eitaa logo
سماح مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم
8.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
545 ویدیو
102 فایل
مرکزمشاوره اسلامی سماح (قم) شعبه قم02537838081 سایت: samah.ir مشاوره مجازی @samahonline 🧑‍کارگاه‌‌ها: https://eitaa.com/joinchat/657129492C00d4777601 📚کتابخانه و پژوهش: @pajooheshsamah 📚فروشگاه کتاب: @mahsoolat_samah1 🙋ادمین @Markazmoshaverehqom
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه 26.pdf
2.97M
🌷🌸🌷 مسائل اخلاقی بعد از و گذشت زن و شوهر همدیگرند... @mmhozehh 🌷🌸🌷
1_5037563851533451273.pdf
11.46M
🌷🌸🌷 : 🌹حتما ببینید و بخوانید🌹 این کتاب فقط به معرفی و توضیح بازیهای گوناگون برای سنین مختلف کودکان پرداخته است که والدین میتوانند با این بازیها، فعالیتهای سرگرم کننده درون و بیرون منزل برای فرزندانشان فراهم کنند تا زمینه و بستر رفتارهای خوب و دوری از رفتارهای نامطلوب را ایجاد کنند. این کتاب توسط حسین رضائی در 110 صفحه گردآوری شده است. @mmhozehh 🌷🌸🌷
پرسش : دختر چهار ساله اى دارم و منتظر تولد فرزند دومم هستم . استاد بزرگوار ، هفته هاى قبل مطالب خوب و مفيدى را در مورد مسائل مربوط به تولد فرزندم و واپسروى فرزند اولم فرمودند . لطفا در مورد چگونگى تعامل خانواده با اين دختر چهار ساله ، پس از تولد برادرش نيز راهنمايى بفرماييد . متشكرم . ✍️ پاسخ : افزون بر مطالبى كه سه هفته قبل در پرسش هاى مكتوب عرض كردم ، به اين نكات هم توجه كنيد : ١- تا جايى كه امكان دارد ، در حضور دخترتان به نوزادتان شير ندهيد ( اوج حس حسادت او همان زمانى است كه برادرش شير مى خورد ) ؛ ٢- وقتى همسرتان به منزل مى آيد ، بلافاصله سراغ نوزاد را نگيرد ؛ لحظاتى همچون گذشته به دخترتان برسد و بعد سراغ نوزاد برود ؛ ٣- وقتى همسرتان وارد منزل مى شود، در مورد وضعيت برادرش چيزى از دخترتان نپرسد ( نپرسد كه داداشت چطوره ؟ مامان رو اذيت كرده يا نه ؟)؛ ٤- به نزديكان ( مادر بزرگ و پدر بزرگ ، عمه ، عمو ، خاله ، دايى و ... ) هم بگوييد كه وقتى به ديدار شما مى آيند ، بلافاصله سراغ پسر كوچولو نروند و همچنان دخترتان در متن و مورد توجه آنان باشد ؛ ٥- خيلى در مورد آسيب پذير بودن برادرش حساسيت نشان ندهيد تا نقطه ضعف نشود ؛ ٦- ممكن است برادرش را از روى حرص ، با فشار ببوسد ؛ در اين صورت هرگز برخورد خشنى با او نكنيد ( او را با فشار و با خشونت از برادرش جدا ، و به سويى پرت نكنيد ) ؛ ٧- آلبوم عكس هاى نوزادى اش را به او نشان دهيد و بگوييد كه وقتى كوچولو بودى ، از تو مراقبت مى كرديم تا بچه هاى ديگر و بزرگتر ها به تو آسيبى نرسانند ؛ ٨- با توجه به اين كه دختر است مى توانيد نقش مامان كوچولو و به تعبير غربى ها " مادر دوم " را به او بدهيد تا در مورد برادرش احساس مسؤوليت بيشترى كند و در جايگاه مادر كوچولو بيشتر مراقبش باشد ؛ ٩- گاهى البته با مراقبت ، نوزاد را روى زانوى دخترتان قرار دهيد و در سنين بالاتر ، لحظه اى كوتاه اجازه دهيد برادرش را ايستاده بغل كند؛ ١٠- وقتى مشغول كارهايتان در آشپزخانه مى شويد ، مسؤوليت آرام كردن برادرش به او واگذاريد ؛ البته نوزاد را در جايى قرار دهيد كه او و خواهرش را ببينيد ؛ ١١- وقتى نوزاد را به حمام مى بريد ، مسؤوليت نگه داشتن حوله و لباس هاى نوزاد را به دخترتان بدهيد . در پناه حق باشيد . 🌸
#معرفی #مراکز_مشاوره #حوزه: 🔷🔸🔷🔸🔷 🌸 کانال اطلاع رسانی مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان 🌸 #پشتیبان_مطمئن_طلاب_و_روحانیون در استان اصفهان 👤ارتباط با ادمین @adminmhee 🆔 @mhee95 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺
#دوشنبه ها #خانواده 🌹خواسته‌ها و انتظارات #همسر🌹 ▶️هنگامی که یکی از همسران برای برقراری #رابطه، خواسته یا انتظاری را مطرح می سازد، بخاطر این است که به دنبال ارضای یکی از سه #نیاز اصلی خود است. این سه نیاز عبارت است از  اینکه: 1⃣او را به حساب آورند. 2⃣احساس کند بر زندگی اش کنترل دارد 3⃣او را دوست بدارند. ترکاشوند - طلبه و روان شناس مرکز مشاوره حوزه های علمیه @mmhozehh
◀️ مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه ▶️ برگزار میکند: ✅ پنجمین دوره #کارگاه #خانواده_موفق 🔰 با حضور حجت‌الاسلام دکتر #ترکاشوند 🔹در 12 جلسه ⭕️ ویژه زوجین 🎁 همراه با تخفیفات ویژه 🎾⚽️ و مهد رایگان برای فرزندان شما شروع دوره: 🗓 بعد از تکمیل ظرفیت 🕔 شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت 18 الی 19:30 📍مکان: شعبه 1️⃣ مرکز مشاوره (قم، خیابان صفاییه، کوچه 37 پلاک 16) و شعبه 2️⃣ مرکز در پردیسان (بلوار آزادی، بلوار شهید کوچکی، خیابان شهیدان واعظی و دهنوی، ساختمان مرکز خدمات) ☑️ برای دریافت #فرم #ثبت_نام اولیه و اطلاعات کارگاه‌، لطفاً به آیدی زیر 💬پیام دهید: 🔻🔻🔻🔻 @kargah_moshavereh دبیر کارگاه‌های مرکز مشاوره: 📞 09025891214 📲 مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه : 🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/mmhozehh
کارگاه خانواده موفق - استاد ترکاشوند.mp3
5.34M
معرفی 🔊 حتما بشنویم | حجت الاسلام دکتر 🎯 بیان هدف و سرفصل مباحث کارگاه ❓آیا من و همسرم در این کارگاه شرکت کنیم؟
🔵 مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه بر اساس موضوعات اساسی و ضروری هر خانواده «پنجمین دوره از مجموعه #کارگاه #خانواده » را به صورت جداگانه برگزار میکند: 1️⃣ #کارگاه «مهارت‌های ارتباطی زوجین ▫️ 4 جلسه ویژه زوجین 2️⃣ #کارگاه «روابط زناشویی و جنسی» ▫️ 4 جلسه ویژه آقایان 3️⃣ #کارگاه «نظام خانواده» ▫️ 2 جلسه ویژه زوجین 4️⃣ #کارگاه حل مسأله و حل تعارض زوجین ▫️ 2 جلسه ویژه زوجین 🔰 با حضور استاد توانمند حجت الاسلام دکتر #ترکاشوند 🎁 همراه با تخفیفات ویژه 🎾⚽️ و مهد رایگان برای فرزندان شما 🗓 تاریخ شروع هر کارگاه بلافاصله بعد از تکمیل ظرفیت می‌باشد. 📍مکان: شعبه 1️⃣ مرکز مشاوره در صفائیه و شعبه 2️⃣ در پردیسان ☑️ برای دریافت #فرم #ثبت_نام اولیه و اطلاعات کارگاه‌، لطفاً به آیدی زیر 💬پیام دهید: 🔻🔻🔻🔻 @kargah_moshavereh دبیر کارگاه‌های مرکز مشاوره: 📞 09025891214 📲 مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه : 🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/mmhozehh
سماح مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم
📢 اطلاعیه ◀️ مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه ▶️ برگزار میکند: ✅ #کارگاه #تلاش_و_نشاط (تعدیل کمال گرا
کارگاه استاد (ویژه برادران) 🔸 فردا (پنجشنبه ۶ تیر) ساعت 🕙 ۱۰ صبح 📍 در مرکز مشاوره صفائیه برگزار می‌شود. 🎁 برای حضور در جلسه اول این کارگاه و آشنایی با دوره «تلاش و نشاط» نیاز به پرداخت شهریه کارگاه نیست.
پکیج توانمند سازی شناختی حرکتی پیشگیری از اختلالات کودکان نوشته دکتر مرضیه نظری.pdf
3.79M
پکیج توانمند سازی شناختی حرکتی پیشگیری از اختلالات کودکان نوشته دکتر مرضیه نظری.pdf 📚📚📚📚📚📚📚 توانمند سازی شناختی و حرکتی برای پیشگیری از انواع کودکان. اختلالاتی مثل: ( ) ( ) و... دارای عالی و علمی برای پیشگیری و درمان این اختلالات دکتر مرضیه @mmhozehh 🌷🌸🌷
آبکش را برگردانید و از کودک بخواهید رشته های ماکارونی را از سوراخهای آبکش رد کند. ✔️ مناسب برای 1/5 سالگی @mmhozehh 🌷🌸🌷
AUD-20190509-WA0000.m4a
1.26M
موضوع صوت :دیدگاه کودکان نسبت به والدین سرکار خانم دکتر واعظی مرکز مشاوره عطر زندگی 🌹🌹🌷🌷 تهران -فرمانیه - 22801170 @mmhozehh 🌷🌸🌷
🌷🌸🌷 ها 🔰برای اینکه بچه‌ام نمازخوان شود، چه‌کار کنم؟ 🔰گاهی باید اجازه بدهی بچه‌ات نتیجۀ انتخاب اشتباهش را ببیند (ج۲) - ۳ 🔻خیلی‌ها وقتی می‌خواهند کسی را به دین دعوت کنند دچار اشتباه می‌شوند و فکر می‌کنند که باید او را مستقیم به سمت خوبی‌ها هُل بدهند! درحالی‌که اول باید کاری کنیم که او «خودش» باشد و بعد دعوتش کنیم به خوبی‌ها. 🔻وقتی می‌خواهیم بچه‌مان را برای نماز تربیت کنیم، اگر اول روی استقلال روحی و حق انتخاب او کار نکنیم و بخواهیم مستقیماً او را به یک نمازخوان تبدیل کنیم، مشکل پیش می‌آید. 🔻باید در همان کودکی، حق انتخاب را به او بشناسانیم، قدرت انتخاب به او بدهیم و او بتواند انتخاب کند. باید اجازه بدهیم گاهی از اوقات- آنجایی که ضرر ندارد- نتیجۀ انتخاب اشتباه خودش را ببیند. اگر فقط دستور و موعظه باشد بچه، خسته و فراری می‌شود. 🔻به فرزندمان بگوییم: تو حق انتخاب داری که اول وقت نماز بخوانی یا آخر وقت، یا حتی نماز نخوانی! آنهایی که نمازخواندن را انتخاب نکردند به این دلائل بوده و آنهایی که انتخاب کردند به این دلائل بوده... ببین هر کدام از این دو، به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند؟ 🔻 معلم‌های محترم اگر دیدند در مدرسه، همۀ بچه‌ها برای نماز جماعت آمده‌اند، ذوق نکنند! به بچه‌ها بگویند «چرا آمدید؟» ببینید بچه‌ها سُر خوردند و آمدند یا اینکه واقعاً سِیر کردند. @mmhozehh 🌷🌸🌷
خلاقیت و نوآوری مسئول پذیرش بخش خواهران مرکز مشاوره حوزه علمیه شعبه پردیسان صندوق کمک به مراجعینی که هزینه جلسات مشاوره را ندارند @mmhozehh 🌷🌸🌷
🌷🌸🌷 بی حوصله و کسل‌ شدن برای کودک لازم است . برخی از والدین، ساعات مختلف شبانه‌روز را برای فرزند خود برنامه‌ریزی و لحظه لحظه زندگی او را همانند یک رُبات، از پیش مشخص می‌کنند. اما این واقعیت که کودکان برخی مواقع احساس کنند کاری برای انجام دادن ندارند و آن زمان احساس کسالت کنند، اصلاً بد نیست . کودکی که احساس کسالت و بی حوصلگی کند ، شروع به فکر کردن و ایجاد خلاقیت و نوآوری خواهد کرد. او در این مواقع، علایق خود را کشف کرده و سعی در پرورش توانایی‌هایش خواهد کرد . @mmhozehh 🌷🌸🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| رهبرانقلاب: فرزندی تربیت کنید که پس از مرگ برایتان طلب مغفرت کند ▪️شرح حديثی از امام صادق(ع) 💻 @Khamenei_ir
🖇7 راه برای تقویت برای درس خواندن: 1️⃣دقت و تقویت حافظه: با دقت و بالا درس بخوانید. درس خواندن همراه با ترس و اضطراب و احساسات منفی یادگیری را کاهش می‌دهد و قاعدتاً حافظه هم ناتوان می‌شود. 2️⃣ عمومی در کارکرد حافظه مؤثر است. پس مواظب سلامت عمومی خود باشید و همچنین روزانه حدود ۷ساعت بخوابید. 3️⃣مطالب را تا جایی که ممکن است به صورت خلاصه و طبقه‌بندی شده به خاطر بسپارید. مطالب کم‌تر، به خاطرسپاری بیشتر! 4️⃣مرور و تقویت حافظه: مرور مهم‌ترین ابزار جهت به حافظه سپردن مطالب است. 5️⃣سعی کنید مطالب را پس از یادگیری به خاطر بیاورید و آن را بازگو کنید. این روش از مطالعه دوباره مطالب مؤثرتر است. 6️⃣بهتر است زمان مطالعه شما کمتر از ۹۰ دقیقه باشد. و بعد از آن استراحت کوتاهی داشته باشید و دوباره ۹۰ دقیقه مطالعه کنید و همین روند را ادامه دهید. مطالعه طولانی مدت و بدون استراحت، مطالعه مفیدی نخواهد بود و نگه‌داری مطالب هم خوب انجام نمی‌شود. 7️⃣رمزگذاری و تقویت حافظه: برای حفظ کردن مطالب از روش رمزگذاری استفاده کنید. مثلاً برای حفظ تاریخ ادبیات سعی کنید با آثار یک نویسنده جمله بسازید. یا برای حفظ برخی ستون‌های جدول مندلیف رمزهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. @mmhozehh
و چه نکاتی را مراعات کنیم تا باعث بهبود در روابط زندگی شخصی وارتقاء ارتباطات اجتماعی شویم؟ 1 . اگر کسی به خانه‌ی شما آمد و چیزی آورد، در حد معمول تشکر کنید. سپس آنرا از دید او خارج کنید. ( گذاشتن آن در دید نوعی بی ارزش قلمداد کردن آن است ) 2 .اگر به منزل کسی برای غذا رفتید، به طور معمول تعریف و تشکر کنید و از زیاده‌روی در تعریف و تشکر پرهیز نمایید. 3. برای افراد سالمند و چاق، لباس هدیه نبرید. 4. تا حد ممکن از دادن پول به عنوان هدیه، خودداری کنید. مگرآن که، ذات آن هدیه، بر اساس پول باشد .مانند؛ پاتختی عروسی. 5 به دیگران چه در جمع و چه خصوصی، موارد بیماری یا مشکلات جسمانی آنها را گوشزد نکنید. مثلاً :فلانی تو که چربی خون داری، چرا این خوراکی را می‌خوری، یا مگر نمی‌دانی این خوراکی برای تو خوب نیست. 6. سرزده و بدون هماهنگی قبلی ،به خانه دیگران ،حتی نزدیک‌ترین افراد خودداری کنید، بحث بر سر آمادگی برای پذیرایی نیست. بلکه ممکن است در حالت ناخوشایند روحی یا جسمی باشند. 7. موبایل ،همه جا با افراد است، هنگام تماس با دیگران از او نپرسید؛ کجایی؟ مگر به همین منظور، تماس گرفته باشید. 8. اگر فردی حتی از اعضاء درجه یک خانواده، گوشی موبایل را جهت مشاهده یک مورد ،به شما داد، از برگ زدن صفحات موبایل او جداً خودداری فرمایید. 9. حریم شخصی دیگران را حتی اعضاء درجه یک خانواده؛ مثل همسر، خواهر و برادر و.... حتی کوچک‌تر، مثل فرزند را به شدت حفظ کنید و تحت هیچ شرایطی به خود اجازه شکستن آنرا ندهید، کمد شخصی، موبایل، جیب لباس، بسته بودن درب اتاق و... همه حریم شخصی و خصوصی افراد هستند که نباید ،شکسته شوند.( البته حق ولایت پدر بر فرزند محفوظ است لذا در صورت لزوم مانعی نیست) 10.اگر فردی با شما، درد دل کرد، از گفتن بدبختی بیشتر خود و دیگران، برای تسکین وی هرگز استفاده نکنید. او را نصیحت نکنید. راهکار برای او تعیین نکنید. مشکلات او را بی ارزش یا کم اهمیت جلوه ندهید. فقط و فقط به حرفهایش گوش داده و با او همدردی نمایید. 11. چنانچه شخصی از اعضاء خانواده خودش نزد شما شکایت و درددل کرد، با او در گفتن ایرادات آن شخص شریک نشوید. و کنجکاوی بیشتر نکنید. هرگونه تأیید یا تکذیب شما، بعد از رفع ناراحتی طرف مقابل، به عنوان یک رنجش یا حتی کینه در دلش خواهد ماند. 12. از دیگران سوالاتی مانند دلیل ازدواج نکردن، بچه دار نشدن، نخریدن اسباب خانه، ماشین و... نکنید. 13. همه‌ی انسان‌ها دوست دارند به شرایط بهتری در کار و زندگی برسند، نیازی نیست ما از آنها دلایل عدم تعویض وسایل،ماشین، خانه، موقعیت شغلی و... را بپرسیم. 14. هرگز افراد دیگر را پیام رسان جملات ناراحتی و دلخوری از دیگران، نکنید. مثلاً از فرزند یا خواهر یا برادر یا دوست و... نخواهید به دیگر افراد آشنا ،اعتراض یا ناراحتی شما را برسانند. 15. در جمع، از صحبت کردن طولانی با تلفن، خودداری فرمایید. 16. چنانچه قصد برگزاری مهمانی با حضور چند خانواده را دارید، حتماً هنگام دعوت کردن، سایر افراد را معرفی کنید. 17. هرگز و هرگز ،دو فرد یا خانواده را که در قهر و دعوا و بحث و جدل به سر می‌برند. را برای آشتی دادن، به طور سرزده و بدون هماهنگی قبلی، وارد یک محیط نکنید. 18. قیمت هدیه و کادو رو هیچوقت سوال نکنید. 19. اگر هنگام صحبت با فردی، آن فرد از پاسخ دادن به سوال شما طفره رفت، یا خواهان تعویض گفتگو شد، اصرار بر رسیدن به جواب یا ادامه گفتگو نکنید 20. از گفتن خاطرات گذشته که بار منفی دارند، مثل یادآوری لکنت زبان یا شب ادراری یا .خرابکاری و... فرد در کودکی او، شدیدا پرهیز نمایید. و درپایان بدانیم که "حریم شخصی"هیچ فردی را نشکنیم.و به این مورد خصوصی ،احترام بگذاریم.
و همسر 1 یکی از عوامل موثر در موفقیت یا شکست رابطه زوجین، شیوه پاسخ دادن به خواسته‌ها و انتظارات طرف مقابل است. پژوهش نشان می دهد معمولا زوجها در برابر خواسته ها و انتظارات یکدیگر برای برقراری رابطه به یکی از این روشها عمل می کنند که هر کدام پیامد خاص خود را دارد. ▶️برآورده ساختن ▶️بی اعتنایی، ندیده یا نشنیده گرفتن ▶️درگیر شدن ▶️برآورده ساختن از یک طرف و بی اعتنایی یا درگیر شدن از طرف دیگر استاد مشاوره @mmhozehh
ج ۱ تلاش و نشاط استاد فرهوش_01.mp3
32.7M
🔊 بشنویم 1⃣ جلسه اول #کارگاه #تلاش_و_نشاط 👤 استاد #فرهوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا