eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
انشاالله از امروز دعای 32 صحیفه سجادیه رو بند به بند شروع می کنیم ..... انشاالله
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹اللَّهُمَّ يَا ذَا الْمُلْكِ الْمُتَأَبِّدِ بِالْخُلُودِ🔹 🔸اى خداوند! اى پادشاهى كه ملك تو تا ابد پاينده و جاودان است🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹و السُّلْطَانِ الْمُمْتَنِعِ بِغَيْرِ جُنُودٍ وَ لا أَعْوَانٍ🔹 🔸ای و سلطنت تو بى لشكر و اعوان از آسيب دشمن در امان🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از از شب برای خود و اعتراف به گناه: 🔹و الْعِزِّ الْبَاقِى عَلَى مَرِّ الدُّهُورِ وَ خَوَالِى الْأَعْوَامِ وَ مَوَاضِى الْأَزمَانِ وَ الْأَيَّامِ🔹 🔸شكوه تو با گردش دوران و گذشتن ساليان و در زمان و اختلاف روزان و شبان پايدار و بر دوام🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹عزَّ سُلْطَانُكَ عِزّا لا حَدَّ لَهُ بِأَوَّلِيَّةٍ، وَ لا مُنْتَهَى لَهُ بِآخِرِيَّةٍ🔹 🔸فر پادشاهى بيكران تو را نه آغاز است و نه پایان🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از برای خود و اعتراف به گناه: 🔹و اسْتَعْلَى مُلْكُكَ عَلُوّا سَقَطَتِ الْأَشْيَاءُ دُونَ بُلُوغِ أَمَدِهِ🔹 🔸و پادشاهی ات را بلندایی است که همه چیزها پیش از رسیدن به اوج آن تباه شوند🔸 🖊کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بار خدایا ‌اى‌ داراى ، پادشاهى ‌اى‌ ‌که‌ (پادشاهى تو) همیشه جاودان است (زیرا پادشاهى ‌او‌ ‌به‌ علم ‌و‌ قدرتش ‌بر‌ ممکنات آنها ‌را‌ آفریده ‌یا‌ نیافریده باشد یکسان است) 🔸 و ‌اى‌ داراى سلطنت ‌و‌ توانائى ‌که‌ ‌بى‌ لشگرها ‌و‌ پشتیبانیها خود ‌به‌ تنهائى قوى ‌و‌ توانا است (زیرا نیازمند بودن ‌به‌ لشگر ‌و‌ پشتیبان ‌از‌ لوازم عجز ‌و‌ ناتوانى است ‌و‌ ‌آن‌ ‌از‌ صفات آفریده شدگان است) 🔸 و ‌اى‌ داراى عزت ‌و‌ چیرگى ‌و‌ رفعت ‌و‌ بزرگوارى ‌که‌ ‌با‌ گردش روزگارها ‌و‌ سپرى شدن سالها ‌و‌ گذشتن زمانها ‌و‌ روزها باقى ‌و‌ پاینده است (نابود نمى شود، زیرا غایت ‌و‌ پایانى ‌از‌ زمان براى ‌او‌ نمى باشد ‌تا‌ ‌به‌ ‌آن‌ منتهى گردد چون آفریننده ‌ى‌ زمان ‌و‌ زمانیات است) 🔸 سلطنت ‌تو‌ چنان غالب است ‌که‌ ‌حد‌ ‌و‌ مرزى براى ‌آن‌ ‌به‌ اول بودن ‌و‌ منتهى ‌و‌ پایانى براى ‌آن‌ ‌به‌ آخر بودن نمى باشد (اولى براى ‌آن‌ نیست ‌که‌ ‌آن‌ آغاز باشد ‌و‌ ‌نه‌ آخرى ‌که‌ ‌به‌ ‌آن‌ پایان پذیرد) 🔸 و پادشاهى ‌تو‌ چنان بلند پایه است ‌که‌ همه چیز پیش ‌از‌ رسیدن ‌به‌ پایان ‌آن‌ (که پایانى براى ‌آن‌ نیست) فرومانده (نتوانسته ‌آن‌ ‌را‌ درک نماید) 👌بخشی از دعای با ترجمه مرحوم ◀️کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
شكست ‏ناپذيرى خداوند قسمت اول 🔹 در آيات و روايات از تفكّر در ذات ربوبى پرهيز داده‏اند و دستور اكيد داده‏اند كه انديشه در اين موضوع سبب توهّمات شيطانى مى‏شود. امام صادق عليه السلام مى‏فرمايد: إِيَّاكُمْ وَ التَفَكُّرَ فِى اللَّهِ فَإِنَّ التَّفَكُّرَ فِى اللَّهِ لايزَيدُ إِلَّا تَيْهاً إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَ‏ لاتُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ لايُوصَفُ بِمِقْدارٍ. مبادا درباره ذات خدا انديشه كنيد كه انديشه در خدا جز گمراهى نيفزايد و به راستى خداى عز و جل را ديده‏ها درنيابند و اندازه نتوان گرفت. زيرا آنچه كه انسان برداشت مى‏كند ساخته ذهن بوده و از واقعيت‏ها دور مى‏باشد. امّا به اين نيست كه از تفكّر در صفات و اسماى الهى بى‏بهره بماند. حضرت صادق عليه السلام فرمود: أَفْضَلُ الْعِبادَةِ إِدْمانُ التَّفَكُّرِ فِى اللَّهِ وَ فى‏ قُدْرَتِهِ. برترين نيايش؛ پيوسته انديشيدن درباره خدا و قدرت اوست. امام رضا عليه السلام فرمود: لَيْسَ الْعِبادَةُ كَثْرَةَ الصَّلاةِ وَ الصَّوْمِ إِنَّمَا الْعِبادَةُ التَّفَكُّرُ فى‏ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ. عبادت به بسيار نماز خواندن و روزه گرفتن نيست؛ همانا انديشيدن در دستور خداوند است. منظور از تفكّر در امر خدا دانش و آگاهى يافتن از چگونگى آداب و شرايط اعمال است از جمله مهمترين آنها تدبّر در رموز خلقت و شناخت نعمت‏هاست. امام على عليه السلام درباره قدرت حقّ در عظمت آفرينش مى‏فرمايد: سُبْحانَكَ ما اعْظَمَ شَأْنَكَ! سُبْحانَكَ ما اعْظَمَ ما نَرى‏ مِنْ خَلْقِكَ وَ ما أَصْغَرَ عِظَمَهُ فى جَنْبِ قُدْرَتِكَ! وَ ما اهْوَلَ ما نَرى‏ مِنْ مَلَكُوتِكَ! وَ ما احْقَرَ ذلِكَ فيما غابَ عَنّا مِنْ سُلْطانِكَ! وَ ما اسْبَغَ نِعَمَكَ فِى الدُّنْيا! وَ ما اصْغَرَها فى نِعَمِ‏ الْآخِرَةِ. «نهج البلاغه: خطبه 108 » منزّهى از هر عيب، چه بزرگ است شأن تو! منزّهى، چه عظيم است آنچه از مخلوقاتت كه مى‏بينيم و چه كوچك است عظمت آن در كنار قدرت تو! و چه دهشت آور است آنچه از ملكوت تو مشاهده مى‏نماييم! و چه اندازه حقير است آنچه ديده مى‏شود در برابر آنچه از سلطنت تو براى ما ناپيداست! نعمت‏هايت در اين دنيا چه گسترده و فراوان است! و با اين حال در برابر نعمت آخرتت چقدر كوچك است! و در فرازى ديگر چنين عرضه مى‏دارد: وَ ارانا مِنْ مَلَكُوتِ قُدْرَتِهِ، وَ عَجائِبِ ما نَطَقَتْ بِهِ آثارُ حِكْمَتِهِ، وَ اعْتِرافِ الْحاجَةِ مِنَ الْخَلْقِ الى‏ انْ يُقيمَها بِمَساكِ قُوَّتِهِ، ما دَلَّنا بِاضْطِرارِ قِيامِ الْحُجَّةِ لَهُ عَلى‏ مَعْرِفَتِهِ. وَ ظَهَرَتْ فِى الْبَدائِعِ الَّتى احْدَثَها آثارُ صَنْعَتِهِ، وَ اعْلامُ حِكْمَتِهِ، فَصارَ كُلُّ ما خَلَقَ حُجَّةً لَهُ وَ دَليلًا عَلَيْهِ، وَ انْ كانَ خَلْقاً صامِتاً فَحُجَّتُهُ بِالتَّدبيرِ ناطِقَهٌ، وَ دَلَالَتُهُ عَلَى الْمُبْدِعِ قائِمَةٌ. «نهج البلاغه: خطبه 90 » و به اندازه‏اى از ملكوت قدرتش، و از شگفتى‏هايى كه آثار حكمتش گوياى آن است، و از اعتراف نياز خلق به آنچه كه با قدرتش آن را حفظ مى‏كند به ما ارائه فرموده كه ما را به قيام دليل قطعى بر معرفت و شناختش راهنمايى نموده است. در ساخته‏هاى بديعش آثار صنع و نشانه‏هاى حكمتش آشكار است، از اين رو آنچه آفريده حجّت و دليلى بر وجود اوست، و اگر موجودى بى‏زبان باشد، تدبير او در وجود آن موجود برهان گويايى بر وجود او، و دليلى محكم بر آفرينندگى ذات پاك اوست. 👈ادامه دارد ... ◀️کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
شكست‏ناپذيرى قدرت خداوند قسمت دوم 🔹 حضرت حقّ، يگانه‏اى است كه هيچ موجودى نمى‏تواند با آن سر ستيز و رقابت داشته باشد؛ زيرا هر چيزى خواه ناخواه در مسيرى حركت مى‏كند كه حضرت ربّ براى آن ترسيم كرده و سرپيچى از او ناممكن است. بنابراين سراسر نظام هستى در يك حركت هماهنگ گوش به فرمانِ فرمانده كلّ هستى دارد و در خط اراده مستقيم او مى‏چرخد. هيچ ممكنى قدرت آن را ندارد كه با سلطنت و قدرت شكست‏ناپذير جدال نمايد. پس امام معصوم عليهم السلام حكومت خدا را در نهايت اقتدار مى‏داند؛ چرا كه هيچ نيازى به پشتيبان و لشكرى ندارد و همه آفرينش در تسخير قدرت اويند و در ادامه بقاى خود نيز به افاضه لحظه به لحظه او نيازمندند. اقتدار و چيرگى سلطنت او بر تمام هستى به اين معناست كه در قوانين كائنات بين موجودات روابط و نظام حاكم است، هر يك بدون تخلّف به كار خود مشغول مى‏باشد. از ريزترين ذرّه اتمى گرفته تا بزرگ‏ترين اجرام آسمانى در نظارت فرمان اويند. خداوند سبحان مى‏فرمايد: ثُمَّ اسْتَوَى‏ إِلَى السَّمَآءِ وَ هِىَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَ لِلْأَرْضِ ائْتِيَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَآ أَتَيْنَا طَائِعِينَ» آن گاه آهنگ آفرينش آسمان كرد، در حالى كه به صورت دود بود، پس به آن و به زمين گفت: خواه يا ناخواه بياييد. آن دو گفتند: فرمانبردار آمديم. پژوهش‏هاى امروز بشرى، دست‏يابى به همين قانون مدارى موجودات است كه در روابط بين آنها برقرار شده است. ◀️کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
برنامه ی ◀️ لزوم همراهی فقر با عفاف و غنا با شکر وَ قَالَ (علیه السلام): الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، وَ الشُّكْرُ زِينَةُ الْغِنَى. ورزيدن ، ، و گزارى ، زينت بى نيازى است. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ زينت فقر و غنا: 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه اش از زینت فقر و زینت غنا سخن مى گوید و مى فرماید: «خویشتن دارى و و گزارى زینت غناست»; (الْعَفَافُ زِینَةُ الْفَقْرِ، وَالشُّکْرُ زِینَةُ الْغِنَى). فقیر در معرض آفات مختلفى قرار دارد: اظهار حاجت توأم با ذلت، دست بردن به سوى اموال حرام، ناسپاسى در برابر خداوند و مانند اینها. اما اگر خویشتن دار باشد نه دست حاجت به سوى لئیمان مى برد و نه عزت نفس خود را زیر پا مى گذارد، نه آلوده حرام مى شود و نه زبان به ناشکرى مى گشاید، بنابراین عفت به معناى خویشتن دارى، زینت فقر است، از این رو خداوند از این گونه فقیران در قرآن مجید با عظمت یاد کرده و مى فرماید: «(لِلْفُقَراءِ الَّذِینَ أُحْصِرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ ضَرْباً فِی الأَْرْضِ یَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِیَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِیمَاهُمْ لاَ یَسْئَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا); (انفاق شما مخصوصاً باید) براى نیازمندانى باشد که در راه خدا در تنگنا قرار گرفتند (از وطن خود براى شرکت در میدان جهاد آواره شده و در تأمین زندگى وامانده اند) آنها نمى توانند (براى تأمین روزى) مسافرتى کنند و از شدت خویشتن دارى افراد ناآگاه آنها را بى نیاز مى پندارند; اما آنها را از چهره هایشان مى توانى بشناسى. آنان هرگز با اصرار چیزى از کسى نمى خواهند». این همان عفت است که زینت فقر است. البته باید توجه داشت که عفت معناى عام و معناى خاصى دارد: معناى خاص آن پاکدامنى در مقابل آلودگى هاى جنسى و معناى عام آن هر گونه خویشتن دارى در برابر گناه و کارهاى زشت و پست است. در حدیث دیگرى از امام(علیه السلام) در غررالحکم مى خوانیم: «مَنْ عَفَّ خَفَّ وِزْرُهُ وَعَظُمَ عِنْدَاللّهِ قَدْرُهُ; آن کس که عفاف پیشه کند بار گناهش سبک و قدر و مقامش در پشگاه خدا افزون مى شود». اما در مورد غنا که بهترین زینت شکرگزارى است; نه تنها شکر لفظى بلکه شکر عملى. اغنیا و ثروتمندانى که شکر عملى به جا مى آورند، به نیازمندان کمک مى کنند، در کارهاى خیر و عام المنفعه سرمایه گذارى مى نمایند، به آنها که وام مى خواهند وام مى دهند و حتى به کسانى که محتاجند و روى سؤال ندارند به طور پنهانى کمک مى کنند آنها برترین زینت را در زندگى براى خود فراهم کرده اند، در پیشگاه خدا آبرومندند و در برابر خلق خدا نیز داراى شخصیت و آبرو و چه زینتى از این بالاتر. اما اگر غنىّ راه طغیان پیش گیرد، در کمک به دیگران بخل بورزد، آلوده شهوات و عیش و نوش گردد، در نظر همه زشت و منفور خواهد شد. البته همه باید شکر نعمت هاى خدا را به جا آورند; ولى این کار براى آنها که مشمول نعمت بیشترى هستند زیبنده تر، بلکه لازم تر است. شکر نعمت را باید از پیامبران بزرگ الهى یاد گرفت; سلیمان که ملک و حکومت بى مانندى داشت و جن و انس سر بر فرمان او بودند و بسیارى از قواى زمین و آسمان در خدمت او قرار داشتند هنگامى که مى بیند یکى از شاگردانش به نام «آصف بن برخیا» چنان مقام والاى روحانى پیدا کرده که مى تواند تخت «بلقیس» را در یک چشم بر هم زدن از شهر سبأ به شام نزد وى حاضر کند مى گوید: «(هَذَا مِنْ فَضلِ رَبِّى لِیَبْلُوَنِى أَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ); خداوند چنین نعمتى را در اختیار من گذاشته تا مرا بیازماید که آیا شکر نعمت به جاى مى آورم یا نه (و به یقین من شاکر و سپاس گزار اویم». شکرگزارى نه تنها براى غنىّ زینت، بلکه موجب فزونى نعمت است. رسول خدا(صلى الله علیه وآله)» فرمود: «مَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَى عَبْد بَابَ شُکْر فَخَزَنَ عَنْهُ بَابَ الزِّیَادَةِ; خدا درِ شکرگزارى را به روى کسى نگشود که زیادى نعمت را از او باز دارد» 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
مجموعه 3 در محضر حاج اسماعیل دولابی ✳️ لااله ، هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن .... !! حضرت امیر علیه السلام به هر چه نگاه کرد ، لااله الاالله را دید!! حاج اسماعیل 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
💠 35 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا_38.mp3
15.7M
۳۸ در تمام دعاهایی که از معصومین به یادگار مانده، درخواستِ بخشش گناهان و پذیرش توبه، مشهود است! ▫️آیا معصومین علیهم‌السلام نیز، به گناه مبتلا می‌شدند؟ آیا گناه و مقام عصمت ، باهم جمع می‌شوند؟ 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
👆محتوای دعای 25 صحیفه سجادیه
✳️در روایتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را کفاره گناهان می شمرد و می فرماید: یا علی ثلاث کفارات منها التهجد باللیل و الناس نیام. سه چیز موجب کفاره گناهان است که یکی از آنها شب زنده داری است در حالی که مردم خوابند. ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 قرآن را بایستی از خودمان جدا نکنیم. دائم باید با قرآن مرتبط و مأنوس باشیم. حالا در روایات دارد که هر روز لااقل پنجاه آیه‌ی قرآن بخوانید. این، یکی از معیارهاست ... غیر از آن قرآنی که در نماز میخوانید، چه نماز نافله، چه نماز فریضه، قرآن را باز کنید، بنشینید، با حضور قلب، ده آیه، بیست آیه، پنجاه آیه، صد آیه بخوانید. قرآن را برای تدبّر کردن و فهمیدن و استفاده کردن بخوانید. 👤 ⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2