eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ يحثّ الناس على التّقوى. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن، مردم را به تقوا، تشويق و ترغيب مى كند. 👈 این خطبه نورانی در 4 بخش می آید : ✳️ بخش دوم: آثار *️⃣ اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّ التَّقْوَى دَارُ حِصْنٍ عَزِيزٍ، وَ الْفُجُورَ دَارُ حِصْنٍ ذَلِيلٍ، لَا يَمْنَعُ أَهْلَهُ وَ لَا يُحْرِزُ مَنْ لَجَأَ إِلَيْهِ؛ أَلَا وَ بِالتَّقْوَى تُقْطَعُ حُمَةُ الْخَطَايَا، وَ بِالْيَقِينِ تُدْرَكُ الْغَايَةُ الْقُصْوَى. عِبَادَ اللَّهِ، اللَّهَ اللَّهَ فِي أَعَزِّ الْأَنْفُسِ عَلَيْكُمْ وَ أَحَبِّهَا إِلَيْكُمْ، فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ أَوْضَحَ لَكُمْ سَبِيلَ الْحَقِّ وَ أَنَارَ طُرُقَهُ، فَشِقْوَةٌ لَازِمَةٌ أَوْ سَعَادَةٌ دَائِمَةٌ. ✳️ 2. ضرورت تقوا و : *️⃣ اى بندگان خدا بدانيد كه تقوا، دژى محكم و شكست ناپذير است، اما هرزگى و گناه، خانه اى در حال فرو ريختن و خوار كننده است كه از ساكنان خود دفاع نخواهد كرد، و كسى كه بدان پناه برد در امان نيست. آگاه باشيد با پرهيزكارى، ريشه هاى گناهان را مى توان بريد، و با يقين مى توان به برترين جايگاه معنوى، دسترسى پيدا كرد. اى بندگان خدا، خدا را، خدا را، در حق نفس خويش كه از همه چيز نزد شما گرامى تر و دوست داشتنى تر است. پروا كنيد، همانا خدا، راه حق را براى شما آشكار كرده و جاده هاى آن را روشن نگاه داشت، پس يا شقاوت دامنگير يا رستگارى جاويدان در انتظار شماست. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 آثار تقوا * ضرورت تقوی 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" (این دعا سه بند دارد) https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 1 ✳️ صفات درونى انسان به تنهايى نمى‏تواند، ملاكى براى پاداش يا كيفر باشد؛ بلكه آن زمانى كه در لابلاى اعمال انسان خودنمايى مى‏كند، خداوند با ابزار مادى و معنوى به سراغ بندگان مى‏رود و آنچه در درون دارند در عمل آشكار كنند، استعدادها را از قوّه و خامى به فعليت و كمال برسانند و پس از آزمايش در نعمت و بلا، انسان‏ها شناخته مى‏شوند. اگر در آسايش و مشكلات نباشد؛ شكوفايى در استعداد و توانايى‏ها رخ نمى‏دهد؛ پس كارايى و شخصيت افراد در عرصه‏هاى زندگى معلوم نمى‏گردد. اميرمؤمنان على عليه السلام، بيان شگفت‏انگيز در زمينه فلسفه امتحانات الهى دارد؛ كه مى‏فرمايد: وَ انْ كانَ سُبْحانَهُ اعْلَمَ بِهِمْ مِنْ انْفُسِهِمْ وَلكِنْ لِتَظْهَرَ الْافْعالُ الَّتى‏ بِها يُسْتَحَقُّ الثَّوابُ وَ الْعِقابُ .... « » اگرچه خداوند سبحان از خود آنها به آنها آگاهتر است، ولى آزمايش براى اين است كه كارهايى كه سزاوار ثواب و اعمالى كه موجب كيفر است آشكار گردد. مردم در برابر ‏ هاى سخت خداوند به دو گروه تقسيم مى‏شوند: عدّه‏اى از عهده آزمايش ‏ها برآمده و سرافراز و پيروز مى‏گردند. عدّه‏اى از صحنه‏ هاى آزمايش برآشفته و سرافكنده و مردود مى‏شوند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 2 ✳️ به عنوان نمونه مسأله كه پيش مى‏آيد گروهى خود را مى‏بازند و به خاطر اين كه كوچكترين ضررى به آنها نرسد شانه از زير بار مسؤوليت خالى مى‏كنند، در جنگ‏ها فرار مى‏كرده، يا راه سازشكارى پيش مى‏گيرند و با عذر تراشى از اين كه ما ترس ضرر داريم عقب نشينى مى‏كنند، اين شيوه افراد بيمار دل و خودباخته است كه براى توجيه ارتباطهاى نامشروع با بيگانگان، انتخاب مى‏كنند. قرآن مجيد در اين باره مى‏فرمايد: فَتَرَى الَّذِينَ فِى قُلُوبِهِم مَّرَضٌ يُسرِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَى‏ أَن تُصِيبَنَا دائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِىَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُواْ عَلَى‏ مَآ أَسَرُّواْ فِى أَنفُسِهِمْ ندِمِينَ» « » كسانى كه در دل‏هايشان بيمارى [دورويى‏] است، مى‏بينى كه در دوستى با يهود و نصارى شتاب مى‏ورزند و [بر پايه خيال باطلشان كه مبادا اسلام و مسلمانان تكيه‏گاه استوارى نباشند] مى‏گويند: مى‏ترسيم آسيب و گزند ناگوارى به ما برسد [به اين سبب بايد براى دوستى به سوى يهود و نصارى بشتابيم‏]. اميد است خدا از سوى خود پيروزى يا واقعيّت ديگرى [به نفع مسلمانان‏] پيش آرد تا اين بيماردلان بر آنچه در دل هايشان پنهان مى‏داشتند، پشيمان شوند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 3 ✳️ با بيان حقيقت در آيه، دو راه در پيش روى انسانِ مبارز است: *نخست روشى كه برگرفته از افكار و قلب ‏هاى بيمار منافقانه است و كسانى كه ايمانشان متزلزل و نسبت به خدا بدگمانى دارند. اين روش در پايان راه به پشيمانى و فرار مى‏انجامد. *راه ديگر شيوه‏اى كه در اثر و ايمان و پايمردى آشكار و تحمل فشارهاى درونى با خوشبينى به راه حق انتخاب مى ‏گردد و به فضل و نعمت الهى و سربلندى ختم مى‏شود. كه قرآن كريم در اين زمينه مى ‏فرمايد: الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمنًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ* فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُواْ رِضْوَ نَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ» « » همان كسانى كه مردمِ [منافق و عوامل نفوذى دشمن‏] به آنان گفتند: لشكرى‏ انبوه از مردم [مكه‏] براى جنگ با شما گرد آمده‏اند، از آنان بترسيد. ولى [اين تهديد] بر ايمانشان افزود، و گفتند: خدا ما را بس است، و او نيكو وكيل و [نيكو كارگزارى‏] است.* پس با نعمت و بخششى از سوى خدا [از ميدان جنگ‏] بازگشتند، در حالى كه هيچ گزند و آسيبى به آنان نرسيده بود، و از خشنودى خدا پيروى كردند؛ و خدا داراى فضلى بزرگ است. اگر چه شأن نزول آيات فوق در مورد دو نفر يعنى «عبادة بن صامت» و «عبداللّه بن أبى» آمده است، ولى بدون ترديد اين دو نماينده دو ديدگاه فكرى و اجتماعى هستند. يك مكتب مى‏گويد: از بيگانه بايد بريد و به كمك‏ هاى او نبايد اعتماد كرد. ديگرى مى‏گويد: در اين دنياى پرهياهو هر ملتى تكيه گاهى مى‏خواهد و گاهى سبب مى‏شود كه تكيه گاه از ميان بيگانگان انتخاب شود و رابطه با آنان روزى ثمربخش باشد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 4 ✳️ قرآن اين انديشه خودباختگى را محكوم مى‏كند؛ زيرا تاريخ نشان مى‏دهد كه بسيارى از شكست‏ها و بدبختى‏هاى مسلمين از همين نقطه ضعف‏ها آغاز مى‏گردد. *فتح ، نمونه تابلوى روشنى از اين سست فكرى‏ هاست. مسلمانان به نيروى الهى و توان فكرى و جسمى خود، درخشان‏ترين تمدّن‏ها را در اندلس ديروز و اسپانياى كنونى پديد آوردند. امّا به جهت باورهاى غلط و نقشه‏هاى دشمنان و تكيه كردن بر بيگانه، اين نيرو را سهل و آسان به باطل فروختند. *شاهد ديگر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به قدرى تيزبين در اين موضوع بود كه در هنگامى كه سيصد نفر از يهوديان براى همكارى با مسلمانان در برابر مشركان آماده شدند، حضرت همه آنها را از نيمه راه بازگرداند و كمك آنها را نپذيرفت، در حالى كه اين عدد در جنگ مى‏توانست نقش كارسازى ايفا كند؛ ولى احتمال زياد داشت كه آنها در زمان حساسِ نبرد با دشمن همكارى كرده و باقيمانده لشكر اسلام را نابود سازند. هر چند در همان جنگ؛ لشكر مسلمانان به دست خودى‏هاى فريب خورده مال و غنيمت دنيا، به خاطر رهاكردن تنگه‏اى كه راه نفوذ دشمن را مى‏بست؛ شكست خوردند و قهرمانى چون سيدالشهداء، حمزه عموى پيامبر به شهادت رسيدند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 5 ✳️ اين برنامه، نتيجه فروختن دين به دنياست كه انسان‏هاى پاكى در اين راه قربانى مى‏شوند. امام حسين عليه السلام در مسير پر از درد به ؛ رو به اصحابش فرمود: النَّاسُ عَبِيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لِعَقٌ عَلى‏ أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعايِشُهُمْ فَإذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ. به راستى كه مردمان بنده دنيايند و دين بر سر زبان‏هاست تا زمانى كه زندگى آنها را مى‏چرخاند و چون به بوته آزمايش‏هاى سخت و بلا گذاشته شوند آن گاه دينداران كمياب مى‏شوند. امام صادق عليه السلام مى‏فرمايد: إِنَّ أَهْلَ الحَقِّ لَمْ يَزالُوا مُنْذُ كانُوا فِى شِدَّةٍ، أَمَا إِنَّ ذلِكَ إِلَى مُدَّةٍ قَلِيلَةٍ وَ عافِيَةٍ طَوِيلَةٍ. حق پرستان هميشه در سختى بوده‏اند؛ ولى بدانيد كه دوره اين سختى‏ها كوتاه است و سرانجامش آسايشى بسيار مى‏باشد. امام كاظم عليه السلام مى‏فرمايد: لَنْ تَكُونُوا مُؤمِنِينَ حَتَّى تَعُدُّوا الْبَلاءَ نِعْمَةً وَ الرَّخاءَ مُصِيبَةً وَ ذلِكَ أَنَّ الصَّبْرَ عِنْدَ البَلاءِ أَعْظَمُ مِنَ الغَفْلَةِ عِنْدَ الرَّخاءِ. شما هرگز مؤمن نباشيد مگر آن كه بلا را نعمت شماريد و آسايش و رفاه را مصيبت؛ زيرا صبر بر بلا و گرفتارى، ارزشمندتر از غفلت در هنگام آسايش و خوشى است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12822501(Web).mp3
405.8K
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🖐دستِ من و تو نیست اگر نوکرش شدیم خیلی حسین (علیه السلام) زحمت ما را کشیده است 💠 13 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ( ادامه زیارت اینجا ) 🙏التماس دعا 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِلِقَآءِ اللَّهِ حَتَّى‏ إِذَا جَآءَتْهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً قَالُواْ يَحَسْرَتَنَا عَلَى‏ مَا فَرَّطْنَا فِيهَا وَهُمْ يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ عَلَى‏ ظُهُورِهِمْ أَلَا سَآءَ مَا يَزِرُونَ‏ قطعاً كسانى كه دیدار خداوند (در قیامت) را تكذیب كردند زیانكار شدند، همین كه ساعت موعود ناگهان به سراغشان آید، در حالى كه بار سنگین گناهان خویش را بر پشتشان مى كشند، گویند: دریغا از آن كوتاهى ها كه در دنیا كرده ایم، آگاه باشید كه چه بد بارى است آنچه به دوش مى كشند. ✍️ مراد از «لقاءاللَّه»، ملاقات معنوى و شهود باطنى در قیامت است، چون در قیامت همه ى وابستگى هاى انسان به مال و مقام و بستگان قطع مى شود و با روبرو شدن با پاداش و كیفر الهى، حاكمیّت مطلقه ى الهى را درك مى كند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ يحثّ الناس على التّقوى. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن، مردم را به تقوا، تشويق و ترغيب مى كند. 👈 این خطبه نورانی در 4 بخش می آید : ✳️ بخش سوم: به فکر جهان باقی باشید *️⃣ فَتَزَوَّدُوا فِي أَيَّامِ الْفَنَاءِ لِأَيَّامِ الْبَقَاءِ، قَدْ دُلِلْتُمْ عَلَى الزَّادِ وَ أُمِرْتُمْ بِالظَّعْنِ وَ حُثِثْتُمْ عَلَى الْمَسِيرِ؛ فَإِنَّمَا أَنْتُمْ كَرَكْبٍ وُقُوفٍ لَا يَدْرُونَ مَتَى يُؤْمَرُونَ بِالسَّيْرِ؛ أَلَا فَمَا يَصْنَعُ بِالدُّنْيَا مَنْ خُلِقَ لِلْآخِرَةِ، وَ مَا يَصْنَعُ بِالْمَالِ مَنْ عَمَّا قَلِيلٍ يُسْلَبُهُ وَ تَبْقَى عَلَيْهِ تَبِعَتُهُ وَ حِسَابُهُ. عِبَادَ اللَّهِ، إِنَّهُ لَيْسَ لِمَا وَعَدَ اللَّهُ مِنَ الْخَيْرِ مَتْرَكٌ، وَ لَا فِيمَا نَهَى عَنْهُ مِنَ الشَّرِّ مَرْغَبٌ. عِبَادَ اللَّهِ، احْذَرُوا يَوْماً تُفْحَصُ فِيهِ الْأَعْمَالُ وَ يَكْثُرُ فِيهِ الزِّلْزَالُ وَ تَشِيبُ فِيهِ الْأَطْفَالُ. ✳️ دنیا *️⃣ پس در اين دنياى نابود شدنى براى زندگى جاويدان آخرت، توشه برگيريد، كه شما را به زاد و توشه راهنمايى كردند، و به كوچ كردن از دنيا فرمان دادند، و شما را براى پيمودن راه قيامت بر انگيختند. همانا شما چونان كاروانى هستيد كه در جايى به انتظار مانده و نمى دانند در چه زمانى آنان را فرمان حركت مى دهند. آگاه باشيد با دنيا چه مى كند كسى كه براى آخرت آفريده شده است و با اموال دنيا چه كار دارد آن كس كه به زودى همه اموال او را مرگ مى ربايد و تنها كيفر حسابرسى آن بر عهده انسان باقى خواهد ماند. بندگان خدا خيرى را كه خدا وعده داد رها كردنى نمى باشد، و شرّى را كه از آن نهى فرمود دوست داشتنى نيست بندگان خدا از روزى بترسيد كه اعمال و رفتار انسان وارسى مى شود، روزى كه پر از تشويش و اضطراب است و كودكان در آن روز پير مى گردند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 ناپايدارى دنيا 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" (این دعا سه بند دارد) https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
1 2 6 ✳️ ‏ها، هدايا و بخشش‏هايى گران ‏بها از سوى خداوند و فقر و تنگدستى در خزانه خداوند نگهدارى مى‏شود و به بندگان خاص مى‏رسد همچنان كه مرد خانه با آوردن خوراك يا هديه از سفر؛ خانواده خود را مى‏نوازد، خداوند نيز مؤمن را به و سختى نوازش مى‏دهد و با آنها تغذيه مى‏كند، همچنان كه مادر نوزاد خود را شير مى‏دهد؛ زيرا بلاياى خداوند آكنده از كرامت‏هاى جاودانه اوست و رنج و تلخى‏هايش، گرچه پس از مدتى، خشنودى و تقرب او را در پى دارد و بنده‏ اى نزد خداوند گرامى مى‏شود كه بلا و گرفتارى، او را افزون‏ تر يابد. حضرت على عليه السلام در خطبه به و آزمون بزرگ الهى اشاره مى‏فرمايد: وَ كُلَّما كانَتِ الْبَلْوى‏ وَ الْاخْتِبارُ أَعْظَمَ كانَتِ الْمَثُوبَةُ وَ الْجَزاءُ أَجْزَلَ أَلا تَرَوْنَ أَنَّ اللَّهَ سُبْحانَهُ اخْتَبَرَ الْاوَّلينَ مِنْ لَدُنْ آدَمَ- صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ- إِلى‏ الآخِرينَ مِنْ هذَا الْعَالَمِ، بِأَحْجارٍ لاتَضُرُّ وَ لاتَنْفَعُ وَ لاتُبْصِرُ وَ لاتَسْمَعُ فَجَعَلها بَيْتَهُ الْحَرَامَ الَّذى‏ جَعَلَهُ لِلنَّاسِ قِياماً .... هر چه آزمايش و امتحان بزرگتر، پاداش و جزايش فراوان‏تر است. آيا نمى‏بينيد خداوند پاك گذشتگان را از زمان - درود خدا بر او باد- تا آخرين انسان اين جهان به سنگهايى آزمايش نموده كه نه زيان مى‏رساند و نه سود مى‏دهد، نه مى‏بيند، و نه مى‏شنود؟! آن جا را خانه حرمت خود و جايگاه قيام مردم به عبادت قرار داد. وَلكِنَّ اللَّهَ يَخْتَبِرُ عِبادَهُ بِأَنْواعِ الشَّدائِدِ وَ يَتَعَبَّدُهُمْ بِأَنْواعِ الْمَجَاهِدِ، وَ يَبْتَلِيهِمْ بِضُرُوبِ الْمَكارِهِ، إِخْراجاً لِلتَّكَبُّرِ مِنْ قُلُوبِهِمْ، وَ إِسْكاناً لِلتَّذَلُّلِ فى‏ نُفُوسِهِمْ، وَ لِيَجْعَلْ ذلِكَ أَبْواباً فُتُحاً إِلى‏ فَضْلِهِ وَ أَسْبابًا ذُلُلًا لِعَفْوِهِ .... ولى خداوند بندگانش را به انواع سختى‏ها امتحان مى‏كند، و با كوشش‏هاى گوناگون به عبادت وامى‏دارد، و به امور ناخوشايند مى‏آزمايد، تا را از دلهايشان بيرون كند، و خوارى و را در جانشان بنشاند، تا با اين گونه آزمايش‏ها ابواب فضل و اش را به رويشان بگشايد، و اسباب خود را به راحتى به آنان عنايت فرمايد. چه باك از آزمايش با يا ثروتمندى يا فقيرى و يا هزاران بلا و عافيت، آنگاه كه بدانيم؛ خداوند فرموده است: «من با مؤمن كارى نمى‏كنم مگر كه آن كار برايش بهتر و سودمندتر است.» امام صادق عليه السلام درباره سودمندىِ دچار شدن به گرفتارى‏ ها مى‏فرمايد: از وحى ‏هاى خدا به عليه السلام اين كه: « آفريده ‏اى نيافريده ‏ام كه نزد من محبوب‏تر از بنده مؤمنم باشد، او را مبتلا مى‏سازم چون برايش بهتر است؛ به او عافيت مى‏بخشم چون برايش بهتر است، از او مى‏گيرم و محرومش مى‏سازم چون برايش بهتر است. من بهتر مى‏دانم كه چه چيز بنده مرا اصلاح مى‏كند؛ پس بايد كه بر بلاى من صبور باشد و از نعمت‏هايم سپاسگزارى نمايد و از تقدير و قضاى من خشنود باشد؛ تا او را در شمار بندگان صدّيق خود بنويسم؛ هر گاه عمل او به رضايت من باشد و فرمانبرى فرمانم كند.» ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 96 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12822501(Web).mp3
405.8K
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🖐آغوش تو پناه دل خسته‌ها ، حسین جانم… 💠 14 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ( ادامه زیارت اینجا ) 🙏التماس دعا 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوای ماندگار و شنیدنی حاج نریمان در حسینیه معلی (بسیار پر شور) ✅ فیلم کامل ( اینجا ) 🆔 @sahife2
4_5929448878955827558.mp3
25.47M
🏴 شباهت‌های عجیب و 👤 استاد ☑️ فایل تصویری اینجا 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَمَا الْحَيَوةُ الدُّنْيَآ إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الْا خِرَةُ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ‏ و زندگى دنیا جز و نیست و البتّه خانه ى ، براى پیشگان بهتر است. آیا نمى اندیشید؟ ✍️ اگر دنیا مزرعه ى آخرت قرار نگیرد، بازیچه مى شود و مردم مانند كودكانى كه سرگرم به اسباب بازى هایى چون مال و مقام و مانند آن شده اند. مثل صحنه ى نمایش كه یكى لباس شاه مى پوشد، دیگرى نقش نوكر را بازى مى كند و سوّمى وزیر مى شود، ولى ساعتى بعد كه همه ى لباسها و نقش ها كنار مى رود، مى فهمند كه همه ى عناوین، خیالى بیش نبود. خیر بودن آخرت به خاطر آن است كه هم لذّت هایش آمیخته به رنج نیست و هم زودگذر و موهوم و خیالى نیست. با توجّه به آیات دیگر قرآن، نباید این آیه را دعوت به رهبانیّت و ترك دنیا دانست. كلمه ى «» به كارى گفته مى شود كه قصد صحیحى در آن نباشد و كلمه ى «» به كارى گفته مى شود كه انسان را از كارهاى مهم و اصلى باز دارد. شباهت دنیا به لهو و لعب از جهاتى است: الف: دنیا مثل بازى، مدّتش كوتاه است. ب: دنیا مثل بازى، و خستگى دارد و آمیخته اى از تلخى و شیرینى است. ج: غافلان بى هدف، بازى را شغل خود قرار مى دهند. د: دنیاگرایى مثل بازى، انسان را از اهداف مهم باز مى دارد. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2