🍃🌸🍃
•┈┈••🍃 #لطیفه_نکته ۳۶۹🍃••┈┈•
دیشب تو گروه خانوادگی دعوا شد😐😔
عموم گفت 😄zer nazanin
گفتم: "عمو نازنین کیه؟" 😜
یهو زن عمومم اومد گفت:
ناصر! نازنین کیه؟! 😡
دعوا رو بیخیال شدن.
فردا قراره طلاق بگیرن 😂😂😂
--------🔸😜🔸---------
🤲 به نام خداوند بیزار از اذیت و آزار دیگران
✋سلام
💐 از #امام_سجّاد عليهالسلام:
كَفُّ الأذى
مِنْ كَمالِ العَقلِ
وفيهِ راحَةٌ لِلبَدَنِ عاجِلاً و آجِلاً
خوددارى از آزار رساندن،
نشانه كمال خرد
و مايه آسايش دو گيتى است.
📒 تحف العقول ص ۲۸۳
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
🖊 آزار رسانی به دیگران افزون بر افراد دیگر خود انسان را نیز آزرده خاطر و غمگین میکند.
مراقب باشیم حداقل برای آسایش و آرامش خویش، از اذیت دیگران پرهیز کنیم.
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
🇮🇷 #تقویم_امروز
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
امروز؛ پنجشنبه
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
۱۳ شوال ۱۴۴۴
۴ مِی ۲۰۲۳
منسوب به #امام_حسن_ عسکری علیهالسلام
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
لَا اِلَهَ اِلَّا اللهُ المَلِکُ الحَقُّ المُبِینُ
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
استقرار #پرتغالیها در جزیرهٔ هرمز و آغاز مداخلهٔ غرب در خاورمیانه (١۵١۵م - ۸۹۴ش)
🖊 بیشتر بدانیم:
🔹پرتغال آغازگر استعمار و زرسالاری یهودی
https://eitaa.com/salonemotalee/1514
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
سلام و احترام
امروز؛ ۵شنبه
۱۴م اردیبهشت و ۳م مه
سالروز استقرار پرتغالیها در جزیرهی هرمز و آغاز مداخلهی غرب در خاورمیانه (سال ۸۹۴ هجری شمسی، ۹۲۱ هجری قمری و ۱۵۱۵ میلادی) برای غارت و استثمار و استعمار است.
به همین مناسبت مقالهای درباره وقایع آن سالها را روزانه و تا چند قسمت در "سالن مطالعه" بارگذاری میکنیم.
برای آگاهی از تاریخ جنایات غربیها در منطقهمان که تا امروز نیز ادامه دارد، به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://eitaa.com/salonemotalee/1514
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
یاعلی
KayhanNews75979710412149505235107.pdf
12.12M
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
تصویر صفحه اول بعضی روزنامههای امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار معلمان:
تقویت مدارس دولتی مهم است.
نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بیعدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
• ┈┈••••✾•🇮🇷🌺🇮🇷•✾•••┈┈•
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10833
◀️ قسمت دوم؛
کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است؛
یعنی تربیت و تعلیم نونهالان کشور،
یعنی ساختن آیندهی کشور.
🔶🔸معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است.
امروز شما دارید فردای کشور را میسازید.
اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛
یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسهی با این نیست.
این قضیّهی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، ضریب پیدا میکند و اهمّیّت مضاعف پیدا میکند.
اگر ما با یک جامعهی جوان و نوجوانِ متوسّط از لحاظ ذهنی مواجه بودیم، یک جور بود؛
حالا که با یک قشرِ جوانِ هوشمند مواجهیم که از متوسّط هوش جهانی بالاترند، قضیّه جور دیگر است.
این ثروت عظیمی است.
اگر ما این موجود باارزش، یعنی این جوان هوشمند را ــ که هوشمندیِ خودش را در المپیادها، در مسابقات جهانی، در همه چیز ثابت کرده ــ تربیت نکنیم و به جایگاه شایسته نرسانیم، واقعاً جفا شده؛
این جواهرِ قیمتیای است، این را باید خوب ساخت.
خب، این نقش و جایگاه معلّم است.
جایگاه خیلی مهم است،
خیلی بالا است،
مسئولیّت هم به همین اندازه بالا است؛
مسئولیّت هم بالا است.
چون راجع به این قضیّه خیلی صحبت کردهایم ــ
هم خود بنده صحبت کردهام، هم همه صحبت کردهاند ــ من چند سرفصل کوتاه را عرض میکنم؛
🔶🔶یکی اینکه شاگرد را معلّم مثل فرزند خودش بداند.
شما در مورد پسر خودتان یا دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟
نمیخواهید خوشبخت باشد؟
نمیخواهید سربلند باشد؟
نمیخواهید عاقل باشد؟
نمیخواهید باسواد باشد؟
نمیخواهید رفتار او در جوامع، در خانوادهها، احترامبرانگیز باشد؟
انسان راجع به بچّهاش این چیزها را میخواهد؛
عین همینها را از این شاگردتان هم بخواهید.
یعنی کار شما در درجهی اوّل درس دادن است،
امّا در خلال هر درسی ــ بنده بارها گفتهام گاهی مثلاً یک معلّم ریاضی یا معلّم فیزیک، در اثنای درس، یک کلمه میگوید که از یک ساعت سخنرانیای که بندهی مثلاً واعظ میکنم تأثیرش در این جوان بیشتر است!
با یک کلمه؛
اینها را دیدهایم ــ با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیّتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید.
فرض کنید فرزند خودتان است،
دارید او را پرورش میدهید؛
این اوّلین توقّعی است که انسان از معلّمین دارد.
البتّه این غیر از مسئلهی «پرورشی» است که بعداً عرض خواهم کرد؛
آن امور پرورشی، مستقلّاً یک مسئلهی جداگانهای است؛
بعضیها اینها را با هم مخلوط میکنند.
آنهایی که میخواستند «پرورشی» را تعطیل کنند، میگفتند «معلّم در همان حالِ تعلیم، پرورش هم بدهد»،
که خب این حرف ناقص و ناتمامی است؛ لکن در اثنای تعلیم میشود به معنای واقعی تربیت هم انجام داد، «پرورشی» هم به جای خود.
🔶🔸یک نکتهی دیگر تشویق دانشآموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکتآفرین است، نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هیئتها.
به تجربه ثابت شده جوانی که با مسجد سر و کار دارد و ارتباط دارد، خیرش بیشتر به جامعه میرسد؛
یعنی احتمالش بیشتر است.
نه اینکه آدمِ جوان یا غیرجوانِ مسجدی منحرف نمیشود؛
چرا، همهی احتمالات وجود دارد،
لکن این زمینه یک زمینهی بسیار باارزشی است.
🔶🔸یک نکته در مورد رفتار معلّم اهتمام به حضور دانشآموز در مدرسه است.
خب این قضیّهی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور واقعاً ضربه زد،
یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور.
ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد،
امّا شاگرد، دانشآموز، غیر از یادگیری و شنیدن درس، احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد؛
احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همکاران خود، همسانان خود حضور داشته باشد؛
این همافزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است.
باید سعی بشود که دانشآموز در مدرسه حضور پیدا بکند؛ مدرسه موضوعیّت دارد.
این هم یک مطلب.
خب، عرض کردیم که کرونا ضربه زد، این فتنهها و اغتشاشها و مانند اینها هم ضربه میزند؛ یعنی اینها با این ناامنیهایی که در خیابان و از این قبیل درست میکنند، یکی از ضرباتی که به کشور میزنند همین است که مدرسهها را ناامن میکنند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10919
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ ریشههاى یهودى خدا و شیطان در ✡
#انجیل_شیطانى_لاوى
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10835
◀️ قسمت سوم
در میان سخنان آنتوان لاوى باورى بنیادین الهیاتى، نوع نگاه به خدا و نیز نوع نگرش به شیطان، از همه باورها مهمتر هستند.
این باورها گرچه در نگاه اول با هم در تعارض هستند، اما با نگاهى عمیقتر خواهیم یافت این سه زاویه نگاه به احتمال زیاد با تعمد انتخاب شده؛
و همین باورها ریشه نگرش شیطانى را ترسیم کرده
و آنچه امروز به عنوان باور آنتوان لاوى از سوى کلیساى شیطان به هوادارانش القا مىشود چیزى جز برداشتهاى شخص لاوى از ادیان باستانى مانند یهودیت و مسیحیت نیست.
🔹براى شفافسازى ریشههاى بنیادین آنچه باورهاى لاوى خوانده مىشود، بجاست به کتابهاى مقدس دو آیین یهود و مسیحیت نظرى بیفکنیم و ریشههاى انحراف را در باورهاى تحریفى این دو آیین بجوییم.
✡ خدا و شیطان در آموزههاى یهودىـمسیحى
نیک مىدانیم شیطانگرایى در فضاى جامعهاى سر برآورده که معتقد به آموزههاى مسیحىاند
و از آنجا که آموزههاى مسیحیت جدایى کامل از یهود ندارد، باید ابتدا سراغ ریشه انحراف رفت؛
به ویژه که تفکر آنتوان لاوى به خدا و شیطان بسیار شبیه سِفر سوم پیدایش است.
باور نویسنده بر آن است که نگاههاى انحرافى یهود به شیطان، بیشترین تأثیر را در شکلگیرى اندیشه برترى شیطان بر انسان و حتى این برترى نسبت به خدا در میان شیطانگرایان داشته است.
🔶🔸باورهاى کفرگرایانه در یهود
عقیده بسیارى از عبرانیان باستانى در مورد نیروى شرّ در سطح عقاید ساده آنیمیزم (جاندارپندارى عناصر طبیعى، اعتقاد و ایمان به موجودات روحانى و پرستش جانداران) بود
و از آن درجه بالاتر نرفته بودند و براى شیطان توانایى و قدرت مقاومت در برابر یهوه را هیچگاه قایل نبودند؛
ولى این باور در طول تاریخ، تکامل یافت و براى این قوه موذى و تبهکار القاب گوناگون قرار دادند که نام شیطان پیش از همه ذکر شده است.
اولین بار که از این موجود ملعون نام رفته، در صحیفه زکریاست که او را همتا و هماورد فرشتگان قرار مىدهد
و اغواکننده و فریب دهنده آدمیان مىداند.
نویسندگان کتب عهد عتیق نیز نام شیطان را در کتب و متون تاریخى دیرینه درج کرده و حتى در اسفار پنجگانه از وجود او در جنت عدن سخن گفتهاند.
🔶🔸خدا در آموزههاى یهود
دین یهود به ظاهر، مانند دین اسلام فقط به یک خدا اعتقاد دارد و آن خداى یهوه است.
اما خدایى که تورات به پیروانش معرفى مىکند، نه تنها بىکران و فراتر از فهم و ادراک عقل نیست، بلکه خدایى مادى و داراى جسم و خواص جسمانى است؛
👈 میان بندگان مىآید،
👈 به ایشان سرکشى مىکند
👈 و مانند سخنگفتن انسانها با ایشان مکالمه مىنماید (پیدایش، ۱۷:۲۲)،
👈 تا صبح با بندگان کشتى مىگیرد (پیدایش، ۳۰:۸)
👈 و آخر سر هم مىبازد
👈 و بهاى باختن را با اعطاى نبوت جبران مىکند (پیدایش، ۳۲:۲۴ـ۲۹)!
👈 به دیدارش مىروند و او را در جلال و جبروت مادى مىیابند (خروج، ۲۴:۹و۱۰).
👈 علاوه بر همه اینها، خداى تورات دروغ مىگوید
👈 و از همه بدتر اینکه آدمى را فریب مىدهد تا از درخت معرفت (!) نخورد
👈 و هنگامى که آدم در کمال غفلتِ خدا (!) موفق به خوردن این میوه ممنوعه مىشود، خداى تورات به تقاص این رفتار ایشان را از بهشت بیرون مىکند
👈 و شمشیرى آتشبار و برنده بر درخت زندگى جاوید مىگمارد تا آدمى یکى از خدایان نگردد (پیدایش، ۳:۱۶ـ۲۴).
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10920
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
✡ #شخصیتهای_یهود
#هرتزل؛
#پیامبر_دروغین_صهیونیسم
◀️ قسمت دوم
🔶🔸هرتسل؛ یک یهودی سکولار و بیدین!
✡ دوران کودکی و جوانی
هرتزل در شهر پست (Pest) مجارستان و در یک خانواده یهودی متولد گشت.
وی فرزند دوم جانت و جاکوب هرتسل بود.
خانواده آنها به زبان آلمانی تکلم نموده و پایبند به اعتقادات مذهبی نبودند.
وی در دوران مدرسه نتوانست در حوزه علوم به موفقیتی نائل آید و بعدها علاقه زیادی به شعر و علوم انسانی نشان داد.
این علاقه باعث گردید که بعدها دارای یک شغل موفق و در حوزه روزنامهنگاری گردد.
✡ میراث سکولار خانوادگی
هرتزل در دوران کودکی و نوجوانیاش هیچ علاقهای به معنویات یهودی نداشت.
این امر را میتوان ناشی از پرورش خانوادگی وی دانست زیرا والدین وی هیچ نوع دلبستگی به آداب و رسوم یهودی نداشتند.
🔹مادر وی بیشتر بر سنت انسانگرایانه فرهنگ آلمانی توجه داشت و پسر خود را نیز بر اساس آموزههای فرهنگ آلمانی پرورش میداد.
🔹وی به عنوان یک «پسر یهودی کاملا بیایمان، ضد سنت و سکولار» پرورش یاقت که دین را به کل رد مینمود و همیشه با یک «بدبینی تمسخرآمیز» راجع به یهودیت سخن میگفت.
وی با نگاهی تحقیرآمیز به دین نگاه کرده و آن را پدیدهای نامتمدن مینامید.
🔹به نوشته الون (Elon)، حتی پس از علاقهمندی هرتزل به مسأله یهود میتوان رگههایی از خودتحقیری یهودی را در نوشتههای وی مشاهده نمود.
🔹البته در برخی منابع بدین امر اشاره شده که مادر هرتسل یکی از حامیان وی در ترویج اندیشه صهیونیسم سیاسی بود؛
اما باید بدین نکته توجه داشت که احتمالا شاخصه سکولار و غیردینی این اندیشه باعث گردیده بود که مادر هرتسل نیز به صف حامیان آن بپیوندد.
🔹هرتسل با دختری به نام جولیا ازدواج نمود که بنا بر برخی گزارشها یهودی نبود.
در مورد اینکه همسر وی هیچ علاقهای به صهیونیسم نداشت، در میان محققین اتفاق نظر وجود دارد.
اما نکته جالب اینجاست که در یهودیت، فرزندان بر دین مادر خود هستند و بنابراین در صورت غیریهودی بودن جولیا (که به احتمال زیاد چنین است) فرزندان بانی صهیونیسم سیاسی و پدر اسرائیل یهودی نبودند.
🔹نسل هرتسل درنهایت برافتاد. دختربزرگش پالین اختلال روانى پیداکرد و از شوهرش طلاق گرفت و به کار هرزگى روى آورد؛ چنانکه معتاد به موادمخدر نیز شد و سرانجام در بیمارستان درگذشت.
🔹پسر بزرگ او هانس نیز مخالفت با برخى تعالیم یهود را به منصه ظهور رساند.
او نیز به افسردگى و اختلال روانى دچار گردید و به مسیحیت روى آورد، و در نهایت، خودکشى کرد.
دختر کوچکش تراد معروف به مارگارت هم دایم بیمار بود.
نوهی دختریش استفان تئودور نیومن که تا مقام افسرى ارتش انگلستان پیشرفته بود، در واشنگتن خود را از بالاى پل به رودخانه انداخت.
✡ آیا ماجرای دریفوس باعث تحول فکری هرتصل گشت؟
🔹گفته میشود در جریان محاکمه دریفوس (افسر یهودی ارتش فرانسه که متهم به جاسوسی برای آلمان شده بود) هرتسل با عقاید و افکار ضدیهودی مردم اروپا (احساسات ضدیهودی مردم اروپا دارای دلایل فرهنگی و اجتماعی بسیاری میباشند که در مجالی دیگر باید به آنها پرداخت) آشنا شده و چنان تحت تأثیر این قضایا قرار گرفت که مسیر زندگی خود را به طور کامل عوض نموده؛
و رو به سوی صهیونیسم و یافتن وطنی برای یهودیان برآمد تا در این وطن جدید دیگر کسی نتواند به آزار، اذیت و تعقیب یهودیان بپردازد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10921
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
#رمانهای_دفاع_مقدس_و_شهدا
🌹 🇮🇷 #خداحافظ_سالار 🇮🇷🌹
روایتی از زندگی ۴۰ساله همسر گرامی
سرلشکر شهید حاج حسین همدانی
◀️ قسمت ۱۶۰م؛
🌹قسمت پایانی🌹
حالا وهب باید دست بابا را میگرفت و انگشتر را در انگشت او میکرد
میفهمیدم برایش چقدر سخت است
با نگاهش به من میگفت که این کار را به مهدی
بسپار.
دوباره گفتم:
"وهب! انگشتری حاج قاسم را بکن توی دست «بابات»"
وهب پارچه کفن را کنار زد و دست سرد را بیرون آورد
گریه نمیکرد اما حسرت در چشمانش موج میزد
همان لحظه همسر شهید همت کنارم آمد و گفت:
"حاجخانم! الآن وقت استجابت دعاست."
و من برای نصرت اسلام و مسلمین دعا کردم.
گفته بود ببریدم همدان کنار همرزمان شهیدم
اما نمیدانستیم کدام نقطه از گلزار شهدا
وهب خبر داد که مسئولین در همدان یک بلندی مشرف به مزار شهدا را برای تدفین آماده کردند و بنا دارند که گنبد و بارگاه بسازند.
حسین همیشه سادهزیستی را دوست داشت و همه جا در متن مردم بود.
پس مزارش هم باید ساده میشد.
پیغام دادم که حسین راضی نیست برایش گنبد و بارگاه بسازید.
برای محل تدفین با بچهها مشورت کردم
مهدی حرف تازه ای گفت:
"با بابا رفته بودیم گلزار شهدای همدان بابا جایی را کنار قبر شهید حسن ترک به من نشان داد و تأکید کرد اگه من شهید شدم اینجا خاکم کنید."
بارها از حسین شنیده بودم که حسن ترک نمونه یک انسان کامل تربیت شده قرآن است.
با این حال از روی احتیاط گفتم:
"کیف شخصی بابا رو باز کنید."
نه من و نه بچهها رمز کیف را بلد نبودیم.
مهدی با پیچگوشتی کیف را باز کرد
ورقهای با دست خط حسین روی آن بود
زیرش نوشته بود:
"وصیتنامه بنده حقیر حسین همدانی"
به تاریخ آن نگاه کردم
۱۸ روز پیش وصیت را نوشته بود
همان روزی که خبر شهادت رکن آبادی _ سفیر ایران در لبنان - را شنیدیم
آن روز همه ما افسوس خوردیم اما حسین گفت:
"خوش به حالش"
مقابل عکس حسین نشستم و به وهب گفتم:
"وصیت رو بخون"
وهب با لحنی وصیتنامه را خواند که من صدای حسین را میشنیدم و در آینه نگاهش وهب و مهدی را میدیدم
وصیت نامه را تا زدم و لای دفتر خاطرات حسین گذاشتم
همان دفتری که سالها پیش گوشهاش نوشته بود؛
"من شنیدم سر عشاق به زانوی شماست
و از آن روز سرم میل بریدن دارد"
🌹 🇮🇷▪︎ پایان ▪︎🇮🇷🌹
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee