هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
به این می گویند تبدیل «تهدید» به «فرصت» 👇👇👇
🔴خط تولید کارخانه یخچالسازی لرستان که به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف شده بود با قرارداد خرید ۵۰۰۰ یخچال برای هدیه به سیلزدگان توسط ستاد اجرایی فرمان امام مجدداً راهاندازی شد.
🔹با قرارداد ستاد اجرایی فرمان امام که در صورت کیفیت محصولات، به ۱۰ هزار یخچال افزایش داده میشود برای بیش از ۳۰۰ نفر از مردم لرستان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود.
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
🔹 اولین مستند از 🌹شهادت طلبه همدانی به قاب سیما میرود
🔸 جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای 🌹شهادت حجتالاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی میپردازد.
این برنامه ضمن بررسی دقیق این جنایت، به موشکافی دلایل و انگیزههای قاتل میپر دازد و تمام حواشی چند روز اخیر را زیر ذرهبین میبرد.👇
📣 جمعه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش میشود.
برای دوستانتان ارسال کنید.
🔻 @gharar_at
هدایت شده از دیوار طلاب
حمید رسایی در آستانه دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب، در نامه ای به آیت الله اعرافی مطرح کرد
🔻🔻🔻
🔥فرصت سازی یا فرصت سوزی
♨️قسمت اول
حضرت آیت الله اعرافی، مدیر محترم حوزه علمیه قم
سلام علیکم
مطابق اخبار اعلام شده قرار است در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان (چهارشنبه) اولین دیدار طلاب و روحانیون حوزه علمیه «سراسر کشور» با مقام معظم رهبری صورت بگیرد، چیزی شبیه به دیدارهای ماه رمضان دانشجویی، اقدامی دیر هنگام اما ان شالله در آستانه گام دوم انقلاب با برکت اگر متولیان برگزار کننده این مراسم، چند نکته را در نظر بگیرند. این موارد را یادآوری می کنم، ان شالله که مورد توجه قرار بگیرد:
🔻۱ . این دیدار قرار است با حوزویان سراسر کشور باشد نه فقط طلاب قم و تهران که قبلاً هم دیدارهایی داشته اند. بنا بر این باید بازتاب دهنده نگاه حاکم برکل بدنه حوزه باشد. هر چند حوزه قم، به دلیل سابقه و عمق علمی، مرجعیت دارد اما کمِّیت طلاب شهرستان ها از یک سو و از سوی دیگر، پیشتازی آنها در برخی بزنگاه ها در پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، اقتضا می کند که مدیریت برگزاری مراسم، در توزیع فرصت استفاده از این تریبون، عدالت را رعایت کند. روشن است که رهبر انقلاب از حذف این بدنه گسترده از طلاب و روحانیون #خوشش_نمیآید .
🔻۲ . شنیده شده تیم پنج نفره ای از مدیریت حوزه علمیه قم درحال تعیین سیاست های حاکم بر این دیدار و انتخاب افرادی است که چهارشنبه پشت تریبون قرار می گیرند. حتی این تیم، قرار است متن ها را قبل از قرائت چک کنند! مشی و مرام امام خامنه ای نشان داده که از این رفتارها #خوشش_نمیآید . در دیدارهای دانشجویی چون تشکل های دانشجویی نقش آفرینی می کنند، تا حدودی این مشکل وجود ندارد. سئوال این است که در این دیدار، ملاک انتخاب افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند چیست؟ در حال حاضر یکی از مهمترین تشکل های حوزه علمیه قم، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است که ظاهراً تا این لحظه هیچ اطلاعی از اصل این دیدار مهم و نحوه چینش افرادی که پشت تریبون قرار می گیرند، نداشته است!
🔻۳ . حضرتعالی باید مراقبت کنید تا دست اندرکاران تنظیم این دیدار مهم، القا نکنند که خروجی جلسه، پژواک صدای مدیر حوزه قم است بلکه باید انعکاس این دیدار مغتنم، صدای بدنه و متن حوزه علمیه یعنی عدالت طلبی، مبارزه با رانت و فساد، استکبار ستیزی، تحول ساختاری حوزه، انتقاد از مدیریت غیرانقلابی، تنبل و رفاه طلب حاکم بر کشور، مخالفت با انقلاب زدایی از حوزه ها آن هم به شکلی صریح و بدون تعارف باشد. قطعا امام خامنه ای #خوشش_نمیآید از طرح این مباحث مهم غفلت شود.
🔻۴ . یکی از مباحث چالشی حوزه علمیه در ماه های اخیر، انتقاد دلسوزانه برخی نخبگان شاخص از وجود تفکر سکولار در حوزه های علمیه بود. این دیدار نشان می دهد تا چه اندازه این دغدغه از روی واقع بینی و با هدف پیشگیری از انحراف بوده یا غیرواقعی و تندروانه بوده است. نوع مدیریت حاکم بر این دیدار نشان می دهد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه کدام تفکر است؛ تقویت جریان سکولار و سکولارنمایی از بدنه حوزه یا تقویت جریان اصیل حوزه علمیه که انقلاب اسلامی از دل آن بیرون آمده و در بزنگاه های مهم برای آن هزینه داده است. قطعا مرجعیت انقلابی و دلسوز هم مانند امام خامنه ای از سکولار نمایی حوزه #خوشش_نمیآید.
🔻۵ . طبعا فلسفه برگزاری این جلسه، طرح مباحث علمی محض در حضور ایشان نیست زیرا در این خصوص، همواره جلسات مکرری برگزار شده است. بلکه نیاز امروز جامعه، پژواک صدای انقلاب، نفی جریان غیر انقلابی، جلوگیری از انقلاب زدایی توسط حوزه علمیه است. بدیهی است که توقع رهبری، شنیدن دغدغه ها و طرح و برنامه مدیریت و بدنه حوزه علمیه در خصوص چگونگی پیمودن گام دوم انقلاب است. روشن است که امام خامنه ای از طرح مباحث کلی، غیرکاربردی، شعاری و کسل کننده در این خصوص #خوشش_نمیآید .
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
هدایت شده از دیوار طلاب
حجت الاسلام حمید رسایی در آستانه دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب در نامه ای به آیت الله اعرافی مطرح کرد
🔻🔻🔻
🔥فرصت سازی یا فرصت سوزی
♨️نامه حمید رسایی به آیت الله اعرافی در آستانه دیدار پیش روی طلاب با رهبر انقلاب
♨️قسمت دوم
🔻۶. با توجه به اینکه بخشی از بودجه عمرانی حوزه های علمیه (برای ساخت، تعمیر و بازسازی) توسط دولت جمهوری اسلامی تأمین می شود و از آنجا که آقای حسن روحانی به هیچ وجه تحمل انتقاد را ندارد، شنیده شده تلاش می شود تا از پشت تریبون این دیدار، صدایی در نقد دولت فعلی و جهت گیری های غلط او بلند نشود! در حالی که بدیهی است اولا استقلال حوزه های علمیه، اقتضا می کند تا در امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، ملاحظه این امور نشود. ثانیا وقتی شخص رهبر انقلاب، خودشان نسبت به رفتارها و تصمیمات غلط دولت ها بویژه دولت فعلی، سکوت نمی کنند و تأکید دارند که حوزه های علمیه باید حامی و ناصح دولت ها باشند، آیا متولیان برگزاری جلسه، تردید دارند که امام خامنه ای از زیر سئوال رفتن استقلال حوزه و دفاع نکردن از حقوق مردم #خوشش_نمیآید .
🔻۷ . یکی از محورهای این جلسه مهم، باید انتقاد روحانیون از خود باشد. نباید عَلَم انتقاد از روحانیت به دست لامذهب ها و روشنفکران سکولار بیفتد. این اصل همواره در بیانات و مشی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز حاکم بوده و این مطالبه را از بدنه حوزه داشته اند. باید با تریبون دادن به طلاب و روحانیون منتقدٍ آخوند های اشرافی و اهل تجمل و رفاه طلب بویژه در مسئولین، معممین سکولار، روحانیت لیبرال، مروجین تشیع لندنی، روحانیت غیرانقلابی، این شمشیرهای برّان نظام اسلامی را تایید و تشویق کنید تا زمینه بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت اصیل و مردمی برطرف شود. از جمله نهادهای متولی امور روحانیت که در بدنه حوزه نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد، دادگاه ویژه روحانیت است که علی رعم تغییر رویکردی که با ریاست آقای رییسی بر این دادگاه از چند سال قبل رقم خورد اما همچنان برخی از دادستان ها و مسئولان این دادگاه، خود از عوامل انقلاب زدایی و ایجاد رخوت و سستی در بین بدنه انقلابی و فعال شده اند.
🔻۸ . یکی از تهدیدهای جدی علیه هویت اصیل حوزه، انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و تقویت روند بی تفاوتی در آن است. رهبر معظم انقلاب پیش از این در سفر سال ۸۹ به قم، حاکم شدن این روند بر حوزه علمیه را «فاجعه» برای جامعه نامیدند و در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اسفند ۹۴ انقلاب زدایی از حوزه علمیه را یک «تهدید جدی» دانستند.
مدیران برگزاری جلسه، نشان خواهند داد که دغدغه واقعی متولیان حوزه علمیه، تقویت کدام تفکر است؛ تقویت جریان انقلابی یا تقویت صدای غیر انقلابی و بی تفاوت در حوزه! شنیده می شود که برخی در حال القای این نکته به مدیریت برگزاری جلسه هستند که نباید به طلاب صریح الهجه و انقلابی تریبون داد! در حالی که امام خامنه ای در سال ۸۹ در قم فرمودند: «می خواهند فضای انقلابی را بشکنند، روحانی انقلابی را منزوی کنند... نیروهای انقلابی را متهم به افراطی گری نکنند بعضی هم اینجوری دوست دارند، عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را متهم کنند به افراطی گری، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام می گیرد.»
طبعا حذف صدای طلاب و فضلای انقلابی که بازتاب دهنده مطالبات مراجع انقلابی و علمایی همچون آیت الله مصباح (به عنوان عقبه تئوریک نظام به تعبیر رهبر انقلاب) از تریبون این دیدار، قطعا اقدامی است که امام خامنه ای آن را «انحراف» خوانده و #خوشش_نمیآید.
حمید رسایی
۱۳ اردیبهشت ۹۸
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
ارسال شده از سروش+:
🎯 رونق تولید چطور ایجاد می شود؟ (1)
🔸 #اسم_رمز_پیشرفت اقتصادی کشورهای صنعتی مثل آمریکا، انگلیس، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و ... که دهها و بلکه صدها سال بر آن تاکید کرده اند چیزی جز حمایت از #تولید_داخلی نبوده است.
🔸 اولین شرط تحقق رونق تولید که به معنای رونق معیشت مردم است، ایجاد #باور_عمومی نسبت به اهمیت تولید و حمایت از آن در بین مردم، نخبگان جامعه و مسئولان است. اینکه همه بدانند تنها راه پیشرفت کشور و نجات آن از مشکلات، رونق تولید است و برای پیشرفت نباید دنبال این کشور و آن کشور باشیم. در واقع مردم و مسئولین برای تحقق شعار سال آستین همت را بالا بزنند.
🔸 در دهه 1960، كتابهاي درسي و رسانه هاي کره جنوبی، کارآفرینان را #قهرمانان_ملي و كارگران کارخانجات را #سربازان_صنعتی ميخواندند كه در جنگي ميهن پرستانه عليه فقر درگير شده اند. به صادرکنندگان بابت دستيابي به اهداف صادراتي همانند فرمانده هان نظامی كه در جنگ سختي پيروز شده باشند #نشان_لياقت ميدادند. میتوان گفت يكي از دلايل اصلی رشد سريع اقتصادي کره جنوبی، خواسته و باور عمومی مردم و مسئولان کره برای حمایت از تولید بود.
🔸 امروز ایجاد باور عمومی در بین مردم برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در فعالیتهای تولیدی ولو با سود کمتر نیازمند عزم ملی است. از یک طرف جریان لیبرال، نسخه های قلابی اقتصادی را پیشنهاد می کند. جنگ اقتصادی دشمن و هجمه رسانه ای به فرهنگ #ما_میتوانیم و باورهای مردم هم از یک طرف، در نظر نگرفتن مولفه های فرهنگی و تاریخی توسط اقتصاددانان انقلابی از طرف دیگر، ضرروی ساخته که #مبلغین، #طلاب و #جوانان_انقلابی در ایجاد این باور عمومی آرایش جدی بگیرند. بدون باور عمومی نسبت به تولید، اقتصاد کشور شکوفا و مقاوم نخواهد شد.
✍ #اکبر_ابدالی
🆔 @mashgh626
هدایت شده از محمدمهدی ماندگاری
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗 نسخه PDF کتاب سوژههای سخن ۱۵، تازهترین اثر استاد ماندگاری با عنوان "تقوای اقتصادی" ویژه ماه مبارک رمضان.
✅ @mandegari_mahdi
🔶 berangeshohada.ir
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴انتشار گسترده کلیپ رقص دانش آموزان چه حرف هایی برای ما دارد؟
1⃣موزیک ویدئوی مبتذلی توسط یک خواننده خارج نشین با بازیگرانی که لباس دختران دبیرستانی برتن دارند، روز ۶ اردیبهشت منتشر می شود.
2⃣در روز معلم، وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک، اعتراف می کند برخی خواسته یا ناخواسته، در حال اجرای مفاد و منویات و آنچه در سند ۲۰۳۰ تکلیف شده برای دانش آموزان و خانواده ها هستند.
3⃣در همان روزها به طور گسترده فیلم هایی منتشر میشود که نشان می دهد همان موزیک در مراسمات جشن مدارس پخش می شود و دانش آموزان در حال رقصیدن با آن همخوانی می کنند.
4⃣در حین انتشار این فیلم ها از چندین مدرسه، تحلیل می شود این جریان نشان از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس دارد.
🔺انتشار این فیلم ها که کاملا برنامه ریزی شده بنظر می رسد، چند نکته دارد:
❌محبوبیت و همه گیری یک خواننده خارج نشین را القا می کند.
❌وانمود می شود دهن کجی به قوانین و ارزش ها و ساختار شکنی مخصوصاً در نسل نوجوان همه گیر و عادی شده.
❌باعث این برداشت می شود که آموزش و پرورش مثل زمان طاغوت با سبک منویات فرح پهلوی اداره میشود.
❌القا می شود اکثریت جامعه خواهان چنین سبک زندگی و تفریحاتی هستند و امیدی به ارتقای سطح جامعه نیست.
⛔️قطعا نفوذ جریانی عاملان اجرای سیاست های تربیتی غربی مانند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را قبول داریم و اين همه تاکید و نگرانی مقام معظم رهبری نشان از رشد خزنده این جریان مرموز و ویرانگر است.
👈اما از فنون جنگ روانی #غرق_مصنوعی ست. در این روش به جامعه اطلاعات غلط داده می شود تا حس کند آنقدر دشمن بر او احاطه کرده که شکست خورده و هیچ تلاشی برای نجات فایده ندارد. باور کند کار تمام شده و هیچ راهی وجود ندارد.
👌نباید با دیدن این چند ویدئو تصور کنیم همه چیز تمام شد و دانش آموزان مان از دست رفتند و مدارس تماما به لانه فساد تبدیل شده. هرچند این اتفاقات تلنگری ست که دریابیم چقدر عقبیم و چقدر سنگرها از دست رفته. اما نباید تسلیم غرق مصنوعی دشمن شویم و باقی سنگرها را واگذار کنیم. ابتکار عمل هنوز در دست ماست.
✅وزیر محترم آ. پ که می آید و منفعلانه از اجرای مخفیانه سند استکباری ابراز تاسف می کند، مگر سرایدار آموزش و پرورش است که نداند این گزارش ها مربوط به کدام مناطق است و سند شيطانی در کجا اجرا شده؟ او باید از جمع شدن اجرای این برنامه خبر بدهد نه از اجرای مخفیانه آن ابراز تاسف کند و به طبل جنگ روانی دشمن بکوبد!
✅کافی ست جناب وزیر به طلاب و نیروهای انقلابی آموزش دیده اجازه دهد به مدارس وارد شوند و در قالب برنامه هایی چون طرح معراج و شهید بهنام محمدی با دانش آموزان ارتباط بگیرند و از آنان حمایت کند. خواهید دید چگونه مجریان سند ۲۰۳۰ دمشان را روی کولشان می گذارند و می روند.
✅باید برای نشاط و سرگرمی دانش آموزان برنامه داشته باشیم. نمی شود دانش آموزان را زیر بار فشار درس ها له کرد و بعد هر از چندگاهی با پخش موسیقی های مهیج یکباره انرژی نهفته شان را تخلیه کنیم. به دانش آموز فرصت دهید در کنار تحصیل، با ورزش و تفریحات سالم و فعالیت های اجتماعی متناسب شور و هیجاناتش را تخلیه کند. وقتی برای نشاط آنها برنامه نداشته باشیم، رقاص ها و دی جی ها برنامه خودشان را برای نشاط دانش آموزان اجرای خواهند کرد.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از آنتیتز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 مناظره با موضوع روحانیت در بحران!!!
⁉️ آنتیتز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (403)
🔻قرار است مناظره ای در دانشکده برق دانشگاه شریف با عنوان پر از ابهام "روحانیت در بحران"؟!!! (انقلاب اسلامی چه تاثیری بر روحانیون گذاشته است؟!!!) توسط انجمن اسلامی دانشگاه شریف برگزار شود.
🔻با توجه به این همه هجمه و حمله علیه روحانیت از جانب مخالفان نظام اسلامی و حمله مسلحانه اخیر به طلبه همدانی(مصطفی قاسمی) بهتر بود عنوان مناظره را "روحانیت در هجمه مخالفان انقلاب" انتخاب می کردند و به نقش دشمنان نظام، مخالفان داخلی، سلبریتی ها و نقش شبکه های پیام رسان خارجی در دامن زدن به این هجمه ها اشاره می کردند.
🔻نکته بعدی در انتخاب افراد است مگر افرادی مثل احمد منتظری و ناصر نقویان از چه نقشی و جایگاهی در حوزه و انقلاب برخوردارند؟!!! شاید دلیل آن این است که طیف مقابل، فرد دیگری را برای مناظره ندارد.
#قحطی_آدم_برای_سکولارها
💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇
🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
▶️ @Hawzahnews
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش نخست
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همانگونه که انتظار می رفت و پیش از دیدار نیز بیان شد
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1011
رهبر معظم انقلاب اسلامی، نکات نابی را در این دیدار تاریخی بیان فرمودند که می توان از آن به عنوان #منشور_روحانیت_ثانی یاد کرد.
🔸کاربست این حکمت ها، کارآمدی و بالندگی حوزه مقدسه را در دهه پنجم انقلاب اسلامی صد چندان خواهد کرد.
همچنانکه تفسیر انحرافی یا برخورد گزینشی یا مواجهه تشریفاتی با این بیانات نیز خطری بالقوه برای محرومیت حوزه و طلاب از این بیانات خواهد بود.
🔹طبعا تحلیل جامع از محتوای دیدار، بعد از انتشار متن کامل سخنان امکان پذیر است اما باتوجه به بازنشر گزیده ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ایشان به برخی شبهات #سکولارهای_حوزوی که در این سالها در بدنه حوزه و فضای رسانهای پمپاژ شده بود پاسخ دادند که از آن جمله، افزایش کیفیت و کمیت #دینداری مردم ایران در عصر استقرار #جمهوری اسلامی است.
پیشتر در برخی محافل خاص(اظهارات بعضی رجال دلسوز اصلا مراد نیست) چنین القا می شد که دینداری دوران ستمشاهی مطلوب تر بوده و عامل عقبگرد نیز حکومت دینی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تسلط بر فضای منفی بافانه در این باب، پاسخی هوشمندانه، با تکیه بر شاخصه های ملموس ارائه فرمودند که جای بسط و تبیین بیشتر دارد.
🔹تکیه بر تحقق اسلام با همه ابعاد معرفتی آن، نشان از آن دارد که حوزه باید هرچه زودتر خود را از دوران ماقبل تشکیل حکومت دینی جدا کند و بسترهای لازم (در تولید تئوری و تربیت نیروی انسانی) برای پیوند معارف دینی با عرصه های سیاسی و اجتماعی را فراهم سازد.
طبعا این بیان، #گفتمان_های_ارتجاعی برخی افراد معاند و یا غیرانقلابی مبنی بر عدم مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت یا تردید در حضور فعال روحانیت در حاکمیت و حکومت را منهدم و بلااثر خواهد کرد.
🔸ارجاع به مطالعه #منشور_روحانیت و یادکرد وفادارانه از امام عزیزمان، نشان از فرازمانی بودن بیانات الهی امام و غفلت بدنه طلاب از آن متن راهبردی دارد. این تذکر و هوشدار، یعنی احیای همه آنچه در متن منشور هست و انتظار می رود متولیان محترم حوزه مقدسه، در ترویج سازمان یافته این متن، اهتمام ویژه ورزند تا زمینه ای فراهم شود که لا اقل طلاب در عمر تحصیلی خود یک دور با حواشی مربوطه به مرور این متن بپردازند.
🔸بیت الغزل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاید تذکار حضور فعال طلاب در میدان مبارزه بود که در کنار معرفت اندوزی، مبارزه سیاسی را از یاد نبرده بودند و این امر مغفول امروز مطالبه جدی مقام معظم رهبری از بدنه طلاب است.
حضور فعال در میدان، که لازمه اش گاهی #نیش زدن به مستحقین است!
تأکید ویژه بر فقاهت، مراعات ادب از سوی طلاب جوان و حلم حکیمانه از جانب بزرگان نیز، بازتکرار توصیه تفصیلی امام عزیز در #منشور_روحانیت است که تذکر آن بسیار بایسته و بهنگام بود که نشان از عدم وضع مطلوب در این باب دارد.
۹۸/۲/۱۸
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش دوم
چه کسانی بر چهره مخالف خود پنجه درانداختند؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات شان چنین فرموده اند؛
🔹در حوزه ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد، در مسائل گوناگون. در مسائل علمی که اختلاف نظر هست، در مسائل جهتگیریهای فکری که اختلاف نظر هست، در زمینههای سیاسی هم اختلاف نظر ممکن است باشد. این اشکال ندارد. اختلافات را باید مدیریت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و #تشنّج و #ناخن_زدن_به_چهره_یکدیگر نیانجامد.
🔹در حوزه از یک طرف طلبههای جوان باید ادب را، اطاعت را نسبت به بزرگان حوزه، نسبت به مراجع تقلید حفظ کنند. همانطور که در همین «منشور روحانیت» امام- رضوان الله علیه- همینها هست. بزرگان حوزه هم باید حلم را و تحمل را نسبت به جوانها در نظر داشته باشند. از یک طرف حلم و تحمل لازم است و از یک طرف هم ادب و اطاعت لازم است.
🔸🔹
پرسشی که مطرح است آنکه در ماه های گذشته چه کسانی به دلیل اختلاف نظر به ناخن زدن به چهره یکدیگر دست زده و موجب تشنج آفرینی شده اند؟!
کدام طیف حوزوی را سراغ داریم که در تخاطب با بزرگان حوزه، از مراعات ادب محروم بود؟!
برای آنکه #سکولارهای_حوزوی آدرس غلط ندهند، پاسخ به این پرسش ها، با ذکر نمونه های عینی، بسیار حائز اهمیت است.
۱) اهانت آشکار فرزند جریان موسوم به #تشیع_انگلیسی به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقایسه ایشان با .... و اهانت به دفاع مقدس را از یاد نمی توان برد که در چهارچوب آداب اسلامی و سلوک شیعی، قطعا محکوم است.
۲) هجوم سازمان یافته سایبری جریان غیرانقلابی قم به #آیت_الله_یزدی، آنهم فقط به بهانه نگارش یک نامه ناصحانه، نمونه دیگر است.
خطاب قرار دادن عالی ترین مقام در محترم ترین تشکل حوزوی با الفاظ و ادبیاتی سخیف و زننده، قطعا خلاف اسف انگیز و مصداق برخورد حذفی با مخالف بود.
۳)تخریب مستمر #علامه_مصباح_یزدی توسط طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای قم، خاصه برخی اعضای تشکل رادیکال موسوم به مجمع محققین، نمونه دیگری از بدرفتاری با مخالفان فکری است که صدالبته همواره با برخورد حکیمانه و پدرانه ایشان مواجه شده است.
۴)تهمت های ناروا و اهانت های آشکار جریان آقای #منتظری به امام خمینی و مرحوم #سیداحمد_خمینی و متوجه کردن انواع اتهامات به ایشان، مصداق دیگری است که از سال ۶۸ تا کنون ادامه یافته است. نگارش کتاب #نگاهی_دیگر توسط صالحی نجف آبادی تنها یک نمونه است. اکنون این طیف از لندن تا تهران و قم امتداد یافته و همچنان با ادبیاتی عاری از آداب علمی و شاخصه های اخلاقی، به مواجهه با امام و نظام و برخی بزرگان ادامه می دهد.
۵)برخورد تند همراه با طعن و گاه ناسزا به آیت حق، مرحوم آیت الله #خوشوقت به بهانه ابراز نظر علمی خاص ایشان در یکی از مسائل تاریخ عاشورا، و تعطیلی درس اخلاق پربار ایشان در مسجد اعظم قم، هرگز فراموش شدنی نیست.
۶) مواجهه آهنین و خشن با آیت الله #جوادی_آملی، در پی اظهارنظر پیرامون مرحوم آخوند خراسانی و کفایه، ایضا از همین قبیل اقدامات غیرقابل دفاع است.
امید است روزگاری این سنخ برخوردهای ناروا با بزرگان در قم پایان پذیرد.
چه اینکه وقتی جماعت تندگو و تندخو، با بزرگان اینگونه سخن کنند، تکلیف طلاب جوان که احیانا نظری برخلاف دارند، از قبل روشن است.
تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید؛
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر حوزهها؛ حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظلهالعالی داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر معظم انقلاب داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن کامل این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
باسمه تعالی
مدرسه فقهی حضرت صاحب الأمر (عج) در مقطع مشاوره خارج برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.
مهلت ثبت نام پایان خرداد 98
آزمون کتبی و زمان مصاحبه متعاقبا اعلان خواهد شد.
شماره تماس جهت ثبت نام غیرحضوری: 09127581171 حاج آقا فروغی
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
یک غربگرا، در هر تحلیلی اصل را بر تقصیر تراشی برای ایران و سلب اشکال از آمریکا می گذارد.
این مرض درمانی ندارد.
#رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️ #گفتم_اعتماد_نکنید
نقدهای رهبر انقلاب درباره برجام منتشر شد
♨️گفتم اعتماد نکنید؛ بازخوانی مستند و جامع تدابیر، بیانات و نقدهای مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هستهای دولت اعتدال» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
♨️این کتاب تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشش شده که در آن منطق مواجهه رهبری با مسئله هستهای را بهتصویر بکشد، علاوه بر این بیانات معظمله بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هستهای، مستندسازی شده است.
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
May 11
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 جنجال غربگراها علیه یک نهاد قانونی/توطئه ای در جهت تضعیف شأن نظارتی ولی فقیه
🔺بارها به اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس و یا رسانه های غربگرا درباره هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر می خوریم که به این جایگاه قانونی معترضند و تعابیر بی اساسی چون شورای نگهبان دوم و مجلس سنا روی آن می گذارند.
🔘سوال: جایگاه قانونی این هیات چیست و چه وظیفه و اختیاری دارد؟
🔹ماده دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده و برای این کار یک هیأت عالی درون مجمع که اعضایش توسط خود مجمع تعیین می شود، تشکیل شده.
✅این هیأت در واقع اعمال اختیارات قانونی ولی فقیه است.
🔹طبق ماده ۷ مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است پس از اعلام وصول طرحها و لوایح در مجلس، نسخهای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال کند.
🔹همزمان با بررسی طرحها و لوایح بهخصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاستهای کلی بررسی میکند و موارد مغایر یا غیر منطبق با سیاستهای کلی را به شورای مجمع گزارش میکند.
🔹در صورتی که مجمع هم مغایرت و عدم انطباق را پذیرفت، نمایندگان مجمع این موارد را در کمیسیونهای ذیربط مجلس مطرح میکنند و نهایتاً اگر در مصوبه نهایی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش براساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر میکند.
⏮این خلاصه جایگاه قانونی و سازوکار نظارتی هیات عالی نظارت است.
🔹حال که مشخص شد این سازوکاری قانونی و کمک به قانونمندی بیشتر مصوبات مجلس است، سوالی پیش می آید؛
🔘علت این همه مخالفت و جنجال غربگراها ی مدعی قانون مندی با پیش قراولی علی مطهری علیه این نهاد قانونی چیست؟
🔹جایگاه اصلی تعریف شده برای رهبری تعیین سیاست های کلی نظام و #نظارت بر حُسن اجرای آن هاست. اگر این جایگاه تضعیف گردد، هدف اصلی دشمنان انقلاب در فرمالیته کردن جایگاه رهبری محقق می شود. ناگفته مشخص است سیاست گذاری بدون ضمانت اجرایی چقدر بی فرجام است.
🔹متاسفانه باید گفت این همه جنجال که باید نام شورش علیه قانون را بر آن نهاد، تلاش غربگراها برای بی اثر کردن شان نظارتی رهبری بر اجرای سیاستهای کلی ست. آن ها خوب می دانند بدون این هیات، ولی فقیه هیچ ضمانت اجرایی برای انجام اصلی ترین وظیفه خود در قانون اساسی نخواهد داشت. طرحی در راستای #راهبرد_تضعیف_رهبری!
🔻لازم است بیش از این روی کددهی امثال علی مطهری که سعی در شوراندن افکار علیه این نهاد دارد، حساسیت بخرج دهیم. سکوت در برابر این توطئه، مساوی سکوت در برابر تضعیف رهبری ست.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتشار_فیلم_برای_اولین_بار
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت:
«خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی»
🔸 سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟
🔹آقا: بله! گفتهاند، تجربه کردهاند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آوردهاند، دیدهاند همان آثار را دارد.
🔸سؤال:[منظورتان از] واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعهای که شب شنبه میخوانند؟
🔹آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]!
[بهطوریکه چنین استکه] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کردهاند که نهخیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، عوض دوشنبه، شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شدهاند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سورهها در چهارده روز) را خواندهاند و دیدهاند مؤثر است.
🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟
🔹آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر میشود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه].
📚درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶
🔹 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه:
👆 http://bahjat.ir/fa/content/9187
🔹کانال رسمی مؤسسه نشر آثار آیتالله بهجت:
🔸@bahjat_ir
حضرت صاحب الامر عج
#انتشار_فیلم_برای_اولین_بار 🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت: «خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
«خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی»
🔶پینوشت(توضیح بیشتر):
⭕️ ختم سوره واقعه، از ختم های مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴
✅ البته نکته مهم در این فیلم آناستکه طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت، به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):
➡️ http://bahjat.ir/fa/content/9187
☑️کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
هدایت شده از روزنه
هدایت شده از روزنه
💥فتأمل
پاسخ عجیب سایت یکی از سران تشکل موسوم به #نشست_اساتید در مورد مرجع تقلید اعلم!
@rozaneebefarda
حضرت صاحب الامر عج
💥فتأمل پاسخ عجیب سایت یکی از سران تشکل موسوم به #نشست_اساتید در مورد مرجع تقلید اعلم! @rozaneebef
#نشست_دورهای_اساتید
💢پس از انتشار رساله حجتالاسلام #علوی_بروجردی، حجتالاسلام #هادوی_تهرانی نیز اعلام مرجعیت کرد!
🔸این اقدامات در حالیست که حجت الاسلام علوی بروجردی عدم ورود نشست دوره ای به مسئله مرجعیت را از افتخارات این نشست عنوان می کرد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام علوی بروجردی :
🔺هنر و افتخار نشست دوره ای این است که به احترام مراجع تقلید تا کنون به مسئله مرجعیت ورود پیدا نکرده و حتی یک رساله از اعضای این نشست بیرون نیامده است!!!
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین #کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه در تبریز:
⚠️ مدرسهسازی، #مرجعسازی و جریانسازی در حوزههای علمیه از طریق شبکههای نفوذ در دستور کار دشمنان است.
باید متوجه شبکههای نفوذ باشیم و راه آنها را سد کنیم، شبکههای نفوذ از نکات ضعفی مثل ضعف اخلاقی، مالی و یا ضعف بینشی و بصیرتی بهره میگیرند.
🔹انقلاب بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن زمینهساز ظهور امام زمان(عج) است.
http://hawzahnews.com/detail/News/489462
@HawzahNews| حوزهنیوز
حضرت صاحب الامر عج
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین #کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه در تبریز: ⚠️ مدرسهسازی، #مرجعسازی و جریانسا
🔻زیرنویس #بیبیسی:
جمعی از مراجع تقلید!
از چپ به راست آيتالله يوسف صانعی، آيتالله منتظری، آيتالله علویبروجردی، آيتالله بياتزنجانی و آيتالله محققداماد
🔻🔻🔻
مرجع سازی به سبک بی بی سی و اصلاحطلبان
شبکه جاسوسی بی بی بی که مستقیما زیر نظر ملکه انگلیس اداره می شود، در سال 88 با انتشار تصویری از برخی شخصیت های روحانی، همگان را در جرگه مراجع تقلید معرفی کرده که در این میان نام آقایان بیات زنجانی (از مؤسسین مجمع محققین) و محمدجواد علوی بروجردی (از مؤسسین نشست دورهای اساتید) نیز به چشم می خورد.
این خبر مربوط به پائیز 88 است و نشان می دهد خط رسانه ای انگلیس، هماهنگ با فضای رسانه ای اصلاح طلبان، به ترویج مرجعیت برخی افراد خاص نظر داشته است.
جالب آنکه در این ایام، کمتر کسی گمانه مرجعیت آقای علوی بروجردی را در ذهن داشت و انتشار چنین تصویری با زیرنویس «جمعی از مراجع تقلید»، نشان از تلاش bbc برای دست اندازی در عرصه مرجعیت دارد که صد البته در برخی موارد بدون ارتباط و اطلاع طعمه رسانه ای، انجام می گیرد
#نشست_اساتید
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
هدایت شده از آنتیتز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 غوغای #مرجع تراشی و #مرجع سازی در حوزه علمیه قم
⁉️ آنتیتز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (448)
🔻مدتی است برخی از سران تشکل موسوم به #نشست_اساتید، دفتر مراجعات و سایت شخصی دارند و در سایت شان به #استفای_فقهی پاسخ می دهند! و برای مرجعیت خود تبلیغ می کنند!
🔻این قبیل امور معمولا مقدمه اعلان مرجعیت است و با وجود آنکه اغلب اساتید این افراد در قید حیات هستند، اعلام مرجعیت به این شکل، به عنوان یک چالش اخلاقی و سلوک غیر همسو با سیره بزرگان تشیع، محل حساسیت و پرسشگری عموم طلاب و روحانیون قرار گرفته است.
🔻وانگهی! این حجم دفتر و رساله و مرجع، نهاد مرجعیت شیعه را در آینده نزدیک با #تکثری بی سابقه مواجه خواهد کرد که گرچه موجب تسهیل روابط با نظام سیاسی خواهد شد، اما اقتدار مذهبی نهاد روحانیت (که همواره به عنوان پشتوانه و سرمایه تاریخی تشیع بوده) را به شدت به مخاطره خواهد انداخت.
با توجه به حی و حاضر بودن مراجع معظم تقلید، این قبیل اقدامات این آقایان به چه معناست؟
#نشست_دوره_ای_اساتید
#مرجع_سازی
#مرجع_تراشی
💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇
🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از ترور رسانه
🔴 #آمریکای_طلسم_شده🔴
💥اختـصاصــــــــی
1⃣سال ۱۹۷۹ میلادی هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ، #سایروس_ونس وزیر امور خارجه آمریکا معتقد بود که ما برای حفظ منافعمان باید بر موج انقلاب سوار شویم و با افراد مایل به غرب در ایران ارتباط برقرار کنیمـ و و انقلاب را از دست مذهبی ها درآوریم ،یعنی نرم و بسیار ظریف ! اما در این بین برژینسکی مشاور امنیت ملی آمریکا چیزی دیگری در ذهن می پروراند #جنــگ !، کودتای نظامی علیه ایران !
این در حالی بود که ژنرال هایزر برای انجام این ماموریت به ایران می رود تا به واسطه عوامل سلطنتی کودتا علیه انقلاب سازماندهی کند که اولین اقدام نظامی آمریکا در ایران با شکــــــســـــــت مواجه می شود !!
2⃣ماه ها بعد با #تسخیر سفارت آمریکا در ایران و ایجاد بحرانی بزرگ برای این کشور ، راه های مختلفی برای ایالات متحده جهت آزاد سازی گروگان ها وجود دارد از جمله کمی پا گذاشتن بر روی قلدر مابی جهانیشان ، اما باز هم برژنیسکی چیزی دیگری در سر می پروراند ، #جنـــــــــــگ! #عملیات_نظامی علیه ایران و آزادسازی گروگان ها ,,و او معتقد است ما با این عملیات نظامی ایران را تنبیه خواهیم کرد!! و می توانیم جزایر خارک و بنادر ایران را مین گذاری کنیم ! با بی تدبیری و دست غیب الهے در صحرای طبس و در مرحله ۲طرح نجات ، عملیات شکست میخورد ، نه گروگان ها آزاد میشوند ،نه ایران متنبه میشود ، بلکه ایالت متحده آمریکا به دلیل این تصمیم بچه گانه ، تحقیر میشود ،و #دومین_شکــــــــســــــــت آمریکا در عرصه نظامی در ایران رقم می خورد !
3⃣کودتای نظامی نوژه جهت سرکوب جمهوری اسلامی با حمایت سازمان سیا ی آمریکا از #بختیار، #قطب زاده و... #سومین_عملیات_نظامی آمریکا علیه ایران است اماشب قبل ،عملیات لو می رود و شکست مکرر تجریه می شود
4⃣حمله نظامی عراق علیه ایران آغاز می شود ، آمریکا به معنای واقعی کلمه همراه با متحدانش به حمایت تسلیحاتی ، انسانی ، سیاسی دولت صدام حسین می پردازد ، که فقط یک نمونه اش جاسوسی بی حد و حصر برای عراق بود ! ۸سال این روند ادامه دارد ...بعد از هشت سال آمریکا با دولت و مردمی روبرو میشود که آمریکا ستیزیشان از قبل بیشتر شده و برای آمریکا آش همان آش ، کاسه همان کاسه است ،،و این یعنی #چهارمین_ناکامی_نظامی آمریکا در ایران !
5⃣داعش آرام آرام خلق میشود و #کلینتون تصریح میکند آمریکا داعش را ساخت برای کنترل منطقه و ایران ،#داعش اگرچه باورهای اعتقادی افراطی و تکفیری داشت ، اما رویکرد نظامی و کشتار آن به مراتب بیشتر بود ،،، داعشی که سازمان ملل ، بهتر است بگوییم سازمان آمریکایی ملل که در روز روشن وظیفه انتقال نیرو و تسلیحات داعش را بر عهده داشت، داعش طرح #نظامی_اخیر برای سرکوب ایران بود ،،، اما ایران همان ایران و
منطقه همان منطقه باقی می ماند !
🔸همه اینها ۴۰سال #جنگ_نظامی آمریکا علیه ایران است ،!
مقامات آمریکا طبق روش معمول خود که از تجربه تاریخی روسای جمهور گذشته این کشور استفاده میکنند وقتی این #روند تاریخی نظامی را میبینند ، میلی به جنگ با ایران ندارند و با حرکات مختلف مانند فرستادن #ناو هواپیمابر و... به خلیج فارس در پی بازی با افکار دولتمردان و مردم منطقه هستند ،
جنگ_نظامی آمریکا در ایران #طلـــــسم شده است ،،، هیچ گاه آمریکایی ها در ایران نتیجه دلخواه با عملیات نظامی نگرفته اند
آمریکا در ایران طلسم شده !
و نمی داند این طلسمـ را چگونه باطل کند ..!
آنها میدانند تهران #هیروشیما نیست ....
#کنج_نویس
🔸همراه با تحلیل ها 👇
http://eitaa.com/joinchat/3815768065C75d9aa54b8