eitaa logo
صحیفه انقلاب
361 دنبال‌کننده
297 عکس
118 ویدیو
43 فایل
بیانات امام و امین امام را به عنوان صحیفه انقلاب و خط مشی آینده آن مرور میکنیم؛ به امید تپیدن قلب نسل جدید برای این دو ابر مرد.. ارتباط با ادمین: @entezarsajjad
مشاهده در ایتا
دانلود
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان اقتصادی و کشاورزی (بیان مشکلات اقتصادی) 🔸تاریخ: صبح ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۳
🔹و پایداری افرادی که پرسنل اداره مالیه هستند، آنها این است که خوب عمل بکنند، ناراضی درست نکنند. مردم این مردمی هستند که همه با هم دست به هم دادند و کشور را آزاد کردند، کشور را اسلامی کردند و کسانی که انحراف دارند درصدد اینند که ناراضی درست بکنند. 📌 ممکن است یک وقتی در بانک، در اداره مالیه، در جاهای دیگر افرادی خودشان را وارد بکنند برای درست کردن، نه برای نفع شخصی، برای اینکه افراد را ناراضی کنند. بتدریج یک کشوری که سر تا تهش پرسنل مالیه هست و همین طور سایر بانکدارها و اینها هستند و سایر ادارات دولتی، ممکن است که افراد که بخواهند این کشور را بازگردانند به حال سابق، کنند در بین شما و مردم را ناراضی کنند به اینکه مالیات را وقتی می‌خواهند بگیرند بیشتر از آن مقداری که باید بگیرند، بگیرند خدای نخواسته. البته نمی‌کنند اما باید هوشیار باشید. 📌مردمی که مراجعه می‌کنند باید هوشیار باشید که راضی برشان گردانید. مثل سابق نیست که توی سر مردم بزنید تا راضی بشوند. امروز کسی نمی‌تواند توی سر مردم بزند که بیا راضی بشو یا تن به رضایت بده. امروز مردم همه هوشیار هستند و زیر این بارها نمی‌روند. اما ناراضی درست می‌شود. ما باید دنبال این باشیم که این آیه شریفه را که فرموده است که فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ پیغمبر که فرمود که من ریشم سفید شد برای این، پیر شدم برای این. خود ایشان که استقامت داشت، برای اینکه «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» پهلوش است یعنی پیغمبر مامور شده است که اشخاصی هم که همراه او هستند، اشخاصی هم که ایمان به او آوردند، آنها هم استقامت کنند و آن شما هستید. 📌باید استقامت کنید و ادامه بدهید به این نبردی که کردید. نبردی که با همه کشورهای مخالف اسلام و با ابرقدرتها کردید باید ادامه بدهید؛ و ادامه به این است که هر کس در هر جا هست کار خودش را خوب انجام بدهد. کار به این نداشته باشد که دیگری خوب انجام می‌دهد یا نه، خودش کارش را خوب انجام بدهد. البته دیگری را نصیحت کند یا امر به معروف و نهی از منکر کند. اما اگر دیگری یک کار خلافی کرد، شما تکلیف ازتان ساقط نمی‌شود. اگر همه دنیا هم بر خلاف بکند شما یک نفر هم باشید، شما یک نفر باید خلاف نکنید. 📌توجه کنید که همه قشرهای ملت با هم کارهایی که به آنها محول است خوب انجام بدهند. همین معارضه با آنهایی است که می‌خواهند به این کشور تعدی کنند. و خدای تبارک و تعالی با شما همراهی خواهد کرد. وقتی که شما در خدمت اسلام باشید، در خدمت خدای تبارک و تعالی باشید، خدای تبارک و تعالی با شما همراهی می‌کند و تایید از شما می‌کند. امام خمینی (ره)؛ 25 اردیبهشت 1363 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/63/02/25/2#c @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع عشایر لرستان (مستضعفان- خیانتهای شاه- گروهکهای وابسته) 🔸تاریخ: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۹ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: مستضعفان در تاریخ- خیانتهای رژیم شاه، گروهکهای وابسته 🔸حضار: مردم و عشایر خرم‌آباد لرستان‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۲۷ تا صفحه ۳۲ امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/26/4
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع عشایر لرستان (مستضعفان- خیانتهای شاه- گروهکهای وابسته) 🔸تاریخ: ۲۶ اردیبهشت ۱
🔹تمام ادیان آسمانی از بین برخاسته است و با کمک ، بر مستکبرین حمله برده است. ، در همه طول تاریخ، به کمک برخاسته‌اند و را به جای خود نشانده‌اند. در پیغمبر اکرم از بین برخاست و با کمک ، زمان خودش را کرد یا داد. بر تمام ادیان حق دارند. به اسلام حق دارند، زیرا در طول تاریخ 1400 ساله، این جمعیت بودند که کمک کردند دین را؛ ترویج کردند از دین اسلام 🔹رژیمهای شاهنشاهی و مستکبرین وابسته به آن رژیم، همیشه راه آنها غیر راه اسلام بوده است و با مبارزه با اسلام، زندگی منحوس خود را ادامه می‌دادند. مستضعفین بودند که دنبال انبیا بودند، دنبال علما بودند، دنبال اولیا بودند. نهضت ما هم با مستضعفین پیش رفت. مستکبرین یا فرار کردند یا در منازل خود نشستند. 🔹آنهایی که امروز برای استفاده نامشروع می‌خواهند سر این سفره بنشینند کجا بودند آن روز که مستضعفین خون خود را می‌دادند؟ یا در بیغوله‌ها بودند و یا در خارج. این مستضعفین‌اند که نهضت ما را به پیش بردند؛ اینها هستند که خون خود را ریختند. جوانان دانشگاهی، جوانان مدارس قدیم، جوانان بازاری، عشایر محترم، این طبقه بودند که با قیام خود رژیم منحوس را عقب نشاندند و دست نفتخواران مفتخوار را قطع کردند. امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/26/4 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: پیام رادیو تلویزیونی به ملت ایران (مقام و منزلت حقیقی زن) 🔸تاریخ: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۹ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸مناسبت: میلاد مسعود حضرت فاطمه (س) و روز زن 🔸موضوع: مقام و منزلت حقیقی زن 🔸مخاطب: ملت مسلمان ایران 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۳۷ تا صفحه ۳۴۰ امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/26/7
1358-02-26_064k_پيام_راديو_تلويزيونى_به_ملت_ايران_(مقام_و_منزلت_حقيقى_زن).mp3
8.74M
♨️ای زنهای محترم بیدار بشوید! توجه کنید! بازی نخورید! گول این شیاطین که می‌خواهند شما را به میدان بکشند، گول اینها را نخورید؛ اینها فریبنده‌اند. اینها دنبال «فریبا» هستند؛ مثل شاه ملعون. ♨️به اسلام پناه بیاورید. اسلام برای شما سعادت ایجاد می‌کند. 💢فردا روز زن است. روز زنی است که عالم به او افتخار دارد؛ روز زنی است که دخترش در مقابل حکومتهای جبار ایستاد و آن خطبه را خواند و آن حرفها را زد که همه می‌دانید؛ زنی که در مقابل یک جباری ایستاد- که اگر مردها نفس می‌کشیدند همه را می‌کشتند- و نترسید و ایستاد و محکوم کرد حکومت را، یزید را محکوم کرد. به یزید فرمود تو قابل آدم نیستی، تو انسان نیستی. 💢 زن یک همچو مقامی باید داشته باشد. زنهای عصر ما بحمد الله شبیه به همانها هستند. ایستادند در مقابل جبار با مشت گره کرده؛ بچه‌ها در آغوششان، و به نهضت کمک کردند. @sahifeh_entezar
🍃 تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است در فاطمه زهرا سلام الله علیها- جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. 🍃او زن معمولی نیست؛ او است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است؛ بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است. پس، فردا روز زن است. 🍃 تمام هویتهای کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد- تمام- در این زن است. و فردا همچو زنی متولد می‌شود؛ 🍃زنی که تمام خاصه‌های انبیا در اوست. زنی که اگر مرد بود، نبی بود؛ زنی که اگر مرد بود، به جای رسول الله بود. پس، فردا روز زن است؛ تمام حیثیت زن و تمام شخصیت زن فردا موجود شد. معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، جلوه‌های مُلکی و ناسوتی- همه- در این موجود مجتمع است. انسانی است به تمام معنا انسان؛ زنی است به تمام معنا زن. 🍃از برای زن ابعاد مختلفه است؛ چنانچه برای مرد، و برای انسان. این صورت طبیعی نازلترین مرتبه انسان است و نازلترین مرتبه زن است و نازلترین مرتبه مرد است؛ لکن از همین مرتبه نازل، حرکت به سوی است. 🍃انسان، موجود است؛ از مرتبه طبیعت تا مرتبه غیب، تا فنا در الوهیت. برای صدیقه طاهره این مسائل، این معانی حاصل است. از مرتبه طبیعت شروع کرده است، حرکت کرده است؛ حرکت معنوی؛ با قدرت الهی، با دست غیبی، با تربیت رسول الله- صلی الله علیه و آله و سلم- مراحل را طی کرده است @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در حضور فرمانده لشکر 28 کردستان (سرّ پیروزی- پاکسازی کردستان) 🔸تاریخ: قبل از ظهر ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۹/ ۱ رجب ۱۴۰۰ «۱» 🔸مکان: تهران، شمیران، دربند 🔸موضوع: سرّ پیروزی سربازان صدر اسلام- ضرورت پاکسازی کردستان از ضد انقلاب 🔸مخاطب: صدری (فرمانده لشکر 28 کردستان) 🔸شناسه ارجاع: جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۹۴ تا صفحه ۲۹۷ امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1359 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/59/02/26/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در حضور فرمانده لشکر 28 کردستان (سرّ پیروزی- پاکسازی کردستان) 🔸تاریخ: قبل از ظهر ۲۶
🔹سرّ پیشرفتی که در صدر اسلام است این است که، سربازان اسلام با تعداد کمی که داشتند در مقابل تعداد زیادی از سربازان دشمن، که یکی ایران و یکی روم بود و بسیار هم مجهز بودند، ایستادند و پیروز شدند، زیرا سلاح معنوی داشتند. یعنی اعتقادشان بر این بود که اگر ما برویم و کشته شویم، باز هم سعادتمند هستیم، و اگر بکشیم هم ما سعادتمندیم. 🔹آن وقت دشمن فقط برای دنیا بود که آن هم با فشاری که بر آنها می‌آوردند می‌جنگیدند. ببینید در جنگ ذات سلاسل، دشمن، سربازان خود را به زنجیر بسته بود که فرار نکنند. آیا با این اعتقاد می‌شود جنگید؟ سرّ اینکه لشکر اسلام پیروز شد و آنها شکست خوردند همین بود، که آنها روحیه‌شان را به واسطه اینکه ایمان به خدا نداشتند، بکلی از دست داده بودند. آخر آنها برای چه کسی کار بکنند و برای چه منظوری خود را بکشند؟ آیا خودشان را بکشند که یک نفر، فرض کنید شاه و یا پسر شاه، آن همه بساط داشته باشد؟ برای چه این سربازها آن طور فداکاری کنند؟ 🔹 اما اینجا این طور نیست، اینجا فداکاری برای اسلام است. فداکاری برای خداست. خدا هم بر ما حق دارد. هر چه ما داریم از خداست و هر چه داریم باید در راه او بدهیم. بنا بر این، سرّ پیروزی صدر اسلام همین دو کلمه بود: ایمان به خدا و ایمان نداشتن به خدا. آنهایی که ایمان نداشتند، ضعیف بودند و اینهایی که ایمان داشتند، قوی. امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1359 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/59/02/26/1 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: پیام به شرکت کنندگان در کنگره هزاره نهج البلاغه (ابعاد شخصیت حضرت علی (ع)) 🔸تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰/ ۱۲ رجب ۱۴۰۱ 🔸مکان: تهران، جماران 🔸مناسبت: برگزاری کنگره هزاره نهج البلاغه 🔸موضوع: تبیین عظمت ابعاد بیکران شخصیت امام علی (ع) و نهج البلاغه 🔸مخاطب: شرکت کنندگان در کنگره بسم اللَّه الرحمن الرحیم 🔸شناسه ارجاع: جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۴۷ تا صفحه ۳۴۹ امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/27/2
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: پیام به شرکت کنندگان در کنگره هزاره نهج البلاغه (ابعاد شخصیت حضرت علی (ع)) 🔸تاریخ: ۲۷ اردیب
📌در کنگره هزاره نهج البلاغه از چه صحبت خواهد شد و از کی معرفی؟ دانشمندان بزرگ جهانی می‌خواهند مولا امیر المومنین را معرفی کنند و به دیگران بشناسانند یا کتاب نهج البلاغه را؟ ما با کدام مئونه و با چه سرمایه‌ای می‌خواهیم در این وادی وارد شویم؟ 📌درباره شخصیت علی بن ابی طالب، از حقیقت ناشناخته او صحبت کنیم، یا با شناخت محجوب و مهجور خود؟ اصلًا علی- علیه السلام- یک بشر ملکی و دنیایی است که ملکیان از او سخن گویند یا یک موجود ملکوتی است که ملکوتیان او را اندازه‌گیری کنند؟ 📌 اهل عرفان درباره او جز با سطح عرفانی خود و فلاسفه و الهیون جز با علوم محدوده خود با چه ابزاری می‌خواهند به معرفی او بنشینند؟ تا چه حد او را شناخته‌اند تا ما مهجوران را آگاه کنند؟ 📌 دانشمندان و اهل فضیلت و عارفان و اهل فلسفه با همه فضایل و با همه دانش ارجمندشان آنچه از آن جلوه تام حق دریافت کرده‌اند، در حجاب وجود خود و در آینه محدود نفسانیت خویش است و مولا غیر از آن است. 🔅 پس اولی‌ آن است که از این وادی بگذریم و بگوییم علی بن ابی طالب فقط بنده خدا بود، و این بزرگترین شاخصه اوست که می‌توان از آن یاد کرد، و پرورش یافته و تربیت‌شده پیامبر عظیم الشان است، و این از بزرگترین افتخارات اوست، 🔅کدام شخصیت می‌تواند ادعا کند که عبد الله‌ است و از همه عبودیتها بریده است، جز انبیای عظام و اولیای معظم که علی- علیه السلام- آن عبد وارسته از و پیوسته به دوست که و را دریده و به رسیده است، در صف مقدم است. 🔅 و کدام شخصیت است که می‌تواند ادعا کند از خردسالی تا آخر عمر رسول اکرم در دامن و پناه و تحت تربیت وحی و حامل آن بوده است جز علی بن ابی طالب که وحی و تربیت صاحب وحی در اعماق روح و جان او ریشه دوانده. پس او بحق عبد الله است و پرورش‌یافته عبد الله اعظم است. امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/27/2 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: پیام به شرکت کنندگان در کنگره هزاره نهج البلاغه (ابعاد شخصیت حضرت علی (ع)) 🔸تاریخ: ۲۷ اردیب
📌و اما کتاب نهج البلاغه که نازله روح اوست برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بستر منیّت و در حجاب خود و خودخواهی خود، معجونی است برای شفا و مرهمی است برای دردهای و و مجموعه‌ای است دارای ابعادی به اندازه یک و یک بزرگ انسانی از زمان صدور آن تا هر چه تاریخ به پیش رود و هر چه جامعه‌ها به وجود آید و دولتها و ملتها متحقق شوند و هر قدر متفکران و فیلسوفان و محققان بیایند و در آن غور کنند و غرق شوند. 📌هان، فیلسوفان و حکمت‌اندوزان، بیایند و در جملات خطبه اول این کتاب الهی به تحقیق بنشینند و افکار بلندپایه خود را به کار گیرند و با کمک اصحاب معرفت و ارباب عرفان این یک جمله کوتاه را به تفسیر بپردازند و بخواهند بحق وجدان خود را برای درک واقعی آن ارضا کنند؛ به شرط آنکه بیاناتی که در این میدان تاخت و تاز شده است آنان را فریب ندهد و خود را بدون فهم درست بازی ندهند و نگویند و بگذرند، تا میدان دید فرزند وحی را دریافته و به قصور خود و دیگران اعتراف کنند و این است آن جمله: . 📌و این جمله و نظیر آن که در کلمات اهل بیت وحی آمده است، بیان و تفسیر کلام الله است که در سوره «حدید» است و برای متفکران آخر زمان آمده است: وَ هُوَ مَعَکُمْ ایْنَما کُنْتُمْ. 📌اینک امید آن است که شما دانشمندان و متفکران متعهد که در کنگره ارجمند هزاره نهج البلاغه گرد هم آمدید، ابعاد عرفانی و فلسفی و اخلاقی و تربیتی و اجتماعی و نظامی و فرهنگی و دیگر بعدها را به مقدار میسور بیان فرمایید و این کتاب بزرگ را به جوامع بشری معرفی نموده و عرضه دارید که این متاعی است که مشتری آن انسانها و مغزهای نورانی است. 📌 صلوات و سلام بی‌پایان به رسول اعظم که چنین موجودی الهی را در پناه خود تربیت فرمود و به کمال لایق انسانیت رسانید. و سلام و درود بر مولای ما که نمونه انسان و قرآن ناطق است و تا ابد نام بزرگ او باقی است و خود الگوی انسانیت و مظهر است. و سلام و درود بر شما دانشمندان که با زحمت پر ارج و سودمند خود راه رسیدن به اهداف عالی این کتاب مقدس را باز می‌نمایید. و السلام علی عباد الصالحین. امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/27/2 (ص) (ص) @sahifeh_entezar
✍️شاید دوستان گرامی بابت تعداد بالای پست های کانال کمی گله کنند؛ اما عرض میکنم که برادران عزیز؛چاره ای نیست! 🔅وقتی سخنان روح خدا را مطالعه میکنیم به سرّ تکیه های رهبر انقلاب بیشتر پی می بریم که: «يك مرد عالم، برجسته، حكيم، فقيه، مجاهد، شجاع، خطرپذير و نافذ الكلمه به نام امام خمينى در ملت ايران ظهور كرد كه حقيقتاً ظهور اين مرد، حضور اين مرد، تربيت اين انسان بزرگ، كار خدا بود.» 📌با همراهی خود در ارتقاء اندیشه خود و ترویج مکتب روح خدا و صیانت آن از تحریف کوردلان شریک باشیم.🌸 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام اسلامی در روز عید سعید فطر (حفظ وحدت) 🔸تاریخ: صبح ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۷/ ۱ شوال ۱۴۰۸ 🔸مکان: تهران، حسینیه جماران 🔸مناسبت: عید سعید فطر 🔸موضوع: ابعاد معنوی ضیافت اللَّه 🔸حضار: خامنه‌ای، سید علی (رئیس جمهور)- موسوی، میر حسین (نخست وزیر)- هاشمی رفسنجانی، اکبر (رئیس مجلس شورای اسلامی)- موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم (رئیس دیوان عالی کشور)- مهدوی کنی- فلسفی، محمد تقی- اقشار مختلف مردم- شخصیتهای روحانی، کشوری، لشکری، خبرنگاران داخلی و خارجی‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴ تا صفحه ۴۸ امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/67/02/27/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام اسلامی در روز عید سعید فطر (حفظ وحدت) 🔸تاریخ: صبح ۲۷ اردیبهشت ۱
🍃چیزی که من می‌خواهم عرض کنم، راجع به یک فقره از این خطبه‌ای است که در ماه رمضان فرموده‌اند. یک جمله از او این است که خداوند شماها را مهمان کرده است، دعوت کرده است شما را به ضیافت، شماها در ماه مبارک مهمان خدا هستید؛ مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است. 🍃البته این ضیافت نسبت به اولیاء کُمّل الهی به آن نحوی نیست که ما تخیل کنیم، یا دست ما به او برسد. ما باید حساب کنیم ببینیم که این ضیافت چی بوده است و ما چقدر راه یافتیم به این ضیافت. در عین حالی که همه عالم تحت الهی است و هر چه هست رحمت اوست و رحمت او به هر چیز واسع است، لکن باب ، یک باب دیگر است، دعوت به ضیافت یک مسئله دیگری است. 🍃این ضیافت، همه‌اش است؛ ترک شهوات از قبیل خوردنیها، نوشیدنیها و جهات دیگری که شهوات انسان اقتضا می‌کند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این میهمانخانه و این ضیافت هم جز ترک، چیزی نیست؛ ترک هواها، ترک خودیها، ترک منیها، منیتها. اینها همه در این میهمانخانه است 🍃و ما باید حساب کنیم ببینیم که آیا وارد شدیم در این میهمانخانه یا اصلًا، وارد نشدیم، راهمان دادند به این ضیافتخانه یا نه، استفاده کردیم از این ضیافت الهی یا نه. البته حساب امثال من با کرام الکاتبین است. اما من به شما آقایان و به و خصوصاً، طبقه عرض می‌کنم که آیا در این مهمانخانه رفتید؟ استفاده کردید؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوی چشم پوشیدید؟ یا اینکه مثل من هستید؟ امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/67/02/27/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام اسلامی در روز عید سعید فطر (حفظ وحدت) 🔸تاریخ: صبح ۲۷ اردیبهشت ۱
🍃جوانها متوجه باشند که در جوانی می‌شود اصلاح کند انسان خودش را. هر مقداری انسان سنش زیادتر می‌شود، اقبالش به دنیا بیشتر می‌شود. جوانها نزدیکترند به . پیرها هر چه می‌گذرد، هر چه بر عمرشان می‌گذرد، هی اضافه می‌شود یک چیزهایی که آنها را از خدا دور می‌کند. 🍃شماها در فکر باشید که اگر از این ضیافت درست بیرون آمدید آن وقت دارید. عید مال کسی است که در این ضیافت راه یافته باشد استفاده کرده باشد از این ضیافت. همان طوری که شهوات ظاهری را باید ترک بکند، از شهوات باطنی که بالاترین سد راه است برای انسان، باید از اینها جلوگیری کند. 🍃تمام این مفاسدی که در عالم حاصل می‌شود، برای این است که در این ضیافت وارد نشده‌اند یا اگر وارد شده‌اند استفاده نکرده‌اند. خطاب به همه مردم است، همه دعوت شدید به ضیافت الله، همه مهمان خدا هستید و مهمانی به ترک است. اگر ذره‌ای هوای نفس در انسان باشد، این به مهمانی وارد نشده است یا اگر وارد شده است استفاده نکرده است. تمام این جار و جنجالهایی که در دنیا می‌بینید برای این است که استفاده از این ضیافت نکرده‌اند، در این مهمانی وارد نشده‌اند، دعوت خدا را قبول نکرده‌اند. 🍃کوشش کنید که این دعوت را لبیک بگویید، راه به شما بدهند در اینجا و اگر چنانچه راه یافتید مسائل حل است. اینکه مسائل ما حل نمی‌شود، برای اینکه در ضیافت خدا وارد نشده‌ایم. در ماه رمضان اصلًا، وارد نشده‌ایم؛ یک ترک اکل و شربی کردیم، لکن آن که باید بشود نشده است. 🍃اگر هواهای نفسانی بگذارد، انسان به حسب فطرت الهی است، فطرت، فطرت الله است، همه هم توجه دارند به او، لکن این توجه به دنیا که توجه ثانوی است و اعوجاجی است، این جلوگیری می‌کند از آن مسائلی که باید باشد. 🍁اگر می‌بینید در دنیا جنگ و جدال است و در بین شما هم- خدای نخواسته- نمونه‌اش هست، بدانید که در این ضیافت وارد نشدید، ماه رمضان را ادراک نکردید. اقبال کرده است به شما ماه رمضان: اقْبَلَ عَلیکُمْ شَهْرُ الله اما شما او را ردش کردید، پس زدید. امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/67/02/27/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام اسلامی در روز عید سعید فطر (حفظ وحدت) 🔸تاریخ: صبح ۲۷ اردیبهشت ۱
⭕️جهنم مراتبش مثل خود مراتب انسان لایتناهاست. هر روزی که بر اهل معصیت بگذرد، جهنمشان بدتر و داغتر می‌شود... و خداوند ان شاء الله، ما را هم بیدار کند، متوجه کند، متوجه کند که ما چند روزی بیشتر نیستیم، منتها من زودتر و شما هم دنبالش دیگر، بعد از صد سال‌ دیگر از این بساط خبری نیست. 📌اینها همه گذراست و از بین می‌رود، آن چیزی که باقی می‌ماند حرکات خود انسان است. آن چیزی که به انسان جهنم را می‌رساند یا بهشت را می‌رساند خود انسان است، از خارج نیست. انسان که مُرد شروع می‌شود به یک عالم دیگری که خود انسان تهیه کرده، از خارج چیزی نمی‌آید، هر چه هست از خود انسان است. کوشش کنید که ان شاء الله، اصلاح بکنید در این روز، در این وقت، در این سالها خودتان را امام خمینی (ره)؛ 27 اردیبهشت 1367 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/67/02/27/1 @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃خطاب به همه مردم است، همه دعوت شدید به ضیافت الله، همه مهمان خدا هستید و مهمانی به ترک است. اگر ذره‌ای هوای نفس در انسان باشد، این به مهمانی وارد نشده است یا اگر وارد شده است استفاده نکرده است. 🍁تمام این جار و جنجالهایی که در دنیا می‌بینید برای این است که استفاده از این ضیافت نکرده‌اند، در این مهمانی وارد نشده‌اند، دعوت خدا را قبول نکرده‌اند. @sahifeh_entezar
🔸عنوان: نامه به آقای صادق طباطبایی (مقابله با رواج فرهنگ استعماری) 🔸تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۰/ ۲۲ ربیع الاول ۱۳۹۱ «۱» 🔸مکان: نجف 🔸موضوع: ضرورت مقابله با رواج فرهنگ استعماری 🔸مخاطب: طباطبایی، سید صادق 🔸شناسه ارجاع: جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۴۵ تا صفحه ۳۴۷ امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1350 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/50/02/28/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: نامه به آقای صادق طباطبایی (مقابله با رواج فرهنگ استعماری) 🔸تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۰/ ۲۲ ربی
🔹آنچه می‌توان گفت است، رواج روزافزون فرهنگ اجنبی استعماری است که در سالهای بسی طولانی جوانان ما را با افکار مسموم پرورش داده و عمال داخلی استعمار بر آن دامن‌زده‌اند و از یک فرهنگ فاسد استعماری جز کارمند و کارفرمای استعمارزده حاصل نمی‌شود. 🔹 باید کوشش کنید مفاسد فرهنگ حاضر را بررسی کرده و به اطلاع ملتها برسانید و با خواست خداوند متعال آن را عقب زده، به جای آن فرهنگ اسلامی- انسانی را جایگزین کنید تا نسلهای آینده با روش آنکه انسان‌سازی و عدل‌پروری است، تربیت شوند. 🔹باید کوشش کنید تا طرز حکومت اسلام و رفتار حکام اسلامی را با ملتهای مسلمان به اطلاع دنیا برسانید تا زمینه فراهم شود که حکومت عدل و انصاف به جای این حکومتهای استعمارزده که اساس آن بر ظلم و چپاولی است، برقرار شود. 🔹 اگر قشرهای جوان از هر طبقه که هستند ماهیت حکومت اسلام را که با کمال تاسف جز چند سالی در زمان پیغمبر اسلام- صلی الله علیه و آله- و در حکومت بسیار کوتاه امیر المومنین- علیه السلام- جریان نداشت، بفهمند، اساس حکومتهای ظالمانه استعماری و مکتبهای منحرف کمونیستی و غیره، خود به خود برچیده می‌شود. این کاخهای مجلل آسمانخراش و آن کامجوییهای رویایی سلاطین جور و حکومتهای باطل که با دسترنج ملتها فراهم شده است، مردم را به سوی حزبهای منحرف می‌کشاند. 🔹 اگر حکومت اسلام که رئیسش با رعیت یکسان و دار الحکومه‌اش مسجد روی خاکهای گرم و سلطانش با کفش و جامه کهنه حکومت می‌کند و ملت در پناه آن با آرامش و در سایه عدل زندگانی می‌کند، روی کار آید، اساس انحرافات چپ و راستی بر باد می‌رود. امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1350 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/50/02/28/1 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع گروهی از عشایر جوانرود و اورامانات (وحدت کلمه) 🔸تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۱ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: لزوم اخوت و برادری میان ملت و مقابله با گروهکها 🔸حضار: گروهی از عشایر جوانرود و اورامانات‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۴۴ تا صفحه ۳۵۰ امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/28/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع گروهی از عشایر جوانرود و اورامانات (وحدت کلمه) 🔸تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۱
🔹دو مطلب را در نظر بگیرید: 📌 یکی کلمه که همه با هم باشید. 📌و یکی «برای خدا بودن» که قیام‌مان و نهضتمان برای خدا باشد. 🔹 خدای تبارک و تعالی دستور داده است به رسول اکرم- صلی الله علیه و آله و سلم- که بگو به امت ما که من یک موعظه دارم، فقط یک دانه موعظه؛ و آن این است که برای خدا قیام کنید، قیام کنید برای خدا: اَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ اَن تَقُومُوا للَّهِ 🔹 اگر چنانچه یک نفر هستید و می‌خواهید برای خدا قیام کنید، قیام کنید. برای خدا باشد، اگر اجتماعی هم هست قیامتان برای خدا باشد. این موعظه‌ای است که خدای تبارک و تعالی به وسیله وحی برای ملت ما فرستاده و فرموده همین یک موعظه را من دارم. توی این موعظه همه چیز هست. اگر ملت قیام بکند و قیام برای خدا باشد، این ملت پیروز است. الآن ما باید به این دستور الهی رفتار کنیم. 🔹این نهضتی که تا اینجا رساندید و- بحمد الله- قیام را کردید، و تا حالا هم آن طوری که من می‌فهمم «للَّه» بود، یعنی همه‌مان اسلام را خواستیم، این مطلب را ما باید نگهش داریم. یعنی این یک مساله‌ای است الهی- مکلفیم ما- مایی که مسلمان هستیم، تابع دستورات خدا هستیم، مکلفیم که این نهضت را که برای خدا بود، حفظش کنیم. امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/28/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع گروهی از عشایر جوانرود و اورامانات (وحدت کلمه) 🔸تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۲۱
🔹ما باید همه با هم توجه به این بکنیم که همان طوری که اسلام فرموده است: وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لَا تَفَرَّقُوا همه با هم دست به هم بدهید و اعتصام به حبل خدا بکنید و برای خدا اجتماع کنید، و تفرقه نباشد در کار؛ از تفرقه بترسید؛ همه‌مان. 🔹این مسئله واضحی‌ است که امروز آنچه ما را پیش برد این وحدت کلمه بود، تفرقه این وحدت کلمه را از بین می‌برد، وقتی که از بین برد آن رمزی که رمز پیروزی ما بود از دستمان گرفته می‌شود؛ گرفته شد شکست می‌خوریم. 🔹 اگر خدای نخواسته ما در این نهضت شکست بخوریم، دیگر ایران به حال استقلال برنخواهد گشت؛ دیگر ایران به حال آزادی برنخواهد گشت؛ برای اینکه یک نمونه بود این نهضت. یعنی شاید در طول تاریخ یک همچو نهضتی تحقق نداشته است؛ این یک امر نمونه‌ای بود؛ و یک چیزی نیست که بشود تکرار بشود؛ دوباره از سر گیرد؛ کسی بتواند یک همچو نهضتی را ایجاد بکند، باید آن وقت ما تن در بدهیم به اسارت تا آخر، نسلهای بعد هم همین طور تا آخر. 🔹بنا بر این، عقل و دین و وجدان انسان اقتضا می‌کند همان طور که اسلام فرموده است که همه برادرید: إِنَّمَا المومِنونَ إِخوَهٌ برادرند همه، همان طور که اسلام دستور داده که شماها برادرید با هم، باید به برادری رفتار کنید. یعنی اگر دو تا برادر را یک کسی به آنها حمله بکند، دوتایی با هم آن را دفع و نابود می‌کنند. الآن ما مورد حمله این قشر ضعیفی که از اینها مانده است هستیم. 🔹حمله‌شان یک حمله سیاسی است که بریزند نگذارند ما مجتمع باشیم؛ همه‌مان را متفرق از هم بکنند. ماها باید بیدار بشویم، همه با هم دست برادری بدهید، و برای خاطر قرآن، برای خاطر حفظ احکام خدا، برای خاطر خدا دست از اختلافات و حرفهایی که اینها منتشر می‌کنند، بردارید. همه با هم برادروار این اقشار را هم بیرون بریزیم. همه با هم در یک محیط انسانی- اسلامی آرام زندگی بکنیم. امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/28/1 @sahifeh_entezar