🗣« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید....
همین دعای #مکارم_اخلاق " دعای #بیستم صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس #اخلاق است»
👤#مقام_معظم_رهبری
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🔹 روز 25 ذیحجه روز نزول آیه «هل اتی» #روز_خانواده گرامی باد
🔹 روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز #خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است . علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایههای آن است، عنوان شده است. سوره هل اتی در روز ۲۵ ذیحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.
🆔 @sahife2
برنامه ی #امام_سجاد_شناسی 13
#عبادت_امام_سجاد علیه السلام
✳️ امام سجّاد (ع) زینت #عبادت بود و شب را مرکبی برای رسیدن به معبود قرار می داد.
وقتی برای نماز، وضو می گرفت، رخسار مبارکش زرد می شد و می فرمود:
می دانید در مقابل چه کسی می خواهم به عبادت بایستم؟
نوشته اند امام در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواند، هرگاه به نماز می ایستاد، اضطراب و لرزه تمام وجودش را فرا می گرفت. چنان غرق معبود بود که روزی خانة حضرت آتش گرفت، در حالی که امام در سجدة نماز بودند. مردم فریاد می زدند: ای فرزند رسول خدا! آتش؛ ولی او سر از سجده برنداشت تا آتش را خاموش سازد. عرضه داشتند: چه چیزی شما را از این آتش بازداشت؟ فرمود: (خوف از) آتش جهنم.
شبی در محراب خویش مشغول عبادت بود که #شیطان به صورت ماری بزرگ مجسم شد تا حضرت را از عبادت با خدا بازدارد؛ ولی امام توجهی به او نکرد. سپس شیطان شست پای امام را به دندان گرفت؛ ولی امام باز هم توجهی نکردند. هنگامی که نماز ایشان تمام شد، خدا حقیقت آن مار را به امام نشان داد که او شیطان است. حضرت به او فرمودند: دور شو ای ملعون! سپس به تعقیبات نماز خود پرداختند. در این هنگام امام صدایی شنیدند، بدون اینکه گویندة آن را ببینند که می گفت:
حقا تو #زین_العابدین هستی!
و این سخن را سه بار تکرار کرد؛ پس به این لقب مشهور گشت.
👈 ادامه دارد ....
#امام_سجاد علیه السلام
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
طرح #برداشت_من هفته 118 از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه ✳️ قسمت
با تشکر از همه دوستانی که در این بحث ما مشارکت داشتند
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم ...
و لا تفتنى بالسعه
بار الها! با سعه و گشايش مالى مرا #امتحان منما.
خدایا مرا با گستردگی رزق امتحانم نکن
لغزش، گمراه کننده است.راه گناه را پی در پی باز میکندحتی در #امتحان های الهی.
معصوم علیه السلام می فرماید: از امتحان گریزی نیست،پس نگویید خدایا امتحانم نکن بلکه پناه برید به خداوند از امتحان های گمراه کننده.
خداوند همه نعمت ها را برای انسان آفرید اما انسان با سوء اختیار،استفاده نادرست را پیش گرفت.مثلا وقتی نعمت ثروت و گشادگی روزی را به او داد،طغیان کرد و آن را دسترنج خود پنداشت،پس به گمراهی افتاد.
خدایا به واسطه وسعت،گمراهم نکن.
اراده حكيمانه بارى تعالى بر اين تعلق گرفته است كه به ادعاى ايمان كسانى كه مىگويند «ايمان آورده ايم» اكتفا نكند، بلكه آنان را آزمايش نمايد تا راستگويان از دروغگويان تشخیص داده شوند و اين برنامه در اديان قبل از اسلام به موقع اجرا گذارده شده و در دين مقدس اسلام نيز ادامه يافته و همچنان ادامه خواهد داشت.
احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا آمنا و هم لايفتنون. و لقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا و ليعلمن الكاذبين.
مردم گمان مىكنند كه تنها به ادعاى ايمان آوردن واگذارده خواهند شد و آزمايش نمىشوند. چنين نيست. ما كسانى را كه قبل از اسلام بودند #امتحان نمودهايم تا گروه راستگو از دروغگو جدا شود.
الفتنه ما يتبين بها حال الانسان من الخير و الشر. يقال: فتنت الذهب فى النار اذا جربته بها لتعلم انه خالص او مشوب.
«#فتنه» عملى است كه به وسيله آن حالت آدمى از خير و شر آشكار مىگردد، «فتنه طلا به آتش» وقتى گفته مىشود كه طلا را با آتش آزمایش کننی تا بدانى خالص است يا ناخالص.
پيمبران الهى براى انسان سازى مبعوث شده اند و كسانى به مقام انسانيت نايل مىگردند كه به آنان ايمان بياورند و به دستورشان عمل كنند.
كسى كه به دستور پيمبر مبعوث عمل نمىكند و فقط به زبان مىگويد: من به او ايمان آورده ام، همانند بيمارى است كه به دستور پزشك متخصص عمل نمىكند، فقط از مراتب علمى او تمجيد مىنمايد و مىگويد: «من به اين طبيب عالى قدر اعتقاد كامل دارم.».
با اين سخنان ميان تهى و گفته هاى بدون عمل، نه مرض بيمار درمان مىشود و نه مدعى ايمان به مقام انسانيت مىرسد.
اظهار ايمان به زبان آسان است و اطاعت عملى از دستور پيمبران مشكل،
زيرا اطاعت عملى از دستور آنان مستلزم اين است كه مدعى ايمان، بسيارى از تمايلات نفسانى خود را واپس زند و از لذايذ متعددى كه ناروا و غيرمشروع است، چشمپوشى نمايد و اين كار بسى دشوار و سنگين است.
در اسلام فرقه اى به نام «#مرجئه» به وجود آمد كه مىگفتند:
«ايمان فقط اقرار به زبان است و بس و با وجود ايمان، ترك فرايض و ارتكاب گناهان، زيان و ضررى نمىرساند.»
*قيل «المرجئه فرقه من المسلمين يقولون الايمان قول بلا عمل، يريدون انهم لو لم يصلوا و لم يصوموا لنجاهم ايمانهم.
گفته شده: مرجئه فرقه اى از مسلمين هستند كه مىگويند ايمان، قول بدون عمل است و ارادهى آنان از اين سخن آن است كه اگر مومنين نماز نخوانند و روزه نگيرند، همان ايمان لفظى موجب نجاتشان خواهد شد.
*المرجئه يعتقدون انه لا يضر مع الايمان معصيه كما انه لا ينفع مع الكفر طاعه. كانت المرجئه يقولون من لم يصل و لم يصم و لم يغتسل من جنابه و هدم الكعبه و نكح امه فهو على ايمان جبرئيل و ميكائيل.
مرجئه عقيده دارند كه با وجود ايمان، گناه مضر نيست همانطور كه با وجود كفر، طاعت نفعى ندارد. مرجئه مىگويند: كسى كه نماز نخواند، روزه نگيرد، از جنابت غسل نكند، كعبه را ويران نمايد، با مادر خود بياميزد، او با ايمان آوردن به زبان، همانند ايمان جبرئيل و ميكائيل خواهد بود.
#بنی_امیه كه مىخواستند مستبدانه بر مردم حكومت كنند، تمام گناهان را بى پروا مرتكب شوند، به همه منويات ظالمانه خود جامهى عمل بپوشانند، با اين همه بر كرسى خلافت تكيه زنند، خويشتن را جانشين پيمبر اسلام (ص) و فرمانرواى مسلمين بدانند، از وجود فرقهى ضاله #مرجئه استفاده نمودند، مورد حمايتشان قرار دادند، و همانند آنان به زبان اظهار ايمان مىنمودند و در عمل از هيچ جنايتى فروگذار نمىكردند.
عقيده ضد اسلامى مرجئه كه با هواى نفس و شهوات غريزى مرد هماهنگ بود، براى دين مقدس اسلام خطر بزرگى به حساب مىآمد، زيرا مىتوانست مسلمانان ناآگاه از تعاليم الهى يا افراد سست عقيده را به خود جلب كند و رفتهرفته تعاليم اسلام در معرض خطر واقع شود.
ائمه معصومين عليهمالسلام براى جلوگيرى از فكر مسموم #بنی_امیه ، كوشش بسيار نمودند و پيوسته توصيه مىكردند كه احاديث ما را به فرزندان و نوجوانان خويش بياموزيد قبل از آنكه فرقه #مرجئه در آنان اثر بگذارند و موجبات انحراف و ضلالتشان را فراهم آورند.
على (ع) فرمود: علموا صبيانكم من علمنا. ما ينفعهم الله به، لا تغلب عليهم المرجئه برايها.
به فرزندان خود از علم ما بياموزيد آن را كه خداوند از آن راه به آنان نفع مىرساند. مبادا كه مرجئه با راى خود بر آنان پيروز گردد.
امام صادق (ع) فرمود: بادروا احداثكم بالحديث قبل ان يسبقكم اليه المرجئه.
شما براى آموختن حديث به نوجوانانتان سبقت بگيريد، قبل از آنكه مرجئه بر شما پيشى گيرد و آنان را گمراه نمايد.
هم اكنون پس از گذشت قرون متمادى، مسلمانان دينشناس مىدانند كه عمل صالح در شرع مقدس تا چه حد مورد توجه است، آگاهند كه خداوند پيوسته مردم را با اعمالشان #امتحان مىنمايد و درستكاران را از نادرستان تميز مىدهد.
#آزمايش و #اختيار مردم مجارى متعددى دارد.
يكى از آن مجارى، قدرت است: قدرت مال، قدرت مقام، قدرت جاه، قدرت كلام، و ديگر قدرتهايى از اين قبيل.
به طور كلى، به دست آمدن قدرت بيش و كم در مردم موثر است و تحولى در افكار و اعمالشان به وجود مىآورد،
بعضى بر اثر پاكى نفس و كرامت خلق، افرادى شايسته و لايق اند و بر اثر قدرت پاكتر و بهتر مىشوند و خوب امتحان مىدهند،
و بعضى سرافكنده از امتحان بيرون مىآيند.
قرآن کریم درباره قدرت مالى فرموده است:
ان الانسان ليطغى. ان رآه استغنى.
آدمى بر اثر تمكن مالى از صراط مستقيم منحرف مىگردد و به سركشى و طغيان گرايش مىيابد.
*على (ع) فرموده: المال ماده الشهوات.مال، منشا و مادهى شهوات است،
يعنى آدمى با تمكن مالى در مسير شهوات و لذتگرايى قدم مىگذارد و در آن راه پيشروى مىكند و ممكن است به گناهانى بسيار بزرگ آلوده گردد.
#امتحان خداوند در زمينه سعه مال، حتمى و اجتنابناپذير است.
و لا تفتنى بالسعه
امام (ع) براى آنكه در معرض امتحانات سنگين قرار نگيرد، از خداوند مىخواهد كه به او سعه مالى و ثروت زياد ندهد
تا با آزمايشهاى سخت بارى تعالى مواجه نگردد.
ثعلبه بن حاطب كه از انصار بود، به اين #آزمايش سخت مبتلا گرديد و از عهده #امتحان برنيامد،
زيرا بر اثر حب مال از پرداخت زكات واجب سر باز زد و خداوند درباره تخلف وى آيه نازل فرمود. او در ايام تهيدستى شرفياب محضر رسول اكرم (ص) شد.
به حضرت عرض كرد: از خداوند بخواهيد كه به من ثروت بدهد.
حضرت فرمود: اى ثعلبه! مال قليلى كه بتوانى شكرش را ادا كنى بهتر از مال زياد است كه طاقت و تحملش را نداشته باشى.
دفعه ديگر باز شرفياب محضر آن حضرت شد و درخواست خويش را تكرار نمود و عرض كرد: به خدايى كه شما را براستى مبعوث نموده است، من قسم ياد مىكنم كه اگر خداوند به من مالى بدهد، حق هر صاحب حقى را عطا خواهم نمود.
در آن موقع پيمبر گرامى اسلام (ص) در پيشگاه الهى براى او دعا كرد و درخواست مال نمود.
خداوند دعاى حضرت را مستجاب كرد. ثعلبه گوسفنددارى را آغاز نمود. خداوند به مالش بركت بسيار داد و با سرعت گوسفندان افزايش يافت تا جايى كه ديگر نمىتوانست در شهر مدينه بماند. از مدينه دور شد و در يكى از واديهاى اطراف مدينه مسكن گزيد و گوسفندان را نگاهدارى مىكرد. طولى نكشيد كه در آنجا نيز دچار مضيقه شد. ناچار به نقطهى دوردستى رفت تا در آنجا بتواند گوسفندان را نگاهدارى كند.
از طرف بارى تعالى امر گرفتن زكات صادر شد. پيمبر اكرم (ص) مامورينى به اطراف فرستاد، من جمله مامور پيغمبر نزد ثعلبه آمد. او از اداى زكات ابا كرد و بخل نمود، گفت: من نمىدهم.
وقتى خبر اين كلام به پيمبر اكرم (ص) رسيد، فرمود: واى بر ثعلبه. سپس وحى آسمانى آمد: كسانى از مسلمانان با خداوند عهد و پيمان مىبندند كه اگر بارى تعالى از فضل خود به ما عطا نمود، صدقه مىدهيم و از بندگان صالح خواهيم بود و چون فضل الهى به آنان رسيد، بخل نمودند و از اداى وظيفه رويگردان شدند.
پس از نزول آيه، بعضى از دوستان ثعلبه نزد وى رفتند، او را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند كه چرا زكات واجب را كه امر الهى بود پرداخت ننمودى؟ درباره تو و عمل ناروايت آيه نازل گرديد.
ثعلبه سخت مضطرب شد، مقدارى از گوسفندان را با خود برداشت و به مدينه آمد و حضور رسول اكرم (ص) رسيد. حضرت تا او را ديد فرمود: يا ويل ثعلبه، واى بر او!
ثعلبه با شرمسارى گفت: يا رسولالله! زكات آوردهام، بفرماييد از من تحويل بگيرند.
حضرت فرمود: درباره ات آيه آمده، آيه را كه نمىتوان از قرآن شريف حذف نمود. به اين جهت زكات تو پذيرفته نمىشود و او را رد كرد.
بعد از آنكه رسول اكرم (ص) از دنيا رفت، زكات را نزد ابىبكر برد، و بعد نزد عمر، هيچ يك از آن دو صدقه او را قبول نكردند. و سرانجام با همان وزر و وبال و آلودگى به گناه از دار دنيا رفت.
و لا تفتنى بالسعه
اين جمله امام سجاد علیه السلام در قالب دعا براى عموم مردم بسيار آموزنده است.
آن حضرت با آنكه معصوم است و از خطايا منزه، براى آنكه در مضيقه #امتحان واقع نشود، از خداوند مىخواهد به او سعه مالى ندهد،
اما بعضى از افراد عادى در حال تهيدستى مىگويند:
اگر خداوند به ما ثروت عنايت كند، چنين و چنان مىنماييم و بخوبى انجام وظيفه مىكنيم.
ممكن است در آن موقع از روى خلوص و پاكى سخن بگويند، اما نمىدانند ثروت افكارشان را عوض مىكند، آنان را دگرگون مىسازد و ممكن است بر اثر امتحان مالى سقوط كنند و براى هميشه دچار بدبختى و سيهروزى گردند.
@sahife2
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
📚 برشی از کتاب همرزمان حسبن علیه السلام مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/sahife2/50142
#منتخب_کتاب
*️⃣ کانال #انس_با_صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #انعام
#انعام_16
✳️ مَن يُصْرَفْ عَنْهُ يَوْمَئِذٍ فَقَدْ رَحِمَهُ وَذَلِكَ الْفَوْزُ الْمُبِينُ
در آن روز، از هر كس عذاب الهى برداشته شود، قطعاً مشمول رحمت الهى شده و این است رستگارى آشكار.
✍️ رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمود: سوگند به خدایى كه جانم در دست اوست، هیچ كس در قیامت با عمل خود به بهشت نمى رود. پرسیدند: حتّى شما یا رسول اللّه؟ فرمود: حتّى من، مگر آنكه فضل و رحمت خدا مرا دریابد. سپس دستان مبارك خود را روى سر نهاد واین آیه را تلاوت كرد.
البتّه بدیهى است كه #رحمت الهى تنها به اعمال صالح و افراد نیكوكار تعلّق مى گیرد.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خطبه_154
*️⃣ و مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ يذكر فيها فضائل اهل البيت عليهم السلام.
از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن فضايل #اهلبيت عليهم السلام را بيان كرده است.
👈 این خطبه نورانی در 3 بخش می آید :
✳️ بخش دوم: #تفکر قبل از اقدام
*️⃣ فالنَّاظِرُ بِالْقَلْبِ الْعَامِلُ بِالْبَصَرِ يَكُونُ مُبْتَدَأُ عَمَلِهِ أَنْ يَعْلَمَ أَعَمَلُهُ عَلَيْهِ أَمْ لَهُ؟ فَإِنْ كَانَ لَهُ مَضَى فِيهِ وَ إِنْ كَانَ عَلَيْهِ وَقَفَ عَنْهُ.؛ فَإِنَّ الْعَامِلَ بِغَيْرِ عِلْمٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ طَرِيقٍ، فَلَا يَزِيدُهُ بُعْدُهُ عَنِ الطَّرِيقِ الْوَاضِحِ إِلَّا بُعْداً مِنْ حَاجَتِهِ، وَ الْعَامِلُ بِالْعِلْمِ كَالسَّائِرِ عَلَى الطَّرِيقِ الْوَاضِحِ؛ فَلْيَنْظُرْ نَاظِرٌ أَ سَائِرٌ هُوَ أَمْ رَاجِعٌ.
✳️ پس آن كه با چشم دل بنگرد، و با ديده درون كار كند، آغاز كارش آن است كه بينديشد:
آيا عمل او به سود او است يا زيان او.
اگر به سود است ادامه دهد، و اگر زيانبار است توقف كند، زيرا عمل كننده بدون آگاهى چون رونده اى است كه بيراهه مى رود، پس هر چه شتاب كند از هدفش دورتر مى ماند، و عمل كننده از روى آگاهى، چون رونده اى بر راه راست است، پس بيننده بايد به درستى بنگرد آيا رونده راه مستقيم است يا واپس گرا.
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عنوان زیر) " اینجا " بخوانید: 👇
👈 توصیه و هشدار امام علیه السلام ( هشدار مى دهد که با دقت هر چه بيشتر، مراقب اعمال خويش باشند و راهى که را آن امامان يعنى گنجينه هاى علم الهى و آگاهان بر قرآن ارائه مى دهند، بپويند و در آغاز هر کار در نتيجه و پايان آن بينديشند و تصميم بگيرند )
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_17
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از #شیطان یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 9 تا 13)
https://eitaa.com/sahife2/54751
دعای #هفدهم صحیفه سجادیه
🙏 کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_17
#دعای_هفدهم_صحیفه_سجادیه
«9» اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ حَوِّلْ سُلْطَانَهُ عَنَّا وَ اقْطَعْ رَجَاءَهُ مِنَّا وَ ادْرَأْهُ عَنِ الْوُلُوعِ بِنَا
«10» اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلَادَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِي أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِي حِرْزٍ حَارِزٍ وَ حِصْنٍ حَافِظٍ وَ كَهْفٍ مَانِعٍ وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَناً وَاقِيَةً وَ أَعْطِهِمْ عَلَيْهِ أَسْلِحَةً مَاضِيَةً
«11» اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِكَ مَنْ شَهِدَ لَكَ بِالرُّبُوبِيَّةِ وَ أَخْلَصَ لَكَ بِالْوَحْدَانِيَّةِ وَ عَادَاهُ لَكَ بِحَقِيقَةِ الْعُبُودِيَّةِ وَ اسْتَظْهَرَ بِكَ عَلَيْهِ فِي مَعْرِفَةِ الْعُلُومِ الرَّبَّانِيَّةِ
«12» اللَّهُمَّ احْلُلْ مَا عَقَدَ وَ افْتُقْ مَا رَتَقَ وَ افْسَخْ مَا دَبَّرَ وَ ثَبِّطْهُ إِذَا عَزَمَ وَ انْقُضْ مَا أَبْرَمَ «13» اللَّهُمَّ وَ اهْزِمْ جُنْدَهُ وَ أَبْطِلْ كَيْدَهُ وَ اهْدِمْ كَهْفَهُ وَ أَرْغِمْ أَنْفَهُ
«13» اللَّهُمَّ وَ اهْزِمْ جُنْدَهُ وَ أَبْطِلْ كَيْدَهُ وَ اهْدِمْ كَهْفَهُ وَ أَرْغِمْ أَنْفَهُ
خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و سلطه و تسلّط شيطان را از ما بگردان، و اميدش را از ما قطع كن، و او را از حرص ورزيدن به گمراهى ما دفع فرما.
خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و پدران و مادران و فرزندان و اهل ما و خويشان و نزديكان و همسايگانمان اعمّ از مردان مؤمن، و زنان مؤمنه را از وجود خطرناكى چون شيطان در جايگاهى محكم، و دژى حفظ كننده و پناهگاهى بازدارنده قرار ده و آنان را براى دفع زيان او، زرههاى نگاه دارنده بپوشان، و اسلحههاى برّنده بر ضد او عطا كن.
خدايا! مشمول اين دعا قرار ده كسى را كه به پروردگاريت گواهى مىدهد، و به وحدانيتت اخلاص مىورزد، و به حقيقت بندگيت با شيطان دشمنى مىكند، و از تو براى شناخت علوم ربّانى، عليه او يارى جويد.
خدايا! آنچه را گره زده بگشاى، و هر راهى كه باز كرده ببند، و هر تدبيرى كه انديشيده به هم زن، و از هر كارى كه قصد كرده بازش دار، و هر چه را محكم كرده سست كن.
خدايا! لشكرش را شكست ده، و نيرنگش را باطل ساز، و پناهگاهش را ويران كن، و بينىاش را به خاك مال.
#دعا_هفدهم_9
#دعا_هفدهم_10
#دعا_هفدهم_11
#دعا_هفدهم_12
#دعا_هفدهم_13
#هفدهم
🙏 کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2