eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
103 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
قومیت و قوم‌گرایی در ایران.mp3
25.51M
🚨 قومیت و قوم‌گرایی در ایران 🎙 جامعه‌شناس و ایران‌شناس ▪️ آیا آموزش به زبان فارسی موجب عقب افتادگی تحصیلی در مناطق مختلف ایران شده است؟ ▪️ آیا عقب افتادگی تحصیلی ناشی از تحصیل به زبان فارسی است؟ ▪️ چرا ترک‌گرایان وابسته به ترکیه و جمهوری آذربایجان خواهان حذف زبان فارسی از زبان آموزشی کودکان آذری هستند؟ ▪️ آیا تحصیل به زبان ترکی، موجب توسعه دانش در جمهوری آذربایجان و ترکیه شده است؟ ▪️ علت وابستگی مراکز علم و دانش در ترکیه به مراکز علم و دانش در اروپا چیست؟ ▪️ وامبری که بود و چرا فکر ایجاد پان‌ترکیسم را به وزارت خارجه انگلیس پیشنهاد کرد؟ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊 کمک فوری به پیوند کبد نوزاد مبتلا به 🏮این نوزاد مبتلا به سرطان کبد هستند و باید پیوند کبد بشوند پدرشان هم کارگر هستند و توان تامین هزینه های درمانی فرزندشان را ندارند. 🍃 برای تامین هزینه درمانی این نوزاد معصوم، با هر مبلغی که دارید سهیم باشید؛ 🔹شماره کارت‌ و قانونی به‌ نام گروه جهادی حضرت زین العابدین ( ع) و شبا هیئت مذهبی قمر منیر بنی هاشم (ع)
6037997750014749
●IR
840690082101102230186001
کد دستوری👈‎
*6655*1*60#
🏮لینک کانال 👈 @charityi313 🔶 ارتباط با ادمین و ارسال فیش واریزی @charity12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۱ ↩️ شامل آیات ۲۳ تا ۳۰ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛ هرکه علم اولین و آخرین را می خواهد، باید آن را در قرآن بجوید. 📚 (کنزل‌العمال، ج۱، ص۵۴۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۵۳] - بخش پنجم ⬇️ جلال لنکرانی (۱۳۰۲ - ۱۳۸۰ ق) خبرهای ناگوار پی‌درپی و طول فراق همه را گریان و محزون نمود به‌ویژه پدرم که از مرگ فرزندانش می‌نالید. آن شب پدرم تا صبح ما را دور خود جمع کرد و روضه‌ای مفصل خواند و خانه ما در غرقاب اشک و آه و اندوه گذشت. شیخ جلال چند ماه در کنار خانواده به‌سر برد اما این آرامش تلخ چندان به طول نینجامید و حکومت الحادی کمونیست شیخ را با خانواده‌اش به شهر چو از توابع منطقه جانبول قزاقستان تبعید کرد. علم و متانت و ایمان و پاکی شیخ در آن منطقه احترام و عظمت فراوانی برای ایشان به ارمغان آورد. به‌رغم تحمل مصائب و آزار و اذیت فراوان، او هم‌چنان با شجاعت به تبلیغ معارف دینی و احکام اسلامی و انجام امورات شرعی و دینی مردم قیام نمود. نفوذ معنوی شیخ تا آن‌جا پیش رفت که حل‌وفصل دعاوی و خصومات و حتی مشکلات خانوادگی افراد در حضور ایشان مطرح می‌گردید. دوران ده ساله تبعید ایشان طی شد و ایشان در سال ۱۳۶۷ق (۱۹۴۸م) به همراه خانواده به زادگاهش روستای کلاتان بازگشت. پس از چندی مردم قصبه بوزونا از توابع شهر باکو که به دین‌داری شهرت دارند پنهانی از ایشان برای فعالیت‌های دینی در محل دعوت کردند و شیخ که اوضاع منطقه خود را به جهت حساسیت‌ها و نظارت‌هایی که اعمال می‌شد تا جایی که شخصی به نام فائق را به جاسوسی وی گمارده بودند، نامناسب می‌دید دعوت مردم بوزونا را پذیرفت و به آن‌جا رفت و دو سال در آن‌جا به فعالیت‌های دینی پرداخت. مأموران دولتی از اقدامات و فعالیت‌های وی آگاه شده و مترصد فرصتی می‌مانند تا ضربه‌ای به او وارد کنند و او را از فعالیت‌های خود باز دارند. روزی شیخ در مجلسی بنا به درخواست مردم از حرمت و عقوبت شراب‌خواری سخنرانی می‌کرد. طی توطئه از پیش برنامه‌ریزی شده عده‌ای از جوانان و افراد لاابالی را تحریک می‌کنند که به ایشان هتك حرمت کنند و در شب همان روز آن افراد به خانه شیخ هجوم آورده و به قصد کشتنش تلاش می‌کنند وارد خانه شوند ولی از آن‌جایی که خانه ایشان دارای حفاظ آهنی بود موفق به ورود به خانه نمی‌شوند اما تمام شیشه‌ها و آن‌چه در دسترس‌شان بوده شکسته و تخریب می‌کنند. فردای آن روز شیخ جلال با خانواده خود آماده شد و قصد خروج از روستای مذکور کرد ریش‌سفیدان و عده کثیری از مردم با اصرار تمام مانع از رفتن ایشان می‌شوند ولی شیخ با توجه به اینکه یکی از روحانیون را چندی قبل از ورود شیخ به آن‌جا با همین بهانه به قتل رسانده بودند به آنان می‌گوید: من احساس خطر جدی برای خود و خانواده‌ام می‌کنم لذا بیش از این جایز نیست در اینجا بمانم. ادامه دارد... 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۵۶-۱۵۷. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشت‌پرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۶ 🚨 خانات گنجه و زبان فارسی 🎙 شیخ رضا علی‌اف ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📝 روایت انقباض -۲ ✍️ 1️⃣. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگری‌اش، وابسته به نیروهایی است که در درون آن جای می‌گیرند. این بستر ساختاری، به‌خودی‌خود و به‌طور مستقل، پیش‌برنده نیست و نمی‌تواند ملتزم به غایتی باشد که انقلاب برای آن در نظر گرفته است. همه‌چیز، مشروط و مقیّد به نیروهای درونی است و اینان هستند که می‌توانند ظهورات و تجلّیّاتی در قامت و قوارۀ این شورا داشته باشد و یا آن را به زائدۀ دیوانی و اداری، تقلیل بدهند. آنچه که در دهه‌های گذشته رخ داده، این است که عاملیّت‌های انسانیِ شورا، یا فهمی از افق تاریخیِ انقلاب نداشته‌اند و بسیار سطحی و کم‌مایه بوده‌اند؛ یا آنچنان که اقتضای فرهنگ است، وضع مصلحانه و اجتماعی نداشته‌ و با عینیّت‌های فرهنگی، بیگانه بوده‌ و در وجه فکری و نظری، محدود و منحصر شده‌اند. این ترکیب و چیدمان، هیچ‌گاه نتوانسته «فاعلیّت‌های خلاّقانه» و «کنش‌های تمدّنی» داشته باشد و همچون یک «جمع پیشران»، عمل کند و پیرامون خویش، «اجماع نخبگانی» پدید آورد. همواره به آن به چشم یک مجموعۀ صوری و تقنینی و درگیر جزئیّات نگاه شده که به‌شدّت، متأثّر از دولت‌هاست و از خود، اراده و تصمیمی ندارد. این نگاه، با واقعیّت وجودیِ شورا، تناسب و تطابق داشته و حاصل بدبینی نبوده است. در هیچ‌یک از معضله‌ها و گره‌های فرهنگی، این شورا نتوانسته در مقام تشخیص و گره‌گشایی، مقدّم و جلودار باشد و اصحاب فکر و معرفت را در پی خویش به حرکت درآورد و بسیج نخبگانی پدید بیاورد. این نیروها، اغلب فاقدِ مرجعیّت فرهنگی و معرفتی بوده‌اند و جبهه و جریانی را نمایندگی نمی‌کرده‌اند، بلکه بیشتر، عنوان‌ها و منزلت‌های سازمانی، سبب‌ساز انتخاب‌شان بوده‌اند. در واقع، این جمع نتوانسته خود را به‌عنوان برآیند و برآمدِ نیروهای تاریخی در عرصۀ عمومی، تصویر کند. 2️⃣. این جمع، حتی در درون خودش نیز یک «جبهه» و «جریان» نیست، بلکه تکه‌های بریده از یکدیگر هستند که بنا به ضرورت این ساختار، در کنار یکدیگر نشانده شده‌اند و هم‌اندیشی‌ها و هماهنگی‌شان، بیش از همین نشست‌های رسمی نیست. این امر به آن معنی است که ما با یک اجتماعِ معنادار و هویّت‌مند روبرو نیستیم که چیزی از قبیل خط‌های منقطع، آنها را به یکدیگر پیوند داده باشد. ماهیّت تکه‌تکۀ این شورا، مانع تحرّکات جمعی و یکدست آن می‌شود و آن را از حالت چریکی و فعّال و اثرگذار، دور می‌کند. به‌بیان‌دیگر، با یک قرارگاه روبرو نیستیم که خود را در معرکۀ جنگ بداند و بخواهد در قالب یک طرح مشترک، وارد میدان بشود و نیروها را بسیج کند. آدم‌های نچسب و ناهمخوان، در یک جمع قرار گرفته‌اند تا بر اساس «توافقات حداقلی» و «اشتراکات مرزی»، احکامی را صادر کنند، درحالی‌که تعارفات و ملاحظات، موجب می‌شود که نزاع‌ها و اختلاف‌ها پنهان نگاه داشته‌شده، آشکار نشوند، اما اگر چنین نبود، تنش‌ها و تضادهای بنیادی، عیان می‌شدند. فقر هم‌دلی و هم‌معنایی، شورا را قطعه‌قطعه کرده و کارکردهای تاریخی‌اش را به فراموشی سپرده است. این هویّت «چندتکه» و «به‌هم‌سنجاق‌شده»، حرکت و خیزش و حرارت و جنبش نمی‌آفریند. 3️⃣. هر که عالم و محقّق و مدرّس و صاحب‌کرسی و نظریه‌پرداز و متفکّر و فاضل و فرهیخته و نخبه باشد، قادر نیست تنها با تکیه بر این خصوصیّت، گره‌گشا باشد. اوضاع و احوال فرهنگ، تابع کسانی با این اوصاف نیست که حضورشان در آنجا، علاج دردهای فرهنگی باشد. فرهنگ، محتاج ترکیب «متفکّر» و «مصلح» است و نه متفکّر به‌تنهایی. مطهری در آثار خویش، به‌درستی میان این دو، تمایز نهاد و نشان داد که وضع اجتماعی و تاریخی، وابسته به اصحاب تفکّر نیست و فقط آن دسته از متفکّرانی که میدان‌نشین و عینیّت‌گرا هستند و بدین سبب، مصلح خوانده می‌شوند، توان تحوّل بیرونی را دارند. این ترکیب، همان است که در شخص امام خمینی، تحقّق یافت؛ همچنان که خودِ مطهری، مصداق این سخن است. ازاین‌رو، رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که باید افزون بر «مطهریِ قم»، «مطهری ِتهران» نیز بود. بعضی در حوزه و دانشگاه، ساکن هستند و از عینیّت سیاسی و اجتماعی، گریزان. تدریس می‌کنند و می‌نویسند، اما نه در نسبتِ با وضع تاریخی و اجتماعی. دغدغه‌های انتزاعی دارند و در پی مراتب و درجات علمی هستند؛ بی‌آن‌که علم و فضل‌شان، نسبتی با جامعه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان، به همین آسیب اشاره کرده و از «علم» و «تبلیغ» گفتند و نشان دادند که در دورۀ کنونی، علم بر تبلیغ، ترجیح یافته و جامعه به فراموشی سپرده شده است. ازاین‌رو، روحانیّت دچار افول مرجعیّت اجتماعی و عینی شده است. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشت‌پرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۷ 🚨 به نظر شما در این فیلم منظور از جمله «بعد از حیدر علی‌اف به قدرت رسیدن شرکای قمار ما در آذربایجان» کیست؟ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رزمایش مشترک نیروی ویژه نیروی زمینی سپاه و نیروی مخصوص ارتش جمهوری آذربایجان تحت عنوان «رزمایش مشترک ارس» در منطقه عمومی شهرستان مرزی اصلاندوز استان اردبیل امروز آغاز شد. 🔻 هدف از اجرای این رزمایش ۴ روزه تحکیم روابط دوجانبه، همکاری مشترک در مبارزه با گروه‌های سازمان یافته مسلح غیرقانونی، امنیت مرزهای مشترک، افزایش قابلیت‌های نظامی و گسترش همکاری‌های دفاعی در سطوح تاکتیکی و عملیاتی بر اساس توافقات صورت گرفته در راستای پیشبرد منافع مشترک دو کشور عنوان شده است. ▪️ صبح امروز هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار استان اردبیل با استقبال فرمانده سپاه استان اردبیل و فرماندهان شرکت‌کننده در این رزمایش مورد استقبال قرار گرفتند. ▪️ همچنین هیأت عالی‌رتبه نظامی کشور آذربایجان با حضور در منطقه رزمایش آمادگی لازم را برای رزمایش‌های مشترک در مقابل هرگونه تهدیدات مرزی اعلام کرد. ✍️ امیدوراریم نیروهای ما ضمن حفظ هوشیاری‌های لازم به دستاوردهای لازم و مدنظر خود برسند... (هوشیاری از این جهت که منطقه تحت نظارت کامل رژیم صهیونیستی است و این را باید بدانیم و آگاهانه در میادین قدم بگذاریم...) ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اسرائیل دو پایگاه در جنوب آذربایجان و یک پایگاه در گرجستان دارد. ◀️ عثمان پاموک اوغلو، ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح ترکیه این موضوع را در یک برنامۀ تلویزیونی عنوان کرد: 🔴 بر اساس اظهارات وی، دو پایگاه نظامی رژیم منحوس و موقت صهیونیستی، در جنوب جمهوری آذربایجان و به‌عبارت دیگر در مرز ایران قرار دارد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ حکم اعدام نتانیاهو و سران رژیم صهیونی باید صادر شود ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: ‌‌‌‌‌‌‏این کاری که رژیم صهیونی در غزه و لبنان کرده، پیروزی نیست، ‎جنایت جنگی است. حالا حکم بازداشت اینها را صادر کرده‌اند؛ این کافی نیست! و سران جنایت‌کار این رژیم باید صادر شود. ۱۴۰۳/۹/۵ 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📷 نتانیاهو و حزب‌الله لبنان 🎨 اثر هنرمند یمنی: 🕯 ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۲ ↩️ شامل آیات ۳۱ تا ۳۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛ هر چیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است. 📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۵۳] - بخش ششم ⬇️ جلال لنکرانی (۱۳۰۲ - ۱۳۸۰ ق) شیخ جلال در سال ۱۳۷۰ق (۱۹۵۱م) دوباره به روستای کلاتان بازگشت و ده سال آخر عمر پر از رنج و محنت خود را در آن‌جا گذراند. در خلال این ده سال روزی به شیخ خبر رسید که فائق، آن فرد جاسوس دولت که آزار و اذیت فوق العاده‌ای از او به شیخ و دیگر روحانیون رسیده بود مرده است و خانواده او آمده و از شیخ تقاضا دارند بر جنازه‌اش نماز بخواند. شیخ ابتدا امتناع کرد ولی در اثر اصرار خانواده‌اش با اکراه پذیرفت و بر جنازه او حاضر شد. در جمع مردمی که در حیاط خانه میت حاضر شده بودند شیخ بر سر جنازه ایستاد. پس از مدتی سکوت شاید برای موعظه دیگران و همکاران او با صدایی بلند خطاب به جنازه گفت: من هر جا که رفتم تو نیز آمدی به بالای درخت یا ته دره رفتم تو نیز آمدی، علما و مؤمنین را اذیت کردی اکنون چه شده که منتظر من هستی؟ بدان که عاقبت ستمگران و گنه‌کاران دوزخ است و تو اهل دوزخی و تو را از آن‌جا رهایی نخواهد بود! شیخ در حالی این سخنان را می‌گفت که همه سر به پایین انداخته بودند و غرق در سکوت بودند. مرحوم طاها فرزند شیخ و دیگر اشخاصی که از نزدیک ایشان را زیارت کرده‌اند او را با چنین اوصافی یاد می‌کنند: شیخ فردی زاهد و معرض از دنیا بود. هر چند وضعیت موجود و وضعیتی که برای او بوجود آمده بود، فقر و نداری را بر او تحمیل کرده بود، اما حتی در آن مقدار که دستش می‌رسید نیز اهل اعراض از متاع دنیوی بود. بسیار مواظب و مراقب آداب بود. يك‌بار یکی از روحانیون منطقه عده‌ای را برای اجرای عقد نکاح به خدمت او فرستاده بود. شیخ ضمن تشکر از لطف و محبت آن روحانی به آنان فرموده بود: به نزد ایشان بازگردید تا او خود عقد بخواند. فردی بسیار مقاوم و شجاع بود. در راه عقیده و ایمان خود و امر به معروف و نهی از منکر از کسی یا چیزی نمی‌هراسید. به‌رغم تحمل حبس بلند مدت و تبعید طولانی، همواره از هر فرصتی که به دست می‌آورد در انجام وظائف دینی و تبلیغ معارف اسلامی کوتاهی نمی‌کرد. محبتی ویژه و برخاسته از ایمان، به وطن داشت و همواره از سرگذشتی که بر سرزمین خود رفته بود اندوهگین بود و بارها آن را بیان می‌کرد و تأسف می‌خورد. در دوران زندان و تبعید اشعاری در فراق وطن سروده بود که متأسفانه به همراه دیگر دست‌نوشته‌هایش مفقود شد. ادامه دارد... 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۵۸-۱۵۹. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📝 روایت انقباض -۳ ✍️ 1️⃣. چندین سال پیش، علامه مصباح -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- از این حقیر دعوت کردند تا در جلسه‌ای شرکت کنم. پس از آن‌که جلسه آغاز شد، ایشان گفتند فلسفۀ جلسه این است که من، شما را با دوستانی که در زمینۀ فرهنگی، دغدغه و مطالعه دارند، متصل و مرتبط کنم تا بتوانید در کنار یکدیگر، یک «طرح جامعِ فرهنگی» بنویسید. ایشان مطلع بودند که بنده در حوزۀ نظریۀ فرهنگی، در حال تحقیق هستم و یکی از نوشته‌های این حقیر را نیز مطالعه کرده و در گفتگویی دو نفری، مسائلی را دربارۀ آن نوشته مطرح نموده بودند. در این جلسه، ایشان قدری هم به تجربۀ حضورشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند و نکات تعیین‌کننده‌ای را بیان نمودند، از جمله این‌که با حالتی که توأم با تأمّل و افسوس بود، نقل کردند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی با عنوان دانشگاه اسلامی نگاشته شد و از من نیز برای اظهارنظر دربارۀ این طرح دعوت شد و در آن نشست، تصریح کردم که اگر موضوع طرح، دانشگاه اسلامی است، دست‌کم نام اسلام را نیز در طرح درج کنید! 2️⃣. من این‌گونه فهمیدم که ایشان نسبت به «ساختارهای رسمیِ فرهنگی»، چندان نظر مساعدی ندارند و معتقدند باید دستی بیرون از این ساختارها، گره فرهنگ را بگشاید. این‌که علامه مصباح در دهۀ پایانی حیاتش و پس از اندوختن تجربه‌های معرفتی و هویّتی فراوان، به این نتیجه دست یابند که باید «طرح جامعِ فرهنگی» نگاشت و این اقدام باید بیرون از ساختارهای فرهنگیِ رسمی انجام شود، دلالت‌های بسیار مهمی دارد. نخست این‌که ایشان از وضع فرهنگیِ کنونی، ناخرسند بودند و گاه تصریح می‌کردند که نسبت به سال‌های اول انقلاب و دهۀ ۶۰، دچار زخم‌خوردگی فرهنگی شده‌ایم و بیش‌وکم، از ارزش‌های آغازین و اصیل، فاصله گرفته‌ایم. فرهنگ در دهه‌های گذشته، همواره مغفول و مهجور مانده و نهادهای فرهنگی، آن‌گونه که باید، گره‌گشایی نکرده و جامعه را در جهت پیشروی فرهنگی به حرکت درنیاورده‌اند. دیگر این‌که برای علاج بیماریِ مزمنِ فرهنگی، باید طرح جامع نگاشت؛ طرحی که در آن، جنبه‌های مختلف ساحت فرهنگ، در نظر گرفته شده باشد و برای دردهای فرهنگی، درمان‌های ریشه‌ای و بنیادی تعریف شود. قدم‌های موردی و بخشی، چاره‌ساز و مؤثر نیستند و نمی‌توانند فتوحات فرهنگی را رقم بزنند. دیگر این‌که این طرح باید از سوی نخبگان و متفکرانی نگاشته شود که افزون بر دغدغه‌مندی و تعهد انقلابی و حیات معنوی، بیرون از ساختارهای رسمی باشند. نیروهای تکنوکرات و بوروکرات، ساختارها را به تصرّف خود درآورده‌اند و مجال و امکانِ تحوّل و بازسازی را ربوده‌اند و با هر حرکتی که نشانه‌ای از رجوع به انقلاب در آن باشد، مخالفت و معارضه می‌کنند. این کارشکنی‌ها و تزاحم‌ها، توان نیروها را صرف پاسخگویی به این اصطکاک‌ها خواهد کرد و در نهایت، اتفاقی رخ نخواهد داد. ازاین‌رو، باید در پهنه‌ای که از دسترس آنها خارج است، روند بازسازی و تغییر، صورت‌بندی شود. 3️⃣. رهبر معظم انقلاب نیز معتقد به «عقل منفصل» برای حاکمیّت هستند؛ چنان‌که تصریح کردند که در مواقعی که نهادهای فرهنگی دچار «اختلال» و «تعطیلی» می‌شوند و نمی‌تواند تصمیم و بگیرند و عمل کنند، نیروهای فرهنگیِ غیررسمی باید به‌صورت «آتش‌به‌اختیار» عمل کنند. چندی بعد نیز ایشان تعبیر «حلقه‌های میانی» را مطرح کردند و چهار خصوصیّت «نخبگی»، «جوانی»، «ساختاریافتگی» و «غیررسمی‌بودن» را برای آنها برشمردند و تأکید کردند که اگر جریان‌های حلقه‌های میانی در جامعه به راه افتند، آرمان‌های گام دوم انقلاب نیز محقّق خواهند شد. در واقع، این حلقه‌ها نسبت به حاکمیّت، نقش عقل منفصل را ایفا می‌کنند و نسبت به جامعه، نقش هدایت‌گری و پیش‌برندگی و بسیج‌گری. در اینجا، رهبر معظم انقلاب در برابر نظریه‌های «جامعۀ توده‌ای»، «تحزّب»، «میانجی‌گری روشنفکریِ سکولار» و «دولت حداکثری»، یک بدیل خلاقانه مطرح کردند. این بدیل، از متن فلسفۀ اجتماعیِ اسلام روییده و در عالَم انقلاب اسلامی نیز تا حدی و در برهه‌هایی، تجربه شده است. نباید جامعه را حداقلی و فروبسته و مقلّد و بی‌نقش نگاه داشت؛ نباید دل به احزاب سیاسی که معطوف به قدرت هستند و از متن جامعه برنخاسته‌اند بست؛ نباید به کنشگران مرزی از نوع روشنفکریِ تجدّدزده امید داشت؛ نباید جامعه را از فاعلیّت و توانمندی برکنار کرد و دولت تمامیّت‌خواه پدید آورد. نظریۀ اجتماعیِ انقلاب اسلامی، هیچ‌یک از این رویکردها نیست، بلکه وجود حلقه‌های میانی با خصوصیّاتی که اشاره شدند، می‌تواند مناسبات دولت و جامعه را بازتعریف کند و آرمان‌های انقلابی را محقّق گرداند. در حوزۀ فرهنگ و بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی نیز باید از فن‌آوری حلقه‌های میانی برای بازتولید ارزش‌های هویّتی بهره گرفت. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 کلاس خصوصی سفیر فرانسه در ارمنستان برای الهام علی‌اف 🔻 سفیر فرانسه در ارمنستان در واکنش به اظهارات الهام علی‌ف در «آذربایجان‌غربی» نامیدن ارمنستان؛ با انتشار نقشه ایران و نشان دادن نقشه استان آذربایجان‌غربی، نوشت: «فقط و فقط یک [آذربایجان‌غربی وجود دارد و آن هم استانی در ایران است]» 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 منت‌گذاری و منت‌پذیری به سبک پان‌ترکیستی: ترکیه این کار را نیز به‌خاطر آذربایجان کرد!! 🔸 سیاست ترکیه در مدیون نشان دادن جمهوری آذربایجان به ترکیه و پذیریش و گردن کج کردن پان‌ترکیست‌های باکویی به ترکیه، هر روز مصادیق عجیب و حیران‌کننده‌ای از خود نمایان می‌کند! 🔻 جدیدترین مصداق از سیاست نوکرصفتی و چاکر مسلکی پان‌ترکیست‌های باکویی در مقابل ترکیه، مقاله زاهد صفراوغلو در روزنامه ینی‌مساوات است که نوشت: «حرکتی که زیبنده ترکیه است – ترکیه این را نیز به‌خاطر آذربایجان انجام داد!» ▪️ ماجرا از این قرار است که ویزای سفر به ترکیه برای یک شهروند کانادایی به نام نیل هائوری که ظاهراً در فعالیت رسانه‌ای خود از ترکیه و جمهوری آذربایجان انتقاد می‌کند، صادر نشده است! نیل هائوری نوشته است که از ایروان به استانبول پرواز کرده است، اما به‌علت اینکه نامش در فهرست افراد ممنوع‌الورود به ترکیه بوده، اجازه ورود نیافته است! این شهروند کانادایی احتمال داده است که انتشار دیدگاه‌هایش در مورد ارامنه قراباغ و انتقاداتش از برگزاری اجلاس cop29 در جمهوری آذربایجان ممکن است علت ممنوع‌الورود شدنش به ترکیه باشد! ▪️ خلاصه اینکه مقاله‌نویس ینی‌مساوات با چنان آب‌وتابی ویزا ندادن ترکیه به یک روزنامه‌نگار کانادایی را به‌خاطر انتقاداتش از حکومت اردوغان و علی‌اف، به‌عنوان منتی بزرگ بر گردن جمهوری آذربایجان از طرف ترکیه تصویر کرده است که گویی پان‌ترکیست‌های باکویی این را نیز در حد منت‌هایی می‌دانند که رژیم صهیونیستی بر سر جمهوری آذربایجان می‌گذارد و این جمهوری را بدهکار ابدی خود کرده است! ▪️ صهیونیست‌ها به‌علت فروش تسلیحات و پهپادهای مورد استفاده در جنگ دوم قراباغ، و القای اینکه بازپس‌گیری این منطقه توسط جمهوری آذربایجان صرفاً بکارگیری گسترده این تسلیحات امکان‌پذیر شده است و اسرائیل یک مسأله لاینحل حکومت باکو را حل کرده است!، به‌طور دائم امتیازات لایتناهی از باکو مطالبه کرده و در جمهوری آذربایجان پایگاه نظامی هم مستقر کرده است. ▪️ ترکیه هم با تزریق افکار و آرزوهای تخیلی پان‌ترکیسم، قشری را در جمهوری آذربایجان پرورانده است که در مقابل هر خواسته ترکیه گردن کج می‌کنند و حتی خود برای مدیون ابدی نشان دادن جمهوری آذربایجان به ترکیه و اسرائیل، سر از پا نمی‌شناسند و مطالب عجیب و مضحکی را در اظهار نوکری و چاکری به ترکیه و اسرائیل منتشر می‌کنند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 وامبری که بود و چرا فکر ایجاد پان‌ترکیسم را به وزارت خارجه انگلیس پیشنهاد کرد؟ ✍️ 🔻 دربارۀ پان‌ترکیسم توضیحی را اضافه می‌کنم. در میانه‌ی قرن ۱۹ رقابت‌های روسیه و انگلستان در اروپا و آسیا اوج می‌گیرد. دولت بریتانیا سخت نگران است که روسیه به سمت مرزهای جنوبی‌اش توسعه پیدا کند مثلاً ایران را اشغال کند یا به سمت افغانستان برود و بعد مرزهای امپراتوری بریتانیا که تا هند است به خطر بیفتد. ▪️ حدوداً ۱۹۶۰ آقای وامبری که اهل مجارستان است برای اولین‌بار ایدئولوژی پان‌ترکیسم را در ایران تأسیس می‌کند. اهل مجارستان است و کارمند دستگاه دیپلماسی بریتانیا. یهودی هم هست، یعنی در فضای این منطقه زندگی نمی‌کند اما همۀ زبان‌های منطقه را یاد گرفته است. ▪️ آقای وامبری به دولت بریتانیا می‌گوید اگر این دولت بتواند در جنوب روسیه جریانی تأسیس کند که روسیه را به خود مشغول کند دیگر نخواهد توانست به سمت مرزهای هند برود و مرزهای بریتانیای کبیر را تهدید کند. ▪️ پس ایدۀ پان‌ترکیسم در واقع اولین‌بار در جایی که الآن آن را کریمه (شبه جزیره‌ای که روسیه اشغال کرده و متعلق به اوکراین بوده است) می‌گوئیم تأسیس شد. بعد از اینجا به ترکیۀ عثمانی می‌رود و بعد ترکان جوان شروع به نشر این ایده در قفقاز و ایران می‌کنند. در همین دوره‌ است که روشنی‌بیگ پرچم ایران را روبروی سفارت ایران با الفاظ ناپسندی تشبیه می‌کند. ▪️ بنابراین اینکه گفته شود ما قبل از ایدئولوژی مارکسیستی یا تحولات روسیه شخصیت‌ها یا گروه‌هایی داشته‌ایم که پرچم جداسری یا قوم‌گرایی یا تجزیه‌طلبی یا پان‌کردی و پان‌عربی و… را بلند کرده باشند چندان حرف دقیقی نیست. بعد از این تحولات پیشه‌وری، احزاب قومی، تضامن در خوزستان و… تشکیل می‌شود. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 روند رام کردن نتانیاهو در غزه 🎨 اثر: 🕯 ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
27.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سومین ایستگاه پویش توسط بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین با مشارکت و استقبال بی‌نظیر مردم شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان 🔺 جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می‌توانید اقدام کنید؛ 💳 شماره کارت:
6037998200000007
شماره شبا:
Ir320210000001000160000526

📞 کد دستوری: * 💎 پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷