مداحی_آنلاین_جونه_جونه_جونه_زینب_محمود_کریمی.mp3
8.93M
✨سرود با لهجه لری
جونه جونه جونه زینب
نم نم بارونه زینب
حاج محمود کریمی
🌴💎🌹💎🌴ㅤㅤ
👌بسیار دلنشین
#میلاد_حضرت_زینب سلام الله علیها
🌴💎🌴
حتما با خانواده گوش کنید و در فضای خونه پخش کنید
عیدتون مبارک
💐💐💐💐💐👏👏👏👏💐💐💐💐
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#اخلاقی
💠 توانمندیهای مَنِشی و اخلاقی "حضرت زینب سلاماللهعلیها" که بر روند تعلیم، تربیت و انسجام شخصیتی ایشان بسیار،تاثیر گذار بوده :
1️⃣ صبوری و مقاومت:
🔰 #مقاومت در برابر شدائد و سختیها و نشان ندادن ضعف در انجام وظیفه.
در زيارتنامه آن حضرت مىخوانيم: «لقِد عِجبت مِن صَبرِكِ ملائكَه السَماء» ملائكه آسمان از صبر تو به شگفت آمدند.
2️⃣ شجاعت و شهامت:
🔰 از ویژگی های شخصیتی حضرت زینب(س) که در انجام بهینه مسئولیت های #آموزشی و #تربیتی وی نقش موثری داشته است، #قوّت_قلب، #شجاعت و #شهامت آن حضرت است.
🔅در مقابل يزيد و دهن كجىها و بد زبانىهاي او، #شجاعت_حيدري را به نمايش گذارده، چنين مىفرماید: گرچه فشارهاي روزگار مرا به سخن گفتن با تو وا داشته است، اما بدان كه تو در نزد من بسیار ناچيزی؛ من کوبیدن تو را، با سخت تحقیر و سرزنش کردنت، خیلی با اهمیت میدانم.
📚 بحارالانوار، جلد۴۵، ص۱۳۴
3️⃣ مسئولیتپذیری سیاسی اجتماعی:
🔰ایشان بر عهده گرفته بود که قیام #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر امام حسین(ع) را استمرار بخشد، و مردم را از "جهالت و ضلالت" نجات دهد.
🔅فریبکاری های دشمن را برملا کرده و مسیر هدایت را برای همگان روشن سازد.
4️⃣ عملیاتی ساختن عواطف انسانی:
🔰ایشان همچنین براي کاهش #فشارهای_روانی و جسمی، و حفظ #سلامت_روانی و شخصیتی ديگران، نیکوترین #تعامل_عاطفی را با آنان برقرار می کرد. با آنها ارتباط کلامی-احساسی قوی داشت و در عمل خطر را،حتی تازیانه ها را، به جان مىخرید، و در تمام صحنهها، ديگران را بر خود مقدم مىدارد.
🔅ایشان حتی، در ماجري #كربلا خیلی وقت ها، تمام سهميه آب خويش را نيز به دیگران و بویژه به #كودكان مىداد. درمواقع مختلف، با اين كه خود، گرسنه بود، دیگران را بر خود مقدم داشت و نان و طعام خود را بین آنان تقسیم کرد. امام زين العابدين عليه السلام مىفرمايد: "انها كانت تقسم ما يصيبها من الطعام علي الاطفال لان القوم كانوا يدفعون لكل واحد منا رغيفاً من الخبز في اليوم والليلة"
عمهام زينب[در مدت اسارت]، غذايي را كه به عنوان سهميه و جيره مىدادند، بين بچهها تقسيم مىكرد، چون در هر شبانه روز به هر يك از ما، فقط، يك قرص نان مىدادند.
📚 رياحين الشريعة، ج3، ص62
5️⃣ توانمندی بکار گیری روشهای مناسب:
🔰 وی برای #پرورش ابعاد، و ساحتهای مختلف متربیان، از روشهای پویا و متنوع بهره جسته، و در #تربیت و #هدایت افراد به فراخور موقعیت و شرایط خاص آنها از روشهای گوناگون استفاده کرده است.
🔅 این شیوههای آموزشی وتربیتی به این منظور انجام میشد که استعدادهای نهفته متربیان در جهت مطلوب شکوفا شوند، و انسانهایی الهی و متکامل در امت اسلامی، پرورش یابند و از انحرافات گوناگون فکری و باورهای غلط و گمراهیها مصون بمانند، و زمینه نیل به سعادت برایشان فراهم گردد.
✅ روشهایی چون:
♦️ #شفافیت_سازی عملکردهای منحرفان، برای جلوگیری از انحرافات متربیان.
♦️ #روشنگری نسبت به پوشالی بودن #قدرت_شیطانی کسانی که به نحوی تاثیرات منفی بر مردم دارند.
♦️ توجه متربی به #زیباییهای_معنوی عملکرد الگوهای نیکو، همچون امام حسین(ع).
♦️ دعوت عملی به #صبر و #مقاومت متربی در شداید و شرایط بسیار سخت.
♦️ کمک به هنگام به متربی.
♦️ اثبات #اعتبار_کلام ،برای نفوذ در متربیان.
♦️ بهره گیری از #عواطف متربی به همراه استدلال عقلی و شرعی و ... .
‼️آنها نمونههائی از عملکردهای تربیتی، به صورت شیوههای آموزشی و تربیتی است که حضرت زینب سلام الله علیها استفاده کرده است.
🌸🌺انتشار به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها🌺🌸
#انسجام_شخصیتی
#شیوههای_تربیت
#حضرت_زینب_علیهاسلام
#انتشار_باذکر_صلوات_آزاد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
#کودک
✳️ قالَ علی عَلَیهالسلام:
🌸 احِبّوا الصِبیانَ و ارحَموهم و اِذا وَعَدتُموهم فَفُوا لَهُم فاِنَّهم لایَرون الا انَّکُم تَرزُقُونَهم.
✳️ امام علی علیهالسلام:
🌸 #کودکان را دوست بدارید و با آنان عَطوف و #مهربان باشید، وقتی به آنها وعدهای میدهید حتما وفا کنید زیرا کودکان، شما را #رازق خود میپندارند.
📚کافی ج2 ص50
#حدیث
#امام_علی_علیهالسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#کودک
💠....ارشادهای قرآنی تربیت کودک....
📌 #قرآن_کریم، گذشته از جنبه هدایتی، یک منبع مهم #دانش، در باب اصول و روشهای #تربیتی است؛ برای سنین مختلف، از کودک گرفته تا سالخورده، برای تمامی مراحل زندگی، پیش از تولد تا هنگام مرگ.
❤️شما نیز با انتشار این پیام، در اجر معنوی آن سهیم باشید.❤️
#قرآن_کریم
#روشهای_تربیت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#کودک
💠...سقفِ خواستهها...
‼️برخی #فرزند میخواهند که روشنای چشمشان باشد.
‼️برخی فرزند میخواهند که گرمابخش کانون زندگیشان باشد
‼️برخی حتی فرزند میخواهند که در پیوند ازدواج، #ریسک_جدایی را پایین بیاورند.
💎 اما در نگاه قرآن، آرمان "#فرزندآوری" افق والاتری دارد:
📌 اِلیشه (الیزابت)، همسر زکریا و نازا است، زکریا دست به دعا، از خداوند متعال "ولی" طلب میکند نه "ولد":
فَهَب لی مِن لَدُنکَ ولیاً
📚 آیه ۵ سوره مبارکه مریم.
💢 نگران است که مبادا مشعل هدایتی که به دست او شعله کشیده، به خاموشی گراید. لذا فرزند میخواهد که خط توحید را امتداد بخشد.
♦️ با این نگاه، فرزندآوری امری مقدس، و ذخیرهای معنوی برای روز واپسین خواهد بود که هرچه انسان در تکثیر آن بکوشد، در آن سوی عالَم، محصول بیشتری برداشت میکند.
#فرزندآوری
#ولیّ
#باقیات_الصالحات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
#نوجوان
❤️ قالَ علیبنابیطالب عَلَیهالسلام:
🌼 إِنَّمَا قَلْبُ اَلْحَدَثِ كَالْأَرْضِ اَلْخَالِيَةِ مَهْمَا أُلْقِيَ فِيهَا مِنْ كُلِّ شَيْءٍ قَبِلَتْه
❤️ امير المؤمنين على بن ابيطالب عليهالسّلام:
🌼 دل نوجوان مانند زمین خالى است،هر آنچه در آن انداخته شود، مى پذیرد.
📚تحفالعقول صفحه۷۰
#حدیث
#علی_بنابیطالب_علیهالسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#نوجوان
💠....بحران هویت....
زودرنجی1️⃣:
🔰در دوره نوجواني تمايلات و #خواستههای_متضادي در او خودنمايي ميکند و دچار نوعي #بي_ثباتي عاطفي، رواني و فکري ميشود که از آن به عنوان #بحران_هويت_نوجوان ياد ميکنند.
🔰اين بحران، نوجوان را در يک وضعيت مبهم و پيچيده قرار ميدهد که نميداند چه بايد کند، همين عدم اطمينان نسبت به خود، #مشکلات زيادي براي نوجوان به وجود میآورد و او را #زودرنج، #دودل و بي ثبات ميکند.
✴️ عوامل:
1️⃣ عدم توجه والدين به نوجوان:
📌نوجوان شما در این فکر است که ارزشهای خود را به شما ثابت کند. بگوید که من هستم، و شما هم احتمالاً به خاطر گرفتاریهایی که دارید، یا سرگرم بچههای کوچکترتان هستید، توجهتان به او کمتر شده است.
✴️راهکارها:
1️⃣ او را حمایت کنید
🔅 #نوجوان بايد احساس کند که پدر و مادرش در مشکلات و بحرانها #حامی او هستند. وقتی از موضوعی شکایت کرد به او نگویید "تقصیر خودت است"، "همه این جوری هستند"، "تو ناسازگار و حساس و زود رنج هستی".
‼️منتظر ادامهی عوامل و راهکارها در سماح باشید.
#بحران_هویت
#زودرنج
#عوامل
#راهکارها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#جوان
مجموعه دلنوشته های #من_یک_دخترم...7️⃣
این ایام که هوا روزی بارانی و روزی ابری است🌦؛هوای دل من هم مانند او ابری و بارانی میشود...
به راستی که در این فرصت طلایی🌟عمرم باید به دنبال حقیقت باشم؛ به دنبال راه زندگی،خب بالاخره باید تکلیفم را مشخص کنم!
دیگر خوب میدانم که هیچکس به غیر از خودم نمیتواند #سرانجام زندگی من را مشخص کند؛پس نیاز به تفکر عمیق در تنهایی های وجودم دارم...⚡️
خلاصه این است،که باید به دنبال پاسخ اینگونه سوالات درونم باشم،همان سوالاتی که مدام در ذهنم تکرار میشود:
❓خب آخرش چی؟!
❓زمانی که به آخر زندگی ات رسیدی میخواهی چه چیزهایی داسته باشی؟
❓در کدام نقطه ایستاده باشی؟
❗️اصلا قرار است چه نوع انسانی بشوی؟!!
معمولا اینجاست که ما نوجوان ها نگران راه زندگیمان میشویم😰 و میگردیم در عالم دنیا و عالم وجودمان، به دنبال کسی که پاسخ این نوع سوالاتمان را بدهد،یا حداقل اطلاعاتی در این باره برایمان شرح دهد؛ که شاید راه را پیدا کنیم و از نگرانیمان کاسته شود.
#من_یک_دختر_مسلمان_نوجوانم😌 که سعی میکنم که همیشه، پاسخ پرسش ها و نگرانی هایم را با مطالعه در دینم اسلام✨پیدا کنم؛ آخر کامل ترین و بهترین نسخه ی دینی را با تحقیقات متعددی🧐 یافتم؛جالب است هر دفعه که به آن رجوع میکنم در هر زمینه ای پاسخی کامل و واضح میدهد؛ به همین خاطر است که اینبار هم در این جهان عجیب اما مفید گشت زدم تا راه حل نگرانی هایمان را بیابم...
🍒✨دختران با ما همراه باشند ؛ ادامه دارد...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
🌟بسماللهالرحمنالرحیم🌟
#تحصیلی
✳️ قالَ الباقِر عَلَیهالسَلام:
🌺 عالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ.
✳️ امام باقر (علیه السلام)
🌺 #دانشمندي كه از #دانش او سود برند بهتر از هفتاد هزار #عابد است.
📚 کافی، ج1، ص33.
#حدیث
#امام_باقر_علیهالسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تحصیلی
💠 اهل تجملات از معرفت کافی بهره ندارند
✅ #رهبرانقلاب:
🎙 امروز #متدیّنترین، #انقلابیترین، #پاکترین و #باایمانترین دختران و زنان جوان ما، در میان قشرهای #تحصیلکرده هستند.
📌 کسانی که اهل #تجمّل و چسبیدن به زر و #زیورآلات هستند و یا کورکورانه و چشم بسته میخواهند از #الگوهای_غربی در لباس و پوشاک و وضع زندگی تقلید کنند، غالباً از سواد و معلومات و معرفت کافی بهره ندارند.
#تحصیل
#آثار
#دختران_زنان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
سماح مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم
#تحصیلی 💠 #اُفت_تحصیلی در دانشآموزان و دانشجویان2️⃣: 🌟عوامل خانوادگی: شرایط #روحی و جو روانی حاکم
#تحصیلی
💠 #اُفت_تحصیلی در دانشآموزان و دانشجویان3️⃣:
🌟 نقش معلمان،اساتید، و محیط تحصیل
📌 از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش #معلم و #استاد، بهعنوان "مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت"، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.
📌محل تحصیل افراد نیز در میزان موفقیتهای آنان بیتأثیر نیست.
برخی با ایجاد شرایط مناسب و جوی آرام، مسیر پیشرفت را فراهم میکنند.
‼️علل و عوامل مختلفی مانند:
🔅 توهین و تحقیر.
🔅 نحوهی تدریس نامناسب.
🔅 نداشتن رابطهی صحیح.
🔅 بدرفتاریِ یکی از عوامل مدرسه با دانشآموز و ایجاد ترس و دلهره،
🔅 مقایسهی نابجا با یکدیگر،
🔅 توقع نابجا و بیتوجهی به استعداد افراد
🔅 و….
❌ همگی میتوانند بر افت تحصیلی دانشآموزان تأثیر بگذارند.
در برخی موارد نیز:
🔅 تمسخر و یا بدرفتاری همسالان.
🔅 دوستی و صمیمیتهای غلط.
🔅 الگوبرداریهای اشتباه.
❌ میتوانند شرایط تحصیل را تحت تأثیر قرار دهند.
✅ راهکارها:
📌 اگر مشکل از دبیر و عوامل مدرسه باشد بهتر است بهصورت #دوستانه مشکل را با آنها در میان بگذارید و از آنها بخواهید برای رفع مشکلات #تلاش کنند.
📌در برخی موارد شاید برای شما تشخیص و رفع مشکلات فرزندتان سخت به نظر بیاید، بهتر است در این حالت از دبیر او کمک بگیرید یا با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید.
#اُفت-تحصیلی
#عوامل
#راهکارها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
♦️♦️آخرین فرصت ثبت نام♦️♦️
🔰 مرکز مشاوره حوزه علمیه قم ـ سماح، برگزار میکند:
☘️دومین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی نوجوان👦🏻☘️
♦️مرحله مقدماتی و تکمیلی♦️
✅ویژه مشاوران و فعالان فرهنگی
✅حضوری و مجازی 🖥(آنلاین و آفلاین)
✅ سرفصلها:👇
1. ویژگیهای نوجوان
2. سبک زندگی نوجوان:
📍ـ تغذیه و خواب
🚴♂️ ـ بهداشت، تحرک و سرگرمی
😍ـ ارتباط با خود
👬 ـ ارتباط با دیگران
🕋ـ مهارتهای معنوی و تنشزدایی
🙇🏻♂️ ـ مدیریت ذهن
3. مشکلات نوجوان:
🗣 ـ اصول و فنون مشاوره با نوجوان
👥 ـ دوستیهای مشکلساز
💑 ـ ارتباط با جنس مخالف
👨👨👧👦 ـ ارتباط با خانواده
📖 ـ افت تحصیلی و مسائل معنوی
🖥 ـ فناوری
🚭ـ اعتیاد
🎁 مزایا:
🔹 اعطای گواهینامه الکترونیکی از مرکز مشاوره حوزه علمیه
🔹 حمایتهای علمی از شرکت کنندگان
🔹 پرداخت شهریه دوره در سه قسط
⏳ مدت زمان دوره: 32 جلسه آموزشی ⏰
🔹جمعهها: 🕣 ساعت 7 تا 12 (سه جلسه آموزشی)
♦️مکان: شعبه 1️⃣ مرکز مشاوره حوزه، قم (صفاییه)
🔸📅👈👈تاریخ شروع: ♦️ 3 دی ماه 1400♦️
🔹شهریه دوره با تخفیف ویژه🎁: 660.000 تومان در سه قسط
♦️ثبت نام: 09025891214📱 فقط ایتا
🔸آیدی ثبت نام: @kargah_Erfani
🔺
#ازدواج
💠 قالَ رَسُولُ اللّه صلاللهعليه:
❤️ اَلْهَديّةُ تُورِثُ الْمَوَدَّةَ وَ تَجْلِدُ الأُخُوَّةَ وَ تُذْهِبُ الضَّغينَةَ، تَهادُوا تَحابُّوا
💠 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:
❤️ «#هديه»، دوستى مىآورد و رابطه برادرى را استوار مىكند و #كينه را مىزدايد، هديه به يكديگر بدهيد تا #محبّت بيابيد.
📚بحارالانوار، ج 74، ص 166
#حدیث
#پیامبر_اکرم_صلالله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#ازدواج
💠....مهارتهای ارتباطی زوجین....
1️⃣ #مهارت_گفتگو:
✳️ مهارت گفتگو با همسر، هنری است که باید به مرور فرا گرفت.
🔹نه تنها در #خانواده، بلکه در محیط کار و حتی بین #دوستان هم بگومگو اجتنابناپذیر است. به عبارتی، مجادله تا زمانی که به راهحل منطقی منجر شود و در عین حال به هیچکدام از طرفین آسیبی وارد نشود، کاملاً طبیعی است.
در واقع ما باید سازنده صحبت کردن را یاد بگیریم!
♦️چند نکته در گفتگو با همسر:
✅ همواره #بامتانت
🔹 آخرین جروبحث شما به فریاد زدن و کوبیدن در منتهی شده است. شاید واقعاً حق با شما بوده است و به حق آنقدر عصبانی شدهاید، اما نکته اینجاست که در گفتگوی سازنده، باید با آرامش مکالمه کنیم.
🔅حتی با آرامش #احساسات جریحهدار شدهمان را بیان کنیم!
✅ وفاداری به سوژه:
🔹اگر کثیف بودن آشپزخانه موضوع جروبحث شماست، پس لطفاً فقط درباره همین موضوع گفتگو کنید. بسط دادن انتقادها به مسایلی که البته بهنظر خودتان بسیار هم به همین موضوع مرتبط است، نتیجه خوبی نخواهد داد.
🔅وقتی شما موضوع را به عدم موفقیت کاری و درآمد کم ارتباط میدهید، از طرف مقابل هم انتظار داشته باشید که برآشفته و هیجانی پاسخگوی شما باشد!
✅ هرچیز به وقتش!
🔹مهارت گفتگو با همسر را میتوان در پیدا کردن زمان و مکان مناسب برای بحث جستجو کرد. درست در زمان پایان کار روزانه و ورود به منزل و یا قبل از خواب، اقدام به بحث کردن نتیجهای جز آشفتگی احساسات طرفین نخواهد داشت.
🔅بله، باید از انباشته نمودن حرف و دلخوریها جلوگیری کنیم؛ اما باید در عین حال، وقتشناس هم باشیم!
✅ با گوش جان شنیدن
🔹شاید حرفی که طرف مقابل میگوید، دلچسب نباشد؛ با این وجود باید بادقت و توجه گوش دهیم. زیرا اولین پیام جروبحث این است که لطفاً به من توجه کن!
‼️خانومهای عزیز! لطفاً از سوهان کشیدن ناخن،
‼️آقایان عزیز! لطفاً از خندههای تمسخرآمیز خودداری کنید.
✅ «من» بهجای «تو»
🔹لطفاً از گفتن این عبارت ویرانگر «تو دوباره …» خودداری کنید که نتیجهای جز برآشفتگی و برهمزدن گفتگو نخواهد داشت.
🔅شنیدن «تو دوباره …» در مخاطب این احساس را ایجاد میکند که «من دوباره مورد اتهام قرار گرفتم! هرچه سریعتر باید از خودم دفاع کنم!».
✅ توافق بهجای تفاهم
🔹راهحل سازنده لزوماً راهحلی نیست که هردوطرف به یک اندازه راضی باشند.
🔅در کار و زندگی شخصی، همیشه قدری انعطافپذیری و همراهی برای رسیدن به سازش، راهگشا است.
✅ عذرخواهی بدون احساس خجالت
🔹زیاده از حد پرحرارت و با کمی بدجنسی بحث کردید! پس #عذرخواهی کنید.
🔅این نشانه "بزرگی و بلوغ فکری" شما است که متوجه تندروی خود شدهاید و قصد دلجویی دارید.
✅ امروز چه کردم؟
🔹پایان هرروز، کارنامه خود را بررسی کنید. امروز چندبار توانستم موفق شوم؟
🔅به عبارتی امروز چندبار توانستم از موقعیت جروبحث و دلخوری، به عنوان شانسی برای گفتگوی سازنده و ارتقای رابطه بهره ببرم؟
#همسرانه
#مهارتها
#گفتگو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#ازدواج
🛑 در ازدواج با افراد زیر حتمآ تأمل کنید
♦️ فرد با هر نوع #اختلال_شخصیتی و بیماری روانی (مگر اینکه خود را درمان کرده باشد یا تحت درمان بوده باشد)
♦️ فردی که بخاطرشما دست به #خودکشی زده باشد یا تهدید به آن کند.
♦️ کسی که مسائل مهم را از شما کتمان کرده باشد و یا #دروغ های مهمی گفته باشد.
♦️ فرد #عصبیمزاج، #خشمگین، #پرخاشگر، و #بددهن
(مگراینکه باکمک متخصصی خود را معالجه کرده باشد).
♦️ فرد #کنترل_کننده
♦️ فردی که بخاطر شما از زندگی قبلی اش خارج شده.
♦️ فرد ناامن و #بدبین
♦️ فردی که کشش و #میل به او ندارید.
♦️ فردی که #اختلاف_اعتقادی، مذهبی، و تا حدودی نژادی و فرهنگیِ بارز با شما دارد.
♦️ کسی که حداقل یکی دو دوست صمیمی ندارد (نه دوست ساده و معمولی).
♦️ فرد معتاد (به مواد /مخدر /قمار/ بازیهای کامپیوتری و...)
#انتخاب_همسر
#علائم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟
#خانواده
💟 قالَ مولانا الباقر علیهالسلام:
❤️ اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَاللّهِ اَشَدُّكُمْ اِكْراما لِحَلائِـلِهِمْ؛
💟 امام باقر عليه السلام :
💚 #گرامىترين شما نزد #خداوند، كسى است كه بيشتر به #همسر خود #احترام بگذارد.
📚وسائل الشيعه ج21 ص311
#حدیث
#امام_باقر_علیهالسلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات