هدایت شده از دیوار طلاب
👌تفاوت کتاب انسان ۲۵۰سالۀ موجود با حلقۀ سه چیست؟
خبر انتشار «حلقۀ سوم انسان ۲۵۰ساله» که بالا رفت، خیلی از مخاطبان، دربارۀ تفاوتهای این کتاب، با کتاب انسان ۲۵۰سالۀ مشهور پرسیدند.
️خلاصه اینکه: کتاب انسان ۲۵۰ساله هشت سال پیش با استفاده از ۷۰ سخنرانی از حضرت آقا دربارۀ سیرۀ مبارزه و سیاسی ائمه منتشر شد. بعد از آن، با جمعآوریها، تعداد این سخنرانیها به ۷۰۰ رسید! برای ارائۀ این سخنرانیهایِ بینظیر، سه حلقه (سه سطح) برای انسان ۲۵۰ساله در نظر گرفتیم. حلقۀ یک، کتابی مخصوص نوجوانها؛ حلقۀ دو، کتابی مناسبِ عموم مردم، بهخصوص جوانها؛ و بالاخره حلقۀ سوم، کتابی برای محققان و کسانیکه علاقهمند آشنایی بیشتر و دقیقتر با زندگی ائمه هستند.
️حلقۀ دوم همان کتابی شد که میشناسید. و حلقۀ سوم دیروز منتشر شد. اولین نکته اینکه این دو حلقه، هیچ اشتراک لفظی و محتوایی ندارند، گرچه موضوع هر دو بررسی زندگی انسان۲۵۰ساله است. حلقۀ سوم مکمل حلقۀ دوم است، با جزئیات و تحلیلهای ریزتر و بیشتر، در ۹۰۰ صفحه. بسیاری از حوادث و جریانات تاریخ معصومین که در حلقۀ دوم نیامده، یا اجمالی از آن عبور شده؛ در حلقۀ سوم، مفصل مطرح شدهاند.
@sokhanshia
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
⛔ پوست خربزه زیر پای جریان انقلابی
🔻 یک سال از فعالیت هاتگرام و طلاگرام می گذرد. چرا شرکت آمریکایی گوگل بعد از یک سال ازفعالیتشان به اتهام جاسوسی آنها را حذف کرد؟ سال جاری چه خصوصیتی دارد که امسال باید این دو پوسته داخلی تلگرام حذف می شدند تا سرو صدای زیادی ایجاد شود و حاشیه پیام رسانها دوباره بر متن مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی غالب شود؟
✅ مردم، شکست سیاستهای جریان غربگرا را در چند سال اخیر به عینه دیدند. این جریان به شدت پایگاه و عقبه اجتماعی خود را از دست داده است. لذا به نظر می رسد یکی از بهترین راههای نجات خود را در اشتباهات جریان انقلابی جستجو می کنند.
1⃣پرداختن به حاشیه ها، فرعی کردن موضوعات اصلی، اصلی کردن موضوعات فرعی
2⃣بیان حرفهای جریان غربگرا از زبان جریان انقلابی
3⃣دست گذاشتن بر موضوعات حساس و ....
از ترفندهای این جریان می تواند باشد.
✅ به نظر می رسد مطرح شدن مجدد فیلترینگ تلگرام و سایر پیام رسانها در چند روز گذشته و تحریک جریان انقلابی برای عکس العملهایی در فضای عمومی به منظور حفظ بقای جریان غربگرا در اذهان قشر خاکستری یکی از نقشه های جدید است. موضوعی که رهبر حکیم انقلاب سال گذشته نسبت به این موضوع شبکههای مجاز هشدار دادند:
👌 امام خامنه ای: یکی از موانع [پیشرفت]، سرگرمی به چیزهای خرابکننده و ویرانکننده و گمراهکننده است؛ مثل اختلافات سرِ چیزهای بیخودی. اختلافات کوچک و بهانههای کوچک، گاهی مایهی اختلافات بزرگ میشود؛ مثل حواشیای که وجود دارد. ... حاشیهای که امروز به نظر من بیشتر از متن، ماها را به خودش سرگرم کرده، همین مسئلهی #فضای_مجازی و #فلان شبکهی پیامرسان و از این [قبیل] چیزها است؛ اینها «حاشیهای» است. خب یک کاری باید انجام بگیرد، یک کاری هم دارد انجام میگیرد؛ این پرداختن افراطی و زیاده به آن -از آن طرف یک جور، از طرف مقابل یک جور- همان حواشی است؛ غافل شدن از کار اصلی است. ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
پ.ن: لغو صوری کنسرتها را در سال 95 در مشهد به یاد دارید؟ و البته کدهایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نسبت به جریان انقلابی به مردم دادند: لغو کنسرت، فیلترینگ، دیوار کشی خیابانها و .... . امسال هم سال انتخابات است و ....
✍ #اکبر_ابدالی
🆔 @mashgh626
هدایت شده از جنبش مردمی ساج
#راه_روشن
🌹پیامبر اکرم (ص)
اللّهُمَّ اغفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کسبِهِم
خدایا! آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را با برکت کن.
📚تاریخ بغداد، ج. ۳، ص. ۶۴
🌹امام امیرالمؤمنین علیه السلام
قم عن مجلسک لابیک ومعلمک ولو کنت امیرا
از جای خود برای پدر و آموزگارت برخیز، اگر چه فرمانروا باشی .
📚معجم الفاظ غررالحکم، ص 286 .
🌹امام سجّاد عليه السلام :
حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ
حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى .
📚 كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 620
✅جنبش مردمی #ساج
http://eitaa.com/joinchat/4107337742Cfbf67e746b
هدایت شده از جنبش مردمی ساج
#راه_روشن
🌹 امام خمینی رحمه الله ره
نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. نقش معلم، بسیار حساس و مهم است و مسئولیت بسیار زیادی دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت داری است که [امانت او] غیر از همه امانت هاست؛ انسان، امانت اوست. امانت های دیگر را اگر کسی خیانت به آن بکند، خلاف کرده است، اما امانت اگر انسان باشد، اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد، یک وقت می بیند خیانت به یک ملت است، خیانت به یک جامعه است، خیانت به اسلام است. معلم، امانت دار نسلی است که تمام مقدّرات یک کشور، به آن نسل سپرده می شود و تربیت شما باید همراه با تعلیم باشد.
«تعلیم» سرمشق همه انبیاست که از طرف خداى تبارک و تعالى به آنها مأموریت داده شده؛ مأموریت خدا به انبیا همین است که بیایند و آدم درست کنند. و آنهایى که به انبیا نزدیکترند آنها به مقام آدمیت نزدیکترند. آن وقت که ملائکه اشکال کردند که آدمى که مفسد در ارض هست چرا خلق فرمودى. جواب این بود که من میدانم چیزهایى که شما نمى دانید. دنبالش هم خداوند تعلیم همه «اسماء» را به آدم کرد...
✅جنبش مردمی #ساج
http://eitaa.com/joinchat/4107337742Cfbf67e746b
هدایت شده از جنبش مردمی ساج
#راه_روشن
🌹امام خامنه ای:
در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم میدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس میکنند
✅جنبش مردمی #ساج
http://eitaa.com/joinchat/4107337742Cfbf67e746b
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴بشارت های رهبری، از جنس بشارت های حضرت رسول (ص)
🔺در کتابهای تاریخی و تفسیری آمده است: هنگام کندن بخشی از خندق، مسلمانان به سنگ بزرگی برخوردند که هیچ کلنگی در آن اثر نمیکرد؛
🔹خبر به پیامبر(صلی الله علیه و آله) رسید. حضرت شخصاً وارد خندق شد و در کنار سنگ قرار گرفت و با کلنگ نخستین ضربه ی محکمی را بر سنگ فرود آورد؛ قسمتی از آن متلاشی شد و برقی از آن جهید. پیامبر(صلی الله علیه و آله) تکبیر پیروزی گفت؛ مسلمانان نیز همگی تکبیر گفتند. بار دوم ضربه ی شدید دیگری بر سنگ فرو کوفت؛ قسمت دیگری در هم شکست و این بار نیز برق از آن جستن نمود. پیامبر(صلی الله علیه و آله) تکبیر گفت و مسلمانان نیز صدا به تکبیر بلند کردند و سرانجام با سومین ضربه و جهش برق باقیمانده ی سنگ متلاشی شد و باز در پی تکبیر حضرت، مسلمانان تکبیر گفتند.
🔹سلمان از این ماجرا سؤال کرد. پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود:
🔸در میان برق اول سرزمین حیره و قصرهای پادشاهان ایران را دیدم و جبرئیل به من خبر داد که امّت من بر آنها پیروز میشود!
🔸در برق دوم قصرهای سرخ فام شام و روم نمایان گشت، جبرئیل به من بشارت داد که بر آنها نیز پیروز میشود!
🔸 و برق سوم قصرهای صنعا و یمن را دیدم و جبرئیل باز به من خبر داد که امتم بر آنها پیروز خواهد شد.
بشارت باد بر شما ای مسلمانان!
🔹بشارت های رهبر حکیم ما به جوانان در دیدار با معلمان _ که پیش از این هم بارها تکرار شده بود _ از جنس بشارت های نبی اکرم صلی الله علیه و آله به مسلمانان در جنگ خندق است:
🔸«شما جوانهای عزیز به توفیق الهی شکست آمریکا را خواهید دید؛ به توفیق الهی به زانو درآمدن صهیونیسم را خواهید دید؛ به توفیق الهی عظمت و عزّت نهایی ملّت ایران را مشاهده خواهید کرد...»
🔹بشارت های حضرت رسول از منبع وحی بود و بشارت های رهبر معظم انقلاب نه از جنس پیشبینی کارشناسان استراتژیست، که از جنس بشارت های اولیای الهی و حکمای متالّه است.
🔻این بشارت های بر پایه حقیقت، در شرایط سخت امت، نیرو بخش و امید آفرین و خنثی کننده سمپاشی و سیاهنمایی منافقان و رسانه های دروغ پراکنشان است.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 واقعاً دستی در کار نیست؟
1⃣ لغوِ تمدیدِ معافیت نفتی توسط ترامپ با هدف جنگ روانی ایجاد شد.
باید با واکنش قدرتمندانه و یکپارچه جمهوری اسلامی روبرو می شد تا جنگ روانی شکست بخورد.
✅رهبری با اقتدار گفت ما هرآنچه نیاز داشته باشیم صادر می کنیم.
✅روحانی گفت راه های دیگر برای فروش نفت داریم.
✅فرمانده نیروی دریایی تلویحا از تهدید بستن تنگه هرمز سخن گفت.
و اما دو وزیر برند دولت یعنی زنگنه و ظریف...
❗️ظریف در نیویورک اطمینان داد اجازه ناامن کردن تنگه هرمز را نخواهیم داد. (پالس رعایت حال دشمنان در همه حال)
❗️و زنگنه گفت تحریم های نفتی آمریکا بلوف نیست.(پالس ترس و نگرانی)
🔹پالس های ضعف این دو وزیر فرصت اتحاد کلمه در مقابل دشمن را که مي توانست اول به ملت و سپس به دشمنان نشان دهد شکستی در کار نخواهد بود، تضعیف کرد.
2⃣ تحریم های نفتی ایران، باعث افزایش قیمت نفت و بالتبع افزایش قیمت بنزین در آمریکا شده. می شد ازین فرصت استفاده کرد و با طرح این موضوع که گرانی بی سابقه بنزین در آمریکا بخاطر تحریم نفتی ایران است، جنگ روانی را به درون آمریکا منتقل کرد. این کار را ظریف به خوبی مي توانست در نیویورک انجام و ترامپ را در مقابل مردم آمریکا قرار دهد. اما این فرصت را از دست داد.
🔹بجای آن، خبر گرانی بنزین در ایران پخش می شود و معلوم نمی شود چرا دولت اینقدر در تکذیب آن تعلل می کند تا آشفتگی به مردم و قدری به بازار منتقل شود و دیدیم آنچه شد.
3⃣باید اقتصاد طوری مدیریت شود که علاوه بر شکست تحریم ها و کم کردن فشار معیشتی روی مردم، قدرت بازدارندگی ایجاد شود که دشمن نتواند دوباره از همین راه به ما ضربه بزند.
🔹اما چنین تدابیری در برنامه های دولت کمتر دیده می شود.
🔹مثلا در شرایط جنگ اقتصادی قابل قبول نیست برخی سازمان های مهم اقتصادی(سازمان توسعه تجارت و سازمان مالیاتی)بدون مدیر مانده باشند.
🔹یا آزادی گروه های #دلال تلگرامی برای دستکاری قیمت ها و تاثیر مخرب بر افزایش قیمت خودرو و مسکن یک کوتاهی نا بخشودنی ست.
🔹ادامه واردات کالاهای لوکس و غیر مصرفی، ناتوانی در پایین آوردن قیمت کالایی اساسی مثل گوشت، عرضه رانتی ارز دولتی، مقاومت در اصلاح رویه فاسد سازمان خصوصی سازی،... و موارد متعدد دیگر...
🔻چگونه می توان گفت دستی در کار نیست که هر فرصتی برای پیروزی در جنگ اقتصادی را خراب کند؟
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 آقای رئیسی؛ رحم نکنید
🔻لزوم ایجاد دادسرا و دادگاه مخصوص مسئولین قضایی و قضات در مراکز استان ها و هر شهر - 1
#اولویتهای_رئیسی 3
🔹 جناب آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا در دیدار با روسای دادگستری ها و دادستان های مراکز استان ها، ده فرمان مهم خطاب به مسئولین دستگاه قضا صادر کردند؛ اگرچه اصل این ده فرمان بسیار اساسی و هرکدام موانع و مشکلات جدی دستگاه قضا محسوب می شوند که انتظار می رود فقط شعار نباشد برای توفیقات وی دعا می کنیم.
❗️اما آن چیزی که باعث نگرانی ما بوده این است که در این فرمان ده ماده ای، به بحث برخورد با فساد در دستگاه قضا و برخورد با #قضات_فاسد به صراحت اشاره ای نشده، بجز بند یک که گفته: ارتباطات معدود ناسالم!
🔹 وقتی که بیانات رهبری را در دیدار با مسئولین دستگاه قضا، مشاهده می کنیم (آرشیو بیانات در سایت دفتر رهبری نیز موجود است) تأکید جدی و همیشگی ایشان در همه دیدارها به رئیس دستگاه قضا و مسئولین قضایی این بوده که باید با جریان فساد در دستگاه قضا و قضات فاسد و برخی مسئولین مشکل دار در این دستگاه برخورد شود.
🔻دقت کنید به بخشی از بیانات رهبری خطاب به قوه قضا:
1⃣ سلامت قضا، درجه اول اهمیت: «باید در داخل قوه قضاییه با افراد متخلف و فاسد در همه استانها و شهرها، با جدیت و قاطعانه برخورد شود و این شیوه باید استمرار یابد. سلامت قوه قضاییه را در "درجه اول اهمیت" قرار دهید و آن را یک کار اساسی بدانید.»
2⃣ اگر قاضی مجازات نشود دستگاه قضا درست نمیشود: «اگر یک قاضی کاری که از معیارها خارج است، انجام داد، در هر شرایطی که هست، باید به مجازات برسد. به نظر من، اگر این کار نشود، دستگاه قضایی درست نخواهد شد.»
3⃣ «در اوایل دوران ریاست جمهوری، جمع آقایان شورای عالی قضایی، پیش من تشریف آوردند. در آن جلسه، صحبت از قاضیای شد که در شهری تخلفی کرده بود. من نظر خودم را دربارهی او مطرح کردم و گفتم سلیقهام این است، شما آن را ارزیابی کنید و ببینید که آن را قبول دارید یا نه؟ گفتم: آن قاضی را در همان شهری که این تخلف را کرده، محاکمه کنید. اگر شلاق یا زندان و یا هرچیز دیگر است، در همانجا حکم را بر او اجرا کنید و بعد هم در همان شهر، او را دوباره بر مسند قضاوت بگذارید».
4⃣ مجازات علنی قاضی فاسد، تشکیلات قضا را تضعیف نمی کند: « به من گفتند: این کار[مجازات قاضی]، تشکیلات قضایی را تضعیف میکند. گفتم: به نظر من تقویت است؛ زیرا آن دادستان و یا حاکم شرعی که به خاطر تخلف، آنجا کتک را میخورد، بعد که پشت آن مسند قضا نشست، خواهد گفت ببینید، مسألهی قوهی قضاییه این است؛ من حتی فاسد شدم، با من این کار را کردند. بنابراین، خودش دیگر اشتباه نخواهد کرد. این، انتقام و نقمت الهی است. او دیگر جرأت نمیکند علیالظاهر تخلف نماید؛ مگر آدمهای واقعا مریض که تخلف میکنند. با اعمال این قاطعیت، دیگران هم خواهند گفت که ببینید، قوهی قضاییه این است و چنین متخلفانی را خودش مجازات میکند.»
5⃣ به قضات فاسد رحم نکنید: «نباید رحم کرد. ترحم در اینجا، واقعا به معنای جفاکاری بر این امت اسلامی است. به نظر من، روی قضات فاسد باید بیش از اندازهی مردم معمولی فشار آورد. جرم این افراد، به ملاک گناه در شب جمعه یا به ملاک گناه سادات یا به ملاک گناه شیعیان است که فرمودند: هر کدام از شما که گناه کنید، گناهتان دوبرابر دیگران است؛ چون "شین" برای ماست. باید از این قاضی انتقام گرفت. البته، انتقام الهی مورد نظر است، نه انتقام شخصی. اگر چنین فردی تخلف کرد، اگر توصیه قبول نمود، اگر کاری که از معیارها خارج است، انجام داد، در هر شرایطی که هست، باید به مجازات برسد. به نظر من، اگر این کار نشود، دستگاه قضایی درست نخواهد شد.»
🔹هرچند رئیس قبلی دستگاه قضا، جناب لاریجانی این وعده را داده بودند و بارها گفتند که اسامی قضات فساد را به صورت علنی منتشر می کنند اما عملاً چیزی اتفاق نیافتاد!
🔹پیشنهاد ما به جناب رئیسی، این است که ایشان به موازات فرمان های ده گانه، فرمانی ویژه ی سلامت دستگاه قضا و نظارت شدید درونی و برخورد با قضات فاسد صادر کرده تا سلامت دستگاه قضا بیش از پیش تضمین شده و رضایت عمومی را شاهد باشیم. بی تردید اگر زمینه محاکمه برخی مسئولین قضایی و قضات که دچار فساد یا سوءاستفاده از جایگاه خود شده اند در مراکز استان ها و شهرها فراهم شود نقش ویژه ای در سلامت دستگاه قضا ایفا خواهد کرد.
🔻 باتوجه به بند 9 فرمان ده ماده ای جناب رئیسی، این مطالب در راستای اصلاحات دلسوزانه و منصفانه آن دستگاه است و امیدواریم برخی بیماردلان برداشت دیگری نداشته باشند و هر نقدی را تضعیف نخوانند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩علیعسگری: امام خمینی صراحتا گفتند برای ادامه راه شهید مطهری به آقای خامنهای مراجعه کنید
رئیس سازمان صداوسیما:
🔹اگر در روزهای نخست انقلاب شخصیت های مهم کشور را ترور فیزیکی میکردند امروز دشمنان بیشتر به ترور شخصیت و فکر روی آورده اند و این جنگ بسیار سخت تر و پیچیده تر است
🔹زمانی که استاد مطهری به شهادت رسید بسیاری از دانشجویان و جوانان انقلابی به امام خمینی مراجعه میکردند و از ایشان می پرسیدند که برای ادامه راه استاد مطهری باید به سراغ چه کسی برویم و امام هم خیلی صریح میگفتند "به آ سید علی آقای خامنه ای مراجعه کنید ."
https://tn.ai/2003006
📡, @tasnimnews
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
به این می گویند تبدیل «تهدید» به «فرصت» 👇👇👇
🔴خط تولید کارخانه یخچالسازی لرستان که به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف شده بود با قرارداد خرید ۵۰۰۰ یخچال برای هدیه به سیلزدگان توسط ستاد اجرایی فرمان امام مجدداً راهاندازی شد.
🔹با قرارداد ستاد اجرایی فرمان امام که در صورت کیفیت محصولات، به ۱۰ هزار یخچال افزایش داده میشود برای بیش از ۳۰۰ نفر از مردم لرستان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود.
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
🔹 اولین مستند از 🌹شهادت طلبه همدانی به قاب سیما میرود
🔸 جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای 🌹شهادت حجتالاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی میپردازد.
این برنامه ضمن بررسی دقیق این جنایت، به موشکافی دلایل و انگیزههای قاتل میپر دازد و تمام حواشی چند روز اخیر را زیر ذرهبین میبرد.👇
📣 جمعه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش میشود.
برای دوستانتان ارسال کنید.
🔻 @gharar_at
هدایت شده از دیوار طلاب
حمید رسایی در آستانه دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب، در نامه ای به آیت الله اعرافی مطرح کرد
🔻🔻🔻
🔥فرصت سازی یا فرصت سوزی
♨️قسمت اول
حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم
سلام علیکم
مطابق اخبار اعلام شده قرار است در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان (چهارشنبه) اولین دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد، چیزی شبیه به دیدارهای ماه رمضان دانشجویی، اقدامی دیر هنگام اما ان شالله در آستانه گام دوم انقلاب با برکت اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند. این موارد را یادآوری می کنم، ان شالله که مورد توجه قرار بگیرد:
🔻۱ . این دیدار قرار است با حوزویان سراسر کشور باشد نه فقط طلاب قم و تهران که قبلاً هم دیدارهایی داشته اند. بنا بر این باید بازتاب دهنده نگاه حاکم برکل بدنه حوزه باشد. هر چند حوزه قم، به دلیل سابقه و عمق علمی، مرجعیت دارد اما کمِّیت طلاب شهرستان ها از یک سو و از سوی دیگر، پیشتازی آنها در برخی بزنگاه ها در پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، اقتضا می کند که مدیریت برگزاری مراسم، در توزیع فرصت استفاده از این تریبون، عدالت را رعایت کند. روشن است که رهبر انقلاب از حذف این بدنه گسترده از طلاب و روحانیون #خوشش_نمیآید .
🔻۲ . شنیده شده تیم پنج نفره ای از مدیریت حوزه علمیه قم درحال تعیین سیاست های حاکم بر این دیدار و انتخاب افرادی است که چهارشنبه پشت تریبون قرار می گیرند. حتی این تیم، قرار است متن ها را قبل از قرائت چک کنند! مشی و مرام امام خامنه ای نشان داده که از این رفتارها #خوشش_نمیآید . در دیدارهای دانشجویی چون تشکل های دانشجویی نقش آفرینی می کنند، تا حدودی این مشکل وجود ندارد. سئوال این است که در این دیدار، ملاک انتخاب افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند چیست؟ در حال حاضر یکی از مهمترین تشکل های حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که ظاهراً تا این لحظه هیچ اطلاعی از اصل این دیدار مهم و نحوه چینش افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند، نداشته است!
🔻۳ . حضرتعالی باید مراقبت کنید تا دست اندرکاران تنظیم این دیدار مهم، القا نکنند که خروجی جلسه، پژواک صدای مدیر حوزه قم است بلکه باید انعکاس این دیدار مغتنم، صدای بدنه و متن حوزه علمیه یعنی عدالت طلبی، مبارزه با رانت و فساد، استکبار ستیزی، تحول ساختاری حوزه، انتقاد از مدیریت غیرانقلابی، تنبل و رفاه طلب حاکم بر کشور، مخالفت با انقلاب زدایی از حوزه ها آن هم به شکلی صریح و بدون تعارف باشد. قطعا امام خامنه ای #خوشش_نمیآید از طرح این مباحث مهم غفلت شود.
🔻۴ . یکی از مباحث چالشی حوزه علمیه در ماه های اخیر، انتقاد دلسوزانه برخی نخبگان شاخص از وجود تفکر سکولار در حوزه های علمیه بود. این دیدار نشان می دهد تا چه اندازه این دغدغه از روی واقع بینی و با هدف پیشگیری از انحراف بوده یا غیرواقعی و تندروانه بوده است. نوع مدیریت حاکم بر این دیدار نشان می دهد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه کدام تفکر است؛ تقویت جریان سکولار و سکولارنمایی از بدنه حوزه یا تقویت جریان اصیل حوزه علمیه که انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمده و در بزنگاه های مهم برای آن هزینه داده است. قطعا مرجعیت انقلابی و دلسوز هم مانند امام خامنه ای از سکولار نمایی حوزه #خوشش_نمیآید.
🔻۵ . طبعا فلسفه برگزاری این جلسه، طرح مباحث علمی محض در حضور ایشان نیست زیرا در این خصوص، همواره جلسات مکرری برگزار شده است. بلکه نیاز امروز جامعه، پژواک صدای انقلاب، نفی جریان غیر انقلابی، جلوگیری از انقلاب زدایی توسط حوزه علمیه است. بدیهی است که توقع رهبری، شنیدن دغدغه ها و طرح و برنامه مدیریت و بدنه حوزه علمیه در خصوص چگونگی پیمودن گام دوم انقلاب است. روشن است که امام خامنه ای از طرح مباحث کلی، غیرکاربردی، شعاری و کسل کننده در این خصوص #خوشش_نمیآید .
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
هدایت شده از دیوار طلاب
حجت الاسلام حمید رسایی در آستانه دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب در نامه ای به آیت الله اعرافی مطرح کرد
🔻🔻🔻
🔥فرصت سازی یا فرصت سوزی
♨️نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب
♨️قسمت دوم
🔻۶. با توجه به اینکه بخشی از بودجه عمرانی حوزه های علمیه (برای ساخت، تعمیر و بازسازی) توسط دولت جمهوری اسلامی تأمین می شود و از آنجا که آقای حسن روحانی به هیچ وجه تحمل انتقاد را ندارد، شنیده شده تلاش می شود تا از پشت تریبون این دیدار، صدایی در نقد دولت فعلی و جهت گیری های غلط او بلند نشود! در حالی که بدیهی است اولا استقلال حوزه های علمیه، اقتضا می کند تا در امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، ملاحظه این امور نشود. ثانیا وقتی شخص رهبر انقلاب، خودشان نسبت به رفتارها و تصمیمات غلط دولت ها بویژه دولت فعلی، سکوت نمی کنند و تأکید دارند که حوزه های علمیه باید حامی و ناصح دولت ها باشند، آیا متولیان برگزاری جلسه، تردید دارند که امام خامنه ای از زیر سئوال رفتن استقلال حوزه و دفاع نکردن از حقوق مردم #خوشش_نمیآید .
🔻۷ . یکی از محورهای این جلسه مهم، باید انتقاد روحانیون از خود باشد. نباید عَلَم انتقاد از روحانیت به دست لامذهب ها و روشنفکران سکولار بیفتد. این اصل همواره در بیانات و مشی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز حاکم بوده و این مطالبه را از بدنه حوزه داشته اند. باید با تریبون دادن به طلاب و روحانیون منتقدٍ آخوند های اشرافی و اهل تجمل و رفاه طلب بویژه در مسئولین، معممین سکولار، روحانیت لیبرال، مروجین تشیع لندنی، روحانیت غیرانقلابی، این شمشیرهای برّان نظام اسلامی را تایید و تشویق کنید تا زمینه بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت اصیل و مردمی برطرف شود. از جمله نهادهای متولی امور روحانیت که در بدنه حوزه نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد، دادگاه ویژه روحانیت است که علی رعم تغییر رویکردی که با ریاست آقای رییسی بر این دادگاه از چند سال قبل رقم خورد اما همچنان برخی از دادستان ها و مسئولان این دادگاه، خود از عوامل انقلاب زدایی و ایجاد رخوت و سستی در بین بدنه انقلابی و فعال شده اند.
🔻۸ . یکی از تهدیدهای جدی علیه هویت اصیل حوزه، انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و تقویت روند بی تفاوتی در آن است. رهبر معظم انقلاب پیش از این در سفر سال ۸۹ به قم، حاکم شدن این روند بر حوزه علمیه را «فاجعه» برای جامعه نامیدند و در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اسفند ۹۴ انقلاب زدایی از حوزه علمیه را یک «تهدید جدی» دانستند.
مدیران برگزاری جلسه، نشان خواهند داد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه، تقویت کدام تفکر است؛ تقویت جریان انقلابی یا تقویت صدای غیر انقلابی و بی تفاوت در حوزه! شنیده می شود که برخی در حال القای این نکته به مدیریت برگزاری جلسه هستند که نباید به طلاب صریح الهجه و انقلابی تریبون داد! در حالی که امام خامنه ای در سال ۸۹ در قم فرمودند: «می خواهند فضای انقلابی را بشکنند، روحانی انقلابی را منزوی کنند... نیروهای انقلابی را متهم به افراطی گری نکنند بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام می گیرد.»
طبعا حذف صدای طلاب و فضلای انقلابی که بازتاب دهنده مطالبات مراجع انقلابی و علمایی همچون آیت الله مصباح (به عنوان عقبه تئوریک نظام به تعبیر رهبر انقلاب) از تریبون این دیدار، قطعا اقدامی است که امام خامنه ای آن را «انحراف» خوانده و #خوشش_نمیآید.
حمید رسایی
۱۳ اردیبهشت ۹۸
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
ارسال شده از سروش+:
🎯 رونق تولید چطور ایجاد می شود؟ (1)
🔸 #اسم_رمز_پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی مثل آمریکا، انگلیس، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و ... که دهها و بلکه صدها سال بر آن تاکید کرده اند چیزی جز حمایت از #تولید_داخلی نبوده است.
🔸 اولین شرط تحقق رونق تولید که به معنای رونق معیشت مردم است، ایجاد #باور_عمومی نسبت به اهمیت تولید و حمایت از آن در بین مردم، نخبگان جامعه و مسئولان است. اینکه همه بدانند تنها راه پیشرفت کشور و نجات آن از مشکلات، رونق تولید است و برای پیشرفت نباید دنبال این کشور و آن کشور باشیم. در واقع مردم و مسئولین برای تحقق شعار سال آستین همت را بالا بزنند.
🔸 در دهه 1960، كتابهاي درسي و رسانه هاي کره جنوبی، کارآفرینان را #قهرمانان_ملي و كارگران کارخانجات را #سربازان_صنعتی ميخواندند كه در جنگي ميهن پرستانه عليه فقر درگير شده اند. به صادرکنندگان بابت دستيابي به اهداف صادراتي همانند فرمانده هان نظامی كه در جنگ سختي پيروز شده باشند #نشان_لياقت ميدادند. میتوان گفت يكي از دلايل اصلی رشد سريع اقتصادي کره جنوبی، خواسته و باور عمومی مردم و مسئولان کره برای حمایت از تولید بود.
🔸 امروز ایجاد باور عمومی در بین مردم برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در فعالیتهای تولیدی ولو با سود کمتر نیازمند عزم ملی است. از یک طرف جریان لیبرال، نسخه های قلابی اقتصادی را پیشنهاد می کند. جنگ اقتصادی دشمن و هجمه رسانه ای به فرهنگ #ما_میتوانیم و باورهای مردم هم از یک طرف، در نظر نگرفتن مولفه های فرهنگی و تاریخی توسط اقتصاددانان انقلابی از طرف دیگر، ضرروی ساخته که #مبلغین، #طلاب و #جوانان_انقلابی در ایجاد این باور عمومی آرایش جدی بگیرند. بدون باور عمومی نسبت به تولید، اقتصاد کشور شکوفا و مقاوم نخواهد شد.
✍ #اکبر_ابدالی
🆔 @mashgh626
هدایت شده از محمدمهدی ماندگاری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗 نسخه PDF کتاب سوژههای سخن ۱۵، تازهترین اثر استاد ماندگاری با عنوان "تقوای اقتصادی" ویژه ماه مبارک رمضان.
✅ @mandegari_mahdi
🔶 berangeshohada.ir
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴انتشار گسترده کلیپ رقص دانش آموزان چه حرف هایی برای ما دارد؟
1⃣موزیک ویدئوی مبتذلی توسط یک خواننده خارج نشین با بازیگرانی که لباس دختران دبیرستانی برتن دارند، روز ۶ اردیبهشت منتشر می شود.
2⃣در روز معلم، وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک، اعتراف می کند برخی خواسته یا ناخواسته، در حال اجرای مفاد و منویات و آنچه در سند ۲۰۳۰ تکلیف شده برای دانش آموزان و خانواده ها هستند.
3⃣در همان روزها به طور گسترده فیلم هایی منتشر میشود که نشان می دهد همان موزیک در مراسمات جشن مدارس پخش می شود و دانش آموزان در حال رقصیدن با آن همخوانی می کنند.
4⃣در حین انتشار این فیلم ها از چندین مدرسه، تحلیل می شود این جریان نشان از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس دارد.
🔺انتشار این فیلم ها که کاملا برنامه ریزی شده بنظر می رسد، چند نکته دارد:
❌محبوبیت و همه گیری یک خواننده خارج نشین را القا می کند.
❌وانمود می شود دهن کجی به قوانین و ارزش ها و ساختار شکنی مخصوصاً در نسل نوجوان همه گیر و عادی شده.
❌باعث این برداشت می شود که آموزش و پرورش مثل زمان طاغوت با سبک منویات فرح پهلوی اداره میشود.
❌القا می شود اکثریت جامعه خواهان چنین سبک زندگی و تفریحاتی هستند و امیدی به ارتقای سطح جامعه نیست.
⛔️قطعا نفوذ جریانی عاملان اجرای سیاست های تربیتی غربی مانند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را قبول داریم و اين همه تاکید و نگرانی مقام معظم رهبری نشان از رشد خزنده این جریان مرموز و ویرانگر است.
👈اما از فنون جنگ روانی #غرق_مصنوعی ست. در این روش به جامعه اطلاعات غلط داده می شود تا حس کند آنقدر دشمن بر او احاطه کرده که شکست خورده و هیچ تلاشی برای نجات فایده ندارد. باور کند کار تمام شده و هیچ راهی وجود ندارد.
👌نباید با دیدن این چند ویدئو تصور کنیم همه چیز تمام شد و دانش آموزان مان از دست رفتند و مدارس تماما به لانه فساد تبدیل شده. هرچند این اتفاقات تلنگری ست که دریابیم چقدر عقبیم و چقدر سنگرها از دست رفته. اما نباید تسلیم غرق مصنوعی دشمن شویم و باقی سنگرها را واگذار کنیم. ابتکار عمل هنوز در دست ماست.
✅وزیر محترم آ. پ که می آید و منفعلانه از اجرای مخفیانه سند استکباری ابراز تاسف می کند، مگر سرایدار آموزش و پرورش است که نداند این گزارش ها مربوط به کدام مناطق است و سند شيطانی در کجا اجرا شده؟ او باید از جمع شدن اجرای این برنامه خبر بدهد نه از اجرای مخفیانه آن ابراز تاسف کند و به طبل جنگ روانی دشمن بکوبد!
✅کافی ست جناب وزیر به طلاب و نیروهای انقلابی آموزش دیده اجازه دهد به مدارس وارد شوند و در قالب برنامه هایی چون طرح معراج و شهید بهنام محمدی با دانش آموزان ارتباط بگیرند و از آنان حمایت کند. خواهید دید چگونه مجریان سند ۲۰۳۰ دمشان را روی کولشان می گذارند و می روند.
✅باید برای نشاط و سرگرمی دانش آموزان برنامه داشته باشیم. نمی شود دانش آموزان را زیر بار فشار درس ها له کرد و بعد هر از چندگاهی با پخش موسیقی های مهیج یکباره انرژی نهفته شان را تخلیه کنیم. به دانش آموز فرصت دهید در کنار تحصیل، با ورزش و تفریحات سالم و فعالیت های اجتماعی متناسب شور و هیجاناتش را تخلیه کند. وقتی برای نشاط آنها برنامه نداشته باشیم، رقاص ها و دی جی ها برنامه خودشان را برای نشاط دانش آموزان اجرای خواهند کرد.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از آنتیتز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 مناظره با موضوع روحانیت در بحران!!!
⁉️ آنتیتز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (403)
🔻قرار است مناظره ای در دانشکده برق دانشگاه شریف با عنوان پر از ابهام "روحانیت در بحران"؟!!! (انقلاب اسلامی چه تاثیری بر روحانیون گذاشته است؟!!!) توسط انجمن اسلامی دانشگاه شریف برگزار شود.
🔻با توجه به این همه هجمه و حمله علیه روحانیت از جانب مخالفان نظام اسلامی و حمله مسلحانه اخیر به طلبه همدانی(مصطفی قاسمی) بهتر بود عنوان مناظره را "روحانیت در هجمه مخالفان انقلاب" انتخاب می کردند و به نقش دشمنان نظام، مخالفان داخلی، سلبریتی ها و نقش شبکه های پیام رسان خارجی در دامن زدن به این هجمه ها اشاره می کردند.
🔻نکته بعدی در انتخاب افراد است مگر افرادی مثل احمد منتظری و ناصر نقویان از چه نقشی و جایگاهی در حوزه و انقلاب برخوردارند؟!!! شاید دلیل آن این است که طیف مقابل، فرد دیگری را برای مناظره ندارد.
#قحطی_آدم_برای_سکولارها
💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇
🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
▶️ @Hawzahnews
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش نخست
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همانگونه که انتظار می رفت و پیش از دیدار نیز بیان شد
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1011
رهبر معظم انقلاب اسلامی، نکات نابی را در این دیدار تاریخی بیان فرمودند که می توان از آن به عنوان #منشور_روحانیت_ثانی یاد کرد.
🔸کاربست این حکمت ها، کارآمدی و بالندگی حوزه مقدسه را در دهه پنجم انقلاب اسلامی صد چندان خواهد کرد.
همچنانکه تفسیر انحرافی یا برخورد گزینشی یا مواجهه تشریفاتی با این بیانات نیز خطری بالقوه برای محرومیت حوزه و طلاب از این بیانات خواهد بود.
🔹طبعا تحلیل جامع از محتوای دیدار، بعد از انتشار متن کامل سخنان امکان پذیر است اما باتوجه به بازنشر گزیده ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ایشان به برخی شبهات #سکولارهای_حوزوی که در این سالها در بدنه حوزه و فضای رسانهای پمپاژ شده بود پاسخ دادند که از آن جمله، افزایش کیفیت و کمیت #دینداری مردم ایران در عصر استقرار #جمهوری اسلامی است.
پیشتر در برخی محافل خاص(اظهارات بعضی رجال دلسوز اصلا مراد نیست) چنین القا می شد که دینداری دوران ستمشاهی مطلوب تر بوده و عامل عقبگرد نیز حکومت دینی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تسلط بر فضای منفی بافانه در این باب، پاسخی هوشمندانه، با تکیه بر شاخصه های ملموس ارائه فرمودند که جای بسط و تبیین بیشتر دارد.
🔹تکیه بر تحقق اسلام با همه ابعاد معرفتی آن، نشان از آن دارد که حوزه باید هرچه زودتر خود را از دوران ماقبل تشکیل حکومت دینی جدا کند و بسترهای لازم (در تولید تئوری و تربیت نیروی انسانی) برای پیوند معارف دینی با عرصه های سیاسی و اجتماعی را فراهم سازد.
طبعا این بیان، #گفتمان_های_ارتجاعی برخی افراد معاند و یا غیرانقلابی مبنی بر عدم مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت یا تردید در حضور فعال روحانیت در حاکمیت و حکومت را منهدم و بلااثر خواهد کرد.
🔸ارجاع به مطالعه #منشور_روحانیت و یادکرد وفادارانه از امام عزیزمان، نشان از فرازمانی بودن بیانات الهی امام و غفلت بدنه طلاب از آن متن راهبردی دارد. این تذکر و هوشدار، یعنی احیای همه آنچه در متن منشور هست و انتظار می رود متولیان محترم حوزه مقدسه، در ترویج سازمان یافته این متن، اهتمام ویژه ورزند تا زمینه ای فراهم شود که لا اقل طلاب در عمر تحصیلی خود یک دور با حواشی مربوطه به مرور این متن بپردازند.
🔸بیت الغزل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاید تذکار حضور فعال طلاب در میدان مبارزه بود که در کنار معرفت اندوزی، مبارزه سیاسی را از یاد نبرده بودند و این امر مغفول امروز مطالبه جدی مقام معظم رهبری از بدنه طلاب است.
حضور فعال در میدان، که لازمه اش گاهی #نیش زدن به مستحقین است!
تأکید ویژه بر فقاهت، مراعات ادب از سوی طلاب جوان و حلم حکیمانه از جانب بزرگان نیز، بازتکرار توصیه تفصیلی امام عزیز در #منشور_روحانیت است که تذکر آن بسیار بایسته و بهنگام بود که نشان از عدم وضع مطلوب در این باب دارد.
۹۸/۲/۱۸
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش دوم
چه کسانی بر چهره مخالف خود پنجه درانداختند؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات شان چنین فرموده اند؛
🔹در حوزه ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد، در مسائل گوناگون. در مسائل علمی که اختلاف نظر هست، در مسائل جهتگیریهای فکری که اختلاف نظر هست، در زمینههای سیاسی هم اختلاف نظر ممکن است باشد. این اشکال ندارد. اختلافات را باید مدیریت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و #تشنّج و #ناخن_زدن_به_چهره_یکدیگر نیانجامد.
🔹در حوزه از یک طرف طلبههای جوان باید ادب را، اطاعت را نسبت به بزرگان حوزه، نسبت به مراجع تقلید حفظ کنند. همانطور که در همین «منشور روحانیت» امام- رضوان الله علیه- همینها هست. بزرگان حوزه هم باید حلم را و تحمل را نسبت به جوانها در نظر داشته باشند. از یک طرف حلم و تحمل لازم است و از یک طرف هم ادب و اطاعت لازم است.
🔸🔹
پرسشی که مطرح است آنکه در ماه های گذشته چه کسانی به دلیل اختلاف نظر به ناخن زدن به چهره یکدیگر دست زده و موجب تشنج آفرینی شده اند؟!
کدام طیف حوزوی را سراغ داریم که در تخاطب با بزرگان حوزه، از مراعات ادب محروم بود؟!
برای آنکه #سکولارهای_حوزوی آدرس غلط ندهند، پاسخ به این پرسش ها، با ذکر نمونه های عینی، بسیار حائز اهمیت است.
۱) اهانت آشکار فرزند جریان موسوم به #تشیع_انگلیسی به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقایسه ایشان با .... و اهانت به دفاع مقدس را از یاد نمی توان برد که در چهارچوب آداب اسلامی و سلوک شیعی، قطعا محکوم است.
۲) هجوم سازمان یافته سایبری جریان غیرانقلابی قم به #آیت_الله_یزدی، آنهم فقط به بهانه نگارش یک نامه ناصحانه، نمونه دیگر است.
خطاب قرار دادن عالی ترین مقام در محترم ترین تشکل حوزوی با الفاظ و ادبیاتی سخیف و زننده، قطعا خلاف اسف انگیز و مصداق برخورد حذفی با مخالف بود.
۳)تخریب مستمر #علامه_مصباح_یزدی توسط طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای قم، خاصه برخی اعضای تشکل رادیکال موسوم به مجمع محققین، نمونه دیگری از بدرفتاری با مخالفان فکری است که صدالبته همواره با برخورد حکیمانه و پدرانه ایشان مواجه شده است.
۴)تهمت های ناروا و اهانت های آشکار جریان آقای #منتظری به امام خمینی و مرحوم #سیداحمد_خمینی و متوجه کردن انواع اتهامات به ایشان، مصداق دیگری است که از سال ۶۸ تا کنون ادامه یافته است. نگارش کتاب #نگاهی_دیگر توسط صالحی نجف آبادی تنها یک نمونه است. اکنون این طیف از لندن تا تهران و قم امتداد یافته و همچنان با ادبیاتی عاری از آداب علمی و شاخصه های اخلاقی، به مواجهه با امام و نظام و برخی بزرگان ادامه می دهد.
۵)برخورد تند همراه با طعن و گاه ناسزا به آیت حق، مرحوم آیت الله #خوشوقت به بهانه ابراز نظر علمی خاص ایشان در یکی از مسائل تاریخ عاشورا، و تعطیلی درس اخلاق پربار ایشان در مسجد اعظم قم، هرگز فراموش شدنی نیست.
۶) مواجهه آهنین و خشن با آیت الله #جوادی_آملی، در پی اظهارنظر پیرامون مرحوم آخوند خراسانی و کفایه، ایضا از همین قبیل اقدامات غیرقابل دفاع است.
امید است روزگاری این سنخ برخوردهای ناروا با بزرگان در قم پایان پذیرد.
چه اینکه وقتی جماعت تندگو و تندخو، با بزرگان اینگونه سخن کنند، تکلیف طلاب جوان که احیانا نظری برخلاف دارند، از قبل روشن است.
تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید؛
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر حوزهها؛ حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظلهالعالی داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر معظم انقلاب داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن کامل این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
باسمه تعالی
مدرسه فقهی حضرت صاحب الأمر (عج) در مقطع مشاوره خارج برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.
مهلت ثبت نام پایان خرداد 98
آزمون کتبی و زمان مصاحبه متعاقبا اعلان خواهد شد.
شماره تماس جهت ثبت نام غیرحضوری: 09127581171 حاج آقا فروغی
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
یک غربگرا، در هر تحلیلی اصل را بر تقصیر تراشی برای ایران و سلب اشکال از آمریکا می گذارد.
این مرض درمانی ندارد.
#رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️ #گفتم_اعتماد_نکنید
نقدهای رهبر انقلاب درباره برجام منتشر شد
♨️گفتم اعتماد نکنید؛ بازخوانی مستند و جامع تدابیر، بیانات و نقدهای مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هستهای دولت اعتدال» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
♨️این کتاب تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشش شده که در آن منطق مواجهه رهبری با مسئله هستهای را بهتصویر بکشد، علاوه بر این بیانات معظمله بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هستهای، مستندسازی شده است.
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
May 11
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 جنجال غربگراها علیه یک نهاد قانونی/توطئه ای در جهت تضعیف شأن نظارتی ولی فقیه
🔺بارها به اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس و یا رسانه های غربگرا درباره هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر می خوریم که به این جایگاه قانونی معترضند و تعابیر بی اساسی چون شورای نگهبان دوم و مجلس سنا روی آن می گذارند.
🔘سوال: جایگاه قانونی این هیات چیست و چه وظیفه و اختیاری دارد؟
🔹ماده دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده و برای این کار یک هیأت عالی درون مجمع که اعضایش توسط خود مجمع تعیین می شود، تشکیل شده.
✅این هیأت در واقع اعمال اختیارات قانونی ولی فقیه است.
🔹طبق ماده ۷ مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است پس از اعلام وصول طرحها و لوایح در مجلس، نسخهای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال کند.
🔹همزمان با بررسی طرحها و لوایح بهخصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاستهای کلی بررسی میکند و موارد مغایر یا غیر منطبق با سیاستهای کلی را به شورای مجمع گزارش میکند.
🔹در صورتی که مجمع هم مغایرت و عدم انطباق را پذیرفت، نمایندگان مجمع این موارد را در کمیسیونهای ذیربط مجلس مطرح میکنند و نهایتاً اگر در مصوبه نهایی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش براساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر میکند.
⏮این خلاصه جایگاه قانونی و سازوکار نظارتی هیات عالی نظارت است.
🔹حال که مشخص شد این سازوکاری قانونی و کمک به قانونمندی بیشتر مصوبات مجلس است، سوالی پیش می آید؛
🔘علت این همه مخالفت و جنجال غربگراها ی مدعی قانون مندی با پیش قراولی علی مطهری علیه این نهاد قانونی چیست؟
🔹جایگاه اصلی تعریف شده برای رهبری تعیین سیاست های کلی نظام و #نظارت بر حُسن اجرای آن هاست. اگر این جایگاه تضعیف گردد، هدف اصلی دشمنان انقلاب در فرمالیته کردن جایگاه رهبری محقق می شود. ناگفته مشخص است سیاست گذاری بدون ضمانت اجرایی چقدر بی فرجام است.
🔹متاسفانه باید گفت این همه جنجال که باید نام شورش علیه قانون را بر آن نهاد، تلاش غربگراها برای بی اثر کردن شان نظارتی رهبری بر اجرای سیاستهای کلی ست. آن ها خوب می دانند بدون این هیات، ولی فقیه هیچ ضمانت اجرایی برای انجام اصلی ترین وظیفه خود در قانون اساسی نخواهد داشت. طرحی در راستای #راهبرد_تضعیف_رهبری!
🔻لازم است بیش از این روی کددهی امثال علی مطهری که سعی در شوراندن افکار علیه این نهاد دارد، حساسیت بخرج دهیم. سکوت در برابر این توطئه، مساوی سکوت در برابر تضعیف رهبری ست.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتشار_فیلم_برای_اولین_بار
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت:
«خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی»
🔸 سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟
🔹آقا: بله! گفتهاند، تجربه کردهاند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آوردهاند، دیدهاند همان آثار را دارد.
🔸سؤال:[منظورتان از] واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعهای که شب شنبه میخوانند؟
🔹آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]!
[بهطوریکه چنین استکه] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کردهاند که نهخیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، عوض دوشنبه، شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شدهاند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سورهها در چهارده روز) را خواندهاند و دیدهاند مؤثر است.
🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟
🔹آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر میشود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه].
📚درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶
🔹 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه:
👆 http://bahjat.ir/fa/content/9187
🔹کانال رسمی مؤسسه نشر آثار آیتالله بهجت:
🔸@bahjat_ir
حضرت صاحب الامر عج
#انتشار_فیلم_برای_اولین_بار 🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت: «خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی»
🔶پینوشت(توضیح بیشتر):
⭕️ ختم سوره واقعه، از ختم های مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴
✅ البته نکته مهم در این فیلم آناستکه طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت، به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):
➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187
☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir