eitaa logo
پِیک هشتم
1.5هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
318 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
برای جستجو در اینترنت ملی بجای گوگل ازین موارد میتونین استفاده کنین https://yooz.ir/ http://parsijoo.ir/
ارسال شده از سروش+: ⭕مهارت تاثیر گذاری تحسین تواناییها، اظهار علاقه 🔻یکی از روشهای برقراری ارتباط صمیمانه، تحسین تواناییهای فرد است. به مخاطب خود توجه کنید و تک تک صفات خوبش را زیر ذره بین ببرید و با دقت نگاه کنید. تحسین تواناییهای دیگران احساس خوبی در دیگران نسبت به شما ایجاد می کند. اظهار علاقه کنید. بر اساس کیفیتهای حسی افراد، اظهار علاقه شما متفاوت باشد. دست افراد لمسی را بفشارید، برای افراد بصری کادو بخرید، آنها را به مسافرت و گردش و تماشای موزه و باغ و فیلم و ... ببرید و به افراد سمعی با گفتار خود ابراز علاقه کنید : دخترم- پسرم- دوست خوبم- جانم و ... تا هنگامی که اهل انتقاد کردن، عیب جویی و سرزنش کردن هستید احتمال صمیمی شدن نفوذ کردن و تاثیر گذاری خود را به صفر می رسانید. شما که مدام از همکار خود خرده می گیرید انتظار صمیمیت و عشق و علاقه متقابل را نداشته باشید. باید جنبه سازنده داشته باشد انتقاد سازنده انتقادی است که : همیشه به دنبال تحسین نکات مثبت و ذکر ویژگیهای خوب باشد. از هر توهین و بی احترامی و لحن تند کاملا به دور باشد. جنبه راهنمایی و اصلاح کنندگی داشته باشد. به صورت قوانین عمومی بگویید که شما و دیگران را هم فرا بگیرید. حتی الامکان به صورت غیر مستقیم بگویید. راه حل و پیشنهادی هم داده شود. اینطور شروع شود: بهتر نیست که ... فکر نمیکنی که اینطور بهتر باشد.... نظرت چیست که از این به بعد ...و... حالت مشورت و نظرخواهی به انتقاد خود بدهید و در نهایت بیشتر در رفع معایب خود بکوشید تا دیگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ : خودش باید با کیفیت و اثرگذار باشد؛ پس برای رشد و تعالی معنوی و تربیتی و بصیرتی خودش، برنامه‌ریزی و همّت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕ : خودش باید با کیفیت و اثرگذار باشد؛ پس برای رشد و تعالی معنوی و تربیتی و بصیرتی خودش، برنامه‌ریزی و همّت کند.
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕چند برای یک مسئول تشکل(گروه): 📌 با باشد : یک وظیفه ی رهبر تشکل(یا مربی) ، این است که علاوه بر بودن در مسایل اخلاقی ، در وجود خود ، یک خود وجودی بیدار ایجاد کند تا نسبت به خود و رسیدگی نسبت به خود، در طول مدت مدیریت تشکل یا گروه ، به خود هشدار دهد. خلاصه تر می توان گفت که ، بایستی رفتار عملی خود را رسیدگی کند تا مبادا دچار گردد. 📌 خود را نسبت به سطح اعضا تشکل یا گروه مسئول بداند. نباید اعضا گروه از نظر سطح و به حال خود رها شوند. 📌 نسبت به نوع رابطه خود با اعضا یا رابطه بین اعضا بی تفاوت نباشد. همیشه تنظیم کننده سیاست ها و جنس رابطه ها در مجموعه خود باشد و برای داشتن یک مجموعه در تشکل و مجموعه ، تمام تلاش خود را انجام دهد. 📌 را تعطیل یا کمرنگ کند: از جمله آفت های موجود در گروه ها و تشکل های مذهبی ، انجام امور با ابزار رفاقت است . البته این ابزار شاید در ابتدای راه پاسخگو و حلال مشکلات باشد اما با ایجاد ساختار و ضوابط اجرایی در مجموعه ، بایستی کمرنگ تر شود . رهبر گروه در صورت تکیه بر این ابزار بایستی منتظر های آن باشد ، از جمله بی انگیزه شده سایر اعضا ، ایجاد ساختاری در مجموعه ، فراموش شدن اهداف تشکل ، شخص محور شدن مجموعه ، طرفداری و و... لذا اگر به ناچار یک رهبر گروه در آغاز راه از این ابزار استفاده می کند ، بایستی به تدریج با تعریف و ، از این ابزار کمتر استفاده نماید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕خود فراموشی؛آفت مربی گری یک استاد دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و ۱۷.۵ گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم ۱۵ گرفت. برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که خودم نوشته بودم تصحیح کردم. آری، اغلب ما نسبت به دیگران سخت‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبي كه فكر مي‌كنيم، نیستیم. از بزرگترین یا نه به جرات بگویم بزرگترین آفت معلمی و گری خود فراموشی است. ما با قواعد و روش هایی متربی را می سنجیم که خود مربی در آن نمره نمی آورد❗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا