل) و قاسطین (معاویه و اصحابش) و مارقین (خوارج) واجب است. و برائت از انصاب و ازلام و پیشوایان گمراهی و رهبران ظلم و ستم، تمامشان از اولین آن‌ها تا آخرینشان واجب است. و بیزاری از پست‌ترین از اولین و آخرین، قاتل ناقه ثمود، قاتل امیرالمؤمنین علیه السلام واجب است.👈👈👈 و برائت از تمام قاتلین اهل بیت(علیهم السلام) واجب است.👉👉👉 📚الخصال، تالیف شیخ صدوق قدس سره، جلد ۲، صفحه ۶۰۷
❤️دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت ام المومنین خدیجه سلام الله علیها مبارک باد💐 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: خَدِیجَةُ وَ أَیْنَ مِثْلُ خَدِیجَةَ صَدَّقَتْنِی حِینَ کَذَّبَنِی النَّاسُ وَ وَازَرَتْنِی عَلَی دِینِ اللَّهِ وَ أَعَانَتْنِی عَلَیْهِ بِمَالِهَا إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَنِی أَنْ أُبَشِّرَ خَدِیجَةَ بِبَیْتٍ فِی الْجَنَّةِ مِنْ قَصَبِ الزُّمُرُّدِ لَا صَخَبَ فِیهِ وَ لَا نَصَبَ... 🔸«زنی مثل خدیجه پیدا نخواهد شد. خدیجه در آن زمان که مردم مرا تکذیب می‌کردند، مرا تصدیق کرد و ثروت خود را در راه پیشرفت دین خدا بذل کرد. خدا به من دستور داد خدیجه را بشارت دهم که در بهشت صاحب قصری از زمرد خواهد شد که هیچ رنج و زحمتی در آن نیست. » 📚بحارالانوار،جلد۴۳،صفحه۱۳۱
◾یَا رَحْمَةِ اللهِ الْوَاسِعَة◾ فاطمیه🏴
#برائت_واجب_است 🔴شیخ صدوق (رضوان الله تعالی علیه) روایت کرده است که امام جعفر صادق علیه السلام فرمو
🔴 به کوچک و بزرگ خود، لعن دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام را بیاموزید... داود بن نعمان گوید: كُميت خدمت امام صادق علیه‌السلام رسيد و شعرى سرود؛ حضرت شعرش را تصحيح نموده و فرمودند: «خداوند كارهاى عالى و بدون‌عیب را دوست دارد و از چيزهاى نامرغوب و ایراد دار، خوشش نمى‌آيد.» كميت عرض كرد: آقا اجازه می‌دهید سؤالى بپرسم؟ امام علیه‌السلام که تكيه زده بودند، راست نشستند و سينۀ خود را بر بالشى تكيه داده و فرمودند: «سؤال كن.» عرض كرد: دربارۀ آن دو نفر (لعنهماالله) چه می‌فرمائید؟ حضرت فرمودند: 🔴 «ای كميت بن زید! اگر به اندازۀ يک حجامت، خونی در امّت اسلام ريخته شود، يا مالى از راه حرام به دست آيد، و يا زنا و عمل جنسی حرامى انجام شود، گناهش به گردن آن دو نفر است تا روزی که قائم ما (عجّل‌الله‌فرجه) قيام كند! ما بنى‌هاشم، بزرگ و كوچک‌مان را به سبّ (لعن و دشنام) آن دو و برائت از آن دو امر می‌کنيم.» 📚 رجال الكشّی (شیخ‌طوسی)، ج۱، ص۲۰۶ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۴۷، ص۳۲۳ 🔥 «اللّهمّ العن الجبت والطّاغوت.»
«امام جعفرصادق علیه‌السلام»: كَذَبَ مَنِ ادَّعَی مَحَبَّتَنَا وَ لَمْ یَتَبَرَّأْ مِنْ عَدُوِّنَا. دروغ می‌گوید کسی که ادعای محبّت ما را می‌کند ولی از دشمنان ما تبرّی و بیزاری نمی‌جوید. بحار، ج ٢٧،‌ص ٥٩
ذکر اهل بیت علیهم السلام ذکر خداوند است 🔹عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: شِيعَتُنَا اَلرُّحَمَاءُ بَيْنَهُمُ اَلَّذِينَ إِذَا خَلَوْا ذَكَرُوا اَللَّهَ إِنَّ ذِكْرَنَا مِنْ ذِكْرِ اَللَّهِ إِنَّا إِذَا ذُكِرْنَا ذُكِرَ اَللَّهُ وَ إِذَا ذُكِرَ عَدُوُّنَا ذُكِرَ اَلشَّيْطَانُ . 🔸على بن أبى حمزه مى‌گويد:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود: ❤️شيعيان ما در ميان خود مهربانند،كسانى هستند كه چون تنها باشند خدا را ياد كنند به راستى چون از ما ياد شود،خدا ياد شده و چون از دشمن ما ياد شود از شيطان ياد شده است. 📚الکافي ج ۲، ص ۱۸۶
شیخ صدوق رحمه الله در باب ( معنى الجماعة والفرقة والسنة والبدعة ) از کتاب معانی الاخبار روایت میکند 🔻 👈 وبهذا الاسناد ، عن أحمد بن أبي عبد الله ، عن عبد الله بن محمد الحجال ، عن عاصم ابن حميد رفعه قال : جاء رجل إلى أمير المؤمنين عليه‌السلام فقال : أخبرني عن السنة والبدعة وعن الجماعة وعن الفرقة؟ فقال أمير المؤمنين عليه‌السلام : السنة ما سن رسول اللهصلى‌الله‌عليه‌وآله ، والبدعة ما أحدث من بعده ، والجماعة أهل الحق وإن كانوا قليلا ، والفرقة أهل الباطل وإن كانوا كثيرا. ⬅️ امیرالمومنین علیه السلام در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، وحدت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، همان سنّت محمّد صلى‏ الله ‏عليه‏ و ‏آله است و بدعت آنچه خلاف آن باشد و به خدا قسم، وحدت ، همدست شدن با اهل حق است هر چند اندك باشند و تفرقه، همدستى با اهل باطل است هر چند بسيار باشند. 📚 نام کتاب : معاني الأخبار (الشيخ الصدوق) ، جلد : 1 ، صفحه : 155 📚 نام کتاب : الخصال (الشيخ الصدوق) ، جلد : 2 ، صفحه : 584 📚 نام کتاب : مشكاة الأنوار في غرر الأخبار (الشيخ الطبرسي) ، جلد : 1 ، صفحه : 151 📚 نام کتاب : مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول (العلامة المجلسي) ، جلد : 4 ، صفحه : 325 📚 نام کتاب : كتاب سليم بن قيس (مصحح الأنصاري، محمد باقر) ، جلد : 1 ، صفحه : 484 📚 نام کتاب : ميزان الحكمة (المحمدي الري شهري، الشيخ محمد) ، جلد : 1 ، صفحه : 406
با چه کاری میتوانیم حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله را شاد کنیم و لیاقت شفاعت ایشان را پیدا کنیم ؟ 👈 برای پاسخ به روایت زیر که با از پیامبر نقل شده است دقت کنید: ▫️حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ مُحَمَّدِ [بْنِ] أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ أَرَادَ اَلتَّوَسُّلَ إِلَيَّ وَ أَنْ يَكُونَ لَهُ عِنْدِي يَدٌ أَشْفَعُ لَهُ بِهَا يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ  فَلْيَصِلْ   أَهْلَ  بَيْتِي وَ يُدْخِلِ اَلسُّرُورَ عَلَيْهِمْ 🔹 پيامبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله  میفرمایند: كسى كه ميخواهد به من متوسل شود و كارى كند كه من روز قيامت شفاعتش را بنمايم ارتباط‍‌ با اهل بيت من داشته باشد و آنها را شادمان كند. 📚 الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۳۷۹ 📚 معجم الأحاديث المعتبرة [ الشيخ محمد آصف محسنی ] جلد 2 صفحه 132
⚫️ با شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند. أَقُولُ وَ رَوَى اَلْقَاضِي نُورُ اَللَّهِ اَلتُّسْتَرِيُّ قَدَّسَ اَللَّهُ رُوحَهُ فِي كِتَابِ مَجَالِسِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلاَ إِنَّ لِرَسُولِ اَللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ اَلْمَدِينَةُ أَلاَ وَ إِنَّ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ اَلْكُوفَةُ أَلاَ وَ إِنَّ قُمَّ اَلْكُوفَةُ اَلصَّغِيرَةُ أَلاَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلاَثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اِسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي اَلْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ. ▪️علامه مجلسی رحمه الله می‌‌نویسد: قاضى نور اللّٰه تسترى قدس الله روحه در مجالس المؤمنين از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه : خدا را حرمى است كه مكه است رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم را حرمى است كه مدينة است و راستى براى امير المؤمنين عليه السّلام حرمى است كه كوفه است هلا قم كوفه صغرى است هلا بهشت را 8 در است كه 3 آنها بسوى قم است،در آن زنى از فرزندانم بنام فاطمه درگذرد و بشفاعت او همه شيعه‌هايم به بهشت روند. 📚بحارالانوار،جلد۵۷،صفحه۲۲۸
⚫️آیا دوست نداری از کسانی باشی که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برایشان دعاء می‌کنند؟!😭 ▪️حَدَّثَنِي حَكِيمُ بْنُ دَاوُدَ بْنِ حَكِيمٍ السَّرَّاجُ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ مُوسَى بْنِ عُمَرَ عَنْ حَسَّانَ الْبَصْرِيِّ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ يَا مُعَاوِيَةُ لَا تَدَعْ زِيَارَةَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عليه السلام لِخَوْفٍ فَإِنَّ مَنْ تَرَكَهُ رَأَى مِنَ الْحَسْرَةِ مَا يَتَمَنَّى أَنَّ قَبْرَهُ كَانَ عِنْدَهُ أَ مَا تُحِبُّ أَنْ يَرَى اللَّهُ شَخْصَكَ وَ سَوَادَكَ فِيمَنْ يَدْعُو لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْأَئِمَّةُ علیهم السلام أَ مَا تُحِبُّ أَنْ تَكُونَ مِمَّنْ يَنْقَلِبُ بِالْمَغْفِرَةِ لِمَا مَضَى وَ يُغْفَرُ لَهُ ذُنُوبُ سَبْعِينَ سَنَةً أَ مَا تُحِبُّ أَنْ تَكُونَ مِمَّنْ يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا وَ لَيْسَ عَلَيْهِ ذَنْبٌ يُتْبَعُ بِهِ أَ مَا تُحِبُّ أَنْ تَكُونَ غَداً مِمَّنْ يُصَافِحُهُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله ▪️معاوية بن وهب، از حضرت امام صادق عليه السّلام نقل كرده که حضرت فرمودند: اى معاويه، بخاطر خوف و هراس زيارت قبر امام حسين عليه السّلام را ترک مكن زيرا كسى كه زيارت آن حضرت را ترک كند چنان حسرتى ببيند كه تمنّا و آرزو كند قبر آن جناب نزدش باشد، آيا دوست ندارى كه خداوند متعال تو را در زمره كسانى محسوب كند كه رسولش صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و حضرات على و فاطمه و ائمه عليهم السّلام برايش دعا مى كنند؟ آيا دوست ندارى از كسانى باشى كه گناهان گذشته ات آمرزيده شده و براى گناهان هفتاد سال بعد طلب غفران برايت كنند؟ آيا دوست دارى از كسانى باشى كه از دنيا خارج مى شوند در حالى كه در گناهى قابل مواخذه ندارند؟ آيا دوست دارى فرداى قيامت از كسانى باشى كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با آنها مصافحه مى كند؟ 📚کامل الزیارات،باب۴۵،حدیث۳ 🔘حضور حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها  برای زوار ابی عبدالله علیه السلام و طلب آمرزش برای آنان
:نشانه شراکت شیطان در نطفه چیست؟ ✅ پاسخ : به روایات زیر توجه فرمایید : 1⃣قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام إِذَا أَتَی أَحَدُکُمْ أَهْلَهُ فَلْیَذْکُرِ اللَّهَ فَإِنَّ مَنْ لَمْ یَذْکُرِ اللَّهَ عِنْدَ الْجِمَاعِ وَ کَانَ مِنْهُ وَلَدٌ کَانَ ذَلِکَ شِرْکَ شَیْطَانٍ وَ یُعْرَفُ ذَلِکَ بِحُبِّنَا وَ بُغْضِنَا 📚الفقیه ج۳ص۲۵۶ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : هنگامی که یکی از شما سراغ همسرش می رود، باید ذکر إلهی بگوید، زیرا کسی که نزد جماع ذکر إلهی نگوید و فرزندی حاصل شود، شیطان در آن شریک است و این امر به دوستی و دشمنی ما شناخته می‌شود! 2⃣عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْداللَّهِ فِی النُّطْفَتَیْنِ اللَّتَیْنِ لِلْآدَمِیِّ و الشَّیْطَانِ إِذَا اشْتَرَکَا فَقَالَ أَبُوعَبْداللَّهِ رُبَّمَا خُلِقَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ رُبَّمَا خُلِقَ مِنْهُمَا جَمِیعاً. 📚الکافی ج۵ص۵٠٣ امام صادق صلوات اللَّه علیه در مورد دو نطفه ای که آدمی و شیطان با هم شرکت می کنند فرمود : گاهی از یکی از آن دو نطفه خلقت می شود و گاهی از هر دو خلقت می شود! 3⃣عن سَیْفِ بْنِ عَمِیرَةَ قال قال الصَّادِقُ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیهماالسّلام مَنْ لَمْ یُبَالِ مَا قَالَ و مَا قِیلَ فِیهِ فَهُوَ شِرْکُ شَیْطَانٍ وَ مَنْ لَمْ یُبَالِ أَنْ یَرَاهُ النَّاسُ مُسِیئاً فَهُوَ شِرْکُ شَیْطَانٍ وَ مَنِ اغْتَابَ أَخَاهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ غَیْرِ تِرَةٍ بَیْنَهُمَا فَهُوَ شِرْکُ شَیْطَانٍ وَ مَنْ شَعِفَ بِمَحَبَّةِ الْحَرَامِ وَ شَهْوَةِ الزِّنَا فَهُوَ شِرْکُ شَيْطانٍ... 📚خصال ص٢١۶ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : کسی که باکی ندارد چه می گوید و چه چیزی در مورد او می گویند، پس این از شرکت شیطان (در نطفه) است! و کسی که باکی ندارد که مردم او را در حال گناه ببینند، از شرکت شیطان است! و کسی که بدون در بین بودن هیچ کینه و دشمنی، غیبت برادر مؤمن خود را نماید، پس آن از شراکت شیطان (در نطفه) است! و کسی که در مورد دوست داشتن حرام و شهوت زنا عاشق و بیقرار باشد، پس آن از شرکت شیطان (در نطفه) است! 4⃣عَنِ الْمُفَضَّلِ قَالَ قال أَبُوعَبْداللَّه علیه السلام: إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ و جَلَالِ کِبْرِیَائِهِ فَمَنْ طَعَنَ عَلَیْهِمْ أَوْ رَدَّ عَلَیْهِمْ قَوْلَهُمْ فَقَدْ رَدَّ عَلَی اللَّهِ فِی عَرْشِهِ وَ لَیْسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَیْءٍ إِنَّمَا هُوَ شِرْکُ شَیْطَان 📚ثواب الأعمال ص۲۱۴. امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : همانا اللَّه مؤمنین را از نور عظمت و جلال کبریاء خود آفرید! پس کسی که بر آنها طعنه بزند یا گفتار آنها را ردّ نماید، قطعاً اللَّه را در عرشش ردّ نموده است و جایگاهی نزد اللَّه ندارد، همانا آن (نشانه) شرکت شیطان (در نطفه) است! 5⃣عن أَبِی بَصِیرٍ عن أَبِی عَبْداللَّهِ قال: إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ شِرْکِ الشَّیْطَانِ الَّذِی لَا یُشَکُّ فِیهِ أَنْ یَکُونَ فَحَّاشاً لَا یُبَالِی ما قَالَ و لَا مَا قِیلَ فِیهِ 📚الکافی ج٢ص٣٢٣ امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : همانا از نشانه های شرکت شیطان (در نطفه) که در آن تردید نمی شود این است که فرد فحّاش باشد، باکی از آنچه می گوید و از آنچه در مورد او گفته می شود نداشته باشد! 6⃣عَنِ الحلبی قال: قال أَبُوعَبْداللَّه فی الرَّجُلِ إِذَا أَتَی أَهْلَهُ و خَشِیَ أَنْ یُشَارِکَهُ الشَّیْطَانُ قَالَ یَقُولُ بِسْمِ اللَّهِ وَ یَتَعَوَّذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطان 📚کافی ج۵ص۵۰۲ امام صادق صلوات اللَّه علیه در مورد مردی که سراغ همسر خود می رود و ترس دارد که شیطان با او شریک شود فرمود : بسم اللَّه و «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم» بگوید! ✅ با توجه به روایات فوق و غیره، اگر مردی هنگام مقاربت بسم اللَّه یا أدعیه وارده را نگوید، شیطان همان کارهای مرد را انجام می دهد و در نطفه شریک می شود! و اگر فرزندی حاصل شود، گاهی فقط از نطفه مرد و گاهی فقط از نطفه شیطان است! و گاهی هر دو در آن شریک هستند! ✅ برای کسی که شیطان در نطفه او شریک شده است، نشانه هایی حتی در حد بدزبانی و بغض أهل بيت و... در روایات آمده است که برخی از آنها در روایات فوق آمده است. ✅ از این روایات باید شدت اهمیت بسم اللَّه و استعاذه گفتن و دعاهای وارده در هنگام مقاربت را متوجه شویم. ✅ متأسفانه به دلائل مختلف از جمله دور کردن مردم از روایات أهل بيت صلوات اللَّه علیهم اجمعین، بسیاری از مردم شدت اهمیت بسم اللَّه گفتن و دعا در هنگام مقاربت را نمی دانند یا به آن اهمیت نمی دهند و برخی نتائج سوء آن در جامعه قابل مشاهده است! ✅ وِرد شیعه : اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ و الْعَافِیَةَ و النَّصْر
❤️نعمت حلال زادگی 🔹حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ جَدِّهِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْأَنْصَارِيِّ عَنْ غَيْرِ وَاحِدٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَنْ أَصْبَحَ يَجِدُ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيَحْمَدِ اَللَّهَ عَلَى بَادِئِ اَلنِّعَمِ قِيلَ وَ مَا بَادِئُ اَلنِّعَمِ قَالَ طِيبُ اَلْمَوْلِدِ . 🔸امام باقر عليه السّلام فرموده است: هر كس صبح كند و خوشى و خنكى محبت و دوستى ما را در دل خود احساس كند،خداى را به نعمت نخستين ستايش كند. گفته شد: نخستين نعمت چيست‌؟ فرمود: حلال‌زادگى . 📚معاني الأخبار،جلد۱،صفحه۱۶۱  🔴بر دشمن مرتضی علی لعنت👊🔥
❤️محبت امیرالمومنین صلوات الله علیه و حلال‌زادگی 🔹ع، [علل الشرائع] مُحَمَّدُ بْنُ الْمُظَفَّرِ بْنِ نَفِیسٍ الْمِصْرِیُّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ ابْنِ أَخِی شَبَابٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْهُذَیْلِ الْهَمْدَانِیِّ عَنِ الْفَتْحِ بْنِ قُرَّةَ السَّمَرْقَنْدِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَلَفٍ الْمَرْوَزِیِّ عَنْ یُونُسَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنِ ابْنِ لَهِیعَةَ عَنْ أَبِی الزُّبَیْرِ عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ أَبُو أَیُّوبَ الْأَنْصَارِیُّ: اعْرِضُوا حُبَّ عَلِیٍّ عَلَی أَوْلَادِکُمْ فَمَنْ أَحَبَّهُ فَهُوَ مِنْکُمْ وَ مَنْ لَمْ یُحِبَّهُ فَاسْأَلُوا أُمَّهُ مِنْ أَیْنَ جَاءَتْ بِهِ فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ لِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام لَا یُحِبُّکَ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَ لَا یُبْغِضُکَ إِلَّا مُنَافِقٌ أَوْ وَلَدُ زِنْیَةٍ أَوْ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَ هِیَ طَامِثٌ. 🔸علل الشرائع: محمّد بن المظفّر بن نفیس مصری با سندی از جابر آورده است که ابوایوب انصاری گفت: حُبّ علی را بر فرزندانتان عرضه کنید، هرکدام او را دوست داشتند از شما هستند و هرکدام او را دوست نداشتند، از مادرش بپرسید که او را از کجا آورده است زیرا من از رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله شنیدم که به علی بن أبی طالب علیه السّلام فرمود: جز مؤمن تو را دوست نمی دارد و جز منافق یا زنازاده یا کسی که مادرش در حین حیض به وی باردار شده، با تو دشمنی نمی کند. 📚بحارالانوار،جلد۳۹،صفحه۳۰۱ هرکس به ولایت علی شک دارد با مادر خويش در ميان بگذارد🔥
❤️برای مادراتون زیاد دعا کنید ... 🔹وَ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «مَنْ وَجَدَ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيُكْثِرِ اَلدُّعَاءَ لِأُمِّهِ فَإِنَّهَا لَمْ تَخُنْ أَبَاهُ» . 🔸امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: هر كس خُنكاى محبّت ما را در دل خود يافت ، مادرش را بسيار دعا كند ؛ چرا كه به پدرش خيانت نكرده است . 📚من لا يحضره الفقيه،جلد۳،صفحه۴۹۳ بر خود که مرید حیدرم می نازم همراه خدا به دلبرم می نازم دیدم که حرامزاده شد دشمن تو بر دامن پاک مادرم می نازم...
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ بر ثانی حرامزاده و پیروان و محبینش لعنت🔥
💠وَ قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : صَدِيقُ عَدُوِّ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَدُوُّ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . 🔸امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: دوستِ دشمنِ على، دشمنِ على است . 📚الإختصاص،جلد۱،صفحه۲۵۲  
💠اطاعت و تسلیم تنها راه نجات از فتنه‌های آخرالزمان است ✨امام سجاد علیه السلام از پدرشان نقل شده که امیرالمؤمنین (صلوات الله علیهم) فرمودند: «آن قدر مدت غیبت طول خواهد کشید که اکثر معتقدین به این امر (اعتقاد به امامت و تشیع) از آن دست خواهند کشید؛ پس در آن زمان کسی بر آن اعتقاد ثابت قدم و استوار نمی‌ماند، 👈👈مگر آنکه یقینش را قوی و معرفتش را صحیح سازد و در دلش، نسبت به حکم و قضاوت ما اهل بیت هیچ گونه گرفتگی و کراهتی احساس نکند و تسلیم محض ما اهل بیت باشد.»👉👉 📗كمال الدين و تمام النعمة، ج۱، باب۳۱، ص۳۲۳، حدیث۸ 📕بحار الأنوار، ج‏۵۱، ص۱۳۴ 📓البرهان في تفسير القرآن، ج‏۴، ص۴۱۵ 📘تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب، ج۳، ص۴۵۹
🔴علائم حتمی ظهور امام زمان صلوات الله علیه 🔹وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: قَبْلَ قِيَامِ اَلْقَائِمِ خَمْسُ عَلاَمَاتٍ مَحْتُومَاتٍ اَلْيَمَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ وَ اَلصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ اَلنَّفْسِ اَلزَّكِيَّةِ وَ اَلْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ . 🔸عمر بن حنظله گويد: از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود: پيش از قيام قائم پنج نشانه خواهد بود كه همگى از علامات محتوم است: يمانى و سفيانى و صيحه و كشتن نفس زكيّه و فرو رفتن زمين در بيداء. 📚کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۶۵۰
💠ماجرای امیرالمومنین صلوات الله علیه و مرد خرما فروش ✅اهمیت اصلاح کار و ادای حقوق مردم 🔸قب، [المناقب] لابن شهرآشوب مُخْتَارٌ التَّمَّارُ عَنْ أَبِی مَطَرٍ الْبَصْرِیِّ: أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام مَرَّ بِأَصْحَابِ التَّمْرِ فَإِذَا هُوَ بِجَارِیَةٍ تَبْکِی فَقَالَ یَا جَارِیَةُ مَا یُبْکِیکِ فَقَالَتْ بَعَثَنِی مَوْلَایَ بِدِرْهَمٍ فَابْتَعْتُ مِنْ هَذَا تَمْراً فَأَتَیْتُهُمْ بِهِ فَلَمْ یَرْضَوْهُ فَلَمَّا أَتَیْتُهُ بِهِ أَبَی أَنْ یَقْبَلَهُ قَالَ یَا عَبْدَ اللَّهِ إِنَّهَا خَادِمٌ وَ لَیْسَ لَهَا أَمْرٌ فَارْدُدْ إِلَیْهَا دِرْهَمَهَا وَ خُذِ التَّمْرَ فَقَامَ إِلَیْهِ الرَّجُلُ فَلَکَزَهُ فَقَالَ النَّاسُ هَذَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ فَرَبَا الرَّجُلُ وَ اصْفَرَّ وَ أَخَذَ التَّمْرَ وَ رَدَّ إِلَیْهَا دِرْهَمَهَا ثُمَّ قَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ارْضَ عَنِّی فَقَالَ مَا أَرْضَانِی عَنْکَ إِنْ أَصْلَحْتَ أَمْرَکَ. وَ فِی فَضَائِلِ أَحْمَدَ: إِذَا وَفَیْتَ النَّاسَ حُقُوقَهُمْ. 🔹مناقب ابن شهر آشوب: امیرالمؤمنین علیه السلام به خرما فروشان گذر کرد و چشمش به کنیزکی افتاد که گریه می‌کرد. فرمود: ای کنیزک چه چیز تو را به گریه انداخته؟ گفت: سرورم مرا همراه درهمی فرستاد و از این، خرما خریدم و آن را نزد آن‌ها آوردم نپسندیدند. وقتی آن را آوردم از قبولش امتناع کرد. فرمود: ای بنده خدا او خدمتکار است و اختیاری ندارد، درهمش را به او بازگردان و خرما را پس بگیر. مرد به سویش بلند شد و با مشت به او زد. مردم گفتند این امیرالمؤمنین است. نفس مرد حبس شد و زرد شد. خرما را گرفت و درهمش را به او پس داد، سپس گفت: ای امیرالمؤمنین از من راضی باش. حضرت فرمودند: تا کارت اصلاح نشده از تو راضی نمی شوم آن چه مرا از تو راضی می‌کند اصلاح کارت است، و در فضائل أحمد آمده است: وقتی حقوق مردم را ادا کردی. 📘بحارالانوار،جلد۴۱،صفحه۴۸
امام باقر صلوات الله علیه فرمودند: لَوْ يَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عليه السلام مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَيْهِ حَسَرَاتٍ اگر مردم می دانستند، زیارت امام حسین علیه السلام چه فضیلت و برکاتی دارد ، به درستی که از شوق و اشتیاق زیارت جان می‌دادند و نفس هایشان از روی حسرت بند می آمد. کامل الزیارات،باب۵۶،حدیث۳
❤️دست پدرانه امام عصر علیه السلام بر سر بندگان 🔸یج، [الخرائج و الجرائح] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَی عَنْ صَفْوَانَ عَنِ الْمُثَنَّی عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْکَابُلِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ یَدَهُ عَلَی رُءُوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ وَ أَکْمَلَ بِهِ أَخْلَاقَهُمْ. 🔹خرائج و جرائح: امام باقر علیه السلام فرمود: «هر گاه قائم قیام کرد، دست خود را روی سر مردم می‌گذارد و بدان وسیله عقل‌های آنان جمع و اخلاقشان کامل می‌گردد. » 📚بحارالانوار،جلد۵۲،صفحه۳۳۶
⚠️ نگرانی امیرالمومنین علیه السلام از سرگردانی شیعیان در دوران غیبت ➖ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الشَّيْبَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ: لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِيلٌ كَأَنِّي بِالشِّيعَةِ يَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِي غَيْبَتِهِ يَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا يَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ وَ لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ قَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ فَلِذَلِكَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ يَغِيبُ شَخْصُهُ. 💠 ترجمه: جناب عبد العظيم حسنی رضوان الله علیه، از امام جواد از آباء بزرگوارشان از اميرالمؤمنين عليهم السّلام چنين روايت می‌كند که آن حضرت فرمودند: براى قائم ما غيبتى است كه مدتش طولانى است، گويا شيعه را در دوران غيبت او مى‌بينم كه جولان مى‌دهد مانند گله‌ای سرگردان و چراگاه را مى‌جويند، امّا آن را نمى‌يابند؛ بدانيد هركس در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش بواسطۀ طول غيبت امامش سخت نشود، او در روز قيامت همراه من است. سپس فرمودند: هنگامى كه قائم ما قيام كند بيعت احدى بر گردن او نيست و به اين دليل است كه ولادتش پنهان است و او غايب مى‌شود. 📚 كمال الدين و تمام النعمة، جلد ١ صفحه ٣٠٣این تعبیر در چند روایت وارد شده و بسیار دقیق است. گله‌ای که صاحب ندارد سرگردان است، احتمال حمله درندگان را در پی دارد، چراگاه نمی‌یابد و در معرض هلاکت قرار می‌گیرد؛ حالِ شیعیان نیز در دوران غیبت چنین است، که سرگردانند برای طلب حق، و دزدان عقیده فراوان‌، و شُبهات و مهلکات هم بسیار است. اَللّـهُمَّ اِنّا نَشْكُو اِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنا صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنا، وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَ قِلَّةَ عَدَدِنا، وَ شِدّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَ تَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَيْنَا.
به زیارت امواتتان بروید... أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلْكُوفِيُّ عَنِ اِبْنِ جُمْهُورٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ اَلْأَصَمِّ عَنْ حَرِيزٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : زُورُوا مَوْتَاكُمْ فَإِنَّهُمْ يَفْرَحُونَ بِزِيَارَتِكُمْ وَ لْيَطْلُبْ أَحَدُكُمْ حَاجَتَهُ عِنْدَ قَبْرِ أَبِيهِ وَ عِنْدَ قَبْرِ أُمِّهِ بِمَا يَدْعُو لَهُمَا . مفضّل بن عمر گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: امير مؤمنان على عليه السّلام فرمود: مردگان خود را زيارت كنيد، زيرا آن‌ها به زيارت شما خوشحال مى‌شوند و هر كدام از شما در كنار قبر پدر، يا مادر خود همزمان با دعايى كه بر ايشان مى‌كند، حاجت خود را نيز بخواهد. 📚الکافي ج ۳، ص ۲۲۹
ثواب غسل میت مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اِبْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: كَانَ فِيمَا نَاجَى اَللَّهَ بِهِ مُوسَى قَالَ يَا رَبِّ مَا لِمَنْ غَسَّلَ اَلْمَوْتَى فَقَالَ أَغْسِلُهُ مِنْ ذُنُوبِهِ كَمَا وَلَدَتْهُ أُمُّهُ. ابى الجارود گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: از جمله سخنان موسى عليه السّلام به هنگام مناجات با خدا، اين بود كه گفت: پروردگارا! كسى كه مرده‌اى را غسل دهد، چه پاداشى دارد؟ فرمود: او را از گناهانش پاك نمايم به‌سان روزى كه مادرش او را زاييده است. 📚الکافي ج ۳، ص ۱۶۴
حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه می‌فرماید: فَاحْذَرُوا عِبَادَ اللَّهِ الْمَوْتَ وَ قُرْبَهُ وَ أَعِدُّوا لَهُ عُدَّتَهُ، فَإِنَّهُ يَأْتِي بِأَمْرٍ عَظِيمٍ وَ خَطْبٍ جَلِيلٍ، بِخَيْرٍ لَا يَكُونُ مَعَهُ شَرٌّ أَبَداً أَوْ شَرٍّ لَا يَكُونُ مَعَهُ خَيْرٌ أَبَداً؛ فَمَنْ أَقْرَبُ إِلَى الْجَنَّةِ مِنْ عَامِلِهَا وَ مَنْ أَقْرَبُ إِلَى النَّارِ مِنْ عَامِلِهَا؟ وَ أَنْتُمْ طُرَدَاءُ الْمَوْتِ، إِنْ أَقَمْتُمْ لَهُ أَخَذَكُمْ وَ إِنْ فَرَرْتُمْ مِنْهُ أَدْرَكَكُمْ وَ هُوَ أَلْزَمُ لَكُمْ مِنْ ظِلِّكُمْ، الْمَوْتُ مَعْقُودٌ بِنَوَاصِيكُمْ وَ الدُّنْيَا تُطْوَى مِنْ خَلْفِكُمْ. اى بندگان خدا! از مرگ و نزديک بودنش برحذر باشيد و آمادگى هاى لازم را براى آن فراهم سازيد، زيرا امرى عظيم و حادثه اى پر اهمّيّت را به همراه مى آورد (و آن اينکه) يا خيرى به همراه دارد که هرگز شرى در آن نيست و يا شرى که هيچ گاه نيکى با آن نخواهد بود، پس چه کسى از عمل کننده براى بهشت، به بهشت نزديک تر است و کدام فرد از عمل کننده براى آتش، به آتش و عذاب نزديک تر؟ شما رانده ها و تعقيب شدگان مرگ هستيد (و سرانجام صيد مى شويد) اگر بايستيد شما را دستگير خواهد کرد و اگر فرار کنيد به شما خواهد رسيد و مرگ از سايه شما با شما همراه تر است; مرگ با موى پيشانى شما گره خورده و دنيا در پشت سر شما به سرعت در هم پيچيده مى شود (و پايان عمر دور نيست) 📚بخشی از نامه ۲۷ نهج البلاغه ترجمه آقای مکارم
⚫️فکر کن جنازهِ خودت را حمل می‌کنی.... عَنْ عَجْلاَنَ أَبِي صَالِحٍ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : يَا أَبَا صَالِحٍ إِذَا حَمَلْتَ جَنَازَةً فَكُنْ كَأَنَّكَ أَنْتَ اَلْمَحْمُولُ أَوْ كَأَنَّكَ سَأَلْتَ رَبَّكَ اَلرُّجُوعَ إِلَى اَلدُّنْيَا لِتَعْمَلَ فَانْظُرْ مَا ذَا تَسْتَأْنِفُ.... 🔹عجلان بن ابو صالح گويد: امام صادق عليه  السلام فرمود: اى ابا صالح! هنگامى كه جنازه‌اى را بر مى‌دارى، فكر كن كه جنازه خودت مى‌باشد، و از خدا درخواست كرده‌اى تا برگردى و كار (خوب و مفيد) انجام دهى؛ پس دقّت كن كه چه كارى را بايد شروع كنى. 📚الزهد،جلد۱،صفحه۷۷