هدایت شده از آنتیتز انقلاب! این کانال #تعطیل شده است
📛 مناظره با موضوع روحانیت در بحران!!!
⁉️ آنتیتز انقلاب! در قم چه خبر است؟! (403)
🔻قرار است مناظره ای در دانشکده برق دانشگاه شریف با عنوان پر از ابهام "روحانیت در بحران"؟!!! (انقلاب اسلامی چه تاثیری بر روحانیون گذاشته است؟!!!) توسط انجمن اسلامی دانشگاه شریف برگزار شود.
🔻با توجه به این همه هجمه و حمله علیه روحانیت از جانب مخالفان نظام اسلامی و حمله مسلحانه اخیر به طلبه همدانی(مصطفی قاسمی) بهتر بود عنوان مناظره را "روحانیت در هجمه مخالفان انقلاب" انتخاب می کردند و به نقش دشمنان نظام، مخالفان داخلی، سلبریتی ها و نقش شبکه های پیام رسان خارجی در دامن زدن به این هجمه ها اشاره می کردند.
🔻نکته بعدی در انتخاب افراد است مگر افرادی مثل احمد منتظری و ناصر نقویان از چه نقشی و جایگاهی در حوزه و انقلاب برخوردارند؟!!! شاید دلیل آن این است که طیف مقابل، فرد دیگری را برای مناظره ندارد.
#قحطی_آدم_برای_سکولارها
💠 با #آنتی_تز_انقلاب همراه شوید 👇
🇮🇷 @antitez_enqelab
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
▶️ @Hawzahnews
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش نخست
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همانگونه که انتظار می رفت و پیش از دیدار نیز بیان شد
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1011
رهبر معظم انقلاب اسلامی، نکات نابی را در این دیدار تاریخی بیان فرمودند که می توان از آن به عنوان #منشور_روحانیت_ثانی یاد کرد.
🔸کاربست این حکمت ها، کارآمدی و بالندگی حوزه مقدسه را در دهه پنجم انقلاب اسلامی صد چندان خواهد کرد.
همچنانکه تفسیر انحرافی یا برخورد گزینشی یا مواجهه تشریفاتی با این بیانات نیز خطری بالقوه برای محرومیت حوزه و طلاب از این بیانات خواهد بود.
🔹طبعا تحلیل جامع از محتوای دیدار، بعد از انتشار متن کامل سخنان امکان پذیر است اما باتوجه به بازنشر گزیده ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ایشان به برخی شبهات #سکولارهای_حوزوی که در این سالها در بدنه حوزه و فضای رسانهای پمپاژ شده بود پاسخ دادند که از آن جمله، افزایش کیفیت و کمیت #دینداری مردم ایران در عصر استقرار #جمهوری اسلامی است.
پیشتر در برخی محافل خاص(اظهارات بعضی رجال دلسوز اصلا مراد نیست) چنین القا می شد که دینداری دوران ستمشاهی مطلوب تر بوده و عامل عقبگرد نیز حکومت دینی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تسلط بر فضای منفی بافانه در این باب، پاسخی هوشمندانه، با تکیه بر شاخصه های ملموس ارائه فرمودند که جای بسط و تبیین بیشتر دارد.
🔹تکیه بر تحقق اسلام با همه ابعاد معرفتی آن، نشان از آن دارد که حوزه باید هرچه زودتر خود را از دوران ماقبل تشکیل حکومت دینی جدا کند و بسترهای لازم (در تولید تئوری و تربیت نیروی انسانی) برای پیوند معارف دینی با عرصه های سیاسی و اجتماعی را فراهم سازد.
طبعا این بیان، #گفتمان_های_ارتجاعی برخی افراد معاند و یا غیرانقلابی مبنی بر عدم مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت یا تردید در حضور فعال روحانیت در حاکمیت و حکومت را منهدم و بلااثر خواهد کرد.
🔸ارجاع به مطالعه #منشور_روحانیت و یادکرد وفادارانه از امام عزیزمان، نشان از فرازمانی بودن بیانات الهی امام و غفلت بدنه طلاب از آن متن راهبردی دارد. این تذکر و هوشدار، یعنی احیای همه آنچه در متن منشور هست و انتظار می رود متولیان محترم حوزه مقدسه، در ترویج سازمان یافته این متن، اهتمام ویژه ورزند تا زمینه ای فراهم شود که لا اقل طلاب در عمر تحصیلی خود یک دور با حواشی مربوطه به مرور این متن بپردازند.
🔸بیت الغزل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاید تذکار حضور فعال طلاب در میدان مبارزه بود که در کنار معرفت اندوزی، مبارزه سیاسی را از یاد نبرده بودند و این امر مغفول امروز مطالبه جدی مقام معظم رهبری از بدنه طلاب است.
حضور فعال در میدان، که لازمه اش گاهی #نیش زدن به مستحقین است!
تأکید ویژه بر فقاهت، مراعات ادب از سوی طلاب جوان و حلم حکیمانه از جانب بزرگان نیز، بازتکرار توصیه تفصیلی امام عزیز در #منشور_روحانیت است که تذکر آن بسیار بایسته و بهنگام بود که نشان از عدم وضع مطلوب در این باب دارد.
۹۸/۲/۱۸
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
مروری بر حکیمانه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانیه با طلاب/بخش دوم
چه کسانی بر چهره مخالف خود پنجه درانداختند؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات شان چنین فرموده اند؛
🔹در حوزه ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد، در مسائل گوناگون. در مسائل علمی که اختلاف نظر هست، در مسائل جهتگیریهای فکری که اختلاف نظر هست، در زمینههای سیاسی هم اختلاف نظر ممکن است باشد. این اشکال ندارد. اختلافات را باید مدیریت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و #تشنّج و #ناخن_زدن_به_چهره_یکدیگر نیانجامد.
🔹در حوزه از یک طرف طلبههای جوان باید ادب را، اطاعت را نسبت به بزرگان حوزه، نسبت به مراجع تقلید حفظ کنند. همانطور که در همین «منشور روحانیت» امام- رضوان الله علیه- همینها هست. بزرگان حوزه هم باید حلم را و تحمل را نسبت به جوانها در نظر داشته باشند. از یک طرف حلم و تحمل لازم است و از یک طرف هم ادب و اطاعت لازم است.
🔸🔹
پرسشی که مطرح است آنکه در ماه های گذشته چه کسانی به دلیل اختلاف نظر به ناخن زدن به چهره یکدیگر دست زده و موجب تشنج آفرینی شده اند؟!
کدام طیف حوزوی را سراغ داریم که در تخاطب با بزرگان حوزه، از مراعات ادب محروم بود؟!
برای آنکه #سکولارهای_حوزوی آدرس غلط ندهند، پاسخ به این پرسش ها، با ذکر نمونه های عینی، بسیار حائز اهمیت است.
۱) اهانت آشکار فرزند جریان موسوم به #تشیع_انگلیسی به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقایسه ایشان با .... و اهانت به دفاع مقدس را از یاد نمی توان برد که در چهارچوب آداب اسلامی و سلوک شیعی، قطعا محکوم است.
۲) هجوم سازمان یافته سایبری جریان غیرانقلابی قم به #آیت_الله_یزدی، آنهم فقط به بهانه نگارش یک نامه ناصحانه، نمونه دیگر است.
خطاب قرار دادن عالی ترین مقام در محترم ترین تشکل حوزوی با الفاظ و ادبیاتی سخیف و زننده، قطعا خلاف اسف انگیز و مصداق برخورد حذفی با مخالف بود.
۳)تخریب مستمر #علامه_مصباح_یزدی توسط طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای قم، خاصه برخی اعضای تشکل رادیکال موسوم به مجمع محققین، نمونه دیگری از بدرفتاری با مخالفان فکری است که صدالبته همواره با برخورد حکیمانه و پدرانه ایشان مواجه شده است.
۴)تهمت های ناروا و اهانت های آشکار جریان آقای #منتظری به امام خمینی و مرحوم #سیداحمد_خمینی و متوجه کردن انواع اتهامات به ایشان، مصداق دیگری است که از سال ۶۸ تا کنون ادامه یافته است. نگارش کتاب #نگاهی_دیگر توسط صالحی نجف آبادی تنها یک نمونه است. اکنون این طیف از لندن تا تهران و قم امتداد یافته و همچنان با ادبیاتی عاری از آداب علمی و شاخصه های اخلاقی، به مواجهه با امام و نظام و برخی بزرگان ادامه می دهد.
۵)برخورد تند همراه با طعن و گاه ناسزا به آیت حق، مرحوم آیت الله #خوشوقت به بهانه ابراز نظر علمی خاص ایشان در یکی از مسائل تاریخ عاشورا، و تعطیلی درس اخلاق پربار ایشان در مسجد اعظم قم، هرگز فراموش شدنی نیست.
۶) مواجهه آهنین و خشن با آیت الله #جوادی_آملی، در پی اظهارنظر پیرامون مرحوم آخوند خراسانی و کفایه، ایضا از همین قبیل اقدامات غیرقابل دفاع است.
امید است روزگاری این سنخ برخوردهای ناروا با بزرگان در قم پایان پذیرد.
چه اینکه وقتی جماعت تندگو و تندخو، با بزرگان اینگونه سخن کنند، تکلیف طلاب جوان که احیانا نظری برخلاف دارند، از قبل روشن است.
تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید؛
👇
@rozaneebefarda
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر حوزهها؛ حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظلهالعالی داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵
🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر معظم انقلاب داشتند که در آن همچون گذشته مطالب ارزشمندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و #هویت_حوزه تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکلهای #سکولار_حوزوی .
نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر #منشور_روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند:
❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. »
🗞به همین مناسبت، متن کامل این منشور گهربار را به اشتراک میگذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینهسازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست #مسؤولان_انقلابی و شایسته حوزه علمیه خواهد بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
باسمه تعالی
مدرسه فقهی حضرت صاحب الأمر (عج) در مقطع مشاوره خارج برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.
مهلت ثبت نام پایان خرداد 98
آزمون کتبی و زمان مصاحبه متعاقبا اعلان خواهد شد.
شماره تماس جهت ثبت نام غیرحضوری: 09127581171 حاج آقا فروغی
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
یک غربگرا، در هر تحلیلی اصل را بر تقصیر تراشی برای ایران و سلب اشکال از آمریکا می گذارد.
این مرض درمانی ندارد.
#رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️ #گفتم_اعتماد_نکنید
نقدهای رهبر انقلاب درباره برجام منتشر شد
♨️گفتم اعتماد نکنید؛ بازخوانی مستند و جامع تدابیر، بیانات و نقدهای مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هستهای دولت اعتدال» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
♨️این کتاب تنها گردآوری ساده بیانات مقام معظم رهبری نیست، بلکه کوشش شده که در آن منطق مواجهه رهبری با مسئله هستهای را بهتصویر بکشد، علاوه بر این بیانات معظمله بر اساس رویدادهای تاریخی در سیر پرونده هستهای، مستندسازی شده است.
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
May 11
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 جنجال غربگراها علیه یک نهاد قانونی/توطئه ای در جهت تضعیف شأن نظارتی ولی فقیه
🔺بارها به اظهار نظرهای برخی نمایندگان مجلس و یا رسانه های غربگرا درباره هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر می خوریم که به این جایگاه قانونی معترضند و تعابیر بی اساسی چون شورای نگهبان دوم و مجلس سنا روی آن می گذارند.
🔘سوال: جایگاه قانونی این هیات چیست و چه وظیفه و اختیاری دارد؟
🔹ماده دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، نظارت بر حُسن اجرای سیاست های کلی نظام را به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده و برای این کار یک هیأت عالی درون مجمع که اعضایش توسط خود مجمع تعیین می شود، تشکیل شده.
✅این هیأت در واقع اعمال اختیارات قانونی ولی فقیه است.
🔹طبق ماده ۷ مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی موظف است پس از اعلام وصول طرحها و لوایح در مجلس، نسخهای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال کند.
🔹همزمان با بررسی طرحها و لوایح بهخصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و عدم مغایرت با سیاستهای کلی بررسی میکند و موارد مغایر یا غیر منطبق با سیاستهای کلی را به شورای مجمع گزارش میکند.
🔹در صورتی که مجمع هم مغایرت و عدم انطباق را پذیرفت، نمایندگان مجمع این موارد را در کمیسیونهای ذیربط مجلس مطرح میکنند و نهایتاً اگر در مصوبه نهایی مجلس مغایرت و عدم انطباق باقی ماند، شورای نگهبان مطابق اختیارات و وظایف خویش براساس نظر مجمع تشخیص مصلحت اعمال نظر میکند.
⏮این خلاصه جایگاه قانونی و سازوکار نظارتی هیات عالی نظارت است.
🔹حال که مشخص شد این سازوکاری قانونی و کمک به قانونمندی بیشتر مصوبات مجلس است، سوالی پیش می آید؛
🔘علت این همه مخالفت و جنجال غربگراها ی مدعی قانون مندی با پیش قراولی علی مطهری علیه این نهاد قانونی چیست؟
🔹جایگاه اصلی تعریف شده برای رهبری تعیین سیاست های کلی نظام و #نظارت بر حُسن اجرای آن هاست. اگر این جایگاه تضعیف گردد، هدف اصلی دشمنان انقلاب در فرمالیته کردن جایگاه رهبری محقق می شود. ناگفته مشخص است سیاست گذاری بدون ضمانت اجرایی چقدر بی فرجام است.
🔹متاسفانه باید گفت این همه جنجال که باید نام شورش علیه قانون را بر آن نهاد، تلاش غربگراها برای بی اثر کردن شان نظارتی رهبری بر اجرای سیاستهای کلی ست. آن ها خوب می دانند بدون این هیات، ولی فقیه هیچ ضمانت اجرایی برای انجام اصلی ترین وظیفه خود در قانون اساسی نخواهد داشت. طرحی در راستای #راهبرد_تضعیف_رهبری!
🔻لازم است بیش از این روی کددهی امثال علی مطهری که سعی در شوراندن افکار علیه این نهاد دارد، حساسیت بخرج دهیم. سکوت در برابر این توطئه، مساوی سکوت در برابر تضعیف رهبری ست.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتشار_فیلم_برای_اولین_بار
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیتالله بهجت:
«خواندن ختم سوره واقعه؛ حتی در غیر دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی»
🔸 سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟
🔹آقا: بله! گفتهاند، تجربه کردهاند همین ختم واقعه را در غیر دوشنبه اول ماه به جا آوردهاند، دیدهاند همان آثار را دارد.
🔸سؤال:[منظورتان از] واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعهای که شب شنبه میخوانند؟
🔹آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]!
[بهطوریکه چنین استکه] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کردهاند که نهخیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، عوض دوشنبه، شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شدهاند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سورهها در چهارده روز) را خواندهاند و دیدهاند مؤثر است.
🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟
🔹آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر میشود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه].
📚درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶
🔹 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه:
👆 http://bahjat.ir/fa/content/9187
🔹کانال رسمی مؤسسه نشر آثار آیتالله بهجت:
🔸@bahjat_ir