eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زين ‏العابدين (ع) به پيشگاه خداوند عرض مى‏كند: و اظلنى فى ذراك. بار الها! مرا در سايه‏ ى خودت قرار ده. سايه ‏اى كه پوشش آن مستند به ذات اقدس تو باشد. امام سجاد (ع) در اینجا از خداوند مى‏خواهد كه : همواره در و ظل او و در پوشش رضوان ذات اقدسش مستقر باشد.
برنامه ی 2 4 ✳️ حضرت علی بن الحسین علیهما السلام وقتی می ‏ایستاد به نماز، رنگش متغیر می ‏شد؛ و وقتی سجده می‏ کرد، سرش را بلند نمی ‏فرمود تا آنکه عرق از او می ‏ریخت.» و «آن حضرت وقتی در نماز می ‏ایستاد، مثل ساقه درختی بود که حرکت نمی‏ کرد از او چیزی، مگر چیزی را که باد حرکت می ‏داد.» و از ابو حمزه ثمالی منقول است که گفت: «دیدم حضرت علی‏ ابن الحسین را که نماز می ‏خواند، پس ردای آن حضرت از منکبش افتاد و تسویه نفرمود آن را تا از نماز فارغ شد. پس، از آن حضرت سؤال نمودم از آن، فرمود:" وای بر تو، آیا می دانی در محضر کی بودم؟ همانا از بنده قبول نشود نمازی، الّا آنچه را اقبال نموده در آن". گفتم:" فدایت شوم، هلاک شدیم ما"، فرمود:" کَلّا، خدای تعالی تمام می ‏کند آن را به نافله‏ ها.» (سر الصلاة (معراج السالکین و صلاة العارفین)، متن، ص: ۲۷ - ۲۸) 👤 ره 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊وصف زیبای علیه السلام 👤حاج محمود اینجا ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَمَا لَنَا لَا نُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَمَا جَآءَنَا مِنَ الْحَقِّ وَنَطْمَعُ أَن يُدْخِلَنَا رَبُّنَا مَعَ الْقَوْمِ الصَّلِحِينَ‏ و (مى گویند:) چرا به خداوند و حقّى كه (از سوى او) براى ما آمده ایمان نیاوریم؟ در حالى كه امید داریم پروردگارمان ما را همراه صالحان وارد (بهشت) سازد. ✳️ فَأَثَبَهُمُ اللَّهُ بِمَا قَالُواْ جَنَّتٍ تَجْرِى مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَرُ خَلِدِينَ فِيهَا وَذَ لِكَ جَزَآءُ الُْمحْسِنِينَ‏ پس خداوند به پاس این سخن (و گواهى شان) به ایشان باغهایى كه از پاى (درختانش) نهرها جارى است پاداش داد، همواره در آن ماندگارند و این است پاداش نیكوكاران. ✳️ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ وَكَذَّبُواْ بَِايَتِنَآ أُوْلَئِكَ أَصْحَبُ الْجَحِيمِ‏ ‏ و كسانى كه كافر شدند و آیات ما را تكذیب كردند، آنان اهل دوزخند. ✍️ كسانى كه پس از فهمیدن حقّ، شجاعانه وصریح وبا صداقت به آن اقرار كنند و از جوّ وهم كیشان نهراسند، از بهترین نیكوكارانند. چون هم به خود نیكى كرده و خویشتن را از عذاب دوزخ رهانده اند، هم با اقرارشان، راه را براى دیگران گشوده اند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ و َمِنْ كلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في شأن طلحة والزبير وفي البيعة له. از سخنان امام عليه السلام است كه درباره بيعت و » بيان فرموده. 👈 این خطبه نورانی در 2 بخش می آید : ❇️ بخش دوم: نکوهش شکنی *️⃣ فأَقْبَلْتُمْ إِلَيَّ إِقْبَالَ الْعُوذِ الْمَطَافِيلِ عَلَى أَوْلَادِهَا، تَقُولُونَ الْبَيْعَةَ الْبَيْعَةَ، قَبَضْتُ كَفِّي فَبَسَطْتُمُوهَا وَ [نَازَعْتُكُمْ] نَازَعَتْكُمْ يَدِي فَجَاذَبْتُمُوهَا. اللَّهُمَّ إِنَّهُمَا قَطَعَانِي وَ ظَلَمَانِي وَ نَكَثَا بَيْعَتِي وَ أَلَّبَا النَّاسَ عَلَيَّ، فَاحْلُلْ مَا عَقَدَا وَ لَا تُحْكِمْ لَهُمَا مَا أَبْرَمَا وَ أَرِهِمَا الْمَسَاءَةَ فِيمَا أَمَّلَا وَ عَمِلَا؛ وَ لَقَدِ اسْتَثَبْتُهُمَا قَبْلَ الْقِتَالِ وَ اسْتَأْنَيْتُ بِهِمَا أَمَامَ الْوِقَاعِ، فَغَمَطَا النِّعْمَةَ وَ رَدَّا الْعَافِيَةَ. ✳️ 12. وصف بيعت بى همانند: *️⃣ (شما مردم) براى بيعت كردن، به سوى من روى آورديد، همانند مادران تازه زاييده كه به طرف بچّه هاى خود مى شتابند. و پياپى فرياد كشيديد، بيعت بيعت من دستان خويش فروبستم، اما شما به آن را گشوديد، من از دست دراز كردن، سرباز زدم، و شما دستم را كشيديد. ✳️3. شكوه از طلحه و زبير: *️⃣ خدايا طلحه و زبير پيوند مرا گسستند، بر من و كرده و بيعت مرا شكستند، و مردم را براى جنگ با من شوراندند، خدايا آنچه را بستند تو بگشا، و آنچه را محكم رشته اند پايدار مفرما، و آرزوهايى كه براى آن تلاش مى كنند بر باد ده من پيش از جنگ از آنها خواستم تا باز گردند، و تا هنگام آغاز نبرد انتظارشان را مى كشيدم، لكن آنها به نعمت پشت پا زدند و بر سينه عافيت دست رد گذاردند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 شما اصرار به بيعت داشتيد *عاملان قتل به خونخواهى برخاستند! علی علیه السلام ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از گناهانش آمرزش میخواست یا در طلب گذشت از عیوبش تضرع میکرد" (بند 32 تا آخر دعای 16 ) https://eitaa.com/sahife2/53950 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ اللهم ... بَشِّرْنِي بِذَلِكَ فِي الْعَاجِلِ دُونَ الآجِلِ بُشْرَى أَعْرِفُهَا وَ عَرِّفْنِي فِيهِ عَلَامَةً أَتَبَيَّنُهَا خدایا هم اكنون نه در آينده، به و مژده عفو و بخشش ات خوشحالم فرما، بشارت و مژده اى كه آن را بشناسم، و به نشانه‏ اى كه، آن را آشكارا ببينم، آگاهم كن 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
7 1 ✳️ احتمالًا منظور حضرت زين العابدين عليه السلام از جمله: «وَ بَشِّرْنِي بِذَلِكَ فِي الْعَاجِلِ دُونَ الآجِلِ بُشْرَى أَعْرِفُهَا» در آخر جملات دعا از اين نمونه خواب ‏ها باشد، كه در معارف اسلامى از آن تعبير به رؤياى صادقه و بخشى اندك از نبوت شده است. حضرت عبدالمطلب خواب ديد درختى بر پشتش روئيده كه سربه آسمان دارد، و شاخه هايش شرق و غرب را گرفته، و نورى از آن جلوه گر است كه از نور خورشيد عظيم‏تر مى‏باشد. اين خواب را براى كاهنى نقل كرد، او خواب را تفسير كرد: از صلب تو فرزندى به وجود مى‏آيد كه مالك شرق و غرب مى‏شود و در ميان‏ مردم از جانب خداوند به عنوان پيامبر ظاهر مى‏گردد. قرآن مجيد مى‏فرمايد: اذْ قالَ يُوسُفُ لِابيهِ يا ابَتِ انّى رَأيْتُ احَدَ عَشَرَ كَوْكَباً وَ الشَّمسَ وَ الْقَمَرَ رَأيْتُهُمْ لى ساجِدينَ» «یوسف 4» [ياد كن‏] آنگاه كه يوسف به پدرش گفت: پدرم! من در خواب ديدم يازده ستاره و خورشيد و ماه برايم سجده كردند! «يعقوب سالخورده با دقت به سخنان يوسف نورسته‏اش گوش داد و ماجراى رؤياى پر معناى فرزند عزيزش را درست در نظر عقل خود مجسم ساخت و با كمك استعداد فطرى و صفاى صاحبان وحى و رجال آسمانى دريافت كه رؤياى يوسف پاك طينت و مهذّب نه از قبيل خواب‏هاى آلوده است كه از افكار روزانه و خيالات مختلف تلفيق مى‏شود و نه از رؤياهايى است كه از هيجانات عصبى و نظير اينها به وجود مى‏آيد، بلكه يك رؤياى صد در صد صحيح وملكوتى و الهى است و دل با صفاى يوسف عزيز در عالم خواب كه تا حدودى از جهان طبيعت و ماده جدا گشته و با عالم ديگرى ارتباط دارد؛ دورنمايى از حقايق و واقعيت‏هاى آينده در نظرش مجسم گشته است و اين خواب ملكوتى مژده موفقيت بزرگ و آينده درخشانى را مى‏دهد. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 392 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
7 2 ✳️ يعقوب بزرگوار به بيان آنچه كه به كمك معلومات خود از خواب يوسف استنباط كرده بود پرداخت و به وى گفت: يوسفا! همان گونه كه آن منظره ملكوتى و آسمانى با آن جلال و كبريا در آن محيط با صفاى ماوراى ماده در نظرت مجسم گشت و اين لطفى بود كه مستقيماً از عالم غيب نصيب تو شد. از اين خواب چنين مى‏فهم كه: سه لطف ديگر نيز در انتظار توست: 1- همان دست توانايى كه تو را تربيت كرد؛ تو را بر مى‏گزيند و يك نوع حقيقت و خلوص و جلالت شأن و عظمت مقام به تو مى‏دهد كه از شخصيت‏هاى ممتاز و برجسته اجتماع گردى. 2- قسمتى از تعبير خواب را به تو مى‏آموزد. 3- نعمت و رحمتش را بر تو و خانواده من تمام مى‏كند، چنانچه در سابق بر دو جد بزرگوارت ابراهيم و اسحاق لطف و عنايتش را تمام كرد، بدون ترديد پروردگارت هر چه مى‏كند از روى علم و حكمت مى‏كند.» «1» بشارتى براى اولياى الهى در دنياست كه مى‏فرمايد: لَهُمُ الْبُشْرى‏ فِى الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِى الْآخِرَةِ آنان را در زندگى دنيا وآخرت مژده و بشارت است. يكى از نمونه واقعى‏اش همين خواب يوسف و خواب حضرت عبدالمطلب است كه در قرآن و روايات آمده است. 👈ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 7 ، ص: 392 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737509T13056590(Web).mp3
زمان: حجم: 4.26M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم (اینجا) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی 2 5 ✳️ حضرت سجاد در یک شبش- به حسب آن چیزی که وارد شده- تا صبح [گفت:] « اللهمَّ ارْزُقْنی التَّجافِیَ عَنْ دارِ الغُرُورِ وَ الْانابَةَ الی‏ دارِ السُّرُورِ و الْاسْتِعدادَ لِلْمَوتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْت ». مسأله، مسئله بزرگی است. آنها در مقابل عظمت خدا، وقتی که خودشان را حساب می‏کنند، و می‏بینند که هیچ نیستند و هیچ ندارند. واقع مطلب همین است: جز او کسی نیست و چیزی نیست، وقتی که توجه بکنند به عالم کثرت، و لو به امر خدا. این است که نسبت می‏دهند به رسول خدا که فرمود: لَیُغانُ عَلی‏ قَلْبی‏ فَإنّی‏ لَأَسْتَغْفِرُ الله فی‏ کُلِّ یومٍ سَبْعیِنَ مَرَّة.» او غیر از این مسائلی بوده است که پیش ماهاست. آنها در ضیافت بوده‏اند، در ما فوق ضیافت هم بوده‏اند. در ضیافت بوده‏اند و از اینکه حضور در مقابل حق تعالی دارند و مع ذلک، دارند، مردم را دعوت می‏کنند. از همین، کدورت حاصل می‏شده. توجه به مظاهر الهی، از غیب متوجه شدن به شهادت به مظاهر الهی، و لو همه‏اش الهی است، برای آنها همه الهی است، لکن مع ذلک، از آن جایی که، از آن غیبی که آنها می‏خواهند که «کمالِ انقطاع إلیک» است، وقتی که توجه می‏کنند به مظاهر، این گناه بزرگ است. این گناه نابخشودنی است، این دار غرور است پیش سجاد. توجه به ملکوت دار غرور است. توجه به ما فوق ملکوت هم دار غرور است. توجه به حق تعالی طوری که دیگر ضیافتی در کار نباشد که مخصوص کُمَّل اولیا است، آنجا دیگر ضیافت الله نیست در کار. (صحیفه امام، ج‏۲۰، ص: ۲۶۸ و ۲۶۹) 👤 ره 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2