eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
(نشر بدون لینک کانال و با تقطیع جایز نیست) ۳ نقدی بر بعضی کانالهای فضای مجازی 3️⃣ 👈👈👈چند نکته درباره این دو رسانه 1️⃣ آقای علی اشرف فتحی بازوی محمد قوچانی در نشر مطالب فرهنگی و سیاسی حوزه با رویکرد مورد پسند محمد قوچانی بوده است، محمد قوچانی که توسط حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی جذب شده و اکنون عضو رسمی حزب کارگزاران است یکی از پرسابقه ترین و فعالترین افراد روزنامه نگار، روزنامه های زنجیره ای است. محمد قوچانی سابقه ای طولانی در توهین به احکام اسلام و مسئولین جمهوری اسلامی دارد. روزنامه های زیر نظر او بارها به همین دلایل بسته شده است. مجله مهرنامه و روزنامه شرق از مهمترین کارهای او در سپهر فضای رسانه است. افراد زیادی از تربیت شده های او در رسانه های بیگانه قلم زده یا مدیر و صاحب رسانه شده اند. حالا علی اشرف فتحی مجله ای تاسیس کرده و اتفاقا مثل مهرنامه مدعی شده موضوعش علوم انسانی است و مدعی شده می خواهد روندی غیر سیاسی و رویکردی بی طرفانه نسبت به مسائل فرهنگی روز داشته باشد و اشاره کرده که میخواهد بقاء❗️❗️❗️ داشته باشد⁉️⁉️ 🔆🔆خوب ایشان از کجا پول آورده اند که چنین مجله ای را تاسیس کرده اند، محمد قوچانی از مهره های اصلی روزنامه نگاران زنجیره ای، با این بازوی حوزوی خود در حوزه چه می خواهد، چرا اولین شماره این نشریه به بحث نجف و قم و اختلاف این دو مکتب اختصاص یافت، بحثی که سالهاست روشنفکران با عناوین دو اسلام و دو مکتب به آن پرداخته اند و سعی دارند الگوی اسلام سیاسی را مکتب قم و الگوی اسلام غیر سیاسی را مکتب نجف مطرح کنند انگار مراجع ما دغدغه ای غیر از اسلام و حفظ آن دارند و ده ها سوال دیگر؟؟؟ نکته جالب اینکه ایشان اخیرا دبیر سایت حوزوی اسرا متعلق به آیت الله جوادی آملی شده اند. 2️⃣ آقای احمد نجمی چه اشتراکات فکری دارد که با یک فعال فتنه ۸۸ و یک به اصطلاح روشنفکر در سایت و مجله همکاری متقابل دارد و به تبلیغ این مجله می پردازد؟ جالب است بدانید سایت مباحثات در کارنامه دفاع از شیرازیها (۲۰) و نقد کتاب چاپ شده درباره این طیف را دارند (۲۱)، همچنین به دفاع ضمنی از ربنای شجریان پرداخته اند و مهمتر از همه اینکه این سایت به پوشش ویژه اخبار همایش بزرگداشت آیت الله میلانی می پرداخت، که با مصاحبه با شیخ علی تهرانی با اسم جعلی میرزا علی آقا خراسانی و دروغ بستن به امام راحل عظیم الشان و نقل نکردن اخبار نقد این مطلب آنطور که شایسته است، به حمایت عملی از این کار پرداخت و حاضر به یک معذرت خشک و خالی هم نشدند. از دیگر نقاط کارنامه ایشان حمایتهای ضمنی از حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی است و همچنین نشر و پیگیری اخبار نشست اساتید و نشر مطالب علی اشرف فتحی در حمایت از ابراهیم یزدی از مطالب دیگر اوست. 🔆جمع شدن این دو طیف در دو جا با دو مدیریت مختلف بسیار جالب است و نکات زیادی در این همکاری ها خفته است و جالبتر اینکه این دو جا همکاری تنگاتنگی با شفقنا به سردبیری ابوالفضل فاتح فعال فتنه ۸۸ دارند و با هم در نقد شعائر حسینی کار کرده و به اسم مناسک سازی در این باره قلم میزنند. 🔆شنیده ها حاکی از این است که منبع مالی این افراد در سایت مباحثات همان منبع مالی سایت جماران است و البته مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب گمانه زنی را بر دریافت پول از ایشان که یکی از مهمترین مقسّمین پولهای وارد شده در حوزه هستند نیز تقویت می کند. 👈👈نکته مهم این است که این افراد اعلام کنند 1️⃣منابع مالیشان از کجا تامین می شود 2️⃣در فتنه چکار می کردند و چه موضعی نسبت به فتنه دارند 3️⃣چرا انصاف و واقع گویی را در اخبار خود رعایت نمی کنند. ۲۰) http://yon.ir/I5I20 ۲۱) mobahesat.ir/2978 @salmanraoofi
(نشر بدون لینک کانال و با تقطیع جایز نیست) ۴ نقدی بر بعضی کانالهای فضای مجازی4️⃣ 👈👈کلیت کار این دو رسانه و کارهای مختلف این افراد در سطوح و ابعاد مختلف و تاثیر آن بر حوزه و مردم قابل بررسی است که از این بُعد بحث می گذرم 🔆 فقط به اقتضای ضرورت چند نکته عرض می کنم. 1️⃣ نسبت به این برادران: ۱. برادران عموم طلاب چه گناهی کرده اند که باید چوب نوشته ها و کارهای غلط گاه بیگاه شما در فضای حقیقی و مجازی را بخورند ( برای نمونه ببینید طلبه ها چگونه صیغه می کنند؟، و همچنین همو در کانال نامه های حوزوی https://t.me/namehayehawzavi/3549 بعد از انتشار این فیلم، همین فیلم در پر مخاطب ترین کانال طنز کشور باز نشر شد و البته حذف گردید و بعد هم موجی در فضای مجازی ایجاد کرد که بازخورد آن چه بوده خدا میداند)، 🔆چرا آبرو و اعتبار همه طلاب را با نشر یک فیلم تقطیع شده و یا انتشار یک مطلب غیرضروی و غیر شایع بین طلاب یا القای اختلاف غیر طبیعی بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و مراجع و یا مراجع دو کشور شیعه کم می کنید و یا از بین می برید؟ چرا انصاف خبری ندارید؟ چرا اخبار خاصی از حوزه را منتشر می کنید؟ چرا واقعیات حوزه را منتشر نمی کنید؟ چرا به اختلافات طبیعی علما، رنگ سیاسی می دهید و چرا گاه و بیگاه حوزه را غیر مسئول، عقب افتاده و سرخورده جلوه می دهید. ۲. قسمتی از آبروی حوزه در دستان شما و قلم شما و رسانه شما قرار گرفته، حوزه را هر طور معرفی کنید همان مُهر کم و بیش به شما هم می خورد، مطمئن باشید کسی شما را از عموم حوزه جدا نمی کند و هر کار بکنید شما تافته جدا بافته نخواهید بود. 🔆حالا که قسمتی از آبروی حوزه و حوزویان اعم از تازه وارد و مراجع، پیر و جوان، استاد دانشگاه و حوزه، مدرس فاضل و منبری مشهور، و همه اقشار و اصناف در دستان شماست با انصاف بیشتر قلم بزنید و در نظر بگیرید که آبروی صدها سرباز امام زمان در دست شماست که شما هم جزو آنهایید 🔆هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی 🔆ز هر دست که دادی از آن دست گرفتی هر نکته که گفتی همان نکته شنیدی ۳. چرا نمیگویید که عموم طلاب در هر روز چند ساعت مطالعه و مباحثه دارند 🔆چرا اعلام نمی کنید که حوزه چه مراکز فعال علوم انسانی و فرهنگی دارد که با کمترین هزینه با کیفیت ترین خروجی را در حد افق خود ارائه می دهند. چرا اعلام نمی کنید که درس و بحث در حوزه فقط و فقط به خاطر علم است و در طول تاریخ حوزه، هیچ استادی از شاگرد و حوزه علمیه، و هیچ شاگردی از استاد درخواست مالی نداشته و ندارد 🔆چرا سیستم موفق انتخاب آزاد استاد را معرفی نمی کنید 🔆چرا از رنج طلاب و سختی معیشت آنان چیزی نمی نویسید 🔆چرا در برابر هجمه ی بی سابقه روشنفکران، سایتهای ضد دین و ضد انقلاب از این نهاد مقدس دینی دفاع نمی کنید 🔆چرا دانش آموختگان دانشگاه های معتبر کشور مثل شریف را که به حوزه رو آروده اند به رخ بوقهای استکباری نمی کشید 🔆و هزاران چرای دیگر ۴. فکر نکنید که چون شما رسانه های چند هزار نفری دارید صدای بلند رسانه شما، صدا و تصویر حوزه خواهد بود، همان دویست هزار طلبه هم رسانه های زنده و پویایی هستند که با مردم در تماسند و اخبار شما توسط آنها و رسانه های دیگر نقد و تعدیل خواهد شد اگر اخبار و مطالب حوزه را همانطور که هست ارائه کنید مردم هم احساس صداقت و به تبع اعتماد نسبت به رسانه شما خواهند داشت و اگر خلاف بگویید بدانید که فضای حوزه هم به هیچ وجه همسوی شما نیست و شما بالاخره در مردم هم بی اعتبار خواهید شد. ۵. بدانید به زودی رسانه های عمومی مردمی، تصویری که شما درست کرده اید را عوض خواهند کرد و طلاب در برابر این بی انصافیهای شما کوتاه نخواهند آمد. @salmanraoofi
(نشر بدون لینک کانال و با تقطیع جایز نیست) ۵ نقدی بر بعضی کانالهای فضای مجازی5️⃣ 2️⃣ چند کلمه با طلاب انقلابی اهل رسانه: کمی ابتکار به خرج بدهید و خوبیهای حوزه را شما نمایان کنید یک کانال غیر خبری زدن و نشر اخبار حوزه آن چنان که هست با امکاناتی که دارید برای شما ساده است. 🔆همانطور که مجلات خوبی تاسیس کردید کانالهای مفیدی هم تاسیس کنید و این انحصار اخبار فرهنگی حوزه را بشکنید. 🔆هیچ چیزی را بهانه نکنید که یک نفر برای اداره این کانال بس است و برای مقابله با اینطور کانالها یک کار با کیفیت کافی است. 3️⃣ به شما طلاب عرض می کنم: کانالهای تقریرات و نامه های حوزوی به امام راحل عظیم الشان دروغ بسته اند و یک کانال حتی از نشر اخبار نقد این دروغ طفره رفته و کانال دیگر بعد از فشارهای زیاد با نشر اخبار موافق و مخالف درباره این خبر، در آخر هم حاضر به معذرت خواهی نسبت به این پدر ملت ایران و خصوصا حوزویان نشدند و شما ببینید پایه این تعصبات کور تا کجاست که ادعای بی طرفیشان رسمی و خلاف گفتار، و عملشان در نشر اخبار خاص جانبدارانه و غیر رسمی است. 4️⃣ چند کلمه هم با مدیران حوزه: بزرگواران چرا باید جلوه همه حوزویان توسط چند رسانه غیرحرفه ای، مشوش شود آیا شما مسئولیتی ندارید آیا بی آبرو و اعتبار کردن کل حوزه با مجله و سایت و کانالهای افرادی حوزوی به شما مربوط نیست؟! 🔆بنده به مسئولین حوزه هشدار می دهم که اگر درست و زود اقدام نکنید 👈شاهد رسانه های زنجیره ای حوزوی خواهی بود و مسئولیت انشقاق در حوزه و غیر انقلابی جلوه کردن حوزه مستقیما با شماست و هشدار رهبر انقلاب مبنی بر حوزه غیر انقلابی از مهمترین مخاطبان مستقیمش شما هستید که اگر تا به حال آگاه نبودید این نوشته اتمام حجت کرد 🔆و همچنین هشدار می دهم که موسسات حوزوی غیرانقلابی مشغول تربیت طلبه هستند و شما فقط نگاه می کنید. 👈👈👈خدمت مراجع معظم و بزرگان حوزه هم عرض میکنم مراقب نفوذ این افراد در بیوت خود و به دست گرفتن رسانه های حوزوی خودتان و پولی که از بیت المال خرج این امور می شود باشید 5️⃣ چند کلمه با مخاطبان آگاه رسانه های حوزوی: ۱. علما دو دسته اند علمای صالح و علمای فاسد؛ علمای فاسد هر طور هوای نفس خودشان باشد همان طور فتوا داده و توجیه می کنند و علمای صالح دلسوزانه به فکر سعادت ابدی شما هستند 🔆 خوشبختی همه در عمل به دستورات دین و پیروی از علمای عامل صالح زمانشناس است و چند طلبه غیرمسئول که نه مرجعیت فکری دارند و نه انصاف خبری رسانه خوبی برای کسب اخبار حوزه نیستند در انتخاب رسانه خود دقت کنید و اخبار حوزه را از طلاب صالح منصف زمانشناس پیگیری کنید. ۲. به صراحت به شما بگویم افرادی در حوزه هستند که دارای گرایشها و سلایق مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هستند و این گرایشها و سلایق در همه اصناف کم و بیش هست 🔆اما جو عمومی حوزه انقلابی است چرا که هر جا تدین همراه با عقلانیت بیشتر باشد گرایش به دین و اصول اسلام هم بیشتر خواهد بود 🔆و به صراحت بگویم آینده حوزه دست طلاب انقلابی است چون خوشفکرتر و به روزتر هستند و در عرصه های مختلف پیشتاز بوده و هستند. ۲/ علمای اسلام اگر هم اختلافی دارند در روش حفظ اسلام است نه در اصل اسلام و احکام اسلام چه مراجع نجف و چه مراجع قم تمام همشان در حفظ اسلام است البته هر کدام نسبت به توان، اطلاعات، تجربیات و زمان و مکان استقرار عمل کرده و می کنند و این اختلافها دلالتی بر اختلاف اسلام ندارد که اگر داشت ما با توجه به حرکتهای مختلف ائمه علیهم السلام، چندین اسلام خواهیم داشت چرا که اگر این اختلاف عمل ملاک باشد در همان زمانی که امام حسین قیام کردند همان زمان امام سجاد در سکوت محض بودند و ... 🔆🔆🔆نکته آخر: 👈حرف آخرم با استاد نائینی است 🔆جناب استاد شما با همه این افراد کم و بیش آشنایی و رفاقت دارید از این نکته که یک طلبه انقلابی را بر نمی تابید و با این تازندگان روشنفکر به دستگاه امام حسین علیه السلام بحث می کنید و رفاقت دارید می گذرم و آن را تفسیر به نزدیکی فکری سیاسی شما با این افراد نمی کنم 🔆ولی شما که داد پدری برای جامعه می دهید کمی هم با این افراد بحث کنید و آنها را نصیحت کنید که انصاف خبری داشته باشند بلکه نصیحت شما تاثیر کند و تقاضا دارم کمی هم با طلاب انقلابی و رسانه های انقلابی گرم باشید که آنها هم عضو این جامعه هستند. و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۲۶/شهریور/۱۳۹۶ @salmanraoofi
مقاله غنای مقام معظم رهبری حفظه الله @salmanraoofi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
💢تجمع فیضیه امنیتی شد! 🔲محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه: 🔶اتفاقی که در روزهای گذشته در قم افتاد و در آنجا مطالبی گفته و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که این حرف محکوم و رد شد و قوه قضاییه هم این موضوع را در دستور قرار داد و در دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل شد و دنبال موضوع است و سیستم اطلاعاتی هم قضیه را دنبال می‌کند. در رابطه با پرونده قم بدلیل اینکه پرونده در اختیار دادسرای ویژه روحانیت است از آن اطلاع ندارم که کسی احضار شده است یا احضار نشده. 🔶 ایشان همچنین پیرامون بیانات سخنران این جلسه افزودند: تا جایی که شنیدم، در صحبت‌های سخنران مدرسه فیضیه (رحیم پورازغدی) عنوان مجرمانه وجود ندارد و مرتکب جرم نشده است. 🌐ایسنا 🆔 @feghahat
باسمه تعالی ظاهرا دولت و قوه قضائیه دست به دست هم داده اند تا طلاب انقلابی حادثه فیضیه را محکوم و ساکت کنند ۱ رئوسای این دو قوه و کارگزاران آن بدانند آنچه در فیضیه رخ داد موج کوچکی از خروش انقلابی قم علیه فساد، تبعیض و کم کاری مسئولان بود و با این برخوردها خشم مقدس انقلابی طلاب را شعله ورتر می کنند ۲ چند دلنوشته که در همه راهپیمایی های مناسبتی انقلاب صدها برابر آن دیده می شود چیزی نیست که بتوان افراد را با آن محاکمه کرد که اگر چنین باشد وزرای شعار نمازهای جمعه و راهپیمایی های ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان هم باید محاکمه شوند ۳ طلاب انقلابی همه پشتیبان هم هستند و محاکمه یا ارعاب این افراد هزینه بسیار زیادی برای هر دو قوه خواهد داشت ۴ مطمئنا رهبر معظم انقلاب حفظه الله با حمایت از این نوع تجمعات و حمایتهای مکرر از بدنه حزب اللهی خصوصا انقلابیون حوزه به هر دو قوه تذکر خواهند داد و این تذکر یعنی کار دو قوه در برخورد اشتباه است و با این کار هزینه دو قوه از همه جهات بیش تر خواهد شد ۵ اگر برخوردی صورت گیرد دانشجویان هم به حمایت از طلاب برخواهند خواست و موج جدیدی برخواهد خواست و این به ضرر دو قوه خواهد بود ۶ انتظار همه طلاب از بسیج حوزه، جامعه مدرسین، مجمع نمایندگان طلاب، تشکل اساتید انقلابی، مدرسین معروف و انقلابی، مراجع عظام تقلید و خصوصا شورای مدیریت که بانی اصلی این تجمع بوده اند این است که از این افراد بی پناه که در راستای منویات امام راحل عظیم الشان دست به تجمع در حمایت از مردم و قشر مستضعف زدند دفاع کرده و نگذارند جفایی به آنان شود در غیر این صورت شاهد کم شدن اعتبار نهادهای مذکور خواهیم بود و نهادهای مذکور هم پشتیبانان اصلی خود را در دفاع از خود در وقت لازم سرد خواهند کرد و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۶/۵ @salmanraoofi
گوشه ای از دروس مکتب شناسی آیت الله سیستانی حفظه الله ۷ من آن چیزی که احساس می کنم می تواند مکتب اصولی یک فرد را نشان بدهد، خصوصا آیت الله سیستانی، چون بعضی از مطالبی که عرض می شود ممکن است اصلا در بعضی از مکاتب اصولی دیگر نباشد... نقطه اول شکل ساختار اصول نکته اول نو¬آوری ساختاری است که ساختاری که در علم اصول می چینند چی هست؟ این می تواند مکتب ساز باشد، که ما این را کاملا در الرافد می بینیم. ساختاری که ایشان در علم اصول می چینند، ساختاری نیست که شکلی و ظاهری باشد که ما بگوییم فقط شکل کار عوض شد، نه یک ساختاری است که واقعا با یک رویکرد و نظر کاملا متفاوت است و این می تواند مکتب ساز باشد و این را ایشان دارد. ما نکته اولی که در مکتب آیت الله سیستانی بررسی می کنیم این نو¬آوری ساختاری است. نقطه دوم جایگاه فلسفه در اصول مجتهد نکته دوم، بحث فلسفه و نگاه به فلسفه، همین فلسفه معروف که ما داریم- که حالا معمولا در نجف یا در این جا بعضی آقایان که می خواهند فلسفه کار کنند و فقه و اصول هم کار می کنند، منظومه که فلسفه صدرایی است می خوانند- نگاه ایشان و تعامل ایشان با فلسفه است، این هم به نظر من مکتب ساز است، یعنی افراد نسبت به اعتقادی که به فلسفه و مبانی فلسفی دارند، واقعا اصولشان متفاوت می شود و ما باید از این جهت ایشان را بررسی کنیم. من احساسم این است که یکی از چیز هایی که واقعا محقق اصفهانی را با اصولیان دیگر متفاوت کرده است همین فلسفه و جایگاه آن در فکر محقق اصفهانی است. البته بیان فلسفی یک نکته دیگری است، من می توانم یک نکته عرفی را بیان فلسفی بکنم؛ مثلا بگویم که خون یک جوهر دارد و یک عرض، وقتی ما خون را می شوییم و رنگش باقی می ماند، جوهرش رفته و عرضش باقی مانده است یا جوهرش هم باقی مانده است. این بیان فلسفی از یک چیز عرفی است. بعضی جاها انسان احساس می کند که محقق اصفهانی حتی نسبت به مسائل عرفی، بیان فلسفی دارند، این مسئله ای نیست، امام خمینی هم این را در اصولشان تذکر می دهند که می شود چنین کاری را کرد، حرف سر این نیست؛ حرف سر اعتقاد نسبت به مسائل فلسفی و نگاه ها و تحلیل های فلسفی است. یک تعاملی که یک اصولی با فلسفه می کند واقعا مکتب ساز است و ما باید این را لحاظ کنیم. لذا این را ما باید در بیاریم، که بسیار نکات جالبی در کار آیت الله سیستانی هست، از اطلاع ایشان از فلسفه غرب تا نگاهشان به فلسفه؛ البته ما این جا قضاوت هم می کنیم، البته قضاوت بنده نسبت به آیت الله سیستانی گستاخی است ولی خب ما قضاوت خودمان را می کنیم. این هم یک نکته بسیار مهمی در مکتب اصولی است و من اعتقادم این هست که ما دو سه تا رویکرد نسبت به فلسفه در علم اصول، علمای اصول و مکاتب اصولی داریم و لذا از این باب هم مکتب اصولی آیت الله سیستانی را کاملا بررسی می کنیم. نقطه سوم رویکردهای عرفی مسئله دیگر جایگاه عرف و رویکردهای عرفی و تسامح ها و نگاه های عرفی در علم اصول است که من احساس می کنم یکی از جاهایی که باز مکتب ساز شده است، همین است. این رویکردها و تسامح ها و تساهل های عرفی بعضا احساس می شود که مکتب ساز شده است. این هم به نظر من قابلیت بررسی دارد. @salmanraoofi
395.4K
: حالا که از های به سوالاتشان قانع نشده اند، مرحله بعدی چیست و چه اتفاقی خواهد افتاد!؟ @Drseddighi
ادامه کار روحانی چه خواهد شد؟ بر اساس قانع نشدن نمایندگان نسبت به پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به 4 سوال، سوالات مطرح شده به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود و مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند @Afsaran.ir
بر اساس قانع نشدن نمایندگان نسبت به پاسخ‌های رئیس‌جمهوری به 4 سوال، سوالات مطرح شده به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع خواهد شد
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آتش‌به‌اختیار روحانیون اهوازی در اجرای «ضیافت علوی»؛ ✅ طرحی که از ۵۰ پُرس غذا شروع شد و به ۱۲۴ هزار پُرس رسیده است #هیئت‌روضة‌الزهرای‌اهواز hawzahnews.com/detail/News/459902
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 درد دل یک جوان با آیت‌الله اعرافی در اتوبوس @HawzahNews
هدایت شده از گردباد نیوز
هوش سفید 🖋 توهم دانایی در اثر شبکه‌ی مجازی فارسی در خانه اگر کس است یک حرف بس است! / 🔸تا چندسال قبل، اگر کسی که در زمینه‌ای خاص تخصص یا آگاهی خوبی داشت، وقتی جایی می‌رفت از او سوالاتی می‌پرسیدند تا اطلاعاتشان در زمینه‌ی مورد نظر افزایش یابد. حالا در اثر مطالب فضای مجازی فارسی، دیگر اکثر مردم نه‌تنها برای پرسیدن احساس نیاز نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند انبوه برداشت‌های خود از شبکه‌ی مجازی را به دیگران یاد بدهند. مثلا ممکن است وقتی یک متخصص مغز و اعصاب به خانه‌ی آقایی که کارگاه خیاطی دارد برود، میزبان با لبخند بگوید "آقای دکتر! شما خبر دارید که خوردن یازده عدد تربچه در روز باعث پیشگیری از آلزایمر می‌شه؟!" 😃😔 یا وقتی استاد مکانیک خودروی دانشگاه تهران برای تعمیر خودروی خود به تعمیرگاه برود تعمیرکار به او بگوید "خبر دارید به‌زودی خودروها آبسوز می‌شن؟!" 😃😔 این یکی دو مثال هیچ! اصلا آن یازده عدد تربچه را جای بنزین بریزند توی باک خودرویشان! خودرویشان پرواز هم بکند! مگر ما بخیل هستیم؟! 😃 مساله به این نمونه‌های طنزگونه محدود نمی‌شود؛ تقریبا تمام رفتارهای فردی و اجتماعی چنین شده است، اما نادرستی‌شان به‌وضوحِ مثال ریختن تربچه در باک خودرو قابل تشخیص نیست! گاه آن‌قدر تشخیصش دشوار است که هرکس قصد مطرح کردن آن‌ها و رفعشان کند خود زیر سوال می‌رود! داستانِ نوشتن مار و کشیدنِ شکل مار را که شنیده‌اید؟! اعمال و رفتار مردم به‌شدت تحت تاثیر اخبار نادرست و داده‌های شبهِ علمی قرار گرفته است. کسی نگران این وضعیت نیست، چرا که کار علمی برای بررسی آن انجام نداده‌اند و بخش اعظم این کوه یخ، ناپیداست؛ واقعیت این است که حد کنونی بسیار نگران کننده است و سرعت افزایش آن بسیار نگران کننده‌تر. شبکه‌ی مجازی فارسی به‌جای اینکه اطلاعات صحیح را افزایش و اطلاعات نادرست را کاهش دهد، روی هم رفته دارد برعکس عمل می‌کند، آن هم با سرعت زیاد. نادانی را که کاهش نمی‌دهد، هیچ؛ توهم دانایی را به سرعت افزایش می‌دهد. آن هم نه فقط در بین افراد دارای تحصیلات پایین؛ دامنِ بخش بزرگی از افراد تحصیل کرده را نیز، در محدوده‌ی غیرتخصصی‌شان، گرفته است. برای تغییر این وضعیت، به عزم عمومی نیاز هست اما خبری از این عزم نیست! بیشترِ آن‌هایی که باید عزم کنند خودشان هم دچار همین مساله‌اند. شواهد بروز این وضعیت، دلایل بروز آن و روش‌های غلبه بر آن در این متن کوتاه نمی‌گنجد؛ اما در خانه اگر کس است یک حرف بس است! البته اگر آن کس، خود قربانی این توهم دانایی نباشد و برداشتش از این نوشته همان باشد که نویسنده اراده کرده است نه بر اساس پیش داوریِ خود. من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش!* - - - * ✍️ پی نوشت: شما هم مثل اغلب مردم گمان می‌کنید که این شعر از مولوی است؟! خیر! همین را هم اشتباه فرموده‌اند! این شعر از میرزا محمدخان مجدالملک لواسانی است. ✍️ مزاح: شخصی گفته بود که "تولستوی نویسنده‌ی خوبی نبود، فقط یک کتاب خوب داشت، آن هم "بینوایان""؛ گفتند ""بینوایان" را که ویکتور هوگو نوشته است." گفت: "ببینید این را هم برایش نوشته‌اند!" 😃 @aledavood
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔶 جمعی از نمایندگان طلاب: حوزویان انقلابی تسلیم جوسازی‌ها نشوند| مصونیت انقلاب در گرو در صحنه بودن روحانیت است 🔷 جمعی از نمایندگان طلاب با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن عملیات روانی دشمن علیه مطالبه گری حوزویان، بر ادامه مسیر پرافتخار مطالبه‌گری از مسؤولان کشور تاکید کرد. 🌐 http://yon.ir/H20uD 🆔 eitaa.com/rasanews_agency
۱ باسمه تعالی از چند طریق با خبر شدم حضرت آیت الله علوی بروجردی بعد از تجمع فیضیه خدمت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مراجع دیگر رسیده اند وحرفهایی در این زمینه داشته اند لذا خواستم چند کلمه خدمت ایشان عرض کنم و مطمانم کسانی در کانال هستند که حرفهای بنده را به ایشان می رسانند مقدمتا عرض کنم بنده چندین جلسه خدمت ایشان رسیده ام و درباره مکتب فقهی آیت الله العظمی بروجردی ره با ایشان ۳ جلسه مصاحبه داشته ام و نسبتا ایشان را می شناسم. ایشان در فقه و اصول از نظر بنده تنها ادامه دهنده مکتب آیت الله العظمی بروجردی ره هستند و در سیاسیات و اجتماعیات هم با مطالعه، کسب اطلاع شخصی از شاگردان و معاشران و تحقیقات دیگر، اشراف کاملی به سبک و سلوک آن مرجع بزرگ پیدا کرده اند و ایشان الگوی آیت الله علوی بروجردی در مسیرشان هستند همچنین این بزرگوار نوه دختری آن مرجع بزرگ می باشند. اما عرایض بنده خدمت ایشان گرچه نمی دانم چه به مراجع گفته اید اما مسلما با سوابقی که دارید با این نوع کارها مخالفت دارید و در مخالفت ایشان هم موثر بوده اید به هر حال از حضرتعالی تقاضا دارم مطالب زیر را مد نظر خود قرار دهید ۱ قبل از ورود امام راحل عظیم الشان به مسائل سیاسی بعضی اعوان و انصار آیت الله العظمی بروجردی ره و بزرگان حوزه تحت تاثیر جد شما بودند اما با ورود امام خمینی ره به این عرصه عمده حوزه از همه طبقات تحت تاثیر ایشان واقع شد و جو حوزه با مجاهدت امام و مریدان فولادین اطرافشان فضای دیگری پیدا کرد و الان هم جو عمده حوزه همین است. منش و روش امام خمینی ره به نحوی بروزرسانی و جهش در تفکر، منش و روش آن مرجع بزرگ بود و الان این منش و روش مقبول عده زیادی از بزرگان حوزه شده است و لذا منش و روش آیت الله العظمی بروجردی نه حقیقتا دیگر به روز است و نه به صورت آماری طرفدار عمده ای دارد لذا عمل طبق آن منش، در این زمان جواب نمی دهد و نخواهد داد چرا که بدنه ای که همراه این فکر باشد وجود ندارد بله شاید عده ای از اساتید و بزرگان حوزه با شما همراهی کنند اما این به معنای همراهی عمق، سطح، بدنه و عمده حوزه با شما نیست. ۲ جد بزرگوار شما مرجع وحید بود و بزرگان دیگر هم اگر با ایشان همراه نبودند ولی کارشکنی نمی کردند و حتی امام خمینی ره به عنوان بزرگترین مدرس قم با آن اعتبار تقوایی و علمی با اختلاف نظر زیادی که در امور مختلف با ایشان داشت اما هر جا که بوی تضعیف مرجعیت و مدیریت ایشان می آمد طرف آیت الله العظمی بروجردی ره را می گرفتند تا ایشان موفق به اداره حوزه شوند که نمونه روشن آن همراهی ایشان در کم شدن تدریس فلسفه به دلیل سروصدای بزرگان مشهد بود. اما امروز اقلا ۳ رویکرد عمده در مراجع وجود دارد و شما هم مرجع نیستید و اگر باشید هم مرجع وحید نخواهید بود لذا نمی توانید مثل آیت الله العظمی بروجردی ره اِعمال اراده کنید خصوصا که همراهان خاص ندارید و جو حوزه هم با شما همراه نیست و حتی اگر مرجع هم بشوید و همراهانی هم داشته باشید نحوه توزیع قدرت در حوزه از جهات مختلف، مانع اِعمال اراده تام شماست بنابراین اقلا در مقام اِعمال منویات خود مقتضیات زمان و مکان را در نظر بگیرید و بدانید در بهترین شرایط کسر کمی از منویات خودتان را بتوانید در بعضی امور سیاسی و اجتماعی اِعمال کنید. ۳ مخالفت شما با جو عمومی انقلابی حوزه به دلیل نپسندیدن منش و روش انقلابیون که تا به حال چندین بار از شما مشاهده شده فقط و فقط برای شما هزینه سازی گزاف خواهد کرد لذا عرض خاضعانه این طلبه خدمت شما بزرگوار این است که فارغ از جو حوزه بدون در افتادن با طلاب و عموم حوزویان به خدمات خود مشغول باشید که تا به حال هم به اندازه لازم و کافی مخالف دارید و این مخالفان هم با یک سخنرانی شما قانع نشده و نمی شوند و به مخالفت خود ادامه خواهند داد و به این مطلب هم توجه کنید که اصولا هیچ چیز، دیگر پنهان نخواهد ماند خصوصا در فضای نخبگانی حوزه. @salmanraoofi
۲ ۴ شما به عنوان یکی از سران نشست اساتید بالاخره به طلاب توضیح دهید عملکرد نشست اساتید با شعارهای نشست چگونه جمع می شود. قرار بود نشست مشکلات صنفی طلاب را پیگیری کند و به مشکلات اساتید برسد. از یک طرف با رییس جمهوری که آن موقع ناشناخته بود دیدار می کنید و میگویید حاضر به تئوریزه کردن شعار سیاسی شان هستید، حال آنکه توجه نداشتید پشت یک شعار چقدر نقشه و فلسفه خوابیده و شاید خود شما با عمق عملی همین شعار، هنگام بروز و ظهور مخالفت شدید کنید و حالا که کارنامه ضعیف این دولت روشن شده با تجمع طلاب برای همصدایی با مردم مخالفت می کنید، با تفکر شما حوزه اگر می خواست بگوید از حکومت مستقل است این کار قابل جمع بود، چرا با این کار مخالف بوده اید نمی دانم ولی این حرکات سران نشست فقط و فقط به ضرر نشست خواهد بود اقلا از نشست استعفا بدهید و بعد به این کارها مبادرت بورزید تا نشست به راه خود ادامه دهد. ۵ از شما تقاضا دارم طبق منش آیت الله العظمی بروجردی هنگام مرجعیت آیت الله العظمی اصفهانی و حرکت آیت الله العظمی قمی در اموری که با انقلاب هم فکر و همراه هستید مثل تقریب و مسائل بسیار دیگر با انقلاب و عموم طلاب هم افزایی داشته باشید و در امور دیگر سکوت پیشه کنید تا کار به جایی نرسد که علاوه بر طلاب و اساتید، بزرگان حوزه با صراحت با کارهای شما مخالفت کنند و شما عملا نتوانید کاری از پیش ببرید. ارادتمند شما و بیت آیت الله العظمی بروجردی سلمان رئوفی و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۶/۶ @salmanraoofi
سلمان: باسمه تعالی 👈برای مباحث دور دوم مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره سرفصلهای زیر را انتخاب کرده ام 🔆🔆🔆هر گونه پیشنهادی برای سرفصلها دارید لطفا ارائه بفرمایید 🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی 1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار 2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی 3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و ١/ اجتهاد و استنباط ٢/ بحث مهندسی استنباط ٣/ مکتب شناسی اصولی 4⃣نکته ای در عدم خلط ١/ روش تحقیق، ٢/ روش طرح بحث ٣/ روش تدریس در تشخیص مکتب فقهی 5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی 6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی 7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی 8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی 9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی 0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی 1⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی 🔆🔆مباحث مکتب شناسی فقهی 🔆یک: مباحث مربوط به موضوع شناسی 1⃣روش ما در مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره 2⃣امور کلی که مکتب شیخ ممکن است تحت تاثیر آنها باشد 3⃣روش شیخ در ورود به مباحث ١/ عبادات ٢/ معاملات 4⃣بررسی مبانی موضوع شناسی شیخ انصاری 5⃣نحوه طرح بحث در موضوع شناسی ١/موضوعات صرفه ٢/ مستنبطه لغوی ٣/ مستنبطه شرعی 6⃣کارهای شیخ اعظم ره هنگام موضوع شناسی 7⃣روشهای شیخ اعظم ره برای تعیین موضوع 8⃣نکات مستفاد از کارهای شیخ اعظم ره 🔆دو: مراحل و مباحث حکم شناسی 1⃣اثبات حجیت مصداقی 2⃣استظهار 3⃣استدلال 4⃣تعادل و تراجیح 5⃣فقه الاقوال 6⃣ذوق فقهی 7⃣تعامل منابع فقهی؛ عقل قرآن و سنت در مکتب شیخ اعظم ره 8⃣تعامل فقه و اصول در مکتب شیخ اعظم ره 🔆مطالب پایانی نقاط قوت و ضعف مکتب شیخ اعظم ره @salmanraoofi