eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
107 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 ارتش اسرائیل بر دروازه‌های دمشق 🔴 نیروهائی که ادعا می‌کردند جهادگرند فقط علیه شیعیان بودند و در برابر اسرائیل، موش‌های ذلیلی هستند ⬅️ حمله هوایی اسرائیل به مقر لشکر چهارم سوریه؛ نیروهای اسرائیلی به دروازه‌های دمشق نزدیک شدند 🔴 جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه جمعه ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) اهدافی را در اطراف دمشق و سراسر سوریه مورد حمله قرار دادند. 🔴 نیروهای نظامی اسرائیل که در روزهای اخیر ضمن انجام حملات هوایی به درون خاک سوریه پیشروی کرده‌اند، با استفاده از خلأ ارتش در سوریه و نبود مقاومت نظامی در شرایط آشوب پس از سقوط بشار اسد، اکنون به آستانه دمشق رسیده‌اند. 🔴 اکنون گردان ۶۰۳ واحد مهندسی رزمی ارتش به تل حدار رسیده است، عمیق‌ترین نقطه‌ای در خاک سوریه که نیروهای اسرائیلی تا کنون به آن وارد شده‌اند و ۱۰ کیلومتر با مرز و کمی بیش از ۲۰ کیلومتر با دمشق فاصله دارد. آخرین بار در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۳ بود که نیروهای اسرائیلی مستقر در بلندی‌های جولان این کوه را تصرف کردند. 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۱ ↩️ شامل آیات ۱۳ تا ۲۷ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ حَقُّ الوَلَدِ عَلَى الوالِدِ أن يُحَسِّنَ اِسمَهُ وَ يُحَسِّنَ اَدَبَه ُ، و يُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حقّ فرزند بر پدر، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به او بياموزد. 📚 (نهج البلاغة(صبحی صالح) ص۵۴۶، حكمت ۳۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۷۷] ⬇️حسن حُسانی (۱۳۱۸ - ۱۴۰۴/۱۴۰۲ ق) عالم محترم و روحانی خدمت‌گزار شیخ حسن حُسانی به سال ۱۳۱۸ق (۱۹۰۰م) در روستای حُسان از توابع باکو دیده به جهان گشوده است. نام پدرش علی زمان و نام مادرش منی‌خانم بود. ایشان پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در ۱۵ سالگی عازم حوزه علمیه مشهد مقدس گردید و تا سال ۱۹۲۱م در آن شهر به کسب فیض پرداخت و سپس به موطن خود بازگشت. شرایط ناهنجار وقت در باکو او را در همان سال مجبور به بازگشت به مشهد نمود و در آنجا متوطن گردید. ایشان در آنجا با فامیلی مغربی حُسانی مشهور بود و از قرار مسموع در شهر مشهد مقدس کتابخانه‌ای تأسیس کرد و فرزندانی به نام محمد، شهربانو و ام‌لیلا داشته است. نهایتاً در یکی از سال‌های ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۴ ق (۱۹۸۲ یا ۱۹۸۴م) دارفانی را وداع و در جوار حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیهماالسلام) دفن گردید. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۸ و ۱۷۹. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ ✍️ 1️⃣. یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به این‌که تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگون‌شدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و به‌حرکت‌درآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشه‌شناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمی‌توان در چهارچوب چشم‌اندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیش‌بینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگه‌های بسیار تعیین‌کننده‌ای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار می‌آید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچ‌گاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. این‌چنین است که همواره در طول دهه‎های گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بوده‌ایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. این‌که چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداری‌اش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحی‌نگر و قدرت‌مدارِ وادی سیاست، آنها را می‌آفرینند و رسمیّت می‌بخشند. چه‌بسا کسانی در درون جریان اصول‌گرایی که خویش را انقلابی می‌انگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم می‌کنند. 2️⃣. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر می‌کنند و این‌چنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم می‌انگارند. خاستگاه این داوری‌های پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آینده‌ای که به‌شدّت شکننده و درهم‌پیچیده و رنگ‌پذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورت‌بندی آن مدخلیّت دارند، این‌گونه جزمی و قطعی، نظر می‌دهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر می‌کند و تاریخ دینی را غالب و حاکم می‌انگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد می‌کند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و می‌رود که تمام بشود. نظریۀ شرقی‌شدن قدرت نیز همین سخن را می‌گوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیت‌شدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و به هر سو که می‌نگریم، قطعه‌های تکمیل‌کنندۀ آن را مشاهده می‌کنیم. این قطعه‌ها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا می‌یابند و یک چشم‌انداز متمایز را ترسیم می‌کنند. 3️⃣. و اما قطعه‌های مخالف و نقیض، نمی‌توانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کرده‌ایم و دورۀ امکان‌ها و گشودگی‌ها فرارسیده است. هر آنچه که به‌عنوان قطعه‌های تاریخیِ معارض و متضاد، جلوه‌گر می‌شوند، تلاش‌هایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمی‌توانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزون‌تر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت این‌که پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّت‌ها، جزئی و موردی هستند و نمی‌توانند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق‌ وسیع، باید از «تاریخِ بی‌بازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطم‌های روزمرّه و قطعه‌های لرزان می‌شوند، نمی‌توانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 فیدان: آماده نقش‌آفرینی بین رهبران جدید سوریه با آمریکا هستیم 🔴 هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با العربیه در کمال پررویی و جسارت با بیان اینکه آرزوی اداره غیرنظامی در سوریه را داریم، مدعی شد که نمی خواهیم در سوریه نقشی مانند ایران ایفا کنیم. 🔴 وی در پاسخ به این سؤال که چه کسی اسد را برای خروج از سوریه اقناع کرد گفت: از بیرون از سوریه تلفنی به او شد. خود او با روسیه و ایران در تماس بود. 🔴 وزیر خارجه ترکیه گفت: آماده میانجیگری بین رهبران جدید سوریه با واشنگتن هستیم. ⬅️ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید به این پررویی هاکان فیدان پاسخی درخور بدهد. مقایسه ضمنی سوریه سقوط کرده به دست تروریست‌های تکفیری جیره‌خوار ترکیه و انگلیس با ایران مقتدر، از کلۀ گندۀ هاکان فیدان خیلی گنده‌تر است. هاکان فیدان نباید از یاد برده باشد روزهایی را که رجب اردوغان و عبدالله گل و سایرینی همچون خود فیدان که ۲۰ سال است از قبل انقلاب اسلامی ایران، در ترکیه به‌عنوان اسلام‌گرا به قدرت رسیدند، چطور در دوره قبل از ۲۰۰۲ برای رسیدن به نان‌ونوا دائم در تردد به ایران بودند و اگر هنوز در ترکیه در رأس قدرتند، این را مدیون پناه دادن ایران به رجب در زمان کودتای ۲۰۱۶ هستند. درست است که هاکان فیدان برای رسیدن به ریاست میت در ترکیه، دریوزگی انگلیسی‌ها و نوکری ام‌آی۶ انگلیس را به جان خرید، ولی نباید گذشته خود را فراموش کند. ترکیه هیچ‌گاه نمی‌تواند خود را در ایران صاحب نقش بداند و ایران را با سوریه اشغال شده توسط نوکران تکفیری پان‌ترکیسم و صهیونیسم مقایسه کند. آقای عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران لطف کرده و این واقعیات را با زبان دیپلماتیک به فیدان یادآوری کند تا دیگر غلط‌های گنده‌تر از سرش نکند! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 بازی خوردم ✍️ ▪️ این بازی خوردن در میان مردم غرب آسیا ویژه کسانی است، که مسئولیت‌پذیر نیستند. بر دشمنان خود اعتماد می‌کنند. دلیل اعتمادشان ظاهراً خوش‌بینی است. اما در حقیقت همان مثل معروف است که طماع از دروغ‌گو گول می‌خورد. ▪️ نشانه بازی خوردن و گول خوردن‌شان چیست؟ نیاز به تحقیر کردن‌شان ندارید خود تحقیرند. ذهن فقیر و متأسفانه کودنی هم دارند. بر دوستان و همسایگان آبرومند درشتی می‌کنند. اما در مقابل دشمنی که بازی‌شان داده خجالتی و مطیع هستند. این گروه از جامعه همیشه بازی و گول را می‌خورند. ▪️ بعد از آن‌که بازی و گول را کامل قورتش دادند، خود یکی از اسباب فرح و بازی دشمن می‌شوند. وقتی از درون متلاشی شدند بر دیگران خورده می‌گیرند اما حاضر به پذیرش مسئولیت، کودنی و ستمی که بر دیگران داشتند را گردن نمی‌گیرند. بلکه در پی بازی دادن دیگران هم هستند!!! ▪️ رحمت به شرفت هم‌وطن. حتماً مراقب بازی خورده‌گان دشمن هستید!!. این بازی‌خورها سعی دارند ما را بازیچه سیاست‌های غرب و شرق کنند!. غرب و شرق هر روز سازی می‌زنند تا بازی‌خورهای وطنی در قامت معاند و محارب ولی تحت پوشش روشن‌فکر، معترض به حاکمیت، معترض به نبود آزادی، گرانی، دلار، معیشت وسط میدان و کف خیابان بر خون دیگر هم‌وطنان رقاصی کنند. معتاد شدند و با هر ساز آن‌ها می‌رقصند. ▪️ افکار عمومی کشور را به سمتی هدایت می‌کنند که مثلاً خواستار حکومتی سکولار هستند. با برداشتن روسری و نپوشیدن شورت و شلوار مثلاً علیه حکومت قیام می‌کنند. با توهین و تولید اخبار جعلی و انتشار شایعه درپی ضربه زدن به ساختار نظام، جایگاه سیاسی، جغرافیای کشور و ...هستند. ▪️ از این جماعت در غرب آسیا زیاد است. در سوریه مردم را تشویق می‌کنند علیه حکومت سکولار بجنگند تا یک حکومت سلفی با قوانین اسلامی و سفت و سخت به‌وجود بیاورند. ▪️ چیزی از ما کم نمی‌شود اگر کمی خودمان را از فریب‌های بزرگ نجات دهیم. نظام بشار اسد از آل‌سعود دیکتاتورتر بود یا از آل خلیفه؟ آزادی‌های سیاسی و اجتماعی سوریه از نظام سعودی کمتر بود؟ هرچه غرب می‌کوشد تا محمد بن‌سلمان در عربستان اجرا کند، سال‌هاست در سوریه اجرا می‌شوند، هیچ اجباری در سوریه نبود. نه دین اجباری، نه حجاب و نه رقص و آواز دختران عرب. مشروب حلب شهرت جهانی دارد. اکنون اعضای تحریرالشام در حال حمله به فروشگاه‌های مشروبات الکلی در حلب و باقی شهرها هستند. بین دختر و پسر هم دیوار نبود و... ▪️ گواه این امر حضور حقیر در خیابان‌های حلب است. شما هم می‌توانید فیلم‌های سوری که قبل از ۲۰۱۰ در یوتیوب بارگذاری شده‌اند را ببینید، کشوری زیبا، توریستی، فعال و پویا، با مردمی ثروتمند که کنسرت‌های خارجی آن زبان‌زد است. آنچه الآن در عربستان تبلیغ و ترویج می‌شود همه سال‌ها پیش در سوریه برگزار می‌شدند. سوریه هیچ شباهتی به کشورهای عربی و اسلامی نداشت، از بیخ سکولار بودند. از دولت لائیک ترکیه هم سکولارتر بود. ولی برای اسرائیل یک تهدید بود و بازی دهندگان و دروغ‌گویان غرب این را نمی‌پذیرفتند و نمی‌پذیرند. ▪️ موضوع نه دین است، نه دیکتاتور بودن و نه حتی سکولار یا مذهبی بودن... هر کدام از این‌ها به مقتضای نیاز دروغ‌گویان و بازی‌دهندگان و هم‌چنین بازی خورندگان طماع ساکن در غرب آسیا زیبا یا زشت جلوه می‌کند. ▪️ فعلاً می‌بینید که جماعت بی‌بن، در سوریه افکار عمومی را به سمت گرایش به ریش‌های بلند سلفی هدایت می‌کنند. اما در کشور ما به سمت سکولاریزه شدن. هم‌وطن فکر می‌کنید چه می‌شود ملتی با بازی‌خورندگان همگام می‌شوند و خود به دست خویش قبر خود می‌کنند. لیبی هنوز نتوانسته از زیر سنگ لحد یه نفس راحت بکشد. مراقبت نکنید این خواب آشفته گریبان ما را نیز خواهد گرفت. ▪️ به حرمت شرفت بزن تو دهن شرق و غرب و بازی‌خور کودن!! فعلاً ما را با حکومت سکولاریزه، با برگشت به کوروش، عودت به زرتشت، قوم‌گرایی و... می‌آزمایند.. اما هنوز به نتیجه جدی نرسیده‌اند. بگو، یا علی. لاتخف و لاتحزن ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨رسانه‌های باکو از پاک‌سازی قومی ارامنه از "سوریه جدید" خبر می‌دهند! 🔻 ینی‌مساوات باکو به نقل از "باکو خبر" باکو نوشت: "در سوریه جدید تحت سلطه ترکیه جایی برای ارامنه وجود ندارد!!" ▪️ در پی اشغال دمشق و بخشی از سوریه توسط تروریست‌های تکفیری مورد حمایت ترکیه، الهام علی‌اف نیز برای همکاری باکو با ترکیه در اشغال سوریه توسط تروریست‌های تکفیری اعلام آمادگی کرده است. ▪️ نفیسه کوهنورد، گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی نیز در لابه‌لای گزارشی از حضور تکفیری‌های مورد حمایت ترکیه در دمشق، اشاره به دیدارش با فرمانده تکفیری کرد که قبلاً در جمهوری آذربایجان بوده است! ▪️ تکفیری‌ها برای اخراج ارامنه از قراباغ کوهستانی در سال ۲۰۲۰ توسط ترکیه از سوریه و عراق به جمهوری آذربايجان منتقل شده بودند! اما، الهام علی‌اف انتقال تکفیری‌ها به جمهوری آذربايجان را انکار می‌کرد! ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 در فیلمی که به تازگی از لاذقیه منتشر شده است، گروه شبه نظامی "امارت قفقاز" وابسته به تروریست‌های تحریرالشام، برنامه‌هایی را برای کشتار علویان در منطقه اعلام کردند. 🔻رهبر این گروه، حسن بیک تورشایف، کارشناس مواد منفجره فرانسوی-چچنی، در این ویدئو اظهار داشت: ما منطقه را از علوی‌ها پاک‌سازی می‌کنیم!! ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۲ ↩️ شامل آیات ۲۸ تا ۴۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيهِ الكِتابَ... وَعِزّا لاتُهزَمُ أَنصارُهُ... »؛ قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى‌خورند... . 📚 (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۳۱۵، خطبه ۱۹۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۷۸] ⬇️حسن زیغلی بادکوبه‌ای (..... - ..... ق) شیخ حسن زیغلی بادکوبه‌ای فرزند ملا ملك (ملا مليك) از عالمان و فاضلان حوزه مبارکه نجف اشرف بوده و پس از تربیت در مکتب پدر دانشمندش به اتفاق برادرش شیخ حسين زيغلي بادکوبه‌ای به عتبات عالیات سفر نمود و در حوزه علمیه نجف اشرف از محضر اساتید بزرگ آن دیار استفاده نمود و سپس به خدمات دینی پرداخت. * شرح‌حال پدرش ملاملك و شیخ حسین زیغلی بادکوبه‌ای به شماره‌های ۷۵۱ و ۲۰۶ معرفی شده‌اند. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۸. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 سرلشکر سلامی: تا ما بودیم مردم سوریه زندگی می‌کردند چون ما به دنبال عزت‌شان بودیم ⬅️ فرمانده کل سپاه پاسداران: ↩️ همه دیدند تا ما بودیم مردم سوریه زندگی می‌کردند چون ما به دنبال عزت‌شان بودیم. 🔵 ما نرفته بودیم تا بخشی از خاک سوریه را به خاک خودمان ملحق کنیم، نرفته بودیم تا آنجا را میدان جستجوی منافع بلند پروازانه و زیاده‌خواهانه خود قرار دهیم؛ ما رفته بودیم تا اجازه ندهیم عزت مسلمانان تخریب شود. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 نتانیاهو: توانایی‌های سوریه را ویران کردیم 🔴 سوریه برای چند دهه دشمن فعالی علیه اسرائیل بود. طی روزهای اخیر توانایی‌هایی که نظام اسد طی سال‌ها ایجاد کرده بود را ویران کردیم و مسیرهای انتقال سلاح به حزب‌الله را هدف گرفتیم. ⬅️ دشمن سوریه رجزخوانی این چنینی می‌کند و جولانی ایران را دشمن سوریه قلمداد می‌کند! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 مگر ترکیه بهشتی نیست که برخی‌ها در ایران تصورش را می‌کنند؟! پس چرا جوانان ترکیه، از کشورشان مهاجرت می‌کنند؟! ⬅️ رجب اردوغان در برنامه جوانان در ارض‌روم گفت: "ای جوان‌ها! به عده‌ای که کشور خودشان را دوست ندارند و از کشورهای خارجی تعریف می‌کنند، توجه نکنید. خواهید گفت: «من هستم». بسیاری از کسانی که تحصیلات خود را به پایان رساندند، تجربه کاری به دست آوردند و سپس با فرصت‌هایی که کشور و دولت فراهم کرد به خارج از کشور رفتند، اکنون پشیمان شده و به دنبال راه‌هایی برای بازگشت هستند. ما می‌دانیم که بسیاری از کسانی که در آنجا مانده‌اند در تلاش هستند تا از "شکستن" خود جلوگیری کنند!!! بدانید که درهای این کشور و قلب این ملت به روی هر جوانی که آلوده به تروریسم نیست تا آخر باز است. ما حتی یک نفر، یک جوان نداریم که جرأت کنیم او را قربانی کنیم. ما به هر یک از شما، رؤیاهای شما، دانش و مهارت‌های شما نیاز داریم. به یاد داشته باشید که دروغ دانه‌ای سمی است که چهل میوه به بار می‌آورد. حال آنکه، ما پشت دانش، علم و حقیقتی هستیم هر یک دانه‌اش صد میوه می‌دهد!!" 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
ائتلاف_پان‌ترکیسم_–_صهیونیسم_–_تکفیری_در_سوریه،_بخشی_از_تلاش‌ها.pdf
652.6K
🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منطقه است. ⏬ ادامه _ ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منط
⏫ ادامه ۲/۲ 🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منطقه است. ⬅️ ، کارشناس مسائل اوراسیا در همایش بین‌المللی ” قفقاز و جهان ایرانی ” در دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی (دانشگاه روسی – ارمنی) در ایروان، با ارائه مقاله “ساخت جهان تورانی در اوراسیا؛ طراحان، اهداف و پیامدها ” گفت: «تحولات اخیر سوریه و از آن جمله، نقض روند آستانه و حضور سربازان مزدور از جهان ترک ادعایی و پیوند پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری نشان می‌دهد که در نبرد نظم‌های سیاسی، زنگ‌های خطر برای ایران، روسیه و چین به صدا درآمده است و اکنون برهه تاریخی برای همکاری این کشورها جهت مقابله با مخاطرات نظم آنگلوساکسونی است. 🔵 وی افزود: نظم آنگلوساکسونی با محوریت ترویج پان‌تورانیسم انگلیسی به دنبال تغییرات ژئوپلتیکی در منطقه و مهار سه‌جانبه ایران، روسیه و چین با ساخت جهان ترک است. اگر جهان ترک شکل بگیرد، نخستین قربانی آن به لحاظ ژئوپلیتیکی، ارمنستان خواهد بود که قبلاً در سال ۱۹۱۵ و نیز در ۲۰۲۳ در قراباغ، دو تجربه تاریخی پاک‌سازی قومی را تجربه کرده است. بنابراین، این کشورها باید از برهه تاریخی کنونی برای مقابله با ایجاد جهان تصنعی ترک که تفکر آن به انگلستان باز می‌گردد، استفاده کنند.» 📝 متن کامل این سخنرانی در فایل پیوستی PDF: بحث من درباره ایجاد جهان تورانی یا به‌عبارت دقیق، “ساخت جهان تورانی در اوراسیا؛ اهداف، طراحان و پیامدها” است. در سه بخش به‌طور خلاصه به این موضوع می‌پردازم. ⚫ ماهیت و چیستی جهان تورانی و سابقه تاریخی آن ⚫ اهداف جهان تورانی ⚫ چالش‌های شکل‌گیری جهان تورانی و ارتباط آن با ارمنستان ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۳ ↩️ شامل آیات ۴۱ تا ۵۴ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ اللّه‏َ تعالى اَنْزَلَ كِتابا هاديا بَيَّنَ فيهِ الْخَيْرَ وَ الشَّرَّ، فَخُذوا نَهْجَ الْخَيْرِ تَهْتَدوا وَ اَصْدِفوا عَنْ سَمْتِ الشَّرِّ تَقْصِدوا»؛ خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گيريد تا هدايت شويد و از راه بدى دورى جوييد تا به مقصد برسيد. 📚 (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص ۲۴۲، خطبه ۱۶۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۷۹] ⬇️حسن سبحانی لنکرانی (۱۲۶۱ - ۱۳۶۵ ق) آیت‌الله آخوند شیخ حسن سبحانی لنکرانی فرزند حاج شیخ محمدقلی در سال ۱۲۶۱ق (۱۸۴۵م) در روستای شیخه کران از توابع لنکران دیده به جهان گشود. دروس مکتب‌خانه‌ای را در زادگاه خود آموخت، سپس به حوزه علمیه لنکران رفت و مقدمات و بخشی از سطوح عالی علوم دینی را از علما و روحانیون آنجا فرا گرفت. در ۲۲ سالگی به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کرد و از محضر بزرگانی چون آقا سیدحسین کوه‌کمری، مولی محمّد فاضل‌الله رشتی و مولی محمد فاضل شربیانی بهره برد و به مقامات عالی علمی و معنوی دست یافت. آنگاه پس از اقامت طولانی در نجف اشرف در حالی که به علم و فضیلت اشتهار یافته بود، به زادگاه خویش بازگشت و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و احکام شرعی و نیز تدریس علوم اسلامی پرداخت و به‌زودی در ردیف عالمان طراز اول منطقه به‌شمار آمد و مورد توجه خاص و عام قرار گرفت. پس از اسقرار حکومت کمونیستی ایشان هم‌چون دیگر علمای وقت منطقه تحت آزار واذيت و تهدید و شکنجه رژيم الحادی واقع شد؛ اما از انجام وظایف و رسالت دینی خود باز نایستاد. سرانجام در سال ۱۳۶۵ق (۱۹۴۶م) پس از عمری طولانی و بابرکت دارفانی را وداع گفت و به جوار رحمت حق شتافت. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۹ و ۱۸۰. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 نگاهی گذارا به قدرت ایمان در حفظ جغرافیای ایران ✍️ ⬅️ سلام بر شهیدان، سلام بر بندگان سلحشور خدای متعال. ▪️ در طول تاریخ، کشور ما ایرانیان حوادث و جنگ‌های بسیاری را تحمل کرده است. به گواه تاریخ بلند و طولانی این خاک، مردم ایران برای حفظ مرزهای اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی خود گاهی ناگزیر به جنگ‌های خوفناکی شده‌اند. پیروزی و شکست‌های بسیاری از سر گذراندند و با قدرت ایمان شگفتی‌ها خلق کرده‌اند. ▪️ به گواه تاریخ، ملت ایران هرگز شکست نخورده است. این شکست نخوردن‌ها، در گام نخست مورخان و در قدم دوم قدرت‌های جهانی را به این باور قطعی رسانده که ملت ایران شکست‌ناپذیرند. ▪️ خیلی ساده‌انگارانه است اگر شکست حکومت‌های ظالم را به پای ملتی بنویسیم که از پشت پرده‌های ظلمت گرفته خلفای اموی و عباسی، تشیع را بیرون کشیده و خود را به چشمه نور الهی رسانده است. خیلی ذهن کودنی می‌خواهد که چنگیزخان مغول را که قطعا بر حاکمان خوارزمشاهی پیروز شدند، پیروز بر ملت مؤمن و فرهنگ‌پرور ایران بدانیم. تنها ملتی هستیم که حملات وحوش را با خونسردی تحمل کردیم و با قدرت ایمان از آن‌ها مردمانی متدین و با فرهنگ ساختیم و در فرهنگ ایران هضم‌شان کردیم. نمونه روشن آن آثار و ابنیه تاریخی مانند پل‌ها، ارگ‌ها و... قبل از اسلام و مساجد و دیگر اماکن به یادگار مانده از سلجوقیان، غزنویان و... است. ویژه‌ترین اثر به‌جای مانده، شخص قازان‌خان است که او را (سلطان حسین خدا یه بنده) کردیم. اگر سفری به مشهد داشتید حتماً به مسجد گوهرشاد یادگار نواده چنگیز، خانم گوهر شاد سری بزنید. ▪️ اما حاکمانی هم بودند که جغرافیایی ایران را دچار قبض و بسط کردند.حاکمانی که نه جگر حمله داشتند و نه تاب مقاومت. این ترسوهای بی‌خدا، گاهی دشنه دشمن را بر پیکر وطن چیره ساختند. هرگاه حاکمان شجاع و مردان مؤمن پای کار بودند به قدرت ایمان شگفتی‌ها خلق کرده‌اند. ▪️به هر روی ایران کشوری است که بر روی گسل تهدیدهای ارضی بنا شده است. چرا که مانند پلی بزرگ در میان دو دریای خزر و خلیج‌فارس، شرق و غرب دنیا را به هم متصل می‌کند.این خاک آعشته به خون سلحشوران و بهترین بندگان خدای متعال همیشه در معرض تهدیدبوده و هست. ▪️ با تمام احترامی که به نادرقلی افشار قائلیم باید اعتراف کنیم بعد از فتح هند و ... هند را مانند گوشت قربانی رها کرد. تا کفتار پیر انگلیس بر آن مسلط شد. کشور ایران مدام تحت شدیدترین تهدیدهای جغرافیایی قرار گرفت. ▪️ در عهد زندیه که از آن گاهی با شکوه یاد می‌شود. جغرافیای کشور از هم پاشیده بود. انصافاً مشاوران و مؤمنان دربار آقا محمد خان(باقهر وغلبه) در یک‌پارچگی کشور خوش درخشیدند. هرچند در دولت‌های بعدی قاجار و پهلوی به کرات از زمین‌های ایران کنده شده است. امیدوارم به مدد حق و فرهنگ‌های درهم‌تنیده و تلاش سلحشوران، به‌زودی خاک و مردمان جدا شده به آغوش وطن برگردند. ▪️ در طول ۴۰۰ ساله گذشته تقریباً همهٔ حکومت‌ها در حفظ مرزهای جغرافیایی ناتوان بودند. ▪️ سران سیاست، لشگر، علم، اقتصاد و خیلی از روشن‌فکران، که مشورت و عقایدشان را از یهودیان، بهائیان، فرماسون‌ها و سکولارها می‌گرفتند. در برابر فشار خارجی، یا می‌گریختند، یا بخشی از خاک وطن را شوهر می‌دادند یا بذل و بخشش می‌کردند. تا این که حضرت روح‌الله از دیار شهیدان آرام‌آرام جان گرفت و اولین نفری شد که بعد ۴۰۰ سال مؤمنانه و مقتدرانه، سلحشوران را گرد هم آورد، انقلاب کرد و با رهبری مؤمنانه توانست جنگ‌های داخلی و تحمیلی مرزهای ایران را حفظ کند. روش آن عبد صالح که تا امروز به برکت شاگرد مدیر، مخلص، مقتدر و مهین‌پرست او حفظ شده است. توانسته مقتدرانه وطن را از پیچ تهدیدها، فتنه‌ها و خطرها عبور بدهد. وگرنه تهدید و تجاوز بر کشور ما که پل فرهنگی و اقتصادی دنیاست همیشگی است. به گواه تاریخ، همیشه قدرت ایمان بوده که توانسته است تمامی مرزهای اعتقادی، فرهنگی، جغرافیایی و... ایران مقتدر را در میان این همه حوادث حفظ کند. ▪️ هم‌وطن، امروز آن‌هایی که در این ۴۰۰ سال دائم خیانت کردند، از ترس جنگ، مطالبه‌گر شدند. گی‌ها، فواحش، هوس حکومت کردند. البته می‌دانند شما ملت دست خیانت را کوتاه کردید و می‌کنید. مرزهایی دفاعی را گسترش دادید و می‌دهید، با پشت دست بر دهان منافقان، سلطه‌طلبان، زیاده‌خواهان، سکولارهای ترسو و آلت پرستان زدید و می‌زنید. نامردها در تمام این چهار قرن کوچک‌ترین تلاشی برای حفظ ایران نکردند. مدام در تلاش‌اند از اقوام، مذاهب، طبقات متوسط و فقیر که حق بزرگی در حفظ کشور دارند، خائنانه سوءاستفاده کنند. عامل اصلی بی ثباتی بازار و نامیدی جامعه بودند و هستند. وظیفهٔ دل‌سوزان کشوری است تا برای حفظ تعادل بین جامعه، مؤمنانه و جهادی بکوشند و با قامتی استوار برای گذر از رنج‌ها آماده باشند. ما باید، باید خودمان را به عصر ظهور برسانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 حرم زینب (سلام‌الله‌علیها) به شیعیان انگلیسی سپرده شد! ⬅️ تحریرالشام در اقدامی قابل تامل حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) را به جریان شیرازی که به شیعیان انگلیسی معروف هستند، تحویل داده است. ⬅️ این گروه که مرکزیت‌شان در عراق است و تحرکاتی نیز در ایران دارند، مدافع و مبلغ تمامی رفتارهایی هستند که موجب وهن شیعه است؛ نظیر قمه زنی 🔗 به نقل از تابناک ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۴ ↩️ شامل آیات ۵۵ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن لَم يَعرِفِ الحَقَّ مِنَ القُرآنِ لَم يَتَنَكَّبِ الفِتَنَ»؛ خهر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه‌ها بركنار نمی‌ماند. 📚 (محاسن، ج۱، ص۲۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۰] ⬇️حسن سید زاده گنجوی (۱۲۷۶ - ۱۳۴۹ ق) آیت‌الله سیدحسن سیّدزاده گنجوی از علمای اعلام و روحانیون عالی‌قدر قفقاز است. ایشان بعد از سال ۱۲۷۶ق (۱۸۶۰م) در شهر گنجه دیده به جهان گشود. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را نزد روحانیون و علمای منطقه فرا گرفت. در سنین جوانی به نجف اشرف هجرت کرد و سال‌ها از محضر بزرگانی چون حضرات آیات عظام: مولی محمد فاضل ایروانی، سیدحسین کوه‌کمری و میرزا حبیب‌الله رشتی بهره برد و به مقام رفیع اجتهاد در علوم حوزوی نائل گشت. پس از رسیدن به مقامات عالیه علمی و معنوی در آغاز قرن بیستم میلادی به زادگاه خود بازگشت و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و احکام شرعی و نیز تدریس علوم اسلامی پرداخت. فشار و خفقان حکومت تزاری در بخشی از دوران حضور وی در گنجه و سپس آغاز حوادث انقلاب کمونیستی، وی را واداشت تا با همکاری علمای بزرگ منطقه همچون مرحومین پیشنماززاده و عباس‌زاده، جبهه واحدی بر علیه دشمنان دین تشکیل دهد و به جهاد مبارزه فکری و عملی برخیزد. پس از حاکمیت بلشويك سيد، مسجد شاه عباس گنجه را مرکز فعالیت‌های خویش قرار داد تا سال ۱۹۲۹م با تمام مرارت‌ها و تحمل زجر و تهدیدها به انجام وظایف خود ادامه دهد، لیکن در خلال این سال‌ها اموال و حتی خانه مسکونی‌اش مصادره گردید و شدت رنج و محنت به بیماری و مرگ همسرش انجامید. سرانجام در سال ۱۳۴۹ق (۱۹۳۰م) اقدام به دستگیری آن عالم مجاهد کردند و ایشان ناگزیر به شهرستان اهر واقع در آذربایجان شرقی هجرت کرد و مابقی عمر خود را به تدریس و انجام دیگر شئونات روحانی گذراند تا دارفانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت. اکنون فرزندان ایشان در شهر مذکور اقامت دارند. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۰. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی - ۱ ✍️ 1️⃣. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ ۶۰، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آن‌ها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. 2️⃣. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیش‌رویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ ۹۰، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال ۹۶، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود ۳۰ نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آن‌ها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. 3️⃣. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود ۶۰ درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به‌سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و ۴۰ درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🕸 گرگ در لباس میش! 🔻 توییت تبیینی به موقع از دکتر درباره تحرکات اخیر جریان ضدایرانی در منطقه: «هم‌زمان با فتنه‌گری ترکیه در سوریه و قفقاز برای درس دادن به ایران (تعبیر فیدان)، تشدید هماهنگی اردوغان، اسرائیل و ناتو در منطقه و تشدید حمایت اردوغان از پان‌ترک‌ها در شمال‌غرب کشور، شبکه تی‌آرتی فارسی که به اذعان مدیر آن برای اذیت ایران تأسیس شده، پخش برنامه را آغاز کرد. گرگ در لباس میش!» 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
#⃣ خط توئیت: ✅ سردبیر در توئیتی به زبان‌های فارسی و آذری از پیام زیبای داریوش به ایرانیان خبر داد: 🔻 فارسی: پیام داریوش به ایرانیان درباره قصد حمله اسرائیل به ایران که فریب دشمنان را نخورید: «در کوله‌بار هیچ سربازی آزادی نیست!» 🔻 آذری: داریوش اسرائیلین ایرانا قارشی هوجومون آچیقلادی: «هئچ بیر عسگرین چانتاسیندا آزادلیق یوخدور!» 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷