eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
391 ویدیو
207 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله 🔰 خلاصه هیأت دانشگاه شریف ١ 📌 موضوع: مبانی سلوک الی الله (جلسه ١) 📆 ۴ مهر ۱۴۰۲ | لینک صوت | لینک خلاصه متن 👤 حجت‌الاسلام ▫️١ 🔸 «یا أیُّهَا الْإنسانُ إنَّکَ کادِحٌ إلیٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقیه...» 🔻علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرمایند خداوند در قرآن دو روش کلی در بیان محتوا دارد؛ یکی بیان هدایت در ضمن ساختار هدایتی خاص در سوره‌هاست. سوره یک قالب ویژه است برای بیان یک مأموریت هدایتی خاص. ابتدا و انتهای یک سوره همه دارند یک ساختار هدایتی خاصی را ایجاد می‌کنند برای رساندن مخاطب به آن هدایت. 🔻روش دوم قالب آیات است. آیات یک سوره هم به صورت مستقل یک بیان هدایتی ویژه دارند هم در ساختار سوره یک هدایتی را در راستای هدف سوره دنبال می‌کنند. 🔻سوره‌ی انشقاق یک ساختار هدایتی خاص دارد. از ابتدا تا انتهای سوره با آیاتش یک هدفی را دنبال می‌کند؛ بعضی آیات مقدمه‌اند و بعضی آیات نقاط کانونی‌اند که مقدمات برای رسیدن به این نقاط است: 🔸سیاق اول، حرکت گریزناپذیر انسان به‌سوی پروردگار 🔻«بِسمِ اللهِ الرَّ‌حمٰنِ الرَّ‌حِيم، إِذَا السَّمَاءُ انشَقَّت» آن گاه که آسمان می‌شکافد. «وَ أَذِنَت لِرَبِّهَا وَ حُقَّت» که آسمان در این تحولش دارد فرمانبرداری از پروردگارش می‌کند، و همین شایسته است. 🔻«وإِذَا الأَرضُ مُدَّت» و همه‌ی پستی و بلندی‌های زمین صاف می‌شود، «و أَلقَت مَا فِیهَا وَ تَخَلَّت» و هر چه در درون دارد بیرون می‌ریزد، «و أَذِنَت لِرَبِّهَا وَ حُقَّت» و در این امر دارد از پروردگارش اطاعت می‌کند و همین شایسته است. 🔻حالا خدای سبحان رو به مخاطب اصلی‌اش می‌کند، «یا أَیُّهَا الإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدحًا» تو در تلاش و حرکتی سخت به سوی پروردگارت هستی، «فَمُلَاقِیهِ» و پروردگارت را ملاقات می‌کنی. 🔻این حرکت گریزناپذیر است، همان‌طور که زمین و آسمان به سوی امر پروردگار حرکت می‌کنند، تو نیز در چنین حرکتی به سوی پروردگارت هستی. در این مسیر نوع توجه و حرکت تو به سوی این ملاقات، دو نوع ملاقات را برای تو رقم می‌زند؛ 🔻«فَأَمَّا مَن أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ» آن کسی که کتاب اعمالش به دست راستش داده شود، «فَسَوْفَ یُحَاسَبُ حِسَابًا یَسِیرًا» او حساب آسانی خواهد داشت. «وَیَنقَلِبُ إِلَىٰ أَهلِهِ مَسرُورًا» و با خوشی و شادمانی وارد می‌شود و اهلش را ملاقات می‌کند. 🔻«وَ أَمَّا مَن أُوتِیَ کِتَابَهُ وَرَاءَ ظَهرِهِ» و اما کسی کتاب اعمالش از پشت سر به او داده شود، «فَسَوفَ یَدعُو ثُبُورًا وَ یَصلَىٰ سَعِیرًا» با داد و فریاد به سمت آتش جهنم می‌رود. «إِنَّهُ کَانَ فِی أَهلِهِ مَسرُورًا» این قبلا در دنیا بود که با اهلش خوشی داشت، «إِنَّهُ ظَنَّ أَن لَّن یَحُورَ» و به ملاقات امروزش باور نداشت، «بَلَىٰ إِنَّ رَبَّهُ کَانَ بِهِ بَصِیرًا» و خدا به وضعیت او بینا بود. 🔻تا اینجا سیاق و دسته‌ی اول مجموعه‌ی آیات سوره است. نقطه‌ی تمرکز این سیاق کجا بود؟ آیه ۶ که گفت «یَا أَیُّهَا الإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدحًا فَمُلَاقِیهِ» آیات قبل مقدمه‌ای بود برای بیان این ملاقات. آیات بعد هم می‌گفت که این ملاقات چه صورت‌هایی دارد. 🔸سیاق دوم، حرکت مرحله‌به‌مرحله 🔻در دسته‌ی دوم و سیاق دوم آیات، خدای سبحان درباره‌ی این حرکت قطعی به سمت ملاقات خدا بیان می‌کند که این حرکت مرحله‌به‌مرحله است. 🔻از آیه ۱۶ به بعد خداوند قسم‌هایی یاد می‌کند. دقت کنید به چه‌چیز‌هایی قسم می‌خورد؟ «فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ، وَ اللَّیلِ وَ مَا وَسَقَ، وَالقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ» ما وقتی قسم می‌خوریم به چیز‌هایی قسم می‌خوریم که یک ارزش قدسی و ارزش والایی دارند. خداوند به چه چیزی قسم می‌خورد؟ چیز‌هایی که خدا به آنها قسم یاد می‌کند به‌خاطر نسبتی که با خدا دارند و آیه‌ای از خدا که هستند ارزش خاصی پیدا می‌کنند. 🔻«فَلَا أُقسِمُ بِالشَّفَقِ» قسم می‌خورد به شفق. شفق قبل از غروب آفتاب است، سرخی‌ای که آسمان پیدا می‌کند هنگام غروب نامش شفق است. شفق حرکت از روز به سمت شب است. «و اللَّیلِ ومَا وَسَقَ» بعد به شب؛ در ادامه‌ی حرکت قبل هوا تاریک و تاریک‌تر می‌شود تا تاریکی کامل آسمان را فرامی‌گیرد. خدا به این حرکت به سمت تاریکی کامل قسم می‌خورد. «والقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ» آیه‌ی عکس آیات قبل حرکت به سمت روشنایی است؛ به ماه اشاره می‌کند، هنگامی که رو به کامل‌شدن می‌رود. 🔻این سه قسم را خدا یاد می‌کند تا چه بگوید؟ می‌رسیم به نقطه‌ی کانونی سیاق دوم؛ «لَتَرکَبُنَّ طَبَقًا عَن طَبَقٍ» قطعا شما پیوسته در حال دگرگونی هستید. از مرحله و طبقه‌ای به مرحله و طبقه‌ی دیگر منتقل می‌شوید. در این حرکت به سوی پروردگار عالم. 🔻این قسم‌ها مَثَل حرکت انسان‌هاست. دو قسم اول مثل حرکت کافران به سمت تاریکی، و قسم سوم مثل حرکت مؤمنان به سوی روشنایی‌ست. 👇👇👇
▫️٢ 🔻«فَمَا لَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ» پس چرا ایمان نمی‌آورند؟ «وَ إِذَا قُرِئَ عَلَیْهِمُ الْقُرْآنُ لَا یَسْجُدُونَ» چرا وقتی این آیات بر ایشان خوانده می‌شود سجده نمی‌کنند و به اطاعت روی نمی‌آورند؟ چرا؟ «بَلِ الَّذِینَ کَفَرُوا یُکَذِّبُونَ» نه چون نمی‌دانند، می‌دانند و پیام‌های قرآن را می‌شنوند، اما نمی‌خواهند بپذیرند و تسلیمش بشوند. به‌جای تصدیق، تکذیبش می‌کنند. 🔻 «وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا یُوعُونَ» خدا به آنچه در دل‌هایشان پنهان می‌کنند آگاه است. «فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ» آنها را بشارت به عذاب دردناک بده. «إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ أَجْرٌ غَیْرُ مَمْنُونٍ» جز کسانی که به ایمان و عمل صالح روی می‌آورند که برایشان اجر بی‌پایان است. 🔸 دو بال حرکت 🔻خب متوجه شدیم که یک حرکت گریزناپذیر و قطعی و مرحله‌به‌مرحله به سوی پروردگار عالم داریم. حالا در این مسیر حرکت چه باید بکنیم؟ خدای سبحان در آیات مختلفی مبانی این حرکت را بیان کرده. من امروز به یکی از این آیات که علامه‌ی طباطبایی هم می‌فرمایند این آیه از قله‌های آیات قرآن است، اشاره می‌کنم. 🔻خدای سبحان در آیه‌ی ۱۰ سوره‌ی فاطر چنین می‌فرماید: «مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا» همه‌ی عزت پیش خداست. همه قدرت مال خداست. انسان عاشق قدرت است، چون قدرت یک کمال است و انسان هر کمالی را دوست دارد؛ بی‌نهایتش را هم دوست دارد و راضی به کمش هم نیست. 🔻 امام خمینی(ره) گفت این کارتر دنبال قدرت است، کل زمین را هم بگیرد راضی نمی‌شود باز می‌خواهد برود مریخ را هم بگیرد! چرا؟ چون انسان فطرتا قدرت‌طلب است. اما دنیا جوابش نیست. دنیا قدرت بی‌نهایت نیست. خدا در قرآن می‌گوید «أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا»، *قدرت بی‌نهایت می‌خواهی منم، پیش من است قدرت بی‌نهایت.* 🔻می‌فرماید همه‌ی عزت پیش خداست، و بعد عبارت بعدی، خوب دقت کنید، خیلی عبارت بلندی است؛ می‌فرماید «إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ» به سوی او صعود می‌کند کلام پاک، «وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ» عمل صالح این کلمه‌ی طیب را رفعت می‌دهد و بالا می‌برد. 🔻یک صعود گفته شد و یک رفعت. *فرق این صعود و رفعت چیست؟* «کلمه‌ی طیب» از سنخ علم است، نه علمی که صرفا مفهوم باشد، علمی که در جان انسان نشسته، شناختی که تبدیل به باور شده. کلمه‌ی طیب می‌شود عقیده‌ی خوب و پاک، باور توحیدی. می‌گوید چیزی که انسان را به سمت خدا صعود می‌دهد اون باوره‌ست. عمل صالح چکار می‌کند؟ «وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ» آن باور را رفعت می‌دهد. ولی باز هم چه‌چیزی به خدا می‌رسد؟ اون باوره. عمل دارد این باور را بالا می‌برد. 🔻ما از کوه که می‌خواهیم بالا برویم حرکت‌مان دو جنبه دارد؛ اولا قدم ما به سمت قله باید صعود کند و بالا برود، همزمان با این صعود باید از مرتبه‌ی پایین‌تر بکَنَد. *یک پیوستن است و یک گسستن.* یک اتصال است به جایی که بالاتر و عالی‌تر است و یک انقطاع است از جایی که پایین‌تر و پست‌تر است. در همان حالی که داری انقطاع پیدا می‌کنی، با همان حرکت داری اتصال به نقطه‌ی بالاتر را هم پیدا می‌کنی. 🔻این انقطاع را در این آیه ازش تعبیر می‌کند به یَرْفَعُهُ؛ کندن از آن مرحله‌ی پایینی، از آن پستی‌ها. وصل‌شدن به مرحله‌ی بالاتره می‌شود یَصْعَدُ. پس در این حرکت سلوکی یک وصل‌کردن داریم و یک ‌قطع‌کردن. هر یک از این دو نباشد حرکت محقق نمی‌شود. آنی که ما را وصل می‌کند به مرحله‌ی بالاتر، علم و باور است. آنی که ما را می‌کَند چیه؟ عمل است. 🔻 پس این علم و عمل دو بالی هستند که انسان با اینها باید به سمت ملاقات با خدا برود. شما مطابق آن علمی که داری عمل که می‌کنی، آن عمل این علم را ترفیع می‌دهد و یک علم بالاتر پیدا می‌کنی. إتقوا الله، یُعلِّمُکم الله؛ شما عمل صالح انجام می‌دهی، یکهو می‌بینی لطافت‌ات، شناخت‌ات، تیز‌بینی‌ات افزایش پیدا می‌کند. هر مرحله از علم دعوت می‌کند به یک عملی، *«العلم یَهتِفُ بالعمل»* دعوت می‌کند به یک عمل، آن را اگر عمل کرد، این علم ترفیع پیدا می‌کند. این دو، دو بال توأمان است در زندگی انسان و حرکت او. 🔸 📑 متن خلاصه سخنرانی ⏱️ مدت مطالعه: ۷ دقیقه 🔹هیأت دانشگاه صنعتی شریف | مکتوبات 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله 🔰 خلاصه هیأت دانشگاه صنعتی شریف ٢ 📌 موضوع: مبانی سلوک الی الله (جلسه ٢) 📆 ۱۱ مهر ۱۴۰۲ | لینک صوت | لینک خلاصه متن 👤 حجت‌الاسلام 🔸 🔻در جلسه‌ی گذشته گفته شد که حرکت به سمت خدا یک حرکت قطعی‌ست. در این مسیر اگر خودمان اراده نکنیم هم داریم می‌رویم. همه‌ی عالم خلقت به سمت وعده‌ی خدا می‌روند، اما انسان فرقی دارد و آن اینکه می‌تواند دو جور و با دو مواجهه به ملاقات خدا برسد. 🔸 نماز، زیارت‌نامهٔ خداست انتخاب این مسیر چگونه است؟ ما خیلی اوقات اگر نماز و روزه و احکام و آداب دین را هم رعایت می‌کنیم، خیلی توجهی به این حرکت نداریم. با نماز مثل باری که روی دوش‌مان مانده برخورد می‌کنیم. در نماز احساس حرکت نمی‌کنیم. در کار‌های دیگرمان احساس حرکت نمی‌کنیم. گاهی عادت است گاهی رفع‌تکلیف است... ما خیلی اوقات دین‌داری‌هامان رخوت دارد، سست است، جدی نیست، با نشاط نیست. واقعا آن حالتی که وقتی یک فیلم جدیدی می‌آید دنبال این هستم که کی این نسخه‌ی جدیدش را ببینم، با همان ذوق و شوق منتظر وقت نمازم هستم که کی وقتش می‌رسد که بروم نماز بخوانم؟ نماز یک وقت ملاقات با خداست. اولیاء الهی چنددقیقه‌مانده به اذان منتظر می‌نشستند برای نماز. در روایات داریم که انتظار برای نماز خودش از افضل عبادات است. نماز ملاقات با خداست، زیارت خداست. و نماز زیارت‌نامه‌ی خداست. خدای عالم وقت ملاقات با خودش داده به ما. و واقعا چشیدن ملاقات با خدا در نماز شدنی است. تمام آداب نماز، طهارتش، روبه‌قبله‌بودنش، لباس‌پاک‌پوشیدنش، معطربودنش، تمام اینها دارد توجه مرا و قلب مرا رقیق می‌کند تا من بتوانم به ملاقات خدا برسم. هر کسی به میزانی که در نماز به این توجه می‌رسد توانسته نماز بخواند. 🔸قلب سلیم، محل ملاقات با خداست 🔻در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) در دعای خود می‌فرماید: ⚡وَ لَا تُخْزِنِی یَوْمَ یُبْعَثُونَ ﴿٨٧﴾ یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَ لَا بَنُونَ ﴿٨٨﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ ﴿٨٩﴾ در آن روزی که دارایی‌ها هیچ‌کدام به‌دردی نمی‌خورد، تنها چیزی که مهم است قلب سلیم است. 🔻قلب سلیم چه می‌کند؟ قلب سلیم محل کلِم‌ُالطّیب است، که در جلسه‌ی قبل عرض کردیم. «إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ» آن چیزی که صعود می‌کند به سمت خدا باور پاک است که محل استقرار آن، قلب سلیم است. 🔸 📑 متن خلاصه سخنرانی ⏱️ مدت مطالعه: ۲ دقیقه 🔹هیأت دانشگاه صنعتی شریف | مکتوبات 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله 🔰 خلاصه هیأت دانشگاه صنعتی شریف ٣ 📌 موضوع: مبانی سلوک الی الله (جلسه ٣) 📆 ۱٨ مهر ۱۴۰۲ | لینک صوت | لینک خلاصه متن 👤 حجت‌الاسلام 🔸 🔸 «حب و بغض، موتور محرک حرکت» 🔻 معنایی که در وجود آقا امیرحسین نشسته بود... انسان‌ها با معنایی که در وجود خودشان شکل می‌دهند با خداوند ملاقات می‌کنند. و این معنا در عالم هستی باقی می‌ماند. مرحوم آقا امیرحسین جیرانی‌زاده یکی از جوان‌های مثل من‌وشما در همین هیأت در همین سال‌ها بود. امیرحسین یک معنایی در جانش و در وجودش نشست. این معنا چه معنایی بود؟ دوستانش می‌گویند ما از او «ادب» می‌دیدیم؛ ادب به اهل‌بیت، ادب به شیعیان اهل‌بیت. خادمی به دستگاه اهل‌بیت با ادب. ایشان در هیأت بیشتر انتظامات می‌ایستاد، در این جایگاه خیلی مؤدب بود، با احترام با مهمانان و خادمان اهل‌بیت برخورد می‌کرد. ارادتش و محبتش به اهل‌بیت (علیهم السلام) برجسته بود. و خودش را هم خرج این ارادت و محبت می‌کرد؛ سخت‌کوش و در‌عین‌حال صاف‌وساده بود در کارش. 🔸 حب و بغض در راه خدا، نقطه‌ی اعلای دین گفتیم که در مسیر حرکت به سمت خدا، دو بال و دو بازو وجود دارد؛ «علم و عمل». این دو بازو و دو بال، یک موتور محرک دارند. این موتور محرک حرکت ما که به نحوی باطن همان علم و عمل ما هم هست، عبارت است از «حبّ و بغض». این حب و بغض در همه‌ی موجودات عالم وجود دارد. در بسیاری از موجودات به‌صورت غریزی این حب و بغض‌ها قرار داده شده، اما انسان در این موضوع تفاوت دارد و حب و بغض‌هایی برای او وجود دارد که خودش باید با آنها آشنا بشود و آنها را انتخاب کند. خداوند سبحان برای این سخت‌افزار (که فطرت تکوینی ماست) نرم‌افزاری قرار داده که استعداد‌های آن سخت‌افزار ما را شکوفا می‌کند، و آن نرم‌افزار «دین» است. و پیامبر اکرم(ص) کسی است که این نرم‌افزار بر روی او به کامل‌ترین شکل خودش پیاده شده؛ به همین خاطر او می‌شود «اسوه‌ی حسنه». پیامبر اعظم(ص) بعد از خود این نقشه را در دو نسخه‌ی مکتوب و عینی به ما عرضه کرد؛ «کتاب‌الله و عترتی»، قرآن و اهل‌بیت (ع)، که اهل‌ البیت (علیهم السلام) نسخه‌ی عینی و پیاده‌شده‌ی همان برنامه‌ی الهی هستند. نقطه‌ی اعلای این برنامه، یک حب خاص و یک بغض خاصی‌ست؛ حب نسبت به ولایت اهل‌بیت(ع) و بغض به دشمنانِ ولایت‌شان. و میان این حب و بغض هم یکی اصل و دیگری فرع آن است؛ اصل «حب فی الله» است، و «بغض فی الله» برای دفاع از این حب است. 🇵🇸 الان در جریانات روز‌های اخیر، فلسطینی‌ها دارند با دشمن‌ترین دشمنان اسلام که «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا» هستند مبارزه می‌کنند، ما هم به واسطه‌ی حب‌مان به مسلمین و به قبله‌ی اول مسلمانان بغض‌مان را بر این دشمنان صهیونیسم یهود، و برای دفاع از مسلمین و برای دفاع از مسجدالاقصی همراه می‌کنیم، و با این کار داریم خودمان را با این جریانِ اقامه‌ی دین همراه می‌کنیم. 🔸 دو ماجرای مشابه و دو سرانجام متفاوت در قرآن در دو آیه از قرآن خدا درباره‌ی دو کودک و نوزاد صحبت می‌کند که این دو، دو پیغمبرند؛ یکی حضرت یوسف (ع) است که عزیز مصر او را می‌خرد و نزد خود می‌آورد، و یکی هم حضرت موسی(ع) است که آسیه همسر فرعون او را از آب می‌گیرد و نزد خودش می‌آورد. از زبان این دو شخصیت، جمله مشترکی در قرآن بیان شده؛ «وَ قَالَ الَّذِی اشْتَرَاهُ مِن مِّصْرَ لِامْرَأَتِهِ أَکْرِمِی مَثْوَاهُ *عَسَىٰ أَن یَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا* » عزیز مصر به همسرش گفت او را گرامی بدار، که شاید به ما نفعی برساند یا او را فرزند خود بگیریم. همین جمله از آسیه همسر فرعون آمده؛ «وَ قَالَتِ امْرَأَتُ فِرْعَوْنَ قُرَّتُ عَیْنٍ لِّی وَ لَکَ ۖ لَا تَقْتُلُوهُ *عَسَىٰ أَن یَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا* » چشم‌روشنی من و توست این بچه، او را نکش که شاید به ما نفعی برساند یا او را فرزند خود بگیریم. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) هست که وقتی آسیه این را گفت، فرعون جمله‌ای به او گفت؛ گفت *«قرةُ عینٍ لکِ، فأمّا لی فَلا»* چشم‌روشنی خودت، برای من چشم‌روشنی نیست. محبتِ موسی در سن نوازدیش هم به دل فرعون نیفتاد. عاقبت این دو نفر دو عاقبت متفاوت شد. آسیه نجات یافت و مسلمان از دنیا رفت، اما فرعون در اثر طغیانش به عذاب الهی غرق و هلاک شد. 🌐 http://noo.rs/atl0F 🌐 http://alvahy.com/قصص/9 همین اتفاق درباره‌ی عزیز مصر و همسرش هم افتاده، اما آنها هر دو محبت یوسف(ع) را پذیرفتند. محبت ولی خدا در قلب‌شان قرار گرفت. نتیجه این شد که هر دو مسلمان و موحد از دنیا رفتند. 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/337503 🔸 📑 متن خلاصه سخنرانی ⏱️ مدت مطالعه: ۳ دقیقه 🔹هیأت دانشگاه صنعتی شریف | مکتوبات 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔰 مخصوص مسلمانان اسپانیایی زبان 🔸 CURSO DE ANTROPOLOGÍA BASADO EN EL SAGRADO CORÁN Y LAS PALABRAS DEL AHL AL-BAYT (LA PAZ SEA CON ELLOS). 📌Con traducción simultánea al español. 🔸دوره انسان شناسی بر اساس قرآن کریم و کلام اهل بیت (علیهم السلام) 🔻آنلاین (Online) 📌برای مخاطبین مسلمان بومی آمریکای لاتین و اعضای مراکز اسلامی 📌با ترجمه همزمان اسپانیایی 📌LOS MARTES A LAS 22:00 HORA DE IRÁN 12:30 HORA DE COLOMBIA 14:30 HORA DE ARGENTINA 🔻سه‌ شنبه ها ساعت 22:00 به وقت ایران 13:30 به وقت کلمبیا 15:30 به وقت آرژانتین 📌 INICIO: el 24 de Octubre 🔰 Profesor: SHEIKH MOHAMMAD HOSSEIN SALEHI 📌شروع: در 24 اکتبر استاد: شیخ محمد حسین صالحی 🔸 🔹موسسه سلام | SALAM Institute 🔰 اگر مسلمان اسپانیایی زبان علاقمند به شرکت در دوره بود به بنده @msalehi اطلاع دهند. 🔸 @Salehi786 @Saley
آن سِیَهْ چَرْده که شیرینىِ عالَم با اوست‌ چشمِ مِی‌ْگون، لبِ خندان، دلِ خُرّم با اوست
🌷 امام حسن عسکری (علیه‌السلام) خطاب به فرزندشان امام زمان (علیه السلام): ❤ مهدی جان! ⚡روزی که بیایی، 💥حتی کودکانِ در گهواره دوست دارند از جا برخیزند و عاشقانه به‌ سوی تو بیایند. 💖 يَا بُنَيَّ، 🌹... «یَوَدُّ الطِّفْلُ فِی الْمَهْدِ لَوِ اسْتَطَاعَ إِلَیْکَ نُهُوضاً» ... 💞و بدان‌که دل‌های خوبان اهل طاعت و اخلاص مانند پرندگانی که میل به آشیان دارند مشتاقانه بسوی تو پر می‌کشند و عاشق دیدار تو هستند. 🌸... «وَ اِعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ اَلطَّاعَةِ وَ اَلْإِخْلاَصِ نَزَعَ إِلَيْكَ مِثْلَ اَلطَّيْرِ إِلَى أَوْكَارِهَا» ... ⚡[یعنی میزان اشتیاق ما منتظران به مولایمان امام زمان (ارواحنا فداه)، نشان دهنده میزان طاعت و اخلاص ما در بندگی خداست.] 🍃🌸🍃 💐 سالروز ولادت سرورانگیز و سعادت‌آفرین آقایمان امام حسن عسکری (علیه‌ السلام) بر مولایمان صاحب الزمان (عجل الله فرجه) و بر تمام شما محبین و شیعیان‌شان مبارک باد. 🍃🌸🍃 📌متن کامل 👇 📚کمال‌الدین، ج۲، ص۴۴۵ 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/357294 📚 بحار الأنوار، ج۵۲، ص۳۲ 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/251229 🔸 @Salehi786 @Salehy
31.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 نوک مقدس!! 🔸 میگویند چرا جبهه‌ی مقاومت با اینکه میدونست صهیونیست‌ها به کودکان‌شان حمله خواهند کرد پس چرا به صهیونیست‌ها حمله کردن؟ 🔹 مرغ قبل از اینکه حمله‌ای به او بشود نوک میزند چون میداند ذات مارها تجاوز است فلسطینی‌ها ۷۵ سال با مارها آشنا هستن و تجاوز آنها قتل و غارت آنها را چشیده‌اند. 🇵🇸 🔗 پیج محمدحسین بادپا 🔸 @Salehy