eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای سیدالساجدین (ع ) در یاد کردن و درخواست آن: 🔹اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ الْقَنِى بِمَغْفِرَتِكَ كَمَا لَقِيتُكَ بِإِقْرَارِى، وَ ارْفَعْنِى عَنْ مَصَارِعِ الذُّنُوبِ كَمَا وَضَعْتُ لَكَ نَفْسِى، وَ اسْتُرْنِى بِسِتْرِكَ كَمَا تَأَنَّيْتَنِى عَنِ الانْتِقَامِ مِنِّى🔹 🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست و چنانكه من با اقرار و به گناه حضور تو آمدم، تو به مغفرت مرا بپذير، و چنان كه خود را پيش تو بر خاك مذلت افكندم، تو از لغزش گناه دست مرا بگير و چنان كه در عقوبت من تاءخير كردى لغزش هایم را با پرده عفو خود بپوشان🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️آمرزش با به گناه‏ 👈خدايا! پس بر محمّد و آلش درود فرست و با من با آمرزشت برخورد كن؛ چنانكه من با اعتراف به گناه با تو برخورد كردم، و مرا از لغزش‏گاه‏هاى گناهان برگير؛ چنانكه خود را براى تو پست كردم، و به پرده پوشيت بر من پرده پوشان، چنانكه از به كيفر رساندن من درنگ كردى. 📜 اعتراف به گناه، انتقاد از نفس و جبران خطاها با اعمال نيك، زمينه ساز بخشايش الهى است. در صدر اسلام رسم بر اين بود اگر انسانِ خطاكارى كه عمل او جنايت بر نفس يا خيانت به اسلام و مسلمانان محسوب مى‏شد و بنابر توبه داشت، به چند شيوه اقدام مى‏كرد. بعضى مستقيم به نزد پيامبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله يا معصومان عليهم السلام رفته و اقرار به گناهش مى‏كرد و آن بزرگواران حدّ يا تعزير شرعى را بر او جارى مى‏كردند و يا براى او طلب بخشش از درگاه خداوند مى‏نمودند. بعضى كه از جرمشان بسيار شرمسار و پشيمان بودند، سر به بيابان گذاشته و مدتى در پناه كوه يا شكاف غارى يا به درختى خود را در بند مى‏كشيدند تا در اثر استغاثه و مناجات با حق، راهى براى توبه بيابند. بعضى ديگر هم به خاطر تخلف از دستورهاى پيامبر صلى الله عليه و آله در جنگ، به مسجد رفته و گوشه نشين مى‏شدند و يا خود را به ستونى بسته و اظهار پشيمانى و طلب آمرزش مى‏كردند. در تاريخ صدر اسلام آمده است كه: چند نفر از ياران پيامبر صلى الله عليه و آله از شركت در جنگ تبوك به خاطر كار و زندگى و دلبستگى به دنيا امتناع كردند، سپس خداوند متعال آيه‏اى بر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله درباره خطاى آنان نازل فرمود كه: وَ ءَاخَرُونَ اعْتَرَفُواْ بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُواْ عَمَلًا صلِحًا وَ ءَاخَرَ سَيّئًا عَسَى اللَّهُ أَن يَتُوبَ عَلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» و ديگرانى هستند كه به گناهانشان اعتراف كردند، [و] اعمال شايسته را با اعمال بد درآميختند، اميد است خدا توبه آنان را بپذيرد؛ زيرا خدا بسيار آمرزنده و مهربان است. آنان پشيمان گشتند و خود را به نشانه توبه به ستون مسجد بستند تا آنكه خداوند توبه آنان را پذيرفت و رسول خدا صلى الله عليه و آله طناب را گشود و آنها آمرزيده شدند. اين گونه روش‏ها، نشانگر بازگشت حقيقى به راه حق بوده است و به همين خاطر خلافى دوباره از سوى اعتراف كننده و ديگران تكرار نمى‏گشت. امام على عليه السلام درباره اعتراف به گناه مى‏فرمايد: حُسْنُ الْاعْتِرافِ يَهْدِمُ الْاقتِرافَ. اقرار نيك به گناه، اثر آن را نابود مى‏كند. و نيز مى‏فرمايد: الْاعْتِرافُ شَفِيعُ الْجانِىّ. اقرار به گناه، واسطه گرى گنهكار است. و نيز مى‏فرمايد: مَنِ اعْتَرَفَ بِالْجَريرَةِ اسْتَحَقَّ الْمَغْفِرَةَ. هر كه به گناه اعتراف كند؛ آمرزش نصيب او گردد. حضرت على عليه السلام در مناجات خويش با پروردگار مى‏فرمايد: إِلَهى‏ إِنْ كانَ قَدْ دَنا أَجَلى‏ وَ لَمْ يُقَّرِبْنى‏ مِنْكَ عَمَلى‏ فَقَدْ جَعَلْتُ الْاعْتِرافَ بِالذَّنْبِ إِلَيكَ وَسائِلَ عِلَلِى فَإِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلى‏ مِنْكَ بِذلِكَ وَ إِنْ عَذَّبْتَ فَمَنْ أَعْدَلَ مِنْكَ فِى الْحُكْمِ هُنالِكَ. خدايا! اگر مرگم نزديك گشته و كردارم مرا به تو نزديك نساخته، من همان اعتراف به گناهم را وسيله كوتاهى كردن و تقصيرهاى خويش قرار مى‏دهم. خدايا! اگر بگذرى در اين صورت پس كيست كه از تو به اين كار سزاوارتر باشد و اگر كيفر بنمايى پس كيست كه در حكم آن عادل‏تر از تو باشد. بنابر آنچه از آيات و روايات استفاده مى‏شود؛ هنگامى كه انسان گناه مى‏كند سه حالت براى او اتفاق مى‏افتد: الف- نفس او توجّه و تنبّه پيدا مى‏كند و به خاطر داشتن قلب روشن و درون آشفته، به دعا و توبه روى مى‏آورد و به گناهان اعتراف مى‏كند، در نتيجه گناهان او بخشيده مى‏شود. ب- خداوند تازيانه بلا و ادب را بر جان يا مال يا فرزند او مى‏نوازد تا بيدار شود و اين برنامه تا هوشيارى كامل بنده‏اى را كه دوست مى‏دارد، ادامه پيدا مى‏كند. ج- وجود او شايستگى هيچيك از آن‏ها را ندارد، پس خداوند به جاى توفيق بازگشت يا چوب ادب، به او نعمت يا مال بيشتر مى‏دهد، و به عذاب و اندك اندك به محروميّت از رحمت و بركت و مغفرت دچار مى‏شود. سپس در غفلت و مستى حيوانى فرو مى‏رود و در قيامت به صورت حيوانات مسخ شده محشور مى‏گردد. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️ اقرار به گناه وسیله نزدیکی به خدا 🔴 إِلَهى‏ إِنْ كانَ قَدْ دَنا أَجَلى‏ وَ لَمْ يُقَّرِبْنى‏ مِنْكَ عَمَلى‏ فَقَدْ جَعَلْتُ الْاعْتِرافَ بِالذَّنْبِ إِلَيكَ وَسائِلَ عِلَلِى فَإِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلى‏ مِنْكَ بِذلِكَ وَ إِنْ عَذَّبْتَ فَمَنْ أَعْدَلَ مِنْكَ فِى الْحُكْمِ هُنالِكَ. خدايا! اگر مرگم نزديك گشته و كردارم مرا به تو نزديك نساخته، من همان به گناهم را وسيله كوتاهى كردن و تقصيرهاى خويش قرار مى‏دهم. خدايا! اگر بگذرى در اين صورت پس كيست كه از تو به اين كار سزاوارتر باشد و اگر كيفر بنمايى پس كيست كه در حكم آن عادل‏تر از تو باشد. 🔴 اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ الْقَنِي بِمَغْفِرَتِكَ كَمَا لَقِيتُكَ بِإِقْرَارِي وَ ارْفَعْنِي عَنْ مَصَارِعِ الذُّنُوبِ كَمَا وَضَعْتُ لَكَ نَفْسِي وَ اسْتُرْنِي بِسِتْرِكَ كَمَا تَأَنَّيْتَنِي عَنِ الانْتِقَامِ مِنِّي‏] خدايا! پس بر محمّد و آلش درود فرست و با من با آمرزشت برخورد كن؛ چنانكه من با اعتراف به گناه با تو برخورد كردم 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ اهمیت و اقرار به گناه در استجابت دعا 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
برنامه ی ◀️ ارزش وَ قَالَ (علیه السلام): الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا يَنْفَدُ. قناعت، ثروتى است پايان ناپذير. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ سرمايه بى پايان 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار کوتاه و حکمت آمیز به اهمیت اشاره کرده مى فرماید: «قناعت مالى است که هرگز تمام نمى شود»; (الْقَنَاعَةُ مَالٌ لاَ یَنْفَدُ). در تعریف قناعت مى توان گفت: حالتى است که انسان با داشتن آن به حد اقل ضروریات زندگى مى سازد و به دنبال زرق و برق و اضافاتى که فکر و وقت انسان را پیوسته به خود مشغول مى دارد و آلوده انواع محرمات مى کند نمى رود. داشتن این روحیه به منزله ثروت پایان ناپذیر است، چرا که انسان را از تمام ثروت هاى دنیا بى نیاز مى سازد; همواره سربلند زندگى مى کند و با عزت و آبرو ادامه حیات مى دهد. دست نیاز به سوى دیگران دراز نمى کند و عمر خود را در مسیر تشریفات و تجملات بر باد نمى دهد. در امام(علیه السلام) در فضیلت قناعت پیشگان فرمود: «طُوبَى لِمَنْ ذَکَرَ الْمَعَادَ وَعَمِلَ لِلْحِسَابِ وَقَنِعَ بِالْکَفَافِ; خوشا به حال کسى که (پیوسته) به یاد معاد باشد و براى روز حساب عمل کند. به مقدار کفایت قانع گردد و از خدا راضى باشد». در خطبه 192 نیز امام در میان اوصاف انبیا این وصف برجسته را شمرده بود: «مَعَ قَنَاعَة تَمْلاَُ الْقُلُوبَ وَالْعُیُونَ غِنًى; آنها داراى قناعتى بودند که دل ها و چشم ها را پر از بى نیازى مى کرد». در بحارالانوار نیز از آن حضرت نقل شده که فرمود: «طَلَبْتُ الْغِنَى فَمَا وَجَدْتُ إِلاَّ بِالْقَنَاعَةِ عَلَیْکُمْ بِالْقَنَاعَةِ تَسْتَغْنُوا; من در جستجوى توانگرى برآمدم ولى آن را جز در قناعت نیافتم (زیرا حرص، غالب توانگران را راحت نمى گذارد) بنابراین قناعت پیشه کنید تا غنى شوید». قابل توجه این که این گفتار حکیمانه از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نیز نقل شده است همان گونه که سیّد رضى مى گوید: «وَقَدْ رُوِىَ هذا الْکَلامُ عَنِ النَّبِىُ(صلى الله علیه وآله)». این حدیث را «متقى هندى» در کتاب کنز العمال که از منابع معروف اهل سنت است آورده است. این نکته نیز حائز اهمیت است که سرچشمه بسیارى از نارضایى هاى مردم و شکایت آنها از وضع زندگى کمبودها و فقر نیست، بلکه گاه مى بینیم همه چیز دارند اما باز ناله و فریاد مى کنند. عامل اصلى آن عدم قناعت و توقعات بى حد و حساب است و اگر همگى به مقدار نیاز قانع باشند آرامش بى مانندى در جامعه حاکم مى شود و بسیارى از پرونده هاى جنایى و تجاوز بر اموال برچیده خواهد شد و کرامت انسانى و پاکى دامان از گناه فراهم مى شود. ابن ابى الحدید در اینجا گفتار زیبایى از «بقراط» (سقراط) نقل مى کند که مردى او را در حال خوردن بعضى از سبزى هاى بیابان دید. به او گفت: اگر در خدمت پادشاه بودى نیاز به خوردن این نداشتى. سقراط گفت: اگر تو نیز این گونه غذا مى خوردى نیازمند نوکرى پادشاه نبودى. شاعر مى گوید: گنج آزادگى و گنج قناعت گنجى است که به شمشیر میسر نشود سلطان را 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️ « صفتی است که قابل تعریف نیست. قناعت نه به داشتن است و نه به نداشتن. هرکسی که قناعت داشته باشد عزیز است و هرکسی قناعت نداشته باشد اگر همه چیز هم داشته باشد، حاضر است خود را ذلیلانه به هر آب و آتشی بزند. ] عز من قنع و ذل من طمع : کسی که قناعت پیشه کرد ، عزیز شد و کسی که طمع ورزید ، خوار شد [ . شخص قانع به هر چه خدا برای او برساند ، راضی است . کسی که به چیزی که مال او نیست طمع داشته باشد ، قانع نیست. ] و لله العزه و لرسوله و للمؤمنین : عزت تنها از آن خدا و رسولش و مؤمنان است [ .» 👤 حاج اسماعیل ره (شرح در زیر )👇 📜 https://plink.ir/eA4Os 📜 https://plink.ir/uruKZ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
💠 21 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت_26.mp3
15.29M
۲۶ ⌛️در مکتب دعا، ره صد ساله را یک شبه می‌توان پیمود؛ اگـــر ؛ دعاهایت از جنس و باشند. و سوز ، محصول است ! برای رسیدن به اخلاص چه باید کرد؟ 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال 🆔 @sahife2
دعای در ترس از خداي تعالي عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام في الرهبه، از دعاهاي امام (ع) در ترس (از خداي تعالي) است. امام (ع) در آغاز دعا با اشاره به خلقت و آفرينش و تربيت و تغذيه‏ي انسان به وسيله‏ي خداوند مي‏فرمايد: اللهم انک خلقتني سويا، و ربيتني صغيرا، و رزقتني مکفيا، خداوندا تو مرا درست‏اندام آفريدي، و از کودکي به رشد و کمال پرورش دادي، و به حد کافي رزق عطايم کردي. آنگاه پس از نکوهش نااميدي از رحمت خداوند با استناد به قرآن مجيد در فراز ديگري از دعا مي‏فرمايد: فاسالک- اللهم- بالمخزون من اسمائک، و بما وارته الحجب من بهائک، الا رحمت هذه النفس الجزوعه، پس از تو درخواست مي‏نمايم- بار خدايا- قسم به نامهاي پنهان شده‏ات، و به جمال و نيکوئيت که پرده‏ها آن را پوشيده است به اينکه رحم و مهرباني کني به اين نفس ناشکيبا، هذه الرمه الهلوعه، التي لا تستطيع حر شمسک، فکيف تستطيع حر نارک؟! اين استخوان ضعيف که تاب گرمي آفتابت را ندارد پس چگونه گرمي آتش (دوزخ) تو را تحمل مي‏کند؟! و التي لا تستطيع صوت رعدک، فکيف تستطيع صوت غضبک؟! و توان تحمل (و شنيدن) آواز رعد و غرش ابر تو را ندارد پس چگونه (تحمل سختي) بانگ خشم و غضبت را دارد؟! ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ نیک نامی خواهی ای دل با بدان صحبت مدار خودپسندی ، جان من بِرهان نادانی بود ای سالک الی الله ، اگر به دنبال نیک نامی و در یک کلام به خیری هستی ، دو چیز را از خود دور کن : 1. دوستان بد 2. خودپسندی 🔴 خدایا! به آن تپش قلب ها قسمت می دهیم! خدایا! به آن رد پاها قسمت می دهیم! خدایا! به آن نمازهایی که در کنار این نهرها خوانده شد! خدایا! به آن جوان های عاشقی که توی این سنگرها و کنار این نهرها شدند! خدایا! به آن جنازه هایی که از اروند برنگشتند! خدایا! به اضطراب قلب ما و به اشتیاق قلب آن ها قسمت می دهیم! خدایا! آخرت ما را ختم به شهادت کن! خدایا! به این آبی که بچه ها در آن حرکت کردند قسمت می دهیم! جز برای ما نخواه . . . 👤 حاج 🎥 https://plink.ir/bRG3f ✳️ در ازل هر کو به فیض دولت ارزانی بود تا ابد جام مرادش همدم جانی بود من همان ساعت که از می خواستم شد توبه کار گفتم این شاخ ار دهد باری پشیمانی بود خود گرفتم کافکنم سجاده چون سوسن به دوش همچو گل بر خرقه رنگ می مسلمانی بود بی چراغ جام در خلوت نمی‌یارم نشست زان که کنج اهل دل باید که نورانی بود همت عالی طلب جام مرصع گو مباش رند را آب عنب یاقوت رمانی بود گر چه بی‌سامان نماید کار ما سهلش مبین کاندر این کشور گدایی رشک سلطانی بود نیک نامی خواهی ای دل با بدان صحبت مدار خودپسندی جان من برهان نادانی بود مجلس انس و بهار و بحث شعر اندر میان نستدن جام می از جانان گران جانی بود دی عزیزی گفت می‌خورد پنهان شراب ای عزیز من نه عیب آن به که پنهانی بود 🔅 برنامه ی روزانه 🆔 @sahife2
✳️ داستان فرا رسیدن ماه رمضان و دیدن هلال 🔴 ماه روزه گشت در عهد عمر بر سر کوهی دویدند آن نفر تا هلال روزه را گیرند فال آن یکی گفت ای عمر اینک هلال چون عمر بر آسمان مه را ندید گفت کین مه از خیال تو دمید ورنه من بیناترم افلاک را چون نمی‌بینم هلال پاک را گفت تر کن دست و بر ابرو بمال آنگهان تو در نگر سوی هلال چونک او تر کرد ابرو مه ندید گفت ای شه نیست مه شد ناپدید گفت آری موی ابرو شد کمان سوی تو افکند تیری از گمان چون یکی مو کژ شد او را راه زد تا به دعوی لاف دید ماه زد موی کژ چون پردهٔ گردون بود چون همه اجزات کژ شد چون بود راست کن اجزات را از راستان سر مکش ای راست‌رو ز آن آستان هم ترازو را ترازو راست کرد هم ترازو را ترازو کاست کرد هر که با ناراستان هم‌سنگ شد در کمی افتاد و عقلش دنگ شد رو اشداء علی‌الکفار باش خاک بر دلداری اغیار پاش بر سر اغیار چون شمشیر باش هین مکن روباه‌بازی شیر باش تا ز غیرت از تو یاران نسکلند زانک آن خاران عدو این گلند آتش اندر زن به گرگان چون سپند زانک آن گرگان عدو یوسفند جان بابا گویدت ابلیس هین تا بدم بفریبدت دیو لعین این چنین تلبیس با بابات کرد آدمی را این سیه‌رخ مات کرد بر سر شطرنج چستست این غراب تو مبین بازی به چشم نیم‌خواب زانک فرزین‌بندها داند بسی که بگیرد در گلویت چون خسی در گلو ماند خس او سالها چیست آن خس مهر جاه و مالها مال خس باشد چو هست ای بی‌ثبات در گلویت مانع آب حیات گر برد مالت عدوی پر فنی ره‌زنی را برده باشد ره‌زنی برنامه ی - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴مردم از پیر و جوان در زمان ( خلیفه دوم مسلمانان) برای دیدن هلال ماه رمضان بالای کوهی رفته بودند. ناگهان با کمال تعجب پیر مردی گفت این هلال ماه است. همه نگاه کردند هلالی ندیدند. خلیفه جلو رفت دید تار سفید ابروی پیرمرد پایین افتاده؛ باعث این خیال شده است و موی ابروی او را راست کرد. چون که مویی کژ شد او را راه زد تا به دعوی لاف دید ماه زد وقتی یک موی او ناراست شد؛ این ناراستی راهزن او شد. موی کژ چون پرده گردون بود چون همه اجازت کژ شد چون بود؟ راست کن اجزات را از راستان سر مکش ای راست رو از آستان مولانا نتیجه می گیرد که ناراستی یک موی انسان را به وادی گمراهی می اندازد. از این رو برای یافتن راه درست باید از و عارفانی که جانشان در مسیر بندگی است آموخت. هم ترازو را ترازو راست کرد هم ترازو را ترازو کاست کرد اگر ترازوی سالم باشد و بقیه ترازوها را با آن بسنجند می توان آنها را میزان کرد. اما اگر همین ترازو خود خراب باشد باعث خراب شدن سایر ترازوها می شود. از این رو ما برای بر طرف کردن کجی های جانمان نیاز به یک ترازوی سالم داریم و دوری از ترازوهای دروغین. رو “اشداء علی الکفار” باش خاک بر دلداری اغیار پاش تا ز غیرت از تو یاران نسکلند زآنکه آن خاران عدو این گلند آنانی که خورشید حقیقت را نمی بینند و تنها در خواسته های خویش به سر می برند (کافران)،دشمن گل ایمان و حقیقت بینی تو هستند. از آنها دوری کن تا ترازوی جانت بر میزان حقیقت بایستد. دفتر_دوم_2 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
از قانون 22 زرّ قـلـب و زرّ نـیکـو در عـیـار بی محک هرگز ندانی ز اعتبار در مراودات بین انسانها، تقلب کردن و فلز بی ارزشی را به جای طلا مبادله نمودن رواج دارد. به میزانی که جوامع انسانی از ارزشهای اخلاقی فاصله بگیرند، این پدیدۀ مذموم رونق بیشتری می یابد. سودجویان و هواپرستان برای هر شیی با ارزشی که در میان مردم رواج دارد، بدلی و تقلبی آن را فراهم می کنند تا بر سر دیگران کلاه بگذارند و از غفلت آنان استفاده کرده، زر قلابی را به جای طلای حقیقی به آنها عرضه نمایند. چنانچه انسان از سنگ "محک" که قدرت تشخیص طلای اصل از طلای تقلبی را به او می دهد، برخوردار نباشد و حق و باطل را به وسیله آن تمیز ندهد، دچار ضرر و زیان می شود. لذا آدمیان همواره باید برای کشف حقیقت های زندگی، معیار مطمئنی در اختیار داشته باشند تا بتوانند راه را از کج راهه، پاکی را از ناپاکی، و خالص را از ناخالص مشخص کنند و در زندگی به خسران مبتلا نگردند. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2