eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه ها کجا کنند⁉️ بازی کودکان؛مهم وضروری هفته ملی مبارک 👦🏻👧🏻 @salehintehran
💾 «1» 🌍 (ره) 🌹 اعوذ بالله من الشیطان الرّجیم؛ بسم الله الرّحمن الرّحیم؛ و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد وآله الطّیّبین الطّاهرین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین.🌹 📚 روی عن علی(علیهالسلام) قال: «مَنْ تَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّاهُ إِلَى الْفَلَاحِ الدَّائِمِ»[1] ♻️ مروری بر مباحث گذشته 🔸 بحث ما در گذشته راجع به و محیطهایی بود که انسان در آنها ساخته میشود . به معنای روش رفتاری و گفتاری دادن به غیر است . انسان در چهار محیط خانوادگی ، آموزشی ، شغلی و رفاقتی ساخته میشود که همه اینها را بحث کردم و عرض کردم که فضای پنجمی حاکم بر این چهار محیط است ؛ چه بسا که انسان در آن چهار محیط ساخته شود و این فضای پنجم نقش تخریبی بر او داشته باشد و بر عکس هم همینطور است . نسبت به فضای پنجم هم اشارهای کردم که در جامعه دو گروه فضاساز هستند و نسبت به این فضاسازان بحثی مطرح است که من فعلاً وارد آن نمیشوم ، اگر چه قبلاً به مناسبت ، به آن اشاره کردهام . 🔸 امّا آنچه که در بحث تربیت مورد نظر من است و در گذشته هم آن را تذکر دادم ، این مسأله است که روش گرفتن از غیر ، متوقّف بر قصد روش دهنده نیست ؛ یعنی اگر من بخواهم چه از نظر گفتاری و چه از نظر رفتاری از دیگری روش بگیرم ، متوقّف بر این نیست که او قصد کند و بخواهد به من روش دهد . چه او قصد کند و چه قصد نکند ، من آن روش را میگیرم . قصد روش دهنده در روش گرفتن مدخلیت ندارد ، یعنی اینطور نیست که اگر او قصد کند ، روش گیرنده میتواند روش بگیرد و اگر او قصد نکند ، دیگری نمیتواند از او روش بگیرد . این مطلب دقیقی است که قبلاً هم به آن اشاره کردهام . 📊 [1] . بحارالأنوار، ج89، ص214 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran 🕹 ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹۷ 💠 امسال که مشکلاتمان بیشتر شده، بیشتر می‌رویم تا نشان دهیم به‌خاطر پول، از حسین(علیه السلام) نمی‌گذریم! 🔴 همه می‌دانند که ما برای سفر خارجی، مشکلات مالی داریم و امسال مشکلاتمان سه‌برابر شده است؛ پس امسال سه‌برابر، دمِ مرزها خواهیم رفت تا نشان دهیم به‌خاطر پول، از حسین(علیه السلام) نمی‌گذریم! مرزها و مرزبانان، آمادۀ پذیرایی از ملت باشند! 🔴 در برخی شهرها مردم وسایل نقلیه‌ای آماده کرده‌اند؛ دور هم جمع شده‌اند و گفته‌اند: «از شهر خودمان تا مرز، زائران اربعین را مجانی می‌بریم!» این کار یکی‌یکی در شهرها دارد شروع می‌شود. 🔴 در عراق هم مردم دارند پول جمع می‌کنند به کامیون‌دارها و اتوبوس‌دارها بدهند تا زائران را از لبِ مرز، مجانی به نجف اشرف ببرند. چه شور و عشقی! امسال اربعین چه حالی می‌دهد! 🔴 مردم امسال غوغا خواهند کرد؛ فقط دولتمردان مانع نشوند! وای بر دولتی‌هایی که سرِ راهِ زائران بایستند و- به بهانه‌های مختلف- از زائران، پولِ اضافه بگیرند! کائنات روزگارشان را سیاه خواهد کرد! 🔴 خبر دارم که هنوز در لبِ مرزها، به محموله‌های برنج و روغن-که موکب‌ها لازم دارند- اجازۀ عبور نداده‌اند! نمی‌دانم دلیلش چیست؟! امام‌حسین(علیه السلام) منّت هیچ کسی را نمی‌کشد، امام‌حسین زائران خودش را رها نمی‌کند! ۹۷ "علیرضا پناهیان" 🕌 @salehintehran
☘ آیت الله بهجت (ره) : 🌸 مادّیات ، دنیا و وسایل راحتی ، راحتی نمی آورند بلکه «ألا بذڪر الله تطمئن القلوب» تنها با یاد خدا دلها آرام می گیرند . @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آماده هستی برای اربعین؟ 🔹برای زیارت قطعی خود حضرت آماده‌ای؟! #اربعین #تصویری @salehintehran
🔰سوال و جواب غافلگیرکنندۀ امام صادق(ع)! 🔸امام صادق(ع) از یکی از یارانش پرسید: چندبار حج رفته‌ای؟ گفت: نوزده حج. امام فرمود: آن را به بیست حج برسان تا ثواب یکبار زیارت حسین(ع) برایت نوشته شود. 🔻 کامل الزیارت ، ص۱۶۲ @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 دلمان قرص می‌شود وقتی زیر پرچم تو می‌آییم و دنیا برایمان بهشت می شود وقتی نام تو را می‌بریم یک حسین و این همه معجزه! خدا تو را از ما نگیرد ... 🕌 @salehintehran
1_30118875.mp3
2.09M
🎵الا یا اهل العالم .. 🔻بیایید اباعبدالله الحسین(ع) را جهانی کنیم! @salehintehran
نمودار بحث خودسازی برای خودشناسی @salehintehran
🔶خودشناسی برای خودسازی3️⃣ 🔷مراتب نفس انسان مراتب نفس انسان غیر متناهی است لکن جهت طرح موضوع در مباحث تربیتی معمولا علما چهار مرتبه اساسی را موشکافی می نمایند که عمده اصول تربیتی در این چهار مرتبه موضوعیت پیدا می کند . 📍۱) مرتبه جمادی: فصل مشترک انسان با جمادات می باشد که مراتب مادون تربیت در این مرتبه است که رفتارهای ظاهریِ ما بروز و ظهور دارد 📍۲) مرتبه نباتی: فصل مشترک انسان و نبات است و از مراتب مادون تربیت است شاخصه آن دو چیز است : 1 - رشد ونمو 2 - تولید مثل 📍۳) مرتبه حیوانی : فصل مشترک انسان و حیوان است و شاخصه آن حرکت با اراده داشتن است (( تحت تاثیر قوای ادراکی(خیال و وهم) و قوای تحریکی (غضب و شهوت) )) 📍۴) مرتبه انسانی : فصل مختص انسان است و مراتب عالی تربیت را در برمی گیرد شاخصه آن ادراک کلیات است و حکومت عقل (( تحت تأثیرِ عقلِ نظری : هدایتگر خیال و وهم)و عقلِ عملی : هدایتگر غضب و شهوت )) 📍نکته : این مراتب در طول هم هستند یعنی مثلا آثاری که از حیوان مشاهده می شود از آثار گیاه قویتر و بیشتر است. شاید برای کسی این سوال باقی باشد که دانستن این مراتب با تربیت چه رابطه ای دارد ، همانطور که اشاره شد تا ما مراتب و ابعاد وجودی مخاطبِ تربیت ، یعنی انسان را نشناسیم هیچ راهی برای تربیت استعدادهای نهفته در این مراتب نداریم . مثل اینکه یک بذرِ گیاه را بگذاریم روی یک سطح و بدون اینکه معرفت به ویژگی های گیاه و نیازهای آن داشته باشیم منتظر رشد وشکوفایی اش باشیم . لذا باید ابتدا بذر را بشناسیم و بدانیم استعداد تبدیل شدن به چه گیاهی را داراست و بعد از آن بدانیم که درچه شرایطی به شکوفایی می رسد و سپس برای رشد استعدادهایش اقدام عملی مناسب نماییم . @salehintehran
🔻توصیه هایی ضروری برای پیاده روی اربعین 🕌 @salehintehran
💥اطلاعیه مهم 📍نرم افزار آندروید شجره طیبه صالحین تهران بزرگ منتشر شد. ✅لینک دانلود از بازار آندروید: http://cafebazaar.ir/app/?id=app.salehin.tehran&ref=share @salehintehran
⛔تکروی ممنوع5⃣ 🌟ارکان کار تشکیلاتی : الف : رهبر ب : هدف ج : افراد د: نظامات و ساختارها 📍الف : رهبر مهمترین نکته در رهبری ، جهت دادن و اعمال نفوذ بر اعضاست ؛ چیزی که می توان از آن به حکومت بر قلب ها یاد کرد. رهبر شاکله یک تشکیلات است ؛ به طوری که توجیه ترین فرد به وظایف ، نقش ها ، کارها و اهداف شخص رهبر است . اوست که باید تعیین کند که چه کسی در چه جایی و با جچه کسی چه کاری را انجام دهد.بنابراین می توان گفت ستون تشکیلات رهبر است . جایگاه رهبری ضرورتاً راس هرم سازمان و تشکیلات نیست . به عبارت دیگر چه بسا سازمانی باشد که مدیر دارد ولی رهبر ندارد.رهبر در موارد متعددی یکی از کارکنان است که با برقراری روابط غیر رسمی ، سایر افراد تشکیلات را به سمت خودش می کشاند و افراد دوست دارند دائم با او ارتباط برقرار کنند . باید سعی شود کسی که رأس هرم است حتماً رهبر باشد. اصلی ترین شاخص و راهکار برای دستیابی به رهبری ، اهل عمل بودن است . رهبر نباید صرفا شعار بدهد ، بلکه خودش وسط میدان است و دیگران را حرکت می دهد . @salehintehran
آیینه ای که از غم بابا شکسته بود پهلو کنج خرابه نشسته بود از غصه ها جگرش را نظاره کن مثل تمام پیکر بابا گسسته بود ⚫️شهادت حضرت رقیه تسلیت⚫️ 🕌 @salehintehran
🌟خودشناسی برای خودسازی4⃣ 📍شرح فصلِ مرتبۀ جسم مادی شناخت جسم مادی در عین حال که ساده به نظر می رسد ،پی بردن به لطافت ها و ظرافت های متکون از سوی خالق هستی در آن ، کار سهل ما را ممتنع می نماید . خداوند متعال در جسم مادی ما چنان شگفتی های حیرت انگیزی را به ودیعه نهاده است که گویی راهی جز شناخت این ویژگی ها برای نیل به سرنخ ها و رمزهای تربیت انسان باقی نمی گذارد . جسم ما که پایین تر مراتب وجودی ماست ، ابتدای مسیرحرکت تربیت ، برای شکوفایی استعدادهای نفس انسان است . این جسم با آلاتی که در خود دارد ، دربِ ورودی ادراکات ، از جهان مادی پیرامون ماست ، که زمینه ساز اصلی شکل گیری تربیت می باشد . 📍پنجرۀ شناخت هستی ما از طریق پنج راه ورودی که همان چشم ،گوش ، بینی ، زبان و پوست می باشد با عالم طبیعت ارتباط برقرار می نماییم، ورودی هایی که از طریق این پنج راه به قوای پنجگانه ظاهری که همان بینایی ، شنوایی ، بویایی ، چشایی و لامسه هستند ،وارد می شود ،آرام آرام با روندی که در درس های بعد بیشتر توضیح داده می شود شخصیت ما را می سازند . بنابراین انسان باید خیلی مراقب باشدکه چه ورودی هایی را از پنجرۀ نفس (همان پنج راه) خود وارد می نماید و بداند که همین ورودی ها هستند که خمیرمایه ی اولیه و اصلی شکل گیری سرنوشت و هویّت ما را مهیّا می نمایند. اساسا شرع مقدس از طریق احکام شرعی که بیان کنندۀ اعمال و رفتارهای ظاهری ما (اعمال جوارحی) می باشد ، درصدد است تا این ورودی های ما را ادب نموده و در مدار صحیح خود قرار دهد . @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نا امید نشو ... شاید دقیقه آخر به ما نگاه کند ❤️ 🕌 @salehintehran
🔷اینکه از پول اضافه‌مان برای اربعین بگذاریم، هنر نیست؛ هنر اینست که از زندگی‌مان برایش بزنیم! 🔷وقتی تلاش دشمن این است که از جمعیت اربعین بکاهد، آیا درست است برای اربعین کم بگذاریم؟! 💎 گردهمایی فعالین مردمی در عرصۀ اربعین (۴) 💠اگر کسی امسال برای اربعین، دوبرابر پارسال، کار کند یا هزینه کند، مگر چقدر از زندگی‌اش را برای اربعین گذاشته است؟ شاید حداکثر بشود یک‌درصد! آیا یک‌درصد زیاد است؟! 🌀 ما چقدر باید برای اربعین مایه بگذاریم؟ وقتی می‌دانیم که دشمنان ما با دوربین‌ها و ماهواره‌های خودشان دارند وجب به وجب این مسیر را رصد می‌کنند تا بگویند: «امسال ما توانستیم، این‌قدر از جمعیت اربعین کاهش بدهیم و این‌قدر شعلۀ فروزان اربعین را کم کنیم...» آیا درست است که ما برای اربعین کم بگذاریم؟! 💠 بعضی‌ها مشکلات مالی را برای اربعین مطرح می‌کنند و خیلی راحت می‌گویند: «خُب نداریم، شاید امسال نتوانیم برویم!» آدم با امر ولایت و نعمت امامت، باید این‌طوری برخورد کند؟! مگر نمی‌گفتیم «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي» همۀ هستی من به فدای حسین(ع)! 🌀اگر مشکلات مالی برای اربعین پیش آمده است، طبیعتاً باید برایش‌ هزینه کنیم. اگر کسی بخواهد از پول اضافه‌اش برای اربعین بگذارد که هنر نیست! او هنوز درست و حسابی برای اهل‌بیت(ع) مایه نگذاشته است! اگر کسی از زندگی‌اش برای اربعین بزند، هنر کرده است. 👤علیرضا پناهیان 🚩جمکران- ۹۷.۷.۱۳ 🔻متن کامل در: panahian.ir/post/5054 @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کنار قدم های جابر.... این کلیپ هدیه عزیزانی که دوست دارن پیاده اربعین حسینی کربلا باشند. این کلیپ رو از دست ندید👌 #اربعین_کربلا @salehintehran
⛔تکروی ممنوع6⃣ 🌟ارکان کار تشکیلاتی : الف : رهبر ب : هدف ج : افراد د: نظامات و ساختارها 📍ب : هدف انگیزه و هدف به عنوان دو عامل شکل دهنده رفتار شمرده می شود ، انگیزه ها همان نیاز ها ، تمایلات و خواسته ها یا محرک های درونی فرد و هدف ها حالت بیرونی است که انسان را به انجام فعالیت وامی دارد. در یک تقسیم بندی می توان محرک هایی که در قالب هدف خودنمایی می کند را به دو قسمت محرک های برون سازمانی و محرک های درون سازمانی تقسیم کرد . محرک برون سازمانی همان هدف سازمان است ، این هدف ، بیرون از تشکیلات است و حرکت تشکیلات در راستای دستیابی به آن است . محرک درونی یا انسانی همان هدف شخصی است ، به عبارت دیگر فرد با یک هدف شخصی به تشکیلات آمده است و دائم به دنبال رسیدن به آن است ، در این موارد تشکیلات باید تلاش کند که هدف فرد را با اهداف تشکیلات همراستا کند . هدف باید چالشی باشد ، به این معنا که نه آنقدر سهل و ساده باشد که خیلی پیش پا افتاده و کودکانه جلوه کند و نه آنقدر دور از دسترس باشد که افراد را از دستیابی به آن نامید کننده باشد. هدف باید حرکت مستمر در فرد ایجاد کند ، این کار با شکستن الگوی بزرگ به الگو های کوچک و هدف گذاری های کوتاه مدت در فعالیت های تشکیلاتی صورت می پذیرد ، ولی باید مراقبت شود که خود هدف کوتاه مدت ، اصل نشود و هدف اصلی فراموش نگردد . هرکس به اندازه ظرفیت و وسع خود باید تلاش کند نه اینکه از همه انتظار حرکت و نتیجه یکسان داشته باشیم. فرایند دستیابی به اهداف شامل چهار مرحله است : هدفگذاری ، تحریض یا ایجاد انگیزه ، همراهی و ارزیابی. @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 اربعینِ امسال، لذت و شور دیگری دارد ⚠️نترسید! حسین جبران خواهد کرد... "علیرضا پناهیان" #رزق_اربعین @salehintehran
✳️ محبتِ اهل بیت (علیهم السلام)به زیارت امام حسین (علیه السلام) سنجیده می شود... ♦️امام باقر علیه السلام فرمودند: مَنْ أَرَادَ أَنْ یَعْلَمَ أَنَّهُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ، فَیَعْرِضُ حُبَّنَا عَلَى قَلْبِهِ، فَإِنْ قَبِلَهُ فَهُوَ مُؤْمِنٌ: ♦️ کسی که بخواهد بداند که از بهشتیان هست، پس محبت ما را بر دلش ارائه کند، اگر قبول کرد، او مؤمن است! وَ مَنْ کَانَ لَنَا مُحِبّاً فَلْیَرْغَبْ فِی زِیَارَةِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ: ♦️و هر که دوستدار ما باشد، باید به زیارت قبر حسین علیه السّلام رغبت و میل داشته باشد. فَمَنْ کَانَ لِلْحُسَیْنِ زَوَّاراً، عَرَفْنَاهُ بِالْحُبِّ لَنَا أَهْلَ‌الْبَیْتِ وَ کَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ: ♦️هر که زائر امام حسین علیه السلام باشد پس می شناسیم که او محبت ما را دارد و چنین کسی، از بهشتیان است! وَ مَنْ لَمْ‌یَکُنْ لِلْحُسَیْنِ زَوَّاراً کَانَ نَاقِصَ الْإِیمَانِ: ♦️و هر که زیارت‌کننده امام حسین علیه السلام نباشد، کم ایمان است. 📚 کامل الزیارات، باب ۷۸ ٬ ح۱۹۳ 🌤اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 🕌 @salehintehran
خودشناسی برای خودسازی5⃣ 📍شناخت مرتبه نباتی انسان هر مرتبه بالاتر علاوه بر ویژگی های مرتبه پایین تر ، ویژگی های مختص به خود را نیز داراست ،که فصل ممیز آن مرتبه می شود. فصل ممیز نبات عبارت است از : 🔸حرکت غیرارادی 🔸رشد و نمو 🔸تولید مثل در فرایند رشد و نمو که از تغذیه شروع می شود و سرانجام رشد و نمو ختم می گردد ،بحث مزاج شناسی و تربیت جسم برای رسیدن به تعادل مزاجی مطرح می گردد که یک گام کلیدی در فراهم نمودن زمینۀ تربیت صحیح می باشد. در بخش تولید مثل ، ما اساسی ترین آموزه ها را برای فراهم نمودن زمینه تربیت صحیح و دفع موانع اولیۀ تربیت ، در مکتب انسان سازِ اسلام داریم . @salehintehran