❇️ یا رادَّ ما قَدْ فاتَ - بخشی از دعای #مشلول موسوم به دعاء «اَلشَّابُّ المَأخُوذُ بِذَنبِه» (جوانی که به سبب گناهش مجازات شده بود)
👌از جمله دعاهائى كه در آن #اسم_اعظم است و همّ و غمّ را برطرف مى كند و براى شفاء مريض مؤثر است، دعاى مشلول مى باشد كه حضرت آیت الله عبدالکریم #کشمیری (ره) بارها براى مريض ها و درمان دردهاى سخت دستور مى دادند كه آن را بخوانند... ( متن و صوت کامل دعا اینجا )
👈حتما #حکایت_دعا_مشلول در سه قسمت در کانال ما را بخوانید.
🆔 @sahife2
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 ما بسوی میدان جنگ پرواز میکنیم!
#مقام_معظم_رهبری #طوفان_الأقصى #وعده_صادق #وعده_صادق_2 #وعده_صادق_3
🆔 @sahife2
شروع سوره توبه به حول و قوه الهی ( این سوره نهمین سوره قرآن و دارای 129 آیه می باشد )
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #توبه
#توبه_1
#ابتدای_سوره
✳️ بَرَآءَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِينَ عَهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ
(این آیات اعلام جدائى و) #برائت و بیزارى است از سوى خدا و پیامبرش، نسبت به مشركانى كه با آنان پیمان بسته اید.
✍️ از این كه براى این سوره در روایات، نام هاى «برائت» و «توبه» آمده است، مى فهمیم كه جزء سوره ى انفال نیست، بلكه سوره اى مستقلّ است.
از این كه سوره، به دلیل محتواى قهرآمیزش بدون «بسم اللَّه» شروع شده است، مى فهمیم كه «بسم اللَّه» در هر سوره، متعلّق به همان سوره و جزء آن است، نه آنكه به عنوان تشریفات ویا...، در اوّل هر سوره بیاید.
اعلام برائت، به خاطر پیمان شكنى كفّار بود كه در آیه ى 7 و 8 مطرح شده است، و گرنه قانون كلّى، مراعات پیمان هاست و تا طرفِ مقابل به پیمان وفادار باشد، باید آن را نگهداشت. چنانكه در آیه ى 4 آمده است: «الاّ الّذینَ عاهَدتُم من المشركِینَ ثمّ لَم ینقُصوكم شیئاً ولم یُظاهروا علیكم اَحداً فاتّموا الیهم عهدهم الى مدّتهم» به میثاقتان با مشركانى كه پیمان نشكسته و توطئه اى نكرده اند، تا آخرِ مدّت وفادار بمانید. به علاوه مسلمانان به دلیل ضعف، تن به آن قرارداد دادند، وگرنه خواسته ى مسلمانان، قلع و قمع هر چه سریعتر شرك است.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #توبه ( ادامه قبل #توبه_1 )
✍️ ماجراى اعلان آیات #برائت
در سال هشتم هجرى مكّه فتح شد، امّا مشركان همچنان براى انجام مراسم عبادى خود كه آمیخته با خرافات و انحرافات بود، به مكّه مى آمدند. از جمله عاداتشان این بود؛ لباسى را كه با آن طواف مى كردند، صدقه مى دادند. یك زن كه مى خواست طواف هاى بیشترى انجام دهد، چون دیگر لباسى نداشت، به اجبار كفّار برهنه طواف كرد و مردم به او نگاه مى كردند.
این وضع براى پیامبر و مسلمانان كه در اوج قدرت بودند، غیر قابل تحمّل بود. پیامبر منتظر فرمان خدا بود تا آنكه این سوره در مدینه نازل شد. پیامبرصلى الله علیه وآله به ابوبكر مأموریت داد تا آیاتى از آن را بر مردم مكّه بخواند. شاید انتخاب ابوبكر به دلیل آن بود كه او پیرمرد بود و كسى نسبت به او حساسیّت نداشت.
امّا وقتى او به نزدیك مكّه رسید، جبرئیل از سوى خدا پیام آورد كه تلاوت آیات را باید كسى انجام دهد كه از خاندان پیامبر باشد. آن حضرت، على علیه السلام را مأمور این كار كرد و فرمود: من از او هستم و او از من است. على علیه السلام در وسط راه آیات را از ابوبكر گرفت و به مكّه رفت و بر مشركان قرائت نمود.
ماجراى تلاوت آیات این سوره توسّط على علیه السلام، در كتب اهل سنّت نیز آمده و از اصحاب، كسانى همچون ابوبكر و على علیه السلام، ابن عباس، انس بن مالك، جابربن عبداللَّه انصارى آن را روایت كرده اند و در مدارك بسیارى نقل شده است.
برخى از اهل سنّت تلاش كرده اند كه آن را امرى عادّى جلوه دهند تا امتیازى براى حضرت على علیه السلام به حساب نیاید و تحویل مأموریت تلاوت را به على علیه السلام، براى تألیف دلِ او دانسته اند، نه امتیازى براى او. در حالى كه براى به دست آوردن دل كسى، كارى بى خطر به او محوّل مى كنند، نه تلاوت آیاتِ برائت از مشركین، آن هم در منطقه ى شرك و توسّط كسى كه بسیارى از مشركان را در جنگ ها كشته است و عدّه اى كینه ى او را در دل دارند!
وقتى خداوند به حضرت موسى علیه السلام فرمان داد كه نزد فرعون رفته او را به توحید دعوت كند، وى گفت: خدایا من یك نفر از آنان را كشته ام، مى ترسم مرا به قصاص بكشند، برادرم را به همراه من بفرست. ولى على علیه السلام كه تعداد زیادى از سران شرك را كشته بود، به تنهایى رفت و آیاتِ برائت را در نهایت آرامش خواند، آن هم در جاى حسّاسى چون منى و كنار جمره ى عقبه.
نكاتى كه توسّط على علیه السلام به كفّار اعلام شد عبارت بود از:
1- اعلام برائت و لغو پیمان ها.
2- ممنوعیّت شركت مشركان در حج از سال آینده.
3- ممنوعیّت طواف در حالت برهنگى.
4- ممنوعیّت ورود مشركان به خانه ى خدا.
در موارد زیادى از قرآن، خدا و رسول در كنار هم مطرح شده اند، از جمله:
الف: در هدیه و لطف. «اغناهم اللَّه ورسوله» [ ]
ب: در بیعت. «انّ الذین یبایعونك انما یبایعون اللَّه» [ ]
ج: در اطاعت وپیروى. «من یُطع الرسول فقد اطاع اللَّه» [ ]
د: در برائت و بیزارى از دیگران. «برائة من اللَّه و رسوله»
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2