🍀ایجاد جنگ بین مسیحیان و مسلمانان ؛ هدف حادثه #یازده_سپتامبر
*️⃣ "چند سال قبل یکی از رؤسای اروپایی آمده بود تهران و در ملاقات با من، با یک تعبیری، اشارهای کرد به جنگ مسیحی و مسلمان. من در مخاطبهی با او اظهار تعجب کردم و گفتم مگر بناست جنگی بین مسلمانان و مسیحیها بشود! گفتم مسلمانها انگیزهی جنگیدن با مسیحیان را ندارند. در این صدسال اخیر هم - شاید هم بیشتر - هر چه جنگ در دنیا - جنگهای بزرگ - اتفاق افتاده است، جنگِ بین خود مسیحیها بوده است؛ جنگ اول جهانی، جنگ دوم جهانی، جنگهای فرانسه و آلمان؛ اسم آوردم و به او گفتم که این جنگها بین دولتهای مسیحی بوده و بین مسیحیان و مسلمانان نبوده است. آن وقت، تعجب کردم از این که چرا این حرف را مطرح کرد. بعد از چندی این ماجرای برجهای نیویورک اتفاق افتاد و اظهارنظر رئیسجمهور امریکا که: جنگ صلیبی شروع شده است! این شخصی که مورد بحث ماست - که با من صحبت میکرد - یکی از کسانِ اصلیای بود که پس از بیانات جورج بوش در پروژهی امریکایی - صهیونیستیِ حملهی به عراق، دخالت مستقیم داشت. من آنجا توجه کردم که این حرفی که با من در اینجا مطرح شده بود، مسبوقِ به یک مذاکره، به یک گفتگو، به یک قرار در بین سران #استکبار جهانی بوده است. آن کسانی که حلقهی توطئهی امریکایی - صهیونیستی را در مورد #خاورمیانه تشکیل داده بودند، که قدم اولشان هم حملهی به عراق بود. آنجا معنای آن حرف برای من آشکار شد؛ جنگ صلیبی! جنگ مسلمانان و مسیحیان! البته موفق نشدند" .۱۳۸۵/۰۶/۲۷
👤#مقام_معظم_رهبری
👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=24255) بیانات
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🍀واکنش تاریخی رهبر انقلاب به حادثه #یازده_سپتامبر (پس از ۲۰ سال خواندن آن هم خالی از لطف نیست و هم می تواند اذهان را در خصوص درک ایشان از مسائل بین الملل بهتر یاری نماید .)
*️⃣ "بنده لازم میدانم برای آگاهی ذهن ملت عزیزمان- که بحمد اللّه هوشیارند- نکاتی را عرض کنم:نکتهی اوّل این است که رفتار و اظهارات دولت امریکا و مسئولان امریکایی در این قضیه، بسیار متکبّرانه و مغرورانه و برخاستهی از روح #استکبار بود و هست. اظهاراتی میکنند که با هیچ منطقی سازگار نیست. البته به حیثیّت آنها خیلی لطمه خورده و آبروی امنیّتیشان در دنیا به شدّت خدشهدار شده است؛ اما این دلیل نمیشود که برای جبران یک تحقیر، باز چهرهی استکباری و قیافهی خشمگین به خود بگیرند؛ یعنی مردم دنیا! ما عصبانی هستیم؛ روی حرف ما حرفی نزنید! یعنی کسی جرأت نکند در مقابل حرفی که آنها میزنند، حرفی بر زبان جاری کند؛ به خیال اینکه میشود ملتها و انسانها و دولتهای مستقل را با این شیوهها از میدان خارج کرد. از جملهی این حرفها این است که هرکسی با ما- یعنی با آمریکاییها- نباشد، با تروریستهاست! این حرفِ بسیار غلطی است؛ نخیر، اینطور نیست. خیلیها در کنار امریکا هستند، اما از همهی تروریستهای عالم خطرناکترند. امروز دولت اسرائیل خطرناکترین تروریستها را در خود دارد. آنهایی که در رأس این دولتند، کسانی هستند که در فاجعهبارترین قضایای تروریستی، خودشان شخصاً دستور دادهاند و شرکت داشتهاند؛ الآن هم هر روز ترور میکنند و در کنار امریکا هم هستند. بنابراین، اینطور نیست که هرکس با شما بود، با تروریستها نیست. نخیر؛ سرسختترین و خبیثترین تروریستها الآن در کنار شمایند. نقطهی مقابل نیز همینطور است؛ هرکس با ما نباشد، با تروریستهاست؛ نخیر، ما با شما نیستیم، با تروریستها هم نیستیم.
در ذهن مسئولان امریکا، مفهوم تروریسم، مفهوم غلطی است. آنها تروریسم را بد معنا میکنند؛ به گونهای معنا میکنند که کشتار دستهجمعی و قتل عامِ مردم صبرا و شتیلا- که دو اردوگاه فلسطینی بودند- در یک شب به دستور همین کسی که امروز در رأس حکومت غاصب صهیونیستی است، تروریسم به حساب نمیآید!چند سال قبل از این، گروه زیادی از مردم قانای لبنان جلوِ دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور برای شکایت جمع شده بودند؛ اما هلیکوپترهای اسرائیلی آمدند و چند صد نفر آدم را- که در میانشان زن بود، مرد بود، بچه بود، گرسنه بود، تشنه بود- به رگبار بستند و همه را کشتند! آمریکاییها این را تروریسم نمیدانند! بارها به لبنان آمدهاند و افرادی را ربودهاند و یا کشتهاند؛ اما هیچکدام از اینها مصداق تروریسم نیست! دولت غاصب صهیونیستی در یکی دو ماه پیش رسماً تصویب کرد که باید عناصری از فلسطینیها ترور شوند- حتّی اسم ترور را آوردند- ترور هم کردند؛ ماشینشان را منفجر کردند و افراد متعدّدی را کشتند؛ اما هیچکدام از اینها مصداق تروریسم نیست؛ ولی مردم فلسطین که برای دفاع از سرزمین و استنقاذ حقِّ پامالشدهی خودشان قیام میکنند، فریاد میکشند و سنگ در دست دارند، اسلحه هم ندارند، تروریستند! منطق آمریکاییها این است. این منطقِ غلطی است و دنیا آن را قبول نمیکند.
مجموعهی قرائن و شواهد نشان میدهد که پشت این نمایشی که امروز در قضیهی افغانستان وجود دارد، چیز دیگری است. افغانستانِ مظلوم و بدون حامی، در مقابل و دمِ چَکِ اینها قرار گرفته است؛ به خاطر اینکه یک نفر، یا ده نفر، یا صد نفر، یا هزار نفر در داخل این کشور متّهمند که قضایای انفجارهای نیویورک و واشنگتن را آنها راه انداختند؛ اما پشت این صحنه، مسألهی دیگری است. اوّلًا قرائن نشان میدهد که دولت امریکا در صدد است همان کاری را که در خلیج فارس کرد، در این منطقه هم بکند؛ یعنی بیایند در آسیای میانه و شبه قارّه مستقر شوند و دست و پای خود را باز کنند و به بهانهی اینکه در اینجا امنیّت نیست، حضور داشته باشند. ثانیاً قصدشان این است، با کسانی که در قضیهی فلسطین، از این مردمِ مظلوم دفاع کردند، تسویهحساب کنند. بقیهی مسائل، صورت ظاهر قضایاست؛ باطن قضایا اینهاست." ۱۳۸۰/۰۷/۰۴
👤#مقام_معظم_رهبری
👈 متن (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3352) و صوت (https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3087) بیانات
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_90
اين خطبه داراى چهار بخش است
❇️ بخش دوم: علم گستردۀ خداوند:
👈 قَسَمَ أَرْزَاقَهُمْ، وَأَحْصَى آثَارَهُمْ وَ أَعْمَالَهُمْ وَ عَدَدَ أَنْفُسِهِمْ وَ خَائِنَةَ أَعْيُنِهِمْ وَ مَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ مِنَ الضَّمِيرِ وَ مُسْتَقَرَّهُمْ وَ مُسْتَوْدَعَهُمْ مِنَ الاَْرْحَامِ وَالظُّهُورِ، إِلَى أَنْ تَتَنَاهَى بِهِمُ الْغَايَاتُ.
👈 خدا، روزى مخلوقات را تقسيم كرد، و كردار و رفتارشان را بر شمرد، از نفس ها كه مى زنند، و نگاه هاى دزديده كه دارند، و رازهايى كه در سينه ها پنهان كردند. و جايگاه پديده ها را در شكم مادران و پشت پدران تا روز تولد و سر آمد زندگى و مرگ، همه را مى داند.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 از همه اسرار وجودتان آگاه است !
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #نساء
#نساء_95
لَا يَسْتَوِى الْقَعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُوْلِى الضَّرَرِ وَ الْمُجَهِدُونَ فِى سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَلِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ بِأَمْوَ لِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَعِدِينَ دَرَجَةً وَكُلّاً وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَهِدِينَ عَلَى الْقَعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً
مؤمنانى كه بدون عذر و ضرر (مثل بیمارى و معلولیّت) از جهاد بازنشسته اند، با مجاهدانى كه با اموال و جانهاى خویش در راه خدا جهاد مى كنند، یكسان نیستند. خداوند، جهادگران با اموال و جانشان را بر وانشستگان (از جنگ) به درجه اى برترى داده است. خداوند همه مؤمنان را وعده ى (پاداش) نیك تر داده است، ولى خداوند مجاهدان را بر وانشستگان، با پاداش بزرگى برترى داده است.
*** كسانى كه به #جبهه ى #جهاد نمى روند، چند گروهند: منافقان بى ایمان، مسلمانان #ترسو ، رفاه طلبان، شكّاكان، بى همّتان كه مى گویند: با مال و بیان و قلم و دعا، رزمندگان را دعا و حمایت مى كنیم، و جهاد، براى ما واجب عینى نیست. این آیه، به این گروه آخر مربوط مى شود و از آنان انتقاد مى كند. زیرا گروه هاى دیگر در موارد متعدّد به شدّت مورد انتقاد قرار گرفته اند و هیچ گونه مقام و درجه اى ندارند تا مجاهدان یك درجه بالاتر از آنان باشند.
در روایات آمده است، كسانى كه به خاطر بیمارى نمى توانند بجنگند ولى دلشان همراه رزمندگان است، با آنان در ثواب جهاد برابرند .
آیه مربوط به واجب كفایى است و اگر جهاد واجب عینى بود، از قاعدان به عنوان متخلّف یاد مى شد
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_13
#دعای_سیزدهم_صحیفه_سجادیه
«1» اللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ الْحَاجَاتِ «2» وَ يَا مَنْ عِنْدَهُ نَيْلُ الطَّلِبَاتِ «3» وَ يَا مَنْ لَا يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ «4» وَ يَا مَنْ لَا يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالامْتِنَانِ «5» وَ يَا مَنْ يُسْتَغْنَى بِهِ وَ لَا يُسْتَغْنَى عَنْهُ «6» وَ يَا مَنْ يُرْغَبُ إِلَيْهِ وَ لَا يُرْغَبُ عَنْهُ «7» وَ يَا مَنْ لَا تُفْنِي خَزَآئِنَهُ الْمَسَآئِلُ «8» وَ يَا مَنْ لَا تُبَدِّلُ حِكْمَتَهُ الْوَسَائِلُ «9» وَ يَا مَنْ لَا تَنْقَطِعُ عَنْهُ حَوَائِجُ الْمُحْتَاجِينَ «10» وَ يَا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ
خدايا! اى نهايت خواستن حاجات، و اى آن كه رسيدن به تمام خواستهها به دست قدرت اوست، و اى آن كه نعمتهايش را به بها و قيمت نمىفروشد، و اى آن كه بخششهايش را، به #منت گذاشتن، تيره و ناصاف نمىكند، و اى آن كه به او بى نياز مىشود، و از او بى نياز نمىشوند، و اى آن كه به او رغبت مىكنند، و از او روى برنتابند، و اى آن كه درخواستها، گنجهايش را از بين نمىبرد، و دست آويزها، حكمتش را تغيير نمىدهد، و رشته حوايج نيازمندان از او قطع نمىشود، و دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمىكند.
#دعا_در_قرآن #سیزدهم #دعا_سیزدهم_10
🙏 کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_13
#دعای_سیزدهم_صحیفه_سجادیه
#دعا_سیزدهم_10
#دعا 6
❇️ در مكانت و منزلت دعا و مقامات آن آيات قرآنى را لسان مبين است و رواياتى در اسرار و آداب دعا از پيشوايان دين است كه مشايخ علم را برانگيختند و بر آن داشتهاند تا در دعا كتابها نوشتهاند و صحيفهها گردآوردهاند و در پيرامون آن با تنويع موضوعات عديده بحثها پيش كشيدهاند و درهايى از رحمت به سوى نفوس مستعده گشودهاند و به نامهاى دل نشين و طربانگيز و جان فزا از قبيل: مفتاح الفلاح، عدّةالدّاعى، منهاج العارفين و منهاج النّجاح و نظاير آنها ناميدهاند، تا از اين اسامى عطرآگين نيز مشام ارواح را معطر سازند و قلوب را به رياض قدس سوق دهند و نفوس را به مجالس انس كشانند.
ادعيه مأثوره هر يك مقامى از مقامات انشائى و علمى ائمه دين است.
لطايف شوقى و عرفانى و مقامات ذوقى و شهودى كه در ادعيه نهفتهاند و ازمستفاد مىشوند، در روايات وجود ندارند و ديده نمىشوند؛ زيرا در روايات مخاطب مردمند و به فراخور عقل و فهم و ادراك و معرفت آنان، با آنان تكلم مىكردند و سخن مىگفتند نه به كنه عقل خودشان.
امام صادق عليه السلام فرمود:
ما كَلَّمَ رَسُولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله الْعِبادَ بِكُنْهِ عَقْلِهِ قَطُّ.
رسول خدا هرگز با حقيقت عقلش با مردم سخن نگفت!!
اما در ادعيه و مناجاتها، با جمال و جلال و حسن مطلق و محبوب و معشوق حقيقى به راز و نياز بودند، لذا آنچه در نهانخانه سرّ و نگارخانه عشق و بيت المعمور ادب داشتند به زبان آوردند و به كنه عقل خودشان مناجات و دعا داشتند.
عارفان عاشق عقيده دارند بعد از تلاوت قرآن مجيد، عبادتى كه بر زبان جارى مىشود همچون دعا نيست. «2» دعا ياد خدا با دل و جان و گفتگوى عاشق با معشوق به توسط زبان است.
دعا اظهار حاجت و نيازمندى از جانب فقير، به محضر ربّ غنى و خداوند كريم است.
خداوند متعال در آيات زيادى فرموده است: خدا را ياد كنيد تا خداوند مهربان شما را ياد كند:
فَاذْكُرُونى أَذْكُرْكُمْ» «بقره 152»
پس مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم.
و نيز خداوند كريم را زياد ياد كنيد:
يا أيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْراً كَثيراً» «احزاب 41»
اى اهل ايمان! خدا را بسيار ياد كنيد.
قرآن مجيد از آنان كه خدا را زياد ياد نمىكنند مذمّت فرموده و از آنان به عنوان منافق ياد فرموده است:
وَلايَذْكُرُونَ اللّهَ إلّاقَليلًا» «نسا 142»
و خدا را جز اندكى به ياد نمىآورند.
سُئِلَ صلى الله عليه و آله: أَىُّ الْأَعْمالِ أفْضَلُ؟ فَقالَ: أنْ تَمُوتَ وَ لِسانُكَ رَطْبٌ بِذِكْرِ اللّهِ.
از رسول خدا صلى الله عليه و آله پرسيدند: كدام عمل برتر از همه اعمال است؟ حضرت فرمودند: بميرى در حالى كه زبانت به ذكر خدا مترنّم باشد.
رسول خدا صلى الله عليه و آله از حضرت حق روايت مىفرمايد:
إذا ذَكَرَنى عَبْدى فى نَفْسِهِ ذَكَرْتُهُ فى نَفْسى، وَ إذا ذَكَرَنى فى مَلَأ ذَكَرْتُهُ فِى مَلَأ خَيْرٍ مِنْ مَلَأهِ، وَ إذا تَقَرَّبَ مِنّى شِبْراً تَقَرَّبْتُ مِنْهُ ذِراعاً، وَ إذا تَقَرَّبَ مِنّى ذِراعاً تَقَرَّبْتُ مِنْهُ باعاً، وَ إذا مَشى إلَىَّ هَرْوَلْتُ إلَيْهِ.
چون بنده ام در درونش از من ياد كند، در كنه وجودم از او ياد كنم و هرگاه در آشكار از من ياد كند، در آشكارى بهتر از آشكار او از وى ياد كنم و هرگاه يك وجب به سويم بيايد، به اندازه يك ذراع به او نزديك مىشوم و چون ذراعى به من نزديك شد به اندازه يك باع به او نزديك مىگردم و چون قدمى به سويم بيايد، هروله كنان به سويش مىروم.
و نيز رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
ذاكِرُ اللّهِ فِى الْغافِلينَ كَالْحَىِّ بَيْنَ الْأمْواتِ.
آن كه در بين مردم غافل، از خدا ياد مىكند؛ مانند زنده بين مردگان است.
و نيز آن حضرت فرمود:
ما مِنْ قَوْمٍ اجْتَمَعُوا يَذْكُرُونَ اللّهَ عَزَّوَجلَّ لايُريدُونَ بِذلِكَ إلّاوَجْهَهُ إلّا ناداهُمْ مُنادٍ مِنَ السَّماءِ قُومُوا مَغْفُوراً لَكُمْ، قَدْ بُدِّلَتْ سَيِّئاتُكُمْ حَسَناتٍ.
جمعيّتى به ياد خدا خالصانه جمع نمىشود مگر اين كه ندادهندهاى از عالم بالا ندا مىدهد، برخيزيد در حالى كه غفران خدا شما را شامل شده است و به حقيقت كه بدىهاى شما به حسنات تبديل شد.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج7، ص: 30
#سیزدهم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🙏 يا مَنْ لَايُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ
خداوندا ! ای آن که دعاى دعا كنندگان او را خسته و درمانده نمىكند.
🍀« در مكانت و منزلت دعا و مقامات آن آيات قرآنى را لسان مبين است و رواياتى در اسرار و آداب #دعا از پيشوايان دين است كه مشايخ علم را برانگيختند و بر آن داشتهاند تا در دعا كتابها نوشتهاند و صحيفهها گردآوردهاند و در پيرامون آن با تنويع موضوعات عديده بحثها پيش كشيدهاند و درهايى از رحمت به سوى نفوس مستعده گشودهاند و به نامهاى دل نشين و طربانگيز و جان فزا از قبيل: #مفتاح_الفلاح ( اینجا ) ، #عده_الداعى ( اینجا )، #منهاج_العارفين ( اینجا) و #منهاج_النجاح ( اینجا) و نظاير آنها ناميدهاند، تا از اين اسامى عطرآگين نيز مشام ارواح را معطر سازند و قلوب را به رياض قدس سوق دهند و نفوس را به مجالس انس كشانند.»
👤استاد حسین #انصاریان
#سیزدهم #دعا_سیزدهم_10
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2