eitaa logo
صالحین دامغان
314 دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
3هزار ویدیو
630 فایل
ارتباط با ادمین @a_mohammadi61
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجاهد فی سبیل الله
احاديث عن الامام المهدي(عجله الله تعالي فرجه الشريف) مَنْ کانَتْ لَهُ إلَي اللّهِ حاجَةٌ فَلْ يغْتَسِلْ لَيلَةَ الْجُمُعَةِ بَعْدَ نِصْفِ اللَّيلِ وَ يأْتِ مُصَلاّهُ. ای شیعه ما هر که خواسته‌اي و حاجتي از پيشگاه خداوند متعال دارد بعد از نيمه شب جمعه غسل کند و جهت مناجات و راز و نياز با خداوند، در جايگاه نمازش قرار گيرد. مستدرک الوسائل/ ج2/ ص517/ ج2606
فرهنگ الفبایی مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج) مشخصات کتاب سرشناسه: تونه‌ای، مجتبی، ۱۳۴۹ عنوان و نام پدیدآور: موعود نامه: فرهنگ الفبایی مهدویت پیرامون حضرت مهدی (عج)، غیبت، انتظار، ظهور و … / مجتبی تونه‌ای. مشخصات نشر: قم: مشهور، ۱۳۸۳. مشخصات ظاهری: ۸۰۰ ص. شابک: ۴۵۰۰۰ ریال؛ ۸۵۰۰۰ ریال: چاپ هفتم: 964-8350-53-1؛ ۸۵۰۰۰ ریال (چاپ دهم) ؛ ۸۵۰۰۰ ریال (چاپ دوازدهم) ؛ ۸۵۰۰۰ ریال (چاپ سیزدهم) یادداشت: چاپ هفتم، دهم ٬ دوازدهم و سیزدهم: ۱۳۸۸. یادداشت: کتابنامه: ص. [۷۹۱] - ۷۹۷. موضوع: محمد بن حسن (عج)، امام دوازدهم، ۲۵۵ق موضوع: مهدویت- دایره‌المعارف‌ها رده بندی کنگره: BP۵۱/۳۵/ت۹م۸ ۱۳۸۳ رده بندی دیویی: ۲۹۷/۴۶۲۰۳ شماره کتابشناسی ملی: ۱۰۴۴۳۵۱ حرف «آ» آخر الزمان آخر الزمان روزگاری بر دنیا سپری شده که دیباچه زندگی دنیایی به شمار می‌آید و زمانی نیز خواهد گذشت که پایان این کتاب خواهد بود. برگه‌های پایانی کتاب زندگی انسان در زمین «آخِرُ الزّمان» خوانده می‌شود. «آخِرُ الزّمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم می‌خورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اصطلاح معمولاً به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته می‌شود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد؛ ادیان بزرگ در باره آن پیشگویی هایی کرده‌اند؛ برای مثال در «انجیل» آمده است: «… و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور و متکبّر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی‌دین و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی‌پرهیز و بی‌حلم و با خوبان بی‌اعتنا و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح می‌دهند.» (کتاب مقدس، ترجمه فاضل خان همدانی، نامه دوم پولس حواری به تیموتیوس، باب سوم.) قرآن مجید در آیات فراوان به دوران «آخِرُ الزّمان» اشاره کرده (ر.ک: سوره واقعه (59)، آیات 40 و 14 و 49؛ حجر (15)، آیه 24؛ اعراف (128).) و در معارف ارزشمند اسلامی، این اصطلاح در دو معنای کلی به کار رفته است: 1. مدت زمانی طولانی که با ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله آغاز و با شروع رستاخیز بزرگ پایان می‌یابد. از این رو آن پیامبر الهی را پیامبر آخِرُ الزّمان نیز نامیده‌اند. (شیخ صدوق، کمال‌الدین، ج 1، ص 190؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 40، ص 177؛ ج 2، ص 87؛ همچنین ر.ک: تفسیر قرطبی، ج 4، ص 306؛ تفسیر طبری، ج 1، ص 557.) 2. مدت زمانی که با ولادت واپسین جانشین پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله حضرت مهدی علیه السلام مقارن شده و زمان غیبت و ظهور را در بر گرفته، با شروع قیامت به انجام می‌رسد. روایات معصومین علیهم السلام نشان می‌دهد: یکم. با سپری شدن این دوران، بساط زندگی دنیوی برچیده و مرحله‌ای جدید در نظام آفرینش آغاز می‌شود. دوم. آخِرُ الزّمان خود به دو مرحله کاملاً متفاوت تقسیم می‌شود: دوران نخست که در آن انسان به مراحل پایانی انحطاط اخلاقی می‌رسد. فساد اخلاقی و ستم همه جوامع بشری را فرا می‌گیرد و واپسین امیدهای بشری به ناامیدی می‌گراید. دوران بعد، عصر تحقّق وعده‌های الهی به پیامبران و اولیای خدا است وبا قیام مصلح جهانی آغاز می‌شود. کلیات عقاید مربوط به «آخِرُ الزّمان» تقریباً از سوی همه فرقه‌های بزرگ اسلامی پذیرفته شده است؛ ولی در خصوص وابستگی این تحولات به ظهور مهدی موعود علیه السلام و نیز هویت او اختلاف نظر وجود دارد. شیعیان دوازده امامی، حضرت مهدی علیه السلام و حکومت جهانی او را حسن ختام حیات بشر در کره زمین و او را همان موعود امت‌ها می‌دانند. در نظر آنان، با ظهور حضرت مهدی علیه السلام، برخی از ائمه و نیکان و صالحان و نیز بدان و تبهکاران تحت عنوان «رجعت» به دنیا باز می‌گردند و زندگی دنیایی پایان می‌یابد. با گلگشتی در کلمات نورانی معصومان علیهم السلام، می‌توان واژه‌هایی را که بیانگر پیوند مهدویّت و آخِرُ الزّمان است، یافت. این واژه‌ها عبارت است از: 1. «آخِرُ الزَّمان» (پایان زمان) پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمود: «اَلا اُبَشِّرُکَ اَلا اُخْبِرُکَ یا عَلِیُّ فَقال: بَلی یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ کانَ جَبْرَئیلُ عِندی آنِفاً وَ اَخْبَرَنی اَنَّ القائِمَ الَّذِی یَخْرُجُ فِی آخِرِ الزَّمانِ فَیَمْلَأُ الاَرْضَ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوراً مِنْ ذُرّیَّتِکَ مِنْ وُلْدِ الحُسَیْنِ.» (ابن ابی زینب نعمانی، الغیبة، ص 357.) «آیا تو را بشارت ندهم؟ آیا تو را خبر ندهم؟ عرض کرد: بله، یا رسول اللّه! آن حضرت فرمود: هم اینک جبرئیل نزد من بود و مرا خبر داد قائمی که در آخِرُ الزّمان ظهور می‌کند و زمین را پر از عدل و داد می‌سازد - همان گونه که از ظلم و جور آکنده شده - از نسل تو و از فرزندان حسین علیه السلام است.» 2. (لا تَذهَبُ الدُّنیا» (دنیا به پایان نمی‌رسد) این تعبیر بیانگر حتم
ی بودن تحقّق حوادثی است که پس از آن ذکر می‌شود. عبداللّه بن مسعود می‌گوید: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: «لا تَذهَبُ الدُّنیا حَتّی یَلِیَ اُمَّتِی رَجُلٌ مِنْ اهل بیتی یُقالُ لَهُ المَهْدِیُّ.» (شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص 182، ح 141 و ر.ک: سنن ترمذی، ج 4، ص 505؛ مسند احمد، ج 1، ص 377؛ تاریخ بغداد، ج 4، ص 388.) (دنیا به پایان نمی‌رسد؛ مگر اینکه امت مرا مردی رهبری کند که از اهل بیت من است و به او مهدی گفته می‌شود.» و روشن است دنیا به پایان نمی‌رسد مگر اینکه بخش پایانی‌اش (آخِرُ الزّمان) را پشت سر گذارد. 3. (لا تَقُومُ السّاعَة» (قیامت برپا نمی‌شود) پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: «لا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّی یَقُومَ قائِمٌ لِلحَقِّ مِنَّا وَ ذلِکَ حِینَ یَأذَنُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ وَ مَنْ تَبِعَهُ نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُ هَلَکَ …» (شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج‌2، ص‌59؛ ر.ک: کشف الغمة، ج 2، ص 459.) (قیامت بر پا نمی‌شود تا اینکه قیام کننده‌ای به حق از خاندان ما قیام کند و این هنگامی است که خداوند به او اجازه فرماید و هر کس از او پیروی کند، نجات می‌یابد و هر کس از او سرپیچد، هلاک خواهد شد.» 4. (لا تَنقَضِی الاَیَّامُ» (روزها منقضی نگردد) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «وَلا تَنْقَضِی الاَیَّامُ حَتّی یَمْلِکُ رَجُلٌ مِنْ اهل بیتی یُواطِی‌ءُ اِسمُهُ اِسْمی.» (طبری، آملی، بشارة المصطفی لشیعة المرتضی، ص 258.) (روزها منقضی نگردد تا اینکه مردی از اهل بیت من بر زمین حکومت کند که همنام من است.» 5. (لَوْ لَمْ یَبقَ مِنَ الدُّنیا اِلاّ یَومٌ واحِدٌ» (اگر از دنیا بیش از یک روز باقی نماند) امیرمؤمنان علیه السلام بر بالای منبر در شهر کوفه چنین فرمود: «لَو لَمْ یَبْقَ مِنَ الدُّنیا اِلاَّ یَوْمٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللّهُ ذلک الیَومَ حَتی یَبْعَثَ اللّهُ رَجُلاً مِنّی.» (کتاب الغیبة، ص 46. ر.ک: شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج 1، ص 317، ح 4؛ ابن شهرآشوب، المناقب، ج 2، ص 227.) (اگر از دنیا بیش از یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را چنان طولانی خواهد کرد تا اینکه مردی از خاندانم بر انگیخته شود.» 6. (عِندَ اِنقِطاعٍ مِنَ الزَّمانِ» (در بخش پایانی زمان) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «یکُونُ عِنْدَ اِنقِطَاعٍ مِنَ الزَّمانِ وَ ظُهُورِ الفِتَنِ رَجُلٌ یُقالُ لَهُ المهدی عَطاؤهُ هَنیِئاً.» (اربلی، کشف الغمة، ج 3، ص 260؛ ر.ک: بحارالانوار، ج 51، ص 82.) (هنگام پایان زمان و آشکار شدن فتنه‌ها، مردی هست که به او مهدی گفته می‌شود و بخشش بسیار دارد.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨الله اکبر۴ ✨اشهدان لا اله الّا الله۲ ✨اشهدان محمداً رسول الله۲ ✨اشهدان علیاً ولی الله۲ ✨حی علی الصلاة۲ ✨حی علی الفلاح۲ ✨حی علی خیر العمل۲ ✨الله اکبر۲ ✨لا اله الّا الله۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 🌟 این کلام ابو علی سینا را باید با طلا نوشت: "هر چیزی کمش دارو است متوسطش غذا است و زیادش سم است حتی محبت کردن" سه واقعیت محض: ۱- هیچ وقت با کسی بیشتر از جنبه اش شوخی نکن... حرمتها "شکسته" میشود. ۲- هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش خوبی نکن... تبدیل به "وظیفه" میشود. ۳ - هیچ وقت به کسی بیشتر از جنبه اش عشق نورز... "بی ارزش" میشی... از ذهن تا دهن فقط یک نقطه فاصله است... پس تا ذهنت را باز نکردی ، دهانت را باز نکن. _________________________
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعتراض شدید رهبر انقلاب خطاب به مسئولان 💢افشاى سياست استحمارى معاويه 💠اى معاويه گروهى بسيار از مردم را به هلاكت كشاندى، و با گمراهى خود فريبشان دادى، و در موج سركش درياى جهالت خود غرقشان كردى، كه تاريكى ‏ها آنان را فرا گرفت، و در امواج انواع شبهات غوطه‏ ور گرديدند، كه از راه حق به بيراهه افتادند، و به دوران جاهليت گذشتگانشان روى آوردند، و به ويژگى‏ هاى جاهلى خاندانشان نازيدند، جز اندكى از آگاهان كه مسير خود را تغيير دادند، و پس از آن كه تو را شناختند از تو جدا شدند، و از يارى كردن تو به سوى خدا گريختند، زيرا تو آنان را به كار دشوارى وا داشتى، و از راه راست منحرفشان ساختى. اى معاويه در كارهاى خود از خدا بترس، و اختيارت را از كف شيطان در آور، كه دنيا از تو بريده و آخرت به تو نزديك شده است. 📚 ۳۲
💥وقتی شاکر باشی 🌸غیر ممکن است که منفی ببافی... وقتی قدردان باشی، 🌷غیر ممکن است خرده بگیری... وقتی سپاسگذار باشی، 🌹امکان ندارد دچارِ احساسِ اندوه شوی... 💐خبر خوش این است که اگر فعلاً در زندگی‌ات وضعیتی منفی داری،با شکرگزاری،مدت زمانِ زیادی طول نمیکشد که 🌺اوضاع دگرگون شود این را بدان با حس قدردانی، 🌼وضعیت های منفی،در یک چشم به هم زدن، همانند یک افسون،محو میشوند... 🌻هميشه مثبت باش و شكرگذار افكار ما قوي تر از اون چيزيه ك فكرشو ميكني👊✌️ .
🔹انسان دارای دو بخش مادی و غیرمادی است که جسم او به عالم مادیات تعلق دارد و روح یا نفس او از سنخ عالم مجردات می‌باشد. 🔹حیات حقیقی انسان هم همین حیات روحی و قلبی او می‌باشد که جز در رابطه با خدا و در سایه‌ی ذکر مفهوم پیدا نمی‌کند، به طوری‌که بی‌توجهی به این مهم، قلب، زندگی خود را از دست می‌دهد و روح انسان می‌میرد.
💥دانشجویان انگلیسی و تجاوز جنسی 🔅به گزارش روزنامه گاردین، نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که بیش از نیمی از دانشجویانی که در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل می‌کنند، اعلام کرده‌اند که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. 👈این خبر شاید در نگاه اولیه برای جامعه غربی چندان مهم جلوه نکند، اما بازگو کننده شکست این اندیشه است که هر اندازه آزادی بین زن و مرد بیشتر باشد، حرص و طمع انسان کمتر می‌شود. واقعیت این است که آزادی به مفهوم غربی آن نه تنها انسان را سیرآب نمی‌کند، بلکه بیشتر تشنه می‌کند.